Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Ovidkommande

Andra sporter

Uppsalas rugbydamer spöade Dynghålas dito med 31-0. Party, party!
Oj man kanske ska börja gå på rugby? i alla fall efterfesterna, man kanske kan få en öl och en tackling
Kalla mej fördomsfull men jag är tveksam om det är damer man skulle vilja bli tacklad av...
Det är väl snarare tvärtom. Män som gillar att bli "tacklade" av andra män brukar sällan vara fördomsfulla.
"Stöter du på mig, din jävla mantacklare?"
Haha shit vad jag skrev fel där men det vart ju ganska kul så det får stå kvar...
Det börjar med Rugby och slutar med Pridefestivalen.
Ett citat ur Bondepraktikan?
Varför heter det Rugby? Finns det nåt ställe som heter Rugby?
"Rugby är en variant av fotboll som fått sitt namn efter den engelska internatskolan Rugby School, där spelet på 1800-talet enligt legenden uppfanns genom att den alltför ivrige eleven William Webb Ellis under en fotbollsmatch tog upp bollen och började springa med denna i famnen."

Så står det på wikipedia iaf.
Jag har varit i Rugby. I en vecka. Det var ett ganska trött och grått litet samhälle.
Det måste vara ganska stökigt på stan kvällstid där? Massa snubbar i klunga och stenhårda tacklingar i varje gathörn?
Ja, då hänger man hellre i typ Badmington.
Också har vi den fjolliga varianten av rugby, amerikansk fotboll, där Uppsala 86ers ångar på till Garligurs stora förtjusning. Andra raka segern!
I Rugby äter barnen godis och dricker läsk till frukost. Där har barnen också väggarna fulla med Ryan Giggs-posters. Förutom att alla hela tiden bildar klunga över minsta petitess.
I Badminton dör ju folk som flugor, i och för sig de som tävlar i världens farligaste sport, fälttävlan
Joint, må du brinna!!!! Du kommer aldrig att bli man för din keps :-)
Vadå, är inte amerikansk fotboll en fjollig variant av rugby? Fjollboll!!!!! :-)
Måste hålla med joint här. Dessutom känns det faktum att amerikansk handboll skulle vara gubbigt väldigt konstruerat. Rugby känns ju i den konkurensen klart robustare och gubbigare.
Aussie rules och Gaelic måste väl vara betydligt tuffare än Amfotboll och Rugby
Jag gillar fotboll jag.
Amerikanska sporter är ganska gubbiga så till vida att de innehåller så mycket mått av exakthet och väldigt tydliga regler och bestämmelser. Lite finurliga så där. Man måste veta en massa saker om sporten för att förstå allt.
Inget flum eller luddiga kanter.
Nja, jag kan ju hålla med om att baseboll är aningen gubbigare.... Men så länge det finns hopp om att farbror Favre gör ett år till så lever gubbigheten!
Ni har en jäkligt märklig uppfattning om vad som är gubbigt msåte jag säga.
Jävligt gubbigt att påstå sig veta exakt vad som är gubbigt.
Bra gubbat Tobbe!!
Det är gubbigt att sitta med en kaffekopp. Det är inte gubbigt att sitta och äta popcorn under matchens gång.
Ähh ni hittar ju bara på att allt ni säger är gubbigt fast det inte alls är det. Känner att jag inte har något som helst förtroende för er påstådda gubbighet längre. Den känns hemskt påklistrad. Jag gissar att ni på hemmaplan går omkring med häng och kepsen på sniskan samtidigt som ni lyssnar på the voice morgonprogram.
Precis! Ni tycker att saker "äger" och är "the shit".
En woodydocka kan ju inte var gubbigt. Det kan ju bara vara barnsligt.
Det är en utmärkt form av gubbighet att försöka vara ungdomlig.
>>Farbror
Lätt! Lyssna på Bulgarisk eurodisco med icke naturtrogna sångerskor and so forth.
Det är en bortförklaring att försök till ungdomlighet skulle vara gubbigt!
OM man nu ska kolla på den amerikanska varianten av fotboll så är det såklart bara college-fotboll som gäller. Den professionella varianten är bara söndertrasad av pengar och dopning. Finns inget gubbigt med den.

Go Blue!
Vi behöver snart tillsätta en utredning!

Ge nu en handfull klockrena exempel på gubbighet samt lite smått & gott som hotar gubbstatus.

Olle>> Jupp, man är lite avis på amerikansk collegesport. Även korgbollen som kidsen spelar är att föredra på det hela taget. Matchserien mellan Bulls och Celtics var ju något extra men NBA saknar ofta den rätta glöden. Det är allt med Harlem Globetrotters.
Collegefotboll äger, och särskilt då ett rejält loosergäng som Vanderbilt Commodores.
"Äger"?!?!?! Vad är det frågan om? Vadå gubbe?
Oj då... föll in i det ungdomliga "tugget".... Straffar mig själv genom att lägga i en Betamax kassett med "På spåret".

86:ers spelade i dag på Österängen! Garry, fick de dispens? Planen var ju för liten där, egentligen. I övrigt tycker jag att den ovala bollen kan fortsätta hålla sig där ute så man kan få spela elitfotboll på en hygglig plan på Studan.
Japp. Man måste ansöka om dispans för varje match.

Blåsvart får hoppas på blågult i form av Kristianstad i am. fotbollssammanhang. Vinner 86ers även där riskerar man att gå upp i högsta serien och där duger inte Österängen. (Till saken hör att 86ers absolut inte bör gå upp detta år. Laget är alldeles för ungt och skulle troligen slåss om SM-guld i u19 om inte många spelare redan flyttats upp i a-laget).
Kvällens bangolfturnering är ju given! :-)
Bangolf? Var och när och vem?
Maria Thuré och ThomasD har dragit ihop en bangolfturnering på bangolfbanan vid Studan men idrottsprofiler från Uppsala.
Jag vet, men när är det? Är det idag? Vilken tid?
DEt är ju bra väder så man kan gå dit och dricka kir....
Det är kl 19. Hade tänkt att dra dit men det sket sig. Dra dit och pumpa Pierre R på info om ev nyförvärv. Hoppas nån av Pierrarna vinner.
Pierre G har ju hoppat av. Det blir P som försvarar Sirius FK.
Det är bara en Pierre med ju. PG bangade ju. P ersätter.
Märk kuvertet "Detaljfascism". Jag hejar i alla fall på IKS FK och BK.
Siriusiterna glänste inte med puttern. Golvboll-Mika hade däremot talang för sporten.
Only in America: USPDF. http://www.youtube.com/watch?v=8_NJiwIVu6k
hon i den vitglittriga bikinin var väl Garry?
Super Bowl!
Amerikansk fotboll har nog aldrig varit förknipat med Sirius.*skämt*

På tal om Super Bowl så tittade jag bara på den första quartern och då ledde Colts med 10-0.

S L