← Västra Sidan-relaterat
Västra Sidan i Superettan
Tobbe
· 2006-10-29 14:28
· 13331 visningar
Även om jag tycker att vi i styrelsen jobbar på ganska bra med supporterföreningen så kan man alltid bli bättre. Vi kommer nog att vara tvungna att bli bättre på alla sätt i Superettan.
Förslag på verksamhet, prylar att ta fram eller allmänt goda idéer tages naturligtvis tacksamt emot. Att tänka på är dock att finanserna inte räcker till för att göra vad som helst. För er som inte varit med så länge meddelas att vi håller årsmöte i början på varje år, nån gång i feb-april. För kontakt med styrelsen, klicka bara på fliken "kontakt".
Andra saker som säkert kommer att komma upp är huruvida Västra Sidan borde flytta till huvudläktaren nästa säsong. Alternativet är ju att ev bortasupportrar kommer att ockupera huvudläktaren och ta hjälp av den resonans man får där samt att Västra Sidan ev borde skaffa sig en Svenska Fans-sida. Jag personligen är inte särskilt imponerad av SF, forumet på en sån sida fylls ganska snabbt av "utbölingar" som ska gratulera eller kasta skit på oss eller föreningen.
En sak som jag vet att det finns stor intresse för är säsongbiljetter. Ni i styrelsen, eller jag, eller några andra måste pressa klubben att börja sälja det tills starten av den nya säsongen.
#2 ·
gaffa
· 2006-10-29 15:40
det kommer med all säkerhet att hända en hel del runt arrangemangen. säsongskort är en sak som ska diskuteras, bland många andra.
#3 ·
RRR
· 2006-10-29 15:45
Jo till o med jag är medveten om att en flytt till Östra Sidan är förestående. Men vi får ju ändå inte dricka medhavda drycker i Suparettan (oops Superettan) och det är ett bra tillfälle att få med de tysta i våra roliga sånger. Dock vore det bra att avgränsa området en aning så att man slipper stå mitt bland barnfamiljer (läs: den äldre delen av Västra Sidan) eller nacknypargubbar som tycker att man ska sitta på fotbollsmatcher.
Huga!
Nacknypargubben. Hemska minnen från Sandviken kommer till mig.
#5 ·
gaffa
· 2006-10-29 19:34
ska diskutera med einar&co om att eventuellt avsätta en del av östra för västra (!).
#6 ·
Markus
· 2006-10-29 20:13
Tror personligen att det är bra att stå påöstra. Frågan är dock var på östra eftersom de som sitter inte vill ha stående folk framför sig. Högst upp på östra vore bra, alternativet är väl att vi står på en flank av östra och därmed ser sämre.
Jag ser gärna att supporterföreningen startar en supporterfond. Inkomsterna går till nya flaggor och banderoller mm. Inte bara klubben och spelarna som måste satsa extra nu, utan även fansen. En annan hjärtefråga är att den klassiska Siriusstjärnan blir större på matchstället, den har ju nästan försvunnit från årets uppsättning!?!
Hoppas Lasse jagar företag och sponsorer med blåslampa så att klubben får ut varenda potentiellsponsorkrona. Hoppas att han slår en signal till Skype-miljardären Zennström som ju kommer från Uppsala och ska sponsrar Sallén.
Leve Sirius!
Fördelar med Östra:
* Bättre akustik, vilket blir viktigt nu när det kommer såna här motståndarsupportrar
* Man blir inte blöt om det regnar
Fördelar med Västra:
* Man får inte solen i ögonen och har inga stolpar ivägen
* Det är tuffare
Slutsats: Jag är kluven. Vi får ha en votering om saken.
Känns ju inte lika bra att flexa muskler och sjunga mot ett tomt Västra, jämfört med mot ett fullt östra Men som sagt har Östra bättre akustik.
Och om vi ska ha en SF-sida kan man väl typ ha kvar det här forumet och döpa SF-sidan till något annat... Bara ha den för att visa upp sig helt enkelt, för som forum är ju SF fullkomligt värdelöst.
#9 ·
oskar
· 2006-10-29 21:57
Jag tycker att SF oftast är helt ointressant, men det känns ändå som att vi borde finnas representerade där. Självklart ska vi ha kvar denna hemida som den är, SF-sidan blir liksom för de andra lagens supportrar.
#10 ·
olle
· 2006-10-30 07:51
Också väldigt kluven i östra/västra frågan. Det man hoppas på mest är så klart en ny arena där det hela skulle lösa sig mera naturligt utan att behöva byta sida. Annars är jag även förespråkare av att sätta upp ett akustikplank bakom klacken för att vi ska höras lite mer. Att stå på västra och försöka överrösta någon tråkig jävla klack med en trist trumma på östra känns svårt och som en dålig idé. Krävs faktiskt ganska mycket av oss om vi ska kunna göra något väsen av oss i superettan så kan faktiskt vara beredd att sälja mig lite bara för att det nog i längden gagnar Sirius.
Vet inte om vi behöver vara rädda för bortaklackar. Nu är det väl nämligen så att det blir tyngre "säkerhetsarrangemang" och att bortasupportrar kommer att hänvisas till en viss läktarsektion. Så det är väl bara att vi väljer och vrakar först och sedan ber Sirius att sätta motståndarsupportrar på södra västra tillsammans med brandmännen. Eller kanske ännu hellre borra upp en bortaentré i nordvästra hörnet och smälla upp en liten bortaläktare framför tennisbanorna.
Svenska fans känns så där. Om någon är sugen så kan den väl få klämma upp en sida där, men det känns ändå som om vi måste fokusera på denna i egenskap av Västra sidan. Jag skulle ju förstås dock tycka det var kul om någon "yngre förmåga" ville dra igång en SF-sida.
Jag eftersöker en Siriuspub inför varje hemmamatch, dit såväl klack som övriga fotbollsintresserade Uppsalabor kan sitta och ladda innan match. Kanske kan vara idé att etablera kontakt med någon rymlig pub som kan lova att hålla öppet ett par timmar innan hemmamatcherna oavsett om de spelas på söndagar kl 14 eller på måndagar kl 19? Tyvärr ligger ju inte någon av ordförandens krogar speciellt nära Studan. Flustret ligger ju idealiskt men å andra sidan är det kanske trevligare med ställen som släpper in Sirius-fans även om de kommer i träningsoverallsbrallor en onsdag kl 17.
....eller bortom tennisbanan så kan klubben ta betalt för dubbel underhålling.
#14 ·
Junewe
· 2006-10-30 10:33
Hällre blir jag blöt än ha en stolpe ivägen
#15 ·
Tobbe
· 2006-10-30 11:25
Ang Västra/Östra så är jag av princip för västra läktaren. Men det kanske är dags att flytta i alla fall. Det såg lite märkligt ut när VSK var på besök och ca 50-70 VSK-fans stod på huvudläktaren. Huvudläktaren borde tillhöra hemmapubliken och just därför så borde vi kanske annektera den.
Erlingmark, Gaffa//Hur går diskussion med publikvärdar? Ligger det verkligen på oss att ordna fram det varje match? I så fall kommer jag att vara tvungen att sluta jobba med VSS, för nu har de mig på kroken redan. Jag vill inte stå i en gul jacka varje match och bevaka mina fredliga kamrater.
Appropå supporterprylar...
Jag har väckt en gammal tanke till liv om att låta tillverka nya halsdukar, och i framtiden kanske även annat krims-krams. Eftersom man ligger ute med en ansenlig summa pengar undrar jag hur "marknaden" ser ut. Finns det intresse för en nydesignad halsduk, för ca en hundring?
Jag vill ha en halsduk som det står SIRIUS över, inte randig som den bandyförensngen säljer nu =(
#18 ·
Tobbe
· 2006-10-30 12:31
Mattijahs//Om det gäller Sirius-halsdukar så får man nog höra med klubben, jag tror inte att man kan trycka upp såna grejer på egen hand utan godkännande från Lasse & co. Om det är Västra Sidan-halsdukar så kan vi ta ett snack. Vi vill gärna ha lite koll på ev prylar med namnet "Västra Sidan" på.
Blir det tal om matchvärdar så tycker jag att vi får försöka ordna med ett rotationssystem med frivilliga. Alla måste väl kunna offra sig 1-2 ggr på säsongen?
Ja, absolut!
Tobbe/ Naturligtvis. Mitt inlägg var i första hand en fråga om intresset fanns, och en "annonsering" om att jag kan åta mig att styra upp det (eftersom ingen annan gör det). Visar det sig att folk vill ha halsdukar, bollar förstås ni och jag idéer mellan varandra. Innan en halsduk kommer.
#22 ·
Amin
· 2006-10-30 13:58
Västra Sidan -prylar är intressant, det får det bli uppstyrt
#23 ·
Tobbe
· 2006-10-30 14:28
Mattijahs//Alltid bra med initiativ. Intresse finns nog. Vi ska stoppa näven i fickan å se hur mycket pengar vi har nu efter fotbollssäsongen. Om du orkar så kan du ju alltid kolla om du kan hitta nån firma med vettigt pris/kvalité.
Det har också pratats om småpryttlar, t ex klistermärken, tygmärken å annat. Kanske en ny tröja till våren?
Men allt beror självklart på ekonomin.
Vårfin?? Perfa, Men glöm inte oss köpstarka tjockisar!
Jo, hur vore det för övrigt med en specialtröja men hela bortaspelchemat på ryggen? Man skulle ju kunna tänka sig att tappra bortaresenärer kunde få tröjan, av herr Ordförande utdelad under högtidliga omständigheter, efter X st. bortamatcher.
Som en Sirius Superetta Tour, liksom?
Inte en dum idé förutom det faktum (och där kom den - den första pessimistiska tanken på flera dagar) att en Tour-tröja liksom ger signalen att det är en engångsföreteelse.
Med tanke på att vi har ett stort antal osålda t-shirts i storlek XXL är jag inte så imponerad av tjockisarnas köpstyrka. Gör bättring, väl tilltagna Siriusfans!
#28 ·
Tobbe
· 2006-10-30 16:18
Ja. Small har gått bra, vi sålde 100% av dem. Till nästa gång så får vi nog lägga tonvikt på small.
Både L och XL har gått dåligt. Dags att lägga ner Gi- och Atkins och börja äta skräpmat, Siriussupportrar!
#29 ·
Tobbe
· 2006-10-30 16:19
F ö så får ni snart sluta titulera mig herr Ordförande. Det börjar stiga mig åt huvudet.
#30 ·
tobias
· 2006-10-30 17:46
Först och främst - stort grattis till superettan! Väldigt kul. Blev dessutom imponerad av Västra Sidans insats både mot Enköping och Väsby. Inte bara draget, utan även för att ni har så många egna ramsor. Stort.
Själv håller jag dock på Jönköpings Södra (är inflyttad student i U-a). Det känns som att Södra och Sirius är lite av kusiner - båda största laget i stan, fina meriter, och som haft katastrofal organisation och ekonomi och varit ända nere i fyran och vänt. Båda har risiga små arenor i stadsparken. Och potentiellt sett mycket sponsorer. Det är rätt lätt att känna med Sirius alltså...
Ang läktaren så kommer bortfansen knappast sättas på östra. Superettan kräver bla separat entré med direkt tillträde från inhägnad parkering för bortafans och möjligheter till säkerhetszon på läktaren.
#31 ·
Tobbe
· 2006-10-30 18:34
Brandur hälsar och tackar så mycket för stödet under säsongen. Sug åt er!
....då vill jag som den allra främsta i Kategorin Rondör teckna mig för två exemplar av alla motiv som jag inte redan har och även gärna en säkerhetskopia på alla tröjmotiv som jag redan har.
Jönköping är annars ett hjältelag i mina ögon och Statdsparksvallen kult, även om Grimsås hade med sig två poäng hem... alltså i "Det spelades bättre boll" med Torsson!
"Bussen till Stadsparksvallen avgick tjugo i sex. Jag hade med mig min pipa och ett paket chex (med det uttalet). Södra låg på nionde plats när det blåstes till spel. Matchen började med att Kocken passade fel"
#34 ·
RRR
· 2006-10-31 06:03
Jag önskar mig en ny halsduk. De jag hade är antingen i USA, Japan eller Brasilien eller på nån krog.... ;-)
Vi bör väl inte spendera för mycket av våra surt förvärvade pengar innan vi planerat bussresorna för nästa säsong. Nån slags avtal med bussbolag som är intresserat att köra oss vore inte helt fel för att slimma priset en aning.
Funkar inte Alexander?
*Oj fel tråd
Det gick ju inte så bra med bussresor i år, och det blir inga korta resor nästa säsong, men förhoppningsvis väcker Superettan ett slumrande intresse. Enköping, Grimsta, Degerfors och Norrköping bör kunna vara rimliga destinationer?
#37 ·
olle
· 2006-10-31 09:59
Hoppas verkligen att det blir bussresor till nästa säsong. Min gissning är dock att pengarna som finns knappast räcker speciellt långt i sådana sammanhang. Känns kanske lite dumt att bränna pengarna på att subventionera en eller två bussresor istället för att fixa fler prylar (där pengarna förhoppningsvis kommer tillbaka). Hoppas att intresset ska vara tillräckligt stort för bussresor ändå. Visst är utvecklingen efter resan till västerås flygplats kanske inte den bästa men vi fixade faktiskt en buss till Örebro för inte så länge sedan. Alltid lättast i premiären (eller kanske kval...) och sen får vi hoppas att intresset håller i sig. Tror att det är svårt att hålla det vid liv bara genom att resorna blir lite billigare.
Drömresan vore ju Landskrona, eller till matcherna mot Örgryte och Öster
Vi kan ju i teorin åka var som helst, men priset per person påverkas självklart av avståndet. Tyvärr har vi inte sådana ekonomiska resurser att vi kan subventionera resorna speciellt mycket. För att kunna kalkylera om en viss resa är genomförbar behöver vi ha intresseanmälningar som grund. Vi får kolla upp tänkbara resmål och liknande när säsongen närmar sig och spelschema är spikat.
#40 ·
Amin
· 2006-10-31 12:59
Bortaresor till nästa år är ju nästan ett måste, iaf till några destinationer. Två resor som är ett måste är första borta och den borta då vi går upp i allsvenskan
#41 ·
oskar
· 2006-10-31 18:32
Jag har en undran! På officiella står det att replicorna är slut, och såvitt jag kan förstå fanns de i storlek L och M.. Jag undrar dels om dom nånsin funnits i Small och om inte så skulle jag önska att matchställ tillverkas för oss supportrar i de lägre viktklasserna.. (Siriusklänningar i all ära) Jag kan maila Brekkan (eller vem som nu styr och ställer över dessa saker) och kolla detta men jag skulle först vilja få bekräftat att de aldrig funnits så att säga.
#42 ·
gaffa
· 2006-10-31 19:38
korrekt, de fanns bara i M och L.
#43 ·
JS
· 2006-11-01 09:13
Härligt att vara Siriusvän nu för tiden. För en gångs skull strömmar det in gratulationer o lyckönskningar från diverse bekanta o kollegor runt om i landet. Kul också att klubben o supportrarna omnämns i positiva ordalag även rikspressen.
Vi får nog ställa oss på Östra och acceptera att man inte kan få allt. En handfull avbytare o familjemedlemmar som följt med bortalaget kan ju under tak lätt överrösta ett par hundra personer i bra form på Västra (som inte bara saknar tak utan med alla löparbanor etc. också är placerade flera mil från huvudläktaren). Assyriskas klack brukar stå under bar himmel o jag minns en bortamatch mot dem (kanske 1999) då vi 18 ditresta Siriusvänner under tak fullständigt blåste bort en riktigt stor hemmaklack. Jag tror f.ö. att vi torskade med 3-0. Men kanske löser sig allt detta av sig själv om Studan byggs om eller i alla fall anpassas till Superettan.
Vi får nog ställa oss på Östra och acceptera att man inte kan få allt.
[...]
Assyriskas klack brukar stå under bar himmel o jag minns en bortamatch mot dem (kanske 1999) då vi 18 ditresta Siriusvänner under tak fullständigt blåste bort en riktigt stor hemmaklack. Jag tror f.ö. att vi torskade med 3-0.
Instämmer till fullo med den kloke gamle farbrorn JS:
* Vi får nog flytta till Östra
* Vi blåste bort Assyriskas jätteklack
* Vi förlorade med 3-0
#45 ·
JS
· 2006-11-01 09:47
Allra ballast vore det förstås med flera klacksektioner. Helsingborg har en stor klack på ena kortsidan och dessutom en gubbigare sådan på ena långsidan. Rätt lugert då sektionerna svarar varann o nästan tävlar litet sinsemellan. Nåja, det får kanske bli en senare fråga. Först gäller det nog att få Västra att fungera som en enhet.
#46 ·
Fluff
· 2006-11-01 09:51
Jag tycker att vi snor Parksnäckan nattetid och placerar den på västra. Snäckan målar vi om i blått och svart och sjunger som en änglakör.
I bandyn har vi ju klacksektioner nu när västra Västra Sidan har dykt upp.
En gubbigare klack som har inövade synkrona "mutter" och "mummel" är jag tokigt mycket för.
50 pers muttrar samtidigt: "den varma saften var varmare när man var liten"
Lysande!
/Nacknypar-m
Det är väl inte så mycket det att det var bättre förr som att det är så mycket sämre nu...
Det är väl inte så mycket det att det var bättre förr som att det är så mycket sämre nu...
"I´m not getting older, I´m getting bitter" som Bart sa idag på Simpsons.
Listdax:
1. Den Onda Nacknypargubben
2. Kjelledine i klacken på Vilunda
3. "Einar!! Du spelar & Vi klagar"
4. Mål från långdistans (Heed mot KSK & Salle mot Järfälla)
5. ....?
/Nacknypar-m
Är det Nacknypar-m eller Nacknypta-m ??
Svårt.
Nacknypta m är ju ett faktum.
Nacknypar-m är ett wannabe-projekt som jag jobbar lite på.
#54 ·
70
· 2006-11-02 11:49
Listdax:
1. Den Onda Nacknypargubben
2. Kjelledine i klacken på Vilunda
3. "Einar!! Du spelar & Vi klagar"
4. Mål från långdistans (Heed mot KSK & Salle mot Järfälla)
5. ....?
Vad är det för lista egentligen, men om det är minnen från förr så:
5. Resa med Red Farmers-bussen från Dragarbrunnsgatan till Studenternas i snöstorm.
#55 ·
RRR
· 2006-11-09 10:07
Köp tröjor och knappar!
Fixa sånger!
Sy flaggor!
#56 ·
Anna W
· 2006-11-10 17:05
Tjo!
Då det efterfrågas synpunkter så... Det jag som medlem efterlyser är kontakt och information från föreningen. Om det inte vore för att jag kände folk redan i klacken så skulle jag aldrig i mitt liv vågat engagera mig - eller betala medlemskapet. Det är liksom inte alla som känner sig helt bekväma med att gå fram till en grupp med, förvisso glada, men ändock högljutt sjungande människor och finna det helt naturligt att säga "Tjabalaba, får man vara med?" hur stort ens Siriushjärta än är och hur kul man än tycker att det är att vara med i klacken.
Själv engagerade jag mig i Västra sidan första gången på 90-talet och minns bussresorna och Siriusölen som brygdes av Slottskällan med stor glädje. När jag sedan, efter att ha bott i Göteborg en tid, återvände så var det tack vare att det fanns enstaka vänner som fortfarande var engagerade som gjorde att jag återigen står på västra sidans läktare ibland.
Men - när jag så ville betala mitt medlemskap igen så möttes jag förvisso av glada miner och välkomnande leenden. Men inte så mycket mer. Jag fick betala min 100-lapp och sedan var det klart. Mitt eget namn och email skrevs ner på en avriven pappersbit som hamnade i någons jeansficka... var den sedan tog vägen vet jag inte. Så, vad jag egentligen efterlyser för att klacken ska växa och få fler aktiva medlemmar är inte så komplicerat men (tror jag) nog så effektivt.
1. Ha ett färdigt papper med uppgifter för den nye medlemmen att fylla i då den kommer fram till bordet på match och vill bli medlem. Det bör innehåll banala saker som namn, telefonnummer och email. Samt kanske en liten ruta om man vill engagera sig i föreningen eller bara vara stödmedlem.
2. Samma papper, fast i digital form, borde finnas här på hemsidan så att folk som surfar in hit för att bli medlemmar enkelt kan bli just det.
3. Följdaktligen vill jag då att det skapas ett fint register över medlemmarna.
4. Följden av det är att det vore kul och välkomnande för medlemmarna att då man väl tagit steget att bli medlem att ganska kort inpå det få ett mail från ordförande i föreningen (kan naturligtvis göras som ett standardmail och behöver inte skrivas nytt varje gång ny medlem kommer med) som hälsar välkommen till föreningen, presenterar kontaktuppgifter till styrelsen, adressen till hemsidan, uppmaning om att registrera sig på forumet och även datum på kommande matcher samt såklart info om det är så att det är någon resa på g till bortamatch eller annat trevligt som arrangeras i föreningen.
5. Ett veckobrev från ordförande eller styrelsen som kort berättar som veckan som gått, matcher som spelats och om Västra Sidan haft någon aktivitet eller har någon aktivitet på G skulle kunna gå ut regelbundet. Då främjar man kontakten med medlemmarna och uppmanar på så vis även regelbundet till engagemang.
Forumet som det är nu är nog kul för de som är väldigt aktiva, men det är internt och det ska mycket till innan en ny medlem registrerar sig eller för den delen "vågar" skriva inlägg här. Men med ett veckobrev kan man ta del av upplysningar och väcka ett engagemang som gradvis även kan växa i själva klacken. Medlemsregister och veckobrev helt enkelt. Inte så stora saker som sagt, men något som jag tror skulle uppskattas av flertalet medlemmar. Själv hade jag ju inte vetat om att varken hemsidan eller forumet fanns om det inte var så att jag kände folk som var engagerade redan. Och hur föreningen skulle kunna kalla mig till årsmöte eller andra aktiviteter (bussresor och jox) om man inte har ett medlemsregister är ju svårt.
Dessutom främjar ett medlemsregister och en uppdaterad emaillista att folk faktiskt kommer tillbaka och betalar sin kosing även för nästkommande år, så att föreningen får in de pengar som man kan. Jag förstår att det inte finns pengar att skicka ut brev och inbetalningskort men ett email med en uppmaning om att förnya medlemskapet är väldigt lätt fixat - om man har ett bra och uppdaterat medlemsregister.
Bidde lite långt det här men jaja... det är lite tankar på hur föreningen skulle kunna växa och engagera ännu fler personer och ta tillvara på dem som redan finns! = )
/Anna W
Anna, du sätter många huvuden på spikarna, om man nu kan säga så. Vi i styrelsen hade ett möte i tisdags då vi gick igenom vad som bör göras inför nästa år och många av dina mycket bra förslag är redan på g. Det kommer att bli mer uppstyrt, hav förtröstan.
Håll ett öga på detta forum; info kommer.
#58 ·
Sutra
· 2006-11-11 06:40
Jag är inte medlem i Västra eftersom jag är ond, dum och lat. Men, detta åtgärdar jag bums, om något IT-geni lägger in Västras postgiro högst upp på startsidan t ex. Alltså som en fast grunka. Sker detta förbinder jag mig att betala även retroaktivt för de första åren.
#59 ·
Sutra
· 2006-11-11 07:05
I första hand ville jag påpeka att Anna skrivit ett mycket klokt inlägg. Glömde det.
Nu är det stofildags: Vilka minns "Fräscha Uppsala"? Det kan ha varit hösten -80. Jag gick i sjuan och till min klass kom två spelare från KFUM på besök. Ett samarbete mellan KFUM, Sirius, Almtuna och Ultuna (vill jag minnas) gjorde att de nu hade följande erbjudande till mig, och alla andra högstadieelever i Uppsala: Om jag lovade att inte klottra och förstöra fick jag fritt inträde hela vintern på bandy, basket, fotboll och volleyboll. Alltså fick man ett litet kort där man med sin namnteckning lovade ovanstående; kortet gällde sedan som säsongsbiljett på Studan, Fyrishallen och Gränbyhallen.
Tror att det höll på en eller två vintrar till. Jag vill minnas att Uppsalabuss var huvudsponsor; kanske var flera inkopplade.
Det var aldrig fråga om någon kontroll av efterlevnaden, eller att kort skulle dras in eller så, vad jag minns. Principen var att visa oss kids att man trodde att vi ville bidra till en snyggare stad, och att vi skulle få något för det.
Jag tänker att detta är något som skulle dammas av. Tänk om man till exempel skulle kunna ha ett ung-supporter-kort? Fritt inträde och billigare supporterprylar t ex, om man förbinder sig att vara en bra supporter. Vi behöver dels få fler unga att komma på matcherna, och jag personligen tycker det är viktigt att försöka fostra dem till att stå för en bra läktarkultur; nix pix för våld, hat, sexism och rasism, typ. Borde inte vara helt omöjligt att få andra klubbar i staden, eller för den delen, sponsorer att intressera sig för detta - men i princip skulle Sirius och Västra kunna starta själva.
Vad tror ni?
Nu är det stofildags: Vilka minns "Fräscha Uppsala"? Det kan ha varit hösten -80.
Jodå, nog minns jag. "Stoppa sabbet" hette kortet, tror jag. En jättebra grej. Trots idrottsointresserad familj fick jag på detta sätt upp ögonen för den lokala sporten. Jag var åtminstone ett par gånger på allt, håkki, basket, bandy, fotboll och vad det nu var.
Däremot var det visst tal om efterlevnad. Larse i min klass anmäldes av Kajan (rektor idag förstås) för att ha sparkat på lyktstolpar tills de slocknade. Utredning, förhör, gråt och avbön ledde till att han fick behålla kortet, men det var nära!
Instämmer i att Annas inlägg var klokt.
Själv vet jag inte om jag är medlem i Västra längre. Jag gick med då det startade, men kom på för ett tag sedan att jag inte fått någon påminnelse om betalning på rätt länge - om ens någonsin. Så jag antar att jag inte längre är medlem. :-/
Det är klart att jag själv borde ha varit aktiv nog att minnas och så, men har man fullt upp med hundra barn får man lite vingligt minne. Självklart hade jag inte frivilligt gått ur utan fortsatt betala om jag fått ett mail, t.ex.
#61 ·
Sutra
· 2006-11-11 11:36
[quote1163231415=Sutra]
Nu är det stofildags: Vilka minns "Fräscha Uppsala"? Det kan ha varit hösten -80.
Jodå, nog minns jag. "Stoppa sabbet" hette kortet, tror jag. [/quote1163244897]
Nej, Fräscha Uppsala, var det. Stoppa sabbet var efter min tid. När 70-talisterna börjat på högstadiet. När Herreys blev stora och loafers satt på var mans fot. Er historiska skuld är blytung.
Grandpa Sutra:
"We had to call it Fräscha Uppsala, cause the Kaiser had stolen the words Stoppa Sabbet!"
#63 ·
RRR
· 2006-11-11 17:42
så länge styrelsen inte har fått nån mailadress så kan man nog inte få ett mail, men om man skickar den så kan man få det och då kanske bli påmind att betala årets medlemskap innan året tar slut... ;-)
så länge styrelsen inte har fått nån mailadress så kan man nog inte få ett mail, men om man skickar den så kan man få det och då kanske bli påmind att betala årets medlemskap innan året tar slut... ;-)
Självklart.
Vem i styrelsen ska man maila sin mailadress?
#65 ·
RRR
· 2006-11-12 17:55
maila vastrasidan@uppsala.com tex
#66 ·
Tobbe
· 2006-11-12 18:56
m//Eller kolla på sidan "kontakt".
Nä nu, här har det skrivits en del tänkvärt sen sist.
Sutras inlägg om Fräscha Uppsala (jag har kvar kortet!) är intressant, särskilt idén om att faddra yngre potentiella klackare. Bäbyvästringar är en kanonidé! Få människor brinner så starkt för vad de upplever är rätt och riktigt som Den Engagerade Högstadieungen. Tänk en turné med Farbror, Sut och Bruk i stadens skolor...
Anna har ju naturligtvis väldigt många rätt i sitt inlägg. Jag yrkar på inval i styrelsen!
#68 ·
Tobbe
· 2006-11-13 14:32
Föreslå folk till styrelseposter är det fritt fram att göra på årsmötet i vår. Så keep that thought, Erlingmark.
På förekommen anledning så kommer ett litet (men ganska långt) nyhetsbrev att skickas ut till samtliga som reg:at sig på forumet och bifogat sin mailadress. Förvänta er att få detta inom ett-två dygn.
#69 ·
Anna W
· 2006-11-14 15:22
På förekommen anledning så kommer ett litet (men ganska långt) nyhetsbrev att skickas ut till samtliga som reg:at sig på forumet och bifogat sin mailadress. Förvänta er att få detta inom ett-två dygn.
Då det plingat i min mailbox måste jag säga finemang, finemang.
/Anna = )
#70 ·
Markus
· 2006-11-17 12:47
Jag minns inte "Fräscha Uppsala", men väl "Stoppa Sabbet"! Jag var aldrig någon sabbare, utan en väldigt snäll och ordentlig person, men jag hjärntvättades i vilket fall till att förstå att de som sabbade var onda individer som inte förtjänade att se på lokal idrott. Kampanjen fungerade rätt bra för mig, alltså. Dessutom blev jag gripen av "Non Smoking Generations" kampanjer, och var väldigt avundsjuk på några brudar som fick rosa t-shirts med just den texten. Någon sådan fick aldrig jag. Och man fick se på bilder som visade hur livsviktiga flimmerhår försvinner om man röker. Även det funkade på mig, och jag blev aldrig någon rökare.
Stoppa sabbet, stoppa sabbat - SI-RI-US!
#71 ·
70
· 2006-11-17 14:31
[quote1163517578=Tobbe]
Då det plingat i min mailbox måste jag säga finemang, finemang.
/Anna = )
[/quote1163773842]
Jag har inte fått nåt mail. Kan det bero på att jag valt att dölja adressen??
#72 ·
Markus
· 2006-11-17 15:33
Vore kul om Västra Sidan drog igång en insamling till ytterligare flaggor och banderoller. Jag lägger gärna någon hundralapp rakt av, även om jag är rädd att jag inte kommer att kunna hjälpa till med den tidskrävande biten, dvs. att sy och tråckla...
Vi har diskuterat den biten, vi har ju ett visst kapital som vi bl.a kan tänka oss att lägga på flaggtyg. Ska nog starta en egen tråd i ämnet...
#74 ·
Tobbe
· 2006-11-17 17:42
Markus/Spara din hundralapp och lägg dem på kommande VSS-prylar istället. Då får du nåt eget för pengarna.
#75 ·
RRR
· 2006-11-17 17:58
Äh va fan låt Markus skänka en slant ;-)
Han köper ju ändå nya tröjor och knappar sedan för att stoltsera med i Bryssel :-)
Jag har inte fått nåt mail. Kan det bero på att jag valt att dölja adressen??
Samma här?
#77 ·
RRR
· 2006-11-18 11:24
smart :-)
#78 ·
Tobbe
· 2006-11-19 17:00
Japp. Vi har ingen riktig maillinglista ännu, den förväntas komma i vår. M, ett mail e på väg. 70, maila mig din adress till tobiasvidlund@vastrasidan.se så kommer infomailet.
Jag har inte heller fått något mail! =O Trots att jag skrev upp den när jag köpte medlemsskap i höstas! Här är den i varje fall för alla att beskåda: anderscarling AT gmail DOT com
#80 ·
Tobbe
· 2006-11-19 18:29
Ja, vi beklagar röran med medlemslistor och kontaktinfo till medlemmarna. Det är en av de grejerna som ska styras upp bättre till nästa år. Mail är på väg.
#81 ·
Tobbe
· 2006-11-19 18:47
RRR//Absolut ska Markus å andra bidra med pengar om de känner sig manade. Jag menar bara att vi inte ska basera vår verksamhet på bidrag, utan på att vår egen kalkyl går ihop. Och att alla ska känna att de får valuta för sina pengar.
#82 ·
RRR
· 2006-11-19 21:25
Klart de ska men det är också klart att man får bidra! :-)
#83 ·
Tobbe
· 2006-11-20 07:34
Självklart.
#84 ·
RRR
· 2006-11-29 19:06
Medan ni sitter framför era datorer, passa på att betala in medlemsavgift både till IK Sirius och till Västra Sidan! Alla slantar behövs för att kunna få klubben vi älskar högre upp i seriesystemen!
#85 ·
Amin
· 2006-11-30 00:12
mmm det skall göras,, men när behövs ett nytt, och vad är skillnaden mellan IKS medlemskapet och VS medlemskapet??
#86 ·
RRR
· 2006-11-30 07:41
IKS är klubben. Västra Sidan är supporterklubben.
Snart är det nytt år. Julklapp?
#87 ·
gaffa
· 2006-11-30 07:42
det är två skilda föreningar, strängt taget. den ena (vss) är visserligen beroende av den andra (iks), men inget mer.
medlemskap i båda såklart!
#88 ·
Tobbe
· 2006-11-30 10:36
Tvärtom, min gode Gaffa, tvärtom.
#89 ·
gaffa
· 2006-11-30 11:08
mittåt!
#90 ·
oskar
· 2007-01-12 16:49
Nu när vi ligger i Superettan är det väl dags att skaffa ett klack-öl igen! Vad händer på Slottskällans bryggeri? Har de bommat för gott eller?
Nej? Hemsidan verkar vara igång iaf, och annonserar release av någon Strong Ale i februari. Jag tycker verkligen att någon ska höra med dom!
#92 ·
JB
· 2007-01-26 15:47
Man kan beställa egna etiketter till deras "Roslager". Man måste dock köpa minst 1 pall (48 backar á 15 flaskor). Kostnad för detta blir ca. 2000:- + ordinarie Systemetpris.
Är lite smått nöjd över att mitt första inlägg på Västra Sidan's forum blev om öl...
#93 ·
Tamb
· 2007-01-29 08:50
Hur blir man medlem i Västra Sidan? Ska man betala in en större summa på ett konto eller är det diverse mobbingriter och inval först :)
#94 ·
RRR
· 2007-01-29 10:59
Man ristar in "Västra Sidan" på sin arm med kniv och sedan får man stå under läktaren i en säsong och få allt snus, spottloskor och spilld pilsner i håret.
Enklare är nog att maila tex nån i styrelsen eller
vastrasidan@uppsala.com
#95 ·
RRR
· 2007-01-29 11:00
Kolla fliken "kontakt" längst upp.
#96 ·
Tobbe
· 2007-01-29 20:32
Använd gärna nån annan emailadress än den där @uppsala.com. Jag tycker att vi borde avveckla den där.
#97 ·
Tamb
· 2007-02-22 09:04
Nu när Västra sidan ska bosätta sig på östra läktaren är det kanske dags att starta en klack vid namn Östra Sidan på Västra läktaren... :)