Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Trollhättan

Blir en rätt viktig match nästa vecka. Just nu spelar Trollhättan hemma mot Qviding i en annan rätt viktig match. Notera gärna att hela åtta (8) troll riskerar avstängning mot Sirius vid varning idag. Fem i stratelvan. Hoppas domare Olsson har kortleken med sig. Synd att det inte är Ekberg som dömer...
1 kort nu. Vad hoppas man på för resultat egentligen? Kryss?
Som lagen slaskar så känns det omöjligt att veta vad som är bäst när dom andra spelar. "Noll till Alla Andra!!" får inget gehör
Och då var Tom Pettersson avstängd mot oss i alla fall.
Jag hoppas mest p[ Matijevic, Wiklund och Faltsetas. En till av dem m[ste v'l kunna f[ kort tycker jag. Annars k'nns ju noll/noll r'tt bra.
Jag har räknat lite. Tar vi en pinne mot Åtvid kan vi slippa kval. De två lag som åker ur direkt blir Vasa och Qviding. Till kval går Trollis och vi/J Södra. Vinner Åtvid mot oss tar dom andraplatsen och Giffarna får kvala.
Man blir ju förbannad. 20 pers slåss med varandra i Trollhättan-Qviding efter att Trollet kvaddat Naurin. Brottning och slag. Resultat? Ett gult till varje lag.
Va?? Det är ju en otroligt märklig utveckling på ett råkurr.
Eller också inte.... Har sätt liknande saker (och dessutom varit inblandad i ett) där domaren efter kurret samlat alla spelare och sagt ungefär "grabbar, nu spelar ni klart det här utan mer tjafs, jag vill inte tillbringa timmar med en domarrapport och ni vill inte ha fyra - fem utvisningar per lag, ut och lira"

Mycket trevligt sätt att döma, även om det inte gynnade oss i går uppenbarligen.
Alla.
Till.
Studan.

Frågor på det?
Blir det lapp på luckan då eller?
Inga som helst frågor på det. ALLA till studan!

Blir det lapp på luckan då eller?

Det beror väl på hur man definierar "alla".

Alla.
Till.
Studan.

Frågor på det?

Varför så mesigt?

[color=#ff0000][size=36]ALLA TILL STUDAN![/size][/color]
JA, NU JÄVLAR!!!

Ja vi ska fan se till att bidra med det vi kan! Oavsett om alla andra i hela jävla världen vill oss illa vilket verkar vara fallet.. Vi ska fan göra en riktigt grym jävla insats!
Bränn upp denna meningslösa och osexiga "club"! Död åt Trollen, må de brinna för gott!! Mata inte Trollen, ät upp dem! En för alla, alla för en: DÖD ÅT FCT!!! Det vore ett hån gentemot svensk elitfotboll om osexiga FCT kommer och stjäl våran plats i Sveriges (nåja...) nästbästa division. Merda FCT!
Alla svenska lag som har ordet "Club" i namnet förtjänar att brinna i helvetet för all evighet.
Rekommenderad lyssning:
Impaled Nazarene: I am the Killer of Trolls
Defiance (US): Fuck 'em All
War: Total War
Kniv-Jonas och jag har tagit ut laget inför matchen

Rickardsson i mål
Försvarslinjen består av Hoch - Gurra - Gurra - Hoch.
Hoch - Hoch - Gallo - Hoch på mitten.
Och längst fram har vi Hoch och Hoch

Det borde räcka. Vi kan även tänka oss att flytta upp Hoch i anfallet och spela 4-3-3.
Ha-ha!! Äntligen fick man skratta lite i dessa dystra tider.
Eftersom man är helt torsk på symmetrier så bör ju ursprungsuppställningen vara 433!

RiRi
Hoch - Gurra - Gurra - Hoch
Hoch - Gallo - Hoch
Hoch - Hoch - Hoch

Firma Kniv-Jonas & garligur som förbundskaptener!!
Vi ville börja lite försiktigt i matchinledningen, därav 4-4-2. Men vi var lite osäkra om vi skulle sätta Gallo till vänster eller höger innanför Hoch.
Törs man fråga vilka/vem som ska sitta på bänken?
Behövs inga avbytare! Dom orkar hela matchen!
Sirius - Trollen 2,25 - 3,20 - 2,80
(The Guru's chansvärdering)
Jag går in med en zoo ask på hemmaseger!!!
ny matchtid! http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9411&ptid=1198&nav=100

noterat! Lira två askar så för du 2.50 i odds. Just for you, My friend!
Med tanke på att IKS spelat, som det sett ut, med minst en spelare mindre på plan i stort sett hela säsongen, borde vi få ha några extra spelare sista matcherna. Jag föreslår:

RiRi RiRi
Hoch - Gurra - Gurra - Gurra - Hoch
Hoch - Gallo - Gallo - Gallo - Hoch
Hoch - Hoch - Hoch- Hoch

På bänken: Ante, Ante, Ante, Ante, Ante

Vinner vi inte med den här uppställningen förtjänar vi inte att spela i Superettan.
Oki, två askar på de goda!
Klockan 15 trots allt: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=9414&ptid=1198
Herr Ordf i radio!
Äh, fegt! P4 borde ha orkat fråga TV4:s expert om deras roll i joxet med spelschemat!
Måste säga att det var lite svårt att komentera uttalanden från en "expert" som har sett Sirius en gång.
haha, måste varit en lysande analys
Det kan väl omöjligt vara svårt? Det är ju bara att säga "Käften, tönt! Sirius Hej!" varje gång han öppnar munnen.
Anders: Den gången jag såg Sirius var de inte bra så jag tror de åker ur.
Lars: Ditt favoritband är Los Lobos.
Anders: Sirius har problem med försvarsspelet, det såg jag tydligt den gången.
Lars: Du har gått på drejarkurs på Österlen.
Anders: Sen finns det ett otydligt ledarskap i Sirius.
Lars: Du handlar bara på Dressman
Etc, etc
Så hade jag självklart sagt om det inte var så att han blev telefonintervjuad först och jag intervjuad sen.
Stiligt snackat Lars.

Stiligt snackat Lars.

Tack för det!
Sorry, Lars, har inte lyssnat på det än. Ska locka ner det från silvret efter jobbet.
Allt går att lyssna igen på sr.se p4 Uppland kl 10.00-10.30
Det var ju det jag sa, fast på ett cweddigt sätt.
Mäh` durå`
Din refuserade diktsamling heter "En svart sol som aldrig går ner".
Slag under bältet. Du vet att jag lagt ned min själ i dess texter.
För att återgå till ämnet kanske.
Har flurran öppet på söndag tror ni?

Refuserade diktsamlingar tenderar att ha bytt ut många "S" mot "Z". Ztiligt och zmakfullt!

[quote1255517764=dissteffe]

Refuserade diktsamlingar tenderar att ha bytt ut många "S" mot "Z". Ztiligt och zmakfullt!

Du tänker inte på dansband nu?

[/quote1255518199]
Potatis-potatis

Danzband framför väl refuserade men tonsatta pekoral?

För att återgå till ämnet kanske.
Har flurran öppet på söndag tror ni?

jepp, som vanligt. http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&id=6580&ptid=1515
Mycket bra surr i radion, Lars.
Även bra insändare av "Farbror Västra". :-)
Insändare? UNT?
Haha nä, ett tittarmejl till radion. :P
Med all respekt för Garligurs elva så tror jag nog att det blir bättre med följande:

RR - Luggen, Gurra, Z, Haisem - Gallo - Petter, Fredrik, Jernberg, Shpetim - P

Hochen får börja på bänken, men gärna komma in i andra och bidra till en säker trepoängare!

FORZA SIRIUS!!!

Radiotittare, låter gubbigt på nåt vis.

[quote1255588603=Joint]

Radiotittare, låter gubbigt på nåt vis.
[/quote1255589504]

Tack! Alla bör fira sin födelsedag med en insändare. Det Gubbar!
Men herregud, inte en man på topp mot Trollhättan!!!! Jag säger det igen, Trollhättan!!! Då kommer det att bli som mot Vasalund, vi måste lita till toktur!! Vi ska kunna spela offensivare och föra matchen mot ett sånt lag, annars kan vi lika gärna åka ur, för då har vi inget i serien att göra.
Det är många lag som inte har i hela seriesystemet att göra.
Ibland låtsas jag att vi är Leonidas och trollhättan är Xerxes: http://www.youtube.com/watch?v=QkWS9PiXekE
nytt jubileum i truppen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9390&ptid=1198&nav=100
om det nu var något tvivel om det: det bästa vi som fans kan göra är att försöka få dit så många som möjligt som stöttar laget och göra allt vi kan för att lyfta dom till seger. inte minst västras stöd är guld värt, det kan ni fråga vilken spelare som helst.

så. nu kör vi!

(drygt 1000 friplåtar har delats ut, förhoppningsvis generar det en del extrapublik.)
fan om Fredrik kunde ta och prioritera att göra lite mål på söndag så blir jag jävligt glad

om det nu var något tvivel om det: det bästa vi som fans kan göra är att försöka få dit så många som möjligt som stöttar laget och göra allt vi kan för att lyfta dom till seger. inte minst västras stöd är guld värt, det kan ni fråga vilken spelare som helst.

så. nu kör vi!

(drygt 1000 friplåtar har delats ut, förhoppningsvis generar det en del extrapublik.)

Jag är jävligt peppad! Ska bortprioritera barnvagnshänget för en stund och skrika mig hes.
Nu laddar vi alla upp med skönsång av Richard Richardsson:
http://www.youtube.com/watch?v=vGYya8IShAM
inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9424&ptid=1198&nav=100
Kom igen var lite glada. Vi är i supperettan =). Det är det här (ta i trä, hoppa, puta osv) alla ni surmular kommer längta till kommande åren. Så varför inte njuta och vara glada.

Det är som att svepa sista slurken wiskey ur finfina flaskan.
Det är som att gå hem när vi leder mot ESK

Kul att du är päpp, John! Jag hänger på låset på Flustret kl 13, lär ju inte bli så många PreGamar i Norrettan, menar jag... Knäpp/rå som jag är så har jag längtat efter den här matchen, nu står vi upp för Sirius i 90 + stoppage!
No retreat, baby
No surrender
Få se nu, är allt klart för ultra-päpp?
Dricker starköl? Check!
Lyssnar på Defiance (US): No Future, No Hope? Check!
Har på mig en Jämtlandströja för att stödja Östersund mot ESK? Check!
Helt nervös och spattig? Check and Check!

Edit: Stavar som ett jävla Fanz? Check!
Glöm inte solbrillorna nu alla på västringar. Solen står lågt innan den går ner (för gott?)

Jag kör också låshäng på flurran.

Min peppdiet

Kaffe. Kaffe. Kaffe. Frukost. Kaffedarr. Energidryck. Druvsocker. Hjärtklappning. Öl. Öl. Öl. Match
Finns mycket ångest att vråla ut efter den här veckan:

Omg28 i Superettan
Fotbollsförbundets dribblande med starttider
Portföljförbud
osv.....

Sen är det ju faktiskt en alldeles för vacker höstdag för att åka ur superettan.
nu drar jag till flustret.

min pepp so far:

se på idol och därigenom känna starkt människorförakt - check
spilla kaffe på tröjan och nästan börja gråta - check
lyssna på dobbarna före och känna en inre frid - check

blandade känslor alltså. nu kör vi.
Hoppas inte att Love bantas bort, vill se ett Sirius med Love i spetsen kriga oss kvar!
Yiehaaa!!! Bra effektivitet idag, i 1:a åtminstone. Synd att Syrianska vann men nu ser vi till att göra en sjuhelsikses match mot dem borta.
...sämre gick det för Enköping
Sååååå Jääääääla Sköööööönt!!!!!
H O C H E N - Hochen!

Herregud vad den mannen kan hitta på. Iaf när han är spelsugen. P är i sitt livs form. Z är grymt stabil. Shpetim kladdade inte med bollen en enda gång. Och Fredrik av alla människor gjorde mål.

Nu tar vi Syrianska av bara farten.
Fan vad FCT sög! Och fan vad lugnt, kontrollorerat och avslappnat vi var.
Sirius går mot superettaplats.

Medan ESK mer eller mindre är klara för div 2.

Kul!
Till nästa match är min laguppställning:
Rickard
Hoch-Hoch-Gurra-Hoch
Hoch-Hoch-Hoch
och i kedjan
Hoch-Hoch och Hoch.

Möjligen kan vi flytta ner Hoch till mittfältet och spela 4-4-2
Richardsson
Lundmark - Segerström - Segerström - Ismail
Gallo
Pettersson - Hoch - Hasani
Pettersson
Jag har slarvat med vidskepligheten och talismanerna i år. Tur då att jag idag satte en liten klubbnål på jackan, hade på mig Siriusstrumpor, blåsvarta kalsonger, blåsvart Puma-track top, en gul t-Shirt under den svarta Sirius/Uppsala tröjan och hann dricka en västraöl på flustret. Det enda som saknades var att pissa på Parksnäckan. Riskabel miss, men det funkade ändå. Bäst när det gäller!

Det enda som saknades var att pissa på Parksnäckan.

Skandal! Skandal! En supporterskandal! Det känns som du inte tar det här på allvar. Kräver piss innan bussen på lördag. Garrys mantel är väl en självklarhet?
Sirius vinner alltid när rubriksättningen på SF är IK SIRIUS - motståndarlag. 3/3.
Hur blir det med Garrys mantal??
Ledsen, jag är i Vansbro för skivinspelning... Jag får låna ut den till någon! Just nu är jag mest besviken över den uteblivna utbetalningen. Fem zoo askar till Saints - Giants hade varit den optimala avslutningen på kvällen.

Rickard
Hoch-Hoch-Gurra-Hoch
Hoch-Hoch-Hoch
och i kedjan
Hoch-Hoch och Hoch.

Jag köper resonemanget totalt!

Personligen kan jag inte begripa hur man kan låta lagets mest kreativa spelare få så oerhört lite speltid...

Titta bara på vad Hochen uträttar under sista kvarten!! Klacken till Johan, lyftnigen från halva plan etc etc...men så har det känts ett drygt år nu...om man bortser från de skadeperioder som Hochen haft så verkar det som att ingen av de "hundra" tränare vi haft de sista två åren gillat Daniels kreativitet!??

Jag tycker att klubbledningen får skylla sig själva om vi åker ur...har man råd att ställa en av Superettans mest spelande spelare utanför laget gång efter annan fast vi ligger i stort sett sist så...

Kanske lite fel jämförelse men ändå lite som om Söderman och Berglund skulle matcha Eskhult bara under slutskedet av matcherna...

Varför???

Ledsen, jag är i Vansbro för skivinspelning...

Har Svenne Rubins nya alster på G ??
Härligt. Bra attityd. Resolut spel. Fint med lite Västra-häng innan, det var sannerligen inte igår.

Tror att detta leder till kval. Det är vår tid nu.

Och där skall vi vara grymma.
Och förresten; Shpetim! Çok güzel!

[quote1255894157=garligur]
Rickard
Hoch-Hoch-Gurra-Hoch
Hoch-Hoch-Hoch
och i kedjan
Hoch-Hoch och Hoch.

Personligen kan jag inte begripa hur man kan låta lagets mest kreativa spelare få så oerhört lite speltid...

Titta bara på vad Hochen uträttar under sista kvarten!! Klacken till Johan, lyftnigen från halva plan etc etc...men så har det känts ett drygt år nu...om man bortser från de skadeperioder som Hochen haft så verkar det som att ingen av de "hundra" tränare vi haft de sista två åren gillat Daniels kreativitet!??

Jag tycker att klubbledningen får skylla sig själva om vi åker ur...har man råd att ställa en av Superettans mest spelande spelare utanför laget gång efter annan fast vi ligger i stort sett sist så...

Kanske lite fel jämförelse men ändå lite som om Söderman och Berglund skulle matcha Eskhult bara under slutskedet av matcherna...

Varför???

[/quote1255896113]

Nu var det väl iofs ett väldigt tacksamt läge för Hoch att komma in. Ett motståndarlag som måste framåt och dessutom med decimerat manskap. Men jag håller helt med om att han visar mer spelkänsla än de flesta i superettan.

[quote1255896113=Big Spender]
[i][quote1255894157=garligur]
Rickard
Hoch-Hoch-Gurra-Hoch
Hoch-Hoch-Hoch
och i kedjan
Hoch-Hoch och Hoch.

Varför???

[/quote1255896113]

Nu var det väl iofs ett väldigt tacksamt läge för Hoch att komma in. Ett motståndarlag som måste framåt och dessutom med decimerat manskap. Men jag håller helt med om att han visar mer spelkänsla än de flesta i superettan.

[/quote1255929129][/i]

Tacksamt läge!!! Vad hade de andra spelarna då???? Spelar ingen roll, han ska spela från start, med så mycket fotboll i kroppen är det tjänstefel att ha han utanför startelvan varje jävla match, men som sagt vi ligger där vi ligger också.

Hade inte RR gjort frilägesräddningen efter 21 min i första hade det blivit annorlunda match, TFC spelaren GICK runt Lundmark och blev fri. Om Lundmark spelar mot Syrianska så är det något väldigt fel på tränarna, det var RR som räddade IKS mot TFC, bara det säger ju allt. För hade de också fått in 2-1 reducering i andra, hade hönsgården blivit total igen. Tack RR.

Sen att JP får blåstället säger ju allt, ungefär som tränarna tar ut laget, vissa är givna "no matter what" när t.ex Oscar var outstanding igår, kom fel en gång, då var det nära men med tanke på matchens betydelse och sin orutin var det jävligt bra insats.

Men RR skulle ha haft "Blåstället" utan honom hade det inte funnits en chans till.
Nu tycker jag att du är lite överdrivet gnällig nyg86...

P har varit bänkad väldigt stora delar av säsongen, det är knappast så att han är given. Nu har han fått chansen och gjort det grymt bra, 2 mål mot Vasa och nu ett mot FCT måste väl ses som ett hyfsat facit? Och det är inte bara mål han gör heller. Även Shpetim var riktigt bra igår, dessutom är han vår bästa målskytt, och Sunday har också imponerat långa stunder. Så - vem ska Hochen peta? Konditionen tycker jag inte är något att skylla på, men Hochen är en humörspelare, det är mycket svårt att förneka. Han är absolut en väldigt kreativ och duktig spelare, och han är i sina bästa stunder utan tvekan tillräckligt bra för att vara starter i ett Superettan-lag. Men just nu har vi tre (eller iaf två) producerande anfallare som är värda något bra mycket bättre än en petning i det här läget. Hochen är en utmärkt joker att slänga in mot Syrianska, och då får vi hoppas att han visar att han vill vara kvar i Superettan.

Jag befarar att Hoch har en aktionsradie på högst 30 minuter. Om han vore tränad för att orka större delen av en match så är jag säker på att Brännan tog ut Hochen först av alla utespelare.

Jag är rätt uppgivet nöjd med att Hoch är hyggligt hel och att han har fuskat ihop nog med form för att orka en halvtimme.
johan p bäst på plan igår. sluta gnäll.
Härligt att se Sirius kliva fram och prestera när det som bäst behövdes i detta utsatta läge!
Hela laget förtjänar beröm, ingen föll ur ramen denna gång.

Och du nyg86; det måste vara jobbigt att alltid försöka hitta något att klaga på.

Nu tar vi Syrianska också!
Det är aldrig jobbigt att hitta saker att gnälla på!! Det är snarare ren och skär livsluft för oss sanna gringubbar!! :-)
Jag tycker Hoch skall få (och acceptera) det utalade uppdraget att alltid börja på bänken för att vid behov bytas in med 25-30 minuter kvar. När ordinarie uppställning inte kan fixa poäng byter vi in Hoch och han frälser oss kanske var fjärde gång eller så och det kan vara värt ganska mycket i det långa loppet. Så tror jag man bäst utnyttjar den gudomlige.
Dock är det såklart viktigt att han gillar läget och fattar varför så han inte blir sur.
Hehe. Det är alltid lika kul att läsa kommentarer i UNT och till och med en del inlägg här från de kroniskt missnöjda.

En sak som jag faktiskt kämpar lite med att begripa är hur en viss D Hoch kan ha sådan enorm status bland supportrar och press här i byn. Alla vet exakt hur bra han har varit en gång i tiden, det är ju inte så konstigt. Men vad jag inte förstår är hur han hela tiden lyckas komma undan med att underprestera, alibiträna och o-bry sig om den klubb han spelar för. Det är sådant som i de flesta sammanhang retar gallfeber på fans. Men inte när det gäller Hochen. Då är det samtliga tränare de senaste två åren som inte förstår hans kreativitet.

Alltså. Hochen har spelat 500 minuter i år (lika mycket som Sunday). 2 matcher från start och 12 inhopp. Noll poäng. Någon som minns något annat än gårdagens klackspark och lobbförsök mot ett reducerat, från början kackigt, mot slutet uppgivet lag med trebackslinje den här säsongen? Någon som hörde Gallo skrika "men för i helvete Hogge, rör dig!" efter fem minuters inhopp igår? Någon som minns hans inhopp mot Åtvid?

Daniel Hoch har lagt av med elitfotboll. Han gjorde det egentligen samtidigt som han lämnade Ålborg, men hade en riktigt bra säsong under Mille av alla tränare. Jag tycker det är rätt upprörande att en spelare med så mycket talang väljer att skita i allt.

Inget lag har råd att spela med 10 spelare för möjligheten till en klackspark var 120:e minut. Tycker jag.

Bäst på plan igår? Fredrik, tycker jag.
Och Haris var också usel, Fernberg har ju bara loosat så där 5 matcher åt oss i år.
Men Fredrik håller jag med om, han har lyft sig mest indiviudellt av alla spelare i truppen. All heder åt honom.
Jag minns nicken och ett annat skott. Men vissa förstorar ju upp honom så grovt. I år har han ju varit långt ifrån klockish. Hoch är Hoch däremot, en speciellt spelare som man trots allt gillar.

Hehe. Det är alltid lika kul att läsa kommentarer i UNT och till och med en del inlägg här från de kroniskt missnöjda.

En sak som jag faktiskt kämpar lite med att begripa är hur en viss D Hoch kan ha sådan enorm status bland supportrar och press här i byn. Alla vet exakt hur bra han har varit en gång i tiden, det är ju inte så konstigt. Men vad jag inte förstår är hur han hela tiden lyckas komma undan med att underprestera, alibiträna och o-bry sig om den klubb han spelar för. Det är sådant som i de flesta sammanhang retar gallfeber på fans. Men inte när det gäller Hochen. Då är det samtliga tränare de senaste två åren som inte förstår hans kreativitet.

Alltså. Hochen har spelat 500 minuter i år (lika mycket som Sunday). 2 matcher från start och 12 inhopp. Noll poäng. Någon som minns något annat än gårdagens klackspark och lobbförsök mot ett reducerat, från början kackigt, mot slutet uppgivet lag med trebackslinje den här säsongen? Någon som hörde Gallo skrika "men för i helvete Hogge, rör dig!" efter fem minuters inhopp igår? Någon som minns hans inhopp mot Åtvid?

Daniel Hoch har lagt av med elitfotboll. Han gjorde det egentligen samtidigt som han lämnade Ålborg, men hade en riktigt bra säsong under Mille av alla tränare. Jag tycker det är rätt upprörande att en spelare med så mycket talang väljer att skita i allt.

Inget lag har råd att spela med 10 spelare för möjligheten till en klackspark var 120:e minut. Tycker jag.

Bäst på plan igår? Fredrik, tycker jag.

Tror det har att göra med att han är den enda som kan komma på tanken att skjuta den där lobben (och utföra den relativt väl) och i princip ensam även om att klacka. Dessutom har han spelat såpass lite att man fortfarande känner att man kan hävda att han inte lyckats prestera pga just den förhållandevis snåla speltiden.

Kanske har man inte råd att spela med 10 spelare, men man har råd att spela med endast 10 spelare sm försvarar om den 11:e gör nåt eller ett par mål per match kanske. Därmed inte sagt att jag tror Hoch grejar just detta.

Alibiträning och obry-sig känns som det inte syns för de flesta. Den träningen jag bevistat såg han ut att bry sig lika mycket som de övriga som rehabade.

Dessutom är det ju lite skrämmande att han kan ha en så outstanding bolltouch och blick jämfört med övriga i laget om han inte ens försöker och de jobbar stenhårt.

Nu ska man inte tolka detta som att jag är ett stort fan av Hoch för nog har jag sett att han inte presterat på ett tag, men sanningen ligger nog nånstans mittemellan älskarna och "hatarna".
Att motivationen tryter har jag viss förståelse för om man inte haft en bra dialog om varför han inte får spela så mycket som han önskar.
Hochen har en i särklass bäst speluppfattning. Sen finns det i nuläget mycket annat att önska...

Jag har slarvat med vidskepligheten och talismanerna i år. Tur då att jag idag satte en liten klubbnål på jackan, hade på mig Siriusstrumpor, blåsvarta kalsonger, blåsvart Puma-track top, en gul t-Shirt under den svarta Sirius/Uppsala tröjan och hann dricka en västraöl på flustret. Det enda som saknades var att pissa på Parksnäckan. Riskabel miss, men det funkade ändå. Bäst när det gäller!

Jag glömde ju det allra viktigaste och mest avgörande supporter-vidskeplighets-förfarandet: två veckors skäggstubb åkte av och polisongerna fick en noggrann ansning. Dessutom så gick jag förbi Dave Lepards grav (han som hittade på kånkelbärsvisan) innan matchen. Det är ju nästan på vägen till Studan, så det ska jag göra varje matchdag fr o m nu.
Stort att han var blåsvarting. :)
Oki, jag ändrar min laguttagning.

I mål har vi en överraskning, Hoch!!
En trebackslinje bestående av Hoch, Gurra och Hoch.
Ett fyrmanna mittfält, med Hoch, Hoch, Hoch och Hoch.
Tre tunga anfallare i Hoch, Hoch och Hoch!

Jag njuter av varenda av de få minuter som han fått chansen. Så enkelt är det! Och sen har man mer fotboll i sin lilltå än resten av laget tillsammans. (Men jag håller med att han misshushållar med talangen).
Ah well. Jag försöker bara förstå. Jag gillar också Hochen, men jag är trött på att hoppas. Framför allt tycker jag att tränare ska sluta hoppas och ta ut lag efter vad de presterar och kan förväntas prestera rimligen. Jag tycker definitivt att Hoch har fått alldeles för många chanser i år med tanke på vad han har presterat, både på träningar och när han har fått chansen. Lik förbannat tänker jag varje gång när han kommer in att nu äntligen kanske man ska få ut något av honom. Men varje gång i år har jag blivit grymt besviken. Hade jag varit den som tog ut laget (vilket det väl är tur att jag inte gör) hade jag alla gånger valt Hörnell före Hoch. Man kan förvänta sig exakt lika mycket av dem i år, men Hörnell är ung och lovande. Det är inte Hochen.

Sedan kan det ju vara så att jag har väldigt lågt ställda förväntningar, men jag tycker Luggen gjorde en av sina bättre matcher på sistone igår. Oscar skötte sig också okej, men någon borde ge honom ordern att aldrig, alsrig någonsin försöka passa uppåt i banan. Antingen sidled eller rensning. Till och med mot Trollhättans ultralåga press lyckades han hamna i tidsnöd och skapa omställningslägen med felpass när han fick bollen på backen. Visst, hade han inte begett sig iväg framåt hade inte kontringen till 2-0 funnits, men han tappar faktiskt bollen där och om FCT hade vunnit följande motlägg hade de fått omställningen. Med Fernbergs senaste match färsk i minnet känns det hemskt jobbigt att välja mittback till nästa match, men jag tror nog trots allt mer på Fernberg där.

Fortsatt spelarkritik. Jag förväntar mig mycket mer av Gallo. Första halvtimmen var han riktigt farlig. Bakåt. Petter har också haft en rejäl svacka efter skadan. Likaså har Haisem haft en reaktion, vilket är fullt förståeligt första säsongen i S1, han gjorde dock en stabil insats igår igen.

De stora glädjeämnena igår tycker jag var Fredrik och P. Fredrik är helt sjukt spelbar och rör sig faktiskt bäst och smartast av alla på planen. Igår, förmodligen tack vare låg press från FCT, hade han dessutom en riktigt bra passningsprocent. Dessutom ett mål. Nästan läge att trycka upp västra-tshirts med texten "Jag såg Fredrik göra mål". Johan P å sin sida har varit riktigt bra efter sina petningar. Med självförtroendet tillbaka får han ut betydligt mer av sitt spel. Jag vill fortfarande se mer distinkt agerande, rakare och mer på mål, men jämfört med i augusti är det fantastiskt. (Och det där att han skulle vara självuttagen bara för att han är P som nyg är inne på är ju ... öh ... fel. Att vara petad betyder att man inte spelar fast man är frisk. P var petad ett tag.)

Och Richard förstås. Han har verkligen höjt sig efter en svacka i somras och gjort ett par avgörande räddningar både mot Vasa och FCT. Tack för det!
Hahaha..det ät ju underbart att läsa kommentarerna, ja det är klart som fan man är gnällig, IKS ligger ju jävligt risigt till, men håller man inte med VS-kärnan så är man en idiot, men vem fan bryr sig. Bara vissa drar på sig tröjan är de bäst.

Sen att läsa Hochen alibitränar, ja inte fan är det någon större fart på de som startar match efter match, på de träningar jag sett, de vet ju att de får spela ändå.
Så ligger vi där vi ligger också.

Man spelar som man tränar..........så enkelt är det. Tröga träningar trögt spel, eller tycker ni att det sett eller gått bra i år??? Det finns kvaliteer i laget, men det har inte funnits en riktig tränare i laget sen MP försvann, så det är inte så konstigt att det bara gått bakåt från hösten första säsongen.
Nu jävlar!! Klagomålen har renderat i en laguttagning, Gurra blir bänkad till förmån för en revanschsugen.... Gissa vem??

I mål: Hoch!
Fyrbackslinje med Hoch, Hoch, Hoch och Hoch.
Tre mittfältare i form av Hoch, Hoch och Hoch.
Slutligen på topp: Hoch, Hoch och Hoch!!!
haha. beskriv gärna "VS-kärnan"

haha. beskriv gärna "VS-kärnan"

Näe, snälla! Vi behöver inte peka finger åt varandra. Jag tycker att vi har ett bra surr i forumet och låt oss fortsätta med det!

Garry, Den laguppställningen förtjänar en extra ask zoo-pastiller!
det är ju det jag menar. man får ju ta lite mothugg utan att prata om att det finns nån "kärna" som bestämmer. jag tycker det är rätt högt till tak här...

Nu jävlar!! Klagomålen har renderat i en laguttagning, Gurra blir bänkad till förmån för en revanschsugen.... Gissa vem??

I mål: Hoch!
Fyrbackslinje med Hoch, Hoch, Hoch och Hoch.
Tre mittfältare i form av Hoch, Hoch och Hoch.
Slutligen på topp: Hoch, Hoch och Hoch!!!

Du verkar ha bra kontakter i kloningsbranschen. Det gör inget om du fixar ett par Eskhultare när du ändå håller på.
Vi är alla fruktkött i äpplet Västra Sidan

Vi är alla fruktkött i äpplet Västra Sidan

Näe. Jag är skrotten.
Äh, vem behöver KLONER, när de andra är som KONER i jämförelse med Hoch!!! (Trumvirvel, följt av cymbalkrasch)

Erlingmark - Västras motsvarighet till äppelskrotten i Edens lustgård!
"VS-kärnan"?

Om man återkommande sågar t ex P och Gallo utan att ta hänsyn till deras insats så kanske man inte kan förvänta sig att alla håller med. Jag gillar också Hoch, men som många redan påpekat så har han inte fysik för mer än 30-50 minuter. Då är det väl bättre att han hoppar in de sista 30-50 ist för att starta och lämna efter 30-50.

P var iskall mer än halva säsongen, men jag kan inte förstå varför man inte skulle vara glad att det har lossnat för honom? Ska man inte vara nöjd när de vinner? Trollhättans/Qvidings/Väsbys/Vasalunds eventuella supportrar skulle vara nöjda med de senaste resultaten och det är jag också. Det skulle lika gärna vara så att vi redan nu var klara för nedflyttning.

Ah well. Jag försöker bara förstå. Jag gillar också Hochen, men jag är trött på att hoppas. Framför allt tycker jag att tränare ska sluta hoppas och ta ut lag efter vad de presterar och kan förväntas prestera rimligen. Jag tycker definitivt att Hoch har fått alldeles för många chanser i år med tanke på vad han har presterat, både på träningar och när han har fått chansen. Lik förbannat tänker jag varje gång när han kommer in att nu äntligen kanske man ska få ut något av honom. Men varje gång i år har jag blivit grymt besviken. Hade jag varit den som tog ut laget (vilket det väl är tur att jag inte gör) hade jag alla gånger valt Hörnell före Hoch. Man kan förvänta sig exakt lika mycket av dem i år, men Hörnell är ung och lovande. Det är inte Hochen.

Sedan kan det ju vara så att jag har väldigt lågt ställda förväntningar, men jag tycker Luggen gjorde en av sina bättre matcher på sistone igår. Oscar skötte sig också okej, men någon borde ge honom ordern att aldrig, alsrig någonsin försöka passa uppåt i banan. Antingen sidled eller rensning. Till och med mot Trollhättans ultralåga press lyckades han hamna i tidsnöd och skapa omställningslägen med felpass när han fick bollen på backen. Visst, hade han inte begett sig iväg framåt hade inte kontringen till 2-0 funnits, men han tappar faktiskt bollen där och om FCT hade vunnit följande motlägg hade de fått omställningen. Med Fernbergs senaste match färsk i minnet känns det hemskt jobbigt att välja mittback till nästa match, men jag tror nog trots allt mer på Fernberg där.

Fortsatt spelarkritik. Jag förväntar mig mycket mer av Gallo. Första halvtimmen var han riktigt farlig. Bakåt. Petter har också haft en rejäl svacka efter skadan. Likaså har Haisem haft en reaktion, vilket är fullt förståeligt första säsongen i S1, han gjorde dock en stabil insats igår igen.

De stora glädjeämnena igår tycker jag var Fredrik och P. Fredrik är helt sjukt spelbar och rör sig faktiskt bäst och smartast av alla på planen. Igår, förmodligen tack vare låg press från FCT, hade han dessutom en riktigt bra passningsprocent. Dessutom ett mål. Nästan läge att trycka upp västra-tshirts med texten "Jag såg Fredrik göra mål". Johan P å sin sida har varit riktigt bra efter sina petningar. Med självförtroendet tillbaka får han ut betydligt mer av sitt spel. Jag vill fortfarande se mer distinkt agerande, rakare och mer på mål, men jämfört med i augusti är det fantastiskt. (Och det där att han skulle vara självuttagen bara för att han är P som nyg är inne på är ju ... öh ... fel. Att vara petad betyder att man inte spelar fast man är frisk. P var petad ett tag.)

Och Richard förstås. Han har verkligen höjt sig efter en svacka i somras och gjort ett par avgörande räddningar både mot Vasa och FCT. Tack för det!

Ska man tu ut efter prestation så är det ju inte bara Hoch som ligger illa till kan jag tycka. Också fler man blivit besviken på och just att man i Hochens fall iaf kan hoppas på att det kan hända något utöver det vanliga skiljer sig från en del andra.

Luggen var bättre än på ett tag, men han sattes heller inte på några större prov.

Z eller Fernberg. Pest eller kolera. Z:s misstag känns inte lika uppenbara, men jag tycker också att man gärna skyller lite väl mycket på Fernberg. Det är väldigt vanligt att han sätts i dåliga sitsar av sina "kamrater".

Gallo. Hela laget lider av att han alltid ska ha boll, vilket yttrar sig genom att han möter långt ner i banan för att oftast bara spela tillbaka till en back som får lite mindre tid. Blir också lättläst när alla spelare verkar tänka "Just ja, nu måste väl Gallo ha bollen så får han skapa något".
Petter. Generellt bra måste jag ändå säga. Borde dock kunna skapa ännu mer med tanke på hur mycket boll han har, fast gör i min värld sällan några riktiga dumheter förutom taffliga (låååånga) inlägg.
Fredrik är bra på det han ska vara bra på nästan jämt, men mot bra motstånd så skulle han behöva kunna mer helt enkelt.
P kunde under lång tid inte behandla en boll överhuvudtaget, nu kan han det och vips så blir det något bra ibland också.

Även Richard var lite sämre ett tag ja. Har inte gjort så många ingripanden på slutet, men de som gjorts har hållit väldigt hög klass.

Slut.
Jämför med tidigare säsonger är det väl egentligen bara Petters prestationskurva som pekat markant uppåt den här säsongen?
Fast Petters formkurvan efter skadan har fan pekat nedåt. Han har inte alls haft samma fina bollbehandling som han visat upp tidigare under säsongen. Olsson har haft ett bra år, precis som han hade 2007 men förra året vidhåller jag var ett riktigt dåligt år för Olsson. Luggen tycker jag gjorde sin bästa match senast (säger kanske en del, iofs?) men sattes som sagt inte på några större prov.

Hur som helst är jag sjukt nöjd med _TRÄNAREFFEKTEN_! Vi har bara släppt in mål i två halvlekar och det mot allsvenska lag (Mjällby & Åtvid). Och de flesta av de målen har varit antingen p.g.a domartabbar/individuella misstag/skicka motståndarprestationer. Den nya tränartrojkan har prioriterat det vi varit nästsämst på tidigare, att försvara oss. Tycker att hela laget spelar försvarsspel på ett mycket lugnare sätt nu, vilket också skapar mer tillit för RR. Sedan gör ju Fernis/Zeta en handfull grodor per match, men det får vi nog leva med tills Blomman är tillbaks (?).
Jag tycker att Ian har gjort det bra i flera matcher. Han har visserligen mycket kvar att lära, men jag hoppas att han finns med i Sirius framtidsplaner.
Z har utvecklats mycket på de tre matcher jag sett i höst, dvs de tre senaste. Jag tycker att han agerar allt klokare och tryggare, även om han ibland gör tokiga misstag så klart. Men, jag tror att han och Gurra - som såklart skall bli mr 300 - kan bli ett mycket fint mittbackspar de kommande åren. Långa, omutliga, snygga. En snabb. En klok.

Jag tycker att Ian har gjort det bra i flera matcher. Han har visserligen mycket kvar att lära, men jag hoppas att han finns med i Sirius framtidsplaner.

Han vinner dock för få nickdueller på mittplan. Sen har jag inte sett honom utnyttja sitt bästa vapen än, nämligen att springa mellan benen på motståndarna ;-)
Snacka om att leta ljusglimtar... ;-)

Han vinner dock för få nickdueller på mittplan. Sen har jag inte sett honom utnyttja sitt bästa vapen än, nämligen att springa mellan benen på motståndarna ;-)

Som Fimpen gjorde när det begavs sig! För er yngre:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fimpen
Underbart är inte alltid kort.