Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Hammarby i Gimo

Nån som tänkte dra på det här? Jag har en bra bil (5 platser) om nån orkar köra. Helst folk som tycker det är roligt att kolla på Sirius och inte bara klagar 90 + tillägg. Vad säger ni?
Jag vill dit. Svårt att vara jättegnällgubbig i en träningsmatch. Kanske hissar jag Sunday i 90 + tillägg.
Jag är en positiv kille i mina bästa år som dock saknar körkort, men jag tycker det är jätteroligt med Sirius.
kille på 21 jordsnurr , henkar gärna på.
När är det?
Nästa ons, 24:e juni. Avspark 18:30.

1. dissteffe
2. Joint
3. 70
4. johann

Behövs en chaufför också. Blir vi fler kanske vi ska hyra en minibuss?
VS borde spara ev. extrapengar på att finansiera resor till riktiga matcher. Till exempel måste vi ju ha en storbuss till Väsby. Vi har inte haft en enda storbussresa i år, vilket såklart är bedrövligt och pinsamt.
>>Joint
Som kassör kan jag dock med bestämdhet hävda att vi har råd att hyra minibuss till Gimo. Vi har, just pga att vi inte hyrt stora bussar, knappt haft några utlägg denna säsong.
Jag kan köra!

1. dissteffe
2. Joint
3. 70
4. johann
5. Lars
Vänta nu. Jag kan inte den 24 juni tyvärr. Förlåt alla ni som tyckte det skulle bli kul att åka med bara för att jag skulle med.

1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4.
5.
Jag håller med herr kassör, vi går knappt back på minibussarna så vi kan ta en sån om det finns tillräckligt med intresse.
1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4. Lars
5.
Ja, det kan man väl. Annars kör ju UL dit också...
Jag hakar gärna!
Genom ministerstyre har jag och Lars bestämt att det blir minibuss om vi blir 8-9 pers. Därför ser uppskrivningen ut så här:

1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4. Lars
5. Hoff
-------------
6.
7.
8.
9.

Skriv upp er! Annars åker vi själva i min bil.
Baddan ska dit enligt egen utsago.

1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4. Lars
5. Hoff
-------------
6. Bigbadda
7.
8.
9.
Åhhh sweet ministerstyre!
antar att inte säsongskort gäller på denna? 80 spänn enligt bajens sf-sida. lite svettigt...
Det är Gimo IF som arrangerar, så möjligen om du har ett Gimoårskort...

Men jag ska med iaf!
1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4. Lars
5. Hoff
-------------
6. Bigbadda
7. Brukarn
8.
9.
Extremt saftigt när inte ens pengarna går till IKS. Så här ser Idrottsgården ut. Jag tror att jag ställer mig i skogen.
Grymt! Då kan du stå och tokvråla "Sirius Hej!" gömd bakom en mystack.
Fan, vilket pepp det blev när man såg arenan (eh...), galet underground ju.
Idrottsgården ska nämnas med största respekt. Jag vann finalen bronscupen 1980 där med IK Sirius P-70 lag 2 där. Om någon så mycket som lägger en spottloska på dessa legendariska marker kommer jag att bli ruskigt irriterad.
Och Saleh gjorde mål ifrån sidlinjen på samma plan. Legendariskt som sagt.
Klassisk match på Idrottsgården -97 då Sirius kvitterade Gimos 2-0 ledning, och västra (enda gången?) visade upp en mindre tilltalande sida än vanligt.

Glöm inte att detta var Kjelledines hemmaplan innan han skrev på för blåsvart.

1 till anmälan:

Men jag ska med iaf!
1. dissteffe
2. Joint
3. johann
4. Lars
5. Hoff
-------------
6. Bigbadda
7. Brukarn
8. Disgodis
9.
Vad kommer kalaset att kosta per person? Att åka minibuss alltså.
100:- för medlemmar.
OK. Jag ställer min plats till förfogande till någon annan. Jag kan åka socialsnöre i stället. Ses på plats!
Bussen avgår från Fyris Torg klockan 17:30 på onsdag.
Kom i tid!
1. dissteffe
2. johann
3. Lars
4. Hoff
5. Bigbadda
-----------
6. Brukarn
7. Godis
8.
9.

Jag vill ha ett par kisar/donnor till i bussen!
äh jag kan väl åka, har både pengar å tid för en gångs skull.

1. dissteffe
2. johann
3. Lars
4. Hoff
5. Bigbadda
-----------
6. Brukarn
7. Godis
8. Hawkeye
9.
1. dissteffe
2. johann
3. Lars
4. Hoff
5. Bigbadda
-----------
6. Brukarn
7. Godis
8. Hawkeye
9. Robin (hemresa)
Det blir ändå fullt pris för Robin, hoppas han är medveten om det.
Inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=8495&ptid=1515
Typ så här?

RR - Palmqvist, Gurra, Fernberg, Luggen - Petter, Östlund, Ian, Mani - P, Sunday

Bänk: Ahlm, Zettergren, Högberg, Smajic och Olausson

Robin bangade ur ändå.

1. dissteffe
2. johann
3. Lars
4. Hoff
5. Bigbadda
-----------
6. Brukarn
7. Godis
8. Hawkeye
9.
Ok, en plats kvar då. Haka på då! Kanonväder för tusan.
Elva spelare ur truppen saknas i kvällens match. Söderbring, Blomman, Haisem, Love, Sunshine, Fredrik, Gallo, Austin, Jernberg, Hochen och Shpetim. Man ska väl inte hänga upp sig på det, men det känns inte helt bra. Hoppas att GUSK-spelarna gör ett bra intryck.

Bussen full!

1. dissteffe
2. johann
3. Lars
4. Hoff
5. Bigbadda
-----------
6. Brukarn
7. Godis
8. Hawkeye
9. Marsta
Från en säker källa (facebook) så är Richard lite hängig och missar eventuellt kvällens match.
Ok, men då är det ju bara 12 pers borta...
Ryggskott. J-vla sommarstuga. Men det vore ju kanonkul att se Ahlmen igen. Han skötte ju sig utmärkt mot DIF t.ex.
Jag är också sugen på att åka, om det är några andra som vill åka och inte ta bussen har jag både bil och kan köra. Annars tar jag plats om det mot förmodan blir sista minuten-återbud!
Ola: Jag ska dit, fast inte med minibuss. Lutar åt buss. 16.40 eller 17.15 för min del.
Citerat Hammarby Ultras:
"Även Sirius supportrar gjorde lite väsen av sig, dom hade nämligen tagit dit en studentkör som sjöng oförståeliga ramsor."