Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Vasalund mån 5:e okt kl. 19:00

Om nån påstår att han/hon är intresserade av att det ska spelas elitfotboll i Uppsala nästa år så föreslår jag att man drar dit och kollar/hejar. Det här är första kvalmatchen för att stanna kvar. Kolla gärna vilka som är linjedomare innan också.
Jag räknar kallt med att Förbundet håller stilen & skickar någon från Trollmössa!
Nu måste den negativa trenden brytas, tror att det var den fjärde matchen på raken som Sirius inte vann och visserligen var det iallafall en trend som bröts i matchen mot Mjällby och det var att göra mål. Få se om trenden bryts denna gång.

S L
Jävla soppa det här med brorsan på linjen, men jag håller med Brännan; nu måste vi lägga all energi på de återstående matcherna och till att börja med matchen på måndag mot brorsans brorsas lag.

För en gångs skull är ingen spelare avstängd och skadeläget ser lite ljusare ut. Kanske kanske kanske kan Söderbring göra comeback här och det skulle i så fall vara väldigt välkommet.

Jag hoppas på följande elva:

RR - Söderbring, Gurra, Z, Haisem - Petter, Fredrik, Gallo, P - Hochen, Sunday

Bänk: Ahlm, Luggen, Love, Jernberg och Shpetim.

Vinner vi inte denna match så har vi nog ingenting i superettan att göra.

FORZA SIRIUS!!!
Jag vill se Luggen på högerbacken om Söderbring fortfarande är skadad.
Jag är faktiskt väldigt taggad inför den här matchen. Få se om Bröderna Swärdh har några nya överraskningar på gång.
Sök tröst i att Sirius har ett bra facit i matcher av kategorin "vinn eller dö" sedan Bollstanästiden. I synnerhet mot lag från 08-regionen.
Söndagens linjedomarskandal var inte första gången Vasalund har haft fingrarna i förbundets syltburkar. Förra säsongen nådde de ju kvalplatsen med hjälp av ett antal mer eller mindre ifrågasatta beslut av besvärsnämnden (det berörde bl.a bråket mellan Syrianska och VSK, samt ett antal olicencierade spelare om jag minns rätt). I besvärsnämnden råkar dessutom modern till Vasalunds sekreterare sitta.

Som de säger i Spanien: Así, así, así gana Vasalund!

Eller som Wrathchild UK brukar säga:
The biz suxx
But we don't care
Yeah, yeah
Ja man får väl gå dit och kolla. Kir innan? Någon?
Söderbring gör comeback i U21 ikväll så kanske han kan vara med på bänken i alla fall. Tror det kan vara bra att byta en en offensiv ytterback om det går knackigt.

Eller som Wrathchild UK brukar säga:
The biz suxx
But we don't care
Yeah, yeah

Wrathchild UK? Jösses.
Istället för att starta en Gurratråd skriver jag här. Det är för sent att börja experimentera med laget nu men OM Gurra är kvar nästa säsong så tror jag han skulle göra sig ännu bättre som central mittfältare förutsatt att man hittar en bra ersättare som mittback. Jag tycker Gurra flera gånger visat samma kvalitéer som Ante, nämligen förmågan att på egen hand kunna driva bollen fram till straff området. Det har ju några gånger sett ut som Lidnerska knäppar när han avancerat med bollen från egen strafflinje till motståndarnas. Han skulle dessutom dominera centralt på alla målvaktsutskjutningar av vilka vi idag förlorar ca 80 %. Vi skulle plötslig kunna äga mittfältet. Men, men att plocka honom ur den backlinje som finns idag är inte tänkbart.
Hornby: Förklara gärna hur du tänker när du petar vår skyttekung, Hasani, och sätter in Hoch som inte gjort ett enda rätt i år? Han har verkligen varit urkass de inhopp han gjort. Alla svar till detta inlägg som säger "Hochen ska alltid in" eller "Hochen är alltid bra" kommer jag bortse från, för det är verkligen inga förklaringar.
Jag tycker att Shpetim har en tendens att allt för ofta krångla till det genom att försöka göra en gubbe eller två i stället för att passa och på detta sätt stoppa upp och förstöra ett flertal fina anfallslägen. Jag tror att Hochen skulle passa bra som släpande bakom Sunday då han kan ta emot bollen, hålla i den och slå en bra passning. Jag tror helt enkelt att vi skulle få ut mer av vårt anfallsspel med Hochen istället för Shpetim tillsammans med Sunday.
Intressant tanke Håwe, men nja... Riktigt SÅ bra vän med bollen är han väl ändå inte.

Angående Hoch så har han gjort ett fullkomligt briljant inhopp den här säsongen, resten har varit kasst. Han gör ju inte ens mål längre! Ska han starta ska han bevisa att han är värd det först.

Shpetim kladdar en jävla massa boll ibland, men han har sina stunder. Som mot Assyriska. Hur som helst så har han trots allt hållit en betydligt jämnare nivå än Hochen, vilket iofs inte är särskilt överraskande, och han är faktiskt vår bästa målskytt.

RiRi
Bringan - Zeta - Gurra - Haisem
Petter - Fredrik - Gallo - Love
Shpetim - Sunday

Zeta är stabilare än Fernis. Faktiskt. Är inte Bringan frisk så KRÄVER jag att man sätter Sunshine på högerbacken. Nästan så att jag vill byta ut Fredrik mot honom också. Haisem och Gurra är odiskutabla. Ganska normalt mittfält. Love såg rätt hyfsad ut mot Mjällby, och han är absolut det bästa alternativet på kanten just nu. Ian har inte gjort bort sig, men ändå. Möjligtvis att man skulle kunna ha P där också. Något annat jag kommer att tänka på vore att flytta upp Haisem på vänstermittfältet och sätta Sunshine som vänsterback. Men det vore nog lite för mycket experimenterande i det här skedet av säsongen. Sudnay känns ganska given och Shpetim vs Hoch har vi redan diskuterat. P är inte jättehet, men jag skulle inte tveka att byta in honom snabbt som sjutton om Shpetim inte sköter sig.
Hornby:
Bringan gjorde 35 min i dag, utan att få känningar. Det är ju bra, men jag tror inte att han är fit for fight till att starta och spela merparten av matchen. Det är givetvis en chansning att starta med honom. Liksom att det är chansartat att starta med Hoch då man också sätts i situationen med ett garanterat tidigt byte - inte helt önskvärt alla gånger. Och vad gäller Hochen så vet jag inte vad jag ska säga, men han har inte levererat hittills. Förtjänar nog inte att starta, såvida han inte säger till tränarna att han "ska gå in och visa dem!".

Jag förstår poängen med att tilldela P en yttermittfältsroll. P kan liksom Hoch inte göra mål j, men springa kan han. Tycker dock att P varit så sval att han inte förtjänar att starta, dessutom kommer inte P till så bra på vänsterkanten. På vänstermittfältet har ju däremot Hasani spelat och gjort det okej vissa gånger. Hellre honom där i sådana fall.

Okej, Hasani "har en tendens att allt för ofta krångla till det genom att försöka göra en gubbe eller två", å andra sidan vilka andra är det som gör det? Jag tycker att det är bra att han försöker göra det oväntade i stället för att bara slå en alibipassning. Jag förstår dock vad du menar, och de gånger han divar i stället för att spela bollen vidare är grymt frustrerande. Antingen har han ett stort ego eller så har han bara sjukt dålig blick för spelet, jag vet inte riktigt. En sak som är klar är i alla fall att Hasani vinner överlägset mest nickdueller av våra forwards och leder som sagt vår skytteliga.

Sakul: Love från start som vänstermittfältare? Grundat på vadå? Visst fanns det positiva intentioner när han flyttade upp på mittfältet, men kom ihåg att han varit skadad typ 10 månader och sedan dess mestadels spelat centralt (i U21). Sedan är ju Love också ett garanterat tidigt byte.

Alla som tar högerbacksrollen i Sirius känns panikt skitnödiga. De vet att det är en utsatt position och att motståndarna medvetet väljer att bygga många anfall längst den kanten. Nu har det snackat om Gurra som tänkbar innermittfältare, men jag är nästan lite inne på att låta honom ta tillbaka fjolårshöstens högerbacksroll. Visst gör han det sämre där, men å andra sidan är han nog vårat bästa val på högerbacken just nu. Fast, njä, jag vet inte. Behåll kontinuiteten i backlinjen, så illa har det inte varit sedan Brännan tog över. Vi måste ha överseende för att Mjällbys mål kom till genom offsides/misslyckades offsidefällor och ett bjudmål av Hasse. Men tydligen var försvaret riktigt bra mot Qviding och jag tyckte jag såg vissa positiva tendenser senast också. Det som saknas är självförtroende och mer samspelthet. Men, om Bringan är redo för 90 minuter kan jag väl tänka mig honom, med reservation för dålig bollkänsla. Tänk på att han varit skadad barnsligt länge nu han också.
Problemet med Fernberg på högerbacken är fr a offensivt. Det i kombination med att F inte heller hittat positionerna bakåt gör att det måste finnas bättre alternativ.
Som jag ser det så finns det två alternativ. Antingen spelar man med en högerback som har ett löpsteg och en inläggsfot, såsom det hela säsongen varit tänkt, eller så måste man balansera om mittfältet och spela ett mer klassiskt rakt 442. Med Olsson tillbaka föredrar jag det första alternativet.
Jag skulle dessutom vilja vara så tråkig att jag skulle vila våra "coming men" Ian och Jernberg. De är ännu inte tillräckligt allround. De har var sina spetskvaliteter men motståndarna förstår att utnyttja deras svagheter. Olsson skulle då ersätta jernberg, fast på ett helt annat sätt. Om love har tillräcklig fysisk status så kan det vara vettigt att spela honom istället för Ian. I praktiken så spelar ju inte Ian mer än 70 min per match heller.
Problemet med Hasani, som jag ser det, är att hans inspiration är extremt beroende av matchbilden. När laget spelar bra och leder spelar han ut och kan vara briljant. Men blir det lite motigt så lägger han ner. Har landställe i östra Värmland och såg honom säkert uppemot tio gånger i Degerfors innan Sirius tog sig upp till Superettan. Jag upplevde det likadant där vilket jag också kommenterade här på forumet i samband med att han värvades hit. Jag vet att han har gjort mål när vi ligger under och jag vet att han inte är den enda spelaren i Sirius som gett upp när det gått motigt den här säsongen men jag är ändå lätt oroad över den inställningen när vi nu går in i slutfasen som jumbos. Dessutom misstänker jag starkt att han som heltidsproffs är en av de spelare som har rätt att bryta sitt kontrakt vid en degradering (se [link=http://www2.unt.se/avd/1,,MC=0-TYPE=paperarticle,00.html?db=UNTW&search7_guid=UNT200909230186]UNT[/link]). Så jag hoppas att han trivs här. Bör dock tillägga att det sista är en ren reflektion, jag har ingen anledning att tro att han vill härifrån. Sådana klausuler må vara nödvändiga för en klubb som Sirius men i det läget vi befinner oss nu känns de rätt jobbiga.
Vasalund har vunnit en match på bortaplan i år. I maj.
Vasalund har tagit en poäng på naturgräs i år. Den 19 april.
Vasalund har gjort 4 mål på naturgräs i år. Varav två mot Väsby (i en match de förlorade med 5-2), ett mot Ljungskile och ett mot J-Södra.
Vasalund har släppt in 31 mål på naturgräs i år. På åtta matcher.
Vasalund måste också vinna på måndag.
Hua. Den statistiken är nästan för bra för att det inte ska kännas som att dom kommer göra 4 mål på naturgräs och vinna.
Ser fram emot kommande fight! Känns jobbigt viktig...
Vågar hoppas på bättre uppslutning än i söndags.

Kom igen nu IKS!!!
Sluta skrämmas Erlingmark. Som ThomasD säger, bara för det kommer de självklart att göra sin bästa match för säsongen mot oss, inklusive de på hemmaplan och konstgräs. Och herregud vad ännu mycket värdelösare det kommer att kännas om vi inte vinner efter att ha sett den statistiken.

Men vafan, inte ska vi väl behöva oroa oss för att torska..?
Om någon kan låta bli att oroa sig är det bara att gratulera. Man kan ju ana som orolig supporter att det kanske inte känns enbart inspirerande för spelarna att beträda planen på måndag. De kan förvisso påverka, vilket borde kännas bra. Fast också jäkligt läskigt.

Om någon kan låta bli att oroa sig är det bara att gratulera.

Om någon kan låta bli att oroa sig så är man antingen inte intresserad av Sirius över huvud taget eller så är man sjuk i huvudet.
Jag var förövrigt glad över att få lägga onödig energi på en inkompetent domare och ett förbund som är mer amatörmässigt än många spelare. Nu måste jag istället ta itu med den hemska fotbollsverklighet som riskerar att paralysera mig och gör min tillvaro odräglig.

När det går åt helvete tidigare på säsongen så finns alltid trösten att det är många matcher kvar. Nu finns inte det och det har mina nerver svårt att hantera. Hoppas verkligen att spelarna ser det som inspirerande och inte handlingsförlamande.
Om någon kan låta bli att oroa sig är det bara att gratulera.

Om någon kan låta bli att oroa sig så är man antingen inte intresserad av Sirius över huvud taget eller så är man sjuk i huvudet.

Word! +1.
Klart som fan att man är orolig. Jag har i alla fall grym ångest inför måndagen... Det känns som sagt som att det är vinna eller försvinna och chansen känns exakt fifty-fifty. Så sjuuukt orolig...
Jag ser det som att kvalspelet börjar redan nu och fortfarande allt helt i egna händer.
... eller så är man helt enkelt ironisk. Men okej.
Det är inte läge för "ironi" i ett sådant här skede. Ångestmatch 2K9. Vinna eller försvinna.
Vasalund lär inte vara mindre skärrande än vi. Truppen bör därför snarast väljas mer med beaktande av mentala egenskaper snarare än fotbollskunnande.

Truppen bör därför snarast väljas mer med beaktande av mentala egenskaper snarare än fotbollskunnande.

In med Stenmark, Fosshaug och Gert Fredriksson!
In med Stenmark, Fosshaug och Gert Fredriksson!

Stenmark lär vara väldigt mentalt starkt. Fosshaug = Psykhaug och Fredriksson = död...
Ni som spekulerade med Bringan till denna match kan sluta spekulera. "Absolut inte till nästa match" enligt Brännan.
RR
Fernberg - Gurra - Z - Hasse
Sunshine
Petter - P - Gallo
Shpetim - Sunday
Fredrik?
Fredrik!
Fredrik är kanske inte den snabbaste och mest tekniske spelaren i superettan, men han är en kämpe och pådrivare som enligt mig är självklar på mitten!

Fredrik är kanske inte den snabbaste och mest tekniske spelaren i superettan, men han är en kämpe och pådrivare som enligt mig är självklar på mitten!

Fast du vill ju samtidigt ha in Hochen också...
Kan inte ett lag bestå av spelare med olika egenskaper?
Jo, självklart både kan och ska ett lag göra det. Jag har petat in Sunshine på mitten som jag tycker är bättre än Fredrik. Jag vill inte ha Fredrik också eftersom han och Sunshine är för lika enligt mej. Det innebär att jag gjort en laguttagning. Däremot så har jag inte petat vår skyttekung till förmån för en spelare som är helt ur form, iskall framför mål, som sällan springer och som är riktigt dålig i motgång.

Det innebär att jag gjort en laguttagning.

Ok, jag bugar och bockar...
Ja, gör det. Ordet betyder ju att jag tagit ut ett lag, eller hur? Det är ju det vi brukar göra här inför varje match.
Inte bråka nu. Det kommer mycket värre saker att bråka om snart.
Usch. Vad betyder sånt där?

Inte bråka nu. Det kommer mycket värre saker att bråka om snart.

Spill dina bönor!
Jag är bara vis av erfarenheten. Och allmänt nervös.
Ångest, kamrater, ångest. Jag cyklar till jobbet och vid Studan förkunnar skylten att det är Vasalund på måndag och... fy satan. Ångest. Inte ens det faktum att isen lagt sig på södra delen (eller är det bara frost på betongen kanske?), en syn som vanligen får mig euforisk såna här höstmornar, inte ens det hjälper. Ångest.

Och dessa nedflyttningshots-höstar är alltid så vidriga på Studan. Det blir mörkare, stämningen blir alltid hätskare än vad som är bra för någon, och kallt som fan kommer det att vara. Och dåligt spel.

Men vi måste stå där och frysa. Så är det skrivet.

Kämpa, Sirius!

Ångest.
Just exakt precis så.

Ångest.
Tror på en säker 4-0 vinst.
Fruktar det värsta men hoppas....hoppaS....hoppAS....hopPAS...hoPPAS....hOPPAS.....HOPPAS!!!! så inåt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Seger är ett måste iallafall, bara så det inte kommer en domare som är släkt med Vasalunds tränare eller med någon av spelarna.*allvarlig skämt*

S L

Ja man får väl gå dit och kolla. Kir innan? Någon?

Ja.
I parken?
Låter fint, samma ställe som sist?
Hejaklacksledaren borde ha kirförbud inför en så viktig match. Han såg så hängig ut efter senaste kirsvängen!
bara en flaska den här gången...
Ja, för fan, "Kireffekten".
Sirius-Vasalund 0-2, 1357 åskådare.
Det förefaller som om vi alla förbereder oss mentalt för att åka ur...hoppas att laget gör det motsatta.
Sirius-Vasalund 3-2, 924 åskådare.
Just det, ingen negativism nu . Alla till Studan och seger är det som gäller.
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9357&ptid=1198&nav=100
Det här är ingen match jag gått och sett fram emot. Jävla kukmatch som skapat en jävla massa ångest och lidande. Bara tre poäng räknas i morgon... Annars kan man ju lägga sig ned och dö på dirren.
Merda, merda, merda Vasalund!!!
Det känns som att gå och vänta på en avrättning där beslutet imorrn kan skjutas upp och på sikt en benådning kan ske. Eller så verkställs den imorrn.
Sirius-Vasalund 0-4
312 åskådare
Dagen D!!!!!!!!!!!!
är det feber eller nervositet?
Usch.
Glad-Garry tror på 3-1
Jinx. Jag tror det kommer bli kallt.
Det blir kallt, mörk (utanför planen alltså) och blåsigt. Dock inget regn. Förhållanden som gynnar våra vackra hjältar. 3-0 är mitt tips. 1555 åskådare.

Glad-Garry tror på 3-1

Glad-Garry? En opålitlig typ!

Sirius - Vasalund 1-3 (0-0)
Publik: 1125
Erkännes!! Jag trodde på Cowoboys och Tony Romo igår kväll också, och vips var pengarna väck!!
Idag skiter jag i vilka som spelar så länge dom som får förtroendet ger allt i alla situationer. Jag kräver max av alla spelare och hoppas det räcker, kräver även att alla som håller på sirius sluter upp idag. Det är dax att skicka ur bönderna ur superettan
Det är rätt Jonas!
9 Ljungskile 26 9 5 12 40-41 32
Omg 27: Norrköping (B)
Omg 28: Assyriska (H)
Omg 29: Sundsvall (B)
Omg 30: Ängelholm (H)

10 Jönköpings S 27 9 5 13 39-49 32

Omg 28: Falkenberg (H)
Omg 29: Norrköping (B)
Omg 30: Assyriska (H)

11 Qviding 27 7 8 12 30-42 29
Omg 28: Trollhättan (B)
Omg 29: Syrianska (H)
Omg 30: Väsby (B)

12 Väsby 27 7 8 12 25-37 29
Omg 28: Sundsvall (B)
Omg 29: Ängelholm (B)
Omg 30: Qviding (H)

13 Trollhättan 27 7 7 13 27-42 28

Omg 27: Ängelholm (B)
Omg 28: Qviding (H)
Omg 29: Sirius (B)
Omg 30: Vasalund (H)

14 Norrköping 26 6 9 11 39-40 27
Omg 27: LSK (H)
Omg 28: Landskrona (B)
Omg 29: Jönköping (H)
Omg 30: Falkenberg (B)

15 Vasalund 26 7 5 14 32-57 26
Omg 27: Sirius (B)
Omg 28: Mjällby (H)
Omg 29: Åtvidaberg (H)
Omg 30: Trollhättan (B)

16 Sirius 26 6 7 13 31-48 25
Omg 27: Vasalund (H)
Omg 28: Åtvidaberg (B)
Omg 29: Trollhättan (H)
Omg 30: Syrianska (B)
Det jag tycker talar för Sirius i kväll:
Hyfsat bra statistik när det gäller vinna/försvinna matcher av denna typ.
Hemmaplan plus Vasalunds dåliga bortafacit.

Det jag tycker talar mot Sirius i kväll:
Årets tråkiga tendens att vika ner sig vid motgångar.
Bristen på rejäla vinnarskallar i laget.

FORZA SIRIUS!!!

Tabellen efter 30 omgångar kommer som bäste se ut som följer:

Ljunskile 35
Jönköping 34
Norrköping 33
Qviding 32
Väsby 32
Trollhättan 32
Sirius 31
Vasalund 29

Ängelholms och Åtvidabergs knasiga poängtapp kommer att stå oss dyrt.
2-1. Gurra och Sunday målskyttar. Må världens alla gudar hjälpa oss idag!!!
Är på jobbet och där sitter en spanjorska och pratar i mobilen och säger "valle" efter varje mening. Känns som ett ord man i värsta fall får upprepa ikväll (med svensk innebörd, inte den spanska...)
Fy fan vad jag är nervös. Sirius får inte åka ur!
Grejen är ju att vi kan åka ur även om vi vinner både mot Vasa och Trollhättan.
Åtvidaberg (b) = glöm det.
Syrianska (b) = inte så realistix.
Syrianska borta. Vår räddningsplanka - om Syrianska inte längre har en chasse på allsvensk plats, vilekt ju inte är helt otroligt.
0-0 inför 768 tappra åskådare idag. Då finns inga räddningsplankor längre utan det är fritt fall.
Nej, det är klart vi vinner idag! Det blir 2-0 inför 1544 åskådare.
fritt fall :-(
jag kommer nog precis till matchstart
Nu vinner vi. 3-0. Lugna puckar och 1034 tittande.
jag har förberett mig mentalt nu och inte tänkt en sekund på fotboll tills nu. lika bra det. i kväll kan bli en jobbig kväll. helvete. fotbollsångest nu igen.

edit: jo visst har jag tänkt på skiten, men har försökt koppla bort det. men nu är det dags. mot studan och dämpa ångesten på plats...
men snart börjar bandyn :-)
Yesss!! Lättnadens suck. Där köpte vi oss lite tid i alla fall. Tack P och tack Richard för avgörande rädding i 1:a.
längesen det var så kul att gå på fotboll. Underbar känsla att leda med ett noll i en svängdörrsfotbollsmatch.
Sådärja! Ytterst välförtjänt! Och Peking bara en pinne!

Får vi en ny kalkyl på sluttabellen nu Farbror?

Sådärja! Ytterst välförtjänt! Och Peking bara en pinne!

Får vi en ny kalkyl på sluttabellen nu Farbror?

Datorn står och ryker!!
Meh! Eskhult ville inte ha flyer för bandyhallen. Han påstod att han redan kände till den. Bra jobbat i dag Västra!
Vill också ge credd till västra idag. Tänk om alla kunde kämpa så mkt varje match. Gött.

Dock glömde jag nog mina resterande flyers på läktaren. Vart så förvirrad efter all anspänning.
Mycket bra tryck på läktaren tyckte en barnvagnsdragare på avstånd. Mycket bra gnällgubbar i kurvan på huvudläktarsidan vid Vasas mål i andra. De var bombis på att Vasa skulle pytsa så Sirius var tvingade att göra 2. Att det bara var 2 "svenska" namn i Vasas laguppställning och resten "hubaduba" var heller inget som gick hem. 3 sköna och nödvändiga poäng, nu kan vi hoppas ett tag till.
Skitbra jobbat idag på läktaren men man märkte av nervositeten när det var tio kvar och folk började tappa fokus och ramsorna slutade något i förtid samt att det började gnällas en del plus att fler och fler bara stod och gapade, men vad fan: Vad bra vi är!

Sirius HEJ!
Så oerhört skönt orättvist!!!

Men förutom poängen, tycker jag det är skam att vi inte ens kan dominera en match mot Vasalund!
Stod Glad-Garry i kurvan ThomasD beskrev?

;)
iks dominerade inte bollinnehavet, men hade dubbelt så många målchanser som vasalund och vann med 2-0. det räcker för mig!
På radion sa dom att Sirius bytte plats med Vasalund och gick upp ett snapp, enligt svenskfotboll.se gick de upp två snäpp.

S L
stämmer. samma poäng och målskillnad som fct, men fler gjorda mål.
Så j-la skööönt!!! Västra var formidabla, P fick äntligen utdelning för sitt löpande. Men...trist att gnälla en dag som idag men....spelet var verkligen ingen höjdare och borgar för nagelbitning resterande matcher. Fernberg är för slarvig och Hasani som ser kränkt ut varenda gång han förlorar bollen vilket beror på att han alltid ska göra en dragning för mycket borde bänkas.
Avrättningen är uppskjuten.......Gallo borta mot Åtvid...törs man hoppas på nåt i den matchen?
radion hade fel. bara en poäng upp till väsby nu
JÄVLIGT KUL att P fick näta dubbelt, nu kommer han! Synd att han får en skitvarning för tröjgrejen. Fasen vad laget slet idag! Gurras miss där han kommer tillbaka i backlinjen och räddar är suverän. Fredrik är grym som spelsabotör, underbar! Haisem är så skön att lugna ned spelet och precisa pass. Sirius HEJ!
P är tillbaka!

Fan vad gött, fan vad gött, fan vad gött!
Fint som fan. P är tillbaka! Och bra jobb av Västra!
P är avstängd, hur är det med Gallo?
P och Gallo avstängad mot Åtvid. Matchens två bästa spelare. :-( Men det är inte mot Åtvid vi ska vinna kanske, däremot ska vi vinna mot ett sunkigt FCT hemma och mot ett SFC borta som inte har något att spela för. Tycker jag.
jag tycker vi ska vinna mot åtvid oxå

Men förutom poängen, tycker jag det är skam att vi inte ens kan dominera en match mot Vasalund!

Jag tycker fan att det är en skam att det tagit så lång tid att inse att man måste kriga hem poäng när inget annat funkar. Ser gärna tre matcher till med mer skitspel, långbollar och kontringar. Mycket hellre det än evigt passande tills vi förlorar boll i farligt läge.
Ja, men det blir nog väldigt svårt. Klart, kan Qviding så kan ju vi. Men tror inte att Åtvid gör en plattmatch två gånger på raken, i sådana fall kan de ju glömma AS. Och sen är det som sagt två avbräck för oss i avstängda Gallo och P. Poäng mot Åtvid ser jag som ren och skär bonus.
och jag glömde: Fan va grymt Sirius! Och riktigt bra Västra!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vasalundsfallet
Läste just Erlingmarks direktrapportering och flinar lite åt hur mycket det skiner igenom att han är så SJUKT nervös. Inte tyckte jag att Vasalund var SÅ mycket bättre än Sirius, tyckte nog att Sirius fick matchen dit de ville och kunde kontra rätt bra men var lite ovassa i sista passningarna och avsluten, en viss nervositet i backlinjen, men varför klaga när man vinner en sexpoängsmatch med 2-0

Ingen som kan fylla på Wikipedia-artikeln med ytterligare Vasalund/SvFF-skandaler? Det börjar bli några stycken nu.
Ska Vasalund alltid kompenseras för den där matchen när Bajen gick upp efter 6-0 mot vilka de nu var (nåt Karlstadlag?????), Brukarn eller Farbror, hjälp mig
Finns en hel del att fylla på med. Vi säger NEJ till mygleriet inom svensk fotboll!
Jag tog mig friheten att ropa till Vasalundsbänken "Ingen brorsa till hjälp idag"! Det var skönt att få det ur sig ;-)

[quote1254777539=Joint]

Ska Vasalund alltid kompenseras för den där matchen när Bajen gick upp efter 6-0 mot vilka de nu var (nåt Karlstadlag?????), Brukarn eller Farbror, hjälp mig
[/quote1254779329]
Annan gubbe försöker hjälpa: Karlstads BK
Så. Jävla. Skönt.
Nu tar vi en pinne borta mot Åtvid och piskar Trollis och ett lojt Syrianska!!
referat, liverapport och webb-tv uppe på officeilla: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9364&ptid=1198&nav=100
Herregud vilken extremt stor jävla lättnad. Vanligtvis skulle jag nu sätta igång med att klaga på hur både Gurra och Fernis verkar ha köpt varsitt par extra träiga träben som de använde igår, och sen hyllat P och hela Västra. Men jag orkar inte. Jag tycker att det räcker med att konstatera att vi vann. Helt rättvist. Och det var SÅ JÄVLA SKÖNT!
Äh, det är alltid skönt att få gnälla, även en sån här dag.

Jag tycker bara att vi inte ska vara sämre spelmässigt än Vasalund. Visst, vi kämpade storstilat, men jag tycker inte att vi, sett till spelare för spelare, ska behöva se Vasalund dominera så mycket spelmässigt. Sen var dom tacksamt ineffektiva, Rickard tog friläget och ribban räddade oss. Men det var Vasalund, inte IFK Göteborg vi mötte. Det skrämmer mig!!!
Underbart skön arbetsseger!!! Inte så snyggt alla gånger, men några stilpoäng delas ju inte ut. Och vore det så skulle Jernberg haft ett helt gäng för den läckra lyftningen till Petter i första halvlek. Fotbollsgodis på högsta nivå!
Well, jag håller med garligur litegrann, men man får konstatera att formen inte är på topp nu, och att det är starkt gjort att ändå kunna vinna. Matchen kändes ungefär som 90 minuters förstoppning; det kämpades, krystades och frustades utan att det hände särskilt mycket. Sen kom till slut belöningen, den var inte så vacker men väldigt förlösande. Men det var jäkligt bra attityd, både på planen och på läktarna, det lovar gott inför avslutningen.
Jo, den här matchen vann vi på kämpavilja plus lite flyt, kan vi lägga på "bra spel" så kanske det här kan gå vägen. Annars vette fan... På Kopparvallen måste det vara 100% fokusering på försvaret och, när det finns tillfälle, nån snabb omställning. Åtvid kommer att gå för fullt framåt.
Jag tycker Vasa ska vara väldigt nöjda med sin insats. De bättrade ju trots allt på sin statitik på naturgräs i år avsevärt. Så även i framgångens stund måste vi vara storsinta nog och stämma upp i ett "grattis Vasa!"
ironi fungerar alltid :-)

Vasa steg lite i min aktning då merparten av deras spelare faktiskt såg ut att lida av förlusten. Allt för många andra lag tycks inte bry sig.
Jag är rätt nöjd med att det blev en något krampaktig grisseger. Tre poäng men inte tillräckligt bra för att spelarna ska andas ut och slappna av. Viktigt att hålla nollan och vinna en tät match. Har ju inte direkt varit så tidigare på säsongen.

En liten anekdot. När jag gick till Flustret strax efter klockan fem igår passerade jag macken vid Grindstugan. Bakom den, där UL-chaffisarna har sin rastbarack, stod Vasalunds spelarbuss och hela truppen stod utanför och snackade. Stämningen verkade vara rätt uppsluppen. Måste medge att jag dock är rätt nyfiken på varför man pausar bakom en mack två minuters körning från arenan man ska spela på knappt två timmar innan avspark. Fast de köpte antagligen bara några sexpack folköl och chips eller nåt sånt.

Vasa steg lite i min aktning då merparten av deras spelare faktiskt såg ut att lida av förlusten. Allt för många andra lag tycks inte bry sig.

Det vore ju själva fan om de inte gjorde det i det här läget. Matchen var ju lika viktig för dem som för oss och förlusten innebär ju med stor sannolikhet att de åker ur.

Visst tycker man så men efter att ha sett hur spelare i, säg, Väsby agerar efter en förlust i en minst lika viktig match .....
Efter Mjällbymatchen, som var min första på länge den här säsongen, tyckte jag att jag förstod varför vi låg så illa till; vi försökte spela ett spel som vi inte var tillräckligt bra på, samtidigt som vi saknade hårdhet/snabbhet/beslutsamhet i en massa avgörande lägen. Var ganska rejält nedslagen då.

Igår var jag nöjd med att vi spelade en enklare fotboll och att det satsades mer helt enkelt. Vissa lirare har träben av och till - så är det i botten av Superettan - men det kan jag leva med så länge man satsar och kämpar. Lägena kommer ju alltid, och ibland lyckas ju våra spelskickligare spelare till allas jubel. Men även de måste ha den där tydliga pang-på-mentaliteten, och det var det jag tyckte jag såg igår.

Det är inte grisfotboll jag efterlyser men jag tror att Sirius spelidé den här säsongen var vackrare än vad materialet tillät. Om vi kan köra lite mer som igår är chanserna större att lyckas tror jag.

Det kan räcka. Kan.
Sirius måste inse att man spelar i Superettan, en sunkdivision i ett sunkland, rent fotbollsmässigt. Poäng tar man i Superettan på hårt jobb och tajt spel. Sen tycker jag faktiskt det stundtals såg riktigt fint ut på planen, så länge Fernberg slutar försöka slå avgörande passningar.

Sen spelar det ju faktiskt ingen som helst roll. Laget heter Sirius och det är alltid vackert när blåsvart spelar.
Kämpatag är vackert. Inte tjusiga varianter som aldrig leder nån vart.
Ord.
highlights från matchen uppe på http://www.siriusfotboll.se
Borde inte Petter ha fått en straff i 1:a?
Om det hade blivit straff och jag var i motståndarklacken hade jag nog gjort en dansk och tacklat dommaren.
Fernet måste sluta nicka in i banan, det går allt för ofta åt helvete.
Vad gäller Petters straffsituation: Näe. Axel-mot-axel, Petter förstärker fett.
Jag tycker alla gjorde rätt i den situationen. Vasaspelaren, Petter och domaren.