Att Kir är en förträfflig dryck vet de flesta västringar men nu har jag upptäckt ett alkoholfritt alternativ: A-fil med svartvinbärssmak, lite som filmjölk med en gnutta kir. Kalas
Kir
Nu är jag förvirrad. Varför skulle man vilja ha ett alkoholfritt alternaiv till någonting?
Om A-fil med svartvinbärssmak är ett alternativ till Kir, är då A-fil utan svartvinbärssmak ett alternativ till vitt vin?
Va snopna gästerna skulle bli om man serverade det på nästa middagsbjudning.
Kir eller a-fil?
Man kan ju spetsa a-filen med svartvinbärssmak med t ex vodka för att få ett alkoholalternativ till alkoholfri a-fil med svartvinbärssmak?
Man kan ju spetsa a-filen med svartvinbärssmak med t ex vodka för att få ett alkoholalternativ till alkoholfri a-fil med svartvinbärssmak?
Det är ju godare att blanda själv.
IKS - var vi än är, för vi har blåsvarta kånkelbär
så vi dricker Kir, eller A-fil med svartvinbärssmak, var vi än är, för vi har blåsvarta kånkelbär!
så vi dricker Kir, eller A-fil med svartvinbärssmak, var vi än är, för vi har blåsvarta kånkelbär!
Vem tipsar Systembolaget om att ställa lite olika A-filer på hyllorna för alkoholfria alternativ?
Annars kunde man ju trott att svartvinbärssaft var ett alkoholfritt alternativ till kir.
Annars kunde man ju trott att svartvinbärssaft var ett alkoholfritt alternativ till kir.
Årets Blossa-glögg: orange flaska med smaka av clementiner...
Årets Blossa-glögg: orange flaska med smaka av clementiner...
När kan man köpa??
1:a oktober. I år ska jag inte missa. Funderar på att förboka. http://blossa.se/forboka.aspx
jag bokade två flaskor och multipacket på en gång jag. 25 dagar, 22 timmar, 33 minuter och.. 22..21..20 sekunder kvar!
Såg för övrigt att te-butiken í forum gallerian säljer glöggte, ett par clementiner och lite kosken i det så kan man tjuvstarta glöggsäsongen
Alla andra avarter än Blossa Starkvinsglögg borde förbjudas enligt lag!!