Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Uppsalas Bandylada

Pressis på måndag om den nya ladan över isen i gränbykl 14.

Nu vet jag att många är emot alla former av väggar och tak.
Men! jag tolkar hela iden som att byggföretag kommer sponsra genom att bygga lite gratis och då kan inte vi vara sämre. När de anlade isen på heden i Göteborg så ställde supportrar till de lokala bandylagen upp och rullade ur frysrör och annat okvalificerat arbete. Något sådant borde även vi göra.
Jag kan måla falurödfärg utan att skada mig själv eller någon annan samt koka kaffe.

Så visst ställer vi upp? eller hur?

Okvalificerat arbete:
John
-
Träningshall tycker jag är fine och har man bestämt sig för att bygga en sån så känns ändå eventuella protester lönlösa.

Okvalificerat arbete:
John
ThomasD
Framför allt Rättviks ideella basis är imponerande!

Jag kan också ställa upp och stötta en träningshall.

Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe

Som sagt, träningshall är jättebra. Inget annat lag har tänkt så här utan där har man bara slagit upp en hall så fort det bara går. En del av de nya hallarna lär bli sämst*.

*Själva konceptet att spela inne är sämst men hallarna kan ju variera i kvalitet.
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan

Ja en träningshall är ju tillochmed jag för.

Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
farbror (Dock inget som har med verktyg att göra!)
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
RRR, gärna nåt som innebär att man har en spade
Nu blir vi en maktfaktor och får bestämma namn på ladan. Jag föreslår Hydlingahallen.
Snackade förövrigt med farsan till en av min son polare som tydligen var lite inblandad i det där (hans efternamn är Diös...). Han trodde det skulle bli bra som fan och gå "skitsnabbt" att bygga den.
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
johann

namnförslag: Bra Träning För Oss- Arena

namnförslag: Bra Träning För Oss- Arena

Hahaha! Gwld! Pärla att driva med tönt-ändelsen "Arena" också.
Arbeta för att flytta bandyn inomhus??????? Jag?????
NO FUCKING WAY!!!!

Farbror, lämna tillbaks kepsen!!!
Okvalificerat arbete:
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
johann
Tifo
John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
johann
Tifo
Hawkeye
http://siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=418
Det som var så top-secret. ;)
Jag kan hoppa på att stödja det;

John
Joint
ThomasD
dissteffe
CarlApan
Kniv-jonas
johann
Tifo
Hawkeye
SL

S L
Tillbaka från presentationen och jag tyckte det var över förväntan. Gillar iden om att minimera kostnader och energiförbrukning i en helt avskalad minimalistisk hall. I bland behövs kortsiktiga snabba lösningar också så jag ställer mej bakom förslaget. 35 mille lät mindre än jag hade förväntat mej även om det är mkt pengar.

Hoppas bara nu kommunen gör sin del för att förverkliga det här.
Tillbaka från presskonferensen nu. Det mesta finns väl att läsa på UNT om några timmar men jag kan väl avslöja att det inte finns något behov av jobb för oss. Däremot var de imponerade av vår inställning att jobba gratis. Det vi mer än gärna fick hjälpa till med var att försöka fixa sponsorer, samla in pengar på Studan, påverka opinonen (förklara för folk att hallen inte innebär att Uppsala kommun lägger ner all barnomsorg etc) och så vidare. Kommunen kommer att få lägga 25 mille för att bygga hallen och vi/de kommer att spara pengar eftersom isläggningen på Studan kommer att senareläggas. Hr kioskdeckarförfattare (fan va kort han är!) var där och hedrade oss med ett besök, alla ska ha hall 2013 annars får man inte spela i Elitserien dillade han om, ingen lyssnade eftersom alla vet att det räcker med att ha hall klar en dag innan Hammarby har en.
Tillbaka från presskonferensen och det borde tilltala Garligur att tränings hallen skall hålla utomhustemperatur. Vodare att "Limpan" hävdar att en tränings hall kommer att förlänga hans karriär med några säsonger.

Jag räknar kallt med att "Limpan" håller i mittfältspinnen tills det att han har slagit minst en assist till sin son! Det vore äktkontinuitet och längsiktighet!

...

Jag räknar kallt med att "Limpan" håller i mittfältspinnen tills det att han har slagit minst en assist till sin son! Det vore äktkontinuitet och längsiktighet!

Vi är nog bäst av alla på långsiktighet :-)
Opinonsbildning, ragga sponsorer och samla in pengar. Hur gör man det?

Stå på stan i en "plakatmacka" med en sparbössa och ett dragspel?

Opinonsbildning, ragga sponsorer och samla in pengar. Hur gör man det?

Stå på stan i en "plakatmacka" med en sparbössa och ett dragspel?

Det var väl ett schysst sätt att säga "thanks but no thanks". De där gubbarna kanske glömmer bort att inte alla de träffar har galna kontakter inom näringslivet. Blir nog rätt svårt att få Uppsala universitet att skriva ut en check antar jag.

... Blir nog rätt svårt att få Uppsala universitet att skriva ut en check antar jag.

Kan de inte betala ett par kronor för att arenan heter Studenternas?

[quote1253541837=dissteffe]
... Blir nog rätt svårt att få Uppsala universitet att skriva ut en check antar jag.

[/quote1253542241]
De kanske betalar om nya hallen får namnet Doktorandernas IP. Glömde fråga om det fanns något namnförslag förresten. Men det blir väl "Den som betalat mest Arena".
De där gubbarna kanske glömde bort att det är äkta Uppsalabor vi har att göra med...
De löser nog det hela på rotary tror jag.
Nu står det med citat i UNT att de tio miljonerna är klara och att det nu är upp till kommunen. Så uppfattade inte jag det igår mer att en del av de tio var klara men det saknades en hel del. Förstog jag fel?

[quote1253541837=dissteffe]

[/quote1253617322]

Kan inte studenterna betala då? Blir ju en trevlig överraskning att några procent av studiemedlen används till Siriusal sponsring.
det skulle i alla fall jag ha gillat när jag var student
Tänk, hade vi bott i Göteborg hade hallen redan varit döpt till något vitsigt.

Garrys Garage, kanske.
Gamla Studenternas, kanske.