Jaa. Vad fan ska man säga. Äckellaget från Götet på besök. Publiksiffra runt det-skiter-jag-i. Väder som är vad-fan-spelar-det-för-roll och en plan som är vem-fan-bryr-sig. På måndag skiter jag i publiksiffra, väder, plan, vilka som spelar, vilka som inte spelar, vilka som är skadade, vilka som är bänkade, jag skiter i hur många mål Qviding gör, bara vi gör ett mer. Annars ska minst halva laget ställas utanför truppen till matchen efter. Vi har Tipselitspelare som knappast kan göra bort sig mer än vissa Siriusspelare.
Sirius-Qviding
Det är ju i och för sig fel. Släng in Kango, Hörnell, ödqvist och Dillan mot any superettalag och det blir rövsmisk så det ryker om det.
Den som vill vara positiv kan säga att vi aldrig - sett över en hel match är utspelade och att vi mött sex av de åtta lagen på övre halvan och bara två på undre.
Den som vill vara negativ konstaterar att vad fan spelar det för roll om man har lika många chanser som motståndarna varje match när man behöver målvaktslösa straffar för att hitta nätet och att det inte finns några bonkegäng i serien - förutom Sirius borta då.
Men inför den här matchen kan man i alla fall hitta några saker som inte är negativa i alla fall. I dagens TV-match visade visserligen Qviding att de är ett bra lag, men det gör verkligen ingenting att två av kuggarna i deras centrallinje inte är med mot Sirius, Stockhaus skadad och deras viktigaste spelare Augustsson avstängd. Vidare är det alltid bra att möta ett lag som just gjort det omöjliga och slagit serieledarna borta.
Anyhow. Årets första måstematch är det i alla fall. Att vara sist är väl rent poängtekniskt just nu inte så farligt. Många lag inom en matchs räckhåll. Men det är inte särskilt hållbart mentalt i längden.
Den som vill vara positiv kan säga att vi aldrig - sett över en hel match är utspelade och att vi mött sex av de åtta lagen på övre halvan och bara två på undre.
Den som vill vara negativ konstaterar att vad fan spelar det för roll om man har lika många chanser som motståndarna varje match när man behöver målvaktslösa straffar för att hitta nätet och att det inte finns några bonkegäng i serien - förutom Sirius borta då.
Men inför den här matchen kan man i alla fall hitta några saker som inte är negativa i alla fall. I dagens TV-match visade visserligen Qviding att de är ett bra lag, men det gör verkligen ingenting att två av kuggarna i deras centrallinje inte är med mot Sirius, Stockhaus skadad och deras viktigaste spelare Augustsson avstängd. Vidare är det alltid bra att möta ett lag som just gjort det omöjliga och slagit serieledarna borta.
Anyhow. Årets första måstematch är det i alla fall. Att vara sist är väl rent poängtekniskt just nu inte så farligt. Många lag inom en matchs räckhåll. Men det är inte särskilt hållbart mentalt i längden.
Jag skiter i om vi åker på spö då, nånting måste hända. Man kan inte underprestera match efter match efter match och ändå få spela. Jag skiter också i vilka vi mött. Bara för att vi möter lag på den övre halvan måste vi inte spela dåligt för det. Noll press, noll tanke, noll hjärta hos många. Då är jag negativ.
Jag har också tröttnat på den här "det är inte så farligt"-mentaliteten. När är det farligt då? Nej, som sagt. Jag skiter i hur det ser ut, 3 poäng är ett krav på måndag. Annars jävlar.
Jag har också tröttnat på den här "det är inte så farligt"-mentaliteten. När är det farligt då? Nej, som sagt. Jag skiter i hur det ser ut, 3 poäng är ett krav på måndag. Annars jävlar.
Qfifarna imponerade i dagens TV-match, helt klart. Speciellt blev jag impad av deras mittlås, med rutinerade Jensen (35 år) och Stockhaus (28). Men Stockhaus var som sagt tvungen att utgå, efter att ha varit helt klockren tidigare. Jensen höll Gurra-klass och var minst lika bra på skallen. Att Augustsson är avstängd förvärrar ju inte våra förutsättningar inför den här matchen. Men Qviding hade fler bra spelare, tycker jag. Bayat, Stiller och Kyle är tre bra spelare, varav den sista provspelade mot just Sirius i vintras (då var han i och för sig dålig). Att superrutinerade superettaforwarden Gravem bänkas säger ju en del om Qvidings kvalité. Jag måste erkänna att jag har underskattat detta lag rejält, men det har ju nästan alla. Var ju den största kandidaten till nedflyttningsplatsen efter FCT av alla så kallade experter. Kändes dock som att det var många humörspelare i Qviding. Får vi dem ur balans har vi vunnit mycket. In med kaxiga spelare som Sunshine i denna match och reta upp dessa.
Jag ser gärna att vi tar tre poäng på måndag. En pinne skulle jag i och för sig inte heller gräma mig över. Men som sagt, jag har tidigare önskat mig två relativt avhängda lag. I nuläget ser vi ut att kunna bli ett av detta, om inte ändring sker... KOM IGEN SIRIUS!
Jag ser gärna att vi tar tre poäng på måndag. En pinne skulle jag i och för sig inte heller gräma mig över. Men som sagt, jag har tidigare önskat mig två relativt avhängda lag. I nuläget ser vi ut att kunna bli ett av detta, om inte ändring sker... KOM IGEN SIRIUS!
Farligt är det väl när vi åkt ur. Visst, jag är också bekymrad, men jag kan också konstatera att det sett betydligt värre ut genom historien. Senast för inte ens ett år sedan.
Jag vet inte om jag företräder "det är inte så farligt-mentaliteten", men jag föredrar isåfall den framför panikmentaliteten. Jag tycker nämligen på fullaste allvar inte alls att det ser så illa ut, det är, och det har jag sagt förut, enbart målskyttet som verkligen brister (och det brister iofs totalt). Och där handlar det inte om att spelarna inte gör sitt jobb, utan det är en jävla massa prestationsångest mellan öronen på våra anfallare som spökar.
Självklart är det bra att det finns folk som är engagerade kring Sirius, men oj vad mycket lättare det måste vara att vara forward med måltorka i ett meningslöst lag som Qviding. Man får en klapp på axeln hur värdelös man än är, ingen skäller på en, och spökena hinner aldrig växa sig så stora. Jag tror att våra spelare känner av förväntningarna, inte bara från Västra Sidan, utan från hela stan, och jag tror att det är en tung börda. Vi kanske lider, men absolut ingen kommer att bli gladare än P om P får göra mål.
Och observera: Jag vill inte förbjuda någon att gnälla på forumet. Jag förstår att det finns en massa frustration som vill ut, och det är sju resor bättre att få ut den här än på läktaren. På den punkten är Västra Sidan föredömligt bra.
Jag vet inte om jag företräder "det är inte så farligt-mentaliteten", men jag föredrar isåfall den framför panikmentaliteten. Jag tycker nämligen på fullaste allvar inte alls att det ser så illa ut, det är, och det har jag sagt förut, enbart målskyttet som verkligen brister (och det brister iofs totalt). Och där handlar det inte om att spelarna inte gör sitt jobb, utan det är en jävla massa prestationsångest mellan öronen på våra anfallare som spökar.
Självklart är det bra att det finns folk som är engagerade kring Sirius, men oj vad mycket lättare det måste vara att vara forward med måltorka i ett meningslöst lag som Qviding. Man får en klapp på axeln hur värdelös man än är, ingen skäller på en, och spökena hinner aldrig växa sig så stora. Jag tror att våra spelare känner av förväntningarna, inte bara från Västra Sidan, utan från hela stan, och jag tror att det är en tung börda. Vi kanske lider, men absolut ingen kommer att bli gladare än P om P får göra mål.
Och observera: Jag vill inte förbjuda någon att gnälla på forumet. Jag förstår att det finns en massa frustration som vill ut, och det är sju resor bättre att få ut den här än på läktaren. På den punkten är Västra Sidan föredömligt bra.
Joint: Vi på västra kan ju också retas. Vilka ska vi rikta in oss på?
Det finns många lustiga kommentarer på UNT's artikel från Ängelholm. Någon tycker att JTA ska sparkas för att han inte är tillräckligt orolig. OK, så det viktigaste med den nya tränaren skulle då vara att han kan oroa sig eller? Eller varför inte t.o.m. värva en riktig topptränare som kan få panik? Då löser sig nog allt!
Det finns många lustiga kommentarer på UNT's artikel från Ängelholm. Någon tycker att JTA ska sparkas för att han inte är tillräckligt orolig. OK, så det viktigaste med den nya tränaren skulle då vara att han kan oroa sig eller? Eller varför inte t.o.m. värva en riktig topptränare som kan få panik? Då löser sig nog allt!
Jag tycker inte att spelarna ska läsa detta forum, men det kanske de gör? Vad vet jag. Hur som helst så måste vi fans få tycka, tänka och ställa våra krav. Jag tycker ändå att vi är OTROLIGT SNÄLLA, våra spelare har inte alls så mycket press på sig. Åk till Landskrona, gör en plattmatch, och du blir utbuad av HELA IP. Det har aldrig ens hänt på Studans IP, inte en enda gång har jag hört ett burop efter en match. Att folk gnäller på internet... Det förekommer hos alla lag, i alla forum. Som sagt, såvida inte spelarna läser här så skadar det väl inte så mycket att man får fram sina åsikter, som av förklarliga skäl kan vara gnälliga? För övrigt bör elitfotbollsspelare klara av viss press, annars bör man göra någonting åt den biten eller spela amatörfotboll.
Hmm. Kommer inte riktigt ihåg vilka, men det blev lite smågruff för småsaker. En annan som verkade vara en nervprick är Naurin i målet. Han fick bland annat tuppjuck på Asper, när han "gjorde en riri" på hörnan och sprang upp med enda uppgift att störa Naurin. Han blev så sur efteråt att Asper, som efter hörnan stod kvar och kramades lite med honom, att han puttade Asper i backen. Det kanske hade kunnat resultera i straff, man vet aldrig. Sedan hade han någon utspark som kom till läktarplats. Sillastrybarnas "ohh sopa" gav rejält. hehe...
Naurin gjorde två räddningar som hör mer hemma i Champions League än i Superettan och i övrigt en oerhört stabil insats. Han har varit en av seriens bättre målvakter i typ fem år nu. Det finns många bra målvakter i Superettan. Naurin är en av de bättre tillsammans med just Asper, Gustavsson, Axelsson och Berglund. Richard är också bra.
Men åter till Qviding. Det finns ju en del bra spelare där och jag tippade visserligen dem som 6:a i en annan tråd här, även om det var lika mycket för att flagga upp dem från nedflyttningsplats typ där alla andra tippat dem. Men det är ett bra lag helt klart.
Svagheterna har de utan tvekan på kanterna. Jag är inte ett dugg imponerad av Konwea och Mosele till exempel, men bara därför gör de väl sitt livs matcher på måndag... De spelar gärna 4-3-3, och lämnar ofta ena kanten vilket ger möjligheter. Det är en enorm fördel att Augustsson är avstängd. Han är en av anledningarna att de kan spela 4-3-3 eftersom han fixar det centrala ansvaret ganska bra på egen hand så att såna som Bayat och Mosele tex kan löka runt lite som de vill. Nu måste de ändra balansen på något vis. Björkeryd är en okej ersättare till Stockhaus även om brorsan kanske är bättre.
Vad de dock framför allt har är en Mini-Eken i Hannes Stiller. Han gör obegripligt mycket mål och är en jävla pain att möta. Ger aldrig upp en boll, löper rätt, är bra både rättvänd och felvänd. Fernberg och Gurra får häcken full, men jag tycker ändå att den regionen har funkat bra i blå-svart hittills.
Men åter till Qviding. Det finns ju en del bra spelare där och jag tippade visserligen dem som 6:a i en annan tråd här, även om det var lika mycket för att flagga upp dem från nedflyttningsplats typ där alla andra tippat dem. Men det är ett bra lag helt klart.
Svagheterna har de utan tvekan på kanterna. Jag är inte ett dugg imponerad av Konwea och Mosele till exempel, men bara därför gör de väl sitt livs matcher på måndag... De spelar gärna 4-3-3, och lämnar ofta ena kanten vilket ger möjligheter. Det är en enorm fördel att Augustsson är avstängd. Han är en av anledningarna att de kan spela 4-3-3 eftersom han fixar det centrala ansvaret ganska bra på egen hand så att såna som Bayat och Mosele tex kan löka runt lite som de vill. Nu måste de ändra balansen på något vis. Björkeryd är en okej ersättare till Stockhaus även om brorsan kanske är bättre.
Vad de dock framför allt har är en Mini-Eken i Hannes Stiller. Han gör obegripligt mycket mål och är en jävla pain att möta. Ger aldrig upp en boll, löper rätt, är bra både rättvänd och felvänd. Fernberg och Gurra får häcken full, men jag tycker ändå att den regionen har funkat bra i blå-svart hittills.
Önskad startelva:
RR - Luggen, Gurra, Fernberg, Blomman/Söderbring - Petter, Fredrik, Gallo, Jernberg - P, Shpetim
Bänk: Ahlm, Söderbring/Blomman, Sunshine, Austin och Olausson
KOM IGEN NU SIRIUS!!!
RR - Luggen, Gurra, Fernberg, Blomman/Söderbring - Petter, Fredrik, Gallo, Jernberg - P, Shpetim
Bänk: Ahlm, Söderbring/Blomman, Sunshine, Austin och Olausson
KOM IGEN NU SIRIUS!!!
Önskad elva
Bylle-tighe-gurra- Bertwig-ante-clage-dauda-mani-arne-hoch-olle
Oseriöst visst men vackert e det.
Bylle-tighe-gurra- Bertwig-ante-clage-dauda-mani-arne-hoch-olle
Oseriöst visst men vackert e det.
Knivis>>>
Hur f-n kan du välja bylle framför RiRi?
Hur f-n kan du välja bylle framför RiRi?
Efter matchen borta mot bollstanäs (för kanske 4 år sen bruk kan rätta mig) kommer bylle alltid först.
Isåfall får vi sätta RiRi på topp han verkar ju ha målkänsla iaf.
Jag är alltid beredd med en rättelse. Det var 2004, alltså knappt fem år sedan. Och ja, det var en stor insats av Bylle i en fruktansvärd ödesmatch.
Det skulle vara mycket intressant med en genomgång av skadeläget i truppen.
Japp nu har jag pajjat tråden tillräkligt, så här kommer mitt tips 6-1 inför 1397 betalande.
äntligen! JAg tror på en 3-1 match, med två mål i slutminuterna.
Bara 1397??? Innebär det att du räknar bort dig själv, eftersom du kanske är på golfkurs??? Jag tippar 13 trippelboogies, 3 dubbelboogies och 2 quadrupelboogies för Jonas på måndag!
Och sen 2-1 i matchen till de goda. Dock inför 1012 personer
Och sen 2-1 i matchen till de goda. Dock inför 1012 personer
0-0 och 850 åskådare är mitt experttips.
0-2. 579 på läktaren.
Såklart vi inte förlorar hemma. Det är faktiskt omöjligt.
1-0 inför 1021
Spättan nickar in den.
P börjar på bänken.
1-0 inför 1021
Spättan nickar in den.
P börjar på bänken.
0-15 inför 34 betalande.
2-1 Petter och P nätar
912 åskådare plus 15 gratistittare längs sjukhusvägen
912 åskådare plus 15 gratistittare längs sjukhusvägen
1-1 Petter nätar. 764 pers på läktaren, Kniv-Jonas slår 18 albatrosser.
Riktigt dåliga vibbar inför den här matchen. Trodde på en liten vändning efter Sundsvallsmatchen, men så blev det ju inte. Det kan mycket väl bli två förluster till innnan nästa vinst. 0-3, 1101 betalande
1-1 inför 1050 åskådare. Sked-Jonas försvinner i halvtid, gissningsvis till Guldklubbsbaren där VIP-Garry bjuder på öl.
Förra hemmaförlusten kom väl mot L-Bunkeflo förra sommaren, dessutom i ett utsatt tabelläge. Hoppas att den eländiga tillställningen inte upprepas i alla fall. Vi säger väl 2-1 med darr på manschetten.
1-1 inför 1050 åskådare. Sked-Jonas försvinner i halvtid, gissningsvis till Guldklubbsbaren där VIP-Garry bjuder på öl.
Om du koncetrerade dig på dig själv så blir allt mkt bättre.
jernberg och jens t inför sirius - qviding: http://www.siriusfotboll.se
Fotbollspepp! Fint väder och allt. Skönt att slippa stressa från Sthlm också.
Ja för fan! upp med hakorna nu. Pröva på något nytt och ta ut segern i förskott.
Nu vill jag se resultat. Qviding verkar ha en formtopp och har ett par finfina skalper i bakfickan från de senaste omgångarna. Det kommer sannerligen inte bli någon lätt match. Men samtidigt tillhör Qviding den grupp av lag som vi bör slå på hemmaplan om vi ska ha något i Superettan att göra. I synnerhet med årets klena säsongsstart. Jag är den förste att ställa mig bakom tanken och arbetet med långsiktiga mål. Trots det börjar jag bli lite trött på numer nästan kroniska kommentarerna efter matcherna om att vi tar stora kliv framåt för varje match men ändå inte når riktigt ända fram. I det här läget ser jag hellre "Olsson-grisande" i 90 minuter och vinst på ett fult självmål än att rulla boll utanför motståndarnas straffområde utan att komma till skott. Ibland känns det som Jens anser sig behöva lära det här gänget att lira fotboll från grunden eftersom han ofta tycker att perioder av fint passningsspel är ett steg framåt. Och snacket om att målen förr eller senare kommer per automatik gillar jag heller inte. Det jag först och främst vill se ikväll (om jag lyckas ta mig till matchen) är beslutsamhet, jävlar anamma, Schwarz-tacklingar och älglungor à la Mild.
I övrigt vill jag klargöra att jag trots min milda kritik i detta inlägg i det stora hela står bakom Jens som tränare. Tycker att han har börjat att ta tag i saker i rätt ände med försäsong, träningsupplägg, arbete med försvarsspel etc. Det jag nu vill se är mer pondus i coachningen från sidlinjen, en förmåga att bättre anpassa spelet efter de yttre omständigheterna och lite mindre mjäkighet i allmänhet. Det är trots allt inte ett knattelag han leder.
I övrigt vill jag klargöra att jag trots min milda kritik i detta inlägg i det stora hela står bakom Jens som tränare. Tycker att han har börjat att ta tag i saker i rätt ände med försäsong, träningsupplägg, arbete med försvarsspel etc. Det jag nu vill se är mer pondus i coachningen från sidlinjen, en förmåga att bättre anpassa spelet efter de yttre omständigheterna och lite mindre mjäkighet i allmänhet. Det är trots allt inte ett knattelag han leder.
Ikväll vill jag se att solen fortsätter skina och att vi startar med en 4-4-2 uppställning. Vi måste kunna ha råd med två anfallare på hemmaplan mot Qviding.
Ord, Ordf! Jag synar & höjer med en offensiv kraft!
RiRi
Söderbring - Fernberg - Segerström - Lundmark
Österberg - Gallo - Olsson
Jernberg
P - Hasani
RiRi
Söderbring - Fernberg - Segerström - Lundmark
Österberg - Gallo - Olsson
Jernberg
P - Hasani
Helt rätt!! Två anfallare, MINST!!!
Å andra sidan, vi kanske skulle spela helt utan?? Eftersom anfallsspelarna ändå inte sätter chanserna, så kan vi ha ett sex-manna mittfält med rätt att attackera...... :-)
Å andra sidan, vi kanske skulle spela helt utan?? Eftersom anfallsspelarna ändå inte sätter chanserna, så kan vi ha ett sex-manna mittfält med rätt att attackera...... :-)
Jag skriver under på farbrors uppställning. Rakt av.
Helt rätt!! Två anfallare, MINST!!!
Känns som att det är ungefär det vi försökt med det i åtta matcher nu. Tycker inte de offensiva spelarna verkat hemmastadda i 4-2-3-1-systemet. Tycker att det har generellt känts bättre med 4-4-2. Men å andra sidan har vi inte direkt haft något överskott på kuranta forwards under våren.
Vilken lysande dag! Hoppas vi syns på Flustret, det har varit ganska tunt med folk på sistone vilket är synd. Öl och burgare smakar väl lika bra oavsett var Sirius ligger i tabellen liksom?
Veggo-Brukarn käkar burgare jämt! Jag är där från 17. Ingen försäljning i dag, CarlApan är magsjuk. Själv har jag ont i halsen men det sket man väl i.
CarlApan har väl inte druckit något olämpligt på sistone ;-)
Strålande fotbollsväder! Jag blir riktigt fotbollssugen. Men jag är fan inte sugen på att cykla hem med en förlust i kväll. Nej, nu ser vi till att vinna i stället. Eller åtminstone kryssa. Jag har hela tiden förespråkat två anfallare, men vill inte låta tjatig och har därför inte skrikit så mycket om det på senare tid. Förvisso är det lite sifferexercis, men ändå.
Ni kör vi! Klassisk 3-1 vinst som 2007.
Är det nån som vet om det är förfest hoss bävern på eknomikaparken rackarbergegt!
Vet inte men jag glömde tinnern hemma så får ta mig till flurran och köpa en bärs innan istället.
5-1 1306
Jag är fan dålig på att tippa men om jag ska ha rätt någon gång så har jag det hellre med ett kul resultat än något tråkigt jävla 2-1. Dessutom tror jag på 5-1 idag.
5-1 1306
Jag är fan dålig på att tippa men om jag ska ha rätt någon gång så har jag det hellre med ett kul resultat än något tråkigt jävla 2-1. Dessutom tror jag på 5-1 idag.
1-4, sönderkontrade. Usch. Vädret gör att det kommer 977 åskådare.
Utan att ha sett en minut av matchen, 4 ord, kris kris kris fan...
Fy fan vad dåligt!!! För mig får dom gärna låna in hur många lånespelare som helst. Det geistlösa lag som visade upp sig idag har ändå ingen framtid.
Sett matchen och är uppgiven. Första halvlek var lika illa som mot Ängelholm. I andra var vi bara aggressiva de sista 5 min. Det enda positiva att ta med sig är att P fick näta. Lika bra att mentalt ställa in sig på degradering till div I. Allt annat är bonus.
Tilläggas bör att planen gör det omöjligt att spela fotboll. Bollen far som en flipperkula. Och att Makacha skall bänkas nästa match.
Jag blev farbror idag (eller min flickvän blev faster rättare sagt men det är så nära jag kan komma att bli farbror), barnet ska heta Cornelia och hon mår bra. Bara för att påminna om att det finns annat än fotboll här i livet, och tur är väl det.
Grattis alla 0 Qvidingfans till segern förresten, den var mycket välförtjänt.
Grattis alla 0 Qvidingfans till segern förresten, den var mycket välförtjänt.
Såg att klacken värvat en ny talang. Någon lirare i brun tröja, solbrillor i pannan och en Sofiero 5,2 i handen som nästan klarade av att gå med lite möda. Får klackarna signa nya medlemmar när transferfönstret är stängt eller är han uppflyttad från Västras talangtrupp?
Såg att klacken värvat en ny talang. Någon lirare i brun tröja, solbrillor i pannan och en Sofiero 5,2 i handen som nästan klarade av att gå med lite möda. Får klackarna signa nya medlemmar när transferfönstret är stängt eller är han uppflyttad från Västras talangtrupp?
Haha men han såg ut att ha roligt iaf.
Det bästa på matchen va St:Cyrs tackling, den var Schwartz klass......plus klackens sjungande, måste säga att det är fantastiskt.
Sa redan i första...PASSA INTE TILLBAKA TILL MÅLVAKTEN PÅ DENNA SK PLAN, speciellt med en som jagar på bollen och vad händer......sätta RR i sådan sitiuation är rent ut sagt korkat.
Allt är så jävla dåligt att det inte är sant......
Sa redan i första...PASSA INTE TILLBAKA TILL MÅLVAKTEN PÅ DENNA SK PLAN, speciellt med en som jagar på bollen och vad händer......sätta RR i sådan sitiuation är rent ut sagt korkat.
Allt är så jävla dåligt att det inte är sant......
Nu tänker jag gnälla lite.
I bandyn var det lättare att acceptera sista platsen tills undret i gurkburken för där skulle vi krossat i allsvenskan och gått upp direkt iallafall.
Men fotbollen är en annan sak. Å ena sidan är det här är åt helvete dåligt framåt. Vad är planen? att passa sig in i mål men bara om motståndarna får samla sig därför slår vi tre pass för att komma från mitten av planen till sidlinjen utan att gå en meter framåt. Och kommer vi fram så slår vi inlägg på spelare som aldrig är bättre på huvet än backarna de möter. Så det ska kortpassas fram till målområdet och där skall det slås en långboll i sidled till ingen nytta. Varför inte slå långbollen direkt?
Å andra sidan så tycker jag det är bra att de får öva kortpassninspel i riktiga situationer. Det är nog bra på sikt för de lag som får våra spelare efter vi trillat ur.
Nu har jag gnällt klart.
I bandyn var det lättare att acceptera sista platsen tills undret i gurkburken för där skulle vi krossat i allsvenskan och gått upp direkt iallafall.
Men fotbollen är en annan sak. Å ena sidan är det här är åt helvete dåligt framåt. Vad är planen? att passa sig in i mål men bara om motståndarna får samla sig därför slår vi tre pass för att komma från mitten av planen till sidlinjen utan att gå en meter framåt. Och kommer vi fram så slår vi inlägg på spelare som aldrig är bättre på huvet än backarna de möter. Så det ska kortpassas fram till målområdet och där skall det slås en långboll i sidled till ingen nytta. Varför inte slå långbollen direkt?
Å andra sidan så tycker jag det är bra att de får öva kortpassninspel i riktiga situationer. Det är nog bra på sikt för de lag som får våra spelare efter vi trillat ur.
Nu har jag gnällt klart.
Jag undrar varför "T" blev uppvisad på läktaren. Rimligen sa han nåt eftersom linjis viftade så väldigt på domarens uppmärksamhet. Men vad kan man säga i en sån situation? Domaren hade väl inte varit dålig (eller missade jag nåt), och varför skulle "T" då avreagera sig åt det håller?
Det skulle jag vilja veta mer om.
Enligt UNT:s liverapport kastar han en vattenflaska, men WTF, det kan väl inte räcka för en utvisning, eller?
Det skulle jag vilja veta mer om.
Enligt UNT:s liverapport kastar han en vattenflaska, men WTF, det kan väl inte räcka för en utvisning, eller?
Jag är rätt nöjd jag ändå, det var fint väder och rätt roligt att se alla felstudsar. Men domarn var fan usel på att hålla tiden, snacka om att maska från matchstart, tempot i matchen var ju noll
Såja!
Sämre än så här kan vi inte vara. Den lilla utmaningen ligger i att vara bättre. Mäktar vi det?
Sällan har jag varit så sugen på Siriusal avtändning. Jag är (temporärt) beredd att offra bandyn oxå mot löfte om att aldrig någonsin behöva utstå sånt här.
Utmärkt insats av Västra. Vi är bäst i motgång. Som vanligt. Snälla FK! Låt oss slippa visa vår klass.
Sämre än så här kan vi inte vara. Den lilla utmaningen ligger i att vara bättre. Mäktar vi det?
Sällan har jag varit så sugen på Siriusal avtändning. Jag är (temporärt) beredd att offra bandyn oxå mot löfte om att aldrig någonsin behöva utstå sånt här.
Utmärkt insats av Västra. Vi är bäst i motgång. Som vanligt. Snälla FK! Låt oss slippa visa vår klass.
Patetiskt jävligt!!!! Nej, fan.. det var ännu värre!!!! Godkänt till Fernberg och ingen mer. Jo, möjligen P för inhoppet och att han vid målet såg ut som gamle P.
Taktiken enligt Jens var att ligga nära, spela aggresivt och vinna andra bollarna. Möjligen låg man nära varandra... och var aggresiva till saftdunken i halvtid....
Näe, jag fattar fan inte ett dyft av vad spelarna håller på med. Att Petter inte kan slå inlägg det vet man ju, men kan man inte sätta honom mer inåt mitten, så han slipper försöka. För kämpar gör han ju. Men Makacha är ju lika aggresiv som en bibliotekarie!!! En spelare att plocka in när man leder med två mål och ska få tiden och gå!!!! Och Fredrik fick pris som matchen blåställ. Jovisst, bra sprunget i 90 minuter, men det är fan inte banlopp det handlar om. Inte en passning rätt...
Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Och det värsta är att Qviding var sorgligt usla!!!!
Ja, riktigt sur Surgubbe!!!
Taktiken enligt Jens var att ligga nära, spela aggresivt och vinna andra bollarna. Möjligen låg man nära varandra... och var aggresiva till saftdunken i halvtid....
Näe, jag fattar fan inte ett dyft av vad spelarna håller på med. Att Petter inte kan slå inlägg det vet man ju, men kan man inte sätta honom mer inåt mitten, så han slipper försöka. För kämpar gör han ju. Men Makacha är ju lika aggresiv som en bibliotekarie!!! En spelare att plocka in när man leder med två mål och ska få tiden och gå!!!! Och Fredrik fick pris som matchen blåställ. Jovisst, bra sprunget i 90 minuter, men det är fan inte banlopp det handlar om. Inte en passning rätt...
Ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Och det värsta är att Qviding var sorgligt usla!!!!
Ja, riktigt sur Surgubbe!!!
Och så dagens positiva nyhet...
Jag trodde att hösten skulle bli riktigt trist och ointressant. Vi skulle ligga i ingenmansland och inte ha någonting att spela för. Noll stämning och noll intresse inför matcherna.
Nu lär hösten bli ett lidande utan dess like, med krigande för varje liten usel poäng.
Se där.... Även en sur gringubbe kan hitta ett halmstrå att hänga fast vid!
Jag trodde att hösten skulle bli riktigt trist och ointressant. Vi skulle ligga i ingenmansland och inte ha någonting att spela för. Noll stämning och noll intresse inför matcherna.
Nu lär hösten bli ett lidande utan dess like, med krigande för varje liten usel poäng.
Se där.... Även en sur gringubbe kan hitta ett halmstrå att hänga fast vid!
Jag rekomenderar en dunkfylla och fightclub bakom diöshallen för hela organisationen. Något måste bankas bort.
Givetvis kommer nu kraven på tränaravgång och liknande.... Men jag kan inte köpa detta, jag anser nämligen att spelare på den här nivån är vuxna människor som ska kunna utföra en uppgift som ålagts dom. Men det känns inte ens som om dom försöker. Minsta motgång så rasar allt som ett korthus!!!
Av vad som var den upplagda taktiken fanns inte ett spår efter 0-1. Va fan ska man då göra som tränare? Jo, möjligen en Sten-Bertil Westergren (legendarisk bandytränare) efter en patetiskt usel bortamatch av blåsvart. "Ni kan fan gå hem era jävlar!! Ingen av er är värd att sätta sig i en varm buss och åka"
Av vad som var den upplagda taktiken fanns inte ett spår efter 0-1. Va fan ska man då göra som tränare? Jo, möjligen en Sten-Bertil Westergren (legendarisk bandytränare) efter en patetiskt usel bortamatch av blåsvart. "Ni kan fan gå hem era jävlar!! Ingen av er är värd att sätta sig i en varm buss och åka"
Skönt att vi bryter en svit. Nu behöver vi inte oroa oss för att slå något rekord i antal matcher hemma utan förlust. P gjorde mål, ett riktigt bra dessutom. Ytterligare en svit bruten. Nu är det dags att att bryta trenden att inte ta några poäng.
Jag var inte helt nöjd med den laguppställning som Jens valde att starta med. Orkar inte klaga mer än så. Tror ingen på planen eller vid sidan om har missat att insatser av dagens kvalitet inte håller måttet.
Jag var inte helt nöjd med den laguppställning som Jens valde att starta med. Orkar inte klaga mer än så. Tror ingen på planen eller vid sidan om har missat att insatser av dagens kvalitet inte håller måttet.
Jag har bara sett tre matcher i år och kanske inte riktigt sett hela bilden för att kunna kommentera eller analysera vad som ni andra verkar ha sett.
Jag tycker i princip att ingen spelare har gjort bort sig individuellt i de matcher jag sett. Egentligen så känns de som att våra spelare är lika bra som motståndarna.
Däremot spelar årets blåsvarta bollsparkare så öerhört omständigt!! Det kan knappast vara rätt taktik att försöka passa bollen inom laget så att alla får känna på bollen innan vi når motståndarnas straffområde? Ofta går det dessutom så oerhört sakta.
Titta på Qviding idag som på två, tre tillslag skapar omställning och målchans...och som nån skrev här innan, Qviding såg inte ens ut som något riktigt bra fotbollslag...men ändå vinner de fullt rättvist!
Måtte Hochen och Love vara kuranta snart!!
Jag tycker i princip att ingen spelare har gjort bort sig individuellt i de matcher jag sett. Egentligen så känns de som att våra spelare är lika bra som motståndarna.
Däremot spelar årets blåsvarta bollsparkare så öerhört omständigt!! Det kan knappast vara rätt taktik att försöka passa bollen inom laget så att alla får känna på bollen innan vi når motståndarnas straffområde? Ofta går det dessutom så oerhört sakta.
Titta på Qviding idag som på två, tre tillslag skapar omställning och målchans...och som nån skrev här innan, Qviding såg inte ens ut som något riktigt bra fotbollslag...men ändå vinner de fullt rättvist!
Måtte Hochen och Love vara kuranta snart!!
Hopplöst.
Jens blev uppvisad på läktaren för att han kastade en vattenflaska. Det får man inte göra.
Mörker.
Så förtvivlat många dåliga beslut.
Positivt att vi gör 2 mål och att vi är så nära målmässigt i en match där 3-4 måls övervikt för Q hade varit mer rättvisande.
Kul för linjis att han fick skvallra då. 4:e domaren verkade inte tycka att det var så farligt, man får anta att han såg men det var linjis som tillkallade huvuddomaren.
Så förtvivlat många dåliga beslut.
Positivt att vi gör 2 mål och att vi är så nära målmässigt i en match där 3-4 måls övervikt för Q hade varit mer rättvisande.
Kul för linjis att han fick skvallra då. 4:e domaren verkade inte tycka att det var så farligt, man får anta att han såg men det var linjis som tillkallade huvuddomaren.
Sirius spelidé verkar kort och gott gå ut på att spela ett alldeles för svårt passningsspel som inte passar varken Superettan, spelarna eller planen. När då motståndarlaget pressar blir Sirius så bajsnödigt att man slår bort bollen. Motståndarlaget, som vet vad som funkar i Superettan, slår på tre-fyra snabba passningar in bollen i straffområdet och får målchans. Rätta mej om jag har fel?
Då undrar jag:
1. Vem är det som är inkompetent att fatta detta? Jens, spelarna eller tf sportis?
2. När ska man inse att Superettan är bonkegängens Mecka? Att det inte går att rulla ut motståndarna om man inte är Peking 2007 eller liknande?
3. När ska konsekvenserna komma av denna inkompetens?
Då undrar jag:
1. Vem är det som är inkompetent att fatta detta? Jens, spelarna eller tf sportis?
2. När ska man inse att Superettan är bonkegängens Mecka? Att det inte går att rulla ut motståndarna om man inte är Peking 2007 eller liknande?
3. När ska konsekvenserna komma av denna inkompetens?
Usch. Valde helt rätt match att stanna hemma och dricka sprit med goda vänner. Marginalerna är onekligen inte på vår sida, men det är knappast hela förklaringen. Hade jag vetat vad som krävs hade jag sagt det. Nu känner jag mig bara tom. Det enda positiva i detta är att det torde vara klart att det inte räcker med tålamod och tro att det vänder. Hoch?
Det är knappast en anfallare som ska rädda poäng för oss när vårt försvarsspel suger åsnepung. Statistik från matchen:
Sirius
Totalt antal avslut: 9
På mål: 5
Qviding
Totalt antal avslut: 17
På mål: 11
Då är det knappast det offensiva spelet som är viktigast... Nej, det viktigaste är, förutom att få ett enkelt, bra och grundläggande försvarsspel, är att få tillbaka Hasse, Blomman, Bringan och Palme. Där kan man ju också fundera hur man tänkte när man startar säsongen med 6 backar varav 2-3 har ganska lång skadehistorik. Hade man otur när man tänkte där eller?
Sirius
Totalt antal avslut: 9
På mål: 5
Qviding
Totalt antal avslut: 17
På mål: 11
Då är det knappast det offensiva spelet som är viktigast... Nej, det viktigaste är, förutom att få ett enkelt, bra och grundläggande försvarsspel, är att få tillbaka Hasse, Blomman, Bringan och Palme. Där kan man ju också fundera hur man tänkte när man startar säsongen med 6 backar varav 2-3 har ganska lång skadehistorik. Hade man otur när man tänkte där eller?
Klart som fan att en inkastad vattenflaska ska resultera i uppvisning på läktaren. Sedan sade han väl något på det också. Inget att orda om, egentligen. Fast, det vore intressant att höra hur du tänker "m", du som verkar tycka det är okej och inte bör resultera i något straff.
Dagens match var som sagt patetisk. Orkar egentligen inte kommentera så mycket om den. Spelarbetyg här: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=299087
Dagens match var som sagt patetisk. Orkar egentligen inte kommentera så mycket om den. Spelarbetyg här: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=299087
Klart som fan att en inkastad vattenflaska ska resultera i uppvisning på läktaren. Sedan sade han väl något på det också. Inget att orda om, egentligen. Fast, det vore intressant att höra hur du tänker "m", du som verkar tycka det är okej och inte bör resultera i något straff.
Mja, det var inte det jag i första hand försökte signalera. Snarare försökte jag få reda på om Jens sagt något och i så fall vad, eftersom jag är nyfiken på hur frustrerad han är. Det är inte så jävla bra av en kåsh att bli utvisad i en sån situation.
(Sen tycker jag att det kanske är lite väl att man inte får avreagera sig med en vattenflaska, fast det beror på hur hårt man drämmer den förstås.)
Mja, det var inte det jag i första hand försökte signalera. Snarare försökte jag få reda på om Jens sagt något och i så fall vad, eftersom jag är nyfiken på hur frustrerad han är. Det är inte så jävla bra av en kåsh att bli utvisad i en sån situation.
(Sen tycker jag att det kanske är lite väl att man inte får avreagera sig med en vattenflaska, fast det beror på hur hårt man drämmer den förstås.)
Så länge vi ändå spelade jämnt i matcherna var det lätt att predika tålamod. Nu, när anfallarnas dåliga självförtroende smittat av sig till samtliga lagdelar och absolut ingenting fungerar så börjar det bli svårare.
När jag såg uppställningen igår tänkte jag framförallt två saker:
1) Makacha borde inte spela
2) Jernberg borde inte spela som forward
Efter att ha sett matchen kan jag konstatera att Makacha inte borde ha spelat och att Jernberg inte borde ha spelat forward. Och även om det är roligt att få rätt så hade jag hellre sluppit.
Mycket idag påminner om hur det såg ut för ganska exakt ett år sedan, men det är en del saker som skiljer sig också. Medan Mille & Gary hade en ruskigt svag position från början (på ganska goda grunder också) så känns det som att Jens T är väldigt väl förankrad i spelartruppen och föreningen, hans kompetens är svår att ifrågasätta. Däremot börjar jag tveka på om det verkligen är matchcoach han ska vara. Hans erfarenheter där är väl ganska så begränsade, och det enda jag känner till om hans meriter inom den sysslan är inte direkt uppmuntrande (GUSK 2005, tio raka förluster och degradering till trean).
Jag vill inte att det görs något överilat, och jag vill inte släppa vare sig Jens T eller det långsiktiga perspektivet. Men om inte resultaten börjar komma inom kort kanske man kan börja överväga rockader i ledarstaben?
När jag såg uppställningen igår tänkte jag framförallt två saker:
1) Makacha borde inte spela
2) Jernberg borde inte spela som forward
Efter att ha sett matchen kan jag konstatera att Makacha inte borde ha spelat och att Jernberg inte borde ha spelat forward. Och även om det är roligt att få rätt så hade jag hellre sluppit.
Mycket idag påminner om hur det såg ut för ganska exakt ett år sedan, men det är en del saker som skiljer sig också. Medan Mille & Gary hade en ruskigt svag position från början (på ganska goda grunder också) så känns det som att Jens T är väldigt väl förankrad i spelartruppen och föreningen, hans kompetens är svår att ifrågasätta. Däremot börjar jag tveka på om det verkligen är matchcoach han ska vara. Hans erfarenheter där är väl ganska så begränsade, och det enda jag känner till om hans meriter inom den sysslan är inte direkt uppmuntrande (GUSK 2005, tio raka förluster och degradering till trean).
Jag vill inte att det görs något överilat, och jag vill inte släppa vare sig Jens T eller det långsiktiga perspektivet. Men om inte resultaten börjar komma inom kort kanske man kan börja överväga rockader i ledarstaben?
Jag undrar ett par saker om mittfältsformeringen:
1. Hur ska man få kontinuitet när man flyttar spelarna inför varje match?
2. Varför spelar Makacha överhuvudtaget?
3. När Makacha spelar, varför är han defensiv mittfältare när han extremt tydligt inte har några som helst kvaliteter för det?
4. Varför, när Makacha presterat en riktigt dålig halvlek, sätter man ut honom som vänsterytter, en position han inte har några kvaliteter för?
5. Varför väljer man att starta med Jernet på topp istället för som vänsterytter och Fredrik som def mitt? Det skulle verkligen varit rätt person på rätt plats.
6. Varför verkar man tro att det är hur lätt och självklart som helst att spela anfallare som mittfältare (Shpetim)?
7. Varför spelar Sirius utan någon som helst press på bollhållaren?
8. Varför inser man inte fakta, det går inte att rulla ut motståndarna på Studans matta?
9. Varför syns det ingenting av denna "spelidé" som tydligen är så jävla viktig?
1. Hur ska man få kontinuitet när man flyttar spelarna inför varje match?
2. Varför spelar Makacha överhuvudtaget?
3. När Makacha spelar, varför är han defensiv mittfältare när han extremt tydligt inte har några som helst kvaliteter för det?
4. Varför, när Makacha presterat en riktigt dålig halvlek, sätter man ut honom som vänsterytter, en position han inte har några kvaliteter för?
5. Varför väljer man att starta med Jernet på topp istället för som vänsterytter och Fredrik som def mitt? Det skulle verkligen varit rätt person på rätt plats.
6. Varför verkar man tro att det är hur lätt och självklart som helst att spela anfallare som mittfältare (Shpetim)?
7. Varför spelar Sirius utan någon som helst press på bollhållaren?
8. Varför inser man inte fakta, det går inte att rulla ut motståndarna på Studans matta?
9. Varför syns det ingenting av denna "spelidé" som tydligen är så jävla viktig?
Det känns som att folk kanske har lite väl lätt att tycka att allt är skit. Visst, ingen smickrande tabellplacering direkt. Men den säger ju knappast hela sanningen. Enligt min högst oprofessionella åsikt så skulle vi lika gärna kunnat ha inte mindre än 10 poäng mer än vad tabellen nu visar.
Problemet är att den diskussionen är helt meningslös just nu. Det finns inga bonuspoäng som delas ut när serien är slut för såna man "borde" tagit. Faktum är att vi ligger sist och kommer ligga kvar där om inget radikalt händer. Förlusten mot ÄFF var rättvis och förlusten mot QFIF var ännu mer rättvis. Spelet man presterade, om man kan kalla det för det, så gott som hela matchen var patetiskt. Fantasilöst, tankelöst, viljelöst och själlöst.
Ähh, jag tycker det var bra periodvis. I början och slutet kan man säga. Och som sagt förra året var det lika illa men vi skärpte till oss och fick lite förstärkning, kanske hösten blir utan förstärkning men en spelidé som faktiskt har satt sig och fungerar bra. Sluta skära er i armarna och gnugga in salt.
(toppa detta Jonas)
(toppa detta Jonas)
Om det var "bra" i går har vi helt andra kriterier om vad som är "bra". När man spelar ett spel, som inte visar ens ett tecken på spelidé, tycker jag man inte kan säga att det är bra. Men det är klart, vi är bra sista fem. Det är vi ju alltid. Då vågar vi. Annars har vi en tendens till att vara jäkligt fega. Och spelidén? Vad går den ut på? Att så fort man får en kontringsmöjlighet, stanna upp, sakta ned tempot, förska fylla på, då motståndarna hunnit samla sig? Varför kan inte Sirius pressa bollhållare precis som motståndarna gör? Varför tillåter vi motståndarna få avancera till vår planhalva helt ostört? Vad har de offensiva spelarna för direktiv egentligen? Den enda spelaren man ser som aktivt pressar just nu är Olausson.
JTA representerar en förlorarkultur, inget snack om saken, men han verkar ändå vara en rätt man för jobbet, egentligen och ur ett långsiktigt perspektiv. Verkar ju inte direkt vara så att han är oomtyckt bland spelarna, som fallet var med Mille. Däremot så skulle jag gärna se att han höll sig till enklare och klara riktlinjer. Det vi försöker med nu misslyckas vi något brutalt med. Dels på grund av att vi faktiskt förfogar över ett halvdant spelarmaterial, och detta delvis på grund av att flera spelare är skadade. Och sedan har ju som sagt JTA det högsta ansvaret för årets nyförvärv. Hur har de levererat? Inte alls...
Det behöver inte vara vackert, det behöver inte vara klapp-klapp-spel, det behöver inte vara si och så, det behöver bara vara enkelt. På den där taktikanalysgenomgången jag, baddan och Lars var på med Brännan & Jocke, så betonande de i alla fall en sak. Gå in, visa hjärta, kriga, spela enkelt. Det är ungefär vad det går ut på i superettan.
Sedan har jag också blivit kritisk till vissa laguttagningar, men jag kan samtidigt ha förståelse för att man egentligen inte petar en sådan som Austin. Austin kostar massor med pengar, är en landslagsman, osv osv, och borde man kunna få ut mer av. Men bara för att han är landslagsman så ska han ju självklart inte vara självskriven. Ifall han nu skulle spela från start (vilket jag inte tyckte) så skulle han i alla fall ut i halvtid. No doubt.
JTA representerar en förlorarkultur, inget snack om saken, men han verkar ändå vara en rätt man för jobbet, egentligen och ur ett långsiktigt perspektiv. Verkar ju inte direkt vara så att han är oomtyckt bland spelarna, som fallet var med Mille. Däremot så skulle jag gärna se att han höll sig till enklare och klara riktlinjer. Det vi försöker med nu misslyckas vi något brutalt med. Dels på grund av att vi faktiskt förfogar över ett halvdant spelarmaterial, och detta delvis på grund av att flera spelare är skadade. Och sedan har ju som sagt JTA det högsta ansvaret för årets nyförvärv. Hur har de levererat? Inte alls...
Det behöver inte vara vackert, det behöver inte vara klapp-klapp-spel, det behöver inte vara si och så, det behöver bara vara enkelt. På den där taktikanalysgenomgången jag, baddan och Lars var på med Brännan & Jocke, så betonande de i alla fall en sak. Gå in, visa hjärta, kriga, spela enkelt. Det är ungefär vad det går ut på i superettan.
Sedan har jag också blivit kritisk till vissa laguttagningar, men jag kan samtidigt ha förståelse för att man egentligen inte petar en sådan som Austin. Austin kostar massor med pengar, är en landslagsman, osv osv, och borde man kunna få ut mer av. Men bara för att han är landslagsman så ska han ju självklart inte vara självskriven. Ifall han nu skulle spela från start (vilket jag inte tyckte) så skulle han i alla fall ut i halvtid. No doubt.
Inget vidare detta, förhoppningsvis blir det bättre när skadelistan kortas ner. För med gårdagens vänstersida lär vi inte vinna några matcher i S1. Hoppas snarast på Ismail och Söderbring som ytterbackar igen. Då kan Patrik sättas in som defensiv mittfältare igen, han visar i alla fall kämpaglöd och är bekväm med bollen.
Fredrik som matchens blåställ var ju komiskt.
Nä, bara att glömma detta och hoppas på bättre tider.
Fredrik som matchens blåställ var ju komiskt.
Nä, bara att glömma detta och hoppas på bättre tider.
Fan, vi behöver ju fortfarande en sportchef. JTA där och Brännan som tränare!
Eller kanske inte. Har ingen aning egentligen. Det JTA håller på med nu kanske visar sig vara fullkomligt briljant. Jag avvaktar.
Eller kanske inte. Har ingen aning egentligen. Det JTA håller på med nu kanske visar sig vara fullkomligt briljant. Jag avvaktar.
Fast, vem var bättre än Freddie då? Det skulle vara Sunshine och Fenriz. Resten sög ju rätt hårt, mer eller mindre. Olsson har ju annars varit en av de bästa spelarna i år, tycker jag, han kör vartannat år. Enligt mig: 2007 super, 2008 usel, 2009 en av de bästa Siriusspelarna...
Sportchef? Vi har ju en t f sportchef. Fast det är klart, han kan väl inte en jota om fotboll? Det han kan är att sköta den juridiska biten och att förhandla. Borde ju visserligen vara tillräckligt när man har en före detta VU-sportis som tränare. Tycker man ju... Fast, vad har JTA bevisats som gör han till en bra Blåsvart sportchef? Nyförvärven i år har ju inte imponerat.
Sportchef? Vi har ju en t f sportchef. Fast det är klart, han kan väl inte en jota om fotboll? Det han kan är att sköta den juridiska biten och att förhandla. Borde ju visserligen vara tillräckligt när man har en före detta VU-sportis som tränare. Tycker man ju... Fast, vad har JTA bevisats som gör han till en bra Blåsvart sportchef? Nyförvärven i år har ju inte imponerat.
det fixar sig när Mani kommer tillbaka
Olsson var bäst igår
Olsson var bäst igår
Olsson var Olsson. St Cyr var nog mitt glädjeämne. Schwartz-brytningarna var ju ren poesi!
När kommer Mani tillbaka då? Och Love? Och Hoch? Är det för sent då?
Det var det här som behövdes för att jag ska bli pepp på fotboll. Det är i motgångar jag glider in som en positiv stjärna, är beredd att garantera som sämst en åttonde plats. Krossa Mjällby tippar vinst med 4-1.
E du nöjd Hoff biterhetens mörker har släppt mig;)
Nu kanske vi ska öppna en ny matchtråd men mitt tips i nästa match blir 6-1 till Mjällby. 1-0 i set, bah.
Hur kan Qviding ha råd med en trupp på 26 man och en bra trupp dessutom och Sirius en halvdan trupp på 22. Quiding har ju inte ens någon publik. Och prioriteringeb närmaste veckan måste väl ligga på att undvika tvåsiffrigt mot Mjällby. Tror inte laget skulle orka det mentalt.
Du ska inte dricka fönsterputs Jonas, du blir så konstig då!!! Inget igår tyder på att vi blir ens ett uns bättre än ett kvallag. Och jag är redan nu beredd att ta den kvalplatsen om jag fick den!!!
Hur ser backlinjen ut nästa match?
St Cyr, Fernberg, Olsson, Ian??
Jag förstår inte varför vi anfaller så himla smalt. Varför inte utnyttja bredden av planen.
Jag förstår inte varför vi inte har något djup i laget. Det är otroligt långt mellan backlinje och mittfält när vi tappar boll vid straffområdet. Perfekt för motståndare. Det betyder även att vi inte har någon vettig att avlasta emot.
Trianglar skulle vara bra.
Rörelse skulle vara bra, alldeles för stillastående.
Slå bollen i ytor, ja det kanske skulle funka.
Olsson in i mitten tack, han behövs där.
Skönt att P fick göra mål, nu jävlar lossnar det för honom.
St Cyr, Fernberg, Olsson, Ian??
Jag förstår inte varför vi anfaller så himla smalt. Varför inte utnyttja bredden av planen.
Jag förstår inte varför vi inte har något djup i laget. Det är otroligt långt mellan backlinje och mittfält när vi tappar boll vid straffområdet. Perfekt för motståndare. Det betyder även att vi inte har någon vettig att avlasta emot.
Trianglar skulle vara bra.
Rörelse skulle vara bra, alldeles för stillastående.
Slå bollen i ytor, ja det kanske skulle funka.
Olsson in i mitten tack, han behövs där.
Skönt att P fick göra mål, nu jävlar lossnar det för honom.
Olsson var bäst igår. Inget snack.
Jag vänder på eländet och plockar fram några positiva saker från gårdagen:
-Rikards målvaktskit var mycket snyggare än Qvidings dito.
-St Cyrs Schwarztackling.
-Olsson.
-Västra sista 20. Grymt skönt att höra klacken ge ännu mer när det ser nattsvart ut.
-P:s 80-meterslöpning mot eget mål för att ta tillbaka bollen.
-Fernis skott.
-Jonas löfte om att ge mig golflektioner.
-Shpetims straff.
Resten var väl totalt jävla mörker.
Jag vänder på eländet och plockar fram några positiva saker från gårdagen:
-Rikards målvaktskit var mycket snyggare än Qvidings dito.
-St Cyrs Schwarztackling.
-Olsson.
-Västra sista 20. Grymt skönt att höra klacken ge ännu mer när det ser nattsvart ut.
-P:s 80-meterslöpning mot eget mål för att ta tillbaka bollen.
-Fernis skott.
-Jonas löfte om att ge mig golflektioner.
-Shpetims straff.
Resten var väl totalt jävla mörker.
målvaktskit? var då?
målvaktskit? var då?
Ps mål?
Ps mål?
Jag kan köpa att Olsson sprang mest igår...... Men det innebär inte att maratonlöpare tillför särskilt mycket på en fotbollsplan!
Såg du verkligen något från Vip-baren, Garligur?
Som fotbollsspelare är det en väldigt god egenskap att springa mycket, men det räcker inte. Det krävs även att man är hyfsat snabb, inte hamnar på mellanhand och lyckas slå passningar även i djupled, gärna också till rätt adress.
Jag är nöjd, allt är som vanligt.
Det räcker med att springa mycket för att vara bäst i Sirius i dagsläget.