Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-AIK

Nu är det drygt en vecka kvar till cupmatchen mellan Sirius-AIK, tror nog att vi har en ganska bra chans ändå.....Möjligen kan Sirius orsaka vissa problem för AIK, snabb spelomställning, en slumpboll in i straffområdet eller ett misstag av en AIK-spelare kan göra att vi få till lite problem för AIK.

Däremot hoppas jag på en bra match och att Black Army inte ställer till det på Studan.

SL
Cup-match lockar väl bara Uppsalabor?
Ajk lockar nog Ajkare. Ajk verkar vara på väg neråt nu efter ett par insatser på slutet nu som inte varit direkt bra. Så jag tror vi har en chans på 10-20%, beroende på vilket lag Ajk ställer på planen. Man är, precis som Sirius, inne i ett tätt matchande i maj.
Tänkte förena nytta med nöje och gå dit som kontaktperson till en grabb som jag jobbar med. Tror ni man kommer behöva köpa förköpsbiljetter eller är det bara att glida in som vanligt.
Så svårt att veta den här säsongen. Det är ju mer praktiskt att köpa förköp, då är det bara å glida in med pappret och få det reggat så är det klart. Känns som det kan komma allt från 2000 till 6000 pers.
Var en Ajkare som trodde att de säkert kunde komma 3-4 tusen pers från Stockholm. Hur mycket sanning som ligger i det vet jag inte.
Klart känns i alla fall att det lär bli 1000 Ajkare.
Ja vad jag har hört från sthlm är att det iaf borde komma en del 08:or.
Och Uppsalagnagare, det vimlar det om.... #1 i stan. :(
Sist vi mötte dem så va det väl drygt 4 tusen har jag för mig. Intresset borde (nu fick jag naiv flaggan) vara större nu tycker jag.

Men det är som sagt väldigt beroende på Uppsalagnagarna.
Avdelas hela västra läktaren till aik eller hur ska uppdelningen av fans lösas?
Får hoppas att klubben är väl förberedda på en viss anstormning av gnagare. Skulle vara trist om 3/4 av huvudläktaren var full av gulsvarta supportrar. Ge dem västra läktaren.
vi har utökat sektion N (bortaklackens avdelning) till att omfatta halva västra läktaren. om försäljningen pekar på att det inte räcker till utökar vi sektionen ytterligare. huvudläktaren ska vara blå-svart!
Synd att uppsalaborna blir hänvisade till den dyra gräddläktaren kan man tycka, men å andra sidan finns det ju inte direkt någon annan lösning.
om den bedömning som aik_s säkerhetsansvarige gjorde är korrekt kommer den södra halvan av västra läktaren vara avsedd för vanliga besökare. det kan också bli aktuellt med en extraläktare på norra kortsidan.
nu börjar vi peppa för matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8074&ptid=1198&nav=102
Bra med hype, dock lite pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare.
Vem syftar du på?
Grundaren till kampanjen. Han är Ajkråtta. :P
Vemdå? Kulan?
Jupps. :)

Krossa Ajk!
gustav är inte "grundare" till kampanjen, men har gjort texterna i egenskap av (ideell) medarbetare på siriusfotboll.se och praktikant på snowfall, som gjort reklamfilmen.

Bra med hype, dock lite pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare.

Men är du helt rubbad eller bara okunnig om vad Gustav gör för klubben på ideell basis?
Fan, såna där kommentarer gör mig faktiskt arg på riktigt. Folk som engagerar sig ideellt för att det ska komma folk på Sirius matcher och som vid varje U21-match står och gör seriösa matchrapporter ska inte behöva få läsa sån där skit. Skärpning!
Men är du helt rubbad eller bara okunnig om vad Gustav gör för klubben på ideell basis?
Fan, såna där kommentarer gör mig faktiskt arg på riktigt. Folk som engagerar sig ideellt för att det ska komma folk på Sirius matcher och som vid varje U21-match står och gör seriösa matchrapporter ska inte behöva få läsa sån där skit. Skärpning!

Öhh.. Jag reagerade på att han var grundare till eventet på ansiktsboken och sedan på hans öppna profil där han var medlem i diverse Ajk-grupper osv. Lite märkligt. Men jag dissar absolut inte hans ideella insats som han gör för klubben, det har jag inte sagt heller. Jättebra! Och nej, jag är inte helt rubbad...
Lugna ner dej för fan Erlingmark. Vem som helst fattar väll att det ser lite lustigt ut att någon som har grundat ett event som heter "blått och svart på studenternas" hejar på motståndarlaget.
Javafan, är det för Satans skull är det klart att jag kan lugna ner mig. Vad folk gör på Facebook har jag ingen aning om. Jag fick av någon konstig anledning för mig att kommentaren "pajas att grundaren till kampanjen "Blått & Svart på Studenternas" är Ajkare" handlade om Sirius kampanj.

(För övrigt har jag lite svårt att förstå varför man inte ska få hålla på andra lag vid sidan om Sirius också. Personligen håller jag på Kalmar FF också, men jag är å andra sidan en erkänd pajas.)
>Joint det är väl ingen större hemlighet att flera av oss som varit med länge höll på andra lag innan vi insåg att Sirius var "vårt" lag och Västra Sidan embryot började växa. Jag höll tex på Hammarby och gick på många av deras matcher och skrek som fan, John var hängiven AIKare och jag misstänker att det fanns nån Djurgårdare också, Brukarn har jag för mig höll på Leksand i ishockey innan han kom till sans och började gå på bandy. Ni som gått med nu under senare tid har haft det så mycket lättare med ett lag som spelar i Superettan ett bandylag i Elitserien och en färdig klack att ansluta sig till, det fanns ingen supporterverksamhet i Sirius när vi började. Nu är det tex flera år sedan jag gick på Hammarby fotboll och efter att deras supportrar skämt ut sig en gång för mycket skall det mycket till för att brorsan och polarna skall kunna lura med mig igen.
Nånstans ifrån fick vi ändå inspirationen :-)
Alla är välkomna att hålla på Sirius efter bot och bättring ;-)
Kampanjen marknadsförs på Facebook om du inte visste det... För övrigt har vi ju en IK Sirius-sida på Facebook som man kanske kan ha detta avsett för? RRR: Gaffa förtjänar adminrättigheter till den. Att marknadsföra sig genom ansiktsboken är ju rätt hett numera.

Jag kan bara tala för mig själv nu, men jag har aldrig hejat på någon annan svensk klubb helhjärtat än vad jag gör för Sirius. Visst kan jag hysa sympatier med vissa andra lag, alltså tycka de är vackra, typ Sleipner, IFK Malmö, osv osv, men Sirius är för mig kärlek. Skulle faktiskt aldrig falla mig in att jag skulle äska någon annan svensk fotbolls- eller bandyklubb på samma sätt. Däremot sympatiserar jag med några utländska lag men det är ju långt ifrån detta supporterskap. Jag har alltid hejat på Sirius och de lokala lagen i staden, men har faktiskt haft en förkärlek till Läxand i håkki när jag var yngre.

En seriös fråga: har klubben tänkt trycka upp lite stilrena "vardagskläder"? Hade varit fräscht med långärmade tröjor, t-shirts, pikétröjor, zip-tröjor och andra snygga vardagliga Siriusplagg. Ovanstående ligger högt upp på min önskelista, om Sirius eller Västra fixar fram ett snyggt sortiment av ovannämnda plagg så köper jag direkt.
Får orda RRR på det där.

Det är faktiskt så att Joint är den enda i dagens västra som växt upp med och i klacken från barnsben. Vår förstfödde på något sätt.
--------------------------------------------------------------
Men nu blev det lite väl Off.T förlåt för det.
Jag är helt övertygad om att vi vinner matchen med 3-0 och går ett steg närmare min dröm att få möta ett Djepnir Matalursk lag i framtiden.

Ja, skärpning Erlingmark. "Men är du helt rubbad" är en kommentar som gör mej arg på riktigt. Det är kanske nånting för ni övriga också att fundera på, ni som gillar att anmärka på både det ena och det andra om vad som skrivs här och vad som sägs på läktaren. Detta kanske skulle bemötas också, eller är Erlingmark immun?
Äh, va fan. Det är väl upp till var och en om de har ett svenskt "andralag" eller inte. Själv har jag även varit stor Degerfors-supporter genom åren eftersom vi har landställe ett par mil därifrån och det har sällan lett till några inre konflikter innan 2007. Måste dock erkänna att det var rätt skönt att de åkte ur Superettan så att man åtminstone kan uppskatta när de vinner igen. Skit samma om nån som gör en annons för Sirius håller på något annat lag (också).

I övrigt uppskattar jag att folk har olika åsikter som kan skapa lite hetsiga och engagerade diskussioner här. Alla som regelbundet här har ju trots allt samma drömmar och mål om att Sirius ska bli ett ännu bättre lag och klubb. Ofta är det Joint vs Erlingmark, ibland alla mot Erlingmark eller alla med Erlingmark eller så är det någon annans inlägg som synas i sömmarna och sågas eller hyllas. Det är som det ska och det bara kul att vi är engagerade. Men jag tycker också att det är viktigt att vi undviker personliga påhopp och förolämpningar mot varandra här på forumet. Känns rätt onödigt.

AIK-matchen? Jag hoppas framför allt på att det kommer mycket folk och att alla våra gäster har någorlunda fredliga intentioner så att vi får uppleva en publikfest som kan ge lite klirr i kassan. Kan behövas efter säsongsstartens vikande publiktrend. Fotbollsmässigt hoppas jag naturligtvis att vi kan skrälla. Större mirakel har hänt i den här cupen. Fast såvida inte AIK ställer ett riktigt skralt lag på banan eller en A-elva som underskattar oss mer än lovligt så lär det bli en ganska tuff uppgift. Hoppas att jag kan gå på matchen. Finns lite risk för barnvaktsproblem på onsdag och vis av erfarenheten från Pekingmatchen för två år sen tänker jag inte släpa ungarna till Studan när det riskerar att bli knökfullt.
Kul att det skall säljas extra mycket prylar. Replicatröjan för 250 bagis blir nog min, men även jag önskar mer saker att använda till vardags.

Jag tror att det blir en mycket underhållande match, där vi absolut har en chans.
"Ja, skärpning Erlingmark. "Men är du helt rubbad" är en kommentar som gör mej arg på riktigt. Det är kanske nånting för ni övriga också att fundera på, ni som gillar att anmärka på både det ena och det andra om vad som skrivs här och vad som sägs på läktaren. Detta kanske skulle bemötas också, eller är Erlingmark immun? "

Nejnej, det är klart att jag inte är immun. Jag fick ett överfyllt vattenglas efter vad jag på min kammare har felaktigt eller inte har uppfattat som en ganska lång tid med en ... del gnäll ... över hur Sirius sköter saker och ting. Säkerligen i många fall befogat, och definitivt inte bara från Joint. Och droppen för mig blev lite när den första spontana kommentaren kring att Sirius kör en kampanj som försöker få folk till Studan och där en snäll person erbjudit sig att hjälpa till och marknadsföra det helt ideellt är att det är "lite pajas" och personen kallas för "Ajkråtta".

Men jag håller självklart med om att jag är en idiot som skrev nåt i stil med "är du helt rubbad ELLER vet du inte att killen lägger ner en massa energi och arbete gratis". Normalt brukar jag försöka backa tre steg innan jag slänger ut första bästa kommentar i forumet. Det gjorde jag inte den här gången. Det ber jag om ursäkt för. Men immun har jag inte känslan av att jag är nej. Jag tycker att jag får min beskärda del, och det ska jag väl ha i egenskap av en dryg jävla översittarförståsigpåare.

Det är väl bra att du ryter på mig om du tycker jag beter mig illa i forumet, det försöker i alla fall jag låta bli att dra mig för att göra.

Så. I övrigt håller jag helt med om att det behövs betydligt fler "civila" siriusprylar. Juniorutstyrslar inte minst! Det borde vara bäring i det med tanke på hur vi västringar ynglar av oss.

(Bara en not i debatten om att heja på flera lag. Jag började gå regelbundet på Sirius 1983 och har sedan dess, med undantag för några disparata år på högstadiet, sett någonstans kring 70-80 % av alla hemmamatcher. Riktigt det engagemanget har jag inte för Kalmar FF, men jag hejar på dem ordentligt och anser mig vara en supporter och blev riktgit jävla glad när den vann guld. Däremot skulle jag heja på Sirius i alla potentiella möten med alla andra lag i världen.)
Vi planerar att ha lite roligt med kastning och skjutning av lite olika saker under introt, därför skulle det vara mycket bra om så många som möjligt kunde komma 30 minuter innan matchstart, dvs. 18.30, till Sektion A för förberedelser.
Vi har en bra chans mot AIK, inget snack om den saken. Allsvenska lag har altid svårt att fokusera på cupen, särskilt om säsongsupptakten inte varit hundra. Hoppas på fint väder, mycket folk och att Gurra avgör på övertid.

För Vi är Sirius...!
Just nu känner jag att min priolista för den här matchen ser ut ungefär så här:

1. Dra in fett med stålars till klubben
2. Inga skador
3. Inte förlängning
4. Bra PR för Sirius
5. Avancemang

Matchen på söndag mot Sundsvall känns 1000 ggr viktigare.

För övrigt - förlåt Garry - men hur i helvetes jävla fan kan nån vara så jävla korkad att man upplåter Studan för Amerikansk fotboll inför 80 åskådare idag? Amerikansk fotboll och ösregn garanterar att planen kan vara i spelbart skick tidigast i juli. Och dessutom är hela planen sönderritad med knaslinjer i lila lagom till cupen mot AIK.
Oh'no, 86:ers i all ära, men de ska fan inte lira på Studan. Det blir leråker av det hela.

Prio-5:
1. Money, money, money
2. Inga skador
3. Visa att Sirius (och Västra Sidan!) finns i Uppsala
4. Försöka visa upp bra spel som kan locka åskådare tillbaks till Studan
5. Avancemang
Prio 1: Vinna

Vi planerar att ha lite roligt med kastning och skjutning av lite olika saker under introt, därför skulle det vara mycket bra om så många som möjligt kunde komma 30 minuter innan matchstart, dvs. 18.30, till Sektion A för förberedelser.

Jag kan vara där då.
Självklart ska 86ers lira på Studan. En bra plan ska utan minsta problem klara av detta. (Och jag räknade till 120, utan annonsering, dvs bättre än vad Bälinge dam brukar ha)

Oj då... sa jag bra... tänkte inte på vilken kommun vi var i.... På den tiden den var bra, var det åtminstone inga problem.

Håller dock med om prioritering ett och två, fast jag vänder på dom.
1. Inga skador
2. Feta stålars
Prio 1 när Sirius lirar är alltid vinst. Jag är naiv nog att drömma om Europa...
Sen är det ju självklart bra om det kommer mycket folk och vi undviker skador.
Nu har bitterheten från igår lagt sig något, jag vill också vinna på onsdag. (Men jag har en rätt dålig känsla av matcher mot allsvenska Stockholmslag mitt under säsongen. Tidigare års erfarenheter skriker svacka efter en sånmatch. Och en svacka är inte riktigt vad vi behöver just nu...)
Med tanke på tabellpositionen så kan Europa ta sig nånstans. All koncentration på serien, gör inte en ESK!!!
Amerikansk fotboll tycker inte jag ska spelas på Studan, Österängen borde vara fullt tillräcklig med tanke på publiktillströmningen och planen.
Borde inte amerikansk fotboll hålla sig i amerika?

För en billig penning kan de få hockeyn också.

Missar matchen på onsdag för att jag är i Norrköping. Vilket är det bästa sättat att följa den på distans?
Bästa sätten är webbtv på sverigewebben.se, jag såg matchen igår, helt ok sändning...
Amerikansk fotboll är den enda riktiga fotbollen. Inga glaslirare som ligger och gnäller eller filmar :-)

(Österängen är egentligen alldeles tillräcklig, men planen är dessvärre för kort).
Och en svacka är inte riktigt vad vi behöver just nu...)

Är vi inte inne i en svacka redan?
O nej! En svacka behöver tidigare god form. Det vi ser är en uppförsbacke. Med våra hjältars raska ben är vi snart uppe bland molnen igen.

Amerikansk fotboll är den enda riktiga fotbollen. Inga glaslirare som ligger och gnäller eller filmar :-)

(Österängen är egentligen alldeles tillräcklig, men planen är dessvärre för kort).

Nä, bara en massa fjantar som behöver skydd för att spela lite rugby...
Jojjo, men nog bör det finnas någon substans (Freud?) i en sport där man behöver olympisk medalj i kulstötning för att få spela på en marginell position där man sällan ser bollen?

Amerikansk foltboll är asläckert! Anteckna!
Ja det är ju ungefär lika genuint som ishockey.
Intervju med en Sirussupporter på Gnagets SF: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=296557
Varför finns det Am fotboll när det finns Rugby och Aussie rules och Gaelic? Vad är skillnaden (förutom blodflödet)
Fast de senare är ju ändå ingenting mot Hurling om det är sånt man är ute efter!!

Jag väljer am. fotboll beroende på taktiken.
Aja om jag ska säga något om matchen så tror jag på sirius för en gång skull den här säsongen. Dom allvenska lagen verkar ju falla som käglor och sen vore det ju bara så j-a underbart att få tvåla till råttorna. Jag kommer bli retad till döds i skolan om vi gör bort oss så jag hoppas verkligen att så många i västra som möjligt dyker upp.

2-1 till dom goda inför 4789 pers.

Intervju med en Sirussupporter på Gnagets SF: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=296557

Bra där Conny.
Kniv-Jonas funderar på att spela golf i morgon!!!
Vart är världen på väg..? Bandyn har varit till ondo vad gäller att stödja i motgång... :o)
"Jag kommer bli retad till döds..."

+1

Kniv-Jonas funderar på att spela golf i morgon!!!

Men vafan jonas. Skit i att det är tråkboll! Nu ska vi vinna mot aik ju.
Är det bara jag som tycker att "Me and you, black and blue" låter som en GG Allin-låttitel?
Haha ja men det spelas ju för lite gg på studan. "Needle up my dick" skulle säkert gå hem i stugorna.
"Needle up my cock" heter den. Alltid lira "Expose yourself to kids" innan förmatchen?
Ah såklart. Lite snurrigt sådär på morgonkvisten.
Gnagets trupp: Truppen: 2 Patrik Bojent, 3 Per Karlsson, 4 Nils-Eric Johansson, 8 Daniel Tjernström, 10 Iván Obolo, 13 Milos Petkovic, 14 Kenny Pavey, 16 Pierre Bengtsson, 17 Saihou Jagne, 18 Markus Jonsson, 19 Martin Kayongo-Mutumba, 20 Jos Hooiveld, 21 Mikael Thorstensson, 25 Yussuf Saleh, 27 Daniel Örlund och 28 Viktor Lundberg.

Verkligen inte reservbetonat!
Nä, Olov sa ju att de skulle ställa upp med ett B-lag så det var ju ganska självskrivet att de skulle köra med bästa laget.
Det går bra att klaga på Västra när klacken uteblir i bandy, sen kan man själv låta bli att gå på fotbollen... Mhm mhm...
Hubba! Gnaget bjuder oss på ett fint lag. Desto större skalp att klå dem. På'rom bara.
full rulle på officiella inför matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1186
Daniel Örlund har inte direkt varit säkerheten själv de gånger jag har sett AIK, så hoppas att Sirius skjuter lite imorgon. Dessutom så brukar han ha lite såpa i händerna så bra inlägg efterlyses!
Håller med dej Lars. Det är verkligen en målvakt som inger allt annat än stabilitet. Vi måste få honom att ta stressade beslut för han har inte det självförtroendet som gör att han går in till 100%.
Nu så golf bokad på fredag istället så i morgon ska det sjungas tippar 5-2 till dom goda.
Vad har hänt? Kniv-jonas är på forumet, han skall på fotboll, han ska sjunga och han tippar seger!
Har vi den gamla goa Jonas tillbaka?
Jag hoppas på följande uppställning:
RR - Söderbring, Gurra, Fernberg, Luggen - Fredrik, Gallo - Petter, Austin, P - Shpetim
Bänk: Ahlm, St:Cyr, Ian, Jernberg och Olausson
Kommer det finnas biljetter att köpa på plats till klacken har ingen skrivare så jag kan inte köpa redan idag.
Om dom inte säljer en biljett till Kniv-Jonas så skall dom brinna i VePe-land!!!!
Sked-Jonas, sitt inte på PG till 19.01 så löser det sig nog. :)
Nu väntar man bara på att Kniv-Jonas ska dra till med en publiksiffra på 9.332 !!! Sen är allting som vanligt igen!!!
Men vafan vi har nada, nothing nichtiluring att förlora bara att vinna och därför blir det 3-0 till de goda inför 4301 åskådare.

Däremot vill jag inte sitta på pendeln mellan 17-18 imorgon. Kan bli sjukt trångt och massa köer vid timautomaterna på sthlms central vilket gör att minst 500 gnagare missar matchen och löper amok mot slottet, kungen abdikerar av fasa och Jörgen Jonsson.
Yrke: svetsare i Sveg
Hobby: alkohol och counterstrike
Men! börd rätt nedstigande led från Gustav Vasa, kröns som Sveriges nya monark på Uppsala slott.
Nu vänder det! Det är en kniv-jonas i form som har saknats den här säsongen.
Önskad startelva:
RR
Bringan - Gurra - Fenriz - Luggen
Gallo - Fredrik
Petter - Austin - Shpetim
P
Då hoppas jag John får rätt!! Ge oss Jörgen som kung!!! Då ska jag byta sida och bli monarkist!!
Önskad startelva:
RR
Bringan - Gurra - Fenriz - Luggen
Gallo - Fredrik
Petter - Austin - Shpetim
Kniv-jonas

Däremot vill jag inte sitta på pendeln mellan 17-18 imorgon.

Det vill inte jag heller, fast det gör jag. Dessutom är det tydligen fler tåg som är inställda i dag.
Säkra källor kan avslöja att "Obolo är den enda som är för bra för att spela i Väsby".
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=906906,00.html?from=puff

Woopsilainen. Inte full pendeltrafik förrän vid 18-tiden. Kul pendlardag...
Sjukt taggag. Tog nyss dagens första pilsner så det här blir nog en bra dag känner jag.
ja fasen det är en fin dag idag, skål på dig CA
Tack snart blir det en överblivet vinare från valborg (tyvär har jag skola idag) å sen blir det partaj.
Guld CA! Försök att inte störta i väg till Skavsta bara.
Efter matchen kan man, om man vill, dra och lyssna på svår/viktig musik på Hijazz.

Klotet
Per Jansson (bra bandnamn?)
Mad Artwork

Första band på scen 21:30, 60 pix.
Är det nån som kollat med Bävern om det blir förfest i Ekonomikaparken?
Snackade med honom nyss. Fattade inte vad han sa. Småländska + piller.
AIK:s startelva enligt UNT.

Örlund
Jonsson Karlsson Hooiveld Johansson
Pavey Tjernström Bengtsson Mutumba
Obolo Jagne
Cupsnack på Alecta:

Snubbe med Djurgårdströja (tittar på min Siriuströja): Är det där Sirius?
Jag: Ja.
Han: Tror du ni kan slå ut AIK ur cupen?
Jag: Vi slog ju ut Djurgården förra året.
Han: M-mm.
Jag: Vi hörs.

Guld CA! Försök att inte störta i väg till Skavsta bara.

Precis, lämna passet hemma!
Usch, det där anfallsparet passar inte Sirius alls tror jag.
Obolo är ju en av allsvenskans bästa anfallare, snabb och bra på huvudet.
Att han dessutom spelar brevid Jagne som är mycket snabb bådar inte gott.
Håller med, det blir inte lätt. Kan de inte vara hyggliga och vila Obolo åtminstone? Han har tydligen varit inblandad i 87,5 % av AIK's mål so far. Det gör inte ont om vi skulle förlora, men jag hoppas vi slipper förnedring.
Sirius får se till att göra några snabba mål så ger säkert AIK upp.
Ruskigt taggad! Nu måste vi göra vår bästa sånginsats på år och dar. Tagga!!!

Sirius får se till att göra några snabba mål så ger säkert AIK upp.

Jag är glad om Sirius gör mål överhuvudtaget. Att göra mål verkar inte riktigt vara Sirius grej i år. Vad jag inte kommer tolerera idag är torsk efter förlängning eller straffar. Det har jag inte tålamod för idag. Ska vi torska får det fan i mig ske under ordinarie speltid.

Ska vi torska får det fan i mig ske under ordinarie speltid.

Det kan vi nog fixa.
"De 300 st första på PreGame bjuder vi på pytt samt att alla barn får varsin Delicatoboll - Fri entré!"

Yay, gratis är gott. Ses på PG.
När öppnar de?
Ingen som ska på Palermo?
Klustret slår upp dörrarna till PG kl 17. Jag ska dit.
Vill för övrigt uppmana alla en extra gång att komma i tid till Sektion A. Kom i tid! Senast 18:45.
Grymt laddad.

Hoppas tåget går som det ska, så att man inte fastnar i Märsta.
Flustret öppnade redan kl 16, så det kan nog vara torsk redan på den fria pytten.
Vid 21-tiden lottas kvartsfinalerna i Radiosporten. Direktföljning på Studan? Jinx åsido.
JAg ser redan framemot att skriva "En sådan seger till och vi är förlorade (varför kan inte Sirius göra mål i serien)" i min facebookstatus.
Taggad! Jag vill se Shpetim på topp, ett blåsvart Studan och minst ett Siriusmål, sen är jag nöjd .
Sitter på tåget och tjuvlyssnar på David Fjäll och ett gäng Aikare "om vi inte vinner med med 4-5 mål så måste nån avgå!" luktar underskattning...
Jag tar en pizza i lugn och ro på Palermo. Ses på sektion A i tid!
AVGÅ! AVGÅ ALLA! kommer jag inte säga om vi torskar.
Jahaja då kan man fortsätta hoppas att slippa nedflyttning i stället istället för att drömma om Europa. Lika bra det kanske.
Jag är nöjd som fan med Västras sånginsatser och Sirius spel faktiskt.
Klart godkänd insats i stort även om det där lilla sista fortfarande saknas. Min nya idol är Fernberg, fy f-n vad han växt sista matcherna. En ynka snedspark idag och sen klockrent felfri. Om jag är missnöjd med nåt så är det att både Gallo och S:t Cyr slog bort för många bollar och Jernberg hinner inte riktigt med men å andra sidan så får alla klart mindre tid på sig än de är vana vid med dagens motstånd. Nu är det 100% superettan som gäller. Sköönt!!
Förutsägbar AIK/08-mentalitet:

"Sirius skapar ingen het målchans på 90 minuter, säger Mikael Stahre."

Jag är också stolt över grabbarnas insats idag. Sämst på Studan var alla falska Uppsalabor. Skämmes på er för att ni inte stöttar Sirius.

Gallo bäst på plan. Det syns att han vart med i såna här sammanhang förut.
Jag är fortsatt nöjd med spelet på 3/4-delar av planen, men trött på den otroliga ineffektiviteten i straffområdet. Räknade inte till många chanser värt namnet i dag. Men Västra Sidan gjorde en kanoninsats och överröstade trötta Black Army.

Besviken på vänsterkanten med Luggen-Jernet. Icke godkänd kant.
Fet-jävla-stort plus till mittlåset i Fenriz-Gurra. De var bra redan mot AFF, men ännu bättre i dag. Fenriz var ju fullkomligt eminent. Nu ska Fenriz starta på söndag under alla omständigheter.
Bortsett från tabben vid målet var det en hyfsad insats, men nog såg det bättre ut mot Assyriska? Alltför många bollar slås ut i tomma intet. Det måste omedelbart upphöra. AIK var däremot skräp för att vara ett allsvenskt lag som dessutom kom med förstauppställning. Annat än seger i nästa match finns inte.
Bra med Gallo i offensiv del av planen. Där får han tillfälle att utnyttja sin teknik och spelsinne. När han spelar defensiv måste han ta säkra beslut hela tiden och får inte ut lika mycket.
Sedan kan man väl sammanfatta kampanjen "Blått & Svart" som misslyckad. Satan vad med råttor det var, överallt: i VIP-baren, på sittplats, på ståplats. Såg inte många blå-svarta färgklickar. Hur många Sirius-souvenirer såldes denna dag?
Tar rygg på Joints kommentar...

Vänsterförsvaret läckte, anfallet sög. I övrigt var det en klart godkänd insats mot ett tamt råttbo.

Men jag är lite less på godkända insatser. I alla fall sådana då chanser inte skapas!!! En målchans är inte ok, hur bra det än duttas ute på planen.
Orkar inte kommentera matchen i sig av ren trötthet (men Fernberg, Fredrik och Gallo var riktigt bra, däremot svek Jernberg och Makacha och St Cyr skyltade med sina begränsningar).

Men en kul grej efter match. Ola Andersson hängde i AIK:s omklädningsrum och liftade med AIK:s spelarbuss ut till typ E4 (antar jag) trots rätt feta pikar från både den ena och den andra i båda läger. VM i integritet?
Trots resultatet så måste man väl ändå säga att det var klasskillnad. Sirius lyckades få till en riktig målchans och ett halvdussin kvartschanser. AIK skapade heller inte så mycket, men varför skulle de göra det när de leder?
Måste hålla med om att Fernberg skötte sig bra defensivt. I och med att sirius under stora delar av matchen inte lyckades prestera något eget spel så var var han offensiva spel inte sämre än någon annans.
Det märktes tydligt vilka som spelat i Allsvenskan och därmed kände till tempot, även om ingen siriusspelare riktigt hade tempot i kroppen. Personligen utnämner jag Petter till Sirius bästa ikväll.
Jag menar att man fortfarande inte hittat en lämplig roll till Jernberg de delarna av matchen som han inte ska ta fasta situationer. Det blir aldrig någon fart på honom, varken med eller utan boll.
Alldeles för ofta fastnar bollen,oavsett vem som har den. Varför? Därför att det finns för få alternativ, för få som möter, springer eller ens tar sig ur passningsskugga. Nu mötte man ett lag med bra försvarsspel, men man gjorde det lätt för AIK. Förhoppningsvis så saknades den riktiga tändningen pga cupmotivation, men även sett till tidigare matcher börjar jag befara att fysen inte riktigt är som den borde. Att många känner att de måste spara sig för att hålla 90 min. För det kan knappast vara en del av gameplan och spelidé att bara någon spelare tar löpning när sirius har boll. Asstränaren säger i halvtid att fler måste in i boxen. Utifrån spelet i första halvlek så är det helt sant. I andra kommer också fler spelare in i boxen, men där visar sig resultatet av den otillräckliga numerären löpningar i uppbyggnaden: Motståndarnas försvar är samlat och kan enkelt ta upp sina markeringar. Ingen Siriusspelare har chansen att komma etta på inlägget eftersom spelet kan liknas vid bordhockey, där försvararna vet och ser var anfallarna kommer.
Jag förspråkar fler irrationella genomtänkta löpningar, genomgående.
Det surras ju om att Jernberg har sämst kondis i laget. Sedan behöver han bygga på sig. Håller med din analys, nr 4. :)
Det enda jag vill säga är att det är trist å se massa forumskribenter som skriker i två, tre sekunder för att sedan mumla resten av ramsan.
Va? Ge mig namnet på den jäveln så ska han få höra
Fick vi tillbaks flaggan?
Blåsvartkampanjen var... skall vi säga inte optimalt driven.
Jag letade (verkligen letade!) matchtröja på studan och hittade inte souvenirförsäljningen!
Hur tänker man?

Planen... man hoppas att det tränas långbollar och spelförstörelse, för på Studans gräs är ju förutsättningar för snyggt passningsspel inte den bästa.
Där ligger åxå lite ett av problemen, det tar för lång tid att få kontroll på bollen så att man inte sedan har tid att göra något kreativt. Detta märks extra tydligt mot aik som är snabbare på bollhållaren än de flesta i superettan.
OK, gräset är bara en liten del i det, men inte är det roligt att se bollar som studsar fram i stället för att rulla.
Om detta hänger ihop med oval-bollen så förstår jag inte att man kan fortsätta låta dom spela där.

Ett andra problem är den bristande rörligheten i anfallet, det kan inte vara svårt att markera helt stillastående spelare.
Jag hade med mig stålars för att köpa matchtröja. Letade som en galning före match utan resultat, även efter att ha frågat funktionärer. Efter att ha stått i biljettkön till den lilla blå kiosken en stund fick jag veta att försäljning börjar först i pausen. Det underlättar inte blåsvart på läktaren direkt. Fick tag i en tröja, men något utökat utbud var inte att se.
Palla AIK asså, vicke jävla tråkgäng. Stänga matcher, försvara ledningar, man emar ju ur. Hoppas nåt annat lag vinner Allsvenskan. Vilket som helst.

Sämst på Studan var alla falska Uppsalabor. Skämmes på er för att ni inte stöttar Sirius.

Viasat-Gnagare. Zzzzzz... Pluspoäng till Gefle och Mjällby som sparkade resten av skiten åt helvete. Å andra sidan: Vilket lag skulle i dagsläget INTE slå Hammarby?
Håller med dissteffe. Gör ont att se Uppsalabor stå och hänga med gnagare och klaga på västra och IKS.
Jernberg! Pojken har en rent tokig potential i alla kategorier utom inställning. Jernberg hinner till Allsvenskan långt innan Sirius om han börjar ge allt!

Klockrent med "Bara Uppsalabor"!

Det är ju inte svårt att se var i banan våra problem finns, men jag tycker ändå att man kan konstatera att det inte är kattskit att notera att det på i stort sett alla andra positioner ser så jävla mycket bättre ut än i första matchen mot LSK. Att Gallo är hel och tillbaka är sjukt viktigt. Inga andra jämförelser gjorda, så hanterar ändå Sirius Gallo som Real hanterade Zidane. Alla lastar bollarna på Gallo när de får iont om tid, i vilken höjd eller hårdhetsgrad som helst. Han suger ner det mesta och fördelar. Så otroligt viktigt för laget. Att passningsprocenten är sisådär beror också på att han är den som ska sätta den avgörande bollen. Hellre att han missar tre och får dit en än att han inte försöker alls.

Fredrik skulle annars vara den första jag pekade på inför söndagens match. Han var riktigt bra när han kom in. Gör rätt saker, gör det enkelt och har förbättrat sitt passningsspel - som inte alls är särskilt uselt. En av lagets mest spelbara och kloka spelare. Petter var också riktigt bra på en väldigt otacksam position igår. tar sig ofta in bra i planen och tajmar djupledslöpningar på ett smart sätt. Tidsfråga innan han gör mål.

Det finns mycket som funkar i Sirius grundspel och som känns rätt positivt. Sedan finns det ju alltid en gräns för hur länge man kan prata om att man "tar steg i rätt riktning" och så vidare. Poängen måste komma förr eller senare. Ännu är det väl ingen fara på taket, men den gränsen kryper ju allt närmare.
Trevlig filmsnutt om "klackarna" på unt:s web.

Folk får ju så klart tycka som dom vill. Det finns inget förbud mot dumhet. Dock blir man ju lite trött av Uppsalabor som "dissar" västra för att vi är fåtaliga.

Det hade ju varit klockrent om gossen från Sunnersta(?) som tävlade i bollspark hade fått en riktig matchtröja.

Det finns inget förbud mot dumhet.

Nä, men folk i den här stan är ju så fruktansvärt dumma att det för mig är en fullständig gåta hur nån kan ha kommit på tanken att bygga TVÅ universitet här.
Något som oroar mig inför fortsättningen av säsongen är att flera blåsvarta har en tendens att slå alldeles för lösa passningar, vilket gör att det blir för duttigt, omständligt och långsamt. Det var dock en fröjd att se Fredriks inhopp. Snabbt och resolut och bra fart på bollen. Han har verkligen börjat växa ut till en av våra viktigaste kuggar.
En vis man jobbar efter mottot: Utveckling ger resultat på långsikt. Jag tror nog att ni kan lugna er lite och se IKS FK i ett längre perspektiv. Tänk på att J T A är ny för året och en hel del nya spelare som ska komma ihop, hitta sin grej och utveckla varandra... Kanske räcker det långt i år, kanske året därefter eller om 5 år.. bara laget och spelarna utvecklas.
>>ex17
Visst är det så. Man vill ju helst fixa kontraktet bara. Det är väl inte för mycket begärt? Vi hade ju samma "krav" på er förra året.
Varför ska alltid UNT-webbtv intervjua plastsupporters? "Uppsalabo som håller på AIK" osv. Clowner.
Tränarkontinuitet - är det något vi har anledning att hoppas på?
Det är ju i början av alla säsonger spelare som skall komma ihop. Är det inte så för väldigt många lag?
Är första halvan av säsongen nån slags försäsong för andra halvan?
Joppe --> Absolut inte men ni ser ju så kortsiktigt. Det ju tid att få in ett grundspel. Hur bra tror du IKS är om 5 år om man får behålla sin organisation kring laget?

dissteffe--> Hade vi åkt ur i fjol hade vi fått mkt skit men MB hade troligen ändå varit nöjd om vi hade utvecklats och tagit steg... även utan poäng.

Jag kan ju ta t.o.m. att vi åker ur - förutsatt att vi klarar det ekonomiskt, att vi får behålla det mesta av truppen, och att laget faktiskt har utvecklats så pass att vi snabbt tar oss tillbaka.

Frågan är om ens något av detta kan uppfyllas. Konkurrensen i bandyvärlden är så mycket mindre än fotbollen, där hade Sirius troligen kunnat klara en degradering utan alltför stora konsekvenser. Alltså, har FK råd med samma långsiktighet som BK har? Jag hoppas det, men jag är inte säker.
Fan heller, jag accepterar inte att Sirius åker ut med denna trupp.
Med det menar jag att det är viktigare var vi befinner oss om 5 år än var vi är nästa säsong.
Vi ska vara i Allsvenskan 2012. Enligt våra "långsiktiga" mål. Då har vi nog inte råd att åka ur Superettan 2009.
2012-->Det är inte tillräckligt långsiktigt... Möjligtvis om man hade hållt fast vid ledningen kring laget och att föreningen utvecklades i samma takt som laget.

Brukarn --> Du har en poäng i att fotbollen är mer konkurrens utsatt. Men är inte föreningen mogen att möta den konkurrensen idag kommer inte heller föreningen få någon stabilitet.
Fast det målet tar jag inte så bokstavligt, viktigare är att det finns en reell plan för hur vi ska ta oss dit och stanna kvar.

För att dra det till en extrem kan man ställa upp två scenarior:
1) Vi panikvärvar tre vitryssar på korttidskontrakt under sommaren, sparkar JTA och tar in Peter Antoine eller motsvarande gaphals och hänger kvar med ett nödrop eller...
2) Vi behåller envist JTA, vårt nuvarande spelsystem och fokus på utveckling istället för resultat, oavsett hur dålig poängutdelningen blir...

...så föredrar jag helt enkelt det alternativ som ger bäst chanser att uppfylla det långsiktiga målet. Och det tror jag är nr 2. Samtidigt finns det såklart mellanvägar som kanske ger ännu bättre resultat på sikt, men det är svårt att sia om framtiden.
2012 är kortsiktigt, jag håller med. Sirius Fotboll skulle ju egentligen redan "2011 vara ett allsvenskt etablerat lag med chans på europaspel på en toppfräsch arena". Värst var nog dock Uppsala Hockey som skulle vara i Elitserien senast 2007, men som nu harvar i Divsion 2. Jag gillar MB:s 2018.

Jag tror det är livsfarligt att åka ur Superettan. Se bara på LB07, Sylvia, Öster etc.
Jag är med dig brukarn. Sedan är det nog inte livsfarligt om man tror på helheten...
Öster har ju hur mycket pengar som helst och alla möjligheter i världen att gå upp igen, men misslyckas ju.
Bilder från matchen?
Hade varit kul att se en bild från tifot, själv stod jag längst ned och förvånades över min defekta konfettikanon. Fan vad uselt, vad var det... hälften av kanonerna defekta? Reklamera, Baddan, reklamera!

Vi får satsa på ett Gurra-tifo framöver.
Joint: Öster går upp i år är jag rätt säker på. Sen har ju de haft extrema kontinuitetsproblem också. Men visst, det är inte alls hälsosamt att åka ur Superettan, det har du rätt i.
Flaggan kom tillbaka från en av vakterna.

UPPSALA! FÖRRÄDARE! UPPSALA! FÖRRÄDARE!

Sjysst med Gallo på den offensiva mittfältspositionen. Det är där han ska vara, just eftersom han är den som ska styra spelet på mittfältet. Tappar man boll som offensiv gör det mindre än om man gör det som defensiv, såklart.
Jätteschyst vakt som fixade tillbaka stjärnflaggan som bara försvann, utan mitt medvetande. I övrigt var det jobbigt att Guldklubbsbaren (?????) var fylld med gnagare. Man fick ju höra och se ett och annat när man stod längst ut på kanten av läktaren.
Du får vara lite tolerant Jointen, det där var antagligen deras första och enda Ajk-match för året. Uppsalaråttor...
1:07 in i webb-tv-klippet!!! Där syns vår grande e pesante-banderoll...
För övrigt måste jag stämma in i CA:s kommentar. Jäklar vad många forumsignaturer som mumlar eller håller tyst. ;o)

Jahaja där ser man. Dom kanske dumpade den där på eller vid läktaren sen? Nån som har vägarna förbi och kan kolla?
Seriöst, den där hobbyn dessa jävla ultras har, att helt oprovocerat sno andras flaggor och banderoller, måste vara det löjligaste någonsin. Vad är det dom försöker uppnå? Bara patetiskt ju. Hela världen skrattar!

Angående matchen så tycker jag att Obolo var förvånansvärt osynlig. Fernis skötte sig som de flesta verkar tycka riktigt bra. Gallo var rätt bra han också, möjligen några felpass för mycket. Jernet och Makacha imponerade inte alls och har en del att bevisa.

Tycker att spelet var riktigt bra, speciellt med tanke på att vi mötte ett allsvenskt topplag. Fortfarande väldigt uddlöst, men jag är inte särskilt orolig än. Det är långt kvar på säsongen, mycket kan hända. När det väl vänder vänder det med besked.
Jag tycker att spelet liknar Spansk landslagsfotboll de senaste 20 åren (bortsett senaste mästerskapet). Pass, sidled 2m, pass bakåt 2m, pass sidled 2m, tillbaka, pass framåt 1m, pass sidled 2m.

Tänk om det LÅNGSIKTIGT kan kombineras med lite tysk landslagsfotboll rakt på mål.

[quote1242313074=Joint]

Jahaja där ser man. Dom kanske dumpade den där på eller vid läktaren sen? Nån som har vägarna förbi och kan kolla?
[/quote1242330103]

Bussa Trolle på dom eller polisanmäl!
Tror att banderollen låg bakom "AIK"-klacken efteråt

Vilka roliga människor som intervjuas, killen i truckerkeps på slutet är bara underbar. och den där överförfriskade(?) snubben med stålmannen-look i "AIK" klacken som har keps och överdrivna rörelser är bara underbar

Extra inkallad syjunta och restaurera den då kanske?

Vilka roliga människor som intervjuas, killen i truckerkeps på slutet är bara underbar. och den där överförfriskade(?) snubben med stålmannen-look i "AIK" klacken som har keps och överdrivna rörelser är bara underbar

Truckerkepskillen hänger ju dessutom med en Erik Angesten som man väl får anta är nära släkt ex bandyordförande Göran. Sånt borde ju borga för att man är lite klokare kan man tycka.
Måste bara puffa lite för mitt inlägg "Sjutton lag i samma hjärta" på Bigbaddablogg. Check it out!
haha, klockrent
Nåt som är jävligt tröttsamt med folk som håller på AIK är att det inte krävs något av supporterskapet.

-Om man inte orkar gå på nästa match så kan man lita på att 12000 andra gör det.
-Om man är arg på andra stockholmslag och/eller deras supportrar så kan man lita på att Firman också är det.
-Om man inte orkar sjunga/skrika på matcherna så finns det alltid 5000 andra som gör det.
-Om man inte orkar ta tåget till Solna så visas matchen med all säkerhet på TV.
-Om man inte har flera miljoner på banken till investeringar i AIK så spelar det ingen roll, för i varenda jävla styrelse i varenda stort bolag inkl statliga verk så sitter det minst en person som är tät som en gnu och "har hållit på AIK sen barnsben".
-Om man inte kan spela gitarr och följaktligen inte skriva nån bra AIK-låt så spelar det ingen roll, för Niklas Strömstedt och Robert Wells finns ju redan.

Nä fyfan, tacka vet jag Sirius.
Exakt! När det gäller Sirius så är det istället

- Orkar man inte gå på nästa match så gör ingen annan det heller för det blir så "tråkig stämning" och det är "så dyrt".
- Om man är arg på andra Uppsalalag så kan man lita på att ingen bryr sig för alla hatar Sirius.
- Om man inte orkar sjunga/skrika på matcherna så gör ingen annan det heller om inte Mikko är där.
- Om man inte orkar gå ner till Studan så missar man garanterat matchen.
- Om man inte har flera miljoner på banken till investeringar i Sirius så spelar det ingen roll, för det har ingen annan heller så man är inte ensam.
- Om man inte kan spela gitarr och följdaktligen inte skriva nån bra Sirius-låt så får man lita till att Dobbarna Före redan gjort det eller att Parken skriver någon obskyr poplåt med konstiga Siriusreferenser som ändå inte går att spela i högtalarna för att nån kommer på att man måste Stim-a låtarna...
Glöm inte att:
Vill man ha en flagga så får man sy den själv - inte köpa den färdig i en butik
En mugg ? - bara att börja derja och värma upp ugnen
Tatuering- fram med knappnålar och en bicpenna.
jag vill se johns tatuering
Jag vill göra Johns tatuering.
John har gjort alla mina - han var en riktig gentleman.
Amins hemmagjorda "Sirius"-tatuering på låret är ju snygg...

Amins hemmagjorda "Sirius"-tatuering på låret är ju snygg...

Mycket snygg =)