Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Norrköping - Sirius

Tycker att det känns ganska jobbigt att möta ett desperat IFK även om deras form verkar lika oberäkneligt dålig som övrigas i botten. Jag ska iaf dit. Befinner mig på möte där på dagen och stannar och ser matchen.
Inför-checklista:
* Ingen varning på Gurra eller Fernis (för då blir de avstängda).
* Inga skador.
* Gärna poäng. Ett i alla fall. Då har vi ett Peking i ännu mer psykisk obalans.
Finns det planer på minibuss till denna match kanske?
jag ska åka somehow.
Peking är ju ett knasigt svårtippat lag men den ungdomliga kan ju försöka finna tröst i det faktum att mäktiga Väsby United fick till en noll-nolla i bortamatchen mot Norrköping.

Brasklapp: Jag kanske minns fel?
Ruggigt läskig och svår match. I Norrköping lär man mer eller mindre kräva att IFK kör över blåsvart och det kan kanske vara vår chans till poäng. Då måste Sirius spela oerhört tajt och inte ge bort någonting.
Sunshine måste ersättas efter sin skada och allt annat än att Fredrik tar hans plats vore en smärre sensation. Jag hoppas att Petter hittar tillbaka till sitt rätta jag och att Shpetim höjer sig ett par rejäla snäpp, annars är det läge att byta in Hochen redan i halvtid.

RR - Luggen, Gurra, Fernberg, Haisem - Petter, Fredrik, Jernberg, Gallo - P, Shpetim

Bänken: Ahlm, Ian, Hochen, Sunday och Love (hoppas, hoppas).
Hochen borde få chansen från start. Ut med Shpetim.

Två jävligt ojämna och svårtippade lag möts i en jävligt konstig och svårtippad serie. 2-1 till Sirius vore trevligt.
Jag kör antagligen bil från Uppsala. Troligen stannar jag i Stockholm på vägen hem. Om (litet om) jag åker finns det plats för flera.
är på och vet 2 till som är sugna, om vi inte fixar en egen bil. får nog besked imorgon.

EDIT: detta var johann från addes inlogg :P
Jag är också jättesugen på att åka, det är trots allt en skitviktig match med mycket på spel på, där vi också går in som underdogs. Sen så vill jag jättegärna se nya idrottsparken!

När behöver vi åka? Kommer vi hem till Uppsala från Stockholm sen, om det nu blir så? :)

Hur som helst, jag är fan på!

Eventuell resa till Norrping:
1. Lemon
2. Joint
3. Johan
4. Sugen1 :)
5. Sugen2 :)
?
Det är jag som är "Sugen1", dock inte på det här forumet :(
Eventuell resa till Norrping:
1. Lemon
2. Joint
3. Johann
4. Hawkeye
5. Sugen2 :)
?
Så. Om:et borta. Det blir således bil från Uppsala till Peking på måndag. Jag plus fyra pers ryms. GPS:en säger att det tar ungefär två och en halv timme dit, men då Sthlm skall passeras i rusningstid och för övrigt oberäknat bör nog en timme läggas till. Avfärd från, typ, Flurran (vid entrén) således klockan halv fyra. Jag måste göra ett kortare stopp i Sthlm på vägen tillbaka till Uppsala.

0704-936020
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=6572&ptid=1515
härligt. då ses vi där vid halv fyra då..

se till att fylla sista platsen nudå!
Passerade precis Norrköping Central. Passade på att spotta tre ggr på perongen och väsa Sirius i
hopp om poäng i morgon. Den nyktrare delen av mig tror på stryk med 3-0.
Grymt! Fan vad taggad jag är!
Ses imorn!
Jag tar mig dit och hem på annat sätt jag.

Olle: En bärs innan match?
Grymt, jag är också mycket taggad.

Inför på SF: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=310877
- Att "Sama" och .........ungen Khalili är skadade försämrar inte utgångsläget! Angående mina frustrationer kring Khalili så bottnar det kring hans löjliga målfirande framför VSS i våras. Och "Sama" är verkligen en högklassig mittfältare, så det blir ju skönt att slippa honom.

Min hals och näsa är fucked-up, men jag kommer nog gasta en del ändå. Vi ses i morgon!

Jag tar mig dit och hem på annat sätt jag.

Olle: En bärs innan match?

Gärna.

Hur tar du dig hem? Mitt tåg går 22.21 så om det finns plats i någon bil till stocken hakar jag nog gärna för att spara lite tid...
Jag utnyttjar mina privilegier och liftar hem med spelarbussen.

Men vi kan ju synas vid fem-halv sex på något lämpligt ställe.
Min farsa hookar sistaplatsen då.
1. Lemon
2. Joint
3. Johann
4. Hawkeye
5. Peter

Ses 15.30 vid Flurran, tagga!
Bigbadda (tifoansvarig) om du har tid och så, messa mig mellan 15.00-15.30 så kanske vi kan ta med oss ett par flaggor.

Men vi kan ju synas vid fem-halv sex på något lämpligt ställe.

Slå en signal när du är framme helt enkelt.
Slår till på en 1-0 seger. Inte fullt rättvist i efterhand men ändå.
Norrköpingsfansen är segervissa. Perfekt slagläge för oss.
Jag förstår att de är segervissa. Det skulle jag också vara.
Fast det har dom nog å andra sidan varit vid fler tillfällen i år och då följdaktligen haft fel ett gäng gånger. Det kan gå hursomhelst förmodligen.
Tror på ett lidande!

Det mest positiva som kan hända ikväll är att Trollhättan förlorar!
Petter på bänken?? Hilfe!
Makacha på bänken... Hilfe!! (fast åt andra hållet, jag vill inte ens ha honom där).
Är Petter trasig?? Det vore storpanik.
MEN! Sluta ha Gallo på kanten, byt plats på honom och Jernet. Och man bänkar bara inte Petter sådär, speciellt inte för en anfallare. Kom igen, han har gjort en dålig match.

EDIT: Fast nej, förresten. 4-2-3-1 med Gallo som defensiv enligt officiella. Och Petter inte 100-procentig. Okej, det går jag med på.
Nämen oj. Det tog ju lång tid!

EDIT: Och varning Sunday. Sådär lagom överraskande.
Det flyter på det här.
Så länge höll den nollan. Kom igen nu blåsvart.
Allt är som förväntat. Grrr.
In med HOCH!!!
Jag tror att man inte skall ta så hårt på hur dom skriver in Gallo i laguppställningen.
Jag ger upp nu....

Jag tror att man inte skall ta så hårt på hur dom skriver in Gallo i laguppställningen.

Nä, det är iofs sant.

Trevliga Peking Fanz verkar också. Bua ut Gallo. Fyfan.
2-0. Gonatt!!
Tjosan... tror jag tog i för lite med 0-3
Enligt Brukarn tog det 35 sek för Peking att nicka bort en hörna och göra mål. Det är inte ok.
Hoch nu i matchtröja!
Vad dåligt allt är!!
Allt är inte dåligt!! Det hade varit ännu värre om Bois fortsatt sitt usla hemmaspel.

Hade väntat mig rejält med pisk, vad jag inte väntat denna omgång var att Väsby o Qviding skulle ta några bonuspinnar.
Allt i matchväg var dåligt. Sirius riktigt kassa rätt igenom. Matchens behållning var en anabola-vakt och Pekings beryktade babyfirma som blängde på oss. Efter ett säkerhetsmöte i halvtid lyckades Trolle & co garantera säkerheten.

Daniel Hoch hade nog mest löpmetrar i andra halvlek, vilket säger en hel del...
Daniel Hoch hade nog mest löpmetrar i andra halvlek, vilket säger en hel del...

ojdå.
Hoch var väl i det närmaste man kom något som inte var dåligt. Inställningen var usel. Visst, underläge nästan med en gång, men 2-0 är inte den omöjlighet det tycktes vara. Sedan utgår jag ifrån att Sunday får en ordentlig drapa. Hans filmande är patetiskt. Han kan spela boll, nu måste huvudet mogna.

Peking skall dock ha en eloge för en väldigt fin arena. Den enda kritiken är frånvaron av bortakiosk och vettig parkering. Fixa Studenternas nu!
Håller med mina resekamrater Lemon och Joint. Det var jättejättedåligt
Jag börjar bli skeptisk till taktikplaner som går ut på att hålla tätt så länge som möjligt. Det sprack efter 5 minuter i Mjällby och det sprack efter 5 minuter idag. Jag vet inte om det hållit någongång också, men jag tror det knappast.
"Sirius avslutade den andra halvleken bra, men gjorde inte mål på sina chanser" - Nu märks det att du glömde glasögonen hemma, Brukis, vilka chanser då? Okej att vi hade några i första halvlek, men i slutet på andra? Nja... ;o
I övrigt håller jag med Brukarn, taktiker att hålla tätt i början tror jag inte alls på. En sådan respekt och rädsla får man bara inte gå ut med en på en fotbollsplan, det är en sak att prata om att vara försiktig och noggrann i det man gör, men ja, herregud. Sedan kan ju ju bara hoppas att det fanns några andra taktiska finesser än att hålla tätt i början... Sirius spelidé och inställning fortsatte i alla fall att lysa med sin frånvaro, känns inte som att JTA får ut max av spelarna, men han får två chanser (matcher) till av mig.

Gurra blev matchens lirare, men hade ingen lycklig dag på jobbet. 1-0 är verkligen inte hans fel, men han är verkligen i efterkälke i sin löpning. Så nickstark som Gurra är bör han kunna ta upp en seriös nickduell med Thordar vid 2-0 och vid 3-0 känns han helt felplacerad/borta.

Målen finns att beskåda här, drygt 7 min in.

Sundays hollywood-filmningar är patetiska i allra högsta grad, Shpettans framstår som bollywood i jämförelse. När ska Garligur rasa över det egentligen? =P

Försöker glömma matchen nu. Väljer i stället att drömma om en liknande idrottspark på Studan nu.
Efter att ha sett första målet på nära håll live och nu även på TV så tycker jag fortfarande att det är dåligt försvarsspel. Någon måste täcka djupet när man är två försvarare på en kille. Det går inte vansinnigt snabbt heller. Istället kollar båda boll och så är de plötsligt efter helt i onödan. Varken tvåan eller trean är godkänt för Sirius heller. Går man inte upp i nickduellen så är det inte konstigt att det blir mål.

Men Sirius var faktiskt inte helt genomusla. Det skapades ett par riktigt bra chanser i slutet på första och det borde ha gjorts minst ett mål där. Jag är inte helt övertygad om att det var ett bra drag att byta ut Jernberg mot Hoch. Inte för att Hoch var dålig men Sirius var bra och skapade chanser i slutet på andra och då tycker jag att man ska ge samma spelare chansen i åtminstone 10 minuter för att se om de kan fortsätta sitt spel.

Men ändå ingen katastrof att förlora mot Norrköping borta. De lär plocka ganska många poäng till på deras retfullt jävligt fräscha arena. Tror inte att vi kommer ha en chans att ha dem efter oss i tabellen.
Slutet på första halvleken skulle det såklart vara. Så går det när man uppdaterar kl 2 på natten.
Taktik att hålla tätt i början? Håll tätt hela matchen när ni ändå håller på.
Jag vet inte om det är skadeläget som gjort träningarna till en skyddad verkstad men efter att ha sett matchsekvenser från både Pekingmatchen och den mot Falkenberg så ser man tydliga och stora brister i närkampsspelet, både på marken och i luften.
Jag vet inte om det är skadeläget som gjort träningarna till en skyddad verkstad men efter att ha sett matchsekvenser från både Pekingmatchen och den mot Falkenberg så ser man tydliga och stora brister i närkampsspelet, både på marken och i luften.

Du har rätt och det är en inställningsfråga. Tycker det är upp till vardera spelare att gå in i närkamperna och ta smällen, men som tränare måste man ju vara lite hård och uppmärksamma detta. Det bör inte vara roliga timmen på träningarna hela tiden, det bör vara lite hårda ord från tränarna till spelarna också. Anledningen att jag hyllade Sunshines senaste matcher är att han verkligen kämpar och smäller på. Det är det inte många Siriusspelare som gör i dagsläget. Sedan må Sunshine ha brister i övrigt, men det är skitsamma i dagens situation. Smäll på utav bara helvete, ffs.
Jens "Mytarn" T Andersson:
"- Vi gjorde en i stora delar okej match, men vi släppte in mål på sätt som vi hade pratat om och ville undvika. Offensivt tog vi oss fram till bra inläggs- och inspelslägen, men den sista passningen höll för låg kvalitet."
Det var väldigt många sista passar.