Nu är programmet spikat iallafall, men svenskbandy har inte brytt sig om att lägga ut det än. Bollnäs borta i premiären, Falun hemma på annandagen, som sagts tidigare. Villa hemma 27 november och borta den 3 januari går också att luska ut.
Säsongen 09/10
Här finns hela spelprogrammet! Trodde aldrig jag skulle säga det, men tack Hammarby!
http://www.hammarbybandy.se
Haparanda borta hamnade den 30/12 nu. Det känns betydligt mera lockande än det förra förslaget, hoppas på att kunna ta mig dit!
Oh vad varmt och härligt det kommer vara. Jag ska försöka flytta det som ska flyttas så jag också kan haka på den lilla trippen.
Ja, det lär väl kosta en dryg lax att ta sig upp till Happis men fy i skitan vad ballt det skulle vara.
En lax hostar jag gärna upp. Det är ju bara några drinkar det.
Här finns hela spelprogrammet! Trodde aldrig jag skulle säga det, men tack Hammarby!
Det är väl Hammarby som har beställt spelschemat? Klart att dom vill skryta med sin ägodel....
Beställt? Det är väl bara en tillfällighet att Hammarby fått hemmamatch både i premiären och på annandagen.
Sen har jag inte räknat hur många hemmamatcher de har på fredagskvällar men man kan ju gissa.
Sen har jag inte räknat hur många hemmamatcher de har på fredagskvällar men man kan ju gissa.
Kollade lite snabbt och det ser ut som de har fyra hemmamatcher som inte är på en helg. Om det är ungefär som de andra lagen orkar jag faktiskt inte forska reda på. Kan ju jämföra med Sirius kanske.
Sirius har 7 hemmamatcher mitt i veckan. Hammarby har fyra. Detta är inte en seriös undersökning. Anekdotisk evidens kallas det.
Ännu ett bevis för att hammarby äger bandyn. Fy fan va patetiskt!!!!
Som jag skrev är det inte ett bevis för nånting. Falun kanske har alla sina hemmamatcher på helgen, det vet jag inte. Bryr mig inte heller faktiskt.
Skitprogram. Missat 3 hemmamatcher.
Det enda positiva är att jag är borta, så jag ens slipper frestelsen att åka till Zunken, eftersom jag av princip inte tänker betala en krona till Brajen i år.
Tuff start dessutom. Vi har alltid svårt i Bollnäs. Fyra poäng efter de fem första därmed, i bästa fall. Jag tar en kvalplats redan nu!!
Det enda positiva är att jag är borta, så jag ens slipper frestelsen att åka till Zunken, eftersom jag av princip inte tänker betala en krona till Brajen i år.
Tuff start dessutom. Vi har alltid svårt i Bollnäs. Fyra poäng efter de fem första därmed, i bästa fall. Jag tar en kvalplats redan nu!!
Nänä! 10 ska vi bli minst. Helst 8:a. Det tycker jag är rimligt.
Jag kan rikta en del kritik mot att vi har i princip alla långresor på onsdagar.
det tycker jag är befogad kritik, hur ska vi obetalda supportrar ha råd att åka bort mitt i veckan när vi blir tvungna att ta ledigt stup i kvarten
Tycker att programet ser riktigt bra ut för att vara gjort av bandypamparnaOkey hyfsat svår början men 5-6 poäng där vore inte omöjligt.fan va härligt snart äre igång.
Jag är inne på Garrys linje.
Bollnäs borta i år är en av dem svåraste matcherna man kan få i en premiär. Bandyn i bollnäs kokar, sävstaås kommer lukta (läs stinka) glögg (läs annan dryck) och det kommer vara helt galet. Hellmyrs kommer vara taggad till tänderna och vi med... som sagt tuff match men inspirerande. Dessutom är vi endast resultatinresserade... =)
Bollnäs borta i år är en av dem svåraste matcherna man kan få i en premiär. Bandyn i bollnäs kokar, sävstaås kommer lukta (läs stinka) glögg (läs annan dryck) och det kommer vara helt galet. Hellmyrs kommer vara taggad till tänderna och vi med... som sagt tuff match men inspirerande. Dessutom är vi endast resultatinresserade... =)
det blir säkert bra träning :-)
Jag är inne på Garrys linje.
En sådan inramning kan ju slå emot en under vissa förutsättningar...
Jag cyklade nyss förbi Niklas Hellqvist, och han såg fruktansvärt arg ut. Hoppas det håller i sig hela vintern.
Ilska i Haparanda över programmet - man är böjd att hålla med dem:
http://www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=5044731
http://www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=5044731
Jo, man måste ju instämma i Happis kritik. Självklart skall de inte särbehandlas i ngn högre grad bara för att de har långa avstånd men de få önskemål de hade kunde förbundet gott ha hjälpt till med.
Ack, vet inte alla att vi har att göra med Svenska Hammarby Bandy förbundet och som rent organisatoriskt sitter på en skön sylta på söder och nynnar Kenta & Lundell.
Jo, tur att Happis Kommun spottade in en halv mille till klubben i reseersättning eller hur det nu var.
de hade dyra resor redan i ettan men nu föreslår jag nästan att vi börjar en insamling till Happis
stackars Happis
stackars Happis
Snälla!!!
Kan vi inte bara hoppa över resten av September och Oktober och köra igång nu??
Löjliga försök att döva bandyabstinensen med "Silly Season", "Zoo-ask-betting", försäsongssnack, fisketurer och malthaltiga drycker har bara gjort längtan efter nyspolad is på Studan allt större!
Jag kan också erkänna redan nu att jag är en "bandyholic" eftersom jag inte kommer att kunna "låta bli" vare sig Svenska Cupen eller World Cup oavsett sittplatser, väggar och tak.
Jag tycker spelprogrammet för IKS del ser riktigt schysst ut. Lördagsmatcherna mot Bajen och Villa i kombination med annandagsmatch mot Falun och trettondagsmatch mot Byn borde väl borga för hyfsad publiktillströmmning? Vi slår väl förra årets snitt i seriespelet åtminstone? Enda smolket är att jag är bortrest vid premiären mot Bollnäs :-(
Kom igen nu Kung Bore...blås bort sommareländet!
Kan vi inte bara hoppa över resten av September och Oktober och köra igång nu??
Löjliga försök att döva bandyabstinensen med "Silly Season", "Zoo-ask-betting", försäsongssnack, fisketurer och malthaltiga drycker har bara gjort längtan efter nyspolad is på Studan allt större!
Jag kan också erkänna redan nu att jag är en "bandyholic" eftersom jag inte kommer att kunna "låta bli" vare sig Svenska Cupen eller World Cup oavsett sittplatser, väggar och tak.
Jag tycker spelprogrammet för IKS del ser riktigt schysst ut. Lördagsmatcherna mot Bajen och Villa i kombination med annandagsmatch mot Falun och trettondagsmatch mot Byn borde väl borga för hyfsad publiktillströmmning? Vi slår väl förra årets snitt i seriespelet åtminstone? Enda smolket är att jag är bortrest vid premiären mot Bollnäs :-(
Kom igen nu Kung Bore...blås bort sommareländet!
Gooooo istid!
http://www.bandysverige.se/editorial_show_varfor-smygsponsrar-forbundet-hammarby-och-vasteras.html?id=8590867
synd bara att sånt här kommer när förbundet redan spikat programmet, nån gång måste övriga klubbar sätta ned foten och protestera mot tramsin och hans sponsring av bajen och västerås
synd bara att sånt här kommer när förbundet redan spikat programmet, nån gång måste övriga klubbar sätta ned foten och protestera mot tramsin och hans sponsring av bajen och västerås
Håller med.
"SBF har således genom så kallad ”lottning” smygsponsrat Hammarby med två och en halv miljon de senaste sju åren. Ska det vara så?"
Fy fan vad bra skrivet. Gudmund Knutsson for president i bandyförbundet!
Fy fan vad bra skrivet. Gudmund Knutsson for president i bandyförbundet!
Det verkar tyvärr inte finnas några som helst gränser för gullandet med grönvita lag. Man undrar vad nästa steg blir? Vaför inte ersätta annandagsomgången med sammandrag på Zinken/gurkburken.
BK har årsmöte på Studan imorgon klockan 1800. Sjonis ser gärna att Västra dyker upp!
Jo, fast då borde man inte lagt det på en fotbollsmatchdag.
Oj klockan 18 redan. Det blir knivigt att hinna ner till.
Dålig tajming av matchdag, jupp...
Kul att Rosa jobbar vidare i IKS!
Japp. Det tackar vi för!!
Japp.
Kul & nyttigt!
Jag tror dessutom att KAPTEN Förare har tagit plats i BKs styrelse. Toppen!
Jag tror dessutom att KAPTEN Förare har tagit plats i BKs styrelse. Toppen!
Stämmer, allt i sin ordning.
Hittade detta på SF:
Avvaktande offside
En annan nyhet är det troligen kommer bli färre onödiga frislag för offside. Ofta blåses spelet av, trots att den offsidestående spelaren egentligen inte påverkar spelet. Till kommande säsong har domaren rätt att avvakta och utdöma en avvaktande offside. Om försvaret till exempel kan vända spelet och gå till anfall ska domaren alltså inte blåsa av, en regel som finns i både fotboll och ishockey sedan tidigare.
Känns bra på ett sätt men även att det öppnas upp möjligheter till horibla feltolkningar. Vad händer om försvaret ser ut att vända spelet men snubblar och det blir målchans? Hur lång tid krävs för att momentet är över osv..
Avvaktande offside
En annan nyhet är det troligen kommer bli färre onödiga frislag för offside. Ofta blåses spelet av, trots att den offsidestående spelaren egentligen inte påverkar spelet. Till kommande säsong har domaren rätt att avvakta och utdöma en avvaktande offside. Om försvaret till exempel kan vända spelet och gå till anfall ska domaren alltså inte blåsa av, en regel som finns i både fotboll och ishockey sedan tidigare.
Känns bra på ett sätt men även att det öppnas upp möjligheter till horibla feltolkningar. Vad händer om försvaret ser ut att vända spelet men snubblar och det blir målchans? Hur lång tid krävs för att momentet är över osv..
Möjligheter till horibla feltolkningar är helt i Tramsins linje. Man måste ju kunna bistå Bajen om de ligger pyrt till.
Ord! Det finns säkert ett draft om "Ej offsidebara färger". Gissa vilka?
Våga med lite placeringstipning, då är frågan, var skall man placera Sirius nånstans? Man vill ju så gärna att Sirius kommer att vinna grundserien.
Det känns som att IK Sirius kommer att vara bland de topp-6.
Katrineholm-Värmbol, Falun o Vänersborg(antingen outsider eller på nedflyttningsplats).
Haparanda verkar vara spännande!!
Denna tabell bygger på utan att titta på någonting annat.
Multitabell (en klubb kan ha flera placeringar)!!!
1) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby och Bollnäs
2) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken o Bollnäs.
3) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken, Bollnäs o Vetlanda.
4) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda o Villa-Lidköping.
5) Sirius, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg o Falun.
6) Sirius, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg, Falun, Vänersborg och Haparanda.
7) Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg, Falun, Vänersborg, Haparanda, Kungälv o Katrineholm-Värmbol.
8+10) Samma som ovan!!!
11) Katrineholm-Värmbol, Haparanda, Kungälv, Vänersborg, Falun o Broberg.
12) Katrineholm-Värmbol, Kungälv o Vänersborg.
S L
Det känns som att IK Sirius kommer att vara bland de topp-6.
Katrineholm-Värmbol, Falun o Vänersborg(antingen outsider eller på nedflyttningsplats).
Haparanda verkar vara spännande!!
Denna tabell bygger på utan att titta på någonting annat.
Multitabell (en klubb kan ha flera placeringar)!!!
1) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby och Bollnäs
2) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken o Bollnäs.
3) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken, Bollnäs o Vetlanda.
4) Edsbyn, Sirius, Västerås, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda o Villa-Lidköping.
5) Sirius, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg o Falun.
6) Sirius, Hammarby, Sandviken, Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg, Falun, Vänersborg och Haparanda.
7) Bollnäs, Vetlanda, Villa-Lidköping, Broberg, Falun, Vänersborg, Haparanda, Kungälv o Katrineholm-Värmbol.
8+10) Samma som ovan!!!
11) Katrineholm-Värmbol, Haparanda, Kungälv, Vänersborg, Falun o Broberg.
12) Katrineholm-Värmbol, Kungälv o Vänersborg.
S L
1-4 Edsbyn, Hammarby, Sandviken, Västerås
5-10 Bollnäs, Broberg, Sirius, Vetlanda, Villa, Vänersborg
11-14 Falun, Haparanda, Katrineholm, Kungälv
Mer noggrant än så vågar jag inte tippa. Det känns som 10 lag gör upp om 8 platser och vilka som helst av "5-10" kan missa slutspel. Tror Falun och Katrineholm åker ur diiiwekt.
OBS! Har placerat lagen i bokstavsordning, inte hur jag tror tabellen blir.
5-10 Bollnäs, Broberg, Sirius, Vetlanda, Villa, Vänersborg
11-14 Falun, Haparanda, Katrineholm, Kungälv
Mer noggrant än så vågar jag inte tippa. Det känns som 10 lag gör upp om 8 platser och vilka som helst av "5-10" kan missa slutspel. Tror Falun och Katrineholm åker ur diiiwekt.
OBS! Har placerat lagen i bokstavsordning, inte hur jag tror tabellen blir.
S L, jag varnar för lag som Villa och Vänersborg.
Hemmapremiären flyttad från 4:e till 3:e november för att undvika Almtunakrock.
Tuffare spel att vänta i år?
REGEL 16
ï¶ Insläpp av tidsutvisad spelare vid mÃ¥l
Om motståndarlag gör mål under tidsutvisning på spelare i andra laget så får den spelare med kortast kvarvarande utvisningstid insläppas i spel. Om lag vid straff får spelare tidsutvisad och straff slås i mål så får den spelare med kortast kvarvarande utvisningstid insläppas i spel. Detta gäller även den spelare som utvisats vid straffen om ingen annan spelare sedan tidigare är tidsutvisad.
Vid avvaktande utvisning och mål görs så renderar detta i utvisning av felande spelare. Om två eller fler spelare utvisats vid samma tidpunkt alternativt att deras utvisningstid löper ut samtidigt skall den spelare insläppas som begått den tidigaste förseelsen i matchen.
Lite orolig att det kan uppstå fler skador med en regel som "underlättar" att ta en utvisning. Vi vill inte ha några skador i vår förhållandevis lilla trupp!!
REGEL 16
ï¶ Insläpp av tidsutvisad spelare vid mÃ¥l
Om motståndarlag gör mål under tidsutvisning på spelare i andra laget så får den spelare med kortast kvarvarande utvisningstid insläppas i spel. Om lag vid straff får spelare tidsutvisad och straff slås i mål så får den spelare med kortast kvarvarande utvisningstid insläppas i spel. Detta gäller även den spelare som utvisats vid straffen om ingen annan spelare sedan tidigare är tidsutvisad.
Vid avvaktande utvisning och mål görs så renderar detta i utvisning av felande spelare. Om två eller fler spelare utvisats vid samma tidpunkt alternativt att deras utvisningstid löper ut samtidigt skall den spelare insläppas som begått den tidigaste förseelsen i matchen.
Lite orolig att det kan uppstå fler skador med en regel som "underlättar" att ta en utvisning. Vi vill inte ha några skador i vår förhållandevis lilla trupp!!
håkki!!
Fler skador och hockey är en synvinkel. En annan är att det leder till att det "bättre" laget inte kan springa ifrån med 3-4 mål under en dubbelutvisning. Kanske blir det lite av varje...
Tror att allt för många överskattar exempelvis Bollnäs i år. Lätt att bli bländad av Hellmyrs stjärnglans och inte se bristerna som finns i Bollnäs lagbygge, där den främsta är att ingen av deras anfallare kommer göra fler än 15 mål nästa säsong.
1) Sandviken
2) Sirius
3) Edsbyn
4) Västerås
5) Vänersborg
6) Hammarby
7) Vetlanda
8) Villa lidköping
9) Bollnäs
10) Broberg
11) Kungälv
12) Falun
13) Katrineholm
14) Haparanda
Final sandviken sirius, Saik slår ut hammarby och västerås medans vi slår ut edsbyn och vänersborg.
Haparanda tror jag har ett bättre lag än att komma sist men när fan ska dom hinna träna med det här spelprogrammet.
Finalen slutar 6-5 till saik efter feldömd straff i 87 minuten.
2) Sirius
3) Edsbyn
4) Västerås
5) Vänersborg
6) Hammarby
7) Vetlanda
8) Villa lidköping
9) Bollnäs
10) Broberg
11) Kungälv
12) Falun
13) Katrineholm
14) Haparanda
Final sandviken sirius, Saik slår ut hammarby och västerås medans vi slår ut edsbyn och vänersborg.
Haparanda tror jag har ett bättre lag än att komma sist men när fan ska dom hinna träna med det här spelprogrammet.
Finalen slutar 6-5 till saik efter feldömd straff i 87 minuten.
1)Västerås
2)Edsbyn
3)Sandviken
4)Bollnäs
5)Sirius
6)Vänersborg
7)Hammarby
8)Vetlanda
9)Haparanda
10)Villa
11)Broberg
12)Falun
13)Kungälv
14)Katrineholm
Högs amatörmässig och ovetenskaplig gissning.
Knivis >>> Långa resor är bra för happis då kan dom ju ladda med många kirkvällar. Bra för moralen om inte annat.
2)Edsbyn
3)Sandviken
4)Bollnäs
5)Sirius
6)Vänersborg
7)Hammarby
8)Vetlanda
9)Haparanda
10)Villa
11)Broberg
12)Falun
13)Kungälv
14)Katrineholm
Högs amatörmässig och ovetenskaplig gissning.
Knivis >>> Långa resor är bra för happis då kan dom ju ladda med många kirkvällar. Bra för moralen om inte annat.
1)Västerås
2)Vänersborg
3)Hammarby
4)Villa
5)Edsbyn
6)Sirius
7)Sandviken
8)Bollnäs
9)Haparanda
10)Vetlanda
11)Broberg
12)Kungälv
13)Falun
14)Katrineholm
Det enda jag är säker på är ettan och 14
2)Vänersborg
3)Hammarby
4)Villa
5)Edsbyn
6)Sirius
7)Sandviken
8)Bollnäs
9)Haparanda
10)Vetlanda
11)Broberg
12)Kungälv
13)Falun
14)Katrineholm
Det enda jag är säker på är ettan och 14
Japp RRR, du har fel på SAIK och Väners. Flytta ner Väners till plats 6 och SAIK till 2. IKS till plats 8 och bollnäs till plats 7. Då tror jag du är nära verkligheten. (fråga nu inte varför jag tippar IKS som 8.) vi tittar ju inte på resultatet så kommer vi 8 får vi spela slutspel..
Bara vi hänger kvar och Brajen inte vinner så är jag nöjd.
I år har jag ingen aning. Hoppas på kvartsfinal.
1) Sandviken
2) Västerås
3) Hammarby
4) Edsbyn
5) Vänersborg
6) Sirius
7) Villa lidköping
8) Bollnäs
9) Vetlanda
10) Broberg
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
2) Västerås
3) Hammarby
4) Edsbyn
5) Vänersborg
6) Sirius
7) Villa lidköping
8) Bollnäs
9) Vetlanda
10) Broberg
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
Edsbyn och Bollnäs floppar. Villa och Vetlanda gör bra säsonger. SAIK och VSK ohotade finallag. Katrineholm och Falun åker så det visschlar om et.
Sirius då? Det blir faktiskt slutspel igen. Där vi kommer att få möta fyran i kvarten. Det blir nog faktiskt Vetlanda igen.
Sirius då? Det blir faktiskt slutspel igen. Där vi kommer att få möta fyran i kvarten. Det blir nog faktiskt Vetlanda igen.
Jupps det blir slutspel igen.
1) Sandviken
2) Hammarby
3) Västerås
4) Byn
5) Villa
6) Sirius
7) Väners
8) Televerket
9) Broberg
10) Vetlanda
11) Kungälv
12) Haparanda
13) Falun
14) Katrineholm
1) Sandviken
2) Hammarby
3) Västerås
4) Byn
5) Villa
6) Sirius
7) Väners
8) Televerket
9) Broberg
10) Vetlanda
11) Kungälv
12) Haparanda
13) Falun
14) Katrineholm
1. Saik
2. Buyen
3. VSK
4. Byn
5. Vägverket
6. Sirius
7. Väners
8. Villa
9. Vetlanda
10. Happis
11. Broberg
12. Kungälv
13. Falun
14. Katrineholm
2. Buyen
3. VSK
4. Byn
5. Vägverket
6. Sirius
7. Väners
8. Villa
9. Vetlanda
10. Happis
11. Broberg
12. Kungälv
13. Falun
14. Katrineholm
01. Hammarby
02. SAIK
03. VSK
04. Byn
05. Vetlanda
06. Televerket
07. Villa
08. Väners
09. Broberg
10. Sirius
11. Happis
12. Kungälv
1300. Falun
1400. Katrineholm
1. PN
1,5. Hammarby
2. SAIK
3. VSK
4. Sirius
5. Edsbyn
6. Bollnäs
7. Vetlanda
8. Villa
9. Väners
10. Broberg
11. Kungälv
12. Happis
13. Falun
14. Katrineholm
Känner att jag var jäkligt överoptimistisk nu.
1,5. Hammarby
2. SAIK
3. VSK
4. Sirius
5. Edsbyn
6. Bollnäs
7. Vetlanda
8. Villa
9. Väners
10. Broberg
11. Kungälv
12. Happis
13. Falun
14. Katrineholm
1. PN
1,5. Hammarby
2. SAIK
3. VSK
4. Sirius
5. Edsbyn
6. Bollnäs
7. Vetlanda
8. Villa
9. Väners
10. Broberg
11. Kungälv
12. Happis
13. Falun
14. Katrineholm
Ja du, ungdomlig entusiasm kan du alltid skylla på.
1) Hammarby
2) SAIK
3) VSK
4) Edsbyn
5) Väners
6) Broberg
7) Vetlanda
8) Sirius
9) Bollnäs
10)Villa
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
2) SAIK
3) VSK
4) Edsbyn
5) Väners
6) Broberg
7) Vetlanda
8) Sirius
9) Bollnäs
10)Villa
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
1) SAIK
2) Hammarby
3) VSK
4) Vetlanda
5) Edsbyn
6) Bollnäs
7) Sirius
8) Väners
9) Villa
10)Broberg
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
2) Hammarby
3) VSK
4) Vetlanda
5) Edsbyn
6) Bollnäs
7) Sirius
8) Väners
9) Villa
10)Broberg
11) Haparanda
12) Kungälv
13) Falun
14) Katrineholm
Dagens trippel, tips:
Katrineholm Värmbol BS - Villa Lidköping BK: 2-5
IFK Kungälv - Falu BS: 5-3
IFK Vänersborg - HaparandaTornio: 6-4
Katrineholm Värmbol BS - Villa Lidköping BK: 2-5
IFK Kungälv - Falu BS: 5-3
IFK Vänersborg - HaparandaTornio: 6-4
KVBS har det svettigt. 0-7 efter 25 min.
0-8 efter 34...
1-12, 51 min.
1-0 till Kungälv f.ö. :)
1-0 till Kungälv f.ö. :)
3-15 slutresultat, vad ligger målrekordet på i en match i högsta serien tro?
Jag tippade KVBS på 1400:e plats. Dom får det jobbigt.
3-15 slutresultat, vad ligger målrekordet på i en match i högsta serien tro?
Precis vad jag funderade på också och det finns ju faktiskt tillfällen när bandyförbundets kackiga hemsida är användbar:
http://www.svenskbandy.se/t2.aspx?p=1401160
Det svänger om Villa. 2-16 mot Byn i fjol och nästan tvärtom idag. Jag som tyckte KVBS +5.5 mål var ett intressant spelobjekt..
Happis har 3-0 borta mot Väners efter 22 min. Kul!
Perkilä vilken start av Happis. 3-0 efter 20 min.
Jag hejar på lagen utan bandyhall så forza Happis in med bollen, hey hey!
Behövdes det någon mer anledning att inte hålla på Hammarby i år?
http://www.dn.se/sport/hammarby-bandy-gick-fore-i-vaccinkon-1.991573
http://www.dn.se/sport/hammarby-bandy-gick-fore-i-vaccinkon-1.991573
ha ha Bajen skämmer ut sig IGEN
Inget å skämma ut sej för. Vem som helst i blåsvart får gärna min dos.
Om spelarna får samma biefekter som jag fick så känns 2.20 på villa som bjudodds. Ena armen fick influensa och var värdelös att ha att göra med i tre dagar.
Tänkte just säga det. Vi borde kunna erbjuda vaccinering till alla lag dagen innan de ska möta Sirius.
Exakt. Nått ska väl även akademiska bidra till här i världen.
Spanar i kalendern och konstaterar att spelprogrammet efter uppehållet för bandy-DM är minst sagt bitigt. På en vecka har vi alltså tre av topp-4 samt ett slutspelsjagande VBK:
3/2 Bajen (h)
5/2 VBK (b)
7/2 Byn (b)
10/2 SAIK (h)
Särskilt härligt blir det väl att komma hem med bussen från Vetlanda kl 4 på lördagsmorgonen för att sedan åka typ lika långt åt andra hållet på söndagmorgonen. Det där programmet håller ju inte. (Vore väl nästan smartare att typ chartra ett par sovvagnar mellan säg Nässjö och Bollnäs den natten.)
3/2 Bajen (h)
5/2 VBK (b)
7/2 Byn (b)
10/2 SAIK (h)
Särskilt härligt blir det väl att komma hem med bussen från Vetlanda kl 4 på lördagsmorgonen för att sedan åka typ lika långt åt andra hållet på söndagmorgonen. Det där programmet håller ju inte. (Vore väl nästan smartare att typ chartra ett par sovvagnar mellan säg Nässjö och Bollnäs den natten.)
Ja materialet kommer att få bekänna färg i februari.
Märkligt att programmet kan planeras så ojämnt över säsongen. Som lök på laxen kommer ju dessutom hängmatchen mot Byn.
Märkligt att programmet kan planeras så ojämnt över säsongen. Som lök på laxen kommer ju dessutom hängmatchen mot Byn.
Plenringen var väl bättre innan VM trycktes in?
Tycker det är perfekt äntligen kan vi få lite motstånd vi kommer självklart vinna alla matcher men det kanske kan bli lite spänning iaf
Det drar ihop sig... Och nu måste man ju börja räkna på vad som egentligen krävs för att nå den där eftertraktade slutspelsplatsen.
Haparanda
Bollnäs (b)
Villa (h)
Broberg (h)
Kungälv (b)
Villa (b)
Vänersborg (h)
---------------------
Många öppna matcher... Om man kammar noll i Bollnäs och Lidköping så har man ändå bra poängchans i resten. Hoppas de går på någon mina, men tar nog 6 eller i värsta fall 8 poäng till.
Vetlanda
Sirius (h)
SAIK (h)
Villa (b)
Edsbyn (h)
VSK (b)
---------------------
Kan nog vinna på fredag, men har sedan ett minst lika svårt program som Sirius själva. Bör inte ta mer än 4 poäng.
Vänersborg
Edsbyn (h)
Bollnäs (h)
VSK (b)
Broberg (h)
Haparanda (b)
---------------------
Tar emot hela Hälsingland hemma, och där kan det bli en del poäng, men med två svåra bortamatcher tar man nog allra högst 6 poäng.
Sirius
Vetlanda (b)
Edsbyn (b)
SAIK (h)
KVBS (b)
Edsbyn (h)
Bollnäs (h)
---------------------
Att det är svårt är ju bara att konstatera. Men förhoppningsvis ska vi ta våra poäng i Katrineholm. Sedan är vi ju fortfarande hemmastarka, så 5-6 till poäng tippar jag att det blir.
Summa summarum så är fredagsmatchen naturligtvis viktig, men kanske inte så viktig som det först kändes sett till Vetlandas knepiga program. Jag tror att Haparanda är laget att se upp med. Vi får inte tappa mer än 1 pinne på Happis, så minst 5 poäng till är troligen nödvändiga. Känns som att de sista matcherna mot Byn och Bollnäs blir riktiga måstematcher.
Haparanda
Bollnäs (b)
Villa (h)
Broberg (h)
Kungälv (b)
Villa (b)
Vänersborg (h)
---------------------
Många öppna matcher... Om man kammar noll i Bollnäs och Lidköping så har man ändå bra poängchans i resten. Hoppas de går på någon mina, men tar nog 6 eller i värsta fall 8 poäng till.
Vetlanda
Sirius (h)
SAIK (h)
Villa (b)
Edsbyn (h)
VSK (b)
---------------------
Kan nog vinna på fredag, men har sedan ett minst lika svårt program som Sirius själva. Bör inte ta mer än 4 poäng.
Vänersborg
Edsbyn (h)
Bollnäs (h)
VSK (b)
Broberg (h)
Haparanda (b)
---------------------
Tar emot hela Hälsingland hemma, och där kan det bli en del poäng, men med två svåra bortamatcher tar man nog allra högst 6 poäng.
Sirius
Vetlanda (b)
Edsbyn (b)
SAIK (h)
KVBS (b)
Edsbyn (h)
Bollnäs (h)
---------------------
Att det är svårt är ju bara att konstatera. Men förhoppningsvis ska vi ta våra poäng i Katrineholm. Sedan är vi ju fortfarande hemmastarka, så 5-6 till poäng tippar jag att det blir.
Summa summarum så är fredagsmatchen naturligtvis viktig, men kanske inte så viktig som det först kändes sett till Vetlandas knepiga program. Jag tror att Haparanda är laget att se upp med. Vi får inte tappa mer än 1 pinne på Happis, så minst 5 poäng till är troligen nödvändiga. Känns som att de sista matcherna mot Byn och Bollnäs blir riktiga måstematcher.
Ganska nöjd med min tippning, bara fel på några lag =)
) Sandviken
2) Hammarby
3) Västerås
4) Byn
5) Villa
6) Sirius
7) Väners
8) Televerket
9) Broberg
10) Vetlanda
11) Kungälv
12) Haparanda
13) Falun
14) Katrineholm
) Sandviken
2) Hammarby
3) Västerås
4) Byn
5) Villa
6) Sirius
7) Väners
8) Televerket
9) Broberg
10) Vetlanda
11) Kungälv
12) Haparanda
13) Falun
14) Katrineholm
1. Hammarby
2. SAIK
3. VSK
4. Sirius
5. Edsbyn
6. Bollnäs
7. Vetlanda
8. Villa
9. Väners
10. Broberg
11. Kungälv
12. Happis
13. Falun
14. Katrineholm
Känns ganska misslyckat.
2. SAIK
3. VSK
4. Sirius
5. Edsbyn
6. Bollnäs
7. Vetlanda
8. Villa
9. Väners
10. Broberg
11. Kungälv
12. Happis
13. Falun
14. Katrineholm
Känns ganska misslyckat.
+/- en placering räknas som rätt anser jag.
1. Saik
2. Buyen
3. VSK
4. Byn
5. Vägverket
6. Sirius
7. Väners
8. Villa
9. Vetlanda
10. Happis
11. Broberg
12. Kungälv
13. Falun
14. Katrineholm
Hyfsat nära på resten. Men Väners är säsongens flopp och Brobban samt Villa säsongens utropstecken för mig, som ni ser. Hade väl också förväntat sig lite mer av VSK.
2. Buyen
3. VSK
4. Byn
5. Vägverket
6. Sirius
7. Väners
8. Villa
9. Vetlanda
10. Happis
11. Broberg
12. Kungälv
13. Falun
14. Katrineholm
Hyfsat nära på resten. Men Väners är säsongens flopp och Brobban samt Villa säsongens utropstecken för mig, som ni ser. Hade väl också förväntat sig lite mer av VSK.
Villa är årets Sirius. Man har liksom väntat på att de skall tappa och "bekänna färg", och nu är de i semi. Hoppas de går till final!
Nej...
Nej...
????
[list]-Nej...går inte till Final???
-Nej...är inte året Sirius??? [/list]
Personligen ser jag hellre glad Andersson än sur Nilsson i en final...även om jag misstänker att Bajen drar längsta strået.
Nej Villa är inte årets Sirius. Möjligtvis Happis. I fjol var Sirius tillsammans med Motala huvudfavoriterna för nedflyttning. Villa var tillsammans med Bollnäs och VSK rankade som outsiders till guldet. Vill minnas att de gav ca 10 ggr pengarna som mästare. Sirius gav 999 ggr i fjol. Jag vet, jag satte en femtilapp...
Nej Villa är inte årets Sirius. Möjligtvis Happis. I fjol var Sirius tillsammans med Motala huvudfavoriterna för nedflyttning. Villa var tillsammans med Bollnäs och VSK rankade som outsiders till guldet. Vill minnas att de gav ca 10 ggr pengarna som mästare. Sirius gav 999 ggr i fjol. Jag vet, jag satte en femtilapp...
Nja, huvudfavoriter till nedflyttning var vi nog inte (utom i Tages värld förstås ). ÖSK, Gripen, Motala och Kungälv rankades allmänt sämre vill jag minnas.
För övrigt otroligt att Kalle Spjuth redan är i speldugligt skick efter korsbandsskadan. Bra läkkött hos vissa.
Mäh.
Sirius är årets Sirius.
Sirius hade ingen Johan OCH Daniel Andersson. osv.
[quote1267889958=Erlingmark]
Nja, huvudfavoriter till nedflyttning var vi nog inte (utom i Tages värld förstås ). ÖSK, Gripen, Motala och Kungälv rankades allmänt sämre vill jag minnas.
[/quote1267896334]
Gripen och Kungälv vet jag hade lägre odds än oss som SM-vinnare. Vi och Motala hade max på Svenska spel 999 ggr. Det är möjligt att ÖSK också hade det, det kommer jag inte ihåg. Men det är ju iofs inte samma sak att ha högst odds som SM-vinnare som att ha lägst odds på att åka ur.
Svenska spel är kanske inte heller de med bäst oddssättare.
Nej ingen Andersson x 2 men en hög andra kvalitativa spelare. Måste säga att det ibland känns som om vi fortfarande inte tas på allvar... men vi är bra och har många bra spelare. Missförstå inte nu men att vi endast skulle vara ett bra lag håller jag inte med om. Vi har flera spelare som är intressanta för landslag och spelare som har spetskompetens inom olika områden. Det finns bra lirare i blåsvart med andra ord. Om ni undrar vilka jag syftar på så fråga eller nämner några direkt, Säleby, Eskhult, Fall, Mickelsson...
Svenska spel är kanske inte heller de med bäst oddssättare.
Det fanns fler bolag som hade oss delad toksist. Jag hade silar hos både NB och Bet365 med odds som liknade telefonnummer.
Förra året gick jag med vinst på oddsetspel. Svenska spel var generösa och trodde aldrig på Sirius.
Angående bra spelare i Sirius. För mig är varje spelare en stjärna och Ex17 ger aldrig upp. Det är små marginaler och när sista bitarna ligger på plats kan det här bli riktigt, riktigt bra. Längtar till nästa säsong, igen.
Angående bra spelare i Sirius. För mig är varje spelare en stjärna och Ex17 ger aldrig upp. Det är små marginaler och när sista bitarna ligger på plats kan det här bli riktigt, riktigt bra. Längtar till nästa säsong, igen.
Ex17 är ju åtminstone seriens bästa hörnrusare!
Ex17 visade även hörnskytte-kvalitéer på slutet!
X17 har höjt sig på många sätt! Årets utropstecken i in bok. Äntligen har han skakat av sig de hämmande åren i Loaferville!
X17 så klart, men Sälens kurva är inte heller att busa med. Den får gärna fortsätta på samma sätt.
Sälen har gått från klarhet till klarhet, både den här säsongen och i fjol. Ska man leta något "negativt" om hans målvaktsspel så är det att han släpper lite mycket returer. Men grym, det är han.
Theo Blanco har tagit över stafettpinnen på UNTs blogg och börjar med att såga Sirius bandy;
"Ja, jag pratar om Sirius Bandy… önskar det skulle vara ”Serious” bandy… killarna är kanske lite för glada i partyhatten ,ett lag fullt med talang som tappade marginaler på sena nätter med mycket party… vinsterna handlar om småmarginaler, undrar hur många marginaler man tappade egentligen… Remember championship teams only celebrate the BIG win (SM Guld)! Man kan nog säga att det är en ”Management problem” men alla spelare måste ta egen ansvar… Nu att Ni har fått en ny träningsanläggning som förhoppningsvis är byggklar till hösten, hoppas att det kan motivera laget att kamma hem ett SM Guld till Uppsala… som sagt talang finns!"
Jag blir lite konfunderad, det är ju inte riktigt den bild jag har..
"Ja, jag pratar om Sirius Bandy… önskar det skulle vara ”Serious” bandy… killarna är kanske lite för glada i partyhatten ,ett lag fullt med talang som tappade marginaler på sena nätter med mycket party… vinsterna handlar om småmarginaler, undrar hur många marginaler man tappade egentligen… Remember championship teams only celebrate the BIG win (SM Guld)! Man kan nog säga att det är en ”Management problem” men alla spelare måste ta egen ansvar… Nu att Ni har fått en ny träningsanläggning som förhoppningsvis är byggklar till hösten, hoppas att det kan motivera laget att kamma hem ett SM Guld till Uppsala… som sagt talang finns!"
Jag blir lite konfunderad, det är ju inte riktigt den bild jag har..
Festprissar eller inte, men min känsla är iaf inte att det har funnits mer att ta av ur laget under de senaste säsongerna. Inte för att jag vill såga potentialen i laget alltså, men med de resurser Sirius sitter på är det inte illa att summera säsongen med att skaka de blivande mästarna i en kvartfinal.
Jag håller med. Möjligen under serien kändes det ibland som att det fanns mer att ta av, men de klarade ju slutspelsplatsen vilket är snäppet mer än vad man kan begära tycker jag. Och i kvartsfinalserien var man riktigt bra!
"Teras difenns taaklar haart. Å dåm kan baade pasa å spriiinga bålen. Seeen ar haan nestan lika tjock sååm do, P-A... Ha ha"
Herr Blanco kommenterandes am. fotboll. (skämt endast avsett för konossörer av den ädla sporten med den ovala bollen).
Herr Blanco kommenterandes am. fotboll. (skämt endast avsett för konossörer av den ädla sporten med den ovala bollen).
Partylag? Nja knappast, många av oss är närmare 30 och har familj. Att vi är ute i vimlet under säsong så det skulle påverka resultatet känns långsökt och nästan som förtal... Om nu inte TB känner itll något som jag själv missat.
Herregud, laget parat ju mindre än klacken i bandy, det kan mean ju inte kalla nåt aprtygäng, killen blandar ihop bandy och ishockey, men det är väl normalt för en Amerikan
Har laget parat sig? Eller varit på ap-party?? Kröka inte en måndag Mikko!!!
jag har inte krökat, det är nog problemet...
Ja TB gjorde sig bättre som kommentator för amerikansk fotboll! Det var fina stunder med TB och Gullö!
Men Sirius bandy kan han låta bli att kommentera om han inte har bättre koll..
Men Sirius bandy kan han låta bli att kommentera om han inte har bättre koll..
Det kunde han visst inte. Nu är han på dem igen! Pajas!
Extremt seriös kille.
Sket man väl i, som dissteffe skulle ha sagt. Orkar verkligen folk läsa stafettbloggen fortfarande? Jag inväntar Siriussnubbe, tills vidare sket man väl i den.
staffett-bloggen känns som sagt en aning avslagen, Tomas kan inte du ta upp pinnen igen så man får nåt vettigt att läsa om, eller hon bandytjejen