Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

IK Sirius - Ängelholms FF, 2009-09-14, 19:00

Stopp och belägg. Folk verkar blicka framåt mot QFIF-matchen, men först ska vi faktiskt möta ÄFF. Och gärna ta poäng. Alla till Studan på måndag!
Jag säger det ånyo, Ängelholm äter vi upp!!!!
Ganska kass bortaform på skåningarna iaf: 1-6 mot J Södra, 0-3 mot Peking och 1-4 mot Giffarna. Jo, vi ska nog ha hyggliga chanser att ta den första segern någonsin mot detta tämligen onödiga lag.
Onödigaste laget efter Trollhättan.
Nä, Väsby är utan konkurrens onödigast. Sen kommer nog Qviding, men ÄFF är god trea. Trollhättan är töntiga som heter FC, men de har ändå lite publik och har framförallt vett nog att ligga bakom Sirius i tabellen
Ytterst nödvändiga i egenskap av toksämst. Väsby ligger bra till på onödighetslistan. Lag som inte blir på dåligt humör av en förlust skall förbjudas.
Ja, tre poäng är nu tvunget.

S L
Väsby är så onödiga så man glömmer dem lätt
Ploos:
För första gången sen Falken ("Kirmatchen mot Falkenberg") känns det inte helt orealistiskt med poäng.
Minoos:
Det lär inte bli några poäng.
Positivt: Jag kan inte se matchen
Negativt: Jag har ändå negativa vibbar
Love utanför truppen till förmån för Makacha.....hmmm.. De rapporter jag fått från U21 och träning har sagt att Love ser bra ut. Hur länge ksa han behöva vänta på att få spela?? Nu vinner vi den här matchen ändå men jag vill se Love på plan!!
Det jag har hört är att Love är väldigt spelsugen och suktar efter riktigt seriespel... Jag vill se honom i SE-sammanhang snart också. C'mon....!
inför uppe nu: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9234&ptid=1198&nav=100

angående love så bör man komma ihåg att han varit helt borta från fotboll i ett år. det är trots allt rätt länge, och det tar ett tag att snabbt komma upp i fys och tempo för a-lagsspel. men spelsugen är han!
Heja nu som fan hörni! Själv missar jag matchen, jag ska vandra omkring på kalhyggen utanför Örebro. Det är mitt jobb ska jag tillägga, det är ingen underlig hobby jag har.
Arghh, missar nog oxå matchen. En osalig blandning av föräldramöten, krassliga ungar och bortresta barnvakter gör att livspusslet saknar vissa bitar. Hoppas fortfarande på någon form av gudomligt ingripande som kan hjälpa mig att lösa situationen. Grymt viktig match. Tre poäng skulle ge lite, lite andrum inför slutet av serien. Har för mig att Ängelholm är ett ganska svårspelat lag. Hoppas verkligen att blåsvart kan ta med sig det som förbättrats på sistone och kliva ytterligare något steg genom att vara lite effektivare i och runt motståndarnas straffområde.
Brukarn, det låter som ett högst normalt jobb....fast själv ska jag annorstädes än just Örebro
Att det finns onödiga lag i Superettan och även ett par i allsvenskan tycker jag inte är så märkligt. Det märkliga är att ett av Sveriges mest nödvändiga lag från en av Sveriges nödvändigaste städer harvar nere i dyn år efter år...
Hosta, ont i halsen + lite feber. Mumlar nog mest med i ramsorna i dag. Men jag kommer så klart!
Kan man stå i klacken utan medlemskort numera?
JA!
Tips: 1-1, Hasani målskytt inför _endast_ 1248 åskådare.
Fan, börjar må sämre och sämre. Tror jag flexar ut nu och drar hem och lägger mig + tar en intelligent värktablett (åskådarversionen av att spela på sprutor) så man pallar lalla ner i kväll. Skrik och stoj blir det nada av.
Sirius hej!
HEJ HEJ HEJ!!

"Sirius gör två förändringar i 17-mannatruppen. In kommer Gustaf Segerström efter avstängning och Austin Makacha efter landslagsuppdrag, ut går Love Lidström och Eric Hörnell. På de indisponiblas bänk finns Fredrik Söderbring (åter i träning men inte redo för spel), Mani Tourang (opererad), Daniel Blomgren (dito), Petter Österberg (knä), Patrik St Cyr (lår) och Marcus Palmqvist (fot)."

Nu siktar vi på ett frejdigt spel och raska kämpatakter.
Alla man till studan.
Jag vill gardera mig med att RiRi nickar in kvitteringen på matchens sista hörna.
Jag hoppas iallafall på att dels Sirius vinner och det kommer runt 2 000(helst fler).

S L
Jag hoppas att Sirius vinner med minst åtta bollar och att det blir lapp på luckan.
Det vore roligt att se Sirius göra ett mål, det har jag inte sett sen 13:e juni.

Det vore roligt att se Sirius göra ett mål, det har jag inte sett sen 13:e juni.

Håll dig hemma! ;)

[quote1252942262=dissteffe]

Håll dig hemma! ;)
[/quote1252943041]
Hade jag gärna gjort men jag måste möta Lars där 18:30 och om jag redan är där vore det bara konstigt att åka hem.
Vad f-n är det med Sirius när man möter lag från Skåne? Agerandet vid 0-2 var ju patetiskt. Som det känns nu får man hoppas på kvalplats via segrar mot Vasa o Trollhättan. Men svårt att vara optimistisk just nu. Hoch skall vara på planen.
Gaahh...
Ängelholm åt upp oss. De gav oss en lektion i fotboll. Kommunikationen på plan, löpvilligheten, pressen på bollhållaren, snabbhet, teknik, inställningen, de var bättre i allt. Till det en osedvanligt usel domare. Gurra och Haisem får godkänt, kanske Z och RR också. Nu får vi vara glada för kval. Suuuck!
Ord, Håwe!
Om Hasani och Bale skulle spela fotboll istället för att filma, gnälla kanske det skulle gå vägen.

Håller med Håwe, fotbollslektion av modern fotboll, pinsamt i detta läge av IKS, men de är inte bättre, bara att konstatera!!!
Sååååååååååååååå jääääääääääääääääääävla dåååååååååååååligt!!!!!!!!

Enligt herr tränare i VIP'tältet så var taktiken att sätta press på bollhållaren och störa insparkar och speluppbyggnad i tidigt skede. Snacka om maskhållning!! I stället kommer man ut och tänker lurigt: "Vi ger upp allt initiativ, backar så långt det går. Så låter vi Ängelholm dominera och om vi kan, så bjuder vi på några riktiga tavlor".
Riktigt uselt i dag. En målvakt och tio Makachor (när han är som sämst). Kvällens vinnare: Mikko och Brukarn som inte gick dit. Fast nu vinner vi bergis mot Kviding för att vara så där ologiska som bara Sirius kan vara.
Enavallen 2010 känns rätt nära nu.

Sååååååååååååååå jääääääääääääääääääävla dåååååååååååååligt!!!!!!!!

Enligt herr tränare i VIP'tältet så var taktiken att sätta press på bollhållaren och störa insparkar och speluppbyggnad i tidigt skede. Snacka om maskhållning!! I stället kommer man ut och tänker lurigt: "Vi ger upp allt initiativ, backar så långt det går. Så låter vi Ängelholm dominera och om vi kan, så bjuder vi på några riktiga tavlor".

Tyvärr var det där jävligt roligt skrivet, enda positiva ikväll. Behövde det garvet....tack.
Jag kanske bara är petig och sur för förlusten men....när en leende JTA läsandes mess på mobilen bakom huvudläktaren är det första man möts av samtidigt som spelarna är ute och värmer...och man sen får höra att han har tid att stå och ljuga i VIP-tältet...En riktig ledare är
med sina mannar innan en drabbning.....BASTA!!
Men va fan, jag har inte skrivit sen det var kris senast i maj, men när man hör det här, bör inte tränaren typ heja på spelarna, kanske leverera lite tips kanske?
Fast ljuga i Vip-tältet ingår nog i hans arbetsbeskrivning skulle jag tro.

jens t andersson är ingen pådrivare. jens t andersson är en fystränare. (utan hår)
Katastrof etc. H-e. Skit.
Håwe sa väl egentligen allt i sin analys.
Tycker iåförsig att vi spelar hyfsat första halvtimmen, att vi sen tappar allt är ju bara mörker.

Att Hasani tycker att det är viktigare att visa att han har ont i foten än att göra något vettigt med bollen mitt på egen planhalva är förjävligt. Att Fernberg sen får hjärnsläpp gjorde ju inte saken bättre. Bort med bolljäveln istället för det där duttandet!

Sen tycker jag faktiskt att Ian gör ett ganska bra jobb, han täcker mycket yta och transporterar bollen framåt på ett bra sätt. Sen att det borde gå fortare och att sista passen kunde sitta lite bättre är en annan sak.

Jag kanske bara är petig och sur för förlusten men....när en leende JTA läsandes mess på mobilen bakom huvudläktaren är det första man möts av samtidigt som spelarna är ute och värmer...och man sen får höra att han har tid att stå och ljuga i VIP-tältet...En riktig ledare är
med sina mannar innan en drabbning.....BASTA!!

Berglund brukar dricka kaffe och glida runt lite innan match och hans mannar vann en del ändå. Därmed inte sagt att det är det rätta sättet, men jag tror det finns olika sätt att vara en bra ledare för just den gruppen man arbetar med.
ThomasD --> Bra poäng JTA kan inte ändra något innan match. Allt ska redan vara klart då. Matchdag ska vara en mysdag i sann Berglund anda med alla pusselbitar på plats och bara gå ut och njuta.
Tillägger att det ska vara så nära inpå match.
Blev lite många kanske...
Något behöver hända! *snilleblixt*. Genomuuuuuuuuselt...... :'(.
Hatar elitfotboll.
JTA @ presskonferensen: "Skillnaden på första och andra halvlek är att vi löper mer i andra och visar mer attityd". Hallå eller? Tyckte det snarare var tvärtom. Jävla lökare. Jag vill se löpare.
Kanske vore läge att träna lite på fasta situationer. F ö borde Hasani bänkas. Medan han gnäller på domaren istället för att spela fotboll så hamnar Ferberg under press. Precis när han bestämt sig för att slå bollen över sidlinjen så ropar RR på bollen. Fernberg handlar innan han har fokus på uppgiften och det blir ett katastrofalt 0-2-mål. Jäkligt onödigt, men också typiskt för ett lag som är rädda om poängen.
Jag förstår inte hur man tänker sig att man ska kunna spela sig ur den press ÄFF sätter när det inte kommer några vettiga löpningar. Visst löpte en och annan, Bale,Gallo ibland, Hoch (sic!). Men alldeles för många var ofarliga framåt. Jernberg stod på hälarna. Fernberg var knappast den offensiva ytterback som Sirius enligt utsago ska spela med. Närman tryvckte framåt på slutet så stod folk på offsidelinjen och väntade på inlägg istället för att några löper in med fart och gör det lite svårmarkerat.
RR spred sina passningar mer än lovligt men var chanslös på målen.
Gurra gjorde några avgörande brytningar och försökte elda på laget genom sitt uppträdande.
Z gör en rimligt bra match defensivt, men lyckas på 3 tillslag ändå inte leverera passningar som inte är 5 m bakom medspelaren.
Fernberg har inte snabbheten och bollbehandlingen för att spela ytterback. Visst står han för ett avgörande misstag,men sådant händer. Däremot så var han helt obefintlig i offensiven.
Fredrik O gör en ok match defensivt.Passningarna var vad man kan räkna med,men det kommer för få löpningar för att öppna upp något centralt.
Gallo försöker en hel del i andra och slår bort massor,men var ändå en av de bättre.
P hade inte studsen på sin sida idag, men löper i djupled, vilket gör att ÄFF inte kunde pressa lika mycket när han var inne.
Ian trodde att han spelade u21 och kunde skydda boll. Fick ingen utväxling på sin rörelse idag. På situationen som föregår 0-1-hörnan så fortsätter han att backa som för att försinka anfallet,trots att Sirius i princip hade laget hemma. Om han legat något närmare så hade inte ÄFFspelaren haft möjlighet att skjuta som han gjorde. Ian brukar vara mer på tårna.
Hasani har filmat så mycket att han aldrig får en frispark med sig.
Sundaygör en helt ok match i mina ögon. Han rör sig bra,vinner en del närkamper,men lyckas inte komma igenom. Tar några riktigt bra löpningar in bakom baklinjen när Hoch istället väljer att skjuta.
Hoch gör det OK. han är inte 100 % vän med bollen, men tar några smarta skott för att skapa ytor bakom backlinjen. Jobbarovanligt bra,utom sista 5 min.
Jernberg slår en farlig frispark i muren. I övrigt väntar han på bollen och förlorar några närkamper. Jag undrar vilken roll han är scoutad för, förutom som frisparksskytt.
Sammantaget så kan man konstatera att det här laget inte är ett lag för övre halvan, men som jag ser det används inte spelarna på rätt sätt heller. Om Lundmark blev lurad i förra matchen så beror det också på vem han hade emot sig. Nu gav man bort allt initiativ på högersidan.
Dock måste jag ge Jens T en eloge för att han inser att det är vettigt att dra ner den bollskicklige Hasani för att bygga spelet när ÄFF pressar.
I införtexten står det:"Men det kommer att krävas en hel del av oss, bland annat behöver vi vara vakna på fasta situationer. Samtidigt behöver vi lägga fokus på vårt anfallsspel, där vi varit för ojämna."
Målgöraren på hörnan var inte så väldigt markerad, men man kanske tyckte att det var osannolikt att han skulle göra ett mål till när han redan gjort så många i serien.
Anfallsspelet går i stöpet för att det inte finns något självförtroende. Och för att det är för lite rörelse. Kanske vore det bättre att,som inför träningsmatcher, säga till P och Ian att de får 45 min. Så slipper de spara sig för matchminut 83. Sedan skulle man kunna ta efter ÄFF och emellanåt sätta in en rejäl press, från alla. Om man vinner boll så får man bra lägen. Sedan kan man spela lägre ett tag.
Jag måste be alla att sluta blanda ihop Zeta och Gurra. Lågt att ge Gurra beröm för alla Zetas brytningar, Gurra gör så många egna ändå! Så svårt är det väl inte? Gurra har nummer 13 och en kaptensbindel, Zeta har nummer 22 och ingen kaptensbindel.

Det mesta om matchen har väl redan sagts, men...
Drömmitfältet:

Petter - Sunshine - Love - Mani

Jag skulle fan börja grina av lycka om vi kunde ställa upp med dem där fyra i nästa match. Och jag bryr mig inte om de måste gå på både sprutor, piller och dropp.
Hur som helst är över 1700 på läktaren en bra siffra i detta läge. Vi går inte riktigt lika sprängback i budgeten som jag räknat med. Men nog fan blir det back i år.

Jag måste be alla att sluta blanda ihop Zeta och Gurra. Lågt att ge Gurra beröm för alla Zetas brytningar, Gurra gör så många egna ändå! Så svårt är det väl inte? Gurra har nummer 13 och en kaptensbindel, Zeta har nummer 22 och ingen kaptensbindel.

Det mesta om matchen har väl redan sagts, men...
Drömmitfältet:

Petter - Sunshine - Love - Mani

Jag skulle fan börja grina av lycka om vi kunde ställa upp med dem där fyra i nästa match. Och jag bryr mig inte om de måste gå på både sprutor, piller och dropp.

Jag tror inte det drömmittfältet skulle ha mycket att komma med. Tror att det handlar om att allt är så uselt nu att man får för sig att det skulle vara mycket bättre. Visst Petter har varit vass i år, men hur många gånger har man inte svurit över hans låååånga inlägg. Sunshine har en löpstil som gör att det ser ut som han krigar stenhårt och visst kämpar han rätt bra, men förivrar sig också gång på gång. Love var vänsterback först, gjorde inte mycket väsen av sig. Spelade sen ett fåtal (?) matcher i en mittfältsroll där man kunde ana kvaliteér och kämpaglöd men i ärlighetens namn har man väl inte sett honom prestera särskilt många minuter. Mani känns spännande och trixig, men hur många mål och assists har han egentligen? Alldeles för få, skulle jag säga, mot vad man borde kunna förvänta sig (särskilt om han ska tillhöra ett drömmittfält).
Citat Aftonbladet "Sirius spelade hemma mot Ängelholm, ett av få lag i superettan som inte på allvar kämpar om varken upp- eller nedflyttning. Men trots att motivationen borde ha vägt över åt Uppsalalaget, blev det förlust 0–2".
Det är precis det jag menar med att i en sån situation som Sirius befinner sig i måste ledaren (JTA) kliva fram och motivera och mana till stordåd. Han klarar uppenbarligen inte det då Sirius i år är svajigare än nånsin och beroende av vad som händer i den match som spelas för att antingen spela bra eller hänga med huvudena. Berglunds sätt att coacha utan betoning på resultat går ju hem av den anledningen att det sätt han gör det på skapar resultat. Om Sirius åkt ur i bandy hade han varit rejält ifrågasatt. JTA har ju sagt att han förfogar över ett tillräckligt bra spelarmaterial. Vems är i så fall felet till att vi ligger där vi ligger?

JTA har ju sagt att han förfogar över ett tillräckligt bra spelarmaterial. Vems är i så fall felet till att vi ligger där vi ligger?

Alla inblandade. Mycket möjligt att JTA inte har den auktoritet som krävs. Nu såg jag inte matchen igår men vid ett antal tillfällen har jag förundrats över Jens loja coachning från sidlinjen i underläge. Samtidigt tycker jag inte att det är för mycket begärt av spelarna att de ska ge järnet oavsett om de får en Ferguson-utskällning eller ej. Deras roller är inte decimerade till schackpjäser. De är också delaktiga i ansvaret både gällande spel och attityd.

[quote1253005217=Håwe]
JTA har ju sagt att han förfogar över ett tillräckligt bra spelarmaterial. Vems är i så fall felet till att vi ligger där vi ligger?

Alla inblandade. Mycket möjligt att JTA inte har den auktoritet som krävs. Nu såg jag inte matchen igår men vid ett antal tillfällen har jag förundrats över Jens loja coachning från sidlinjen i underläge. Samtidigt tycker jag inte att det är för mycket begärt av spelarna att de ska ge järnet oavsett om de får en Ferguson-utskällning eller ej. Deras roller är inte decimerade till schackpjäser. De är också delaktiga i ansvaret både gällande spel och attityd.
[/quote1253005847]

Ord.
Utskällningar/rytande kan säkerligen få motsatt effekt också. Förmodligen behöver olika spelare olika behandling när dom inte gör det dom ska.
Självklart har spelarna ett ansvar också.
Mille var tydligen tillräckligt usel för att man kunde skylla allt på honom. Så jädra mycket bättre går det ju inte utan honom.
Nåt gör man ju som är fel, jag famlar i mörkret. Problemet är att det verkar JTA också göra.
Kanske inte allt, men det känns ju rätt bra att skylla allt på någon som är borta.
Kanske är felet att man faktiskt inte har kunnandet? Jag tycker det börjar luta åt att så är fallet. Visserligen tror jag att kunnandet räcker till för att ligga några placeringar högre upp om man haft lite medgång, och därmed självförtroende, i början. Det är ju inte milsvida skillnader i kunnande mellan spelarna på denna nivå.
Jag vill inte lyfta ansvaret från Jens axlar. Bara påpeka att han inte är ensam om det.

Det stora problemet med Mille, som jag upplevde det, var bristen på förtroende från spelarna och hans skadliga inverkan på gruppen. Till och med när de ledde Superettan ville ett antal spelare bli av med honom. Bland dem även givna startspelare vad jag har förstått.

Nu har jag inte någon insyn innanför väggarna att tala om men de signaler som sänds utåt talar, såvitt jag hört, om att de allra flesta spelarna verkar ha förtroende för Jens och hans arbete. Där ligger skillnaden mellan Mille och Jens. Såvitt jag kan se vill säga. Självklart hade spelarna ett lika stort ansvar på Milles tid men där kändes det som att sprickan var för stor för att situationen skulle kunna räddas.

Om Jens i mina ögon är rätt man för att leda Sirius? Jag vet faktiskt inte. Självklart hyser jag mina tvivel men resurserna är knappa och om klubben sparkar Jens i det här läget hoppas jag att de har en genomtänkt lösning för hur de ska gå vidare. Med andra ord: inga Bajen-lösningar om jag får bestämma.
Jag förespråkar verkligen inte någon paniksparkning av JTA så här i slutet av säsongen. Men någon måste stå för kämpa/jävlar anamma/ motivation/ända in i kaklet de sista matcherna nu. Helst ska alla stå för det men när det inte sker på plan så "when the shit hits the fan" är det tränaren det träffar och han som måste styra upp det.
Ja, det har du helt rätt i.
Matchstatistik Ian Ekstrand:
Speltid: 58 minuter
Avslut: 0
Avslut på mål: 0
Passningar rätt: 17
Passningar fel: 4
Vunnet på marken: 2
Förlorat på marken: 4
Vunnet i luften: 1
Förlorat i luften: 0
Frisparkar för: 1
Frisparkar mot: 0
Offside: 0
Tid med boll: 0,23

"Hur ser du på din egen insats i dagens match?
– Jag var tyvärr riktigt iskall idag. Jag försökte men det funkade inte alls idag."
Håller med han själv, men statistiken är rätt bra..
Statistik säger inte allt. 2 av felpassen var rätt grova om jag minns rätt. Tid med boll: 0,23 vadå? Minuter gissar jag vilket gör typ 14 s. Det känns det ju som man grejar själv nästan. Fast Ian var inte iskallare än någon annan.
ThomasD: Grejen med drömmittfältet är ju att de där fyra iaf kämpar litegrann.

Någon påpekade att JTA inte direkt är någon pådrivare, någon måste ta det ansvaret. Någon på planen vore väl det bästa, men som det ser ut nu tror jag inte att det finns någon som skulle få för sig att ta på sig den rollen. Så vad återstår? Publiken! Klacken! Det är klart att vi inte kan driva på spelarna på samma sätt som en tränare/lagkapten gör, men vi kan göra det på vårt sätt. Igår var det många som buade i paus, och i andra halvlek sjöng vi hur många gånger då? Fem totalt? Spelarnas inställning igår var helt åt helvete och det har den varit fler gånger den här säsongen. Självklart börjar vi supportrar bli frustrerade. Johann skrev det jävligt bra på SF. Men snälla, kan vi inte bara göra en sista kraftansträngning och verkligen sjunga utav helvete i de sista matcherna? Jag tror inte att spelarna på något sätt var nöjda med sin insats igår, de vet säkert om precis hur kassa de var UTAN att vi ska behöva bua. Vad spelarna behöver nu är stöd och självförtroende, de behöver inte gång på gång få höra hur jävla kassa dem är. Jag tror knappast att de börjar spela bättre av att vi håller käften/buar. Däremot är jag övertygad om att vi kan göra skillnad om vi verkligen visar hur mycket vi vill att Sirius ska vinna de här förbannade jävla matcherna. Vi kan inte gå in och göra målen, men vi kan göra det vi är bra på. Klackar finns till av en anledning, eller hur? Igår gav vi upp vid ställningen 0-2 efter 45 minuter. Igår var vi inte ett dugg bättre än spelarna. I de avslutande omgångarna hoppas jag att vi sköter våran del med bravur, så kanske vi kan hjälpa spelarna på traven med att klara av sin del.
Du har nog tyvärr helt rätt Sakul, även om det tar emot att erkänna det. Vi var sämst. Total kraftansamling mot Mjällby den 27:e! De kanske är klara för Allsvenskan då och har süpat hela vägen till Uppsala? Hoppas.
Ja, måste ju vara svårt att sparka en tränare om spelarna har fullt förtroende för honom.

Men något fungerar inte. Spelarna tycks inte ens nära att försöka utföra den plan som tydligen finns. Fungerar inte kommunikationen i så fall?? Komplettera i så fall tränargruppen med nån med bättre kommunikationsförmåga och/eller motiveringsförmåga.

Jag tycker/har tyckt länge att Jens varit för positiv och den biten har retat mig. Det har funnits glimtar av bra spel, visst, men de har varit för få. Och linjerna och det egna spelet som vi ska bygga kan jag inte hitta alls.
Jens T avgår
Så Jens avgår???
Måste jag läsa på UNT:s hemsida

S L
Helt rätt av Jens
o fan, vem ska ta över? Zaine?
Eller finns det någon utefrån tillgänglig?
Tror inte att Brännan klarar det här själv
Zaine fick väl inte kontraktet förlängt efter seriesegern i div 2? Skulle vara lite märkligt om klubben helt plötsligt tycker att han duger igen.
Finns tre synvinkalr på det här.
1. Fegt att lämna och inte löpa linan ut.
2. Klokt beslut, JTA har insett sina begränsningar.
3. Om 2, borde inte styrelsen ha sett det och tagit beslutet långt tidigare?

Finns tre synvinkalr på det här.
1. Fegt att lämna och inte löpa linan ut.
2. Klokt beslut, JTA har insett sina begränsningar.
3. Om 2, borde inte styrelsen ha sett det och tagit beslutet långt tidigare?

Alla frågorna är relevanta. Han har väl antagligen trott att han skulle lyckas vända på steken fram tills igår. Visst kan det tyckas fegt att lämna nu fast å andra sidan skulle han personligen haft mycket att vinna om han stannat kvar och lyckas greja kontraktet.

Frågan är vad som händer nu? Blir Brännström förstetränare säsongen ut eller ska Hasse Backe äntligen lyckas lägga vantarna på det där jobbet han alltid drömt om?
Klokt agerande av Jens.
Jag tror att den handlar om det som nämns ovan,att Jens inte lyckas kommunicera det han vill så att spelarna utför det. Antagligen har han försökt på 1000 sätt och nu kommit till vägs ände. I praktiken så avslutar han ju sin tränarkarriär genom detta, åtminstone på högre nivå.
Faktum är att den som bäst vet hur kommunikationen mellan Jens och spelarna fungerar är Jens själv. När laget legat såpass nära fortsatt se-spel så tycker jag att det är rimligt att styrelsen inte vidtagit förhastade åtgärder som dessutom kostar pengar. Faktum är att jag inte inte tror att styrelsen hade så mycket högre "lägstakrav" än att klara sig kvar.
Är det någon som vet hur långt från matchform Söderbring är?
Åh fan
Visst sjöng vi dåligt i andra halvlek men det behöver faktiskt inte vara samma personer som startar ramsorna hela tiden. När man står o sjunger och tittar runt omkring sig så är det samma 10 som sjunger resten verkar ha ont i halsen.
Just det bra beslut Jens.
Söderbring kan kanske sitta på bänken i Göteborg vad jag har hört.
Jag buar om jag vill. Det var första gången jag över huvud taget känt att jag velat göra det och då har jag ändå sett 0-4 hemma mot Bunkis.
Man gör precis som man vill, men man kanske borde reflektera över vad det är man vill uppnå? Gjorde man det och kom fram till att man ändå ville bua så gör man ju det.

Jag buar om jag vill. Det var första gången jag över huvud taget känt att jag velat göra det och då har jag ändå sett 0-4 hemma mot Bunkis.

Visst får man bua om man vill. Det står mig även fritt att säga åt dem som gör det. Jag har dock svårt att se hur buandet skulle hjälpa Fernberg att komma över sin tabbe. Han och resten av laget lär nog ha hajat att de inte direkt gjorde någon lysande insatts utan att det påpekads från dem som kan hjälpa genom att stötta laget.

Sen har jag iofs full förståelse för att man känner frustration. Det gör jag också. Men klackar som företeelse gör sig bäst genom att inte vara utlopp för frustration.
Om ett buande följs av ett "vi älskar Sirius" kan jag gott köpa det. Jag hade sittplats och hade lite svårt att höra vad som skedde.

Självklart buar du om du vill, ingen har sagt någonting annat. Jag var också förbannad. Vad jag säger är att hela klacken var rätt kass över huvud taget och att vi borde ta oss i kragen och verkligen stötta laget till tusen under de sista omgångarna, även när det går lite (eller väldigt, som i det här fallet) dåligt. Jag tror inte att vi gör någonting bättre genom att bua.
Nu är inte jag den som ogillar gnäll på något sätt, men killarna som stod bakom mig i måndags var mer besvärande att tvingas lyssna på än det siriusiga spelet.

Kom igen nu, det har sett betydligt värre ut genom åren. Dessutom är allt över den tredje divisionen en bonus. Visst vore det kul om vi klarade oss kvar men det är definitivt ingen katastrof om vi åker ur.
Jag tycker i och för sig det är lätt att vara efterklok och efterfundersam. Man gör saker i stundens hetta, man lever sig med i matchen, man blir sur, arg och besviken. Det är sällan jag drar några djupa analyser innan jag öppnar käften på en ståplatsläktare.

Det som störde mig mest i måndags var att det var så fruktansvärt jävla lojt på planen. Vi försökte, vi få som fanns, sjunga men självklart (okej, inte försvarbart men förståeligt) tappar vi också glöden när laget beter sig som ointresserade vilsna höns. Vi är väl inte mer än människor vi också, vi är inga robotar, eller hur?

Min strävan är att alltid stötta laget och sjunga, gärna extra mycket i motgång, men ibland orkar man bara inte. I måndags var jag så sjukt besviken i andra halvlek att jag bara drog i gång någon enstaka ramsa. Jag vill dock poängtera att det är välkommet hos andra individer att dra i gång ramsor på eget initiativ.

För övrigt är det väääldigt många som står i Västra och bara glor. Skrik ni också! Och i fortsättningen vill jag uppmuntra folk till att vifta lite med flaggorna också. Det är inte mycket kvar, nu visar vi bra stöd både visuellt och verbalt, kom igen nu!

Sen tycker jag iofs att man fokuserar på fel saker om man hetsar upp sig på några spridda burop.
Sen tänker jag alltid bemöta reaktionen "allt över Div X är en bonus" och "det gör inte så mycket om vi åker ur" med ett kärvänligt "kyss mej i arslet".

Sen tänker jag alltid bemöta reaktionen "allt över Div X är en bonus" och "det gör inte så mycket om vi åker ur" med ett kärvänligt "kyss mej i arslet".

Kyss mig i arslet var ordet sa Bull!!
Ord, Bigbadda! Kunde inte sagt det bättre själv. ;-)
ÄÄ va fan skit i senast jag tycker man har rätt att bli upprörd men som sagt var nu måste vi visa att vi vill hänga kvar i superettan. Jag kräver att västra ger allt nu på slutet samt att laget gör det samma, håller med Big B katastrof om vi åker ur.

ÄÄ va fan skit i senast jag tycker man har rätt att bli upprörd men som sagt var nu måste vi visa att vi vill hänga kvar i superettan. Jag kräver att västra ger allt nu på slutet samt att laget gör det samma, håller med Big B katastrof om vi åker ur.

Ord osv.

Jaha
Allt över div 2 är en bonus.
Jag är inte nöjd förrän vi är bäst i världen.

Om det inte dröjer tills vi är gamla förstås.*skämt*

S L

Äsch då. Du är väl som oss andra, "stolt men inte nöjd"
Ja nöjd ska man aldrig vara, då blir man en medelmåtta.