Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

ÅFF - Sirius

Dags för de stolta i svart och blått att möta det forna storlaget som förut hade alla rätt (Facit).
Jag startar en tråd för spekulationer inför matchen. Finns det anledning att ändra ett vinnande lag? Inte i det här fallet, anser jag. Den som inte riktigt kom upp till sin nivå senast var väl Tighe, men då jag inte ser några bättre alternativ och då han antagligen kan lite bättre så säger jag "På't igen".
Håller med, såg bra ut i söndags som sagt. Ser ingen anledning att ändra på något. Det man möjligen kan påpeka var att mittlåset bitvis såg lite skakigt ut, men där har vi ju itne så många alternativ. Med tillresta Västringar i ryggen ska det nog kunan bli poäng, om inte tre så i alla fall en. Åtvid har väl inte övertygat förra säsongen direkt.
Åtvidaberg borta är en tung uppgift, jag är helnöjd med en pinne i denna match. Viktigt med en bra början. =)
EDIT: finns iofs en tråd om detta... :P
"EDIT: finns iofs en tråd om detta... :P"

Vad heter den? Jag har bara sett en där man anmäler sig till resan.
Sirius såg som sagt var bra ut efter första 15 eller så. Manis ribbskott rätade en del ryggar. Framför allt skulle jag vilja ge Fredrik cred. Han gjorde förra årets assistkung Smedberg helt osynlig samtidigt som han är konstruktiv framåt. Mot Åtvid hoppas jag att man spelar honom mot Radetinac (givet att "Pligg" fortfarande är skadad i ÅFF) för att ta bort kantspelet. Det innebär Fredrik till vänster på mittfältet.

Vidare har Åtvid förmodligen två defensivt viktiga kort borta i skadade kaptenen Daniel Johansson, om nu inte han hiner bli hel, och avstägda Eddie Åhman. Åhman var äldst i backlinjen mot Norrköping med sina snart 23... Ung och orutinerad motståndarbacklinje innebär självklart att Olle bör starta med Antou. Den enda plats som kanske inte är självklar är vem av Luggen och Linus som ska spela. Luggen var inte lysande mot LSK även om han gjorde en gedigen insats. Mitt intryck är att Luggen oftare går bort sig än Linus men att han är starkare i både luften och kroppen. ÅFF har inga direkta fyrtorn på topp och kommer knappast tjonga lika mycket som LSK, vilket i min bok talar för snabbare och följsammare Linus.
kan vara läge att länka till vad bloggarna på Studan säger om åtvid: http://studan.blogspot.com/2007/04/nedre-mitten-tvidabergs-ff.html
För den jinxfriske kan nu meddelas att en del nätbolag börjat skicka ut sina spådomar om matchen. Unibet erbjuder 1.95 på Åtvid, 3.55 på oavgjort och 3.40 på Sirius. Det känns ju ganska skevt. Kanske rättar till sig i morgon när Farbrors kompisar varit ute och fiskat.
Mycket riktigt så faller oddsen på Sirius idag, och värre lär det bli. Unibet nere på 3.10. Enda bolag som ståndaktigt vidhåller att Sirius är ärkekassa är Svenska spel som erbjuder 3.60 på att Sirius vinner. Anmärkningsvärt.
Tippar 2-2. Olle och Ante nätar
..... ÅFF har inga direkta fyrtorn på topp och kommer knappast tjonga lika mycket som LSK, vilket i min bok talar för snabbare och följsammare Linus.

Instämmer! Jag tycker Luggen klarade sig bra mot Panos men det är rimligt att låta Linus spela för att hålla igång "många" backar. Luggen & Linus kommer nog att i princip dela på en startroll.

Fredrik Olsson var lysande. Fredrik kommer att bli en nyckelspelare denna säsong.
Sirius har aldrig gjort mal i Atvid och aldrig vunnit. Men i morgon blir det seger med 2-0 för Sirius.

http://www.svenskafans.com/fotboll/aff/artikel.asp?id=164438
Det blir Luggen i morgon.
Angående Fredrik Olsson så är det bara att instämma. Han kommer bli vår viktigaste spelare i år. Vår starkiller helt enkelt. De flesta av våra motståndare i år har bara en riktigt viktig speluppläggare, dessa kommer Fredrik äta upp. Det fina är dock att han dessutom har offensiva kvaliteter. Hans frispelning av Hoch förra helgen hör till den högre skolan.

I den trupp som lades upp Åtvids hemsida innan den pajade ihop ikväll fanns inte Kristian Bergström med. De saknar alltså totalt fyra tänkta startelvaspelare. Därmed inte sagt att de är dåliga, men åtminstone Danne Johansson och Kristian Bergström är TUNGA avbräck. Träffade Clage på ICA idag och han sa att om Pligg är borta har Sirius en riktigt bra chans. Med Pligg blir det värre. Karln är helt enkelt en av seriens absolut bästa.
OK matchen igång. Kom igen nu blåsvart!!!!
f-n också. blä för att släppa in mål på fasta. positiv inledning annars, vad det verkar.
Usch ja fy fan. Hoppas dom fortsätter att ligga på.
scheisse ;(

Kom igen Sirius!
De verkar pressa på rätt bra, sitter och lyssnar på sverigewebben. Kostar 40kr =(
jag vet, jävla utsugare... Men det känns bra att dom verkar skapa en hel del
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! HOCHEN!
SÅJA! Hochen mål!
JAAAAAAAAAAAAAAAAA 1-1!!!!!
Men vafan. bara jag som har problem med UNT-s liverapportering?

Får nöja mig med SvFFs livescore, som visserligen har skottkarta, och anant kul. Nåon som vill berätta om målet?
jaaaaa. 1-1
Tror kullinger passade en ren Hoch. UNT har tydligen serverproblem
så skönt! bra anfall, tydligen, olle till fredrik till hoch som var ensam med målvakten.
Men. Skit också. kanske får ta och betala på sverigewebben för andra halvlek då. Detta duger inte!
JAAA!!! Jag jublar på kontoret i Bryssel, ett riktigt vrål som måste fått vakterna i EU-parlamentet att undra vad jag pysslar med.

Det låter ju som om det är Sirius som för spelet? Jag är otroligt nöjd med en poäng men överlycklig om vi får tre.

Jag följer via UNT, finns det bättre emtod om man vill följa det gratis? Webbradio?

Leve Sirius!
UNT:s liverapport fungerar utmärkt för mig iallafall..
nej, inget som är gratis och bättre. svenskfotboll.se har dödstorr livescore
jaha nu pajade UNT.s rapport för mig också
SvFFs Livescore är torr, och fungerar bara som komplement. Alltid kul att kolla skottkartan när man hör på radion. Dessutom har dom skalat bort t.ex. Bollinnehavs-funktionen för superettan, duger tydligen bara åt Allsvenskan ;(.
Jag får inte sverigewebbens radio att funka, man ska klicka på någon orange fyrkant som åtminstone inte jag ser. Är jag färgblind eller inkompetent? ;-) Står det 1-1!?!
Är det alla miljoner Siriusfans världen över som fått UNT:s hemsida att braka sönder?
1-1. ser du något där det står: lyssna här?
kanonläge direkt i andra, olle på väg igenom. hörna
Otroligt starkt av Sirius att kämpa på och kvittera trots ett tidigt insläppt mål på bortaplan. Bättre skärpa i avsluten i andra så kan detta bli riktigt spännande...
stolpe ut för åtvid
eller okej, strax utanför. pratade med erlingmark medan sverigewebben strulade runt. han var mkt positiv över första halvlek. åtvid skapade bara på hörnorna, inget annat.
luggen nära att nicka in sirius femte hörna.
Jag kommer inte ens in på Sverigewebbens sida nu. Skit samma, jag följer det genom gästboken och är lika nervös varje gång jag uppdaterar denna sida...
Siriusfansen sitter bakom Åtvidsmålet enligt UNT. Låter som en lögn att de skulle sitta.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
1-2!
!!!!!!!!!!!
hochen igen. verkar inte göra mycket annat, men vad fan gör det?!?!?
JHAAAAAAAAAAAAAAAAAA! HOCHEN ÄR MIN GUD!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Håll i detta för tusan! Ge allt! JAAAA!!!
fan va bra...jag öppnar en öl i Kairo
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAJAJAJAJAJAJAJA
Vi har en ölautomat på jobbet, frågan är om jag ska gå dit eller om jag ska vara limmad framför datorn och konstant klicka refresh.
Håll i detta nu och bli inte för ivriga!
mohaha!
JAAAAAAA!!! Fan va bra. Hoch äger ju totalt idag. Plus att Sirius (åtminstone enligt Sverigewebben.se) dominerar matchen. Börjar inte alla "experter" som skrivit ner Sirius fundera nu?
GÖÖÖÖÖÖÖTT!
Håll i detta nu...
komigennurågörmåldåsnällasnällasnälla!!!!
Kan vi hålla i det här nu så behåller Sirius andraplatsen i Superettan.
Nära friläge för Olle...
arggghhhh vilket läge

storröra framförmål
NEEEJ!!!! Kullinger hade friläge, lobbade över målvakten men sen räddade en Åtvidförsvarare på mållinjen. Pung...
Kvarten kvar, kämpa!
Utöka ledningen med någon strut så går vi ju om Häcken på samma gång. ;-)
SHit, pressar ÅFF på nu? Dom verkar få frisparkar hela tiden?
Heja våran blå komet, upp med bollen in i nät, Si-ri-us!!!

Siiiiiiiiiiiiiirius HEJ!!!
på egen planhalva, mest
Hoch ut, Lundin in.
Haha, Åtvidspelare som har kramp. Stackars...
kontra, kristos!
Vad är "tuff coachning"? Ger man spelarna spö om dom missar uppspel eller? :)
SIRRRIUS HEJ!
Nå hur går det?
Farlig frispark för åtvid nyss, Mani varnad i annan situation.
KÄMPA PÅ BLÅSVART!!
5 min kvar... ÅFF verkar börja pressa på
Jo känns ltie som at vi alltid har det svårt i slutet av matcher ;( KÄMPA PÅ!
så nära att ante sätter trean!
Andreas Eriksson hade bra(?) chans...
Frispark för Åtvid strax utanför Sirius straffområde. Lundmark varnad.
luggen åkte ut
I muren
h-vetee ckså... håll tätt nu för f-n.....
Skott i muren. Kullinger ensam, lobbar ÖVER målet. Fan också...
Gult på Lundmark, inte bra - men bra att de ger järnet iaf.
3, 2, 1, STOOOPPIISCHHH TAJJJM!
nä, bara gult väl?
Ja, bara gult.
Luggen fick gult kort. Hur kan han vara kvar på plan annars?
eller det kasnke inte var nån utvisning...det togs bort från svff:s livescore
BLÅS AAAV
Deras livescore är kanske inte den bästa. Däremot är Sverigewebbens kommentator bra. Han är på Radio Uppland tydligen.
håll i!
Stoppitchtajm?
fyra minuter
Jon räddar en skarvning. Hörna nu...
LÄGG UT!!!
blås av !
Byte... Hehe... Olle ut, Daouda in.
Byte 94 min: Olle ut, Daouda in.
Skott Åtvid.
JAAAAA!!!!! Seger för Sirius, 2-1. Behåller andraplatsen i SE.
JAAAAA !!!! såja för f*n vad skönt!
Grymt!
LÄNGE LEVE HOCHEN!!!!!!!! HIPP HIPP HURRA!!! Såå jävla bra Sirius!!! helt fenomenalt!! JAAAAA
helvete vad skönt!!!
Otroligt skönt. Fortsätt att ge allt i varje match, i varje duell och visa var skåpet skall stå.

Leve Sirius och alla till cup- och seriematcherna mot Mjällby.
MATCHEN SLUT!
JAAAAAAAAAA,
STOR OCH TUNG!

Full pott mot Ljungskile och Åtvidaberg var inget jag hade trott, fyfan vad bra! :)
Då är det dubbelmöte mot Mjället nästa vecka då. Jag tippar dubbelseger för Sirius, vi har ju hemmaplan. :D
helt sjukt bra!
YES! Internet brakade ihop här under några minuter, med start i 91:a matchminuten. fy f-n vad nervigt det var. så sjutk skön att komma in här sen och se att det höll sig hela vägen :D

Jag skulle dock uppskatta om våra blåsvarta hjältar vilel låta bli att skrämam slag på oss i slutet av matcherna.
Fruktansvärt starkt av IKS att vända matchen. Fan så jävla glad man blir av att laget verkar ha så sjukt mycket kämpaglöd.
Jag tycker Sirius har spelat över förväntan två matcher i sträck. Man går in som nykomlingar i näst högsta serien och dominerar två matcher, en på hemmaplan mot en tippad toppkandidat och en på bortaplan mot ett klassiskt lag som dock är långt från sin forna toppform.
Jag bokar hemresa för att se Sirius-Öster i maj, mina föräldrar börjar undra varför jag dyker upp så ofta i Sverige numera... De vet svaret, och de skulle föredra att det främst var av familjeskäl ;-)
Fantastiskt starkt. Känns kanon att alla tre där framme har gjort mål nu, och att Kullinger och Hoch gjort två var. Snart presenterar sig mittfältet i protokollet...

Tror att Sirius kommer fortsätta spela mycket bra och ta poäng av många lag strax under de yppersta tre-fyra. Redan nu tror jag t ex att Mjällby börjar känna jobbig ångest; "tänk om vi också får stryk av nykomlingen..." Jäpp, säger jag. I två raka dessutom.

Tack till 70 som messade på eget initiativ. Förstod att det var nervigt när du började skicka rapporter om byten och minuter kvar och sånt där... Tusen tack! Här var det tvåårs kalas. Kul det också.
Fan vad skönt!!!

Underbart bra att vända en match på bortaplan, det var ju knappt att det hände förra säsongen. 3,60 på svenskaspel satt inte helt fel heller :)
Glömde skriva...
Darra Mjällby!
Mjo. Det dåliga är ju att vi först spelar mot MJällby i Cupen (som får anses ligga lågt på prioriteringslistan) för att sedan, efter att MAIF kunnat "utvärdera" oss, spelar mot dom igen, fast då i den mer betydande serien. För nog måste Blekingeborna vara ett av dom lag vi ska skrapa ihop poäng mot?

[Edit] Inte då för att vi är hästlängde bättre än dom, utan mer att dom vi har bättre chans att slå dom, än t.ex Öster, Peking och dom andra, bättre lagen.
Sirius gör en riktigt stark insats i Åtvid. Spelövertaget är markant och även om Åtvid tog ledningen kändes det faktiskt bara som en tidsfråga innan Sirius skulle vända på det. Dagens man var Pierre Gallo. Skulle tippa på att bollinnehavet var 40 Gallo 60 de andra 21 på planen.
ÅFF skriver vettigt om matchen på sin svenska fans-sida. Googla, jag orkar inte browsa upp den och copypejsta.
Kopparslagarnas SvenskaFans.se-sida
Så skönt så skönt, ni som inte var där... lång näsa. Sällan man får se ett Sirius äga en match så totalt och dessutom hämta upp ett underläge och vinna, grymt. Gallo kung idag. Jon, kalas. Hoch, precis där han skulle vara. Olle, skyldig ett antal från Västra Sidan stålar eftersom de lirat på 1-3 och man får inte bränna ett sånt friläge.
Nu finns rapport här:

www.siriusfotboll.com

Stavningskoll är sådant som inte är installerat i min hjärna nattetid och bilder är sånt jag inte orkar redigera och ladda upp just nu. I morgon...
Sirius HEJ!

Nån som har nån röst kvar?
Skämmes i så fall ;-)
En trevlig resa igår, med trevligt resultat, fin arena och helt ok väder. Anmäl er till ESK-resan nu.
Både Mjällby och Sirius lär skicka en fem-sex bänkspelare från start så jagvet inte om cupmatchen kommer ge sådär jättemycket inför helgen. Men kul ska det bli hursomhelst. Fest att kunna se Sirius på Studenternas så ofta!
Lyssna på intervjuer med Mille och Lasse S på sverigewebben.se
http://www.corren.se/archive/2007/4/22/j64sva149ky5yqg.xml
Ingen som har bilder från matchen ÅFF-Sirius och som kan dela med sig?

Och UNT:s matchrapport om att VSS SATT bakom ena målet stämmer väl inte?
Linn har ju utlovat åtvidbilder (men än så länge lovat mer än hon hållit).

http://laktarkulturellt.wordpress.com
Jag tog sjukt mycket bilder i Åtvid, men jag är sällan vän med teknisk utrustning. Så mycket ovan som i Åtvid är jag dock oftast inte. Bilderna är obrukbara förutom en bild på en bandagerad Hoch. Och nej, Västra satt inte.

Det kan vara på sin plats med ett omklädningsrumscitat från efter matchen: "det fanns bara ett lag på banan och bara en klack på läktaren". Och det var inte direkt några östgötar.
Vilken kvalitet höll kopparslagarna/skrivmaskinspojkarna? Blev det öl med motståndarklacken innan matchen?
Nej, innan matchen blev det fyra timmars sightseeing längs med E4. Alltså ganska precis som efter matchen... Bussen anlände cirka 20 minuter före start.

Kopparslagarna var med facit i hand inget att hänga i julgranen. Någon enstaka "ÅFF klapp-klapp-klapp" var det mäktigaste de kunde med.

I 86:e samlades den klassiska träläktaren i en klassisk ESK-klapp - det vill säga att när hemmalaget fick en frispark på offensiv planhalva kände någon att nu jäklars ska vi klappa igång lite och så klappar alla taktfast i femton sekunder. Heavy.
Vi hörde ingen annan klack, dvs ungefär som i Enköping, och nån öl innan blev det inte pga tidsbrist
Erlingmark//Det kallas applådtifo.
Men visst är Kopparvallen fin? Och klassisk mark; ni kan det där bättre men visst har både Chelsea och Mayern Blümchen fått däng där? Vilket alltså inte vi fick. Vilket alltså, logiskt, betyder att vi borde spela semi i CL i morgon kväll. Fast Svenska Cupen är ju inte fy skam. Iofs.
Kopparvallen är mycket vacker
Förlåt mig. Har tappat bort min usb-kabel. Ska leta ordentligt och sen ska det komma bilder, bla på en fullständigt segergalen hoff.
Sådär ja, nu har jag fixat bilderna. Måste säga att jag är riktigt nöjd.
Läckert! Det här var den bästa, tror den är från 2-1-målet:

[link]http://laktarkulturellt.files.wordpress.com/2007/04/juliii-283.jpg[/link]
Jim ser verkligen grym ut
Västra Sidan vid ett Sirius-mål måste ju vara det bästa motivet ever. Och jo, bilden Brukarn gillar är från 2-1-målet. Ska föreviga Sirius-Mjällby imorgon.