← Sirius Fotboll
Trollhättan - Sirius
Brukarn
· 2009-07-01 09:01
· 5961 visningar
Omstarten närmar sig... I Trollhättan pratas det mycket om Göteborgslånet Etéus som gjorde en oroväckande bra debut i den svarta tröjan, tre mål i U21-matchen mot Häcken. Så här skrev bloggen baraben om Etéus:
"Här snackar vi om en centertank som inte slagit igenom i Allsvenskan av en enda anledning: han konkurrerar dels med ligans skyttekung och dels med ligans nya unga stjärnskott."
Så dumt av IFK att låna ut honom när nu det nya unga stjärnskottet går på kryckor i resten av säsongen.
#1 ·
Tifo
· 2009-07-01 09:41
Verkligen! Kan de inte ta tillbaka honom omedelbums!
Det ska bli riktigt intressant med omstart ivf! Slutet på vårsäsongen var ju ändå lite lovande! Nu kör vi!
Jag ska till Trollhättan. Får man sällskap?
Sällskap får man! Av mig och kanske min flickvän t.o.m.
#3 ·
Tifo
· 2009-07-01 13:24
Trevligt!
#4 ·
Joint
· 2009-07-01 21:03
Det vore faktiskt kul att ta en sommartripp till Trollhättan. Vad beräknas det att kosta tro? Vad gäller FCT så läste jag i dagens DT att 10/10 tidningsexperter trodde på en säker 1:a i denna match. Så fan heller. Nyförvärv från Aston Villa låter ju också läskigt.
Tifo: När och hur kommer du till Trollhättan? Hinns det med att ta en öl innan matchen?
#6 ·
Tifo
· 2009-07-03 23:58
Med bil från Halland. Någon form av mat och/eller öl eller lämplig bilförardricka borde absolut hinnas med. När och var?
Jag skulle möta upp en trollhätting innan matchen, men jag har inte hört av honom. Så tills vidare skulle jag föreslå Butlers kl 16, Spannmålsgatan nära gågatan.
#8 ·
Tifo
· 2009-07-04 11:41
Vi kan ju höras per telefon imorgon. Mina planer är inte spikade än, men Butlers 16 låter inte alls orimligt.
Sounds like a plan.
Lysande. Kan locka tifo med att du får en fribiljett om du dyker upp.
#11 ·
Tifo
· 2009-07-04 22:20
Oh, fett! Jag och Erlingmark dyker upp runt 16 på Butlers!
Tippar 4-1 till oss nu vänder det.
Ruskigt viktig match. Kom igen nu Sirius!
Plattmatch och 3-0 till bönderna.
#15 ·
Joint
· 2009-07-05 16:09
Tack ska du ha Shpettan!!!
Oh la la, Hasani 0-1 och underbart snyggt enligt radioreporten. Fortsätt så!
#17 ·
Joint
· 2009-07-05 16:13
"- Jag vågar knappt skriva det här, men Sirius spelar löjligt bra. Ser ut som om alla stödkäkat barcelonavideos under sommaren. Makacha och Gallo har boll jämt och gör det mesta rätt." Vilken jinx av off, det blev kvittering direkt efter...
1-1 eff, u, ce, kå
#19 ·
Joint
· 2009-07-05 16:17
helveteeeeeeeee
3-1, försvaret verkar ju katastrofalt! Värva nu.
Just nu känns det bara bajs.
Bandy snart?
Det verkar ju onekligen vara en underhållande match iaf.
#24 ·
Pinnen
· 2009-07-05 17:21
Utan att ha någon aning, men känns det inte som att laget var lite för offensivt balanserat idag?
Sen skulle jag säkert ställt upp med samma lag själv.
Kom igen nu Sunday! Två mål borde vi ju kunna göra
#25 ·
Joint
· 2009-07-05 17:21
Detta kanske låter helt jävla bisarrt, men jag sitter och sliter mitt hår pga detta just nu.
Varför i helvete har jag inte sett ett långt Siriusinkast sedan bröderna Eriksson var här? Det är ju ett livsfarligt anfallsvapen. Se bara på FCT. Kasta om, kasta rätt. Kasta långt någon gång, för helvete. Eller, beror det på att ingen i Sirius klarar av att kasta långt? Gallo kanske har tappat den muskelstyrka som krävs för att kasta en boll...
Långa inkast tycker jag e överskattat visst kastar man långt 100 gånger kanske någon går in, men det sker ju även på korta. Man minns bara dom som lyckas.
Känns inte bra att trollhättan nästan gör lika många mål mot oss som på 12 matcher innan.
Efter detta sportsliga haveri väntar jag på ett ekonomiskt fiasko. Publiksiffrorna blir inget att glädjas över....
#29 ·
Joint
· 2009-07-05 17:50
Man kan inte annat än att bli EMO.
Också vinner rävarna LSK över GIF S.
Också vänder Väsby 0-2 till 2-2 på några minuter inför 232 jävla kukåskådare.
Också fortsätter Sirius försvar att bli våldtagna av mediokra superetta-anfallare.
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
AVGÅ ALLA!
Det där behövde jag bara skriva. Nu kan jag gå vidare.
Mörker, mörker, mörker. Och Väsby vände och vann. Då ligger vi sist igen väl? Känns inte bra nu, inte bra alls...
#31 ·
Joint
· 2009-07-05 17:53
Säga vad man vill men att släppa in 5 jävla mål mot FCT är ju blääblbääblbäblbäbläää.
#32 ·
nyg86
· 2009-07-05 17:55
Säga vad man vill men att släppa in 5 jävla mål mot FCT är ju blääblbääblbäblbäbläää.
Men det bästa är ju att vi inte behöver förstärka, det känns tryggt.
inga lag bakom oss nu va?
#34 ·
Pinnen
· 2009-07-05 17:58
Nej, det känns inte bra. Va fan ska det vara så lätt att göra mål på Sirius för???
#35 ·
Joint
· 2009-07-05 18:01
Men det bästa är ju att vi inte behöver förstärka, det känns tryggt.
Det bästa vore nog att förtränga detta och gå vidare. Men hur? JTA - sitta kvar eller inte? Snart är det panik. Snart är det för sent. Inte agera för sent. Inte. Inte. Inte.
Det där var ju inte någon hit direkt...
#37 ·
Håwe
· 2009-07-05 18:14
Precis hemkommen från tre underbara veckor på Folegandros och så det här. Kraschlandning.
#38 ·
70
· 2009-07-05 18:15
Richardsson fick sova tre timmar i natt för raggarna buskörde utanför hotellet till fyra på morgonen. Rummet var som en bastu också så han var tvungen att ha fönstret öppet. Låter som planerad psykning från Trollhättans sida tycker jag. Omspel på neutral plan är väl det minsta man kan begära?!
#39 ·
Sakul
· 2009-07-05 18:48
...
Stackars Dalton... Fick ingen vidare sömn som jag har förstått det. Fick även höra att Trollhättan var heta som hans rum och att anfallet höll högsta klass. Ladda om inför nästa match....
Lätt att vara gubbgrinig nu..... Trollhättan var ett av lagen som jag ansåg vi skulle tokpiska för att ha en chans att slippa undan kval..... Alltså jag menar att vi skulle vinna med minst tre pytsar i dag. Jag var så säker så jag tittade inte ens på siffrorna förrän det var över. För varför ska man kolla resultatet på en bortamatch som är avgjort från början....
Tyvärr tänkte uppenbarligen spelarna som jag..... GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Utan att ha sett minsta analys eller veta ett skit om matchen, börjar jag stämma in i det där "Avgå alla"....
avgå alla
#43 ·
RRR
· 2009-07-05 20:54
underbart att höra alla sura kommentarer!
mot tvåan! NU!
supa på läktarn, ja vi får supa på läktarn
#44 ·
Joint
· 2009-07-05 20:56
underbart att höra alla sura kommentarer!
mot tvåan! NU!
supa på läktarn, ja vi får supa på läktarn
Mupp.
#45 ·
Tifo
· 2009-07-05 22:09
Detta var verkligen en fullständigt bisarr upplevelse. Sirius spelade så jävla fin fotboll på offensiv planhalva och första målet var ett av de snyggaste jag sett Sirius göra. Man fortsätter att föra spelet och spelar en varierad och roliga anfallsfotboll där många är med trots att hemmalaget gör 3 mål på ungefär lika många chanser. Visst fan slarvas det en del i försvaret, men inte till närmelsevis så mycket så att det ska resultera i 3 baklängeskassar under första halvlek. FCT har helt enkelt en sån dag vi hade mot Degen borta förra året där allt, precis allt, de försökte gick in. 7 avslut på mål och 5 pytsar. Sinnessjukt.
Trots detta börjar man lika bra i andra och frisparksmålet är verkligen en delikatess. Där känns det som om segern ändå ska kunna bärgas, Sirius är så jäkla mycket bättre på så gott som allting. Men istället för kvittering kommer 4-2 från ingenstans och där dör spelet.
Man kan dock ta med sig en del positivt från matchen. Sirius offensiva spel var bländande! Austin var kanonbra i första. Sunday kommer bli en riktigt fin tillgång under hösten. En vanlig dag, där båda lag har normal utdelning, vinner vi den här matchen. Det här var dock ingen vanlig dag.
Ja, just nu när vi är där vi är, så får jag supa ändå på plats..... så det skulle inte vara nån tröst att ramla ner, för då tror jag dessvärre mitt företag skulle vägra sponsring :-)
Motarbetade av Gud. Och Raggare.
Motarbetade av Gud. Och Raggare.
#49 ·
gaffa
· 2009-07-09 11:48
långt sammandrag från matchen uppe nu: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=102&id=8721&ptid=1198
#50 ·
Håwe
· 2009-07-09 12:27
Jag slås av fyra saker när jag ser matchsammandraget.
1. Sirius har inte marginalerna med sig.
2. Richard borde tagit åtminstone ett par av målen.
3. Gurra är inte där han ska vara på ett par av målen.
4. Jag trodde tempot skulle vara högre och spelet snyggare utifrån de matchreferat jag läst.
#51 ·
Joint
· 2009-07-09 13:00
Det första målet var verkligen klapp-klapp, sedan stundtals fina intentioner men så överdrivet bra såg det inte ut att vara. Lite billiga mål vi släpper in... -.-
Jag slås över att Edsborgs IP påminner om Österängens IP en hel del.
Första målet är ju underbart vackert.
Annars var den enda behållningen att se hur snyggt det är när svarta dräkter möter vita dräkter på en fotbollsplan.
#53 ·
olle
· 2009-07-09 23:10
Jag slås av fyra saker när jag ser matchsammandraget.
1. Sirius har inte marginalerna med sig.
2. Richard borde tagit åtminstone ett par av målen.
3. Gurra är inte där han ska vara på ett par av målen.
4. Jag trodde tempot skulle vara högre och spelet snyggare utifrån de matchreferat jag läst.
Håller med om allt...
#54 ·
olle
· 2009-07-09 23:13
+ en sak till. Mittfältet gör inte heller det de ska på baklängesmålen. Tåhättans långskott är snyggt men så jävla mycket tid och fritt skottfält ska man inte få i S-ettan.
#55 ·
Pinnen
· 2009-07-10 08:02
Punkt 1-3 - verkar så
Punkt 4, nja, spelet framåt tycker jag såg bra ut. Jämför med hur det såg ut mot Ljungskile, så har ju verkligen anfallsspelet utvecklats. Helt klart snyggt och vägvinnande för att vara i superettan.
Däremot så verkar vi tappa balansen helt eftersom så många går framåt utan att tänka på att det finns täckning bakåt, men det kanske är därför vi lyckas skapa de chanser vi gör.
Jäkligt svårt till nästa match, men vi måste nog få in någon med mer defensivt tänk på planen. Fast kanske ännu hellre lite mer ansvar defensivt på de som spelar. Det håller inte med 4-5 som vilar efter ett anfall, högst 2 skulle jag vilja säga. Håll koll på dina medspelare, om någon har gått bort sig, täck upp. Vila får man göra i graven.
#56 ·
Håwe
· 2009-07-10 13:13
+ en sak till. Mittfältet gör inte heller det de ska på baklängesmålen. Tåhättans långskott är snyggt men så jävla mycket tid och fritt skottfält ska man inte få i S-ettan.
Precis, det var så självklart att jag inte skrev det. Det har väl varit Sirius stora akilleshäl under alla tre åren i superettan, bolltappet på mittfältet och oviljan/oförmågan att vinna tillbaks bollen. Gallo och Hasani ger förvånansvärt lätt upp när de tappar boll. I försvaret har Luggen en ovana att lämna tomtmarker öppna, antingen när han ger sig av på offensiva utflykter eller när han drar sig inåt i banan och lämnar plats för motståndarnas kantspelare.
Fredrik känns självskriven på måndag...
#58 ·
gaffa
· 2009-07-11 20:21
jo, men. det finns ofta fler sidor av ett mynt. om backlinjen inte legat så lågt hade ytan som mittfältarna behövde täcka inte varit så stor.
Sen är det ju svårt att täcka en yta när man halvjoggar, eller hur?
#60 ·
gaffa
· 2009-07-12 19:10
nej, det är också sant.
#61 ·
Håwe
· 2009-07-12 20:40
jo, men. det finns ofta fler sidor av ett mynt. om backlinjen inte legat så lågt hade ytan som mittfältarna behövde täcka inte varit så stor.
[/quote1247431131]
Samtidigt var det väl det som vi lärde oss av MIlletiden att när backlinjen låg högt blev vi straffade hårt vid bolltapp.