Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Åtvidaberg - Sirius

Hej. I am going to Åtvidaberg on Sunday to suport Sirius. Anybody else joining?
om det går en bil så joinar jag gärna
I have already bought train ticket there. I just want to know if there are going to be other suporters as well.
ok. international suppporter? :)

i want to go by car, train tickets are too expensive :P
I might go there and if I do I go by car and will have places left.

awesome!
Hope to see you guys there.
Sirius hej.
tifo, får man plats då alltså?
Where are you from, Oscistu? :)

Jag är eventuellt intresserad av att åka till Kopparvallen i år igen.
Qualified guess: Romania.

I might be interested as well, depending on price.

Annars så sänder ju Sverigewebben.
Om jag åker har du en plats Mikko. Jag kan dock inte lämna klart besked än, det beror på hur mycket jag har att göra under helgen.

Det kommer kosta ca 700 spänn tor för bilen. Do the math!
Jag komer från Rumänien. :)
RR - Luggen, Gurra, Fernberg, Haisem - Sunshine - Petter, Fredrik, Jernberg, Shpetim - Sunday
Bänk: Ahlm, Z, Love, Ian och Hochen
17:e: Östlund eller Hörnell
Avstängda: Gallo och P
Skadade/ej redo: Söderbring, Blomman, Mani och Palmqvist

Snälla snälla poäng!!!

Jag komer från Rumänien. :)

Äger jag eller äger jag?

Tifo, jag bokar en plats i din bil om du åker.
Det finns inte mycket som pekar på poäng mot Åtvid. Samtidigt måste det väl även för Sirius vara möjligt att stå för en skräll så här i slutet av säsongen. IKS räknar knappast med poäng och har massor att vinna. Åtvid å andra sidan borde vara nervösa för avancemanget och har en hel del att förlora. Ju längre matchen lider utan Åtvidmål, desto bättre.

Shpetim sätter jag helst på bänken efter en radda ganska loja insatser. In med Hoch från start - vad har vi att förlora.
Bra talat. Pressen ligger definitivt på Åtvid. Visst behöver vi poäng, men ingen räknar med att vi tar några. Det borde betyda att vi kan spela avslappnat. Avstängningarna skulle kunna öppna för både Love och Hoch.
Såg att Sverigewebben sänder. För oss som är mer än 100 mil från Åtvid så är det rätt praktiskt... Kommer försöka se matchen via dator på jobbet, då jag har dålig Internetuppkoppling hemma. Ni som har använt Sverigewebben tidigare. Jobbdatorn har dock massor av brandväggar och krångel, bör det funka trots det? Någon som har erfarenhet av Sverigewebben och vet om man måste ha särskilda program som inte kan laddas ner på grund av allt säkerhetstjafs?

LEVE Sirius!
Eventuell bilresa:
1. Tifo
2. Johann
3. RRR
4. Bigbadda
5. Joint?

Apropå Hasani så var han sjukt sval senast. Är Hoch fotbollsinvalid numera eller kan han trolla från start, mot alla odds? Det vore snyggt i sådana fall. Love har ju inte ens varit truppaktuell för U21 så jag räknar bort honom.

Det får la bli:
RR
Luggen - Gurra - Fenriz - Hasse
Sunshiiine
Petter - Fredrik - Jernet - Hasani
Söndag
Markus: Man streamar direkt från deras hemsida. Behövs inget särskilt program för't.
Sorry jag kan inte hänga på av s.k. familjeskäl
Det blir nog säkert en "häxkittel", både Åtvidaberg och Sirius behöver poängen och i synnerhet Sirius som måste ta poäng för att undvika direktnedflyttning.

S L
Svårt att se speciellt mycket som talar för sirius mer än attityden de visade i senaste matchen. Jävligt surt att Gallo och P är borta men av de tre matcher som är kvar var det nog den som det gör minst att de inte kan vara på planen.

Med samma inställning som mot vasalund, ett spel anpassat efter vad laget klarar av just nu, inte någon taktik ala "vi satsar på att hålla nollan så länge som möjligt", laget inte går och tänker att det är nästa match som poängen ska tas och en del flyt så tror jag på 20 % chans för minst en poäng.

En svårighet är att poäng mot åtvid är just bonuspoäng vilket inte är idealt att ha i bakhuvudet när poängchansen baseras till mycket stor del på att verkligen kämpa och slita... men vafan… jag hade blivit paralyserad av att spela en match som den mot vasa och på gurra lät det som att han tyckte att det mest var inspirerande… Skönt att jag inte satsade på en karriär som idrottspsykolog.
Nu vill folk igen peta skyttekungen till förmån för en spelare som inte gjort något rätt över huvud taget i år. Tur att det är Brännan som tar ut laget...

Nu vill folk igen peta skyttekungen till förmån för en spelare som inte gjort något rätt över huvud taget i år. Tur att det är Brännan som tar ut laget...

VA? Jag visste inte ens att Olle K gjort comback. Eller menar du den som för tillfället leder skytteligan? Jag gillar hasani när han är på spelhummör men man blir inte kung efter att ha gjort åtta mål för blåsvart :) <- OBS! Smily
"Skyttekungen" har å andra sidan inte heller gjort speciellt mycket rätt i år. Förutom några mål vilket inte är för mycket begärt med tanke på att han fått ohyggligt mycket speltid.
"Skyttekungen" gör ett mål per 267,5 min. Ganska precis ett mål var tredje match med andra ord. Nu har han inte gjort mål på fem matcher så målformen är ju inte direkt stigande. Han har spelat 397 minuter sen han gjorde sitt senaste mål. Han som inte gjort något rätt har spelat 450 minuter den här säsongen. Förutom två starter i april har det rört sig om inhopp i matcher då resten av laget i många fall ansett sig ha spelat färdigt för dagen. Det kanske inte är rätt att chansa med Hochen istället för Spettan. Vad vet jag? Men jag tycker knappast att resonemanget är så befängt som en viss herre försöker få det att låta.

[color=#ff0000]Rättelse: Spettan har spelat 365 minuter sen han senast nätade. Inte 397 som jag felaktigt skrev ovan. Men kontentan är ändock den samma. [/color]
"Skyttekungen" gör ett mål per 267,5 min. Ganska precis ett mål var tredje match med andra ord. Nu har man inte gjort mål på fem matcher så målformen är ju inte direkt stigande. Han har spelat 397 minuter sen han gjorde sitt senaste mål. Han som inte gjort något rätt har spelat 450 minuter den här säsongen. Förutom två starter i april har det rört sig om inhopp i matcher då resten av laget i många fall ansett sig ha spelat färdigt för dagen. Det kanske inte är rätt att chansa med Hochen istället för Spettan. Vad vet jag? Men jag tycker knappast att resonemanget är så befängt som en viss herre försöker få det att låta.

Klokt sagt. Hoch-debatterna har verkligen en tendens till att bli onyanserade. Antingen är han kung eller så är han sopa. Vad BB menar med "inte gjort ett rätt" är nog att inte gjort ett mål. För annars tycker jag faktiskt att Hochen stundtals sett hyfsad ut. Med lite flyt hade han i det här laget kunnat gjort två mål och då hade säkert tongångarna varit annorlunda.

Värt att nämna i debatten är också det faktumet att jag sågat P typ hela säsongen, men så går han och klämmer in två bollar och är briljant nu senast. Varför skulle inte ett liknande scenario kunna inträffa för Hogge? Hur som helst så vimlar det inte av forwards. Hasani, Hoch och Sunday, det är de vi har att välja på. Hasani är som sagt i en nedåtgående form och Sunday är jättelovande men har ju inte heller varit overpower alla gånger.
Jag roade mej med att sammanställa lite stats om Hoch:
Total speltid: 434 minuter (räknat på svenskfotboll.se)
Avslut totalt: 11
Avslut på mål: 5
Mål: 0
Assist: 0
Han snittar ett avslut var 40:e minut, ungefär.
Statistik om Hasani:
Speltid: 2140 min (enl. Siriusfotboll eftersom jag inte hittade nåt på sv. fot.)
Avslut totalt: 46
Avslut på mål: 19
Mål: 8 (2 på straff)
Snittar ett avslut var 46 minut ungefär.

Det låter ju sjukt lite, kan jag ha räknat rätt?

Solklart är ju att vi inte har någon anfallare som det direkt glöder om.
Sunday:
457 min
Avsl. tot: 14
På mål: 6
Mål: 1 enl siriusfotboll 2 enl svenskfotboll.
Avslutar en gång var 32:a min typ.
Nej, min forward är bäst.
Både Shpetim och Sunday (2 stycken faktiskt) har ju dock gjort mål.
Jag förordade ingen utan var nyfiken på statistiken för de andra. Kanske borde kolla P också. Tror han avslutar lite oftare, men gör ngt färre spelmål.
Jag kan kolla P.
Johan Pettersson
1930 min
Avsl. tot: 45
På mål: 18
Mål: 5
Assist: 4
Avslutar en gång var 43:e minut.
Synd att Gallo är avstängd. Han har skjutit sex skott på mål och gjort fyra mål på det...
Min svärmor sköt ett skott i pausen i matchen mot Degen förra säsongen. Hon missade.
Jag hoppas vi ses på Kopparvallen.
Sirius hej.
Tobbes svärmor
1 min
Avsl. tot: 1
På mål: 0
Mål: 0
Avslutar en gång varje minut.

Vafan in med svärmor snittar man ett avslut i minuten måste det lossna.
Insåg att jag gjorde det mest onödiga inlägget någonsin.

Tror på en poäng mot åtvid ska vi säga 3-3.
Hahaha. :D
Jag har tagit en straff slagen av Leif "Chappe" Eriksson på ett försök. Jag tänker INTE ta upp konkurrensen med RiRi.
Snacka inte skit om min svärmor. Eller förresten...gör det.
Jag såg att oddsen för Siriusseger är 7.50. Lite lågt tycker jag...
Inte lika lågt som Glocalnet.
Jag slog en straff på djurparkens målis för typ 3 år sen på nåt jippo. Jag var så full så jag halkade å bollen kom knappt fram till mål. Apan ska med anda ord hållas utanför startelvan.
Hoppas på förlust med 2 mål, då blir inte målskillnaden sämre.

Möjligen skulle Hoch kunna ändra på tipsen, men varför låta vår bäste spelare spela?
Kanske för att han har varit helt värdelös i år? Men rationella argument brukar ju inte bita på Hochälskarna, så jag säger bara "DÄRFÖR!!! NÄNÄNÄNÄNÄNÄ!!!".
Jag kan tycka att Hoch inte riktigt fått en ärlig chans att visa vad han går för den här säsongen. Han gjorde det där grymma inhoppet som jag inte kommer ihåg i vilken match det var, sen har han ju typ bara kommit in med 10 kvar när vi ligger under med 3-0.

Med det inte sagt att jag vill kasta ut våran bäste målskytt för att göra en grov chansning med Hoch. Däremot ger jag gärna Hoch en hel andra halvlek om det (igen) går lite hackigt för Shpetim.
"P" visade ju hur man tar en petning! Matchen mot Åtvid kanske är ett bra tillfälle att peta Hanasi med förhoppningen att han spelar skiten av Trollen nästa helg?
Det lutar åt att jag inte kommer hinna dra till Åtvid tyvärr.
Jag tror Åtvid darrar rejält just nu. De är livrädda för att missa avancemang i sista minuten - som de gjort förr. Det skall vi utnyttja.

Jag som tidigare räknat me dtorsk här tror att vi kan tråka os till en pinne. 0-0.
Ja, Åtvid verkar ju inte nått upp till sin högsta nivå de två senaste matcherna. Sånt kan ju onekligen sätta sig i huvudet i det läget de nu befinner sig. Kör så det ryker och låt de jävlarna åla på hörntänderna i gräsmattan. Det får bära eller brista.
Den imponerande kartläggningen av oss V2: http://www.atvidabergsff.se/news.asp?teamID=1659&newsID=36617

Vore kul att åka till Åtvid. Jag är fortfarande på ifall bil rullar dit.
Dom kallar dock Shpetim för alban...

Han är ju född i Kosovo, är av albanskt ursprung och har ett albanskt namn så värre felskrivningar har man väl sett?
Han är kosovoalban ja... :P
Ja, han är alban liksom uppskattningsvis 88% av Kosovos befolkning. Är det nationaliteten de syftar på har de fel. Är det etniciteten de syftar på är det helt rätt. Albaner och "Kosovoalbaner" är samma folkslag. Liksom de albaner som lever här i Sverige.

[link]http://sv.wikipedia.org/wiki/Albaner[/link]
[link]http://sv.wikipedia.org/wiki/Kosovo[/link]
Kanonläge att snuva Åtvid på poäng. Jag ska försöka argumentera för varför senare.

Hoppas på förlust med 2 mål, då blir inte målskillnaden sämre.

Nu får du nog precisera dig lite. Jag har fram till nu varit naiv nog att tro att förluster alltid ledde till sämre målskillnad.
Jag vill se:
RR
Luggen-Gurra-Danne-Hasse
Sunshine
Petter-Fredrik-Eric-Shpetim
Söndag

Bänken kan ni ju gissa er till.

Kanonläge att snuva Åtvid på poäng. Jag ska försöka argumentera för varför senare.

Ja, det vore kul att höra. Jag har inga såna förhoppningar.
Vår chans till poäng mot Åtvid består i att Åtvid till förbundet faxar bindande bevis på att dom har använt minst två otillåtna spelare och att hela matchfilmen läggs ut på Youtube. Förbundsgubbarna vill nog helst ha diabilder eller spritstencil men man kan inte få allt

Han är ju född i Kosovo, är av albanskt ursprung och har ett albanskt namn så värre felskrivningar har man väl sett?

Han är kosovoalban ja... :P

Ja, han är alban liksom uppskattningsvis 88% av Kosovos befolkning. Är det nationaliteten de syftar på har de fel. Är det etniciteten de syftar på är det helt rätt. Albaner och "Kosovoalbaner" är samma folkslag. Liksom de albaner som lever här i Sverige.

[link]http://sv.wikipedia.org/wiki/Albaner[/link]
[link]http://sv.wikipedia.org/wiki/Kosovo[/link]

Äkta Västra-diskussion! :)
Jag hoppas att spelarna tror på sig själva idag och skräller mot åtvid. Jag vill ha följande elva:
RR
Luggen-Gurra-Z-Hasse
Olsson
Petter-St:Cyr-Eric-Shpetim
Hoch
På väg till Åtvid (med tåg) . Jag hoppas Sirius tar minst en poäng.
Sirius hej!
Kom igen Erlingmark ge oss hopp nu.
Jag hoppas på att vi håller nere siffrorna så inte vår målskillnad försämras. Uddamålsförlust skulle göra mig riktigt glad idag!
Vår målskillnad är väl helt fucked up så det gör väl varken till eller från? Tror på 2-0 till Åtvid.
Har inte tid... men bottom line; Åtvid är ett utpräglat omställningslag. De behöver ha lite boll och ställa om snabbt och har ofta svårare mot bottenlag än mot topplag. Pligg har varit skadad och sjuk i veckan, klar tiull match, men med tveksam form. Pressen på Åtvid. De var i ungefär motsvarande läge i år, fick en förlust var tvungna att vinna nästa och torska den med. Sedan totalt ras. Mycket snack i byggden om det. De är storfavoriter, men Sirius har haft relativt bra resultat mot Åtvid. Senast fick vi 1-1 med Palmen - Luggen - Gurra - St Cyr i backlinjen, tror jag det var. De underskattar oss definitivt. Svenska spel har 1.35 på ÅFF och 7.30 på oss. Bra läge för oss. Synd bara att richard vrickade foten i fredags. Hoppas han kan lappas ihop...
Kan folk sluta skriva Eric? Vi har faktiskt två Erics som är offensiva innermittfältare :).
Har Vrichard rickat foten? Nu blev man ju inte på topphumör.
Den där ordvitsen gjorde inte direkt mig gladare.
Senaste rapporten från Åtvid är att Richard testas på uppvärmningen, men ska vara spelklar.
Toktejpad?
Hoppas Brännan har samma fingertoppskänsla som inför förra matchen för inte är det den elva jag skulle ställt på plan. Med tanke på hur säsongen sett ut skulle det förvåna mig mycket om vi tar poäng idag...och glädja mig ännu mer!!!
Fernberg måste öva passningsspel
fan, vi spelar ju bra *hjälp*
Ganska behaglig matchinledning. Vill nån förklara varför man vill tappa en spelare i Ekstrand på offensiv hörna genom att ställa honom 2 meter från hörnslagaren...? Finta kort variant...?

Ganska behaglig matchinledning. Vill nån förklara varför man vill tappa en spelare i Ekstrand på offensiv hörna genom att ställa honom 2 meter från hörnslagaren...? Finta kort variant...?

Skulle vilja kunna förklara men har inte en jävla aning.
Hjärtat i halsgropen...
En klart godkänd första tycker vi håller upp spelet bra.
Det här ser ju bra ut. Kan det här spelet hållas uppe före det utmärkt. Nu måste bara Mjällby göra sitt med Vasalund.
Ja en hel del ganska bra intentioner. Å några dåliga. Luggens inlägg får man vara nöjd om dom håller sig på plan och Hasani släpper ogärna bollen i sina räder.
spränger det där jävla listerlandet om mjällby torskar

Ian är väldigt kort till att börja med, om jag inte har helt fel så är han 165-168 nånting. Det är ju inte en huvudspelare direkt. Samtidigt så tvingar man Åtvid att ställa ut en eller egentligen två spelare för att täcka dom två som står ute vid hörnstolpen. Därmed blir det färre inne i boxen och laget dras isär. Det är väl tanken i alla fall.
HAHA Tomas Ravelli i pausen... :P
Usch usch usch
FÖR HELVETE FERNBERG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SFJIOHJKLHJKLKL JJH GJ ASFKJLASF
Jädra osis!
Det var fan inte otur. Det var Fernberg som agerade som en junior.
Oklar form. Den var visst god.
Det där var heller inte otur.
Svordomar! Riktigt grova!
Solklar frispark för Sunday egentligen.
Å så har Vasalund tagit ledningen. Vad dåligt allt är.
Stämplar ut från liverapporten. Hoppas Mjällby kan vinna i alla fall.
Vad gör fernis vill grina
..och Vasa leder. Mörkrets makter är emot oss.
Han lallar bort sig som vanligt. Nu måste vi ha dubbelbyte. In med Sunshine och Hogge.
jävla ****helvete
hasani paaassssaaaaaaaaaaaa
Passa eller skjut Hasani.
Ut med Shpetim. Han fjantar ju bort alla skottlägen för att han ska dribbla sjuhundra gånger.
Nog för att Hasani måste spela bättre, men skjuta honom är väl lite väl tufft.
ja va fan gå över till 3-4-3 eller vad som helst gör något bara
eller åtminstone gå upp på två anfallare. Ut med Freddie och Eric, in med Hogge och Sunshine.
Ett till grovt misstag av Fernberg.

MEN PASSA DÅ FÖR HELVETE SHPETIM!!!!!!
Jag blir så less på dessa bolltapp där man absolut inte får tappa bollen.
Godnatt!
Mittförsvaret kan gå hem.
Tillsammans med mittfältet som spelar helt värdelöst i defensiven.
Fernberg är den enskilt största orsaken till att vi får spela i div. 1 nästa säsong.
Kan vi bara åka ur och bli av med lidandet.
Fernberg gör väl så bra han kan. Synd bara att det inte räcker.
Enligt mina beräkningar så ska ju inte Vasa vinna mot Mjällby. Vi får sikta in oss på att säkra en kvalplats.
Vi får ta nya tag mot trollen kämpa på svart o blå

Fernberg är den enskilt största orsaken till att vi får spela i div. 1 nästa säsong.

Jag kan inte annat än hålla med dig om det. Luggen kommer kort därefter.
Nu skiter jag i webbsändningen. 6 poäng mot Trollen och Syrianska är ett måste, annars så blir det garanterat nerflyttning.
Det är så ledsamt att jag inte ens ids dränka sorgerna. Kom igen nu då Mjällby!
liten ljusglimt i detta totaaaaalmörker
Meh!
Det går fort i hockey.
Usch vad sämst allting blev. Skit.

På med Slayer och skaka av frustrationerna.
Nu ligger vi sist igen. Fattar inte hur vi ska fixa en kvalplats ärligt talat. Alla andra lag vinner ju hela tiden.
Och där har Mjällby förstört allt.
Jag vill nästan att vi torskar mot trollet så man slipper stå och åka ur i regn och hån mot Syrianska.
Synd att Fernberg gör så många avgörande misstag. Samtidigt gör han säkert så gott han kan, men det hade varit skönt att se någon annan på den platsen sista två matcherna.
Förbannade jävla skit! De där fuskande myglande solnaborna har väl riggat även det resultatet på något jävla vis. Fan vad jag hatar meningslösa jävla skit-Vasa. Hur kan allt vara så jävla dåligt?
Mycket tungt nu. Det såg ju så bra ut i 1:a, bättre än mot Mjällby. Men det finns ett halmstrå kvar.
När andra målet satt kändes det som när de där dementorerna i Harry Potter suger ur all glädje i rummet genom deras närvaro. Frost och evigt jävla mörker.
Fy fan.
John: Fenriz är avstängd så Zeta får nog ta hans plats nästa match.

Ångest som in i helvete just nu. RR hade ingen lyckad dag på jobbet...
Shp sög hårt hårt som fan (dock snyggt mål och nedbröstning) och Jernet håller fan inte i 90 min. Sen tycker jag att Sunshine borde startat i stället för springpojken Ian.

Inte gör det bättre att ESK:s hopp lever nu också... HELVETES JÄVLA SKIT!"#2i312#!51
Fast inget av målen är ju direkt RRs fel.
Frisparksmålet ska han fan ta. Sen bjuder ju Fernet på minst ett. Sen fortsätter vi ju suga på defensiva fasta.
Skott på mål, Åtvid - Sirius: 6-6, mål: 4-1...
>>John
Vilken Slayer viftar du? Tippar på "Mandatory Suicide". Själv tröstar jag mig med en Piggelin. Sköööna gröööna Piggelin. Det går väl så där.
tröstar mig med att köpa beckham på football manager. 39 bast är han. året är 2015 och jag tränar southampton.

jag vet inte varför jag berättar detta. antagligen för att det känns SÅ JÄVLA ENSAMT OCH DEPRIMERANDE just nu.
Sprit, sprit och mera sprit!!!
Snöre, snöre, knyta snöre. Vi känns fan avhängda just nu. Vidrigt!
Äh vad fan....nu gör vi det vi inte gjort på hela säsongen..vinner två matcher på raken...sen åker vi i kvalet istället :-(
Jag fattar inte poängen med att spela Jernet längre än en timme och jag fattar inte varför man omdirigerade honom till högermittfältare. Vansinne. Och jag önskar verkligen att Blomman kan komma tillbaka och övertyga, eller rent ut sagt FRÄLSA oss nu.
Är det för mycket begärt att Åtvid ska slå Vasalund i nästa omgång? Antagligen.
Sex poäng borde räcka.

Tycker det såg riktigt bra ut i första. Får matchen precis dit man vill ha den. Sedan tre enskilda idiotgrejer. Hasanis lallande som leder till bolltappet, sen har Haisem sin kille felvänd ner mot linjen och kan bara screena ut honom men sumpar, sedan har Fernberg sin felvänd också och sumpar. Juniormissar.

Sedan kan jag irritera mig lite på att Mjällby förlorat två matcher i år. Qviding och Vasa. Det är så jävla okompis.

Nu får för fan åtvid göra sin plikt även mot Vasa och ta minst en poäng. I så fall säkrar vi kval vid sex poäng. Även okval lever trots allt.
Jag mår så hum-hum illa att jag sitter och ordvitsar med mig själv! Högsta graden av förnedring.

Jag mår så hum-hum illa att jag sitter och ordvitsar med mig själv! Högsta graden av förnedring.

Lägg ut på youtube, snubbe!

Men det finns ett halmstrå kvar.

Rätt! Vi är ju Sirius...och vi ger aldrig upp!!!

Men objektivt känns väl halmstrået ungefär på samma nivå som landslagets VM - dröm?! Å andra sidan har Malta faktiskt spelat oavgjort mot Portugal förr...så varför skulle inte årets blåsvarta bollsparkare lyckas toffla ihop två segrar på rad...om stolpar och stjärnorna står rätt de sista 180 minuterna...

[quote1255284972=Farbror]

Lägg ut på youtube, snubbe!
[/quote1255288919]

Jag ser min ynkliga situation i nytt ljus! Den som tittar på Youtubeklipp med nån snubbs som ordvitsar med sig själv har det nog torftigare!
Fördelar med norrettan: Fler bortamatcher man kan åka på. Fler vinster. Man slipper medgångssupportrar som skiter i lägre serier. Alltså, vad är superettan mot det...trist tråkig och......alldeles underbar.

>>John
Vilken Slayer viftar du? Tippar på "Mandatory Suicide".
.

Seasons in the abyss handlar nog om Superettan.
Alla dessa jävla skador. Hade Blomman och Bringan varit friska hela säsongen så hade vi legat topp 5 nu. Minst.

Och fy helveeete att det ska vara en hel jävla vecka kvar till nästa match. Den längsta och mest plågsamma förbannade jävla veckojäveln någonsin.

Fan också.
Alla dessa jävla skador. Hade Blomman och Bringan varit friska hela säsongen så hade vi legat topp 5 nu. Minst.

Give me a break, dude... =)
Just arrived back to Uppsala from Åtvidaberg. I am a little bit disapointed because Sirius played very nice the first half and Åtvidaberg did not look like winners, but two mistakes in the defence made the score 2-0 at the begining of second half.
Otherwise the atmosphere on Kopparvallen was nice though the wetaher was cold and rainy.
I am also dissapointed that Mjällby did not play at their maximum against Vassalunds, but maybe Åtvidaberg will win against them next week. One thing is sure: Sirius needs all the six points left this season.

Sirius hej!
Man har de lag man förtjänar, har man inte råd med SE ska man inte lira där, för det är väl kärnan i problemet, kunde inte förstärka laget i sommras pga ekonomin, varken försvar eller mittfält håller SE klass och man hittade Bale men inget mer, då blir det Div 1. Dessutom inte anställa kvalificerade tränare, JTA var det inte, Brännan defenitivt inte, Mattsson...my god NOT!!!!!!

Men man undrar vad de slog i RR inför denna säsong, finns inte på kartan att han skrev på för att spela i detta lag, med de tränarna vi haft.
Tack för din analys, nyg86.

Någon nämner tidigare att vi har ungefär samma chans som landslaget att klara oss. Jag håller nog inte med. Jag är långt från säker på att vi fixar det, men i och med att FCT-Vasalund och Qviding-Väsby möts i sista omgången så räcker i praktiken vinst i de två sista omgångarna för att nå kval. Jag är ganska säker på att landslaget gärna skulle byta ett scenario där man måste fölita sig på att Malta ska ta poäng borta mot Portugal mot ett scenario där man i praktiken har allt i sina egna händer.