Nu ger jag fan i det här och startar en sån här tråd. Inleder med att uppmärksamma att killarna/tjejen på Offsellas kommentarer vill göra en happening av första Studanträningen. Kul idé även om jag ställer mig lite tveksam till att det kommer 1000 pers (!) som en lirare trodde.
Försäsongen 2009
Vi ska sluta upp! Medtag pyroteknik!
Ja för fan!
Skitkul!! Är i stort behov av all bandy, eftersom jag är grinig och gubbig och bojkottar all innebandy så länge det inte är seriespel.
Längtar efter Eskhults precisa pass på Mickels klubba, blir en fröjd för ögat...Tror Mickel vinner IKS´s interna skytteliga i vinter...Jag ska inte längta till Studan men va fan....Bandy är bandy,,favoritsporten Nr1.
Hata VSK....å gurkburken...
Längtar efter Eskhults precisa pass på Mickels klubba, blir en fröjd för ögat...Tror Mickel vinner IKS´s interna skytteliga i vinter...Jag ska inte längta till Studan men va fan....Bandy är bandy,,favoritsporten Nr1.
Ord, trymmis!
Tror Mickel vinner IKS´s interna skytteliga i vinter.
Ser Sundin som en outsider.
Vi har varit på läger och fick då höra vid en dragning av styrelsen att intresse finns för att vara på plats på lagets första ispass på Stud IP. Hur stort är intresset för detta?
Stort, jättestort!
Vi gör en folkfest av det hela :-)
Vi gör en folkfest av det hela :-)
Dyker det upp ett datum (som är på kvällstid) så tror jag det finns intresse. Nu vet man ju inte när det blir så då spekulerar man ju mest. Men skulle ni gå ut med ett datum så tror jag definitivt att det skulle dyka upp folk.
Kvällstid vore klart intressant, dagtid/eftermiddag är ju alltid knepigt då folk jobbar eller har föreläsningar man kanske inte vill missa. Vore kul iaf!
Absolut.
RRR: Jag är ingen ansiktsboknötare, men om du eller Baddan (eller gör mig till admin:D) så kan du ju lägga upp event på FB om detta. Då bjuder vi ju in en stor massa Siriusfans.
Eftersom att bandyspelarna också jobbar vid sidan av så har jag svårt att tänka mig att de tränar på dagtid/eftermiddag. Om vi sedan gör en happening av det hela kan laget säkert tänka sig att lägga en träning kl 19.00? :-)
Jag tycker att det vore skitkul.
RRR: Jag är ingen ansiktsboknötare, men om du eller Baddan (eller gör mig till admin:D) så kan du ju lägga upp event på FB om detta. Då bjuder vi ju in en stor massa Siriusfans.
Eftersom att bandyspelarna också jobbar vid sidan av så har jag svårt att tänka mig att de tränar på dagtid/eftermiddag. Om vi sedan gör en happening av det hela kan laget säkert tänka sig att lägga en träning kl 19.00? :-)
Jag tycker att det vore skitkul.
Jag undersöker saken.
Jag kommer bara om det är utomhus...
Det kan jag nog garantera.
och ölservering, trackshits på hög volym och sittplatser
Visst, ett FB event kan jag fixa bara jag vet dag tid o plats
Kommer VSS vara representerat på lördag eller tar alla rygg på Garry? Dvs våga vägra hall...
Jag är i Norge då. Utomhus.
Vet någon vad matchen på lördag kostar i inträde? Kommer nog åka dit med 2 personer till, men jag hittar inte info om detta nånstans.
50 kr.
Oj, trevligt pris. :)
London! Utomhus. Funderar på att kolla in Leyton Oreint eller Brentford förutom Millwall på Fredagskvällen.
London! Utomhus. Funderar på att kolla in Leyton Oreint eller Brentford förutom Millwall på Fredagskvällen.
Satan sicken krispig freshness! Åker du med familjen eller är det pints och gin utan inblandning? Hur många gånger ska du säga "Bugger off, wanker" till nån förbipasserande?
Öh? Träningsmatcher ska vara gratis. Fast i flashiga hallar så vill dom väl ta in så mycket kulor som möjligt.
[quote1251310465=Bandytjejen]
Öh? Träningsmatcher ska vara gratis. Fast i flashiga hallar så vill dom väl ta in så mycket kulor som möjligt.
[/quote1251310940]
Aha, se där. Jag har med andra ord dålig koll. Är så van att allt ska kosta pengar, så jag blev positivt överraskad...
Tycker man borde FÅ 50 kr för att beskåda den vackra bandysporten inomhus - så det så!
Det skulle ju onekligen göra succé för publiksiffrorna iaf.
Ska man bara 50 spänn för att lida av sportens avigsida?? Nä, då får dom allt lägga på två nollor!!
Är i Idre å flugfiskar i helgen annars vore jag gjuten i GöranssOns arena, får vänta tills SC i stället då,,nää faan nu längtar jag till första minuten i serien, gryymt, Bandy is the life, the resten är bara tidsfördriv....
Hade varit kul att se träningspremiären, men jag bangar det så hårt. För mycket fotboll just nu, för mycket ångest. Dessutom så ska det mycket till för att jag ska se en träningsmatch i en hall och dessutom behöva betala för det...
Jag ska åka på bandy i dag och nu är jag så bandysugen att jag skiter fullständigt om det är i hall eller ej. Heja Bandy!
härligt john. då ses vi där!
Trevligt med direktrapport. Verkar varit en tung start med 0-3 efter 7 minuter. Ser bättre ut nu (i alla fall resultatmässigt), 4-3 till SAIK i början av 2:a.
http://www.saik.com/Lagen/A-laget/Nyheter/Just-nu-SAIK---Sirius-3-1/
http://www.saik.com/Lagen/A-laget/Nyheter/Just-nu-SAIK---Sirius-3-1/
Vi vann de sista 82 minuterna med 6-5 iallafall. Klart godkänt och lovande.
Jag har lagt upp en lite videosnutt på ansiktsboken om hur det ser ut i hallen.
Kan nog påstå redan nu att kortsidan med baren kommer bli kanon på world cup. Man stog så nära att man kunde hälla ut ölen på målvakten.
Kan nog påstå redan nu att kortsidan med baren kommer bli kanon på world cup. Man stog så nära att man kunde hälla ut ölen på målvakten.
Kort rapport kan väl jag också ge. Först ska tilläggas att vi inte varit på storbana och att SAIK kört 2 pass om dagen under vissa perioder sedan 1 månad tillbaka på stor is. De har också 2 matcher förra helgen. Det är förutsättningen för denna rapport. Vi kom ut och tyckte väl arena var snygg eftersom det stod 3-0 efter 7 min spel. Vi var helt enkelt inte vana med ytorna, åkningarna och det defensiva spelet på stor is. SAIK tackade och tog emot. Under den perioden hade de även bud på mer med 2 ramträffar. Vi spelade upp oss och kunde hålla i bollen på ett liknande sätt som i fjol vilket kändes skönt. Ju längre matchen gick desto bättre kom vi in i matchen. I andra halvlek hade vi rättat till lite små saker och fick även 4-3. Vi gör en bättre andra halvlek men orkar inte under en period i andra då SAIK rinner ifrån lite enkelt. Därefter jobbar vi på igen och håller ihop spelet bra och kan snygga till siffrorna. Jeppe B gjorde en stabil andra halvlek och känns som han mognat något i sitt målvaktspel. Kul med bra is och framförallt stor is. Synd att det i dagsläget dröjer 1 månad till nästa gång.
Kul att se match igen. Har dock en spontan fråga till ex17, störs man inte som spelare av musikspelandet innan varenda hörna? Det reagerade jag iaf på från läktaren som ovant (och lätt repetitivt efter några gånger...).
Jag tycker det är konstigt att laget inte åtminstånde får träna på stor is en gång i veckan. Pengar till att hyra in sig verkar finnas så varför inte?
Angående musiken så kändes upplägget väldigt mycket håkky
Angående musiken så kändes upplägget väldigt mycket håkky
Bra gjort att kunna åka på bandy idag. Var spelades den matchen? Nordpoolen?
(Alltid bitter)
(Alltid bitter)
Håller med överstående, jag är förundrad.
Som spelare bör man väl fokusera bort allt i övrigt, men som vanlig supporter tycker jag allt håkkitänk är patetiskt....
Att ställa (sätta...!!!!) sig i en bandyhall för en träningsmatch lockade mig inte, däremot så vore nog WC skoj.
Dagens match verkade vara rätt lovande annars. Kör hårt ex17 och resten av grapparna!
Som spelare bör man väl fokusera bort allt i övrigt, men som vanlig supporter tycker jag allt håkkitänk är patetiskt....
Att ställa (sätta...!!!!) sig i en bandyhall för en träningsmatch lockade mig inte, däremot så vore nog WC skoj.
Dagens match verkade vara rätt lovande annars. Kör hårt ex17 och resten av grapparna!
Jag tycker att det är ett riktigt imponerande resultat! Det lovar gott inför fortsättningen. Ge oss en träningshall nu!
Joint--> Det finns ståplats, i alla fall tyckte jag det såg ut så på en kortsida. Musiken tänker man (inte jag i alla fall) inte på. Under 90-talet körde IKS det på studan och en massa jinglar när Lomanov hängde en kasse. Däremot kändes det lite småtöntigt med ett intro för SAIK i en träningsmatch... men de kanske tränar på det också. Jag tror nog WC kan bli en succe i Sandviken även om charmen från IP i Ljusdal försvinner. Men jag byter hellre bort charmen mot bra is.
Ranking av hallarna, 1:a Ön - pga isen, den är bäst i hela Sverige, 2:a Göransson - för att den är en riktig arena, knappast hall. 3:a ABB Arena - Helt ok is och vindstilla.
Ranking av hallarna, 1:a Ön - pga isen, den är bäst i hela Sverige, 2:a Göransson - för att den är en riktig arena, knappast hall. 3:a ABB Arena - Helt ok is och vindstilla.
Jag byter gärna bort både charm och bra is mot bra bandy, varför skrev jag det här inlägget? Jag är bara så grymt sugen på bandy....
Ghaaaa ni osnutna ungdomar!!! Hädelse av stora mått!! Må hallarna rasa!!
Vi står pall - utan hall!
Joint--> Det finns ståplats, i alla fall tyckte jag det såg ut så på en kortsida. Musiken tänker man (inte jag i alla fall) inte på. Under 90-talet körde IKS det på studan och en massa jinglar när Lomanov hängde en kasse. Däremot kändes det lite småtöntigt med ett intro för SAIK i en träningsmatch... men de kanske tränar på det också. Jag tror nog WC kan bli en succe i Sandviken även om charmen från IP i Ljusdal försvinner. Men jag byter hellre bort charmen mot bra is.
Jag kan förstå att man vill ha br förhållanden och liiite förståelse kanske jag kan ha för att man tom är beredd att byta bort en del charm mot bättre förhållanden, men även som spelare måste man väl se en fara med att bandyns charm/identitet riskerar att totalt försvinna och flyta ut i nån slags hockey med boll?
Skulle vara intressant att veta vad bandyförbundet har för vision och ideér gällande sin idrotts framtoning. Vet att en del andra idrottsförbund har eller ska genomföra en varumärkesanalys för att försöka bli tydligare gällande vilka man ska vända sig till för rekrytering eller publik och hur man ska göra detta. Bandyn kanske vill bli storhockey och det är möjligt att det är rätt väg att gå, men jag är inte säker på att de vet vad dom vill.
Tja, bandyförbundet har väl någon slags vision. Är fortfarande nyfiken på hur man ska få Malmöborna att bry sig om bandy.
http://www.svenskbandy.se/files/%7B6A4108B9-A51E-4A34-852F-6566E9D24370%7D.pdf
http://www.svenskbandy.se/files/%7B6A4108B9-A51E-4A34-852F-6566E9D24370%7D.pdf
ThomasD --> Du har troligen rätt i att de inte riktigt vet vad de vill. Men jag måste säga att i övriga delar av landet uppfattar jag det som att de (publik) flesta är för en hall.
Gällande WC har Ljusdal inte kunnat hålla spelbar is under de senaste 5 åren vilket gjort att många lag hoppat över att spela turneringen eftersom det dels kostar mycket pengar och dels inte ger bra sportsliga fördelar samt är en övervägande risk för skador.
För att kunna rädda turneringen flyttar man den nu till Sandviken i 2 år och kommer under tiden bygga hall i Ljusdal för att sedan flytta tillbaka den.
Gällande WC har Ljusdal inte kunnat hålla spelbar is under de senaste 5 åren vilket gjort att många lag hoppat över att spela turneringen eftersom det dels kostar mycket pengar och dels inte ger bra sportsliga fördelar samt är en övervägande risk för skador.
För att kunna rädda turneringen flyttar man den nu till Sandviken i 2 år och kommer under tiden bygga hall i Ljusdal för att sedan flytta tillbaka den.
Jag tycker hallen i Sandviken ser ut som en flådig konferensanläggning på bilderna. Så jävla obandy.
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=20,00.html[/link]
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=20,00.html[/link]
Övriga delar av landet är kärringar!
"Om alla elitklubbar har hallar kan säsongen förlängas och lagen kan spela fyra matcher mot varandra."
Jag spyr, seriöst. Vill jag ha musik i varenda jävla avblåsning (eller varför inte "hörnan presenteras av..."), sittplatser, sjuttielva matcher per säsong och dessutom ha alltihop inomhus går jag på ishockey eller plastbandy. Det bandyförbundet håller på med är att totalt trasa sönder bandyns själ. Som sagt, jag spyr.
Fast nu är iofs inte det här rätt tråd för hallsnack, en sådan tråd finns det väl redan.
Jag spyr, seriöst. Vill jag ha musik i varenda jävla avblåsning (eller varför inte "hörnan presenteras av..."), sittplatser, sjuttielva matcher per säsong och dessutom ha alltihop inomhus går jag på ishockey eller plastbandy. Det bandyförbundet håller på med är att totalt trasa sönder bandyns själ. Som sagt, jag spyr.
Fast nu är iofs inte det här rätt tråd för hallsnack, en sådan tråd finns det väl redan.
MB kan ha en speciell försäsongsfilosofi som går ut på ren och skär styrke- och löpträning, toppat med lite håkkibåkki. =)
Nja, självklart vore det välkommet att ha en träningshall att göra några pass i. Men lagen med hall blir nog lite väl iskåta och glassar nog runt där träningspass efter träningpass i stället för att fokusera på annan träning också. Tror jag. Sedan kan man väl hoppas på att lag som inte tillbringat en halv sommar i en bandyhall lyckas komma motiverade som in åt helvete lagom till utomhussäsongen. :P
Nja, självklart vore det välkommet att ha en träningshall att göra några pass i. Men lagen med hall blir nog lite väl iskåta och glassar nog runt där träningspass efter träningpass i stället för att fokusera på annan träning också. Tror jag. Sedan kan man väl hoppas på att lag som inte tillbringat en halv sommar i en bandyhall lyckas komma motiverade som in åt helvete lagom till utomhussäsongen. :P
Bandy är ett spel med fart. Farten bestäms dels av bollen och passningspelet men också av spelarnas förflyttning dvs skridskoåkning. Genom tillgång till bra is kan tekniken för dessa punkter vässas. Något som blir lidande under sämre förhållanden.
bara ni inte sätter på er fler skydd för att det går snabbare och sedan minskar antalet spelare och spelar på mindre yta och höjer sargerna och ger keepern en klubba och trampar på bollen så den blir platt också så är jag nöjd ;-)
Tror inte att isen blir bättre av musik i avblåsningarna eller hockeyantal i matcher per säsong.
Bandyhallarna kommer, vare sig man vill det eller inte. Sen tycker jag förvisso inte att förbundet ska tvinga på någon bandyhallar, utan de klubbar och städer som vill satsa på bandyhallar får göra det och de som väljer att spela utomhus ska få göra det.
Men då ska inte utomhusklubbarna komma och gnälla om orättvisa förhållanden och liknande om de sen åker ur elitserien för att de andra lagen är så mycket bättre.
I alla fall:
För mig som älskar sporten bandy och inte illusionen av hur sporten bandy ska vara, så tycker jag det är alldeles utmärkt att man får se mer bandy varje år än tidigare.
Men då ska inte utomhusklubbarna komma och gnälla om orättvisa förhållanden och liknande om de sen åker ur elitserien för att de andra lagen är så mycket bättre.
I alla fall:
För mig som älskar sporten bandy och inte illusionen av hur sporten bandy ska vara, så tycker jag det är alldeles utmärkt att man får se mer bandy varje år än tidigare.
Mikko, jag tror det är precis de idéerna som Tramsin sitter och funderar på just nu!
(Förresten, du kan lämna in din gubbkeps till mig eller Farbror vid nästa match, du svekfulle ungdomlige).
(Förresten, du kan lämna in din gubbkeps till mig eller Farbror vid nästa match, du svekfulle ungdomlige).
Bandyhallarna kommer, vare sig man vill det eller inte. Sen tycker jag förvisso inte att förbundet ska tvinga på någon bandyhallar, utan de klubbar och städer som vill satsa på bandyhallar får göra det och de som väljer att spela utomhus ska få göra det.
I alla fall:
Jag tycker faktiskt att de mesta gnället kommer från hallagen. Minns en premiär mellan Sirius-Edsbyn för några år sedan när Ola J efter matchen ondgjorde sig över att isen var dålig. Det var typ +2 och underkylt regn så klart som tusan att det blev hoppigt. Det finns fler exempel på när Edsbyn/VSK ägnat eftersnacket åt iskvaliten.
Sen kan vi gott få gnälla över att Sirius tvingas spela i en pajaskommun som inte tycker att elitidrott är fint nog att satsa på.
Ingen behöver gnälla, tycker jag. Om man spelar inomhus eller utomhus spelar i ärlighetens namn ingen roll när säsongen väl drar igång. Det finns för och nackdelar med båda, och det går lika bra att spela bandy oavsett om det är ute eller inne.
Så båda sidor borde sluta med gnället. Och bandyförbundet borde på allvar tänka om när det gäller det så kalla "halltvånget" man vill införa. Det gynnar inte någon, eftersom vissa klubbar helt enkelt inte har tillgång till hall eller har en kommun/investerare som är villiga att finansiera det.
Ska de då flyttas ner en division för att de får en sportslig och eventuellt också ekonomisk nackdel? Det känns inte logiskt. De klubbar som inte har hall bör få jobba så gott det går med de medel de har.
Om det nu är så stor skillnad på att ha hall eller inte, så kommer ju nedflyttningsfrågan sköta sig själv då utomhuslagen inte kommer kunna konkurrera med hallagen.
Så båda sidor borde sluta med gnället. Och bandyförbundet borde på allvar tänka om när det gäller det så kalla "halltvånget" man vill införa. Det gynnar inte någon, eftersom vissa klubbar helt enkelt inte har tillgång till hall eller har en kommun/investerare som är villiga att finansiera det.
Ska de då flyttas ner en division för att de får en sportslig och eventuellt också ekonomisk nackdel? Det känns inte logiskt. De klubbar som inte har hall bör få jobba så gott det går med de medel de har.
Om det nu är så stor skillnad på att ha hall eller inte, så kommer ju nedflyttningsfrågan sköta sig själv då utomhuslagen inte kommer kunna konkurrera med hallagen.
Var det inte mer gnäll på isen i Edsbyns hall i vintras?
Hallar kan säkert vara bra men om isen ändå är dålig eller liten (Edsbyn) eller publiken inte ser nåt eller det ekar tomt och kallt (Västerås) eller publiken blir sittande vid restaurantbord (Sandviken) då är jag för utomhusplaner. Jag vill ha en hall VÄRDIG bandyn i Uppsala.
Hallar kan säkert vara bra men om isen ändå är dålig eller liten (Edsbyn) eller publiken inte ser nåt eller det ekar tomt och kallt (Västerås) eller publiken blir sittande vid restaurantbord (Sandviken) då är jag för utomhusplaner. Jag vill ha en hall VÄRDIG bandyn i Uppsala.
"Jag vill ha en hall VÄRDIG bandyn i Uppsala"
Jag också!!! En utan tak och väggar :-)
Jag också!!! En utan tak och väggar :-)
Bygg en träningshall. Sedan skulle det inte skada om takvärmen kom tillbaka på Studan. Kanske golvvärme också.
Jag hörde ett rykte om ytterligare en träningsmatch. Något i stil med "Ljusdal om en vecka".
Har någon detaljer?
Har någon detaljer?
Lördag den 12:e kl 17.40.
var?
Sandviken tror jag
Edsbyn skulle jag tro.
Jag chansar på Barcelona.
Sirius nya träningshall?
Eftersom det är bandy, så utgår jag från att det är utomhus.
Bandy utomhus 12:e september? Det var som fan!
Vi har bra ismakare på Studan....
Göransson
Fy fan! :D
Nån som vet varför inte Sirius blev inbjudna "tackade nej" till lillturneringen i Västerås i helgen?
Kanske tidigare inlägg...
Kanske tidigare inlägg...
Hur gick det mot Ljusdal i dag då?
6-1 till de goda enligt UNT. Två straffmissar känns väl lite onödigt..
Bra resultat ändå, Ljudal känns som en klar toppkandidat i allsvenskan
Om man är intresserad av resultatet... min kommentar är att vi har en del att jobba vidare på. Det märks hur effektivt vårt spel är när vi väl genomför det och alla vet vad som händer. Skillnaden när vi inte gör det är markant.
Låter som ni behöver hjälp med att veta vad som händer. Kan klacken kanske bistå genom att skrika ut enkla saker såsom "Nu åker du åt höger Jocke"?
ThomasD --> Kanske det. Är det den 12:e spelaren? =)
För övrigt ni som vill försöka er på att förstå MB,
http://ttela.se/sport/bandy/1.575923
För övrigt ni som vill försöka er på att förstå MB,
http://ttela.se/sport/bandy/1.575923
Åh, läckert! "2017 är kortsiktigt"
Fan, vi gubbar får ligga i för att vara i form när målen skall realiseras.
Fan, vi gubbar får ligga i för att vara i form när målen skall realiseras.
Japp tänk dig då de pojkar som föds under 2009 och 2010 som då kommer komma upp från junioråldern till dukat bord 2027...
Vi gubbar kommer att vara döda när målen realiseras.... Så jag har en viss skepsis....
Och 2027 lär garanterat bandy spelas inomhus. Tyvärr hedersgubbar.
Fel, Joint. 2027 har bandyn antingen dött ut eller slagit sig ihop med hockeyn för att den spelats inomhus så länge.
Jo, den tanken har slagit mig också. Eftersom ingetn vet var domarnivån ligger från match till match, så har man helt slutat tacklas i hockey.
År 2019 kommer sporterna att gå ihop, och hockey-bockey kommer att ta över helt!
År 2019 kommer sporterna att gå ihop, och hockey-bockey kommer att ta över helt!
Nån som har koll på resultatet i träningsmatchen mot Tillis?
Nån som har koll på resultatet i träningsmatchen mot Tillis?
7-3 till Sirius!
Imorgon kl 12 match mot Dynamo Moskva i Gurkburken i Västerås
Jag ska dit RRR, det är ju bara 15 min dit :) Några som ska till Gurkstan nästa helg "SC"?
Dynamo Moskva smiskade VSK med 12-4 och det är ju inte konstigt med det laget dom besitter, hoppas Sirius biter ifrån bättre.
Dynamo Moskva smiskade VSK med 12-4 och det är ju inte konstigt med det laget dom besitter, hoppas Sirius biter ifrån bättre.
Jo vi är ett gäng som funderar på att dra dit
Sirius-Dynamo Moskva 6-10 (4-3)
Målen, Sirius: Christian Mickelsson 3, Viktor Broberg 2 och Mikael Jacobsson.
Målen, Sirius: Christian Mickelsson 3, Viktor Broberg 2 och Mikael Jacobsson.
Torsk 10-6 låter ju ganska ok trots allt.
Med tanke på vilka som lirar i Dynamo, får höra av ex17 hur det såg ut
RRR--> Kort rapport. Dynamo saknade 2-3 spelare men alla tongivande var med. IKS körde med fullt lag dvs 4 avbytare. Dynamo chockstartade genom att göra 1-0 efter 8 sek, väldigt billigt. Blåsvart kom igen och tempot var så där. Vi försökte göra våra saker och lyckades mycket väl när vi gjorde matchens snyggaste mönsteranfall vilket resulterade i vårt 3:e mål. 4-3 ledning till de goda i halvtid var inte fel. Dynamo hade då missat en straff (mitt på Sälen) samt haft en hel del lägen men o andra sidan bjöd vi på första målet så jag tycker det trots allt inte var helt orättvist.
I andra gör Dynamo 3 mål på rad genom hörnor och börjar sedan köra så in "#€%&/. Misja S gör matchensprestation när han drar 8 man och åker rakt igenom oss från egen planhalva. *Applåd*. Tempot höjs rejält i andra halvlek och vi får lite utdelning. Stort plus till min polare till höger - Lars Fall. Klok, lugn och lurig. Eskhult håller som sagt världsklass, behöver inte säga mer. Mickelsson levererar och är grym en mot en. Jakobsson visar framfötterna och kör, överraskad! Räcker så. Svenska Cupen står för dörren men första ska vi köra lite badkarsbandy.
I andra gör Dynamo 3 mål på rad genom hörnor och börjar sedan köra så in "#€%&/. Misja S gör matchensprestation när han drar 8 man och åker rakt igenom oss från egen planhalva. *Applåd*. Tempot höjs rejält i andra halvlek och vi får lite utdelning. Stort plus till min polare till höger - Lars Fall. Klok, lugn och lurig. Eskhult håller som sagt världsklass, behöver inte säga mer. Mickelsson levererar och är grym en mot en. Jakobsson visar framfötterna och kör, överraskad! Räcker så. Svenska Cupen står för dörren men första ska vi köra lite badkarsbandy.
Bygg en bandyhall i Uppsala NU....
RRR--> Vem har kapat ditt konto?
Till Mikkos fru:
Sluta skriva i Mikkos namn. Ingen tror dig ändå. Slutar du inte kommer han att sätta på stallflickorna i stället för dig fortsättningsvis!!
Sluta skriva i Mikkos namn. Ingen tror dig ändå. Slutar du inte kommer han att sätta på stallflickorna i stället för dig fortsättningsvis!!
>>garligur
Förstår inte de negativa konsekvenserna för henne.
Förstår inte de negativa konsekvenserna för henne.
Hahahahahaha....
Frost i natt. Is snart på studan?
Från siriusbandy.se
Sirius Bandy Presenterar Öppen Träningspremiär
Sirius Bandy välkomnar hela Uppsala till öppen träning med stadens bandyhjältar.
Var med när Sirius Bandy tar klivet från hockeyrink till bandyplan.
Kom ner till studenternas, snöra på dig grillorna och lira loss på den glimrande isen.
Hela Sirius lag kommer närvara och vi vill ha dig där!
Ta chansen att spela bandy med Pierre Roos, Andreas Eskhult och resten av vårt härliga gäng.
Den öppna träningen sker tisdag den 6 oktober klockan 17.30-19.00.
Som vanligt på Studenternas, vårt hem.
Varmt Välkomna!
Sirius Bandy Presenterar Öppen Träningspremiär
Sirius Bandy välkomnar hela Uppsala till öppen träning med stadens bandyhjältar.
Var med när Sirius Bandy tar klivet från hockeyrink till bandyplan.
Kom ner till studenternas, snöra på dig grillorna och lira loss på den glimrande isen.
Hela Sirius lag kommer närvara och vi vill ha dig där!
Ta chansen att spela bandy med Pierre Roos, Andreas Eskhult och resten av vårt härliga gäng.
Den öppna träningen sker tisdag den 6 oktober klockan 17.30-19.00.
Som vanligt på Studenternas, vårt hem.
Varmt Välkomna!
Okej. Jag ska dit.
Ja grillor har jag men jag måste ragga upp en klubba.
Jag trodde vi skulle dit och heja jag men okej, får snöra på sig grillorna då.
Att åka skridskor är helt frivilligt. Att heja och vifta med flaggor etc är väl vår huvudsakliga uppgift.
Varför skulle inte vi åka grillor för?
Eller det kan vara skönt att bara heja också så slipper jag leta grejer. Så hinner jag till träningen också. Heja it is!
Eller det kan vara skönt att bara heja också så slipper jag leta grejer. Så hinner jag till träningen också. Heja it is!
Jag kommer med grillorna.
vem har min tröja som jag glömde på kirkvällen? jag behöver den ikväll om jag ska dit
Spritfest på Flurran är väl i det närmaste försäsong? Tack alla som gjorde kvällen intressant!
Total firmafest. Mycket skaka på huvudet åt alla knasigheter. Men jag closade en deal med Alexander om billigare öl/pizza innan bandymatcherna i alla fall. Mer info när jag orkar. "Sirius är!".
Ah, förresten, snackade lite med nya spelaren, Jacobsson, också. Hans kontrakt med Hammarby går ut efter den här säsongen så han kan välja fritt var han vill spela nästa år. Det känns bra, nu känns han mer som en "riktig" Siriusspelare. Hoppas han gör 1000 mål i år.
Match mot KSKVärmbol i dag i grukburken. reservlagsbetonat enligt uppgift.
5-4 till de goda är ju inget man blir värst upphetsad av, men det lär ha kunnat varit reservbetonat.
Har vi så stor trupp att det kan bli reservbetonat?? :-)
5-4 till de goda är ju inget man blir värst upphetsad av, men det lär ha kunnat varit reservbetonat.
Uppgifter från framtiden? Börjar inte matchen 16:40?
Jag trodde den var igår...? Nån match slutade iaf 5-4 , där Martin Wiberg deltog.
7-2 blev det tydligen. 3 baljor av Martin Wiberg och man verkar luftat en hel del junisar. Låter ju rätt trevligt.
På tal om junisar...förbundet har väl ändrat åldersgränsen? Om jag förstår rätt betyder det att Jakobsson kan agera "galleravbytare" och därmed göra det lite trängre i avbytarbåset i år? Gäller det även Hugo eller är han senior? Martin W (som ju tillhör UNIK?) ?? Var det inte problem med att "låna" juniorer från UNIK ifjol?
Junisarna gick väl inte att använda som galleravbytare förra säsongen iom att de var skrivna i UNIK. Vore intressant att veta hur det funkar denna säsong, ex17 kanske vet?
Jag vet inte exakt men tror det är reglerat till kommande säsong. Juniorer skall kunna gå mellan klubbarna dvs att tex M Wiberg ska kunna lånas in. Sedan är ju frågan om Martin Wiberg har gått o blivit senior. Jag har dålig koll på åldern där.
Jacobsson är däremot sista års junior och kan därmed vara sk "junioravbytare". För övrigt har reglerna gjorts om sedan i fjol då IKS under semifinalerna spelade utan reservmålvakt och satte in extra avbytare. Det är alltså inte längre tillåtet. Angående Hugo tror jag även han är senior numera.
Jacobsson är däremot sista års junior och kan därmed vara sk "junioravbytare". För övrigt har reglerna gjorts om sedan i fjol då IKS under semifinalerna spelade utan reservmålvakt och satte in extra avbytare. Det är alltså inte längre tillåtet. Angående Hugo tror jag även han är senior numera.
Hugo och Wiberg är 89'or.
Jacobsson är född 90.
Infon tagen från ibdb.bandysidan.nu
Jacobsson är född 90.
Infon tagen från ibdb.bandysidan.nu
Sirius - Jenisej på Studan i kväll. Ses på sektionen.
EDIT: Förlåt mig, matchen är visst flyttad till Gurkburken. Tvi!
EDIT: Förlåt mig, matchen är visst flyttad till Gurkburken. Tvi!
Men ghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ja jag såg det. J-a pajasfasoner! Kan man skylla det här på Tramsin på nåt sätt?
Nä, men kanske på att vi inte har en hall?
Håll inte på och låt som nån bandypamp nu. Vi hade ju is förra veckan!?
Man kan alltid skylla på Tramsin!!!
Kan någon som var i gurkburken slänga ur sig en matchrapport mot ryssarna?? Eller har snackat med någon per telefon som befunnit sig på plats..
IKS - Jeniseij 2-9 (0-4).
Att matchen gick i Vås beror helt och hållet på att vi vill ha så bra is som möjligt och vågar inte chansa.
Att matchen gick i Vås beror helt och hållet på att vi vill ha så bra is som möjligt och vågar inte chansa.
Ni vill ha bajsis menar du? Eller vad var det Zocke kallade den?
Fegisar. Vart är idrotten på väg?
Oj, förra året stod vi upp bättre mot ryssfemmorna. Å andra sidan gick matchen på Studan då.. ;)
Aldrig lätt att tagga till i en likkista. Synden straffar sig själv etc.
Vi har inte haft så många träningar på stor plan ännu...så 1-8 mot Bajen eller 2-9 mot Jenisej är inte mycket att oroa sig för! Minns att vi inledde förra årets seriespel rejält tungt med en 2-7 torsk mot Motala och en storförlust mot Byn innan positionerna ute på isen började hittas på allvar.
World Cup blir bra träning!
Angående den sk bajsisen så berodde den förmodligen på den läcka i kylsystemet som i år åtgärdats och därmed gett mycket bättre förhållanden i "burken" än föregående år (jmf isen i SC i år gentemot förra).
World Cup blir bra träning!
Angående den sk bajsisen så berodde den förmodligen på den läcka i kylsystemet som i år åtgärdats och därmed gett mycket bättre förhållanden i "burken" än föregående år (jmf isen i SC i år gentemot förra).
Det gällde denna säsong, det med isen alltså. Fast det var innan SC som Zocke kommenterade att den var kass.
vilka/ vem satte målen mot jenisej?
En hall skulle ju göra att vi får se såna här matcher i Uppsala istället.
Vi står pall utan hall!!
En hall skulle ju göra att vi får se såna här matcher i Uppsala istället.
Gaaaah. Hädelse. Man ska aldrig vika sig för ondska.
Kakan skrev ...
Det var Fall som stod pall i hall och gjorde bägge målen.
Det var Fall som stod pall i hall och gjorde bägge målen.
Fall x 2
Våga vägra bandyhall. Vi står pall - utan hall!
Även om vi tyvärr snart blir beroende utav en sådan där onämnbar bebyggelse.
Även om vi tyvärr snart blir beroende utav en sådan där onämnbar bebyggelse.
Vilka förutom undertecknad hade tänkt glo på matchen mot brajjen på måndag?
Jag ska dit. Matchen börjar f.ö 18.45 enligt Sirius hemsida. Låter lite Tramsinskt att bolla med startider även om det bara är träningsmatch.
Ok. Gött att veta.
Jag ska dit. Matchen börjar f.ö 18.45 enligt Sirius hemsida. Låter lite Tramsinskt att bolla med startider även om det bara är träningsmatch.
Inte direkt. Snarare att vi får rätta oss efter de träningstider som finns.
Jag ska dit.
Jag ska också dit.
jag också hoppas jag
Skönt att kunna mysa lite bandy imorgon. Pax för att gnälla oändligt över fotbollens helvete.
glider nog dit. vill gnälla som fan
Ni får gnälla nån annanstans:
Genrepet inställt!
Publicerat av Kaveh Sarvari den 26 oktober 2009
Genrepet mellan Sirius-Hammarby som var tänkt att spelas kl. 19.00 på Studenternas IP är inställt.
Anledningen är att Sirius dras med både skador och sjukdomar. Andreas Eskhults lårkaka från World Cup sitter fortfarande i, likaså Mattias Wibergs ögonskada där läktarna beordrat spelförbud ytterligare 14 dagar. Dessutom är Christian Mickelsson, Viktor Broberg och John Nilsson rejält sjuka i feber och halsont. Efter samtal med Hammarby så är klubbarna överrens om att det bästa för närvarande av respektive klubb tränar, kurerar- och förbereder sig på annat sätt inför sina premiärer.
Genrepet inställt!
Publicerat av Kaveh Sarvari den 26 oktober 2009
Genrepet mellan Sirius-Hammarby som var tänkt att spelas kl. 19.00 på Studenternas IP är inställt.
Anledningen är att Sirius dras med både skador och sjukdomar. Andreas Eskhults lårkaka från World Cup sitter fortfarande i, likaså Mattias Wibergs ögonskada där läktarna beordrat spelförbud ytterligare 14 dagar. Dessutom är Christian Mickelsson, Viktor Broberg och John Nilsson rejält sjuka i feber och halsont. Efter samtal med Hammarby så är klubbarna överrens om att det bästa för närvarande av respektive klubb tränar, kurerar- och förbereder sig på annat sätt inför sina premiärer.
Trist, hoppas våra sjuklingar kryar på sig omedelbums.
Se där.... Vad var det jag sa, tunn trupp = kvalplats i bästa fall!!!!
Det är bra årstid för gringubbar just nu!!!
Det är bra årstid för gringubbar just nu!!!
Men va i hela fan i f*** h****** j*** k**b***h***. Så typiskt. Nu vart jag bitter.
Undrar vad som kommer gå åt helvet i morgon. Varje dag ett nytt elände.
Vaffan!! Dubbeltrist.
Trist? Det är väl kanon om de är sjuka nu innan säsongen drar igång på allvar.
Precis. Dåligt genrep bra premiär heter det ju. Sämre genrep än så här kan det knappast bli.
det måste vara den där gången förra säsongen när man för en gångs skull var lite glad som betalar sig nu...