Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Landskrona

Superettan presenterar ännu en ångestmatch på Studan.

Gallo är tillbaka, det tackar vi för.
Luggen avstängd och ersätts antagligen av Zettergren.
En eller två man på topp?
Är Love och/eller Hochen redo för bänken?

Kanske så här:
RR - Zettergren, Gurra, Fernberg, Haisem - Petter, Gallo, Fredrik, Jernberg - P, Shpetim
Bänken: Ahlm, Sunshine, Austin, Love och Hochen

Jag skulle sätta Z på högerbacken även om Luggen inte varit avstängd. För Luggen har verkligen inte varit bra de senaste matcherna.
S:t Cyr före Austin

Högst en av Love eller Hogge på bänken. Love verkar klart bättre i slag men orkar nog max en halvlek.

Jag skulle tro att vi får ut som mest 100 minuter av Hogge under hösten. Om ens det....
Olausson i stället för Hochen...
Hoch i stället för alla. Det finns nio andra utespelare som kan jobba hem.
Jag vill gärna se Hochen som en supersub
Kloka ord, som vanligt, från Garry! Vi behöver målgörare i startelvan.

Ser gärna att St:Cyr får chansen också.
[center]RiRi
Z - Gurra - Fernis - Haisem
Sunshine
P - Jernberg - Gallo - Petter
Shpetim[/center]

Så ska det se ut! Man skulle väl kunna plocka in Fredrik/Makacha också. Möjligtvis byta plats på Z och Sunshine. Är Hoch och Love redo har jag gärna med dom någonstans också. På bänken kanske iaf...

Bänk: Ahlm, Luggen, Fredrik, Love, Hochen
Luggen är avstängd.

Luggen är avstängd.

Hehe, så var det ja. Jag brukar glömma bort sånt. Gärna flera gånger. Men vad bra, då får ju Makacha plats på bänken också...
Även om söndagens resultat knappast kunde slutat värre, så är Glad-Garry tillbaks!

2-1 i morgon!! Pengarna satsade! Räknar med att kulorna rullar in i vanlig ordning!
Gaahh!! Sicka sketna resultat. Den här säsongen ska man tydligen härdas rejält...Att hålla på Sirius är inget för den som inte tål besvikelser. Enda som talar för Sirius imorrn är Glad-Garry och hemmaplan. JT inte på träningen idag, hoppas han var och såg t.ex. Jönköping inför nästa match.
GG! Toppen!!
Är Garry GG så är jag GGG.
Det blir nog torsk. Typ 1-2 eller något sådant.

Om Hochen trollar - mot alla odds - så kan det bli en poäng eller tre.
hoch tillbaks i truppen för första gången sen 22 april: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=6569&ptid=1515
@håwe: jens var på scoutingresa västerut.
Det kan jag köpa.
Taggad! Sätter ett par hundra zoo-askar på att Hochen byts in och sätter segermålet för Blåsvart med en riktig strumprullare med 5 minuter kvar.
Helst vill man ju att Sirius redan har avgjort när det är dags för Hochets 20 min. Men självklart ska han få spela ändå. Man gillar'n.
Hmm, jag tror det finns begränsningar i hur många zoo-askar som produceras så det blir nog ett underodds på din komb, Sakul!

Du kan få 4ggr på Stor-Löken som målskytt med "frisläng" om han inte får spela. Maxlimit är en ask enligt principen om godis och småbarn (utan att gå in på det ålderstekniska!).
Jag vill bara framhålla att det är dåligt med utbetalningar. Farbror är skyldig mig en zoo ask sedan länge!!!
Jag är positiv och tror på en oförtjänt seger efter självmål av någon boisare.

1-0

1143 åskådare

Jag vill bara framhålla att det är dåligt med utbetalningar. Farbror är skyldig mig en zoo ask sedan länge!!!

Så sant!! Men i enlighet med etablerad "bookie-sed" & praxis så skall torskarna först betala så att The Man kan betala vinnarna med dessa pengar. Hitintills så har Bokare Boll fått in noll(0!) askar zoo av dom som hade en romantisk syn på bandyläget & trodde att Brajen skulle gå bet på att trixa till sig Nillson!
Hur många askar blev man skyldig i lurendrejeriet?
Ack, dessa oärliga gamblers!!
Alla verkar räkna med Siriusvinst vilket bara ger mig än mer onda aningar...
Apropå gamblers. I dajmen dog den intelligentaste travspelaren landet haft. Tragiskt men han hann i alla fall uppleva sin livsdröm.
1-2... Jag är pessimist i dag.
1-3. Det blir aldrig riktigt spännande.
Jag sällar mig till pessimistskaran. Resultaten igår var knäckande.
ARGHhhhhhh vad nervöst det börjar bli. Ska någon till flurran innan match?
Sådärja!! Äntligen lite pessimistiska tongångar. Då kanske man kan börja hoppas på oavgjort.
Fast i ärlighetens namn och med tanke på gårdagens resultat så MÅSTE vi vinna!!
Jag ska pregama/flustra/verbifiera substantiv. Vilka ska med?
Jag ska dit! Även om jag tror att matchen skiter sig så har jag stora förhoppningar på pregamet.

Alla verkar räkna med Siriusvinst vilket bara ger mig än mer onda aningar...
Apropå gamblers. I dajmen dog den intelligentaste travspelaren landet haft. Tragiskt men han hann i alla fall uppleva sin livsdröm.

Instämmer! Jag hade en gång en länk till en massa av dajmens skrönor. Dom dög!
I'm pregaming!
Farbror kanske skulle börja betta med dajmbitar i stället för zooaskar som en hyllning??
det skiter sig men vad fan det är sirius!
Jag tror på en klar koppling mellan antalet Hoch-mål & antalet poäng! Det ser bistert ut mao!
2-1, jag är övertygad och inte ett dugg orolig. Hochen kommer in i 65:e och avgör.
Nu börjar jag bli orolig......
0-3! Herregud, det är ju så man blir gråtfärdig
Att starta med Makrascha istället för S:t Cyr, redan där tog mitt tålamod med JTA slut. Hasani vill jag inte heller se från start. Och Gurra och Fenris dåliga kommunikation.... Gallo var okey, Bois bättre på allt. Enda glädjeämnet var Hoch, då såg det ju ut som fotboll.
Jag borde kanske klaga, men jag känner inte för det. Kanske för att jag väntade mig ungefär det här, eller för att jag rycktes med i klackens hochpsykos på slutet. En ljuspunkt är att vi om vi får både Hochen och Sunday i spel har seriens potentiellt kanske vassaste anfallspar. Fast det antal matcher där de båda är friska, oavstängda och i form lär iofs inte bli så överdrivet många.

Fast för att klaga lite på slutet ändå: Nej, Makacha och kanske även Shpetim borde ha ganska mycket att bevisa innan de släpps in på planen igen.
Vilket elände, behöver inte säga så mycket.

Men Hochen kan verligen behandla en boll, tänk var bra han skulle vara om han orkade spela en hel match och inte lökade så mycket.
Fast 11 st måste ju spela och det är ett gäng som inte direkt övertygar. Jag ser ingen ljusning.
Fy FAAAAAAAAAAAAAAAAAANNN!!!! Jag är så jävla arg att jag mår illa. Finns bara sprit att ta till nu. Dessutom är semestern slut. Jag hatar alla!!!

Elva jävla rädda, viljelösa clowner på planen i första halvlek!!! Inget positivt, absolut ingenting!!! Att det sen ser bättre ut när Bois pressar mindre i andra är fullständigt meningslöst.

Tre patetiska missar av Fernis o Gurra så var matchen över. Vi blev dessutom berövade en straff, fast vi hade fått den om inte Hasani rullat sjutton varv extra för att visa att han blev hakad.

RR's räddningar i slutet var det enda sevärda i matchen. Samt höra Linderot i vip tältet innan. Bois spelade exakt som han sa att de skulle. Dom hade pinsamt bra koll på våra svagheter.
Jag är glad att jag inte hann fram till Uppsala i tid för den här matchen. Dock lite ågren för att jag missade ett pregame som på förhandsnacket verkade bra. Hur blev det med det?
Kan kortfattat bara instämma med Garligur. Om man ska leta glädjeämne i dag får man väl lov att plussa våra hyfsade frisparkar och Hochen som var felfri i sina bollkontakter. RR var skillnaden på 3-0 och det dubbla...
Det räcker inte med att stänga serien för att vi skall bli kvar!
Med Hochen på planen får vi ju i alla fall en ny dimension i form av att han verkligen hålla i bollen och göra något smart med den. Självfallet att man får Hochpsykos, han var ju närmast mål i dag också. :p Nej, Hasani och Makacha är två riktigt dåliga heltidsproffs just nu faktiskt.
Gurra är för långsam, så avslöjad att det inte är sant, Fernis inte så mycket bättre, men att en kapten är så loj i sin framtoning undrar man hur han kan fortsätta som det.
Austin Makrasha kan dom skicka hem, att StCyr startar på bänken är ju rent galenskap, vad är det för fel på Jens T?

Kan kortfattat bara instämma med Garligur. Om man ska leta glädjeämne i dag får man väl lov att plussa våra hyfsade frisparkar och Hochen som var felfri i sina bollkontakter. RR var skillnaden på 3-0 och det dubbla...

Hochs bollkontakter var bra men inte felfria. Han skulle spela ut en enkel bredsida till höger och spelade 2 meter bakom. Fast det var han inte ensam om. Han har mest boll i sig av alla dock, men brister i lite andra prylar. T ex tackade han ingen efter matchen utan gick av trots försök av TRolle att få honom att tacka som sig bör.
Mjo, snudd på felfri, men det är ett mystiskt beteende av Hochen att inte tacka klacken... Inte acceptabelt egentligen, men jag tror att han var grovt besviken. Han tackade i alla fall motståndare och domare. Vi gick miste om ett potentiellt drömmål på volleyskottet. Fan att skottet träffade skallen på en koboisare. :(
Ett litet plus till Petter som är den ende som faktisk springer där ute...gjorde ett par riktigt bra "hemrusningar" och brytningar och visade i alla fall ett uns av inställning...men resten av gänget...??

Attans vad jag ogillar "duttfotboll" !!!

Färre tillslag, snabbt och rakt och lite inställning så kommer vi igen och vinner ett par, tre raka nu!! Kom igen nu blåsvart!

Attans vad jag ogillar "duttfotboll" !!!

Färre tillslag, snabbt och rakt och lite inställning så kommer vi igen och vinner ett par, tre raka nu!! Kom igen nu blåsvart!

Det är sånt mycket på träningarna, "duttfotboll" på kort plan, vilket de inte behärskar.
"When you think you´ve lost everything, you can always loose a little more".
Bob Dylan
Jag tyckte det såg rätt trevligt ut efter de tre målen, men det är jag det....

Fan vad jag längtar efter bandy
Trevligt??

Jo, ganska trevligt för Bois att spela med en 3-0 ledning och inte behöva förta sig. Och vi ser inte ens ut att kunna slå hål på en blöt Expressen. Rekordet var väl i slutminuten när Haisem och nån till kunde gå in med bollen i mål, utan att lyckas.

Låt allt hopp fara!!! OM vi slår Trollhättan och Vasalund och dom inte tar några mer poäng, så får vi kanske kvala!!
Ploos:
Över 2000 på läktaren.
Bra försäljning av VSS-merch.
Hyfsat tryck på Västra.
Kul att se Hoch.

Minoos:
Sirius hade inte gjort mål även om matchen spelats 2 x 14 timmar.
Vi åker nog ur.
En helt bisarr upplevelse. Jag och M skulle köpa sittplatsbiljett men , hör och häpnad, så var biljetterna slut. Ja, alltså det fanns ju sittplatser kvar på läktaren men de fysiska pappersbiljetterna var slut. Biljettsystemet är verkligen ett skämt.Under de ca 10 min som vi stod och köade så vet ni ju vad som hände med 2 mål i baken.

En annan sak man funderar på är hur det är möjligt för en tränare att agera så fegt och ryggradslöst som JTA? Det står 0-3 i paus och ingen anfallare byts in?? Vad har man att förlora?? Enda chansen till poäng är ju om man får ett tidigt mål i början på andra. Det handlar också om att sända signaler till spelarna/truppen att man är så pass missnöjd med spelet att man är villig att göra stora förändringar.

Nä, nu börjar JTAs förtroendebank sina hos mig. Inte för att jag tror att Sirius har råd ekonomiskt att entlediga JTA från sin tjänst...Åtminstone inte om han skulle ersättas med någon utefrån.
Ah, coachningen under matchen kan ju alltid diskuteras, men det finns andra och större problem. Jag har länge försvarat, och fortsätter väl egentligen också att försvara den nuvarande tränarstaben. Men igår var laget till synes helt enkelt inte förberedda på att spela match. Landskrona hade en plan för hur man skulle ta tre poäng i den här matchen, det verkade inte Sirius ha haft, och framförallt var spelarna uppenbarligen inte ens riktigt vakna när matchen blåstes igång. Det är något som ledarna måste ta på sig, och innan man ser till att det enkla fungerar spelar det mindre roll vilka elva spelare som är ute på planen.
UNT talar ju om "spricka mellan tränarna"....

Jag har ju också, fram till nu, tyckt att vi ska fortsätta på den inslagna vägen. Men det saknas uppenbarligen nånting. Om staben ska kompletterar, bytas ut eller vad fan som helst vet jag inte, men något felas helt klart!! Så här tamt får det bara inte vara!
Brukis, det är upp till varje spelare att vara förberedd till match. JTA kan ta ansvar för spelsystem och taktik men förberedelser mentalt är upp till varje spelare själv. JTA och övriga ledare kan självklart hjälpa till men det är ändå upp till varje spelare att vara på tå när domaren blåser igång. Ibland är det lättare och ibland är det svårare.
When everything is said and done.

Hade tänkt skriva av min blytunga frustration här, men kan konstatera att alla eminenta analytiker redan uttryckt det mesta.

Dock, tycker att det på ett mittfält maximalt skall finnas en av Gallo, Mackan, Fredrik då de är för lika i sitt omständiga duttande. När dessutom en långsam Jernberg parkerar på detta mittfält känns balansen urusel. Ct Cyr bör vara given. Plus däremot till Petter som verkar vara den enda i blåsvart med form för tillfället.

Avslutningsvis en önskan om snar comeback för Söderbring, Blomgren, Love samt Sunday. Det är som mörkast innan gryningen.
Enda glädjeämnet är den kommande kiraftonen med kasettpunk.

Jag tycker att laget kämpade på bra. Iallafall om man jämför med matchen mot LSK. Men om det här var att försöka kämpa och så dåligt det ändå var så förtjänar inte laget att vara kvar i serien. Klubben kanske förtjänar att vara kvar, vi gör det men spelarna vette fan.

Men något måste göras och duttbollen borde skrotas. Långbollar på Gurra i 12 omgångar... kanske...?
Ex17: Nja, håller inte helt med. Det är självklart Gurras ansvar att Gurra ska vara på tårna från start. Men när samtliga spelare ser yrvakna ut så måste det finnas någon övergripande orsak till det, för jag tror ju inte att hela truppen oberoende av varandra vaknade på fel sida igår.
för en gång skull var nog Gurra sämst på plan...
Jag vidhåller nog att det är spelarnas egna ansvar att vara vakna, äta rätt, sova etc. Men de kanske behöver en kirkväll?
Hoppsan, skriver man........Här är en som tyckte att vi var jobbiga genom bl a att skrika "Sirius, vi ger aldrig upp" och enligt denna person var det 143 gånger.

Läs och bedöm själva!!!

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-TYPE=blogg-bi=113,00.html

S L
Det är roligt med UNT:s fiaskobloggare, när de upptäcker att ingen läser deras exceptionellt trista och poänglösa inlägg så skriver de om IKS för att få nån respons. Minns den svagsinte kretinen som på ett osmakligt sätt sablade ner hela bandykulturen för att få mer än 6 läsare/vecka.

Man tröttnar. Och lackar.
Alla som bloggar på UNT är attention whores! Undra hur mycket de tjänar för det där? Eller så är de välgörenhetsarbetare och vill försöka locka fler än de dagliga 200 000 läsarna på unt.se. Blogga om stadsdel, någon? Hihi. Timråsuppporter som bor i Uppsala som bloggar om Almtuna, någon? Jävla svennebananas! Pajasar!

Alla som bloggar på UNT är attention whores! Undra hur mycket de tjänar för det där? Eller så är de välgörenhetsarbetare och vill försöka locka fler än de dagliga 200 000 läsarna på unt.se. Blogga om stadsdel, någon? Hihi. Timråsuppporter som bor i Uppsala som bloggar om Almtuna, någon? Jävla svennebananas! Pajasar!

Snacka om pajas och attention whore............
Snacka om pajas och attention whore............

Ursäkta? :-)
Sen är det ju iofs skumt att man får en skrikig röst med hotelser och kränkningar emot sig i ett telesamtal på hemtelen när man kallar UNT-bloggare för "attention whores"... Jag menar, kom igen? Någon måtta får det väl ändå vara? OK, det kanske vara lite offensivt surr (även om inte det är ett speciellt laddat ord för mig) och egentligen saknades väl ett citationstecken på _alla_, men men. Nu vet jag inte riktigt. Känns ju lite tragixkomix iaf.

PS. Jag är inte förståndshandikappad och min pappa är inte narkoman... 8-)
Fan det går hett till i bloggosfären hör jag. Bloggkrig...?

Sen är det ju iofs skumt att man får en skrikig röst med hotelser och kränkningar emot sig i ett telesamtal på hemtelen när man kallar UNT-bloggare för "attention whores"... Jag menar, kom igen? Någon måtta får det väl ändå vara? OK, det kanske vara lite offensivt surr (även om inte det är ett speciellt laddat ord för mig) och egentligen saknades väl ett citationstecken på _alla_, men men. Nu vet jag inte riktigt. Känns ju lite tragixkomix iaf.

PS. Jag är inte förståndshandikappad och min pappa är inte narkoman... 8-)

Helt ärligt nu börjar du bli riktigt läskig.
Du spyr ur dig påståenden som inte har någon som helst grund. Du säger rakt ut att alla i Siriusspelarna super nästan varje helg, Du påstår att det inte hör till ovanligheten att Jens T Andersson inte är på träningarna, att man är rasist om man skulle vilja att klubbar som Dalkurd skulle granskas av skattemyndigheterna och sen värst av allt så säger du att någon kommit med hotelser.

Det var jag som ringde dig direkt efter matchen och pratade om resultatet och var överlycklig för att Sirius vunnit. Sen frågade jag med lite humor om du tyckte jag var en media hora. Du förklarade att du inte menade mig.

Det tycker jag var bra för då borde du sagt det till mig privat någon gång under alla våra telefonsamtal eller alla träningar vi ståt och tittat på tillsammans eller just nu. Annars är du ju knäpp.

Att du får det till att du skulle vara förståndshandikappad och narkoman och att jag hotat dig kan jag inte för mitt liv förstå.

I stället för att förstöra forumet här så kan vi väl prata om det här och reda ut det när vi träffas. (Det här är inget hot.)

Jag blir upppriktigt rädd för ditt utalande.
Jag vet vem av er jag litar på i alla fall. :)
1. Jag har inte sagt rakt ut att alla i Siriusspelarna super nästan varje helg. Jag har hört det från en f.d spelare att det dricks en del och att inte fokusen kanske inte är så proffsig. Det berättade jag "rakt ut" för dig på fredagens träning, inför hela två åhörare.

2. Jag påstår att det inte hör till ovanligheten att JTA inte är på träningarna. Det är ju sant, han gör mycket vid sidan av. Som när han var på Valhalla och scoutade QFiF-JS t.ex.

3. Jag har aldrig hävdat att man är rasist om man skulle vilja att klubbar som Dalkurd skulle granskas av skattemyndigheterna. Snarare tvärtom. Jag har sagt att det av de själva kan uppfattas som rasistiskt. Så fort något hänt dem och förbundet gör något så tycker de att det är av rasistiska skäl. Lex Syrianska, typ förra året.

4. Tja, du lät en gnutta hotfull. Men du kanske ville göra upp, vad vet jag? Let's dance...

5. Haha, var du överlycklig? Du ringde fem minuter efter slutsignalen och började direkt snacka om mitt uttalande om UNT-bloggare och attention whores, efter typ några sekunders "Ja, skönt med seger"-snack. Du lät nästan kroniskt aggressiv på rösten och ville "knäppa mig på näsan" (hihi).

6. Frågade du med humor om du var en mediehora? Hehe, till mig sade du, när jag skrattade lite åt uttalandet: "Tycker du att det är kul, va? Va!? VA!?"...

7. Nu sade du iofs något om att jag var förståndshandikappad och hade en farsa som var narkoman. Men men, det kanske du sade mitt i stridens hetta. Det verkar du ha glömt i alla fall...

8. Vi kan "prata" om det om du vill. Jag förstår inte hur du kan tända till så mycket efter mitt uttalande, men vi kan "prata" eller prata. Your choice.

9. Jag blir uppriktigt rädd för ditt sätt att agera efter att man uttalat sig lite tokigt allmänt om UNT-bloggare.
*Käkar popcorn och väntar på Alias nästa "men-jag-har-inte-gjort-nått"-inlägg*
Jag tycker att ni kan hålla erat snack utanför forumet skärp er för fan.
Varken vill eller orkar svara på ditt mess här på forumet. Vi ses väl på träningen i morgon? Vi tar det då tycker jag.

Men jag vill iaf påminna dig om att jag sagt många gånger att jag är förvånad att någon läser någons blogg som man inte känner eller handlar om något man inte är intresserad av oavsett om det på UNT, Blogger eller Aftonbladet.
Nu har ju jag postat här också så jag ser en trådlåsning komma som ett brev på posten...

Nu har ju jag postat här också så jag ser en trådlåsning komma som ett brev på posten...

Hahaha
Tack för upplysningen, vad det nu hade med saken att göra.

Trist att du varken vill eller orkar svara på mitt svar, men men. Vi kanske ses på någon träning. I morgon ska jag inte dit i och för sig, att se återhämtningsträningar att se färg torka. Tränar hellre själv då. :P

Men hur som helst så är jag förbluffad över ditt beteende.

Sorry Jonas...

(När du ringde hade jag för övrigt familjemedlemmar runt om mig men du kan ju ringa och snacka nu om du vill, om man nu får ut något av det. Tror inte det).

Well, släpper denna diskussion... Lås tråd.
Tror inte era privata vendettor intresserar speciellt många här. Känns mest fånigt för en oinvigd. Håll dem utanför forumet är ni snälla.
Saknar en PM-funktion på det här forumet.
Saknar lugn och en flaska kir ....
Tur att Bigbadda skrev här så att jag kan låsa tråden enligt lex Bigbadda.

Närå, jag hade låst den ändå, jag lovar. En PM-funktion kunde vara vettig, jag passar vidare frågan till webmastern.