Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Mjällby - Sirius

Mission impossible? Det sägs ju att bollen är rund och att allt är möjligt, men det känns liksom att det inte kan gälla i denna match.
Jag har ingen koll på de skadade spelarnas status, men det är nog lika bra att vara mentalt förberedd på att vi har 9 indisponibla lirare. Två avstängda (Gurra och Luggen) samt sju skadade (Söderbring, Blomman, Haisem, Love, Mani, Hochen och Palmqvist).
Vi som gillar att ta ut startelvor lär få en ordentlig utmaning!
Mitt förslag:
RR - Sunshine, Fernberg, Fredrik, Ian - Petter, Gallo, Austin, Jernberg - P, Shpetim
Bänk: Ahlm, Östlund, Olausson + 2 U21 backar

För offensivt? Med Fredrik som mittback finns det inget riktigt bra alternativ som defensiv mitt. Möjligen att Östlund får chansen på Jernbergs bekostnad i en 4-2-3-1 uppställning med Shpetim ensam på topp.

Kom igen Sirius!!!
Austin är väl dessutom på äventyr?

Jag har fått antydningar om en skräll i truppen. Sov på den, ni!
Schysst! Gå och lägga sig redan? Knappast.
Farbror själv in som TUNG centertank???
Det här måste vara säsongens säkraste förlust. Hoppas att det inte släpps in fler än 4 mål. Trots detta så tror jag faktiskt att vi gör ett, så 4-1 till de onda.
Aktiebolaget Svenska Spel har satt oddset 10,50 på Sirius-seger om någon är sugen på att sätta en årslön. Kan inte minnas att jag någonsin sett ett högre odds i Superettan. Men där är jag är ingen tillförlitlig källa eftersom jag knappast har någon daglig koll på speloddsen.
Austin åker väl nästa vecka?
Austin kan spela denna match, ja.

Jag tippar 6-1.
10 gånger degen? Ja va fan det finns väl inget att jinxa bort, så det kan man ju lasta in en hundring på! Staten kan behöva lite tillskott i kassakistan i dessa bistra tider..
Om man nu ska försöka se positivt på saker och ting: Qviding vinner med ett mål mot Mjällby och Sirius. Eftersom Lundmark kan lastas för första målet och Gurra för andra så skulle Sirius egentligen vunnit med 2-1 utan dem. Vips...så slår vi Mjällby med uddamålet, båda är ju borta mot Mjällby. Sen att jag efter Qvidingmatchen mer lutar åt tvåsiffrigt för Mjällby än Siriusseger är en annan sak.
Hur kan du lasta Gurra för det andra målet?
Jag vill gärna se det här:
RR
Sunshine - Fenriz - Fredrik - Ian
Gallo - Östlund
Petter - P - Jernet
Shpetim
Bänk: Ahlm, Ödqvist, Kango, Eklund, Viktor

Hur kan du lasta Gurra för det andra målet?

En alldeles för lös, dålig, onödig bakåtpass i utsatt läge.
Iåförsig, men nog fan kan man begära att RR ska kunna rensa utan att träffa en motspelare som är några meter bort.
På Studan blir ju bakåtpass till målvakt livsfarliga. Väntar bara på att bollen skall studsa till vid utrensning och istället gå direkt i eget mål - förhoppningsvis drabbar det motståndarlaget.
Ja, det går det ju inte att argumentera emot.
Sen var det väl 3-4 hempassar som var värre.
Hur mås det med Blomman, Bringan och Haisem? Och vem är farbrors skrällgubbe egentligen?

Om Fenriz är den enda back som kan spelare så kommer det inte att gå bra. 5-0 känns realistixt. Och det säger jag inte för att manifestera mig som gringubbe, det är helt enkelt svårt att begära att en backlinje till 3/4 bestående av icke-backar ska kunna stå emot Superettans bästa anfall.

Och vem är farbrors skrällgubbe egentligen?

Du vet vem det är.
Tippar 2-0 till dom goda fernberg gör båda.
Pinnen: Som jag uppfattade det var spelaren gasnka nära när passningen väl kom fram till RR, och då mötte ändå RR passningen. Kanske hade det gått bättre för RR med en Higuitadragning eller en låg passning åt höger eller vänster, men motspelaren var så nära att inga av dessa alternativ var "säkra". Man kan inte säga annat än att det var en riktig jäkla kompispass av gurra. Om Fredrik O hade slagit den för en månad sedan eller Austin i nuläget hade ungefär halva forumet ropat på bänkning och returnering till Jämtland respektive Kenya.
passningen var lös, helt klart. samtidigt bågade gurra ut och fanns som enkelt passningsalternativ för richard.
I mina ögon, som gammal målvakt, gjorde RR dessvärre en riktig sunkinsats oavsett. Är man inte säker, slår man bollen till inkast!!
Jag säger inte att passen var bra, men jag håller med garligur att det fanns andra alternativ och bevisligen så valde RR det sämsta.
Fast han hade nog fått mer skit för en misslyckad Higuitadragning :)
Samtidigt skulle RR tänka på en hundradel. På den hundradelen som målvakt, när man är i en utsatt situation, föredrar jag att lösa problematiker likt Garligur. Micke Nordh kunde gärna fått göra några Hjalle/Fenriz-sparkar till inkast i stället för sitt ständiga livsfarliga bollkladdande.

Målet berodde på tre saker:
1. Svag passning.
2. Dålig plan.
3. Dålig rensning av RR.
4. Bra press av Kyle.
Storstryk mot MAIF!
Vi har ju Bagarn och Robledo.
Dessutom Ekenberg och Erton Fejzullahu där framme.
Men lundamaifaren, vad gör du här? Räcker det inte med att vara det största trollet på SF?
Mata icke...

Men lundamaifaren, vad gör du här? Räcker det inte med att vara det största trollet på SF?

Största Maifaren genom tiderna!!!
inför maif-iks: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=1&id=6561&ptid=1515
Farbrors surprisegubbe inte uttagen?
Palmen! (Farbrors toyboy)
... och tack vare Palmens tillbakakomst ser jag gärna honom på någon av ytterbackspositionerna.
Samma här. Då kan Ian flyttas fram ett hack.
Seger-Palmqvist! Då kan det ju bara bli ett resultat!
Dagens tips:
1-2 Skrällseger för ett otroligt nedelagstippat Sirius. Målen för Sirius genom ett konstmål av Ian och en lång tå av P
Hjärtat säger samma sak som RRR. En heroisk insats och en skrällseger. Huvudet tippar 5-0 till Mjällby.
Startelvan (4-4-2) i sin helhet:
RR
Sunshine - Olsson - Fernis - Gallo
Petter - Makacha - Jernet - Ian
Shpettan - P
Pajascoach ... Prutt.
RR
Fredrik - Fenriz - Sunshine - Gallo
Makacha - Ian
Petter - Jernet - Shpetim
P

HUR I HELVETE TÄNKER MAN?????????
Alla avslut hittills från MAIF har kommit på sidan med Sunshine och Gallo. Hur tänkte man när man satte Sunshine mot Superettans bäste anfallare?
Startelvan är jävligt konstig. Men det gör väl ingen större skilnad ändå, jag förväntar mig inget annat än storstryk borta mot Mjällby med hela backlinjen borta.
Men man kan väl få en bra uttagen startelva i alla fall? Med lite tanke bakom varför spelarna spelar på de positioner de gör? Fredrik är ju solklart bäste vikarie som mittback. Ändå sätter man Sunshine där, MOT FEJZULLAHU!!! IDIOTER!"!"!!`!"#"#!"##¤ORIRQ#Q"#J¤QÖOH"#¤I¤QJHEQ
Jo, självklart ska man starta med bästa startelvan. Förstår verkligen inte hur man har tänkt. Ian passar 25 gånger bättre som ytterback än Gallo och Olsson passar 40 gånger bättre som mittback än Sunshine. Menmen...
Kanske beror på att vi har en amatör som tränare. Dom fel jag upplever i startelvan:
* Fredrik som högerback
* Sunshine som mittback
* Gallo som vänsterback
* Ian som defensiv mittfältare
* Jernberg som offensiv mittfältare
* Shpetim som vänsterytter
Nu är jag självklart inte en tränare, men det skulle ju vara trevligt med en förklaring från JTA. Att snacka om kontinuitet blir ju bara blaha blaha när man flyttar runt spelare hela tiden, även utan tvingande skäl som skador eller avstängningar.

Tyvärr, jag har förlorat allt förtroende för JTA.
Instämmer i punkterna. Makachas defensiva mittfältspost kan ju också diskuteras. Hela det här 4-2-3-1 kan diskuteras. Alla laguttagningar kan diskuteras. Var fan är kontinuiteten i laguttagningarna? Nu är det ju här en match som vi på förhand skulle förlora, visst, men man kan väl få förvänta sig en rimlig elva? Vafan, Sunshine som högerback.... Grabben gjorde en gedigen insats på högerbacken sist och blir petad därifrån i förmån för Fredrik Olsson (!!!). Och på vänsterbacken hittar vi "vindsnabbe" Pierre Gallo. Heja... Sedan sätter vi våra två vekaste spelare som defensiva mittfältare. Blir det bra? ........ HQQWQWQWQWWQHQWQWHQWWQQWWQQWFWT Y 6GY GY2323GY23GY3276HY23

Det enda glädjande är att vi inte maratonförlorar.
Det finns inte ett piss som glädjer med det här. Jag förväntar mej också en förlust, men jag vill åtminstone se någon tanke bakom uttagningen. Det verkar inte finnas någon alls. Sjysst sätt att sänka Sunshines självförtroende efter en bra insats som högerback. Bra sätt att ta bort 50% av vår kreativitet framåt genom att sätta Gallo som vänsterback.
Mitt förtroende för JTA har också sjunkit rejält...
Jag har väl kanske tyckt det tidigare men försökt blundat för det och skyllt det på skador och tyckt att det säkert var jättebra långsiktigt allt det här, men nu vetefan. JTA har väl knappt någon tränarerfarenhet heller, så jag förstår inte varför man anställde honom från första början.
Kom igen nu, det är nu gaffa eller nån gamling ska komma in och säga att vi måste lita på spelidén. Alternativt att det är helt okej i Division 2.
Jo, han har en gedigen tränarhistoria från GUSK. (not)

Jag tycker JTA är en duktig talare och juste snubbe, men hans "spelidé" och laguttagningar är helt åt helvete. Det får mig att tröttna. Jag vill ha förnyelse nu. Vi kan ju inte sparka hela truppen inte? Rent statistiskt skulle vi behöva vinna typ varje hemmamatch framöver. Krävs någon förändring... Hoppas klubben agerar.
Sätt Brännan som huvudtränare med JTA som sportis/hjälptränare/materialare.
3-0. Vänstersidan. Friläge. Vad pysslar Gallo-Sunshine med?
Vad har JTA gjort som impat på era ögon som sportis? Klassvärvningar?

Eftersom jag antar att JTA har kontrakt säsongen ut så kan vi väl låta honom få scouta division 2-4-serier. Där kan det finnas guldklimp. Hjälptränare? Öh, vad ger det för effekt..? Materialare? Nja, vi har redan sisådär tio stycken.
Samtidigt. Är Gallo vänsterback? Nää. Klart som fan att det blir som det blir.
Vi har ett antal spelare tillgängliga som skulle vara bättre på att spela mot J Svensson, omnämnd så här på MAIF:s hemsida:
"En löpvillig kantspelare som med sina irrationella finter och snabba fötter är en mardröm för motståndarna. 26 Allsvenska matcher, 2 mål"
Det här såg ju lovande ut.... tur att man suttit med en drink vid poolkanten istället för att följa detta....

Har inte mycket till övers för herr tränares siffersystem och diamanter, däremot har jag tyckt det låtit alldeles utmärkt när han förklarat taktik och läge inför matcherna.

Men sen vet jag inte vad som hänt, för spelarna har givit blanka fan i att följa den utstakade taktiken. Eller också har den ändrats, från presentationen på Flustret en halvtimme innan och på vägen till Studan....

Håller fortfarande på att det behövs mental coachning i dagens Sirius. Det är vuxna människor ute på planen, som har ett eget ansvar, men dom vågar inte.
Problemet är ju att ingen verkar veta vad dom ska göra på plan. Plus att spelarna flyttas om hela tiden, framför allt på mittfältet. Jag skiter i om JTA säger att "laget inte genomför det man kommit överens om". Det är hans förbannade skyldighet som ledare att se till att alla är införstådda med exakt vad dom ska göra och att det får konsekvenser (bänkning) om någon bryter mot det.
Kan vuxna människor styra över en vuxen diktator? En diktator som tar ut konstiga elvor match efter match. Vissa människor är maktlösa och följer bara diktatorns tillsägelser.
Fan, Rikard Norling är fortfarande ledig...
4-0........ Inte så mycket att säga om det, men om allt annat. Usch.
Sparka flinten. Han vet ju uppenbarligen inte vad han pysslar med.
Jag citerar dom där i Solna, Avgå ALLA!
Nä, räcker med JTA.
Det kan mycket väl vara så att Sirius har tagit viktiga steg i den här matchen.....
Håwe, ironin är död, du vet det va?
Jag vill egentligen inte störa er diskussion här inne, jag är ju sedan ett tag endast en glad konsument av andras analyser i detta forum . Men jag såg en sak här tidigare som jag skulle vilja fråga om:

"Fredrik är ju solklart bäste vikarie som mittback."

Någon som kan får gärna utveckla det lite.

Håwe, ironin är död, du vet det va?

I övrigt ja!! När det gäller dagens Sirius har den aldrig varit mer levande.
Strålande sol men mörker, mörker....

Jag vill egentligen inte störa er diskussion här inne, jag är ju sedan ett tag endast en glad konsument av andras analyser i detta forum . Men jag såg en sak här tidigare som jag skulle vilja fråga om:

"Fredrik är ju solklart bäste vikarie som mittback."

Någon som kan får gärna utveckla det lite.

Ja du. Vad behöver en mittback? Rutin, brytningssäkerhet och styrka. Det har Fredrik, i alla fall mer än Sunsine. Kolla skottkartan t.ex. Vilken sida kom 90% av avsluten på?
Okej, då förstår jag. Det hade alltså sett mycket bättre ut i matchbilden om Fredrik spelat mittback? I så fall håller jag förstås med.

Okej, då förstår jag. Det hade alltså sett mycket bättre ut i matchbilden om Fredrik spelat mittback? I så fall håller jag förstås med.

Lägg av Erlingmark. Det är så skönt när man slipper dina förklätt sarkastiska inlägg.

[quote1243790330=Erlingmark]

Lägg av Erlingmark. Det är så skönt när man slipper dina förklätt sarkastiska inlägg.
[/quote1243790553]

Förlåt, jag ska inte störa mer.
Jihaaa!! Krig igen!!! Hit hard!!

Fast Olsson eller inte, var det inte mer konstigt att flytta ner Gallo??
Jo, Gallo var nog det konstigaste valet på länge. Sunshine/Fredrik kan man iaf nästan (notera nästan) förstå, men att sätta Gallo som ytterback känns helt obegripligt.
Tycker båda besluten var helt fucked up. Med nerflyttningen av Gallo försvann 50% av vårt offensiva spel, samtidigt som vi inte fick en direkt stabil vänsterback (igen, skottkartan). Sunshine borde fått fortsatt förtroende som högerback och Palme eller Ian kanske borde ha tagit vänsterbacken. Eller Östlund. Nån annan bara. :D
Att backlinjen inte höll måttet var väl mer än väntat. Det som oroar är ju att resten av laget inte förmår skapa nånting. Sen att diskutera vem som är bäst reserv där bak är som att prata färg på plåster när nån håller på att förblöda. Jag undrar om det finns någon självkritik i den inre cirkeln i Sirius eller om alla är överens om att man är på väg åt rätt håll för i så fall finns inget hopp .
Jag kan inte säga att det skulle blivit bättre med Fredrik som mittback eller så, men jag hade förstått uttagningen. Jag fattar ingenting av den här uttagningen, och det är inte första gången. Hoppas Lasse lyfter på luren ikväll...

Nivån i vårt forum är rätt skral. Skärp oss. Ring mig när vi återigen analyserar och lär varandra saker.
Det är ju det vi gör.
Inte har väl en riktigt gringubbe nåt att lära? Som man för min keps, vill jag hävda att jag kan allt!
Alltså, det tog över ett år innan vi fick reda på hur illa det såg ut när mille styrde, och jag har väldigt få förhoppningar om att det ser mycket båttre ut just nu, vi är i fritt fall, Hochens frånfall, är det skador eller är det bara ignorans mot en tränare som han upplever som inkompetent, innan jag hör något annat så gissar jag på det tidigare...

Och, grattis Syrianska!

Och, farbror, det är inte tid för analys, det är helt ok och vara arg i det här läget, allsvenskan 2012?
"Sen att diskutera vem som är bäst reserv där bak är som att prata färg på plåster när nån håller på att förblöda."

Snarare som att prata om storlek på plåster när nån håller på att förblöda. Gallo-/Sunshineplåstret är tyvärr alldeles för litet, vilket gör att denne någon förblöder mycket snabbare än om man använt Fredrik-/Palmenplåstret.

Men allvarligt, jag förstår inte varför man inte alltid ska starta med den startelva som är bäst för dagen. Och det var verkligen inte den här. Visst, vi hade säkert torskat ändå, men att hålla på och tycka att det inte spelar någon roll är ju bara löjligt. Speciellt när det här knappast var första gången som JTA gjorde en konstig laguttagning.
Rätt om plåster Sakul. Tyckte bara att Erlingmark lade fokus på fel sak i det som diskuterades, nämligen hur ska vi undgå att det går åt helvete.
Vissa människor är helt enkelt känslokalla...
Ja det här va trist men tänker inte kräva att JTA ska avgå, vill se hur det ser ut när alla är tillgängliga först.

Uppehållet skulle behöva vara redan nu.
Jag höll på att köra av vägen när de på lokalradion läste upp startelvan...Gallo som vänsterback och StCyr innanför, ni har skrivit tillräckligt redan om galenskapet, men va fan hittar de dessa tränare och vem är det som scoutat dem???? först Mille och sen denna kille.

Men inom snar framtid dyker det upp förklaringar av vissa skribenter som ser allt så positivt och skyller på alla skador, även att Gallo får spela vänsterback. Ger man upp så enda inne helvete före matchen med en sådan uppställning kunde de skickat U21 gänget, de hade inte gjort det sämre och man hade inte riskerat några mer skador.

Vad slog de i RR så han skrev kontrakt.....det är fan en gåta.
Håller med om att vissa uttagningar inte känns helt logiska men jag resonerar som kniv-jonas i inlägget ovanför.
Jag är också nyfiken på att se vad JTA kan uträtta med ett stort sett friskt lag. Jag håller dock med om att vissa uttagningar/val av positioner har varit obegripliga. Jernberg som anfallare?? Hur tänker man då? Som många tidigare sagt, Sunshine gör en kanonmatch som högerback och ändå väljer JTA att sätta honom som mittback. Det är ju naturligtvis avvägningar när man har få spelare att tillgå, men en huvudregel tycker jag ska vara att om en spelare gör en bra insats på en position så ska han starta nästa match där, inte minst pga det stärker spelarens självförtroende.

En annan fråga är om det är den ökade träningsmängden som orsakat en del av skadorna, för i gammal "god" svensk tradition så är det ju naturligtvis inte teknik och passningsspel som merparten av ökningen utgörs av utan snarare råstyrka och löpträning. (Detta är en gissning från min sida, jag brukar inte vara och kolla på träningar)
Är Mjällby bra?
Men vi kan ju vänta till omgång 16-17 när vi har en fullt tillgänglig trupp. Då har vi antagligen också försuttit vår chans att hålla oss kvar, men det är väl strunt samma.

Men vi kan ju vänta till omgång 16-17 när vi har en fullt tillgänglig trupp. Då har vi antagligen också försuttit vår chans att hålla oss kvar, men det är väl strunt samma.

Vem ska ta över då? Har du någon i åtanke som är lämpad, tillgänglig och vill ha jobbet?
Dessutom, har klubben råd med en till avlönad tränare??
Jag har ingen i åtanke och jag vet inte om man har råd. Däremot är det betydligt dyrare att åka ur Superettan.
Gallo på vänsterbacken hade kanske varit ett logiskt val om man absolut vill ha en vänsterfotad vänsterback,men med tanke på att luggen brukar spela därmed sin högerfot så känns det som om man inte valde helt rätt.
Är det någon här som vet exakt hur Maif spelar, vilka spelartyper de har på vilka positioner? Denna laguttagning verkar vara ett försök att neutralisera någon viss spelare eller ett visst anfallsmönster.
J Svensson som spelade högerytter i MAIF (alltså mot Gallo/Sunshine) gjorde hattrick. Alla avslut utom fem typ kom på Sirius vänstra halva. Det känns som att vilken tanke man må ha haft så funkade den inte jättebra.

Jag har ingen i åtanke och jag vet inte om man har råd. Däremot är det betydligt dyrare att åka ur Superettan.

Fast finns det någonting som säger att en ny tränare kan förväntas komma in och prestera bättre med en decimerad trupp från dag 1? Skulle inte denne ha samma brist på spelare som JTA har för närvarande? Jag påstår inte att det skulle vara omöjligt för en ny tränare att lyckas bättre. Men i mina ögon det är långt ifrån självklart att det skulle vara en bra lösning. Förutsättningarna är hyfsat taskiga för tillfället. Oavsett vad tränaren heter.
Jag vet inte faktiskt. Känns som att man borde kunna göra ett ärligt försök att ta poäng i alla fall. Nu är ju en match mot Sirius tre säkra pinnar..
Sluta oroa er, ni låter som en flock asätande flugor som sparkar på den som ligger, stöd killen i stället, jag är trött på ert jävla gnäll i stället för att stödja. Hur i HELVETE ska man kunna ta poäng mot serieledaren utan hela jävla backlinjen som är antingen avstängd eller skadad? Skärp er för tusan. Jag vill inte vara med i en klack bestående av Gnaget-wannabees, AVGÅ ALLA i den här tråden som inte skriker och stödjer sin tränare i stället för gnäller, gå på nån jäkla Gnaget-gnäll match i stället, usch vad jag är trött på er, ni låter som en skock dåliga losers, i Västra Sidan har vi alltid varit BRA losers, tur att man har varit med om värre

Jag är också nyfiken på att se vad JTA kan uträtta med ett stort sett friskt lag. Jag håller dock med om att vissa uttagningar/val av positioner har varit obegripliga. Jernberg som anfallare?? Hur tänker man då? Som många tidigare sagt, Sunshine gör en kanonmatch som högerback och ändå väljer JTA att sätta honom som mittback. Det är ju naturligtvis avvägningar när man har få spelare att tillgå, men en huvudregel tycker jag ska vara att om en spelare gör en bra insats på en position så ska han starta nästa match där, inte minst pga det stärker spelarens självförtroende.

Sunshine spelade ytterback 2 ggr innan denna match. Den första var de flesta överens om att han inte gjorde det bra. Den andra gången verkar många tycka att han gjorde det bra. Förmodligen för att han vid 2-3 tillfällen tryckte till en motståndare rejält med kroppen och dessutom tacklade snyggt nån gång. Jag tyckte dock man kunde ana att han spelade med larvigt små marginaler och stötte hejvilt och gick bort sig. Alltså tycker inte jag att det är så konstigt att han inte fick fortsätta där. Fast vi tycker ju olika såklart.

Att så mycket blir så svart och vitt här känns konstigt. Folk vet t ex huruvida man försökte eller inte och vad som borde ha varit si eller så...Mjällby borta är sketsvårt vare sig man försöker eller ej och vilket manskap man har var. Mer relevant är ju spelsystemet i sin helhet och detta har i viss mån också diskuterats och där är jag själv skeptisk. Dock kan man ju säga att skadorna, förutom att själva spelaren är borta, nog skadar spelsystemet oerhört mycket. Systemet är nytt och det är väldigt viktigt att veta sin roll (tror jag iaf) och då är det långt ifrån optimalt att ha en massa skador ständigt.
RRR: Jag tycker vi säger vad i helvete vi vill. Jag stödjer inte JTA för jag har inte sett någon anledning till att göra det hittills. Jag menar heller inte att man ska ta poäng mot MAIF, jag menar i allmänhet. Och jag kan skicka tillbaka att jag är trött på dej. Det är en sak att ha olika uppfattningar, men ge fan i att säga åt mej vad jag ska tycka och inte.

ThomasD: Vad är spelsystemet? Jag har sett noll av det om det inte innebär att rulla runt bollen tills man tappar den. Kan inte nån berätta för mej vad det är?

Sunshine spelade ytterback 2 ggr innan denna match. Den första var de flesta överens om att han inte gjorde det bra. Den andra gången verkar många tycka att han gjorde det bra. Förmodligen för att han vid 2-3 tillfällen tryckte till en motståndare rejält med kroppen och dessutom tacklade snyggt nån gång. Jag tyckte dock man kunde ana att han spelade med larvigt små marginaler och stötte hejvilt och gick bort sig. Alltså tycker inte jag att det är så konstigt att han inte fick fortsätta där. Fast vi tycker ju olika såklart.

Helt riktigt, vi tycker olika. Och nej, det var inte 2-3 tacklingar som gjorde att jag tyckte han gjorde en bra match. Överlag en stabil insats på en ovan position i ett läge där laget skriker efter backar, att i det läget flytta honom från den positionen till nästa match är enligt mig urkorkat...Men jag vet ju inte vad som ligger bakom JTAs beslut men inte verkar det smart.
Man kan tycka olika om JTA's gärning som tränare, man kan försvara honom i vått och torrt eller skrika AVGÅ med stora bokstäver. Men snälla ni, kan ni inte alla respektera varandras åsikter och sluta upp med att vara dryga och spydiga mot varandra. Det är inte speciellt roligt att läsa om.

Gällande matchen så kan man snart läsa i referatet vad tanken var med dagens backlinje. Och det är inte korrekt att vänsterkanten läckte mer än något annat. Tredje målet var visserligen Gallos, men annars så gjorde backlinjen det helt OK mot ett Mjällby som kom i anfallsvåg efter anfallsvåg. Och det gjorde dem eftersom Sirius precis hela tiden tappade bollen på mittplan.
Ah. Vi har en tendens att göra det, tappa boll på mittplan alltså. Utan att ha sett matchen så vet vi ju alla vilka som var defensiva mittfältare.
RRR: Skillnaden mot AIK är väl att här är det ingen som stormar in på presskonferenser, sprejar byggnader, sätter upp banderoller eller skriker saker på läktaren. Här stödjer alla laget under matcherna oavsett vad dom tycker om tränaren. Sen att skriva här att man tycker att tränaren bör bytas ut har man väl all rätt att göra om man tycker det. Bara det inte följer med in på läktaren.
Jag är alltid en dålig förlorare och en ännu sämre vinnare!!

Självklart ska man få tycka vad man vill och om vem man vill. Jag tillhör ju de som försvarat Jens och tycker det han säger verkar logiskt. Men dessvärre ser jag inte att spelarna utför detta. Det kan vara brist på kunnande givetvis, men det är skillnad på att bli uppsnurrad och att inte ens försöka.

De enda förklaringarna jag ser är endera att man inte tror på sin tränare (vilket innebär en förtroendekris, där det inte finns så mycket mer än en utväg) eller att man inte vågar. Även där har givetvis tränaren ett ansvar, men då bör man kanske istället för att sparka ut någon, försöka komplettera staben. Det är nämligen väldigt dyrt att sparka en tränare och dessutom kunde det, som flera sagt, vara intressant att se vad Jens får ut med en skadefri trupp.
Jag håller med Brukarn, det börjar bli mer och mer trist stämning här, det är helt enkelt inte lika roligt att läsa på VSS forum längre.

Jag tycker inte att vi ska sparka Jens ännu, dels så var det en helt omöjlig match igår och dels tror jag inte att vi har råd med en bra ersättare. Låt Jens sitta kvar över uppehållet och om det ser lika illa ut ett par omgångar in på hösten när spelarna börjar komma tillbaka så är det dags att göra något.
Alltså för att kunna bedöma laguttagningen på ett rimligt sätt måste man ju ha följt alla träningar, följt motståndet samt känna till den utstakade taktiken. Många här gör säkert det men jag gör det garanterat inte. Jag tycker ju dock att man kan konstatera att oavsett laguppställning kommer det ju aldrig kunna bli optimalt med så många ordinarie spelare otillgängliga.

Vad gäller JTA tycker jag fortfarande man hör om en bra stämning i truppen och det tror jag är extremt viktigt. Stämningen i truppen var ju början på förfallet sist då det begav sig. Jag har oändligt svårt att se vad som skulle kunna bli bättre av ett tränarbyte nu. Stämningen i truppen? Knappast..

Jag håller med Brukarn, det börjar bli mer och mer trist stämning här, det är helt enkelt inte lika roligt att läsa på VSS forum längre.

+1
Jag ställer mig bakom RRR, Brukis och olle. Vss:are som har varit med... sorry garry du är givetvis inräknad också.

Jag hävdar fortfarande att långsiktigheten är viktigast av allt. JTA bör vara kvar om man inte ska utföra konstgjord andning. Däremot kanske han skulle kunna få en eller ett par spelare som slipper spela på piller och kryckor... Nej låt honom visa vad han går för med en hyfsad skadefri trupp och helst på 2-3 års sikt.
Långsiktighet!! Lär av Bandyn! Tänk om vi kickat iväg Berglund/Söderman när vinterns hjältar låg på nedflyttningsplats istort sett hela säsongen 2007-2008 (tills sista bortamatchen mot Tillis) ??
Samtidigt såg man hela tiden framsteg i bandyn. Spelet blev hela tiden bättre och resultaten kom också allt eftersom. Det tycker jag man inte kan säga om fotbollen. Sedan känns ju jämförelsen med bandyn lite orättvis. MB var ju sedan tidigare en av Sveriges bästa coacher, medan JTA är ett totalt oprövat kort. Nej, mycket kan man referera till bandyn men jag tycker man inte kan dra jämförelser i så stora drag. Ska vi låta han åka ut med Sirius och misslyckas ytterligare? Vettefan om han är rätt man för långsiktighetsposten. Och tro mig, jag har också varit med om värre tider, men mitt lag blir inte så brutalt nerspelade utan att det väcker känslor hos mig...
Vilken tränare kan lyckas med ÅTTA etablerade spelare borta. Nä det är bara att hoppas att skadeeländet upphör, med en helt ordinarie uppställning tror jag inte vi är ett losergäng, fast det klart, tvivlen börjar komma smygande.

Jag tycker dock att vi sitter still i båten och sluter opp med ett makalöst supporterstöd hemma mot Åtvid lör 13 juni. Är ni med?
Det är klart. Jag tycker dock vi redan ska stödja laget i bortamatchen mot Vasalund på söndag. Så, skriv upp dig, Golli & co.

Ah. Vi har en tendens att göra det, tappa boll på mittplan alltså. Utan att ha sett matchen så vet vi ju alla vilka som var defensiva mittfältare.

Fast det var knappast hos dem heller som felet låg, problemet var att den offensiva trion Hasani, Jernberg och Österberg befann sig i 90 minuters passningsskugga (Petter lyfte sig kanske lite, lite på slutet). Det enda Makacha och Ekstrand kunde göra var att passa varandra, spela bakåt eller någon gång ut till ytterbacken. När de väl försökte med en offensiv passning (och försöka måste man ju när man ändå ligger under) så hamnade bollen därför hos en gul och det blev kontringsläge.

Det är klart. Jag tycker dock vi redan ska stödja laget i bortamatchen mot Vasalund på söndag. Så, skriv upp dig, Golli & co.

Äntligen skriver nån något som jag 100%-igt kan ställa mig bakom.

Samtidigt såg man hela tiden framsteg i bandyn. Spelet blev hela tiden bättre och resultaten kom också allt eftersom.

Nja, jag vet inte... Botten nåddes väl mot Motala en bit in i januari, 4-9 blev det, och jag gick hem innan slutsignalen i besvikelsen. Men visst, jag håller med om att det finns annat som skiljer mellan bandyn och fotbollen när det gäller långsiktigheten.
Just det, jag glömde ju berätta om hemresan också, den var inte mycket roligare. Jerrys bil skar ihop utanför Fjälkinge, det blev bärgning, promenad längs motorvägen in till busshållplatsen i Fjälkinge, buss till Kristianstad och tåg in till Malmö. En perfekt avslutning på en härlig dag!
Jag lider med dej Bruk.

Sen måste jag faktiskt hålla med om inläggen i den här tråden. Lite larvigt, menmen folk får ju tycka vad dom vill. Personligen har jag aldrig varit för att sparka tränare bara för att det går dåligt á la slagsmålsbandy. Visserligen vet jag inte mkt om taktik i fotboll så allt är kanske helt uppåt väggarna, och det borde ju alla fotbollsvirituoser här på forumet ha stenkoll på.

Fast det var knappast hos dem heller som felet låg, problemet var att den offensiva trion Hasani, Jernberg och Österberg befann sig i 90 minuters passningsskugga (Petter lyfte sig kanske lite, lite på slutet). Det enda Makacha och Ekstrand kunde göra var att passa varandra, spela bakåt eller någon gång ut till ytterbacken. När de väl försökte med en offensiv passning (och försöka måste man ju när man ändå ligger under) så hamnade bollen därför hos en gul och det blev kontringsläge.

Suck... Jo. Man kan ju undra varför det är så svårt för halvprofessionella fotbollsspelare att ta några löpningar när Sirius vinner boll. Det brukar ofta vara en av de saker som försvinner när det går dåligt och bidrar därmed till en nedåtgående spiral, men framför allt kantspelarna måste ju röra på sig. Man kan ju göra en mer rättvisande jämförelse med bandyn. Hur skulle det se ut om bandyspelarna stod stilla hela tiden när Sirius vinner bollen?

Jag vet att jag är duktig på att klaga på Makacha framför allt, men jag fattar också att det är svårt att slå avgörande passningar om alla står och glor bara. Petter brukar ju vara den som gör något offensivt i alla fall.
Fantastisk söndag, med bakfylla, total utspelning och en trasig bil som jag måste åka och skrota i Kristianstad i veckan.

Vad gäller spelet så tycker jag ingen lagdel fungerar överhuvudtaget. Backlinjen kan väl fu ursäktas med tanke på bortfallet av spelare. Detta drabbar ju även mittfältet eftersom dem befinner sig i backlinjen. Men ändock. Det såg väldigt viljelöst ut redan från början, ingen tar löpningarna och gör spelbara, alternativen frammåt är som Brukarn redan konstaterat i stort sett obefintliga. Bollen stannar inom laget i max 5 passningar åt gången, och det tycker jag inte riktigt att man kan skylla på manfall.

Nej så något måste hända, spelarna måste tända till och kämpa för varandra, vad jag har kunnat höra från läktaren här i skåne tycker jag att det verkar väldigt tyst på planen också, i fotboll måste man ju som bekant hjälpas åt, vilket jag inte riktikt tycker sirius har gjort i de matcher jag har sett.

Men Tommy lyckades nu övertyga mig om att sirius kommer att vinna de 8 närmaste matcherna, så då ska det väl va lugnt sen :-)