Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Väsby-Sirius

Kanske är dubbelmötet med Väsby de viktigaste matcherna på hela säsongen. Så här tycker jag om eventuell poängskörd i dessa matcher.
0 p= Katastrof
1 p= Katastrof
2 p= Nästan katastrof
3 p= Knappt godkänt
4 p= Godkänt
6 p= Med beröm godkänt och även högst önskvärt
Fixar de 5 p så blir jag imponerad.
7 poäng är ännu bättre
Så bra, då hamnar medelönskeutfallet på 6 p.
Väsby är ett lag vi kan slå både borta och hemma tror jag. 6p.
Fyra pinnar blir det! Oavgjort idag, 1-1 följt av en 3-1 vinst på hemmaplan!
På de fyra senaste matcherna mot Väsby har vi tre segrar och en oavgjord.
Det var ingen höjdarmatch direkt. Backlinjen var ändå ovanligt felfri med en riktigt bra Gurra. Bäst i Sirius tycker jag ändå att Fredrik var, han var tamejfan överallt. Sen var Fernbergs ribbskott snyggt. Resten vill jag helst glömma.
Jag tycker Gallo stod för den konstruktiva fotboll som spelades. Fruktansvärt trist tillställning!! Ge mig tillbaks 90 minuter av mitt liv!!!
Fruktansvärt ledsamt att se alla passningar som slogs bort. Förlåt, gavs bort. Rätta till det och få in lite fart i laget och det blir en helt annan nivå. Två förlorade poäng.
Jag väljer att se ljuspunkten: Första gången vi höll nollan på bortaplan sedan 16/6 -07 - över två år sedan.
Det känns helt omöjligt att både Sirius och Väsby skall undvika direktnedflyttning. Det riktigt hemska är att vi knappast överglänser Väsby.
Ja startar men med Bale på bänken och Austin då är frågan om man är intresserad att vinna från början, helt galet coachat. När var han bra senast???
Sen finns det inte många vinnarskallar blå-svart idag. Bedrövligt i detta läge.
Gallo var guld. Matchen skit, men en poäng och inget insläppt mål i alla fall. Två anfallare från start och tre poäng nästa måndag.
Gallo <3
Jernberg </3
Fredrik Olsson var bra, känns så tryggt att veta vad man får med honom på planen.
Vilket känns som det totalt motsatta med Makacha, fy fasen vad han sjabblade med bollen idag. Han har fan i mig så dåligt tillslag på bollen vid korta bredsidespassningar att han knappt platsar i korpen. Några gånger stack ju bollen rakt upp i luften på en knappt rullande femmeterspass. Men han var ju så mycket bättre mot Syrianska? Jag fattar ingenting men hoppas att Jens kan vara lite synsk och förutse matchprestationer.

Men men, hålla nollan på bortaplan var väl på tiden.
Dags att varva upp laget inför hemmamatchen.
Måste våga lite mer Jens!!
Word (Kalle)
Jag tycker inte att mittfältet blev bättre med Jernberg på planen. Hans västerfot kanske är något bättre än Gallos,men i överigt tycker jag inte att han tillförde något. Han gav svagt med passningsalternativ och löpte knapphändigt både framåt och hemåt.
Jag skulle vilja prova att ge Mani en halvlek som off mitt. Jag tror att det skulle ge en gubbe till i boxen,vilket hade betytt mål vid ett par lägen i denna match. Efter den halvleken skulle Mani vara trött,vilket jag inte tror att varken makacha eller jernberg var idag.
De var första gången jag sett Sunday,men han gjorde gott intryck på mig. Han har både snabbhet och kraft som gör nytta i forwardsrollen. Synd att han inte vågar skjuta när han är fri, bara.
Vad jag förstår så gårspelidén ut på att våga slå en snabb passning bakåt eller åt sidan på mittfältet. Syftet med det bör rimligtvis vara att ge tid för medspelarna att fylla på. Som Sirius spelade idag så var det mest kortpassnigar på mittfältet utan att någon fyllde på. Då fick man istället gå framåt i ett sämre läge än vad som var från början. Chanserna kom när man gjorde snabba omställningar, förutom vid något tillfälle i första. Och i slutet av matchen när de i övrigt så ettriga Väsbyarna släppte fram Jernberg till skottläge.
Något spel har man ännu inte hittat och ettmerpotent lag än väsby hade straffat felpassningarna hårdare.

Fernberg var tamigfan matchens spelare, följd av en stackars ensam Shpetim i första halvlek. Petter gjorde en helgjuten insats,men borde få till sista passningen eller inlägget vid något tillfälle.
tredje gången i superettan som vi höll nollan på bortaplan. men inte var det roligt att skåda inte.

http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=8760&ptid=1198&nav=100
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=305905
Fredrik, Gallo, Gurra och Fenris förtjänar beröm övriga var en bit ifrån sitt bästa kan man sammanfatta. En riktig skitmatch. Kul att se Uppsala på utflykt till Väsby. Hur många Väsbybor var det på matchen? Tre? Väsby förtjänar verkligen inte att spela i Superettan, nästan inte i nån serie överhuvudtaget, sunkarenan nummer ett, ingen kiosk, inga bajamajor, ingen högtalaranläggning, inga läktare, ingen entre, ingenting, riv skiten! Men hundra spänn för inträde!
Jag ska tammefan skriva till förbundet och kräva att de degraderar Väsby och river Vilundavallen, fy fan, en skam för Sveriges näst högsta serie i fotboll
Ord!! jag vågade mig på korven. Huvva! Har man turen att hitta fjolårets Stjärnkorv i någon buske på Studan så är smalupplevelsen större.

Ord!! jag vågade mig på korven. Huvva! Har man turen att hitta fjolårets Stjärnkorv i någon buske på Studan så är smalupplevelsen större.

Betyder större också bättre? ;-) Större smakupplevelse lär man ju knappast hitta nånstans, möjligen att surhaj kan konkurrera.
Det kändes som att en del av problemet var att alla våra mittfältare (utom Gallo möjligen) hamnade i underläge mot sina respektive kombatanter i grönt. Mani blev ju t.ex helt utklassad av den där blonde aikaren på kanten (kanske lite pga av skadan iofs). Makacha är ett mysterium för sig. Hur kan man variera så enormt i kvalitet från match till match? Har han smugglat med sig sin talanglösa tvillingbror eller vad är det frågan om?

Jag väljer att se ljuspunkten: Första gången vi höll nollan på bortaplan sedan 16/6 -07 - över två år sedan.

Ska man vara petnoga så höll vi väl nollan borta mot Landskrona förra året också? Men man kan ju i vilket fall inte påstå att vi varit speciellt täta på bortaplan i Superettan. Att vi bara släppt in ett mål på de två senaste matcherna (Syrianska/Väsby) måste ju onekligen betraktas som ett steg framåt. Gårdagens i övrigt usla spel till trots. Tror vi tar Väsby hemma. Det ska vi göra om vi ska ha något i den här serien att göra.
En undran efter matchen: Hur fan hade man dobbat!!!
Ska man vara petnoga så höll vi väl nollan borta mot Landskrona förra året också? Men man kan ju i vilket fall inte påstå att vi varit speciellt täta på bortaplan i Superettan. Att vi bara släppt in ett mål på de två senaste matcherna (Syrianska/Väsby) måste ju onekligen betraktas som ett steg framåt. Gårdagens i övrigt usla spel till trots. Tror vi tar Väsby hemma. Det ska vi göra om vi ska ha något i den här serien att göra.

... eller sex insläppta på tre, trots att vi gjorde en sällan skådad högklassig match mot FCT tydligen. ;-)

... eller sex insläppta på tre, trots att vi gjorde en sällan skådad högklassig match mot FCT tydligen. ;-)

Jo, det är ju efter Trollhättan-matchen den försvarsmässiga uppryckningen skett. Uppenbarligen.
Fanns väl anledning...

Fredrik, Gallo, Gurra och Fenris förtjänar beröm övriga var en bit ifrån sitt bästa kan man sammanfatta. En riktig skitmatch. Kul att se Uppsala på utflykt till Väsby. Hur många Väsbybor var det på matchen? Tre? Väsby förtjänar verkligen inte att spela i Superettan, nästan inte i nån serie överhuvudtaget, sunkarenan nummer ett, ingen kiosk, inga bajamajor, ingen högtalaranläggning, inga läktare, ingen entre, ingenting, riv skiten! Men hundra spänn för inträde!
Jag ska tammefan skriva till förbundet och kräva att de degraderar Väsby och river Vilundavallen, fy fan, en skam för Sveriges näst högsta serie i fotboll

Lik förbannat är de fortfarande före IKS i serien, även ifjol, det säger väl lite om IKS, för trots allt handlar det om att SPELA fotboll , får inga poäng för hur fan anläggningen ser ut, hur många som tittar, eller korven smakar, vad jag vet.
Nej men man borde bli degraderad om man har en "anläggning" som Väsby, har för mig att det finns nåt dokument från förbundet som sätter vissa krav på anläggningarna för att få spela "elitfotboll" men som typ aldrig följs, dvs ungefär lika ofta som klubbar som fuskar med ekonomin degraderas (ÖSK är väl det enda kända ekonomiska exemplet?)
Även om Studan är solen i vårt liv, har även den fläckar.
Med några dagars distans till "skitmatchen" kanske man ändå kan se en ljuspunkt. Både Syrianska och Väsby hävdar att de gjorde den sämsta matcjen för säsongen spelmässigt. Det får vi hoppas att många motståndartränare fortsätter att säga under höstsäsongen. Det är ju allmänt känt att i superettan går man sällan långt på skönspel utan mer på att trasa sönder motståndarnas spel.
Vilundavallen var efter tidigare oktoberbesök en betydligt trevligare anläggning i solsken. Sen har den som redan sagts en hel del kvar att önska.
Farbror, den dagen stjärnkorv är godare än någonting (inklusive pölsa och surströmming), då ska jag äta upp min cowboyhatt!!
mmm pölsa, gott
Drar bort en vecka. Vinn mot Väsby. Schysstarå.
En titt i the-sumpen:

0 pinnar = Uppgivet
1 pinne = Katastrof
3 pinnar = senarelagd katastrof

Gör nu som Steffe säger! Han vet!
Jag kräver tre pinnar. =)
Bara att hålla med ovanstående skribenter. Tre pinnar på måndag är ett absolut måste!!