Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

ESK-Sirius

Nio poäng på tre omgångar och serieledning in i maj. Helt okej start.

Om envecka är det ju dock dags för kanske årets jobbigaste match. Inte nog med att man måste svänga av 55:an på ett helt vansinnigt ställe, Sirius har ju någon sorts inbyggd oförmåga att vinna på Enavallen. Kanske kan man dock spana ett trendbrott i denna upplaga blå-svart, i synnerhet efter att vi i höstas lyckades vinna mot ett ointressant grönt lag i en ointressant förort till Stockholm där vi haft notoriskt svårt.

Idag kan man spana in motståndet på TV4, vilket onekligen ska bli rätt intressant. Jag kommer ihåg lex möta-Gnaget från Österängen och kan bara hoppas på en upprepning. ESK får gärna göra en heroisk 0-0-match mot AIK och dra på sig onödiga skador och slösa bort all energi man har. Sedan kommer vi och tuggar i oss resterna om en vecka. Det vore i sanning ett funktionellt samarbete med Solnas svarta hål.
Japp! Idag håller jag helhjärtat på Dom Där & önskar dem ett långt, intensivt & fullkomligt fruktlöst Cup-äventyr.
Bosse Petersson får inte coache ESK på måndag i alla fall om jag har förstått reglerna rätt. Nu spelar väl inte det så där jättestor roll. Hade hellre sett en grov utvisning på någon spelare.

ESK stod som väntat upp riktigt bra mot AIK. Tyvärr blev det inte förlängning, men jag tror ändå att en sådan här match sitter i benen även om det är en hel vecka till nästa match.
AIK hade kanske inte full fokusering....
Svenska Cupen och Superettan är separata tävlingar. Hade Enköping vunnit matchen hade han inte fått coacha laget mot Norrköping. Men nu åkte dom ur så då gäller det inte längre.
Jo, men jag trodde det handlade om "grovt olämpligt uppträdande". Fast jag har inte orkat kolla tävlingsbestämmelserna förstås. Hur som tror jag det är oväsentligt.
Jag hoppas verkligen att huvudskadorna är läkta till på måndag. Gallo och Mani lär behövas på mitten och en hungrig Antou vore perfekt att ha på bänken.

Vad jag vet så ska Gallo träna som vanligt under veckan och Mani + Antou blir tydligen spelklara till på måndag.
Jag hoppas verkligen att huvudskadorna är läkta till på måndag. Gallo och Mani lär behövas på mitten och en hungrig Antou vore perfekt att ha på bänken.

Håller inte med, En hungirg Antou på planen och en slö kullinger på bänken vore rätt melodi.

1-2 blir resultatet
SSS, om du ska ha "Sirus Saturday Service" som text kan du väl stava rätt på laget? ;-)
haha ojdå, vart ändrar man det?:)
Jag "råkade" passera Sirius träning på Löten i går kväll, och det såg ut som att både Antou och Mani körde för fullt. Hur jag än spanade så kunde jag dock inte se Gallo. Kullinger saknades också, men det är väl som det ska vara.
Mani och Antou kör för fullt, Gallo kommer att göra det i helgen. Alla tre finns med på måndag. Olle jobbade väl... Tror inte att han missar en match mot ESK direkt.
Borde man inte vara lite diskretare med vilka som inte tränar? Tänk om Bosse Pettersson sitter och kollar den här tråden ikväll...
bosse har nog sina sätt att få reda på rätt info. i supporterforum svassar det lika ofta runt felaktig information som riktig information. men i just det här fallet fanns kanske inte så mycket att dölja eller få fel.
Bosse har fullt upp att skrika skit om domare och sitta med otvättat hår i tv

Bosse har fullt upp att skrika skit om domare och sitta med otvättat hår i tv

Haha, så sant!
Här kommer mitt tips för matchen:
1 - 2. Två mål av Hochen. Deras görs av Rajalakso.
Detta blir en vidrig match. Årets värsta faktiskt. ESK gör ett-noll genom en bonde som utnyttjar en vansinnigt misstag i 17:e. Därefter äger Sirius allt i resten av första, men får inte hål. Jämnare i andra. ESK får en orättvis straff i 76:e. Som man missar! (Samma bonde.)

I 84:e rinner Antou igenom och sätter ett-ett, skitsnyggt. Västra exploderar. Och...

(läs inte mer om du vill ha lite spänning kvar på måndag)

... i 93:e sätter Mani en frispark. Enköping, staden såväl som laget, imploderar. Totte Wallin skriver en dikt. Sirius regerar.

Jag har inte alls varit nöjd med kullinger i de 2 första matcherna, visst så gjorde han 2 kassar i första men det 2a kom bara till genom att han inte orkade jobba hem? Jag tycker att han har sett tröttast ut av våra 3 bra forwards, men har svårt att se att coach spelar på en nytillfrisknad antou i startelven.. dessvärre.
Olle är grym på att ta emot och hålla bollen, ingen av de andra två är i närheten av "target"-kompetensen som han besitter. Så därför så tycker jag att han ska fortsätta från start. Hoch och Jallow kompletterar honom på ett bra sätt.
instämmer till fullo med tobbe. olle gör fantastiskt mycket nytta även när han inte nätar. fanns flera sekvenser i mjällbymatchen där han höll i bollen så att laget kunde flytta upp, vid ett par tillfällen skapade det dessutom livsfarliga kontringar. antou är starkare än hochen i defensiven och lagarbetet (i dom kategorierna hade inte hochen många rätt senast), men... gör man fem mål på sex skott på mål är man hyfsat giftig!
Olle har faktiskt överraskat på mig hittills. På ett positivt sätt kanske jag ska tillägga. Som de båda kloka herrarna oven redan varit inne på så är Olle den enda i laget som är i närheten av att vara en targetplayer. Olle har dessutom förmågan att få motståndare (och ibland även medspelare ska erkännas) i obalans. Det behövs en snackande spelare där uppe, det behövs någon med hans rutin och inställning, det behövs någon som skapar autostrador för de andra att löpa i.

I min startelva är Olle Kullinger helt given i Enköping. Om han inte gör mål kommer han i alla fall att fixa en straff. Bredvid honom föredrar jag Antou i just den matchen eftersom det behövs någon som håller en hög och konstant press på ESK:s spelskickliga mittbackar. Antou sliter stenhårt, det gör inte Hochen. Hochen får komma in med 25 kvar.

På mittfältet vill jag se Fredrik Olsson mot Rajalasko. Han tuggar i sig en tonåring till frukost om dagen. Mani, Ante och Gallo är förstås givna. Likaså backlinjen med Luggen, Hjalmar, Gurra och Tighe och Jon i mål.
Svårt att bänka hoch, men jag skulle vilja spela Lundin mot dodic. Det behövs lite speed. ESK är säkra i luften, så bollen ska vara på marken, eller på ytan bakom. När jag såg ESK senast, mot Sundsvall, så låg man oftast ganska lågt med backlinjen, så det var inte så mycket ytor bakom. Kanske vågar man sig mer framåt mot Sirius på sin hemmaplan. Vid närmare efeteratnke kanske det är bättre att spela hoch ifall ESK ligger lågt. Han har ju visat sig ganska bra 1 mot 1 och är ju inte så långsam. Kullinger behövs också, för att hålla lite boll och ge tid att flytta upp. Dessutom kommer han att fixa straffar om han får vara på plan, för mittbackarna är som sagt lite sega i fötterna.
Automan!
man kommer att ha ett bra grepp om superetan och mycket respekt av andra motståndare
Ajaj, Ante missar matchen imorgon, sträckning i ljumsken.
Ja det känns riktigt tungt. Stort avbräck.
Daoda får spela??? Vi vill se Daoda dansa!
Ät up dom!
kom ihåg hur bra daouda var hemma mot esk de två senaste säsongerna. han kommer att sitta i annistes brallor!
Jag hoppas att Mille väljer att spela Daouda för Ante rätt av före att exempelvis flytta in Fredrik centralt (trodde aldrig jag skulle skriva det där...). Bortamatch mot ESK är en typ av match som passar Daouda perfekt. ESK:s innermittfält är ju inte direkt snabbast i världen så nog kommer han att hänga med och en sjukt taggad Daouda är nog ganska trist att spela mot. Dessutom var han riktigt bra i inhoppet mot Mjällby. Jag kan till och med se att vi vinner defensivt på att spela med Daouda istf Ante. Vad vi förlorar på kuppen är ju uppenbart. Daouda är inte direkt lagets uppspelskung och inte heller den som hotar i djupled. Ett ännu tyngre ansvar hamnar på Gallo i första hand, men jag ser gärna att Mani tar mer av det ansvaret också genom att kanske söka sig mer in i banan i något av en 4-1-3-2-uppställning. Anyway, det där är bara semantics hursomhelst. När det väl blåses till start i kväll kommer ESK att få åka.
jag tror på daoudas hjärta och kämpaglöd
Vi vill se Daoda dansa!
Tänk om man i en match som denna skulle få se Daouda näta. I så fall är det läge att trycka upp t-shirtar...
Sjukt segt att tappa Ante. Men skador är något man måste kunna hantera. Är det någon match som Dauda verkligen kan funka bra i så borde det vara den här. Verkade och för sig som om Mille var sugen på att möblera om på flera platser. Kan vi bara klara defensiven så kommer det nog kunna gå bra. Mål tror jag vi gör nästan oavsett vilka som spelar.

Klart det blir sjukt svårt idag men tycker det verkar som att flera här på forumet är mest klädsamt pessimistiska. Säger inte att jag räknar med vinst men visst fan ser förutsättningarna och laget bättre ut än på länge. Molnet på himmelen är väl dock att förra matchen var den sämsta för säsongen och att skador tvingar fram ett för seriespel nytt mittfält. Men hur jag än vänder och vrider på det kommer jag att bli sjukt besviken om vi inte vinner. Två senaste på Enavallen har iofs varit plattmatcher från Sirius sida så kanske dags för en sjukt dåligt tajmad Superettanpremiär för det trista konceptet.

Men vafan. Det är ändå Sirius. Efter att ha tänkte igenom det hela en gång till blir mitt tips: 2-1. Mani gör mål tidigt men Sirius sjunker ihop och strular i försvaret, flipperkulakaos i straffområdet och tillslut (74:e minuten) studsar den på plogen, grepen och via halmbalen in i maskorna. I slutet bränner Olle sin vana trogen ett friläge. Denna gång fintar han målvakten men bollen smiter retfullt utanför stolpen. Efter det satsar Sirius allt framåt och ESK kontrar in tvåan. Vi kan se det som ett dop för alla nya västringar. Livet som Siriussupporter är inte så glamoröst som de tre senaste omgångarna har låtit påskina. Det gör ont när segersviter brista.
Bra att du tog ditt förnuft till fånga i sista stycket olle. Jag tycker det är tillräckligt osannolikt att vi startat serien med tre raka, skulle vi följa upp med en seger på Enavallen är det så osannolikt att jag inte vet vad som skulle hända. Förmodligen är det domedagen nästa.

Nej, en seger tror jag är omöjligt, en pinne skulle jag vara förträffligt nöjd med. Jag har utvecklat ett tjockt skyddspansar av pessimism under de många tunga åren i tvåan.
....Vi kan se det som ett dop för alla nya västringar. Livet som Siriussupporter är inte så glamoröst som de tre senaste omgångarna har låtit påskina. Det gör ont när segersviter brista.......

Välformulerat!

Avdelöningen för Psykedelisk Matematik och Absurd Statistik (PMAS) räknar kallt med en kalldusch.
En sådan här dag kan det vara läge att påminna om denna faktaspäckade bit. Skulle det, gud förbjude, bli däng med lagstadgade 2-1 idag så kanske man kan finna viss tröst här i alla fall.

http://studan.blogspot.com/2007/04/nedre-mitten-enkpings-sk.html
Jag har gått på muggen tre gånger idag... Usch va nervöst, nu går jag till bilen. Ses och hörs på enavallen.
Usch vilken hemsk trumma de har, hoppas de blir trötta i armarna snart.

här finns radion: http://sr.se/cgi-bin/uppland/sport/index.asp
Vilka hemska "klapp klapp" från sittläktaren. Sätt en balja och få tyst på dem!

Bara jag här idag?
Kan webradion sluta prata rälsbuss och fokusera på plan tack
Mkt stabil insats av Radio Uppland - inte varje dag man hör sånt brus i digital radio... och nu verkar de ha ballat ur totalt
komigennurågörmål!
UNT:s rapport:

"Siriusklacken dominerar. ESK har tre trumslagare på plats på löparbanan för att få i gång hemmapubliken, men de har svårt att få gehör."

Sitter nervös i bryssel och följer matchen. Har varit svårt att tänka på något annat senaste veckan. Ge ALLT och sätt dit 1-0!
Hoppas radion kommer funka i andra. Annars går jag ut och introducerar Flogstavrålet för Umeåborna.
Radio Uppland "mersmak till ESK efter första halvlek ... de kom i våg efter våg på slutet av första"

Kommentar?
Lite skraj för Gussev
GE ALLT, Sirius! Kom igen!

/Sirius internetsupport, Bryssel
Ja, nu är det nån form av skön gammal 1958-radio-kvalité.
Synd att Kullinger drar på sig ett gult kort, men det är nog lika bra så att han kan vara med mot BK Röva.
Nervööööst!
"ESK är lugnare och tryggare i sitt passningsspel [...] Sirius saknar fortfarande sitt egna spel"

Enligt Radio Uppland.
Pest. Skit.

Och måste Radio Upplands reporter säga att det är mål tio sekunder efter att man hör ett skrik från publiken, trodde att det var en miss, eller någon som blev nerdragen eller liknande.
helvete
Där sjönk humöret.
Hoppas Lundin lärt sig kombinera fart och bollkontroll senaste veckan.
UNT: "Tio minuter kvar och Sirius skapar nästan ingenting"
KOM IGEN!!!
Nu har Radio Uppland hakat upp sig, eller har Lundin kommit fri sju gånger?
UNT:s rapportering säger att det verkar kört. Asså, så uttrycker de inte det, men jag översatte till siriuanska. Fan.
"De flesta av de 2 400 på Enavallens läktare börjar tro på tre ESK-poäng. Det händer inte mycket på planen nu." Fan igen.
arhaopgbjåaobsgdoåjbsgdaoåjsbgaao¨hhafnp¨näshgdrhaghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh olle olle olle så nära
Ribba av Kullinger. SKIT.
Kom igen nu då!
Så fruktansvärt nerväst. Jag darrar. Varför sätter Olle den inte... Skit.
frispark...
Ont i magen. Inställd på förlust nu.
Den där skittrumman... Slå den över grekens huvud... ;-)
"Bara sekunder kvar att spela. ESK har dessutom bollen."
Slut, 1-0. Skit. Nu tar vi Sylvia.
Jävlar. Satan.
fan vilken skitmatch
Trist, surt och allmänt jävligt. En pinne hade vart fint att ha med hem.
"Som nykomlingar kommer man med massa energi, sedan mattas man något, och de andra kommer ifat..."

Skit Radio-Uppland. Stöd Upplands Stolthet!
Derby är derby, där kan allt hända. Till och med att man torskar ibland tyvärr.

Nya tag mot Sylvia!
Anders Lindberg kommenterar till Radio Uppland att det var fullt ös på läktaren i dag... Hörde mest en trumma och lite klapp...
Ribbskott ifrån oavgjort, så surt!
Grymt stöd från oss iaf. ;-)
Vi förtjänade den där förlusten!! En målchans på 90 minuter!!!! Men Dynghåla hade iof ingen.... suck vilken tråkmatch!!!!!!
RIktig skitmatch. Och skiftnycklarnas(?) jävla trakor med trumma? Katastrof... Kan inte riktigt fatta hur Olles skott inte gick in, det var itne bara riban, det var fan ribba-mållinje ut. skit skit skit.
trodde verkligen att olle skulle sätta den. kanonläge, det klaraste på hela matchen egentligen. christos friläge var okej det också. tar med oss det och mittfältets arbetsmoral och sen får vi revansch hemma på studan i augusti.
Ställningen:

Västra Sidan - Dynghåla: 10-0
ESK - Sirius: 1-0

Vi ägde på läktaren. Dom hade ingen support alls, bara tre bönder på en traktor. Vi krossar dom i hemmamatchen.

Jag har lite bilder, bl.a. på dyngtraktorn, samt lite filmsnuttar. Filmerna är mest inriktade på att spela in vårt härliga ljud, men visar lite spel. Tyvärr inget riktigt bra från vår sida. Några tips på var jag kan lägga upp dom?
Well, så här var det att åka till Enköping i division 2, och så här var det att åka till Enköping i division 1. Så varför skulle det vara annorlunda att åka till Enköping i Superettan? Det var givet från början, och bara att lägga bakom sig.

Lite beröm ska iofs delas ut, till Green Spanners. Deras fina föreställning "Tre trummande tramspellar i traktor" fångade mycket pricksäkert själen och andan i Enköpings SK.
Patetiskt tramsigt som vanligt i Dynghåla

Jag har lite bilder, bl.a. på dyngtraktorn, samt lite filmsnuttar. Filmerna är mest inriktade på att spela in vårt härliga ljud, men visar lite spel. Tyvärr inget riktigt bra från vår sida. Några tips på var jag kan lägga upp dom?

Kul med filmer! Youtube.com fungerar väl bra?
Nej det var verkligen inte mycket som fungerade idag. Men det är väl symtomatiskt att man får se en dyngmatch i dynghåla.. Ante lämnade ett obehagligt stort tomrum efter sig.

Jag tycker dock att vi skötte oss bra. Bra uppslutning, bra drag och fokus på stöttning istället för gnäll. Så ska vi fortsätta!
http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=&s&team=1&referat=131
Strong insats av Västra! Dom nya ramsorna blir ruskigt maffiga på Studan. Matchen mot Sylvia hör till dom allra viktigaste. Alla till Studan!
Officiella sidan förblitr oåtkomlig.
oavsett webbläsare? och du kan/får inte installera flash?
Det ska vara Enköping

www.esk.nu För övrigt:
x Hyfsad publiksiffra med tanke på det dåliga vädret.
x Tre trumslagarpojkar förhöjde stämningen på Enavallen. Det lovar gott och de får gärna komma tillbaka.

Dåligt väder? Hur tänker de då? Är solsken och ljummen vårkväll dåligt för hötillväxten eller? För att titta på fotboll tycker i alla fall jag att det är ganska optimalt.

oavsett webbläsare? och du kan/får inte installera flash?

Jupp, det är verboten att installera nya program. Jag har någon form av explorer på jobbet.
2005 släpper Tibbe in en hörna mellan händerna, 2006 får ESK 2 skitstraffar och 2007 gör Gurra självmål...

Vad är det med Enavallen och Sirius?
http://picasaweb.google.se/ik.sirius/EnkPingsSKIKSirius10/photo#5061936771866227602

VEm är detta mellan lagbänkarna på bilden, 4:e domaren? Otroligt skön frilla iaf.
jepp, fjärdedomaren är det. frillan är verkligen klockren!
Du milde! Har mannen dessutom en läppvärmare av tyskt snitt?
Ett mönster så här långt är att Sirius alltid släpper in ett mål per match, och att det alltid handlar mer eller mindre om en bjudning från försvaret (och då tänker jag inte så mycket på att det var självmål igår, utan på att Olle drällde bort bollen i försvarsposition strax innan). Alltså måste vi producera åtminstone två mål mot Sylvia!
En snabb titt i ESKs gb ger intrycket att domaren dömde i Siriuströja. Mitt förtroendeuppdrag splittrade förvisso min uppmärksamhet men inte har just ESK någon anledning att klaga på rättvisan?
tycker som du att det gick åt båda håll. helt sjukt att publiken på enavallen dessutom buade ut olle efter att han blivit däckad av dodic (som nog borde fått gult redan där).
Kullinger. Ni kan väl inte påstå att han gjorde något vettigt igår iallafall? Gult för diving, HELT i onödan, drällde boll till baklängesmål, gnällde, missade bra chanser. Grädden på moset är när han får fortsätta istället för en mycket lojalare hoch, är coach möjligen rädd för kullinger?

Riktigt missnöjd med både matchen och många av spelarna.
Nej, igår var både Olle och Hoch kassa, men du verkar hakat upp dig lite på Kullinger?
Jisses! Tittade just på TV4 Upplands webbteve från matchen. ESK:s mål är ju för det första helt otroligt. Sedan Olles miss. På tevebilderna ser man vilket sinnessjukt bra läge det är. Tredje matchen i rad som Olle missar en 100-procentig chans. När kommer den gruvliga revanschen?
högst bittert, men jag tycker iallafall att VS var skitbra. Inga dumheter från oss, och bra glöd. Synd att hela laget kändes segt, det var som om det var tung plan eller nåt, inget hände riktigt.

Exemplarisk frisyr av fjärdedomaren.

Du milde! Har mannen dessutom en läppvärmare av tyskt snitt?

Japp, ingen duvunge i fotbollsdomarsammanhang heller!
Metin Yildirim heter han och kommer från Södertälje. Har bl.a. dömt SM-final P-16 år 2005
Imponerande snorkoll på fjärdedomarkåren där.
Trumslagarpojkarna kan bevittnas på UNT:s webbtv. Låter som de skriker "hata ESK" eller liknande, men så kan väl inte vara fallet? Ser dock ingen traktor, är det bara en myt, eller sant? Låter för kul för att stämma, men med ESK så förvånar mig ingenting...

Nu tar vi Sylvia!
Berätta mer om traktorn, någon. Åkte den dessutom runt på löparbanan?
Ja, det var en sådan där liten fånig parkförvaltningstraktor som drog ett släp med tre trumslagarpojkar på. De körde runt på löparbanorna, mest framme vid huvudläktaren men även framför bortaklacken.

En stilla undran är ju dock hur det kan komma sig att man tillåter supportrar från hemmalaget att vara innanför avspärrat område. Hur man kan låta folk åka runt på traktorflak på löparbanorna medan det pågår match. Och kanske framför allt hur man kan låta hemmaklacken köra sin traktor framför bortaklacken. Skulle de gjort det mot AIK hade det ju blivit kravaller. Föreställer er samma sak när Djurgården möter IFK Göteborg på Stadion. Självklart ska samma regler för matcharrangemang gälla oavsett match. Jag utgår från att matchdelegaten har rapporterat detta och att det blir böter.

Personligen tycker jag dock att det var ganska underhållande, liksom kongenialt på något sätt. Metahumor.
Glöm inte vår respons när dom åkte förbi:

Det är coolt med traktor, det är coooolt med traaktor!
polisen tog upp traktorn på mötet efter matchen, liksom brandur & co. om det blir någon påföljd känns mer tveksamt, men det är en personlig observation.
Pågick det hela matchen?
Vad jag förstår så hade dom tänkt köra varv efter varv, men stopapdes på andra varvet av polis/publikvärdar innan dom hann bort till oss. Var påväg att slänga frisbee eller telefon mot dom första gången... ;(
Jag tycker dom ska ha böter. Varför ska undantag göras för ett gäng bönder på en traktor? Man får inte beträda innerplan, och man får framför allt inte åka förbi bortaklacken och muppa sig. Sen är ju vi iofs en otroligt snäll bortaklack som istället för att skrika okvädningsord upplyser bönderna om att det är coolt med traktor.

Slutligen vill jag säga att man ska ge fullständigt fan i att kasta grejer på plan eller på löparbanorna. Nu var det visserligen bara en ½-liters plastflaska, men det är fanimej en för mycket.
Lite provocerande var dem faktiskt, men som tur är kunde väl vi se det med glimten i ögat, men hade denna absurda traktor åkt ett varv mot AIK i cupmatchen så vettefan vad som skulle kunna hända.

Frågan är om de hade tillstånd(?) att beträda löparbanorna.
Vad jag vet så kan man inte få tillstånd över huvud taget att beträda innerplanen under pågående match. Men jag vet inte.
Vad jag vet så kan man inte få tillstånd över huvud taget att beträda innerplanen under pågående match. Men jag vet inte.
Jag tror det är "forza ESK" som skanderas.

Trumslagarpojkarna kan bevittnas på UNT:s webbtv. Låter som de skriker "hata ESK" eller liknande, men så kan väl inte vara fallet?

Västras respons var en höjdare! En annan ljusglimt var "fraktionen" som skrek: "Borgare!" åt simulerande gröntröjor. "Folkets Fiende!" borde oxå vara på smädelselistan.

Den som har en vurm för pekoral bör besöka Antikvariat Röda Rummets fyndlådor. Dom säljer ut en hel massa, säg, tidstypisk 60-talslitteratur. Jag plockade upp en nätt volym med (man får anta lätt friserade) skildringar av hur Ledaren Mao hjälper böndsöner med att skriva brev till sina föräldrar för att skildra den kärlek som soldaterna upplever under "Den långa marschen".

Storsvulstig retorik utlovas!

Traktorpojkarna blev väl i gasen av sina femton minuter i rampljuset. Det är ingen tvekan om att dom åt våra läktargrannar skrek: "Vi skall spöa dom där!!"

samtidigt som dom pekade på Västra. Det är väl sällan så lyckat!?

Jag har lagt upp en liten film från den här matchen på Youtube. Motivet är spelet, men jag filmade framför allt för ljudet.
http://www.youtube.com/watch?v=M9u76jSRheU
Mycket trevligt! Framförallt 100ggr bättre kvalitet på både film och ljud än min telefon =P
Det kommer filmas betydligt mer på Sirius-Sylvia.
hur vet du det
för att de är bigbadda som filmar?
eller för att dom är ett gäng hollywood-primadonnor?
Alltid kul med bilder/filmer. Keep it up!
japp de e kul!
Ingen som tog bilder med digitalkamera, utöver de som sedan tidigare finns i matchrapporten på off sidan?
jag har lite bilder från premiären mot LSK och derbyt mot ESK men.....
eftersom vi nu lever i den digitala världen och det verkar som om det är många med kameror på matcherna kanske det borde finnas en flik på hemsidan för bilder mm.
Bilder från Enköping samt matchen mot Sylvia finns numera på min siriusblogg. Nästa hemmamatch ska jag försöka filma.
Gubb-bilden på Mikko är underbar! Här finns också de inavlade trumslagarna förevigade.
Expressen har ett kort inslag med bilder på Siriusklacken mot ESK till höger på denna sida:

http://www.uppsala.expressen.se/Nyheter/1.669746