Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Åka till Mjällby?

Ja, det lär ju inte bli någon rolig historia. Icke desto mindre ska jag dit, men jag hoppas att någon skåning tänker köra dit från Malmö. Är ni på, Tommy & Jerry och alla andra skånesupporters?
Det där låter som en riktig späkarresa alla filippinerna som spikar upp sig på kors lagom till påsk.

Ja, det lär ju inte bli någon rolig historia. Icke desto mindre ska jag dit, men jag hoppas att någon skåning tänker köra dit från Malmö. Är ni på, Tommy & Jerry och alla andra skånesupporters?

Saxat från Wikipedia:
"Masochism, sexuell läggning uppkallad efter Leopold von Sacher-Masoch. Masochisten erfar sexuell njutning av smärta i ett sammanhang av sexuell dominans. De vanligaste former vari de masochistiska tendenserna framträder är känslor av underlägsenhet, maktlöshet, obetydlighet. En analys av människor som hyser dessa känslor visar att de, hur de än medvetet klagar över dem och vill bli fria från dem, omedvetet drives av någon inre makt att känna sig underlägsna eller obetydliga. Freud anser att masochismen är ett bevis på dödslängtan."

Jag är riktigt sugen, om det går bil från Malmö så är jag på!
Hur åker du, Bruk? Vad kan det kosta om man skaffar biljetter idag?
Hur tar man sig dit? Det är väl inte direkt-tåg som gäller?
Det helt klart enklaste är att åka bil. Man kan också åka tåg till Hässleholm och byta där.
Låter det lockande farbror? Jag åker till Malmö på lördag, men för att komma ända till Strandvallen måste man åka bil. Eller gå 14 kilometer. Så jag hoppas att det dyker upp en räddande ängel med bil.
Det går ju buss hela sista biten om man vill, men annars kan man säkerligen lifta med karavanen. Det är ju inte så att alla Mjällbys åskådare bor i Hällevik.
Hö, ser att den bussen inte går på söndagar... Strandvallen ligger inte så centralt...
Man vill inte förlita sig på lift när man har en avspark att passa.
Fast 80 % av alla bilar på den vägen ska ju antingen till matchen eller till Hanöfärjan som går från ena hörnflaggan typ. När vi åkte ner dit sist så var det ju i princip bilkö hela vägen över Listerlandet. Jag tror risken att INTE få lift är minimal. Då kan man dessutom få chansen att uppleva en av rikets skummaste dialekter...
Nu verkar det som jag slipper lifta med rotvälskepratande listerlänningar, Skånefirman planerar bilresa. Toppen! Då ska jag nog också kunna stå för direktrapporteringen.
lysande!
Lite lockad är man faktiskt!
Bil går från Malmö, just nu är vi dock fem i min bil, Tommy inräknad. Men det kan ju gå att lösa om vi delar upp oss på två bilar, Erik har en bil, så vi ska nog kunna lösa det. Som jag förstår det är vi nu sex som åker, eller är det några andra som du räknar in i skånefirman Brukarn. Kan även meddela att jag och Erik knåpat ihop en "västra syd" banderoll idag.
Vi är Tommy, Jerry, Erik jag och vem mer?

Min kompis Alex anmälde intresse, fast bangar nog när det gäller.
De sex jag räknat in är, Erik, Tommy, Jonas, Daniel, Brukarn och jag själv. Det innebär att vi måste ta mer än än bil om alla ska kunna komma med. Det ska säkert gå att lösa. Då finns det ju även plats för Alex så se till att få med honom också då.