Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Falkenberg

Allt bättre än 1-4 ser jag som en bonus.
Oroväckande statistik. På alla punkter är Falkenberg bättre borta än hemma:

Vinster på hemmaplan: 4
Vinster på bortaplan: 6

Oavgjorda totalt: 0

Förluster på hemmaplan: 6
Förluster på bortaplan: 3

Gjorda mål på hemmaplan: 10
Gjorda mål på bortaplan: 14

Insläppta mål på hemmaplan: 15
Insläppta mål på bortaplan: 13

Publiksnitt hemma: 1584
Publiksnitt borta: 1701
Med stöd av statistiken* tippar jag 0-1 och 1701 åskådare.

*http://svenskfotboll.se/superettan/information/?scr=teamresult&flid=25686
Iofs har jag inte alls vägt in Sirius hemmastatistik i mina resonemang ovan.
Om jag gör det borde det sluta 1-1 inför 1633,5 åskådare. Den halva åskådaren är väl Tage antar jag.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Det finns väl ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept, men det vore kul att se Love på bänken.

Sirius gör en bra match mot Falkenberg men förlorar med 2-1 på ett sent insläppt mål där halva laget missar att rensa efter hörna. I omgången går dessutom alla resultat emot Sirius.
Västra kommer efter den misslyckade rensningen på att Kir står för Klarar Inte Rensning och byter därför till Gin som klubbdryck, Gå I Närkamp. Efter detta ses en mirakulös uppryckning av alla spelare i laget.
För övrigt vill jag också se Love i truppen snabbare än Usain Bolt.
Jag kan inte sia om matchen men jag tror några spyr på läktaren.
Det är omöjligt att förlora på onsdag. Så är det bara.
Jag har missat två hemmamatcher i år. BP och Giffarna. Förra året var Väsby-matchen den enda jag missade på Studan. När jag inte visar mig på Studan vinner Sirius. Med denna vattentäta statistik som grund föreslår att att alla västringar pantar och belånar alla sina ägodelar och satsar det på en blåsvart seger. Jag missar nämligen även morgondagens match.
ska du dricka så mycket kir?
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=309982

haisem snackar om att kriga och smeknamn på sirius sf.
Sunday tillbaka i truppen enl UNT. Härligt.
Jag gillar verkligen SF-sidans ambition att göra fan-intervjuer med spelarna. Bra jobb!
unt kan duga. annars brukar officiella veta mer om truppen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9040&ptid=1198&nav=100
Trevlig intervju med Hasse/Cafu/Rivaldo/Abidal där Johann.

Sunday i truppen! Det är en sjujäkla konkurrens vi har i anfallet nu.

unt kan duga. annars brukar officiella veta mer om truppen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9040&ptid=1198&nav=100

Herr Bränn skal inte hoppas. Han skall kräva!
Macke petad. Det var som tusan.
Blev precis utskälld av en för mig okänd gubbe på jobbet för att jag hade Siriuströja på mig. I bland känns det som om det är mindre provocerande att ha en hakkorströja på sig i den här jävla stan.
Blev precis utskälld av en för mig okänd gubbe på jobbet för att jag hade Siriuströja på mig. I bland känns det som om det är mindre provocerande att ha en hakkorströja på sig i den här jävla stan.

Det där, om något, är ORD!!!
Första målet vinner tror de på Studan-bloggen. Låter rimligt, och nervigt. Men det som verkligen känns som en ljusning är hur pass mycket starkare anfallsbesättningen plötsligt känns. Hasani och P såg pånyttfödda ut nere i Jönköping, och på bänken har vi två riktiga jokrar i Hochen och Sunday, kanske inte i full form eller särskilt jämna, men det är grymma resurser att kunna slänga in.

Jag är kanske inte direkt optimist (det är emot min natur), men idag ser jag inte bara fram emot matchen ångest, som brukligt.
Bara det att ha Hoch och Sunday på bänken känns fasligt skönt. In med första nu.
1 poäng känns ändå okej när de andra matcherna slutade så bra som man kunnat önskat. (1-0 till Väsbys nackdel i skrivande stund och paus)
Det känns lite som ett antiklimax, jag hade hoppats på en större kireffekt. Och framförallt när Sirius bytte in en fjärde anfallare på planen trodde jag att det skulle rinna in mål. Men, men, det var en bra insats trots måltorkan.

Usch vad man blir tung i huvudet av Kir f.ö.
Qviding hade ju inte behövt tvåla till Peking så rejält, det lär ju vi få sota för.

Annars va det ju extremt bra resultat i de andra matcherna för en gångs skull
Utifrån matchbilden i andra halvlek känns det mer som två förlorade poäng än en vunnen.
Fy fan vad FFF är tråkigt, kan väl bara vara VU som är tråkigare?
Kireffekten... aaaah vilket underbart ord! Bra jobbat Kir-drinkare. Vilket jämra getingbo serien är nu!
Så som matchen utvecklade sig ville jag ha tre pinnar. Det var vi värda.
Hur utvecklade sig matchen? Kireffekten gjorde att jag förlorade fokus
Den utvecklade sig inte alls, och det hade nog varit bättre att se den rejält tankad....

Det finns en enda kreativ och tänkande spelare i laget, och han kom in med en halvtimme kvar. I övrigt går det alldeles för långsamt, spelas för mycket i sidled och bakåt. Visst, det kan vara bra att försöka hålla boll ibland och bygga upp spelet, men det blir svårar att ta sig igenom när ingen vågar slå en passning framåt i ett tidigt läge. Enda hoppet står till fasta situationer.

Det positiva var att fler spelar kämpade igår. Sen hoppas jag vi har flerårs kontrakt med Ismail. Vänsterbackar växer inte på träd i svensk fotbol.
Med denna säsongs mått så får Sirius godkänt för en ganska stabilt genomförd match. Men segt gick det. Mest förvånande var FFFFFFFFs totala ointresse av att försöka skapa något annat än kontringar. När St Cyr hade gått av pga skada var de en man mer ett par minuter. Tror inte att någon av FFFFFFarna äns gick över halva för att försöka få tag på bollen...
Enligt UNT's kommentarer är Sirius så gott som klara för ettan, förutsägbart nog... Jag tycker till skillnad från dessa hjon att Sirius duttade betydligt mindre än de tidigare gjort. De chanser vi skapade var inte många, men å andra sidan var de ganska rejäla, och hade kunnat resultera med bara lite mer flyt. Och sen får man konstatera att FFF har ett starkt försvar och är svåra att få hål på.
Jag tycker också att det var ett steg framåt och i rätt riktning. Framför allt var det ett mer varierat passningsspel, men däremot är det verkligen noll djupledslöpningar framåt. Men FFF hade ett ännu mer sterilt anfall, och maken på rakt och trist 4-4-2 har jag sällan skådat. Vi kommer in i boxen allt för sällan och det vittnar ett skott på mål i straffområdet om. Och matchen utvecklade sig faktiskt, i första halvlek var det jämnt, kanske knapp fördel FFF men i andra halvlek var vi det bättre laget. Sen måste vi fan börja röra oss mer när vi har bollen, okej, spelarna i det närmsta området rör sig i alla fall och försöker göra sig spelredo men på topp är det för stillastående, inga som helst instick. Tycker i alla fall att P var helt okej, om man ser till hans löpningar och så. Hasani dock? Skärpning fan. Sen så känns det som att man fått en bekräftelse för hur nyttig Sunshine kan vara i vissa matcher, typ denna. Inger en sån enorm trygghet till försvaret liksom. 0,5 mål/match med honom från start nu, hoppas han inte blir borta så länge som UNT:s preliminära bedömning. ;)

Nej, kommentarerna på UNT är av bittraste slag, så illa var det faktiskt inte. Och en poäng hemma mot Falken är väl ungefär som budgeterat, ingen katastrof. Vi kommer igen! Vore dock grovt oroväckande om Gurra och Fernis drar på sig varningar mot Peking på måndag, för då står vi utan mittbackar mot Assyriska nästnästa söndag... -.-
Mitt bland alla bitterfittor i UNT-kommentarsfliken så fann jag en trevlig insändare av Brekkan, där han dissar gnället. Helt rätt.
Jag tror man måste ta "bitterfittorna" på lite mer allvar än så. Innerst inne vill folk med enstaka undantag som skriver sina bittra kommentarer se Sirius minst i superettan. 1 p mot Landskrona och Falkenberg på hemmaplan med tanke på tabelläget är faktiskt snudd på katastrof.
Vi måste ta åtminstone 14 p för att undvika kvalspel. Det innebär att vi ska alternativt vinna 5 matcher, vinna 4 och spela 2 oavgjorda, vinna 3 och spela 5 oavgjorda, vinna 2 och spela 8 oavgjorda av de tio matcher som är kvar. Som jag ser det är endast de två första alternativen troliga. Och detta mot följande lag: Norrköping, Assyriska, Sundsvall, Ängelholm, Qviding, Mjällby, Vasalund, Åtvidaberg och Syrianska. Trollhättan och Vasalund hemma är måste-vinna-matcher. Vi måste nog slå både Assyriska och Ängelholm dessutom hemma samt gneta oss till ett par oavgjorda borta. Syrianska i sista borta utan något att spela för kanske blir livlinan men det ser ut som "kviven på strupen ända in i kaklet".
Jag föredrar ändå en massa bitterinlägg framför tystnad. Det är som på läktaren, hellre att folk är engagerade än tysta. Sen att laget behöver ett kontinuerligt orubbligt stöd, det står Västra för på ett ypperligt sätt. Det var en fröjd att höra Kir-skrålandet igår.
Trollhättan och Vasalund hemma är måste-vinna-matcher.

Det håller jag definitivt med om, men innan dess ska jag försöka sitta still i båten. Tabellläget och spelschemat är prekärt, men jag tycker ändå jag såg några ljuspunkter i går. Det var inte fullkomligt katastrof som mot LaBoIS.
Qviding, Trollhättan och Vasalund ska vi slå. Sedan några bonuspoäng här och där. Förhoppningsvis...

Självklart är det trevligare med dynamisk publik som lever sig in i matchen, men finns den verkligen på Studan? Hos Västra finns den, men annars känns vår sittplats som en kandidat till Sveriges tröttaste.

Vi måste ta åtminstone 14 p för att undvika kvalspel.

Nja, vi måste ta en poäng mer än Peking samt lika många som Vasa, Väsby och FCT för att undvika kval. Tittar man i spelprogrammet är det inte med nödvändighet 14 poäng. Teoretiskt kan vi klara oss kvar på så lite som sex poäng till, om jag räknat rätt i all hast.

Nu tycker jag iofs att det är bäst att satsa på 30 ändå. Det blir roligare så.

Jag tror man måste ta "bitterfittorna" på lite mer allvar än så. Innerst inne vill folk med enstaka undantag som skriver sina bittra kommentarer se Sirius minst i superettan.

Det tror faktiskt inte jag, majoriteten bland UNT's skräniga mobb bryr sig inte ett skvatt om Sirius, de gillar bara att gnälla och provocera. Det finns inte många milligram kunskap eller konstruktiv kritik bland kommentarerna till gårdagens match.

1 p mot Landskrona och Falkenberg på hemmaplan med tanke på tabelläget är faktiskt snudd på katastrof.

Fast däremellan blev det ju tre poäng mot Jönköping också. 4 p på de tre matcherna tycker jag är ett helt godkänt utfall. Och framför allt; Kan vi fortsätta som i de två senaste matcherna är jag bergis på att vi hänger kvar. Det svåra tror jag handlar om att hitta den jämnheten, inte att vi måste ändra på si och så eller bänka den och den.

Nja, vi måste ta en poäng mer än Peking samt lika många som Vasa, Väsby och FCT för att undvika kval. Tittar man i spelprogrammet är det inte med nödvändighet 14 poäng. Teoretiskt kan vi klara oss kvar på så lite som sex poäng till, om jag räknat rätt i all hast.

Nu tycker jag iofs att det är bäst att satsa på 30 ändå. Det blir roligare så.
[/quote1250785086]

Nja....faktum är att det bara sett ut så som du önskar när det varit max 5 lag i den direkta nedflyttningsstriden, ju jämnare i botten, desto fler poäng brukar krävas. Så här har det sett ut med pde poäng som man åkt ut direkt på eller behövt kvala på sen 2001 utifrån 2 som åker direkt och 2 som kvalar:
2001: Ut direkt 21p Kval 33
2002: Ut direkt 34p Kval 35
2003: Ut direkt 26p Kval 34
2004: Ut direkt 25p Kval 28
2005: Ut direkt 27p Kval 34
2006: Ut direkt 18p Kval 34
2007: Ut direkt 32 Kval 34
2008: Ut direkt 26p Kval 27

Utifrån hur jämnt det är i botten och med tanke på Sirius målskillnad är nog 35 p vad som kommer att behövas. Endast 6 p till är rent önsketänknade.
All-in på Peking till helgen. No More Mr Glad Guy!
Fan vi måste köra kir kvällar oftare riktigt bra drag igår skit kul.

Det tror faktiskt inte jag, majoriteten bland UNT's skräniga mobb bryr sig inte ett skvatt om Sirius, de gillar bara att gnälla och provocera. Det finns inte många milligram kunskap eller konstruktiv kritik bland kommentarerna till gårdagens match.

Tycker man ska ha i åtanke att den "skräniga mobben" i princip består av 5-10 personer som tar varje tillfälle som ges att hacka ner på Sirius. Tycker inte att det finns någon större anledning att bry sig överhuvudtaget. Dessutom är de sannolikt rätt lätta att tiga ihjäl. Ärligt talat, är det någon av oss som egentligen bryr oss om vad dessa 5-10 "bitterfittor" tycker? Och dessutom tycker att det är värt att lägga energi på att bemöta dem? Låt dem hållas.

Fan vi måste köra kir kvällar oftare riktigt bra drag igår skit kul.

Hade vi kul? Vad roligt!
Farbror, det är ju du som måste hålla uppe humöret i bortamatcherna!! Själv tror jag på 4-1 till Peking (vi gör reduceringen i 88:e).

Måste tyvärr gå mot Bruk här... en pinne i dessa två hemmamatcher är en katastrof. Det gör 5 minus, vilket uppvägdes till 3 minus, genom två bonuspinnar mot Södra.

Spelmässigt hittar jag, till skillnad från övriga, inte det minsta positivt. Däremot har kämpaglödet höjts rejält hos flera spelare. Konstruktiviteten är dock fortfarande på rejält minus, utom när det gäller en viss avbytare.

Allvarligt, titta bara på de små delikatesserna som kom från herr Hoch under den korta tiden på planen. Karln har ju mer fotboll i sig än resten av laget ihop, Richard undantaget.
Det jag gubbar mig över är att vi ser ut att sakna spelidé. Verkligen alltså.
Om inte spelidén är att alla ska stå och glo på spelaren med bollen.

[quote1250790180=Brukarn]

Tycker man ska ha i åtanke att den "skräniga mobben" i princip består av 5-10 personer som tar varje tillfälle som ges att hacka ner på Sirius. Tycker inte att det finns någon större anledning att bry sig överhuvudtaget. Dessutom är de sannolikt rätt lätta att tiga ihjäl. Ärligt talat, är det någon av oss som egentligen bryr oss om vad dessa 5-10 "bitterfittor" tycker? Och dessutom tycker att det är värt att lägga energi på att bemöta dem? Låt dem hållas.
[/quote1250845286]

Jävla skitsnack, va fan säger att ni är sådana experter, med sådan syn sällar ni er tillsamma skara, ni ser matcherna enögda, ni är otroligt självgoda, förutom några här som med klarsynthet ser problemen som finns i laget, typ Håwe, Garligur.

Laget ligger i bottenträsket, med stora problem, vad är det som är bra med det???

Alla ser väl problem, men vissa lyckas också se ljuspunkter. Att man inte uppfattar saker likadant är fullständigt naturligt, sen kan jag tycka att det är kul om attityden när man framför sina åsikter är rätt trevlig men där brister väl alla från gång till gång.
Att hävda att de som ser positiva saker är mer enögda en de som inte ser ngt positivt alls är ju bara larvigt. Man ser det man ser och ibland är inte det samma sak fast man ser en repris i slowmotion, människans sinnen och hjärna är rätt komplicerade.

Att ligga i bottenträsket är dåligt, att ha problem är dåligt.
Att man inte ligger absolut sist är en bättring, att man tagit fler poäng i snitt de senaste matcherna än de tidigare är en bättring.

Att hävda att de som ser positiva saker är mer enögda en de som inte ser ngt positivt alls är ju bara larvigt.

Tack Thomas, klokt sagt.

nyg86: Man kan välja att lyfta fram det som är positivt och man kan välja att lyfta fram det som är negativt. Jag tycker att det förra är roligare och mer konstruktivt än det senare. Det betyder inte att jag inte ser att det finns problem, men att konsekvent måla precis allting i svart löser inga problem.
nyg86// Det är väl knappast nån här som kallar sig själv expert. Vad gäller gnällgänget på UNT så är det samma gamla gnäll oavsett hur Sirius spelar. Det som skiljer dem ifrån oss är att vi vill att Sirius ska lyckas, det vill inte dom.

Jävla skitsnack, va fan säger att ni är sådana experter, med sådan syn sällar ni er tillsamma skara, ni ser matcherna enögda, ni är otroligt självgoda, förutom några här som med klarsynthet ser problemen som finns i laget, typ Håwe, Garligur.

Laget ligger i bottenträsket, med stora problem, vad är det som är bra med det???

Jag kanske uttryckte mig oklart. Självklart får vem som helst tycka vad som helst om Sirius. Jag uttrycker mig själv kritiskt här på forumet mellan varven. Men det finns en grupp om ca 5-10 personer som härjar bland UNT's läsarkommentarer som totalt urskiljningslöst rackar ner på allt som har med Sirius att göra. Utan att någonsin tillföra något konstruktivt till diskussionen. De är bara ute efter att visa sitt förakt för klubben, ingenting annat. Och jag tycker inte att just den klicken är värd att lyssna på. Jag är totalt ointresserad av vad de har att "tillföra" diskussionen. Om det nu gör mig till en självutnämnd expert som till på köpet är självgod så är det väl det jag är. Jag har dock aningen svårt att förstå dina argument för detta.
Ett tillägg till mitt förra inlägg: Jag diskuterar ämnet Sirius med kollegor och kompisar i princip dagligen. Många av dem är sportintresserade och intresserade av att snacka Sirius även om de ofta har kritiska åsikter om både laget, tränarna och klubbledningen. Jag har inga problem med det. Tvärtom, det är bara kul. Men är det någon som har samma attityd som "klicken" på unt.se så skiter jag i att ta diskussionen. Det är inte meningsfullt att diskutera med människor som bara vill framföra sina, oftast förutfattade, meningar utan att vara beredd att lyssna på motsidans argument.
Generellt sett ser man vad man förväntar sig att se/vill se och förstärker det genom att uttala sig kategoriskt om det. För att stödja sin egen tes så att säga.