Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Ovidkommande

Kir

Att Kir är en förträfflig dryck vet de flesta västringar men nu har jag upptäckt ett alkoholfritt alternativ: A-fil med svartvinbärssmak, lite som filmjölk med en gnutta kir. Kalas
Nu är jag förvirrad. Varför skulle man vilja ha ett alkoholfritt alternaiv till någonting?
Om A-fil med svartvinbärssmak är ett alternativ till Kir, är då A-fil utan svartvinbärssmak ett alternativ till vitt vin?
Va snopna gästerna skulle bli om man serverade det på nästa middagsbjudning.
Kir eller a-fil?

Man kan ju spetsa a-filen med svartvinbärssmak med t ex vodka för att få ett alkoholalternativ till alkoholfri a-fil med svartvinbärssmak?
Det är ju godare att blanda själv.
IKS - var vi än är, för vi har blåsvarta kånkelbär
så vi dricker Kir, eller A-fil med svartvinbärssmak, var vi än är, för vi har blåsvarta kånkelbär!
Vem tipsar Systembolaget om att ställa lite olika A-filer på hyllorna för alkoholfria alternativ?
Annars kunde man ju trott att svartvinbärssaft var ett alkoholfritt alternativ till kir.
Årets Blossa-glögg: orange flaska med smaka av clementiner...

Årets Blossa-glögg: orange flaska med smaka av clementiner...

När kan man köpa??
1:a oktober. I år ska jag inte missa. Funderar på att förboka. http://blossa.se/forboka.aspx
jag bokade två flaskor och multipacket på en gång jag. 25 dagar, 22 timmar, 33 minuter och.. 22..21..20 sekunder kvar!
Såg för övrigt att te-butiken í forum gallerian säljer glöggte, ett par clementiner och lite kosken i det så kan man tjuvstarta glöggsäsongen
Alla andra avarter än Blossa Starkvinsglögg borde förbjudas enligt lag!!