← Sirius Fotboll
IK Sirius - Mjällby AIF 2009-09-27 16:00
Lars
· 2009-09-24 06:10
· 13450 visningar
Fortfarande ingen som har startat denna tråd? Har fotbollsintresset dött ut helt?
Vi får hoppas på Mjällbyseger ikväll, då är man i princip klara för Allsvenskan, kanske motivationen att spela mot Sirius minskar då, det är väl det lilla hopp vi har.
#1 ·
Hornby
· 2009-09-24 06:13
Hasani tillbaka, men Fredrik avstängd. Hoppas att Petter är redo igen.
I kväll håller jag stenhårt på Mjällby.
I princip klara? De är väl klara om de vinner? Det är väl bara seriesegern som inte är klar.
#3 ·
Hornby
· 2009-09-24 07:30
Vinner Mjällby i kväll så är de definitivt klara för allsvenskan 2010. Det borde innebära fest i dagarna 3 och ett lagom lojt och småsegt lag på studan på söndag.
#4 ·
gaffa
· 2009-09-24 08:17
webb-tv med andreas brännström inför slutspurten: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9310&ptid=1198&nav=102
#5 ·
Joint
· 2009-09-24 08:17
...eller ett lag som kan spela ut, leka och ha kul. Vi får se. Tror i alla fall att vår utgångsläge förbättras om Mjällby vinner i kväll, så det blir att bunkra upp i tv-soffan och heja lite på Listerlandet.
#6 ·
Lars
· 2009-09-24 09:19
I princip klara? De är väl klara om de vinner? Det är väl bara seriesegern som inte är klar.
Ja just det så är det, tittade ju bara på hur många poäng tvåan hade.
Då håller jag ännu fler tummar för Mjällby ikväll.
Jäklar att de inte kunde klara det definitivt ikväll. Men det här verkar iaf lovande:
http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.1719335/firandet-tjuvstartar-vi-faller-inte-igenom
#8 ·
gaffa
· 2009-09-24 20:44
för egen del stod jag upp när tobbe johansson chippade över keepern i andra halvlek. jädra linus malmqvist.
#9 ·
Hornby
· 2009-09-25 09:44
Dags att börja gissa/önska startelva.
Hoppas på följande:
RR - Fernberg, Gurra, Z, Haisem - Petter, Gallo, Jernberg, Love - Shpetim, Sunday
Bänk: Ahlm, Luggen, Hochen, P och Ian/Sunshine
Försvaret höll nollan senast och får förnyat förtroende. Jag hoppas på Love då det behövs en slitvarg på mitten isf Fredrik. Shpetim får börja, men är han lika blek som senast så ska Hochen in i halvtid.
#10 ·
Lemon
· 2009-09-25 13:16
Varför inte börja med Hochen från start och byta ut honom om han inte orkar? Det kan nog vara bra för hans motivation att få starta någon gång och Shpetim ska inte känna sig för säker på att ingå i startelvan.
Det är lite talande för kvaliteten på våra anfallare just nu att det är en 18-årig nigerian som är given...
#12 ·
Tifo
· 2009-09-25 20:54
Jag vet inte om jag tycker att just nationaliteten på honom säger så mycket om just det.
Det är lite talande för kvaliteten på våra anfallare just nu att det är en 18-årig nigerian som är given...
Ähh, va fan det är väl bara bra. Lex Rasmus Jönsson, Lex Robin Söder för ett par år sen. Inte för Sunday är i deras klass men det är fan i mig bra att vi har ungdomar där framme och inte bara gamla ex-allsvenska halvfiaskon. Jag vill se Sunday och Hoch på topp på söndag. Eller se och se. Jobbet sätter stopp för min närvaro.
#14 ·
Sakul
· 2009-09-25 21:33
Tycker mer att det visar att Sunday faktiskt är förjävla bra, även om våra andra anfallare kanske inte är jätteheta just nu. Men det kanske bara är jag.
#15 ·
nr 4
· 2009-09-25 22:15
Jag antar att Hochs bänkplats beror på att:
- man inte vill vara tvingade till minst ett byte,
- Hoch inte brukar springa slut på några försvarare och att det därför är bättre om någon annan(P) springer försvararna okoncentrerade.
Det vore dock spännande att se vad hoch skulle göra från start.
Hittills denna säsong så är Bale den ende som vunnit närkamper på offensiv planhalva. Dessutom löper han ok. Då är det inte konstigt om han är självskriven.
Det som är tråkigt är att Hasani är så förbaskat ojämn.
Vidare tror jag att Sirius inte kommer att vinna matcher med en så defensivt inriktad spelare som Fernberg på högerbacken. Däremot kan det bli målsnåla oavgjorda matcher.
#16 ·
RRR
· 2009-09-26 06:09
Hur många av årets värvningar har varit friska hela säsongen?
Hur många av årets värvningar har varit friska hela säsongen?
RR. Fast eftersom vi hade honom här ett halvår på grönbete innan vi låste in honom i den blåsvarta Fritzl-källaren för evigt så är det väl gränsfall om han räknas.
#18 ·
nr 4
· 2009-09-26 12:02
Men det är inte så konstigt att många av de nya varit skadade.
Det finns ingen anledning att ta in spelare utifrån om de inte är mycket bättre än de egna produkterna. Ekonomin gör att de enda spelarna med sådana kvaliteter som IKS har råd med är de som varit skadade och söker en nystart. (Hasani och RR undantagna, men de är också de dyraste). Ibland faller chansningarna väl ut, men i fallen blomman och Söderbring har det inte varit så. Man chansade på dessa lite bättre spelare för att kunna hålla god SE-nivå. Antagligen trodde man att reserverna skulle hålla låg SE-nivå. Så blev det och det är därför som styrelsen inte velat sparka Jens T. De vet helt enkelt vilka förutsättningar han haft och tycker att han skött det hyfsat utifrån dem.
Är det nåt PreGame i morgon? Om det är det, vilka ska dit? Om det inte är det, vilka ska nån annanstans?
#20 ·
Joint
· 2009-09-26 19:23
"PREGAME på Flustret två timmar före match.
Öppet för alla med bra priser på mat & dryck.
OBS! Inget biljettvång för inträde på PREGAME."
Ska dock inte dit själv av olika anledningar.
Gött.
Jag har tänkt dra dit.
@Tifo: Menar du verkligen det? Det kan inte vara så att det är en faktor som gör honom än mer unik? Eller det faktum att han är ny i en ny kultur i ett svinkallt land? Eller? Jag bara funderar.
@Shitsausage: Så inga ex-allsvenska föredettingar, men gärna Hoch?
Jag måste vara blind för jag kan inte se vad sunday har gjort så bra.
Missar tyvär matchen idag har fått lite härlig feber och hosta.
@Shitsausage: Så inga ex-allsvenska föredettingar, men gärna Hoch?
Skarpsynt. Jag skrev "ex-allsvenska halvfiaskon", inte "ex-allsvenska föredettingar". Hoch har en hyfsad allsvensk historik. Det är P och Hasani jag syftar på.
Idag gör minivästringen Olle debut på Studenternas, en dryg vecka gammal. Han går inte dit för att se Sirius förlora, om man säger så.
Bra stävjat, Olle!
#27 ·
gaffa
· 2009-09-27 09:48
ivar gör debut med samma tanke!
* ringer genast min bookie
* hur skall MAIF hantera dylika huliganer?
Staaaaackars Jonas. Han får inte gå på matchen. Dom fixar det nog! Jobb och jobb och jobb....
Ungdomen av i dag, enbart vecklingar!! Men du är nog frisk i morgon så du kan sitta inne i en varm hall och se lite sport ska du se.... Host, host... Det blir nog alldeles för kallt för dig att gå på bandy i vinter också.
#30 ·
haze
· 2009-09-27 11:31
* ringer genast min bookie
Att ringa till sin bookie måste ge bra betalt på gubbskalan. Internet är en fluga..
#31 ·
John
· 2009-09-27 11:53
Jag hoppas att Mjällby åkt buss hela natten, fått punktering, glömt att ta med filmer till resan, alla funderar på hur de skall lämna klubben för nya feta kontrakt i Norge, börjat bråka om vem i Spice Girls som var snyggast, delat upp sig i sociala läger "Superblonderat med skosnöre som pannband" vs "Superblonderat med vanligt pannband". Att Asper var tvungen att lägga ifrån sig Da Vinci Koden precis när den blir som mest spännande och inte kan sluta tänka på den under matchen, att bagarn till slut tröttnar på alla Åshöjdenskämt och lackar ut totalt på hela ledartrojkan.
Samt att Sirius tar poäng. Snälla ta poäng idag.
#34 ·
Håwe
· 2009-09-27 16:07
Pinsamt försvarspel....tack och hej, leverpastej.
Hade hoppats på motivation slår klass idag men tyvärr var klasskillnaden för stor - och så var det linjemannen därtill. Det såg juniormässigt ut i 2:a, som en fortsättning på U21 tabbarna mot Kalmar. Bytet på Sunday förstod jag inte alls. Men va f-n, glöm detta snabbt och ha full fokusering på Vasa matchen istället. Nu måste alla goda krafter mobiliseras.
#36 ·
Joint
· 2009-09-27 16:27
Pinsamt försvarsspel? Pinsam linjedomare framför allt... Fy fan. 1-2 måste vara offside.
#37 ·
nyg86
· 2009-09-27 16:30
Har man tränare som tar bort den som vill mest och har rätt attityd så kan de dra åt helvete, vad fan ger det för signaler "var hur jävla bra som helst så spelar det ingen roll du kan åka ut ändå" .
Nu såg man ännu mer vilken klass Brännan/Mattsson har som tränare vilket mn iofs visste redan, kassa.
Är du bäst i laget i allafall till 1-1, så spelar du tills du dör, trötthet finns inte och Bale sprang på allt och det var det han gjorde sitt mål på också. Bale skulle ha varit kvar med Hochen som släpande, den enda som kan slå en passning i laget nu för tiden, vad de såg hos Jernberg vet jag inte men kanske var de bländad av solen, det var så JÄVLA KASST ALLTING, från tränarna och ut till spelarna.
Fan va trist allt blev. Hoppas Ättestupa mailar i kväll och tackar ja till gig på Queen Victoria i dec. Annars känns den här dan helt poänglös.
#39 ·
Joint
· 2009-09-27 16:52
Oh no, linjemannen var en Uppsalabo!!!!!!! Och självklart en Siriushatande Uppsalabo.......
Ghaaaaaaaaaaa....
Vi blev stundtals helt utspelade av ett lag som inte hade mycket att spela för.
Dessutom kunde linjemannen på läktarsidan kunde lika gärna lämnat flaggan till Blinda Vera, 94 år!! Maken till vilsekommen karljävel var det länge sen jag såg. En flagga på halvstång i betyg, och stången därefter rakt upp i röven!! (Han stal ju även Mjällby på ett klockrent friläge, så man kan inte ens beskylla karln för att vara partisk. Han var bara sanlöst usel).
Och resten av resultaten åt helvete!!!!
#41 ·
John
· 2009-09-27 17:10
Äkta dåligt! Nu får man börja hoppas på en kvalplas som bäst.
#42 ·
Lemon
· 2009-09-27 17:22
Varför kan vi inte visa vilja? Suck. Det känns tomt nu.
Ligger i sängen och lyssnar på Trollmann av Ildtoppberg och kontemplerar det faktum att degraderingen snart kan vara ett faktum. Lyssna gärna själva. The true sound of Norrettan.
http://www.soundclick.com/bands/default ... dID=129545
#44 ·
Sakul
· 2009-09-27 19:08
Rent ut sagt bullshit att det var kasst. Det var utan tvekan en av de bättre Siriusinsatserna i år. Sen att en flaggviftande, muterad sopsäck ska komma och förstöra alltihop kan inte Brännan göra så mycket åt. Kan dock hålla med om att det var märkligt att byta ut Sunday.
#45 ·
RRR
· 2009-09-27 19:16
suck
#46 ·
70
· 2009-09-27 19:53
dubbel suck med stön
#47 ·
Sutra
· 2009-09-27 20:21
Trist.
#48 ·
Hornby
· 2009-09-27 20:25
Sist i tabelllen och fyra matcher kvar. Bara att börja käka taggtråd! Vi ska fixa det här!
KOM IGEN SIRIUS!!!
För övrigt tycker jag också att det var märkligt att Sunday byttes ut. Helt rätt att ta in Hochen, men jag var övertygad om att Shpetim skulle få gå ut. Ian känns tyvärr ett nummer för liten, skönt att Fredrik är tillbaka mot Vasalund. Det vore guld om Söderbring är tillbaka också. Vi måste ha en riktig högerback.
#49 ·
Joint
· 2009-09-27 20:54
Ey yo, Svärdet var ass1 mot LaBoIS hemma också...
#50 ·
Joint
· 2009-09-27 21:01
Kommentar från mitt
matchreferat på SF:
"Konstigare blir det när man ser att nämnde linjedomare ursprungligen är från Enköping och dessutom bror med Per-åke Swärd, fööra årets andratränare i Enköping och nu tränare i vasalund. Hur kan det få vara så?"
HERREGUD!
http://studan.blogspot.com/2009/09/klasskillnad-och-forbundsfiasko.html
#52 ·
John
· 2009-09-27 21:50
Skriv nytt in lägg med titel : Vasalunds tränares bror dömde bort sirius, eller dyl. Skrik ut det på SF!
#53 ·
John
· 2009-09-27 22:16
Fan vad sur jag blir. Tänk om det var Stefan Rehns bror som stog på linjen i morgondagens stockholmsderby. Tror ni det skulle komma undan omärkt? Näää helvete heller. ESK har hittat vägar att straffa Sirius trots skilda divisoner. Ren ondska.
#54 ·
John
· 2009-09-27 22:20
Omspel! Går det att lämna in en protest ?
#55 ·
Joint
· 2009-09-27 23:08
Jag är skitsur just nu. Ska försöka lugna ned mig lite, sedan blir det nog några rubriker om detta och eventuell intervju med någon domaransvarig. Hittar bara: http://svenskfotboll.se/svensk-fotboll/om-svff/kanslipersonal/tavlingsavdelningen-domare/
#56 ·
Joint
· 2009-09-27 23:25
Inväntar repriser. Gaffa? :)
#57 ·
Håwe
· 2009-09-28 05:40
Kommentar från mitt matchreferat på SF:
"Konstigare blir det när man ser att nämnde linjedomare ursprungligen är från Enköping och dessutom bror med Per-åke Swärd, fööra årets andratränare i Enköping och nu tränare i vasalund. Hur kan det få vara så?"
HERREGUD!
Det var det JÄV JÄV JÄV JÄVligaste. PROTEST!!!!!!! MINST OMSPEL. Stäng av linjemannen, sparka någon på förbundet. SKANDAL!
#58 ·
Sakul
· 2009-09-28 06:21
Aftonbladet är kontaktade med en FET, och hyfsat tvåögd, beskrivning av alltihop. Att få fram det genom media är alldeles säkert det enda sätet att påverka SvFF. Sirius borde lämna in en protest också. Försök intervjua Jan-Erik och Per-Åke vetja, Joint! Skulle bli ganska intressant att höra...
Och nej, eventuella tråkiga gubbar, det är ingen som förstorar upp det här på något sätt. Kom igen, Vasalunds tränares bror dömde Sirius. Rent ut sagt skandal.
#59 ·
gaffa
· 2009-09-28 06:51
highlights kommer nog upp i morgon. kameran är ju inte i vinkel, men det ser då ut att vara offside vid 1-3 åtminstone.
#60 ·
Tifo
· 2009-09-28 06:51
Det är så sinnessjukt illa att man blir mörkrädd. Hur fan kan det få gå till på det viset? Bra att du kontaktat pressen. UNT borde också få nys om detta. Det måste upp!
UNT har fått nys om det. Jag (och säkert flera med mig) mailade om det igår.
#62 ·
Tifo
· 2009-09-28 07:04
Bra! Jag mejlade Expressen.
#63 ·
Sakul
· 2009-09-28 08:19
"Fotbollskanalen | 2009-09-28 10:04
We're on it!"
Från kommentarerna till Joints blogginlägg på SF. Hoppas det inte är någon som driver med oss bara. Vore grymt om det uppmärksammas ordentligt i media!
Jag har fått bekräftelse på att det undersöks av journalister. Från journalister alltså.
Det mesta vi kan få ut av det är väl att brorsan kanske inte får gå på linjen mot Vasa i alla fall... (även om det kanske vore att föredra efter en sådan här debatt. Kompensation är fina grejer.)
Och redan nu kan det vara på plats att varna känsliga tittare inför de highlights som kommer att läggas upp.
* Det ÄR INTE offside på Shpetim när han rundar Asper och lägger in bollen.
* Det ÄR offside på Löfqvist innan han spelar fram Eken till Mjällbys 2-1.
* Det ÄR offside på Löfqvist när han gör 3-1. MYCKET offside.
Det är tre ganska avgörande lägen. Alla dessa domslut fattas av Vasalunds tränares brorsa.
Jag blir sällan förbannad på domare och domslut. Men nu är jag faktiskt jävligt sur.
#66 ·
olle
· 2009-09-28 08:33
Fram tills nu var jag mest sur över de övriga resultaten igår. Men det här är fan sanslöst. Hur i helvete kan detta vara tillåtet? Visst är det svårt att räkna med poäng mot Mjällby men vi behöver inte en fuskande linjeman mot oss också. Linjemannen valde att inte gå in på planen efter matchen utan sprang direkt ut i spelargången. Jävligt konstigt beteende. Tror han är mycket medveten om vad han gjort.
highlights kommer nog upp i morgon. kameran är ju inte i vinkel, men det ser då ut att vara offside vid 1-3 åtminstone.
Mot detta ska även minst två stycken väldigt tveksamma avvikningar mot Sirius i första halvlek ställas. Helt plötsligt gick hans attityd från att vinka på allt till att inte vinka alls. Jag hoppas verkligen (men tror det inte) att detta utreds ordentligt.
Jaja... Vi hade kanske torskat ändå... Jävligt segt att fel lag tog poäng. Kommer bli en mentalt helt sjuk jobbig match nästa måndag. Hoppas spelarna har bättre psyke än vad jag har. Och att vi tar revansch på Swärds brorsa.
Vad är det jag läser???!!!
#68 ·
Tifo
· 2009-09-28 08:40
FY FAN!!!
#69 ·
Sakul
· 2009-09-28 08:42
Herregud vad jag vill slå sönder något just nu.
#70 ·
Lars
· 2009-09-28 08:45
Hur fan kan det gå till så här??
Nån är väl ansvarig för detta, men inte kommer behöva stå till svars? Troligen inte.
Det var ju smått intressant att en viss "linjeman" tackade sina arbetsgivare innan han direkt sprang rakt ut i omklädningsrummet och gömde sig.
Häpnadsväckande. Joint, Erlingmark, Sakul, Tifo: Stort tack till er för att ni kontaktat olika medier om detta. Bra initiativ.
#73 ·
Lars
· 2009-09-28 08:52
Hoppas verkligen att medierna nappar på detta. Svenska fotbollsförbundet ska få det svettigt.
Förbundet kommer väl inte ens att orka säga "hoppsan"
Det visar ju på förträffligt omdöme av Herr Linjeman när han accepterade "gigget"
#75 ·
olle
· 2009-09-28 09:02
Jag utgår från att klubben lämnar in en protest. Inte för att jag tror förbundet på något sätt kommer påverka poängen i serien men av den enkla anledningen att gårdagens linjeman inte ska döma sport igen någonsin.
Känns jävligt gubbigt men jag ska fan skriva till förbundet och klaga. Finns e-postadresser på domaransvariga på deras hemsida.
Jag sa till TIfo efter matchen att jag seriös undrade om linjemannen fått pengar för sin insatts. Visst kan man vara upprörd över dåliga domarinsatser till och från men jag har aldrig någonsin varit med om att så stark känna att en domare medvetet gjorde partiska och felaktiga beslut.
Tvivlar på att nåt kommer att hända tyvärr. Medierna bryr sig väl inte om lilla Sirius i lilla Superettan? Det roligaste vore om Syrianska blir tokiga på Vasalund och bestämmer sig att lägga sig mot oss (= inte så troligt).
Extremt märkligt. Man tycker ju att Herr Linjeman själv borde reflektera över det jäviga i situationen. Han är ju inte direkt rädd om sin heder. Det känns ju ytterst tveksamt att man överhuvudtaget ska få döma i en serie på elitnivå där en familjemedlem deltar, vare sig som ledare eller spelare. Om det nu är så att man får det. I den här tillspetsade bottenstriden ter det sig ännu märkligare.
#78 ·
olle
· 2009-09-28 09:04
Och redan nu kan det vara på plats att varna känsliga tittare inför de highlights som kommer att läggas upp.
* Det ÄR INTE offside på Shpetim när han rundar Asper och lägger in bollen.
* Det ÄR offside på Löfqvist innan han spelar fram Eken till Mjällbys 2-1.
* Det ÄR offside på Löfqvist när han gör 3-1. MYCKET offside.
Det är tre ganska avgörande lägen. Alla dessa domslut fattas av Vasalunds tränares brorsa.
Jag blir sällan förbannad på domare och domslut. Men nu är jag faktiskt jävligt sur.
Vet att det jobbas på att få upp videon men tänkte bara påpeka att jag tror att den är helt avgörande för om vi ska kunna få någon uppmärksamhet för detta eller inte. Att folk gnäller på domaren är ju inget nytt i sig...
#79 ·
John
· 2009-09-28 09:33
Går det att få en ETA på matchklippen. Jag borde göra anant än att sitta och uppdatera officiella varje minut;)
#80 ·
gaffa
· 2009-09-28 09:43
sorry, john! :-)
svårt för mig att hinna klippa nu, men ska göra ett försök. tar en bra stund för datorn att tugga in filmen. inte före lunch, under alla omständigheter, och sannolikt först framåt kvällen. under förutsättning att jag hinner göra allt annat som också måste göras...
#81 ·
John
· 2009-09-28 09:56
Okelidokeli.
Då kan dagen börja.
#82 ·
Joint
· 2009-09-28 10:10
Jag har förstås också hört av mig till några medier, får se hur det blir med den saken. Finns väl risk att kvällens kravaller tar över alla rubriker och att denna lilla skandal springer iväg obemärkt..... fy fan.
#83 ·
Sakul
· 2009-09-28 10:16
Någonting om det här uppe på fotbollskanalen.se nU!
EDIT: Suck...
#84 ·
johann
· 2009-09-28 10:20
in och kommentera loss nu!
#85 ·
Joint
· 2009-09-28 10:32
http://www.fotbollskanalen.se/1.1235287/2009/09/28/vasalunds_tranare_om_att_brorsan_domde_sirius_blev_overraskad
Jag hade underrättat Hr Lundh. :P
#86 ·
Joint
· 2009-09-28 10:34
En till länk: http://www.fotbollskanalen.se/1.1235239/2009/09/28/domde_i_superettan_brorsan_tranar_konkurrenten
#87 ·
Tobbe
· 2009-09-28 10:43
Keep it up boys. Det här ska fan inte få passera obemärkt.
Bra jobbat Joint. Hoppas fler medier nappar på det här nu. Att det drabbar just Sirius ger väl knappast något extra medialt utrymme men att det överhuvudtaget kan förekomma inom elitfotbollen borde kunna göra det. Hoppas match-dvd'n avslöjar de, som det låter närmast matchavgörande "tabbar", som det skrivits om här på forumet. Är det så vore det bra om någon av oss klipper ihop lite godbitar och mailar Lundh och någon annan lämplig lösker man.
#89 ·
Joint
· 2009-09-28 10:56
Japp, thx. Jag skulle gärna ägna många timmar åt att klippa en offside-film, om jag bara hade tillgång till match-dvd:n.
#90 ·
Sakul
· 2009-09-28 11:02
gaffa: Se till att få med i highlightsen när bollen rullar ut precis vid hörnflaggan men inkastet tas 6-7 meter längre upp i planen.
#91 ·
Joint
· 2009-09-28 11:32
Grejen är ju den att reprisbilder är av största vikt nu. Kan vi bevisa alla tabbar han gjorde så blir ju allt mycket mer trovärdigt. Det bör hinna komma före i kväll, annars är det nog för sent för att några medier ska uppmärksamma saken.
Som sagt, jag erbjuder mig att klippa ihop något. Bara jag har tillgång till dvd:n.
#92 ·
John
· 2009-09-28 11:45
Nu har UNT lagt ut om händelsen. Jag gissar på att TT gör en rewrite på den och att bladet/expressen köper den texten som notis. End of uppmärksamhet.
Man tar sig för pannan! Skall bli mycket intressant att få se de rörliga bildbevisen.
#94 ·
Joint
· 2009-09-28 11:52
Bra skrivet av Göransson. Skandalen är ett faktum - så sant.
Jaså, var det en bror till Vasalunds tränare, synd att man inte tänkte på det tidigare.....Inte undra på att det var fel hanterat match egentligen.
S L
#96 ·
Sakul
· 2009-09-28 12:06
Det händer grejer! Från komentarerna till Robert Lauls blogg:
Hasse
Dags att uppmärksamma det som hände i Sirius-Mjällby kanske? Stor skandal, borde bli omspel!
Anmäl !
Robbie Lauler
28 september 2009, kl 13:55
Vi kollar på det.
Det här kanske kan få lite uppmärksamhet trots allt. Inte direkt några övertygande kommentarer som SvFF gett till UNT och Fotbollskanalen...
#97 ·
olle
· 2009-09-28 12:08
Från UNT
"Kommer ni i Sirius gå vidare med det här på något sätt?
- Nej. Vi konstaterar bara att det är olyckligt att det blir en diskussion om det här. Men vi måste lägga vårt fokus på de fyra matcher som är kvar istället för att tycka synd om sig själva."
Jag köper resonemanget men samtidigt tycker jag att klubben ska anmäla ändå. Visst det kommer inte att påverka resultatet i efterhand men det är viktigt att markera att det inte får gå till på det här sättet. Och för funbundet ska ha möjlighet att agera mot domaren.
#98 ·
John
· 2009-09-28 12:12
En anmälan är för evigt även om den hamnar på ett arkiv. Anmäl för fasiken!
#99 ·
Joint
· 2009-09-28 12:15
Laul citerar mig: http://blogg.aftonbladet.se/laul/2009/09/dagens-garv#comments
#100 ·
olle
· 2009-09-28 12:20
I väntan på bildbevis kan man kolla lite statistik.
M-by: sammalagt 7 offside, 6 i första 1 i andra...
Sirius: sammalagt 6 offside, 4 i första 2 i andra...
#101 ·
Sakul
· 2009-09-28 12:24
*Host* Solklara jäv-bevis *Host*
Nu tycker jag att vi postar den där statistiken i alla kommentarsfält vi kommer åt.
#102 ·
Lemon
· 2009-09-28 12:37
Jag skulle gärna se situationen igen där Sunday tar emot bollen och försöker ta sig förbi försvararen, men blir blåst för offside.
#103 ·
Joint
· 2009-09-28 12:57
Husqvarna backar oss: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=317568
Men folk på UNT:s kommentarer verka tycka att den största skandalen är att UNT uppmärksammar detta.
#105 ·
Joint
· 2009-09-28 13:05
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/superettan/article5870125.ab
#106 ·
johann
· 2009-09-28 13:18
"Jösses! Varför gnälla om sådana här futtigheter? Det pågår över 30 väpnade konflikter i världen, vi är i en svår lågkonjunktur och står inför ett reellt, om än något överdrivet pandemihot. Vad gör sportfånarna? Tjafsar om en domare och försöker till varje pris hitta en nepotistisk konspiration... det är till att ha sinne för proportioner! Försök slå på TV-nyheterna lite tidigare, innan sportdelen, så finner ni med all säkerhet något mer akuta frågor att ta itu med.
Av: Lars Ericzon"
snart är det fan 31 väpnade konflikter..
Korrektion. Det jag skrev ovan om 1-2målet ska vara 1-1 målet. Det är då Löfqvist är offside. 1-2 målet är ett gränsfall. Men det är svårt att se eftersom kameran är placerad vid mitlinjen. Men det är inget problem att se om man är van att se fotboll.
#108 ·
Lars
· 2009-09-28 13:40
Fantastiskt resonemang! Hoppas han blir chefredaktör för UNT, då tar de bort sport, nöje, kultur,tv osv. Bara allvarliga nyheter.
#109 ·
gaffa
· 2009-09-28 13:57
Snabbt hopklippt sammandrag ute på webben nu. http://www.siriusfotboll.se/
Tom ruta istället för mediaspelare....
#111 ·
Joint
· 2009-09-28 14:00
Tack Gaffa, och Shpettan är inte offside vid målet. Nu ska jag se resten.
Visst är det rätt komiskt att resten av landet är rätt upprörda över domartillsättningen igår, medan uppsalaborna mest verkar tycka det är rätt åt Sirius. Vilken stad vi bor i! Support your local team, anyone?
#113 ·
Joint
· 2009-09-28 14:58
Ellerhur, det är sjukt, Erlingmark.
Efter analyserande av repriserna så är ju annars målen faktiskt rätt svårbedömda. Det var inga grova offsides dock vid målen så här i efterhand, Fernet står någon centimeter för långt bak i banan för att upphäva 1-2. 1-1 är dock offside och det är ju anmärkningsvärt att inte Jan-Erik är i linje här. 1-3 är mycket tveksam. Men Jan-Erik friade mycket hellre åt Mjällbys håll om man säger så. Det är tveksamma saker han friar alltså. Det värsta är ju dock inte hur han dömer utan att hans brorsa är tränare i Vasa..
1-1 och 3-1 är offside, no doubt. Shpetim är onside. Sunday och 2-1 tveksamma och svårbedömda. Men det är som Brännan säger i media också, det är tillsättningen som är det stora problemet. Mönstret i den här matchens offsideavvinkningar är inget vidare kul helt enkelt. Med en annan linjeman hade det inte blivit en sådan diskussion.
Kassa domare är helt okej. Folk som är jäviga är inte okej. Det är det det handlar om.
Ja t.o.m jag kan klara av att se att 1-1 och 1-3 är offside. Man behöver inte tro på någon konspirationsteori men det var solklart en USEL linjedomarinsats som tyvärr hade matchavgörande konsekvenser.
#116 ·
Håwe
· 2009-09-28 15:58
Jag tycker nog att Hasani är offside jag. Men 1-1- och 1-3 är klara offsider. 1-2 tveksam. Det viktigaste är dock att en domare som är jaävig tillåts detta på denna nivå. Det gör mig så iniehelvete glödgat förbannad. I vilken annan proffession som helst skulle domaren få en reprimand för dåligt omdöme och berörda parter ursäkt och kompensation. Det är fan som man tappar lusten att gå på fotboll. Och jag får knasiga tankar om att åka på nästa match han dömer och skrika fuskare matchen igenom bakom hans rygg. Tvi vale!!!
Ja, jag har lite bättre förstått att man kan bli så arg att man vill slå nån på näbben!
#118 ·
Joint
· 2009-09-28 16:20
Läs mitt senaste blogginlägg: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=317599
Jag är naturligtvis överlycklig över avancemanget till Allsvenskan, men kan ändå inte hjälpa att tycka lite synd om er i den uppkomna situationen. Det är tungt om ett par av målen var offside, men det är ju i och för sig misstag som vilken domare som helst kan göra. Det som är åt helvete är ju det faktum att det verkar vara okej att en domare som har en nära släktrelation till en av era bottenkonkurrenters tränare kan ens erbjudas möjligen att döma matchen. Att han sedan säger ja till det tyder ju också på dåligt omdöme.
Bara att hoppas att han inte dömer matchen mellan er och Vasalund.
Lycka till framöver.
#120 ·
Lemon
· 2009-09-28 16:39
Usch. Att titta på filmen var inte roligt. Visst, jävet är det värsta, men tusan också, det går inte att låta bli att fundera på hur det skulle gått om det blåsts rätt.
Bara att hoppas att han inte dömer matchen mellan er och Vasalund.
Jag är nöjd om brorsan aldrig dömer!
Det som syns allra tydligast på bilderna är ju att brorsan sällan är i nivå med det han skall ha koll på!
#122 ·
Håwe
· 2009-09-28 17:28
Eländet fick mig plötsligt att minnas en gammal Gudibrallanlåt.
"Men vad gör vi då,
jo vi samlar namn,
på en lista,
som ska räckas fram,
till en byråkrat,
som är jävligt lat,
som förvandlar allt till skitprat".
Så sant!!