gaffa
· 2009-05-27 15:08
· 3699 visningar
austin har kallats till kenyas två kommande vm-kvalmatcher: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8434&ptid=1198&nav=100
7 juni: Nigeria - Kenya (i Abuja)
20 juni: Kenya - Moçambique (i Nairobi)
(red: rätt landslag...)
Törs man fråga vad han ska göra när Nigeria - Moçambique spelar? Har han dubbelt medborgarskap eller?
Känns inte som man saknar honom så där oerhört mycket efter hans senaste insats senast. Upp som en sol, ner som en pannkaka.
Så får min del får han gärna spela för Zambia och Elfenbenskusten också.
austin har kallats till kenyas två kommande vm-kvalmatcher: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8434&ptid=1198&nav=100
7 juni: Nigeria - Kenya (i Abuja)
Dags för årets andra bortaresa? Vem bokar buss?
#5 ·
gaffa
· 2009-05-28 07:16
jag skulle rekommendera en titt på match-dvd:n innan ni avfärdar makachas insats senast.
#6 ·
John
· 2009-05-28 08:38
Jag tycker 007( tankeloop: Austin-Austin Martin-bil-James Bond) har varit duktig, få felpass trots att han försöker få iväg den på en nudd.
Sen att hänvisa till en dvd som ingen av oss vanlig någonsin får se är lite taskigt. Gjorde han något extra bra senast?
#7 ·
Joint
· 2009-05-28 09:35
jag skulle rekommendera en titt på match-dvd:n innan ni avfärdar makachas insats senast.
Hur tar vi en titt på den då? Förresten, när slänger du upp det beryktade felaktiga målet som man såg tydligen såg tydligt på match-dvd:n på webbteven?
#8 ·
gaffa
· 2009-05-28 10:02
jo, det var taskigt, jag borde ha låtit bli. bara en liten påminnelse om att det man upplever som åskådare bara är ett perspektiv, och ett känsloladdat sådant dessutom.
har haft datortrubbel, därför har inga nya filmer kommit upp än. jobbar på det.
Klart han har få felpass, han försöker ju inte skapa något, till skillnad från Gallo. Där kan jag köpa felpassningarna.
Tycker han skulle fungera utmärkt som spelare att kasta in för spela defensivt när man leder en match. Men så har ju inte riktigt vår säsong sett ut. Och karln vägrar ju dessutom försöka skjuta.
Värst tycker jag är att han dräller med bollen i farliga lägen. Han orsakade 1-0 mot ÄFF, han tappade bollen i läget som blev 0-1 till Qviding, och mot Assyriska var han väl också skyldig till ett baklängesmål?
Hoppas verkligen att han får en nytändning av afrikaresan, men som han ser ut nu tycker jag inte han ska spela.
#11 ·
Lars
· 2009-05-28 11:43
Vill även minnas att det var hans mycket lösa nick som ledde till att Qviding kunde skapa tryck och så småningom göra även 1-2.
Gaffa, sona ditt brott genom att beskriva vad han gör bra och som bara syns på DVDn!
#13 ·
olle
· 2009-05-28 11:47
Jag stör mig inte så mycket på hans spel med boll (förutom det som nämndes ovan...) men mer på hans spel utan. Har inte kollat någon match DVD men tycker inte att han verkar finnas på rätt plats och delta i det defensiva arbetet på det sätt som jag hoppas på. Han vinner inte direkt mycket boll och får Gallo att framstå som Schwarz när det gäller att kriga och kämpa.
Det där sista var en sågning som hette duga.... Väl värdig en riktigt gringubbe!! Du är karl för din keps!!
#15 ·
gaffa
· 2009-05-28 13:26
jag sonar, farbror. några observationer:
- austin flyttade bollen till en medspelare. inte så konstigt, kan tyckas, men han har en hög procent. viktigt när man vill etablera spel.
- austin hittade ofta spelare med tid när han passade. ännu viktigare.
- han var "zonmedveten" i defensiven, och vann en del bollar tack vare det.
- vissa av de "missade" passningarna, som de ser ut från läktaren, ser vid närmare betraktelse snarare ut att bero på att austin och den mottagande spelaren inte förstod situationen på samma sätt. han "missar" inte passningen, utan spelarna missförstår varandra. passningarna är generellt slagna in i vettiga ytor.
- jag tror att hans avslappnade kroppshållning lurar ögat lite. det ser ut som han inte kämpar. jämför med fredrik och luggen, t ex.
därmed inte sagt att han var prickfri, för det var han inte.
#16 ·
Conny
· 2009-05-28 14:48
Den enda punkten jag kan hålla med Gaffa om är att Austin är en relativt bra positionsspelare. Men herregud vad dålig han har varit ända sen den första matchen mot Norrköping. Han har varit direkt ansvarig för flera viktiga baklängesmål, och han kan inte slå en avgörande passning (han verkar spänna sig när han närmar sig offensivt straffområde). Han har heller ingen vidare timing i sina tacklingar, och jag tycker att han ser stel ut dvs dålig rörelse och även för långsam. Jag tycker att han ska bänkas med omedelbar verkan. Det kan inte ge positiva signaler till resten av laget när han får starta trots undermåliga insatser, gång på gång.
Kanske en överreaktion från min sida, men jag har verkligen försökt att hitta några positiva saker i hans spel, men inte sett några sen Norrköpingsmatchen.
Tycker det känns konstigt att skylla felpassningar på "olika uppfattningar av situationen", ett dåligt defensivt spel är tydligen "zonmedvetenhet". Austin är ingen bollvinnare för han går inte in i några närkamper. Däremot är han en bolltappare av rang. Tycker fortfarande att han skulle passa bättre längre upp i banan. Sen att skylla på hans "avslappnade spelstil" när han lökar är ju skrattretande. Det var inte bara en och två gånger som Qviding kontrade och man kunde se Austin joggandes sakta tillbaka i höjd med deras backlinje.
#18 ·
olle
· 2009-05-28 16:36
Inte meningen att toksåga.
Jag fattar att det är svårt att komma helt ny till ett lag, liga och land och köper utan problem att det tar tid att komma till sin rätt. Det jag reagerade på senast var att jag inte tyckte han vann speciellt mycket boll. Dessutom uppfattade jag det som om det ett antal gånger saknades någon framför backlinjen vilket skapade väldigt mycket ytor för qvid. Det resulterade ofta i att ytterbacken gick in mot mitten och sedan kunde qvid passa ut på kanten och ha fritt fram där. Men match-DVDn kan naturligt vis förmedla en mer korrekt bild som jag inte uppfattade.
Ovan är det dessutom två som just tycker att han är placeringssäker så jag kanske är ute och cyklar. Är medveten om att man ofta stör sig på en grej och sedan skyller allt ont på den...
Tack, Gaffa! Klart intressant.
#20 ·
Pinnen
· 2009-05-29 07:57
Håller nog med Bigbadda där, väldigt ofta han blir överspelad/tappar boll och joggar långsamt tillbaka.
Som defensiv mittfältare så skulle jag vilja att han tog ut lite djup och därifrån fördelade bollarna.
#21 ·
gaffa
· 2009-06-08 17:29
90 minuter för Makacha i VM-kvalet: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8540&ptid=1198&nav=100
#22 ·
Joint
· 2009-06-08 18:20
Hoppas han kan spela 90 minuter i Sirius och hålla VM-kval-kvalité också.
ni som gnäller nästa macth åk ner till studenternas ta me en tröja och spela iställe för honom sen får vi se alla här är skäämiga sämsta klacken svergie ni kan bara gnälla men gör så nästa macth så ska du spela sen kom in hit o skriv. om du överlever....
#25 ·
Joint
· 2009-06-13 18:06
Men kära P94-Danne, ge dig. Menar du att man, som åskådare, inte får ha åsikter om en spelare såvida man inte är bättre än honom själv? I sådana fall har man ju aldrig rätt att kommentera någonting, såvida man inte heter Van Der Sar, Pique, Puyol, Vidic, Alves, Iniesta, Xavi, Gerrard, Forlan, Messi, eller Ibrahimovic. Oj, vad intressant världen skulle vara då.
Är vi Sveriges sämsta klack? Hmm, okej. Ställ dig och bidra med din röstresurs i stället för att bokstavligen sitta här och whina. Ska du ha kaka till whinet?
Enligt Dannes sätt att tänka borde man ju inte få gnälla om man inte är bättre själv. Så, kom igen nu Uppsala United. Visa att ni är bättre än Västra Sidan, i stället för att sitta här och gnälla på oss.
För övrigt kan man absolut kräva mer av en kenyansk landslagsspelare än vad Austin har visat. Men förhoppningsvis kommer det med tiden, då han vant sig med landet, lagkamraterna, spelet, osv. Jag skulle absolut inte prestera bättre än honom på planen, men jag kan garantera ett 100 %:igt Siriushjärta. :)
ni som gnäller nästa macth åk ner till studenternas ta me en tröja och spela iställe för honom sen får vi se alla här är skäämiga sämsta klacken svergie ni kan bara gnälla men gör så nästa macth så ska du spela sen kom in hit o skriv. om du överlever....
Aaahhh jag mår så bra när någon stavar sämre än mig.
Det måste vara ESK Fanz som lärt ut allt han kan!! :-)
Kniv-Jonas, du stavar som en Akademiledamot jämfört med wääwäädanne.
As for the comment, siriusdanne, du har inte direkt lyst upp Studenternas med din närvaro de senaste matcherna. Så, om du inte tänker stå i Västra så kan du ju dra åt helvete så man slipper dina korkade inlägg.
Äh vafan han är ju typ 12. Det är ju i den åldern man tex börjar förstå ironi så man kan inte förvänta sej så mkt rent generellt.
#30 ·
RRR
· 2009-06-21 20:04
Austin lirade tydligen hela matchen för Kenya i deras segermatch mot Mocambique