← Sirius Fotboll
Sirius-Assyriska
Hornby
· 2009-08-25 07:14
· 6131 visningar
Jag väljer att likt ett misslyckat försök till poesi slänga Pekingmatchen i närmaste papperskorg och titta fram mot söndagens drabbning.
Det är dags att börja visa vilka som bestämmer på Studan. Kunde vi ta 3 poäng mot Assyriska för nästan exakt ett år sedan så kan vi banne mig göra det nu igen. Men då måste alla spelare och ledare tro på det och visa att de tror på det!
Sunday avstängd och Shpetim ur form öppnar för Hochen från start bredvid P.
RR - Luggen, Gurra, Fernberg, Haisem - Petter, Fredrik, Gallo, Jernberg - P, Hochen
Bänk: Ahlm, Ian, Austin, Shpetim och Love (fortsätter att hoppas)
Kom igen nu Sirius!!!
Jag kollade lite på spelprogrammet och hoppades kunna bevisa att Assyriska inte spelar bra på naturgräs. Tyvärr var det precis tvärtom, av 5 matcher de har spelat på naturgräs har de vunnit 4 och kryssat 1. Så den statistiken glömmer vi.
Shpetim var inte så dålig igår (relativt till hur Sirius spelade igår alltså), han låg bakom 1 av 2 farligheter, han låg på i närkamperna, och det var när han gick ut som matchen dog helt. Däremot blev han ju skadad och kanske inte är klar till på söndag.
Assyriska är väl kanske inte världens mest formtoppade lag för tillfället men nog ska de vinna med en 2,3-0.
#3 ·
Håwe
· 2009-08-25 11:26
Den här matchen vinner Sirius. Något annat är oacceptabelt och kommer icke att ske. En enda sak gäller FORZAAAAA!!!!
Mitt plan landar på Arlanda kl 18.00 så jag blir nog lite sen till matchen. Vore jävligt schysst om Sirius inte ligger under med 0-2 bara för att man missar några minuter. Det har ju varit lite si och så med det på sista tiden.
Om du landar kl 18 finns det nog risk att du missar sisådär de första 90 minuterna. Matchen börjar väl kl 17?
Varför ska du alltid ha rätt då? Kan du svara på det? Ok, då blir det ingen match för mig. Men det brukar alltid gå bra för Sirius när jag hänger med norrmän. Södra borta 09, La BOiS borta 08, etc. Borde vara en bank på Sirius Bandy på lördag när hela jag är fullständigt omsvärmad av norskar!
#7 ·
70
· 2009-08-27 19:22
På söndag ska Tage göra sin uppskjutna debut och det måste generera vinst annars vet jag inte hur vi ska göra med matcher för honom i fortsättningen.
Torskar vi skyller vi allt på Tage.
Hoppas att Tage inte brås för mycket på sin far. "Born to lose" alltså.
Nej det här skall bli vinst 2-1, dvs jag håller med Gurra i dagens UNT
Det här var rätt kul: [link=http://www.uppsalatidningen.se/?use=publisher&id=1513&force_menu=128]http://www.uppsalatidningen.se/?use=publisher&id=1513&force_menu=128[/link].
Sen tycker jag att han har rätt i vissa åsikter, men tvekar på att han har någon aning om vad han snackar om.
Intressant, men ta det helst i en ny tråd.
Eller, jag kan öppna en sån förresten.
#13 ·
gaffa
· 2009-08-29 19:54
inför matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9144&ptid=1198&nav=100
#14 ·
Fluff
· 2009-08-29 20:02
Var är Hochen?
#15 ·
johann
· 2009-08-29 20:04
"känning" :(
Ghaaa för känningar!!
Därmed dog mitt 1-1 tips som jag var tvungen att lämna in i onsdags. Nu blir det tok-torsk!
#17 ·
Joint
· 2009-08-29 22:15
Men vad fan. :(
Underhållningsvärdet sjunker så grovt utan Hogge. Faaan aaassåååå.
#18 ·
Tobbe
· 2009-08-29 22:22
Tråkigt som fan med Hoch. Han såg vassare ut för varje gång han spelade.
#19 ·
Joint
· 2009-08-30 12:32
Inför på SF: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=312163
#20 ·
John
· 2009-08-30 12:37
Men lika borde det ju bli, eller hur? Såklart det blir det.
#21 ·
Joint
· 2009-08-30 13:43
Studan är vårt hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#22 ·
John
· 2009-08-30 17:08
Jahopp det var ju bra men synd att alla andra där nere skulle ta poäng också.
Det svänger om Sirius!! Så här bra har jag inte mått på en fotbollsmatch på Studan sedan...typ Sundsvall 2007. Hatten av för samban i 2:a. Småviktigt var det ju också.
#24 ·
Håwe
· 2009-08-30 17:30
Den här matchen vinner Sirius. Något annat är oacceptabelt och kommer icke att ske. En enda sak gäller FORZAAAAA!!!!
Jag tar mig friheten att citera mig själv. Ibland måste man vara bestämd ;-)
#25 ·
Joint
· 2009-08-30 17:31
Tre ord: oj, oj, oj!
#26 ·
Sakul
· 2009-08-30 18:30
Tre ord: SÅ JÄVLA ENKELT!
Största blåsvarta segern hittills sen avancemanget till Superettan om jag inte minns helt fel. Tage är inte bara välkommen tillbaka till Studan. Jag kräver att han från och med nu bevittnar samtliga matcher. Såväl hemma som borta.
#28 ·
Joint
· 2009-08-30 19:05
Två ord räcker, Sirius knäcker. Hihihi. Söndagsmys!
#29 ·
Fluff
· 2009-08-30 19:19
Tage for President!
Jag får helt enkelt prioritera am. fotboll före rundboll fler gånger. Då kanske vinsterna fortsätter komma!
#31 ·
johann
· 2009-08-30 19:50
länge leve tage och länge leve spettan hasani. ska försöka sammanfatta mina känslor i ett ord: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
#32 ·
Sakul
· 2009-08-30 19:51
Shpetim är en förjäkla rolig fotbollsspelare. I första halvlek tappade han boll, gjorde illa sig, tappade boll igen, missade friläge och gjorde illa sig ett par gånger till. I andra halvlek går han ut och tappar boll, dribblar igenom halva Assyriskas försvar och gör mål, gör ett till mål, gör illa sig och blir till sist utbytt. Långa stunder funderar man verkligen över hur i hela friden han kan vara vår bäste målskytt. Sen gör han det där målet, och då minns man minsann. Nu kan jag väl iofs köpa att han fick en smäll på en gammal skada, men lite klen är han allt. Fast det förstås, vad fan gör det så länge han gör mål?
Måste framför allt plussa för hela backlinjen. Jag menar, har Haisem gjort ett enda dåligt ingripande den här säsongen? Han är ruuuuuggigt stabil. P och Shpetim var väl också bra. Mittfältet kändes av någon anledning rätt osynligt.
Lite småjobbigt med Gurra avstängd, nu skulle man gärna ha Blomman tillbaka. Men Zeta klarar det säkert bra.
#33 ·
johann
· 2009-08-30 19:55
8 mål av sphetim = mer än hoch vann skytteligan på förra året... och ändå svär man åt hur dålig han ser ut stundtals. "jäkla rolig" kille helt enkelt :)
#34 ·
RRR
· 2009-08-30 20:01
helt fantastiskt resultat
#35 ·
Lemon
· 2009-08-30 20:02
Den här säsongen blir man inte klok på. 5-0! Jag var där, men begriper inte mer för det. Strunt samma. Här ska firas!
Johann: Instämmer, men jag tar mig friheten att redigera bort några A:n för att inte förfula forumet.
#37 ·
Joint
· 2009-08-30 21:16
Hasani är ett kapitel för sig, men som sagt: "allt är förlåtet" ;). Vilken revansch...
Referat: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=312276
Spelarbetyg: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=312244
Tack för i kväll!
#38 ·
Tifo
· 2009-08-30 21:21
Det här smakade ju fläskkorv!
#39 ·
RRR
· 2009-08-30 21:28
med rotmos? :-)
#40 ·
70
· 2009-08-30 21:38
Tage hälsar och tackar! Han är mycket nöjd med sin insats, men ödmjuk som han är hyllar han även kollektivet. Alla var delaktiga i dagens fall framåt. Särskilt AFF som planenligt klappade ihop när bollen inte rullade deras väg.
#41 ·
Kalle
· 2009-08-30 22:00
Nu ska jag fråga mina AFF-elever imorgon om hur matchen gick. När de svarar mig så kommer jag sörpla kaffe ur en siriusmugg!!!
5-0 är ju helt galet, men nu är det bara att bryta ihop och glömma bort. Varje match är en måste-match och det här resultatet kan vara bortkastat om man inte laddar om ordentligt.
#42 ·
RRR
· 2009-08-31 06:29
särskilt som båda dynggängen nedanför tog poäng, varför är Peking så genomusla i alla matcher utom mot oss?
Jo, jobbigt. En polare (Pekingsupporter) messade och drygade sig efter deras vinst mot oss och förklarade att "vi ska i varje fall hjälpa er med att spöa Vasalund". Mitt svar då: Vi får väl se.
Skulle kunna dryga mig tillbaka nu men jag är Sirius och inte AIK.
Underbart skön vinst, men vad hände med Love? Varför petades han från truppen?
Normalt tas det ut 17 spelare i truppen, folk kan ju bli sjuka och så. Det innebär att en spelare är sjuttonde man, det vill säga inte är med i truppen om inget oförutsett händer. Det är naturligtvis bara sjuttonmannatruppen som kommuniceras utåt.
Gissningsvis var Love helt enkelt sjuttonde man.
Farbror messade från London och undrade om Assyriska var i går eller i dag. Jag sa att det var i går och att Sirius vann med 5-0. Det trodde han inte på.
#47 ·
Joint
· 2009-08-31 13:16
Gissningsvis räknade man inte med Hasani före matchen. :P
#48 ·
gaffa
· 2009-09-01 22:03
oavsett om man var där eller inte rekommenderas å det kraftigaste en titt på highlights: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9197&ptid=1198&nav=102
Det som inte syntes från läktarplats var hur sjukt snyggt förspelet till straffen var. Wow! Annars så var (utan att förta något från Sirius prestation) Assyriskas mittförsvarare verkligen ofantligt klantiga.
#50 ·
Håwe
· 2009-09-02 17:33
Jo, så här i efterdyningarna när euforin lagt sig och man i lugn och ro kan titta på höjdpunkerna så ser man ju att Assyriska har en extremt dålig dag på jobbet. Sen hur mycket det var Sirius förtjänst återstår att bevisa i de åtta viktiga matcher som är kvar att spela.
#51 ·
RRR
· 2009-09-02 19:17
Schysst ändå att göra fem kassar