Nu har jag iallafall startat en blogg om Sirius historia och kommer också att innehålla lite annat.
http://siriushistoriska.blogspot.com/
S L
Kul med den respons som har kommit, men än så länge är det lite tunn med information och ni vill bidra med någonting så vill jag helst anger källan också.
SL
En stor Siriusvän gick bort för en tid sedan. Det ryktas att han hade en gigantisk samling Siriusalia och att klubben tagit hand om samlingen. Det vore en viktig forskningsgärning om delar av materialet kunde scannas in, typ.
#6 ·
gaffa
· 2009-09-10 20:39
ja, farbror, det där vill jag också veta!
Att inte Gaffa redan vet oroar mig. Gubbarna på Kraxet sade att IKS hade hämtat samlingarna.
Jag ringer under fredagen, Gaffa
Farbror, varför är du uppe kl 04:18 på natten?
Som småbarnsförälder är den tiden inget jag reagerar särskilt över.
En riktig surgubbe vaknar tidigt! Fråga vilket tidningsbud som helst!
Eller så sitter en surgubbe uppe och njuter av riktig idrott!!! Och lider av sömnbrist nu på jobbet.
Det var premiär i natt!!! Dock blev det tämligen surt, med många svordomar och sen en del onämnbara tillmälen, som skulle rendera i åtal, då en viss person tappade en boll med 23 sek kvar. Vilket renderade i uteblivna pengar för undertecknad.
Jag har skickat ett erbjudande iallafall, men om någon vill skriva Siriushistoria så kan den personen höra av sig.
Har bara ett par regler:
1) Ingen kränkade eller nedlåtande skrivandet om det inte står någonting i källan förstås.
Grammatiska fel gör vi alla, men text som man kan förstå och ingen "Lunarstormsvenska".
S L
#13 ·
John
· 2009-09-18 19:58
Hej jag har en liten fråga. När vändes stjärnan rätt dvs fel altså ej upp och ned på tröjorna?
Hej jag har en liten fråga. När vändes stjärnan rätt dvs fel altså ej upp och ned på tröjorna?
Vet inte, men det är värt att undersöka.
Jag håller på med lite Siriusfakta också, skulle vara bra om ni har några synpunkter på det.
S L
#15 ·
Sutra
· 2009-10-20 18:50
Hej S L,
Har du kollat med m och JS som drev saligt avdomnade Skåpet? De bör kunna bidra med ett och annat!
Tack för tipset, Sutra......Skall kanske ta kontakt med dem.
S L
Jag är egentligen för att låta någon annan skriva i min Siriushistoriska blogg och om någon är intresserad att skriva med de etiketter som redan finns så kan jag lägga in en ny användare.
S L
Tack Sutra!!!
Lite påminnelse, jag vill att bloggen skall vara neutral eller sympatiskt, därför är dynghåla för Enköping tabu på min blogg. Syftet är att vara informativ!
S L
#20 ·
Sutra
· 2010-01-07 11:47
Hej,
Tråkigt att man inte kan kommentera i bloggen, men jag förstår att det kanske är svårt att hantera puckon som skriver. Du kan inte använda någon funktion där du väljer vilka kommentarer som skall publiceras?
Min undran är om du vet hur kallt det var när man ställde in matchen mot Edsbyn i december -67? Jag var för ung för att ha koll på temperaturen den dagen.
Nu gör jag ett nytt försök att öppna kommentarerna på den Siriushistoriska bloggen, om det inte går så måste man vara registrerad(på Google antar jag).
Jag tror att jag har nån uppgift nånstans, men har för mig att det var runt tjugo minusgrader.
S L
Jag får ursäkta mig, öppnade kommentarfunktionen för ett tag seda och adressen är fortfarande detsamma.
S L
#23 ·
RRR
· 2012-04-21 22:05
Dynghåla är väl neutralt? och sympatiskt.
Man kan även tycka att benämningen är informativ!
Vad svarade ni på föresten???*flinar*
Bad om ursäkt att jag inte hade meddelat det tidigare, jag har haft problem spamråttor och det var därför jag stängde kommentarfunktionen.
S L
Jag har gjort lite ändringar på Sirius Historiska blogg så jag hoppas att ni kan komma in där. Anledningen är att jag vill få bort vissa avtryck på mina tre bloggar.
Om någon kan testa ändå.
siriushistoriska.blogspot.com
S L
Sjuk, kan inte uppdatera bloggen på en vecka minst och ligger också på sjukhus.
S L
Jag är hemma sedan drygt en vecka tillbaka och har börjat uppdatera Sirius historiska blogg nu.
S L