Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Div I 2009

Nån kanske är intresserade av de här serierna också. Om Upplandslagen tex. Själv drar jag ju gärna en lans för Östersund. Det börjar nu i helgen.
Enligt uppgift från GS-forumet så har klacken (GS alltså) typ "sabbatsår" eller nåt annat kryptiskt.
Då rekommenderar jag sidan http://fotbollz.se
Funderar på att åka till Märsta i helgen och se Bylle, Smedjegården och Ekström
Fast, Bylle petar väl inte Bulut? Ekan har varit bra i Valsta har jag hört.
Bylle fick hjärnskakning i torsdags och Bulut stod i dag när Valsta spelade 2-2 mot Brage. Ekström fortsätter imponera enligt uppgift.
ESK torskade hemma i premiären. Alltid något att glädjas åt.
DÄR har vi nåt att glädjas åt, trevligt!
VSK lockade hela 5279 gratisåskådare till sin premiärmatch. 13:e bästa premiärsiffran i Sverige, i år.
Hur många stod utanför å tittade?
uBo bojkottar ESK - VSK "eftersom att ESK flyttar på oss!". Stackars liten.
ESK - VSK = Underhållning. Alltid någon att vara skadeglad emot. Precis som när Anders Björck bråkade med polisen.
Valsta går som tåget. Gillar för övrigt deras omröstning... Bylle är säkerheten själv nu när han har fått förtroende. Ekan är nytänd. Och det vimlar av talanger, typ Sunday. Ska bli intressant att se ifall de rullar ut ESK också. Valsta Syrianska verkar ha blivit allt mer välskött som förening och tränarna verkar vara bra snubbar.
Skräcken är ju att få kvala mot Valsta. Fy fan i helvete, tänk om Bylle skulle fantomrädda Sirius ur Superettan.
Skulle Bylle klara att spela en sån match?
Klart han skulle. Vore säkert extra kul att hålla nollan mot ett lag där han känner massa spelare. Så har han nåt att håna dem för de närmsta åren.
...
Valsta kör över Dynghåla. Draganov 1-0 och 2-0. Ekan 3-0. Ja, jädrar.
Att Degen krossar Dyngan med 6-1 gör ju inte kvällen sämre.
onekligen något att glädjas åt i misären
Torsk 5-2 Trollhättan gjorde inte ont det heller :) Vet hur sånt känns iofs..
Det är bara Valsta som går bra.
Nja, börjat dala.
Det går dåligt för Enköping men deras officiella har stängt gästboken, deras SF är död och esksupport.se är alldeles tom när jag går in. Fan, vill ju höra folk klaga på laget ju.
Här finns forumet iaf Steffe, men det klagas inte så hårt.
http://esksupport.se/forum/
Jag tror att ESK måste flyytta up la-get.
Personligen tycker jag att det är rätt skönt att slippa höra om ESK överhuvudtaget. För mig får de gärna gå i konkurs och försvinna från jordens yta. Då minskar risken att man någonsin ska behöva beträda Enavallen igen markant. Vilket jag skulle uppskatta.

Personligen tycker jag att det är rätt skönt att slippa höra om ESK överhuvudtaget. För mig får de gärna gå i konkurs och försvinna från jordens yta. Då minskar risken att man någonsin ska behöva beträda Enavallen igen markant. Vilket jag skulle uppskatta.

Blir nog att bita i det sura äpplet min vän oavsett :) Välkommen till Enavallen nästa säsong.....Förresten ni vill inte ha VAVA??
Ingen risk, ESK åker ju ur div1 som det ser ut

Ingen större risk RRR, risken är nog större att Sirius spelar i norrettan nästa säsong,,bara å käka..

[quote1249250342=RRR]

Ingen större risk RRR, risken är nog större att Sirius spelar i norrettan nästa säsong,,bara å käka..
[/quote1249295916]
ESK kommer inte att åka ur (sa jag iofs förra året också...), Ö-sund, Carlstad och... det där andra norrländska laget som jag inte kommer ihåg vad de heter är för dåliga. Hoppas såklart stenhårt på att slippa Enavallen nästa år.
ÖFK vann över Skelle i dag, CU plockade poäng av VSIK i går och ESK torskar i dag. ESK på nedflyttning och det ser inte alls ljust ut för dem. Lite skadeglädje så här i dystra tider skadar ju inte.
Det är nog hyfs lugnt för ESK fast visst vore det en kool happening att kolla på GUSK-ESK 2010.
CU kostade mig 100 spänn.
Som sagt Joint, kasta inte sten i glashus, vi möts nog nästa säsong :) Om inte annat får jag kolla på ESK-Älgarnas FC, kan vara lika bra det osså iofs ;)
Jag har varit på match (siriusmatch) mot Älgarna. Det var härdande.
@Grönsvart: Vi möts nog nästa säsong. På GUSK-ESK. Närå, lite prekärt det men vafalls. ;)
Nja närmare bestämt på Studan i vinter innan vi ses på Vallen.....:) I vinter ska jag studera herr joint lite närmre i sömmarna.
Haha, okej. Forza Sirius.
7-1 till Dynghåla... ;o)
Total galenskap. Nu kanske det vänder för dem. Rätt ball serie det där. Men jag har fan ingen lust att följa den från läktarplats nästa år...

Total galenskap. Nu kanske det vänder för dem. Rätt ball serie det där. Men jag har fan ingen lust att följa den från läktarplats nästa år...

Nä, tanken på att möta Dalkurd i seriespel skrämmer mig. Och nu skojar jag inte ens.
Men zomg.
http://eskfanz.blogspot.com
http://www.blogger.com/profile/04003928994097170700
och när ska geniet bakom esk fanz komma ut ur garderoben då? när kommer boken , filmen och tv-spelet?
Jag tycker inte han/det är rolig. Jag avskyr eländet. Hela tiden håna och snacka skit om Sirius. Inte roligt.
No surprise.
[link=http://www.blogger.com/profile/04003928994097170700]http://www.blogger.com/profile/04003928994097170700[/link]
[link=http://eskfanz.blogspot.com/2009/08/inte-bara-fotbll.html]http://eskfanz.blogspot.com/2009/08/inte-bara-fotbll.html[/link]
Han är för osannolik för att finnas på riktigt (stereotypernas stereotypa stereotyp...typ). Antingen skämtar någon (och då ganska bra) eller så är han en på miljarden.
Håller med Håwe, det är ett mysterium. Det borde vara ett skämt, men vem fan orkar skämta så seriöst att man driver en blogg i flera månader?

Det borde vara ett skämt, men vem fan orkar skämta så seriöst att man driver en blogg i flera månader?

De flesta på UNT?
Jag tycker det är stor humor!

Jag är fortfarande övertygad om att Mikko sitter i Alsike, efter en sen kväll på hästryggen, och skriver allt det där.

Fullständigt lysande! Och jag tycker verkligen ESK ska flytta upp innan dom flyttar ner för gott!

Han är för osannolik för att finnas på riktigt (stereotypernas stereotypa stereotyp...typ). Antingen skämtar någon (och då ganska bra) eller så är han en på miljarden.

Tänk på att han kommer från Enköping. Där är de flesta "en på miljarden".
Tror det är Joint himself som driver med folket ;)
Sluta fjanta dig nu, grönsvart, klart ni i GS vet vem denne Yimmy är. Såå otroligt många ESK:are finns det faktiskt inte. Man klarar faktiskt av att känna alla inom scenen som är någorlunda hängivna. I alla fall här i Uppsala.
Jag är mest förvånad över att han gillar Dizzy Gillespie. Hej jag gillar hårdrock och Dizzy för att namnet låter som hårdrock?
Enköping är en jazzstad. Hur många band inom lite modernare musikstilar från Enköping kan du räkna upp? På rak arm kommer jag bara på Yuppiecrusher, ett halvhyfsat kängband från mitten av 90-talet. Tror dessutom de flyttade till Uppsala sen.
Jag tycker att att UNT borde försöka para ihop dissteffe och ESKfanz och göra ett reportage när de käkar pizza i Örsundsbro och diskuterar fotboll och livet i allmänhet.
Dunder, vad väntar du på?
som gammal Örsundsbro-konnäsör rekommenderar jag pizzeria gröna lyktan längst riksväg 55.
Reportaget är redan gjort, vi väntar bara på att Yimmy ska renskriva det (byta ut alla punkter mot ordet "ja" och sånt. Vi enades om att [tidiga] Ultima Thule är ett jävla hitband och att Sirius borde flytta upp laget. Jag skämdes lite över att de har en spelande tränare som lirat i CL och inte vi. Forza.
Då vet vi var stora journalistpriset hamnar i år.
Längtar redan.

Dessutom lever fortfarande en gammal svenskalärare som jag tyckte riktigt illa om. Jag tänkte att hon kunde få en kopia, så att hjärtinfarkten kan slå till.

Nej du Trymmis, jag är inget Esk Fanz eller Fnazk...
"Hur många band inom lite modernare musikstilar från Enköping kan du räkna upp? På rak arm kommer jag bara på Yuppiecrusher, ett halvhyfsat kängband från mitten av 90-talet. Tror dessutom de flyttade till Uppsala sen."

Helt allvarligt så finns det ju en del artister från Enköping. Iallafall på min tid, Yuppie Crusher är ju ett klassiskt band, men annars så fanns ju Greyhate (iofs från Fjärdhundra men ändå), Nisse Biefeldt hade ju en massa band som väl gick hyfsat och sen kanske inte genren modern musik men Totte Wallin - http://www.youtube.com/watch?v=KfRTJi84MsE
defcon 1!

"Hur många band inom lite modernare musikstilar från Enköping kan du räkna upp? På rak arm kommer jag bara på Yuppiecrusher, ett halvhyfsat kängband från mitten av 90-talet. Tror dessutom de flyttade till Uppsala sen."

Helt allvarligt så finns det ju en del artister från Enköping. Iallafall på min tid, Yuppie Crusher är ju ett klassiskt band, men annars så fanns ju Greyhate (iofs från Fjärdhundra men ändå), Nisse Biefeldt hade ju en massa band som väl gick hyfsat och sen kanske inte genren modern musik men Totte Wallin - http://www.youtube.com/watch?v=KfRTJi84MsE

De flesta bondhålor i Sverige har mer att komma med musikaliskt. Faktiskt.
Totte Wallin? Gimme a fuckin' break. Snacka om att leva på gamla meriter. Det är ju som om jag skulle namedroppa OD-kören när jag räknar upp bra Uppsalaband.
Kommentar till videon på Totte Wallin: "Skitbra! Enköpings stolthet!". :P
Ja alltså vi kanske skulle repa in någon Totte Wallin till nästa match mot ESK (som vi hoppas blir i någon sunkig Upplandscup i en avlägsen framtid). Mer hån än så kan det inte bli.
Ser jag fram emot hoff, jag lovar att jag ska hålla takten med trumman, blir nog införlivat fortare än du anar :)

Ps. Öva in Gun från Dragarbrunn osså..."Uppsalas Stolthet" hehe
Totte Wallin var faktiskt underhållare på Sirius fotbollskickoff i april... Och det ska sägas att han var bättre som underhållare än som enbart sångare.
Handtag, famntag, klapp eller kyss, ESK förlorade nyss! Bra ramsa efter att vi spöat dom.
hålla takten med trumman det ser JAG framemot, tidigare har aldrig nån Enköpingsbo lyckats hålla takten
Skulle det bli bättre med trumma bara för att man råkar ha taktsinne? Tveksamt!!! Må alla idrottsvärldens trummor brinna!
Vi kan använda dom som bränsle för bandyhallarna.
Det lär bli en hygglig brasa när garligur förverkligar sina drömmar..

En av mina egna drömmar är att vare sig Sirius eller ESK spelar i div1 nästa säsong.

Bra drömt!
apropå drömmar så drömde jag att jag åt järnskrot i natt, vaknade med fruktansvärd magknip...
Medhålles, har hört Farmers trummor allt för ofta i Arenan deras, det förtar stämningen lite..men utomhus kan man fasiken trumma på för att få upp "stämningen" lite om inte annat för att få fart på sittplats..Håwe vi vann med 7-1 och det var nyss, bara en påminnelse :) Brage på måndag dvs era kvalmotståndare blir lite värre att tampas med kanske..Den som lever får se men snart börjar bandysäsongen då glömmer man tragiken förhoppningsvis..
Guldnotis på Sylvias SF.
Alá http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5463773 ?
Ensam Mamma Söker är kanoners. Känner mig som en 50-årig kärring när jag tittar på det.
Från en av de konkurrerande ESK Fanz-bloggarna:

ja om man ser till tabell läget är det katastrof ja men det är fortfarande 6 match kvar alltså mera änn 30 poäng! Ja ok ESK tar kanske inte 30 poäng men 20-15 är ganska realistiskt ja

Hur många poäng får man för seger i Div I nu igen, att det är mer än 5 visste jag men inte exakt hur många. Är det 5,25?
Lysande komik!!!

Tror dom får se över skolsystemet i Enköping. Eller så läser man inte svenska och matte där längre. Eller så är bloggaren 8-9 år. (Fast jag tror fortfarande det är Mikko som driver med oss).
ESK apar efter IKS - Jeppe B sparkad!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/article5813182.ab

Gidlund tar över tills vidare.
Undrar om han kommer att fortsätta som spelare? Inte så troligt kanske, men vem vet när det gäller ESK.
Ja tom ESK måste väl tillslut inse att en tränare ska vara vid sidan av plan, inte i tv (som Flott-Bosse och Jeppe) och apa sig
"– Han skulle enbart fokusera på spelet på planen och så skulle vi ta in en ny röst utifrån som skulle bli ny huvudtränare. Den rösten var Rolf Zetterlund. Men som sagt, Jesper tackade nej."
Ja nu kommer schöna gröna EZK att klätra i tabbellen ja för super Jeppe var inte så supper för han klara inte av att flytta upp laget ja utan laget håller på att flyta ner ja så nu komer shöna gönna att flyta upp igen ja o hammna på minnst enn sjunde femte platz o ja de kommerr att vara så säkert ja o nära okkså att vi vinner serien ja

Ja nu kommer schöna gröna EZK att klätra i tabbellen ja för super Jeppe var inte så supper för han klara inte av att flytta upp laget ja utan laget håller på att flyta ner ja så nu komer shöna gönna att flyta upp igen ja o hammna på minnst enn sjunde femte platz o ja de kommerr att vara så säkert ja o nära okkså att vi vinner serien ja

Avslöjad.
Är det bara jag som minns Kung Grön? Han var en riktigt dryg jävel!
Nej, Kung Grön finns i gott (ont) minne.

Förutom den ekonomiska dopingen, så är det minnet av honom som gör att jag jublar varje gång Enköping förlorar. (Förut fanns ju Flott-Bosse som ett hatobjekt också).
"Jooblar" heter det.
Fler än jag som sitter och håller en tumme för Karlslund?
tengroth (vänsterback) spelade fram stellan carlsson som satte 2-1 till karlslund i 87:e...
Hihi.
Inte att förknippa med tränare Stellan Carlsson, utan han är utlånad från ÖSK till Karlsund, lovande snubbe. Riktigt schysst att Karlslund gjorde sitt.
ESK:s presskonferens finns på lokalsport.nu/YT. Rätt komiskt att någon journalist/åhörare säger:
Publik: - Bosse Pettersson?
ESK-talesman: Det kan det va'.
ESK talesman2: *djup suck* ne..
Publik: Jens T Andersson är ledig.
ESK-talesman: Ja!
Är det bara jag som hoppas att ESK hänger kvar i divisionen under Sirius nästa år?
Är det bara jag som hoppas att ESK hänger kvar i divisionen under Sirius nästa år?

Tror att du är rätt ensam om den åsikten bland oss här inne faktiskt...
Apropå Tengroth. Tengan spelar ju i IFK Värnamo numera. Värvades som tilltänkt innermittfältare, men har spelat som högerback vad jag vet. Men verkar ha skadeelände nu också, har i alla fall inte matchat på snart tre månader. Trist för honom.

Om man bortser från allt annat så var det nog ändå en miss av JTA att säga åt Tengan att han skulle få minimalt med speltid i Sirius. I nuläget känns det som att en frisk lovande Tenga skulle petat Luggen många matcher. Men det är klart, JTA och Sirius räknade väl med en hel Bringan...

Apropå Tengroth. Tengan spelar ju i IFK Värnamo numera. Värvades som tilltänkt innermittfältare, men har spelat som högerback vad jag vet. Men verkar ha skadeelände nu också, har i alla fall inte matchat på snart tre månader. Trist för honom.

Jodå han har matchat, men inte i IFK. Han var i Värnamo förut. Nu spelar han som sagt i Karlslund, och gör det helt okej.
Jaha okej, trodde det var en annan Tengan men då förstår jag. :) Ja, Tengan > Luggen.

[quote1253305138=Erlingmark]Är det bara jag som hoppas att ESK hänger kvar i divisionen under Sirius nästa år?

Tror att du är rätt ensam om den åsikten bland oss här inne faktiskt...
[/quote1253347869]
Jag skiter i hur det går för dem. Vore kanske bäst om de klarar sig kvar så kan de arrogant sitta där och tycka att de är skitbra och fortsätta att suga av det alltmer avlägsna minnet av deras Allsvenska säsong. Låt de tyna bort långsamt.
Jag vill helst att ESK skall finnas. Vi skall slå dom förnedrande stort varje gång men dom skall alltid tro på chans. Så det så!
Skövdes förlust i dag kan ju spetsa till Söderettan lite mer.
Carlstad - Brage 2-0 (!)
ESK-Gröndal 2-1, var väl jä tråkigt Joint :) :) :)
Säger bara en sak: Gidlund-effekten...
Jag tror att Skelleftå är så gott som avsågad, Östersund har en viss chans att klara sig kvar, Enköping kan klara ett nytt kontrakt(Jeppe är inte kvar iallafall) och de fyra ovanför strecket så finns en risk att de kan bli nedflyttade om någon formsvacka inleds.

S L
I dessa sorgsna tider får man passa på att glädja sig åt att ESK torskade med 5-1. Att det var VSK som vann förtar iofs lite av den glädjen också.
förtar glädjen fullständigt skulle jag säga...

förtar glädjen fullständigt skulle jag säga...

Fast VSK är fast förankrade i ingenmansland och det gör varken till eller från om de vinner eller torskar resten av säsongen. Så jag tillåter mig ändå att känna viss glädje över resultatet.
Exakt mina tankar, SSS. VSK kan åka ur nästa år i stället. En sak i taget.
Jag har inga onda tankar om gurkorna när det rör fotboll. Däremot avskyr jag pepparrot, så för min del förtar det ingen glädje :-)

Exakt mina tankar, SSS. VSK kan åka ur nästa år i stället. En sak i taget.

Precis. VSK åker ur ettan och samtidigt åker ESK ur tvåan. "Plötsligt händer det."
det vore bra fint, tänkte inte på det sättet
Och Sirius åker ur SE i år, märkligt det här :) Sen drop down till div2 iofs ingen ny tes, det händer bara.....
ja vad fan, det blir billigare bortaresor ;-)
Jag väntar nog med att spekulera om Sirius åker ur eller inte tills efter nästa match. ESK har jag aldrig trott att de åker ur och tror inte det nu heller. Trodde jag iofs förra året också.
Vinst mot Vasa = minst kval
Poängtapp mot Vasa = Div 1 here we come!
Om vi åker ur så lär vi slippa ESK iaf. 3 omg kvar och 6 poäng och ganska mycket sämre målskillnad till närmsta lag.
På tal om ESK så har dom bortamatcher som de får resa långt, dels mot Skelleftå och dels mot Umeå samt mot Östersund på hemmaplan. Det lär nog bli ganska så tuff ändå.

S L
Hoppas att deras ekonomi går i prutten också
Då får man en anledning att stötta GUSK en match nästa år då.
Jinxa inte den här trevliga degraderingen nu tack.
Snabbtitt på tabellen igår visade att ESK har sex poäng upp till säker mark och tre matcher återstår, varav två långresor.....Ser lite tuff ut!!!!

Jo, om ESK åker ur så få dom möta GUSK, då håller man garanterat på GUSK vid detta fall. Minns när ESK FANZ härjade som värst med att ESK skall vara ett allsvensk lag 2010 igen och minns vad "BigBaddha" skrev på UNT, "År 2010 spelar ESK i tvåan där ni hör hemma", som t o m syns vara en verklighet nu.

S L
S L
Benägen att hålla med men vi får se.
Sirius har en resa dom också framför sig oavsett vinst mot Vasalund, ska glädja er med att jag inte håller på VSK nästa säsong iaf ;) Ta det som ni vill "smolk".......

Har för mig nån sa AS 2012 också öhhhhhhhh??

som nån skrev i UNT,,lindansare, stämmer ganska bra hehhe, blir inte bättre än så..
Vi har en resa till Åtvidaberg, booh fuckin hooh. Men vilken otrolig guru jag framstår som då på UNT. Sen är det ju i och för sig lite av en lågoddsare att tippa nerflyttning för Dyngan. Sen vänder jag mig lite emot Bigbadda då. Dyngan hör inte alls hemma i tvåan. Det finns en plats ledig i sjuan nu när FCW dragit sig ur.
LIte förvånad över att så stort fokus ligger på nedflyttningen. Kan inte bry mig mindre om ESK och VSK och deras eventuiella öden. Vi kommer inte att spela i samma serie på länge än, om det går som det ska.

Mer spännande då att fundera kring ett kval. Visst blir det väl bussar och grejer till Borlänge kan man väl anta? Om det skulle bli Brage alltså. Vilket jag tror att det blir.
ESK:s ultrá, uBo, har bara varit på EN match i år... Heja supporterskap!
Ses på Vallen pojkar å män :) Maybe...ska tilläggas...

Ses på Vallen pojkar å män :) Maybe...ska tilläggas...

Det måste vara spännande att skriva inlägg på forum som folk läser.
Bye bye ESK!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Underbart med ESK i tvåan!
Hur orkar nån bry sig om ESK en sån här dag???
Än är det ju inte klart att Sirius spelar i Superettan 2010.

Däremot är det klart att det ej blir några derbyn mot ESK. Skönt att slippa ESK!
I ärlighetens namn så är ju inte ESK utslagna än. Rent matematiskt* alltså.

*För ev ESK:are som lurkar: Matematik = man räknar med siffror och sånt, bestämmer att vissa sffror är högre/mer värda än andra. Bögprylar alltså.
Jag tycker det känns skönt att slippa ESK.

Jag tycker det känns skönt att slippa ESK.

Själv gillar jag derbyn!

Å andra sidan hade enda chansen/risken till derby nästa år varit att vi skulle trilla ur och ESK varit kvar...nu finns ju fortfarande ett hopp om att vi stannar kvar i superettan...och ESK verkar ju (tyvärr faktiskt) ramla ur!

Derbyn och derbyn. ESK är ett lag utan supporters numera. Osexigt.
Föredrar "derbyn" mot Brajjen och Skansen. ;)
ja tror inte att vi har gett upp ja för nu kommer vi att åcka til ummeå ock tokspöa dom ja o senn så blir alla anndra ressultat präsis som ja tror ja så då kommmer vi att äga serienn ja o nässta år så komer sirius till vallen ja o då komer alla att se vilcka såm är domm bästa laget ja

o kung jeppe komer att gjöra massor av mål på Toksala o schööna gröööna komer att spella i alsvenskan om två år ja de är ja säker på bara vi flyttar upp laget
Hehe, ni mår bra nu, jag kommer att må ännu bättre på lördag, tro mig....:)
Är det inte väldigt förvirrande och kaotiskt att du blir glad om Sirius förlorar 24:e okt (Syrianska) och sen ledsen om Sirius förlorar 30:e okt (Bollnäs)?

Hehe, ni mår bra nu, jag kommer att må ännu bättre på lördag, tro mig....:)

Eftersom att vi måste överleva på lördag så tar vi lite lungt och visserligen är det synd för uppländsk fotboll att vi förlorar ytterligare en klubb i de högre regionen(Allsvenskan, Superettan och divistion 1)

S L