Hornby
· 2009-07-25 15:18
· 3608 visningar
Dags för ännu en ångestmatch.
RR - Luggen, Fernberg, Gurra, Haisem - Petter, Gallo, Austin, Fredrik - Sunday, Shpetim
Bänk: Ahlm, Zettergren, Sunshine, Mani och P
#1 ·
RRR
· 2009-07-25 16:16
Olausson kanske borde få chansen, åtminstone på bänken? Han verkar ju näta i varje match?
#3 ·
Håwe
· 2009-07-25 16:20
Austin MaCASHA får gärna starta för mig, däremot inte Austin MaKRASCHA. Hoppas Jens vet vem som är vem för dagen.
Backman till AIK enl DN. Hoppas redan imorgon.
#5 ·
Håwe
· 2009-07-26 17:56
Och en riktig kniven-på-strupen-match. Ljungskile vände 2-0 i baken till seger med 3-2. Nu är det verkligen upp till bevis att spel och nerver håller. Extra stöd från läktarn i morrn alla.
Glad-Garry går in och lovar seger!! Vände ju trenden senaste hemmamatchen genom att spela på Sirius, vilket jag av princip aldrig gör annars. Nu kunde jag inte motstå 2.10 på Unibet.
3-1 till de goda och vi klättrar upp till 10:e plats!!
#7 ·
gaffa
· 2009-07-26 20:07
siriuswebben ligger nere, har felrapporterat. hoppas få upp något under kvällen, men vet inte.
#8 ·
Sakul
· 2009-07-27 12:21
3 poäng hemma mot Väsby är ett måste, speciellt i det här läget. Glad-Garrys resultat låter trevligt. Gärna uppemot 2000 på läktarn också.
Ser gärna Sunday från start, han var grym mot Syrianska. Makacha måste däremot skärpa till sig ordentligt, kanske behövs en bänkning för att få honom att förstå det.
#9 ·
Lemon
· 2009-07-27 12:24
Oerhört nervöst nu. Måtte det lossna ordentligt. 2-0 till de goda.
#10 ·
Joint
· 2009-07-27 13:14
Inför http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=306669
Alla till Studan..!
Och alla till Flustret? Eller?
#12 ·
Lars
· 2009-07-27 14:44
Japp, alla till Flustret, jag går nu!
#14 ·
Håwe
· 2009-07-27 19:42
Oerhört sköna och välkomna poäng. Bales skada och Sirius spel gör dock att jag känner mig mer orolig efter än före matchen. Idag hade vi turen på vår sida.
Pust!! Tre välkomna poäng, men det är ju fan att vi ska tappade allt spel i andra. Det var ju för fan Väsby vi mötte, inte Elfsborg!!!
Fernberg svarade för några riktiga hjältebrytningar, Gallo var kung... Men Väsby, alltså VÄSBY, ska inte få dominera så. Sunday började bra, men ingen trodde väl han var skadad efter två hemska filmningar innan. P jobbade bra men får inte ut något. Shpetim vet jag inte vad han gjorde på planen. Ett bra ingripande på 93 minuter.
Men nu stiger vi välbehövligt i tabellen, för nästa match blir det storpisk på Starke Arvid.
#17 ·
RRR
· 2009-07-27 20:00
Stensäker vinst. Väsby suger
#18 ·
Tifo
· 2009-07-27 20:01
Ja jävlar vad skönt det var när domaren fjlöjtade av den här matchen.. Tänk om det här jätteklivet i tabellen kan ge det andrum spelarna behöver så de kan spela lite mer avslappnat! För jävlar var nervöst det blir. Det ska ju inte behöva hända.
Haisem hade en bra dag på vänsterkanten och Jernberg var bra så länge han orkade. Trist med Sundays skada, han började ju så bra! Petter var också riktigt bra även han tills han började krokna.
#19 ·
haze
· 2009-07-27 20:04
TACK Blåsvart, luften blev plötsligt lite lättare att andas.
#20 ·
Lemon
· 2009-07-27 20:16
Nu gäller det att spela som man gjorde långa stunder i första. Som det såg ut i andra ska det inte behöva göra ens mot Elfsborg. Kul att Jernet var på hugget. Olsson var ovanligt bra offensiv. Gallo matchens spelare och vilket mål. Superbt.
#21 ·
Sakul
· 2009-07-27 21:10
Älskar Gallo ibland. Så jävla fantastisk, nästan hela matchen. Jernet var stundtals riktigt bra han också. Trist med Sundays skada, hoppas verkligen inte att det är något allvarligt. Han såg pigg ut så länge han spelade.
Shpetim och Luggen är jag inte riktigt lika imponerad av, och RiRi får ta och finslipa lite på sitt spel i luften. Jag som trodde han var perfekt. ;( Känns aningen bättre att ligga på tionde plats iaf, hur få poäng det än må vara till jumbon.
#22 ·
nr 4
· 2009-07-27 21:32
Jag gick förbi utanför omklädningsrummet efter matchen när Dalton frågade Sunday hur det var med skadan. Sunday svarade it's OK och pekade mot en punkt på nedre delen av sätesmuskeln. Av Bales oregelbundna gång (haltande alltså) så verkar det vara en sträckning/muskelbristning, och det brukar väl ta ett par veckor minimum. Tråkigt då han inledde matchen med ett spel som detta spelsystem behöver, nämligen en bollvinnande forward.
För att inte säga en bollhållande forward. Sen när det gäller Richard så tycker jag han gjorde en bra match.
Väsbys SF-sida har bilder från presskonferensen. Jag blev imponerad av att Väsby ens har en SF-sida. Inte ens spelarna bryr sig om klubben. Det är märkligt att se hur dom beter sig efter en förlust i en tokviktig match. Nästan alla glider runt och kvittrar gemytligt.
Det ryktas att Hoch skall spela med U21 ikväll.
#26 ·
Tobbe
· 2009-07-28 12:24
Gallo, årets mål! Han skjuter så sällan och när han sen får läget, så lobbar han ist. Kungligt!