← Sirius Bandy
Svenska Cupen - lördagen
johann
· 2009-09-30 09:46
· 15317 visningar
Jag antar att morgondagens och fredagens gruppspelsmatcher är uteslutna för de flesta med jobb eller skola. Jag är iaf mycket sugen på sista gruppspelsmatchen mot Bajen, kl 16 på lördag. Vore kul att få skjuts om nån har tänkt att ta bilen.. alternativt kanske minibuss om intresset är så stort. ähvafan jag gör en gammal hederlig.
gurkburk på lördag:
1. johann
#1 ·
RRR
· 2009-09-30 10:34
2.RRR
1. johann
2. RRR
3. Hawkeye
Vore kul men blir svårt. Mina förhoppningar är att Sirius ska vinna (oj, nu blir ex17 lack!) sina två första matcher, spela hyfs jämt med Hammarby och sen försöka hänga med i kvarten mot Edsbyn.
#4 ·
ex17
· 2009-09-30 12:11
Dissteffe --> Vi åker inte dit för det...
Aha. Ni åker dit för att vinna hela skiten. Coolt.
Eller ni åker dit för att spela halvtaskigt i 3 matcher och eventuellt få med er en pinne mot Skuttis. Allt för att dra ner förväntningarna förstås...eller nåt.
Det är roligt att nämna "V-ordet" i samband med att Sirius Bandy ska spela en match. Då blir det tillsägelse. Hoppas ändå att fotbollslaget kan tänka sig att vinna mot Vasalund trots den prestigeförlust det innebär att vilja vinna matcher. Hehehe...
#7 ·
Joint
· 2009-09-30 13:18
Resa till gurkburken på lördag:
1. johann
2. RRR
3. Hawkeye
4. Joint
#8 ·
Joint
· 2009-09-30 13:20
Jag kan även tänka mig att tillbringa lördagskvällen i gurkburken vid en eventuell blåsvart kvartsfinal (21.00 eller 22.30).
Resa till gurkburken på lördag:
1. johann
2. RRR
3. Hawkeye
4. Joint
5. Kniv-jonas
--------------------------------------------------------------------------------
Är det nån som kan slänga upp slutresultat Sirius-Örebro här direkt efter matchslut? Man är ju sjukt resultatinriktad asså.
#11 ·
haze
· 2009-10-01 06:29
Vi resultatinriktade stackare följer rubbet via liverapporter.
http://www.bandycup.se/svenskacupen/layout/games.asp
Bästa länken, haze, tack. Dumt att Sirius ska spela mitt i lunchen. Avgå alla.
Dom kanske åkt dit för den goda korven?? 1-1 i halvtid.
Mindre än kvarten kvar och 2-2. Fast underläge 2-1 en kort stund. Gasa sista 10 nu!
Får träna mer på hörnor innan serien börjar tror jag.
Man blir ju nyfiken på om Mickel utvisades för olämpligt målfirande och isf hur detta såg ut. 6 sekunder efter att han gjorde mål åkte han.
ja sån här rapportering ställer ju lite frågor, likaså om kyllers grej i slutet var nödvändigt för att förhindra mål.
ja sån här rapportering ställer ju lite frågor, likaså om kyllers grej i slutet var nödvändigt för att förhindra mål.
Ja, onekligen ett intressant slutskede. Han kanske var för resultatfixerad och firade för mycket :-)
Likadant med Kyller som tänkte på resultatet när han slängde klubban eller vad det nu var.
#21 ·
mc8
· 2009-10-01 11:22
3-3 blev det.. Mickelsson gjorde två mål
3-3 blev det.. Mickelsson gjorde två mål
Nädu. John , Viktor och Mickel gjorde varsitt. Iaf om man får tro direktrapporteringen.
Och Hammarby vann med 9-0 efter 7 mål av Patrik Nilsson. Det är väl så det kommer att se ut i vinter, i alla fall mot de lite sämre lagen.
Sirius vann tydligen straffläggningen efteråt med 2-0 med det är ju av akademiskt intresse. Vad det uttrycket nu betyder.
#25 ·
Joint
· 2009-10-01 12:46
3-3 mot ÖSK känns rent spontant som ett riktigt svagt resultat.
#26 ·
ex17
· 2009-10-01 14:25
Skit i resultatet. Sedan att vi inte presterade de saker vi skulle fullt ut är av större vikt.
#27 ·
mc8
· 2009-10-01 14:27
Mickel gjorde både 2-2 och 3-2 :)
Skit i resultatet. Sedan att vi inte presterade de saker vi skulle fullt ut är av större vikt.
Du vet, vi kan inte skita i resultatet. :P
5-1 i paus mot Skuttis. Lite bättre än mot ÖSK får man tro.
8-1 blev det till slut. Nu har vi 2p (som kommer att vara 0 när vi spelar i morgon) och 15 mål upp på Örebro. Hoppas det räcker. Vill ju gärna gå till kvarten oavsett vad ex17 tycker.
#31 ·
Joint
· 2009-10-02 10:51
Härligt! Wiberg tvåmålsskytt, spelar han på sin omskolade position från förra året eller är han forward igen?
#32 ·
Joint
· 2009-10-02 10:56
Bajen vann över sunkiga ÖSK med 9-1 - utan Hr.Nilsson!
#33 ·
Tommy
· 2009-10-02 11:03
Ja, anfalla och göra mål kan de i hif. Hoppas de stöter på lite mer problem när de möter andra lag som också har den förmågan...
#34 ·
Joint
· 2009-10-02 11:07
Just därför ska det bli oerhört intressant att se Sirius - Bajen i morgon. :)
Det räcker ju med oavgjort för Bajen i morgon för att ta gruppsegern så de lär ju inte gå för fullt. Sen kanske de "vill" förlora också. Grupp A är ju färdigspelad när vår match börjar och det räcker med oavgjort för Villa för att vinna sin grupp. Spännande rävspel.
Tillberga slog precis Vetlanda med 2-1. Bra gjort.
Kvartsfinalplatsen verkar klar. Skuttis har 3-1 på ÖSK med kvarten kvar.
3-2 nu. Man undrar ju hur dåligt Sirius egentligen spelade mot ÖSK?
4-4 blev det, skönt. Nu kan både Sirius och Buyen slöspela och ladda för kvarten några timmar senare. Ska man gissa på ca 7-3 till Hammarby?
#40 ·
haze
· 2009-10-02 21:31
Bajen brukar vi väl slå med uddamålet (om man har lagom kort minne).
Mitt minne är så sykiskt kort att jag bara minns 3-3 i en 2 x 30-match mot Örebro en månad innan seriepremiär. Alltså drar jag slutsatsen att Sirius håller ganska hög Allsvensk klass. ;)
Rätt tänkt!!! Du är karl för din keps!!! Farbror, notera ett stort plus i boken!!
blir det några bilar. Jag och en polare vill åka. Jag missade väckarklockan så inget jobb för apan idag.
Plussat å klart! Heders.
#45 ·
Joint
· 2009-10-03 11:06
Tillberga slog precis Vetlanda med 2-1. Bra gjort.
Tillis spelade 5-5 med viken också. Imponerande, men jag är inte jätteförvånad precis.
Tillis spelar med andra ord i fel serie!
Vetlanda också?
#48 ·
Joint
· 2009-10-03 12:40
Nu drar jag till Gurkburken!
Precis som jag spekulerade i så vann Villa sin grupp och möter 2:an i Sirius grupp. Vilket torde bli Sirius
#50 ·
haze
· 2009-10-03 13:47
Stark spurt av Villa minsann. Surskallen Hedqvist utvisad för olämpligt uppträdande, det borde ske oftare.
0-2 efter en kvart mot Bajen. P Nilsson bägge målen (har iofs missat en straff också). Upplagt för gnäll på UNT-kommentarerna :-)
Japp... jag är redo att börja gnälla!!!
Jaha, torsk!!! Hade vi haft.......
Kvartsfinal kl 21 är ju en rätt sympatisk tid. Man blir ju lite sugen på att ta sig dit.
Ingen som skrämmer fram en bil?
Kanske hade varit svårare att hitta en nykter chaufför?
Och vi är i ledningen!!!
#58 ·
haze
· 2009-10-03 19:24
Ett bra tecken att Daniel Andersson åker ut för olämpligt uppträdande. 1-0 Werner!
*öppnar en starköl*
Starköl??? Vad hände med kiren??? (Fast själv dricker jag whisky).
wow
Härligt att Viktor hittar målet!
Härligt Virre! Pppssykologiskt mål.
Yes! Man vill bara dansa!*
*Fast det gör man såklart inte. Man skakar på huvudet och muttrar "Det var väl fan på tiden. Sista jävla minuten."
#65 ·
haze
· 2009-10-03 19:33
Psykologiskt rätt med mål just innan paus, gillas!
#66 ·
haze
· 2009-10-03 19:35
Härligt att Viktor hittar målet!
Instämmer, blir väl lite mer plats för Virre när Maya har dragit vidare.
När får man jinxa genom att fråga hur det ser ut med transport till Gurkstaden imorgon?
Japp... jag är redo att börja gnälla!!!
Heter du "Anders" som andra namn? "Anders" hittade "neggknappen" samtidigt som artikeln publicerades på UNT!
För övrigt tycker jag det är för mycket fokus på resultat just nu! 2-0 i halvtid mot Villa, men hur ser den långsiktiga utvecklingen ut???
...bara skojade...vinn nu blåsvart!!!!
Skärpning nu Damberg! Kom in i matchen.
Och där kom trean... känns oroande bra detta
Bäst när det gäller! Det är vi!
Jag är med. Känner mig delaktig i 3-0 faktiskt.
Jag har själv inte haft möjlighet att vara på plats, men har fått rapport från min VSK polare att Fall har sett glimrande ut i alla matcher!!! Lovar gott!!
Bra Thomas, skönt att ha dig tillbaka.
Gjorde inte Villa 3 mål sista 13 min på SAIK? Hmmm...
En dag som denna kan vi möjligen tolerera ett frändskap med en gurka.
Samma fina kille i medgång och medgång!
Eller Edsbyn menar jag.
där kom 4an också :)
Johnny Boy!!
!!!!!
Såja!!!
Herregud Sirius. Vad händer? 4-0!!!
"Rättvist som fan" enligt burkbesökaren Joint.
Falls mål var som sig bör ett snyggt distansskott.
Jag litar på Joint. Nästa vecka ska vi kolla på det här med källkritik.
4:an var väl första hörnpytsen på typ 15 försök?? Dåligt!! Det här får vi träna mer på!!
(Jag var tvungen att ta ner Euforin en smula!!)
Nu kan det bara bli sämre!!!!
Fan va vi kommer att få pisk i morgon. Självförtroendet kommer att bli kört i botten lagom till säsongen.
Under förutsättning att vi krampar oss vidare. Nu rasar det. 1-4 direkt när jag skrev.
4:an var väl första hörnpytsen på typ 15 försök?? Dåligt!! Det här får vi träna mer på!!
(Jag var tvungen att ta ner Euforin en smula!!)
Check!
Nu kan det bara bli sämre!!!!
Snygg timing...precis när Villa sätter 1an...
Ta hit min zoo-ask gubbe!!
Det går fort i bandy.... eller biljard... eller krocket.... eller fickpingis!
Ta hit min zoo-ask gubbe!!
Hoppas du menar Farbror...jag har betalt mina felspel!!
Farbror, tips inför kvällen/natten. Indiana fortsätter skrälla! Och överskattade Hurricanes får tokpisk, långt över spread.
Zoo-asken gällde vadet med den skäggprydde!
ojojojoj
Vinsten bärgad. Så är det någon bil som kan tänkas avgå strax efter 11 imorgon?
#98 ·
haze
· 2009-10-03 20:06
Tjusigt Blåsvart!!
Vilka vill åka till Västerås i morgon? Jag har en bil med plats för 5 om nån vill/kan ratta. Bilen befinner sig i Ulleråker. Jag vill se båda semi och finalen. Helst ska Hammarby inte spela final. Hör av er här.
Måste dessvärre jobba. Farbror är säkert dyngrak i morgon efter att skördat frukten av mina tips i natt.
Nu tillbaks till Kommissarie Morse!
Jag, min bror och enhandslyran Ola vill åka.
Ola har körkort.
Om Ola vill köra så får ni 3 haka på. Då har jag en plats kvar. Ring mig 0739-32 97 80 så styr vi. Går och lägger mig när Edsbyn-Hammarby är klar. Går upp tidigt.
Jag är intresserad. Dock inte hundra på att det funkar då dottern tenderar att vara bråkig om nätterna. OM hon bråkar för hårt så är mamman för trött för att vara ensam imorgon.
Nu skvätter jag upp en Lagavulin...inte för att fira resultatet...utan för att celebrera blåsvarts fortsatta utveckling...hur det vecklas ut i morgon vore intressant att se på plats!
Förresten Big Spender, varför har du inte skrivit upp dig till Bollnäs? Saknar ditt namn på listan.
#106 ·
haze
· 2009-10-03 20:19
Inte en chans att ta mig till semin tyvärr.
(Möjligen att jag hinner åka och se finalen höll jag på att skriva men det vore ju verkligen att jinxa).
Nu ska Hammarby ut!
#108 ·
haze
· 2009-10-03 20:34
Nu ska Hammarby ut!
Jepp, Sirius och Byn brukar ju mötas i semi.
Fast Bajen är ju Sveriges i särklass bästa lag, inte en chans att Edsbyn tar dem.
Förresten Big Spender, varför har du inte skrivit upp dig till Bollnäs? Saknar ditt namn på listan.
En liten miss i planeringen...höstlovsresa till London inbokad med familjen...hade inte det förbannade spelprogrammet dragit ut på tiden så in i helvete så hade jag aldrig gått med på en sådan resa...jag hade bjudit på en heldag i Fjällnora eller Hammarskog istället!!
Kom inte Bajen typ sist i Champions Cup? Nu kommer de promenera hem Svenska Cupen...
Måste nog sussa nu, men hoppas på att ta plats i bilen imorgon.
Vi kan höras i morgon, Thomas. Jag tänker vara vaken tills matchen är slut eller tills Hammarby leder med ca 4 mål.
#114 ·
RRR
· 2009-10-03 21:07
Hrmmm jag tänkte försöka ta mig till Västerås imorgon, går det bil från Knivsta???
Inte för innebandy. Sitter nog på jobbet och följer matchen. Eller möjligen golfbanan.
#116 ·
RRR
· 2009-10-03 21:18
2-2 mellan bajen och edsbyn just nu, hoppas på en repris från semin i våras
Det var väldigt kul när det kom upp "Hörna Edsbyn". Då tänkte man "Ah!". Några sekunder senare: "2-2 Joakim Hedquist, Edsbyn". Inget förutsägbart alls.
#118 ·
RRR
· 2009-10-03 21:29
verkar vara en tuff match mellan byn och bajen, mycket tillägg
Låt de slå sig trötta. Heja Byn! Riktiga byn alltså, inte de där Stockholmsfjantarna.
#120 ·
RRR
· 2009-10-03 21:33
oj nu fick Bajen lagvarning aj aj aj ;-)
Skit. Bajen vann på straffar. Typiskt.
#122 ·
RRR
· 2009-10-03 21:42
Byn ser ut att missa alla straffar idag
#123 ·
RRR
· 2009-10-03 21:43
skit-bajen
Konstigast var väl Tillberga-Vänersborg: 1 mål på 6 straffar.
#125 ·
RRR
· 2009-10-03 21:49
kör de med innebandymål bara för att de spelar inomhus?
#126 ·
Joint
· 2009-10-03 22:06
Roligast 1: Sitta bredvid Fosshaug och höra vad han menar på borde vara rött kort. I det här fallet en liten lätt tackling.
Roligast 2: Sitta bredvid MB och höra hans syn på spelet.
Annars var Tillis underhållande. Var definitivt värda att vinna mot Väners, men hade inga nerver i straffläggningen. Vad gäller straffarna så var typ alla mitt på mål och lösa...
Sirius hade både stolp- och ribbskott mot Buyen. Och mot Villa hade man matchen i egna händer från första början. Villa såg ut att vara sjukt ointresserade och omotiverade. Daniel Andersson hade i och för sig två lägen där han var sopren efter fina nedtagningar, men missade. Jeppe stod andra halvlek och visade att han kan ta upp kampen med Sälen i år om han spelar som han gjorde då.
Anmärkningsvärt för i år är också att bandyförbundet apat efter fotbollen och infört en fjärdedomare, som står mellan avbytarbänkarna alá fjärdedomaren i fotboll. Sedan tycker jag att nya utvisningsregeln suger appung.
Patrik Nilsson är för övrigt en riktig grinskorv. Han blev sur på x17 så jag hoppas x17 ger igen nu i kommande semi. Kan jag hänka dit med någon?
Värt att notera i övrigt är att cupmatcherna drar cirka 100 åskådare. Hetare än så är inte SC.
SAIK ser genuina ut. Tror de tar hem skiten.
Vad gäller Fall kan jag hålla med, han fortsätter att ta nya bamsesteg i sin utvecklingskurva. Levererade ett par skitsnygga passningar och blandat med fina distansskott och åkningar. Hos Hammarbyjunisen fanns det mer att önska, men Mickel ser jättebra ut och Virre också pigg. Däremot saknas det en Rosa som kan avlasta Eskhult lite. En kreativ mittfältare som kan hålla i bollen lite sådär.
Tack för rapporten, Joint! Super.
Förklara det där "sitta". Är det någon fluga? Big in Västerås?
#128 ·
RRR
· 2009-10-04 05:28
Jag har en bil som avgår ca 10 från Knivsta, kan svänga förbi Uppsala om det behövs.
#129 ·
ex17
· 2009-10-04 06:28
Bra analys Joint.
#130 ·
RRR
· 2009-10-04 06:30
rättelse bilen avgår från knivsta 11 tar en sväng runt uppsala och har en plats kvar
Jag vill ha plats.
#132 ·
mc8
· 2009-10-04 07:18
Patrik Nilsson är för övrigt en riktig grinskorv.
Håller verkligen med. Visst, han är en grym bandyspelare som pumpar in mål, men jag kan helt ärligt säga att jag inte velat se honom i Sirius. Han skulle inte passa in i laget. Störde mig otroligt mycket på honom under Sirius-bajenmatchen; en tjurig diva som rycker i tröjor och kör upp klubbor i facet, och sen blir skitsur när han själv inte får som han vill.
Men det var underbart att se bandy igen, känner på mig att det kommer bli en grymt spännande säsong (:
Alsike tillhör inte knivsta numera :)
#134 ·
Joint
· 2009-10-04 10:38
Alla som slutar på -by lever på hörnor. Edsbyn och Hammarby. Hörnbyar. 0-1. :-(
#135 ·
Joint
· 2009-10-04 10:46
Bajen leker. Det är som det är.
går ju inte så bra det här....
Kanske lika bra att man tog det säkra före det osäkra (begynnande sjukdom - igen!) och hoppade över Västerås i dag. Tror dock att Sirius kan lära sig något av den här kölhalningen.
Att man skulle kontrakterat PN??
#139 ·
Sakul
· 2009-10-04 11:27
Fast han har iofs gjort ungefär 0 mål och 1 assist i den här matchen...
I går tyckte jag det var synd att Edsbyn förlorade straffläggningen men nu har jag ändrat mig. I den här fasen av säsongen tror jag man lär sig mer av en totalförnedrande kross än av att ev spela jämnt och [ännu mer ev] kanske vinna mot Edsbyn.
#141 ·
Joint
· 2009-10-04 11:46
Inget snack om att PN är världens bäste bandyspelare just nu, imho, men jag tror inte att han är bra för moralen. Men skitsamma, han kan säkert kirra ett 104 år efterlängtat SM-Guld till stackars Brajj. Riktigt bakslag detta.
#142 ·
Joint
· 2009-10-04 11:47
... men just det; Resultatet är oviktigt. SC är rätt osexig. Däremot; Alla till Bollnäs!!!
Patrik Nilsson och jag har precis lika många SM-guld i bandy.
#144 ·
Joint
· 2009-10-04 12:14
Det var en nyhet för mig att dissteffe har två SM-guld i bandy. ;o)
Däremot har Andreas Eskhult och jag precis lika många SM-guld i bandy.
Jag skulle däremot aldrig byta Eskhult mot Nilsson. Neeeeeevaah. :-)
#145 ·
Joint
· 2009-10-04 12:15
-
#146 ·
Joint
· 2009-10-04 12:16
PN:
* SM-guld 2002, 2003
* VM-guld 2003, 2009
Ja, det var ingen större underhållning det där. Dock ekade det fint när vi sjöng.
Saxat från UNT:
"Hammarbys Johan Östblom fick sedan hur enkelt som helst fick snurra upp fem Siriusspelare och göra 8-0 innan Christian Mickelsson tröstmålade på straff.
- SM-guld, SM-guld, SM-guld, skanderade då de få tappra Siriusanhängarna på läktaren.
Skönt att det finns folk med humor - för snacka om att fansen hade blivit blåsta på underhållningen."
SM GULD underbart grabbar.
#149 ·
RRR
· 2009-10-04 14:14
De få tappra Siriusanhängarna?
Men vad fan det var ju bara Siriusanhängare där, kunde han inte ha skrivit det oxå?
#150 ·
RRR
· 2009-10-04 14:15
De som stannade hemma idag gjorde rätt, det var en riktig skitmatch det där. Man kan hoppas att bandylaget var mer peppade inför morgondagens fotboll
Jävla jinxning!!! Och så här tidigt!!! Nu är det tokkört!!! Kval, i bästa fall!!
#152 ·
Joint
· 2009-10-04 17:00
Må de synda....... Jävla jinxers.
#153 ·
RRR
· 2009-10-04 19:58
vad betyder jinx?
Det var match i ca 10 minuter! Vi hade ett par bra anfallsförsök i början, bland annat ett bra skott av Fall och ett ypperligt läge för Mickel (efter lysande framspelng från #20) men skottet över.
Sen bjuder vi Bajen på det mesta under resten av halvleken. Ett antal bolltapp i fel lägen och några olyckliga felpass straffade sig omgående (skall man vara ärlig så var nog Bajen närmare ett par kassar till än vad vi var en reducering).
Lite passningsträning på stor is kan nog behövas för att vi skall komma tillbaka på utvecklingskurvan igen!
Måste erkännna att jag var lite imponerad av Hammarby. De anföll med en väldans fart med mycket folk och hittade luckor i vårt försvar med precisa djupledspassningar gång på gång. Och då var en viss PN helt osynlig... känns som om Stefan Karlsson har höjt Bajen ett snäpp sen förra säsongen.
Det där gills inte som jinx, man kan inte jinxa om man ironiserar - så det så! Hade vi slagit Hammarby och börjat skrika om SM-guld, då hade det däremot varit jinx.
Är det Jinxvetenskap du doktorerat i? Du kan ju alla regler för vad som klassas som jinx, skrock, etc.
jag litar på Bruk. Skönt!! Jag var orolig över att säsongen redan skulle vara förstörd!
#158 ·
RRR
· 2009-10-05 10:36
ordet jinx fanns inte på 80talet
Det är sånt som är självklart efter 14 säsonger på Studenternas!
#160 ·
Joint
· 2009-10-05 16:01
Mikko spelar oskyldig. Må ärkegubbarna straffa honom!! Syna bluffen!!!!!
#161 ·
RRR
· 2009-10-05 20:13
jag fattar fortfarande inte :-(
#162 ·
Joint
· 2009-10-05 21:25
Stävja bluffmakeriet! Klart du vet vad en jinx är. In och stävja, GGG.