Michael Mensah tydligen avstängd efter sin nionde varning mot Qviding. Vi tackar för det och går för TRE poäng.
Syrianska FC -IK Sirius 24/10 16.00
Inte för att det behöver betyda något, men blåsvart har 5 raka segrar (i seriespel) mot Syrianska.
Ingen är avstängd och skadeläget ser ljusare ut än på länge.
FORZA SIRIUS!!!
Ingen är avstängd och skadeläget ser ljusare ut än på länge.
FORZA SIRIUS!!!
Några snabba mål för Assyriska vore mums.
blåsvart har 5 raka segrar (i seriespel) mot Syrianska.
Bra trend.
Vi har tilldelats vår gamle vän Andreas Ekberg till lördagens match. Mannen som snittar 40 frisparkar. Mannen som visade ut Mani Tourang för att han sa "är du dum eller?" Mannen som gärna lyssnar på läktaren.
För övrigt skulle det vara sjukt inressant att läsa den här lösenordsspärrade bloggen: stockholmsdomare.blogg.se
För övrigt skulle det vara sjukt inressant att läsa den här lösenordsspärrade bloggen: stockholmsdomare.blogg.se
Rent statistiskt kommer matchen att sluta 2-1 till Syrianska. Mer exakt: Vinst med 1.74 - 1.24.
Vi har tilldelats vår gamle vän Andreas Ekberg till lördagens match. Mannen som snittar 40 frisparkar. Mannen som visade ut Mani Tourang för att han sa "är du dum eller?" Mannen som gärna lyssnar på läktaren.
Suck, det där gör ju inte att man kommer att sova bättre fram till match. Om dessutom Ferberg är med i startelvan är det läge att be doktorn skriva ut en burk nitromex så att hjärtat pallar.
Med tanke på Ekberg som domare kanske det bästa skulle vara om vi alla åkte till Vilundavallen och hejade fram Väsby istället så att vi i alla fall får kvala ;-)
Väl gubbat!! Farbror, beställ hem en ny keps!!
Västra bara måste ha en Keps-gala!
Fakta för domare Ekberg superettan 2009.
Antal dömda matcher: 17
Frisparkar i snitt: 15,2-12,8 10 matcher för hemma, 1 lika och 6 för borta.
Varningar i snitt: 1,71-2 I 9 matcher har bortalaget fått fler varningar, i 4 matcher har hemmalaget fått fler varningar, i 4 matcher har det varit jämnt.
Resultaten i de matcher han dömt: 6 hemmasegrar, 4 oavgjorda, 5 bortasegrar
Siriusmatcher han dömt i år: Sundsvall hemma 1-0, Trollhättan borta torsk med 5-2, Åtvid borta torsk med 4-1.
I Siriusmatcherna har vi fått sammantaget 42 frisparkar mot 49 för motståndarlaget. Vi har fått 8 varningar mot motståndarlagens 4.
Sammantaget kan man se en viss fördel för hemmalagen men med flera undantagsmatcher. Sirius har inte haft nån tur med Ekberg på bortaplan, där är det tredje gången gillt för i år.
Ekberg har bara dömt Syrianska i en match, säsongens första då de slog Åtvid på bortaplan med 2-1. Då fick Syrianska 11 frisparkar mot Åtvids 25. Syrianska drog på sig 4 varningar mot Åtvids 2.
Döm själva………..
Antal dömda matcher: 17
Frisparkar i snitt: 15,2-12,8 10 matcher för hemma, 1 lika och 6 för borta.
Varningar i snitt: 1,71-2 I 9 matcher har bortalaget fått fler varningar, i 4 matcher har hemmalaget fått fler varningar, i 4 matcher har det varit jämnt.
Resultaten i de matcher han dömt: 6 hemmasegrar, 4 oavgjorda, 5 bortasegrar
Siriusmatcher han dömt i år: Sundsvall hemma 1-0, Trollhättan borta torsk med 5-2, Åtvid borta torsk med 4-1.
I Siriusmatcherna har vi fått sammantaget 42 frisparkar mot 49 för motståndarlaget. Vi har fått 8 varningar mot motståndarlagens 4.
Sammantaget kan man se en viss fördel för hemmalagen men med flera undantagsmatcher. Sirius har inte haft nån tur med Ekberg på bortaplan, där är det tredje gången gillt för i år.
Ekberg har bara dömt Syrianska i en match, säsongens första då de slog Åtvid på bortaplan med 2-1. Då fick Syrianska 11 frisparkar mot Åtvids 25. Syrianska drog på sig 4 varningar mot Åtvids 2.
Döm själva………..
Jag tycker domarna har hållt en hyfsad nivå i år. Självklart blir man förbannad på domarna 20 gånger per match, men i dom matcherna jag har sett har vi inte direkt blivit bortdömda. Sen så såg inte jag mjällby matchen så där kan jag inte säga så mycket.
Tror att många av avblåsningarna som gått emot oss har berott på att vi inte riktigt har hängt med.
Tror att många av avblåsningarna som gått emot oss har berott på att vi inte riktigt har hängt med.
Jag tycker huvuddomarna är rätt bra i Superettan, det är väl vissa linjekutare som är lite tokroliga ibland.
65 timmar och 5 minuter till avspark!!!!!
Bara 230 000 sekunderar kvar till avspark!!! TAGGA!
Fernberg eller Z? Själv tycker jag att det är jämnt skägg. Möjligen ett litet litet övertag för Z.
Z är vassare offensivt på hörnor och frisparkar!
Z går före Fernberg 10 dagar av 10!
Håller inte med. Surianerna lär blåsa på som fan offensivt i början. Rutin (nåja) och elakhet går klart före tycker jag. Tror Z kan få rätt svårt att hänga med när motståndet inte är ett lamt FCT. Fernberg är inte heller snabb, men han har betydligt bättre positionsspel och har faktiskt betydligt bättre uppspel - vilket säger en hel del. Z har en bit kvar till den här nivån. Fernberg har visat flera matcher att han kan prestera på rätt nivå.
Men jag försöker inte säga att det är lätt val, ingen av dem har varit tillräckligt bra i höst. (Okej för att komma från div II är ju helt ointressant i sammanhanget.)
Jag tror på en chocköppning av Syrianska med ständig press och anfalls längst vår sårbara högerkant. Gäller att Luggen får bra uppbackning. Tycker det är hugget som stucket mellan Zeta och Fernis. Hur som helst ska ingen av dessa herrar ha uppdraget att sköta uppspel, helst.
Gallo käkade upp Zatara helt senast. Får gärna bli en repris med en gråtande Zatara som plockas av i 44e...
Fernberg eller Z.
Tycker att Z har en uppåtgående trend medan Fernberg har en nedåtgående.
Fenriz hade en bra period i maj-juni med toppen i matchen mot AIK (på Svenska Fans AIK-sida tyckte man att han var bäst på plan). Efter det har han återgått till förra årets standard där han snittar minst två råmissar per match. I de senaste matcherna har han flera gånger kommit fel när han ska nicka bort bollen en bit utanför straffområdet med frilägen för motståndarna som följd. Det är ingen slump att man på läktaren börjar kalla misstag för ”att göra en Fernbergare”. Fast å andra sidan, vill man störa Syrianska med småsparkar på hälsenan, smalbenet och perfekt tajmade knuffar i ryggen, då är Fernberg mannen. Jag skulle välja Z i startelvan men är glad för att det är Brännan som tar ut laget och litar på att han gör rätt bedömning.
För övrigt är det 46 timmar och 50 minuter kvar till avspark.
Tycker att Z har en uppåtgående trend medan Fernberg har en nedåtgående.
Fenriz hade en bra period i maj-juni med toppen i matchen mot AIK (på Svenska Fans AIK-sida tyckte man att han var bäst på plan). Efter det har han återgått till förra årets standard där han snittar minst två råmissar per match. I de senaste matcherna har han flera gånger kommit fel när han ska nicka bort bollen en bit utanför straffområdet med frilägen för motståndarna som följd. Det är ingen slump att man på läktaren börjar kalla misstag för ”att göra en Fernbergare”. Fast å andra sidan, vill man störa Syrianska med småsparkar på hälsenan, smalbenet och perfekt tajmade knuffar i ryggen, då är Fernberg mannen. Jag skulle välja Z i startelvan men är glad för att det är Brännan som tar ut laget och litar på att han gör rätt bedömning.
För övrigt är det 46 timmar och 50 minuter kvar till avspark.
Åhh gud, snart är vi kvar i Superettan!
Enkel seger!! Hoch fixar ett hat-trick den första kvarten, sen går han ner och förstärker försvarslinjen så vi håller undan utan att förta oss. Minns var ni hörde det först!
Tror inte nån Siriusspelare, allra minst Hoch, gör mål. Men jag är päpp ändå!
till SE utan kval: 5.00
kvalplats: 1.33
SE nästa säsong: 1.50
Inget som lockar till spel.
Ser att Unibet ger 3.00 på att det går åt fanders (direkt nerflyttning utan kval alltså).
Ser att Unibet ger 3.00 på att det går åt fanders (direkt nerflyttning utan kval alltså).
Vore onekligen en klen liten tröst att få ut cash på det, ifall det nu skulle bli så sorgligt. Dessutom en bra jinx i det avseendet? Eller gäller bara jinxar när man tror på saker i positiv anda?
Jinx med backflash!
Man lirar ut-som-en-strut till 3x & IKS havererar i kvalet! Pengar i sjön och IKS i helvetet!
Man lirar ut-som-en-strut till 3x & IKS havererar i kvalet! Pengar i sjön och IKS i helvetet!
Man får väl lägga en till motjinx i kvalet isåfall. Vi tar en jinx i taget här i Västra.
Jinx med backflash!
Plus såklart att ESK via märkliga turer hankar sig kvar och vi får åka till Enahandavallen nästa år.
[quote1256305432=Farbror]
Jinx med backflash!
Plus såklart att ESK via märkliga turer hankar sig kvar och vi får åka till Enahandavallen nästa år.
[/quote1256306314]
Så märkliga turer behövs inte. En rejäl seger och aningen flyt i de andra matcherna så har de fixat kontraktet. Ungefär som Sirius fast vi behöver ju inte vinna med en 4-5 mål. Vi kanske inte behöver vinna alls.
Är det bara jag som har haft ett konstigt lugn hela veckan? Antingen har jag gett upp och accepterat att det inte kommer gå eller så jinxar mitt undermedvetna av bara fan.
Gravöl, ta-nya-tag-öl eller jubelöl. Jag vågar inte tippa men hur det än går kommer en och annan Bertil att slinka ner efter matchen.
Inspirerad av Garligur har jag ett förslag på startelva så att Hoch kan sätta sina tre.
RRR
Luggen, Z, Gurra, Ismail
Gallo
Sen en mer traditionell kedja:
Högerytter: Petter
Högerinner: Sunday
Center: HOCH
Vänsterinner: P
Vänsterytter: Hasani
Backlinjen får starta högt upp som kompensation för det bristande mittfältet. När Hoch satt sina tre byter vi snabbt in Fredrik, S:t Cyr och Ian och stänger bakåt.
Sen kan jag inte släppa tanken på hur det skulle sett ut på Vilundavallen med en Västradelegation som allt uitfrån rapporter från Tälje hejat fram ömsom Väsby, ömsom Qviding och förvirrat resten av arenan inklusive spelarna.
För övrigt är det till 22 timmar och 55 minuter till avspark.
Inspirerad av Garligur har jag ett förslag på startelva så att Hoch kan sätta sina tre.
RRR
Luggen, Z, Gurra, Ismail
Gallo
Sen en mer traditionell kedja:
Högerytter: Petter
Högerinner: Sunday
Center: HOCH
Vänsterinner: P
Vänsterytter: Hasani
Backlinjen får starta högt upp som kompensation för det bristande mittfältet. När Hoch satt sina tre byter vi snabbt in Fredrik, S:t Cyr och Ian och stänger bakåt.
Sen kan jag inte släppa tanken på hur det skulle sett ut på Vilundavallen med en Västradelegation som allt uitfrån rapporter från Tälje hejat fram ömsom Väsby, ömsom Qviding och förvirrat resten av arenan inklusive spelarna.
För övrigt är det till 22 timmar och 55 minuter till avspark.
Suck...
...
...
Förstår inte riktigt logiken...alla resultat som ger en chans till åtminstone kval måste gå före våra grabbars prestation i kringelstaden.
[list]
Prio 1: 0-0 Trollhättan - Vasalund
Prio 2: 1-1 Trollhättan - Vasalund
Prio 3: 2-2 Trollhättan - Vasalund
Prio X: Y-Y Trollhättan - Vasalund
Prio 97: 1-0 Väsby - Qviding
Prio 98: Z - (Z-1) Väsby - Qviding
Prio 99: Z - (Z - vad som helst) Väsby - Qviding
Prio 100: W - (W + vad som helst) Syrianska - Sirius
[/list]
Farbror jag satsar 3 zoo askar på att vi håller oss kvar utan kval godkänner du satsningen.
Tippar klara 3-1 till oss idag.
Tippar klara 3-1 till oss idag.
till SE utan kval: 5.00
Kniv-Jonas: "IKS till SE utan kval", 3 askar till 5x
Päppar med sån där cider som tonårstjejer från Norduppland dricker, fast stark. Lyssnar på Hellhammer "Satanic Rites" demo 1983. Låten "Messiah" är för Hasani. "Buried and Forgotten" är för trymmis och hans ESK.
Usch vad tungt! Svordommar!
Division 1 norra igen då....buäh
Faaaaan!!!!! Vad djävla tungt, jag vill verkligen inte var i djävla norrettan igen. Helvete. Könsord. Mera svordommar!!!
Smärtsamt!
Misär. Härdsmälta.
Tyyyyngre än tuuuungt!!!()&%##
Bara att hoppas på att man kan hålla kvar spelare och bygga på nytt, ta ett år i sänder men ändå långssiktigt. Stenhård satsning på att gå upp igen direkt.
Just nu känns det bara TOMT.......
Bara att hoppas på att man kan hålla kvar spelare och bygga på nytt, ta ett år i sänder men ändå långssiktigt. Stenhård satsning på att gå upp igen direkt.
Just nu känns det bara TOMT.......
2 mål....
Bara att gråta och supa...... Tur att jag sitter i dalarna och spelar in sorgsna kärleksballader
Vi skulle startat Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch och Hoch. Jag visste att det skulle gå åt helvete annars
Så det kan gå !!! :) I morrn är det vår tur att åka en sväng igen,,,Älska Uppländsk fotboll NoT......
Det här var ju kul också(Från Väsbys svenskafans):
82 minuten var det kaos i gästernas straffområde och Väsbyspelarna jublade för mål men en felplacerad linjeman vinkade avvärjande, -bollen var inne minst 30-40 cm enligt trovärdiga uppgifter från de som stod vid hörnflaggan.
Nu saknade det betydelse men kunde ha fått ödesdigra följder om Väsby legat under."
Ödesdigra konsekvenser jag tackar jag...Men Qviding hade väll ändå kvitterat i 90e....
82 minuten var det kaos i gästernas straffområde och Väsbyspelarna jublade för mål men en felplacerad linjeman vinkade avvärjande, -bollen var inne minst 30-40 cm enligt trovärdiga uppgifter från de som stod vid hörnflaggan.
Nu saknade det betydelse men kunde ha fått ödesdigra följder om Väsby legat under."
Ödesdigra konsekvenser jag tackar jag...Men Qviding hade väll ändå kvitterat i 90e....
Felplacerad? Det låter som "Brorsan"
Richardsson säger att han ska stanna kvar i Sirius. Fan, den snubben är bäst.
Sade han det?? I så fall spelar det ingen roll. 2010 är räddat!!!
otroligt tungt just nu. men stort av ett gäng västringar att stå och stötta laget på löten när vi kom tillbaks!
Det hade ju med facit i hand varit bra om vi hade sluppit två felaktiga offsidemål mot Mjällby. Bryta ihop och komma igen. Kanske kan vi få något tips av Degen.
Vi åkte inte ur idag. Vi åkte ur när vi spelade 0-0 hemma mot J Södra, eller 2-3 hemma mot Qviding, eller 0-3 hemma mot Landskrona, eller 0-2 hemma mot Ängelholm.
Vi skulle startat Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch, Hoch och Hoch. Jag visste att det skulle gå åt helvete annars
Jag såg inte dej i Tälje. En positiv sak är väl att Hoch drar nu eller lägger av så man slipper detta jävla tjat om den avdankade pajasen. Han gjorde inget rätt idag heller. hade två bollkontakter på en kvart tror jag och båda var helt värdelösa.
Han har ju för fan aldrig fått chansen att spela!!!
Nej, jag var inte i Södertälje, jag var uppe i Äppelbo, planerat sen månader.
Hade vi startat Hoch, Hoch, Hoch, så hade kontraket redan varit klart :-)
Nej, jag var inte i Södertälje, jag var uppe i Äppelbo, planerat sen månader.
Hade vi startat Hoch, Hoch, Hoch, så hade kontraket redan varit klart :-)
Och anledningen till det är att han sugit appung den här säsongen. Det är bara du och övriga Hochälskarfalangen som tror att tränarna medvetet ger fan i att spela Hoch för att jävlas. Lägg ner nu.
Vi åkte inte ur idag. Vi åkte ur när vi spelade 0-0 hemma mot J Södra, eller 2-3 hemma mot Qviding, eller 0-3 hemma mot Landskrona, eller 0-2 hemma mot Ängelholm.
Var det inte en 7-2 match borta mot Trollhättan eller nåt?
5-2. Det var väl där vi torskade målskillnaden. Det jag menade var att vi förlorade på hemmaplan.
Synd att Jernberg brände friläget!!!
Har ni läst UNT vad Arne Johansson, han är bosatt i Uppsala men kommer ifrån Växjö.....Han tyckte att det var jätteroligt att Öster gick upp och Sirius flyttades ner, men han kan lika gärna flytta tillbaka dit.
S L
S L
Har ni läst UNT vad Arne Johansson, han är bosatt i Uppsala men kommer ifrån Växjö.....Han tyckte att det var jätteroligt att Öster gick upp och Sirius flyttades ner, men han kan lika gärna flytta tillbaka dit.
S L
S L
Det var inget friläge. Han hade en back snett framför sig och hade kanske en halv sekund på sig att skjuta. Sköt tyvärr rakt på målvakten.
jag mår illa... kuk vad dåligt! helvetes jävla skit.
otroligt tungt just nu. men stort av ett gäng västringar att stå och stötta laget på löten när vi kom tillbaks!
Ja, det låter fantastiskt! Bra Gjort!
jo, avtacken (för vad? "vi ska tacka för en bra säsong" - årets skämt) var väl fin.. men hur kommer det sig att riri är en sådan oersättlig hjälte? jag gillar honom också skarpt, men han är ju knappast min överman, han är inte gurra direkt. han lär dra in en halv mille per år här och det är ju rätt mycket. jag skulle inte vara helt främmande från att halvera den där millen och ta tillbaka bylle. bylle håller minst d1n-klass. och bylle kommer oavsett vad vara den siriusmålvakt jag gillar mest.
för övrigt verkade frealdsson underbart skön. snacka om glimten i ögat.
Höh, nu lär man sig något nytt. När Joint är deprimerad orkar han inte använda versaler. ;(
Men alltså det är så extremt, löjligt jävla små marginaler. Tänk om Haisem hade låtit bli att rensa rakt på Ekenberg eller vem det nu var mot Mjällby med ett par minuter kvar, så att det blev 4-1. Och så hade RiRi lyckats plocka EN liten boll till någon gång under säsongen. Fyyyy faaan.
Men alltså det är så extremt, löjligt jävla små marginaler. Tänk om Haisem hade låtit bli att rensa rakt på Ekenberg eller vem det nu var mot Mjällby med ett par minuter kvar, så att det blev 4-1. Och så hade RiRi lyckats plocka EN liten boll till någon gång under säsongen. Fyyyy faaan.
RR plockar inte hem en halv mille per år, det är så mycket han kostar Sirius, uppskattningsvis.
Så tungt. Så otroligt tungt.
Tack till alla som kämpat trots allt. På plan och utanför.
Tack till alla som kämpat trots allt. På plan och utanför.
RR är gud och ingenting annat. Jag älskar honom.
Fan trodde aldrig att jag skulle ta det här så tugnt. Gick å la mej direkt när jag kom hem å vaknade typ nu. Jävla koma man hamnade i.
När Sirius går upp igen - när Sirius går upp igen...
Fan trodde aldrig att jag skulle ta det här så tugnt. Gick å la mej direkt när jag kom hem å vaknade typ nu. Jävla koma man hamnade i.
När Sirius går upp igen - när Sirius går upp igen...
Om bara, om bara, om bara, om bara....Finns hur många "om bara" som helst från den här säsongen. Tror att den viktigaste faktorn till att vi åkt ur är att vi från början inte spelade efter våra resurser utan från något tänkt spelsystem (som jag aldrig blev klok på, berätta gärna någon vad det gick ut på). Nu måste kommande ledning sitta ner tillsammans med folk utifrån (groupthink har rådit för länge i den inre kretsen..det ordnar sig..) för att se hur man kan få ihop kontinuitet, vision, spelsystem och att spela utifrån de resurser man har.
Förhoppningsvis har jag själv tänt om till starten av norrettan. Just nu bara tooooomt...
Förhoppningsvis har jag själv tänt om till starten av norrettan. Just nu bara tooooomt...
Haha om jag bara kunde beskriva i skriftlig form hur lycklig jag är över att ni åkte ur :D Europa 2012? Haha, jag skrattar mig rullstolsbunden. Hahaha Nej Heja GUSK HATA Sirius (bland uppsala lagen). uBo svävar på molnen över dessa fantastiska nyheter.
Tänk om ni lade ner lika mycket energi på att stötta ESK som att hacka på oss. Då KANSKE ni kan hoppas på att ESK inte åker längre ner än till division 6.
Om UNT kan censurera Ubo kan väl vi slänga ut fanskapet. Det här är ett forum för Siriussupporters. Basta!!!
Får mig att tänka på roberg gustavsson "Jag är inte bitter" HAHAHA sirius Mohahhaha
Sirius siktar emot europa 2012, haha kommer aldrig att glömma det. Känns det som om ni klarar det? HAHAHA
Det är lugnt uBo. Vi har viktigare saker att tänka på än dig faktiskt. Du är en utmärkt representant för ESK förresten, arrogant, skadeglad och självgod. Kanske ett namn för er styrelse kommande säsong?
Det är lugnt uBo. Vi har viktigare saker att tänka på än dig faktiskt. Du är en utmärkt representant för ESK förresten, arrogant, skadeglad och självgod. Kanske ett namn för er styrelse kommande säsong?
arrogant, skadeglad och självgod :D
Jag är nog den opersonen i sverige som är mest kär i sig själv iaf :D Skadeglädje är den bästa glädjen som finns.
VS - naiva, inkompententa och riktigt fula
Joint har några poänger. Bland annat det att det inte är aktuellt med heltidare nästa säsong. Jag är med på att Richard ska vara kvar om han är villig att ta ett jobb och gå ner hälften i lön. Vill något lag ha honom, vore nog det en riktigt bra deal om vi kan få in en kontraktslös Valstamålis istället.
Jag ägnade gårdagskvällen åt att fräsa åt min omgivning och gräma mig över alla de hundra tillfällen i år då vi kunde gjort något litet extramål, eller tagit någon liten extrapoäng. Och att allt bara verkade gå mot oss.
Fram på småtimmarna började nog dimman klarna lite. Och ärligt talat. Vi har inte agerat som ett elitlag sedan typ oktober 2006. We had it coming. Den här säsongen var tvungen att innebära en nystart. Det som grämer mig är att jag tror att klubben genomgick den processen för några veckor sedan, det vill säga att vi hade kunnat starta om i Superettan och inte i Norrettan. Men starta om var nödvändigt. Och om jag ska försöka andas lite optimism (jag vet, det är desperat) så kan man nog komma att se tillbaka på den tid som är just nu som den tid då det vände om ett tag. Det har skett några nödvändiga skiften. Det har dragits några nödvändiga lärdomar. Norrettan är verkligen inget quick fix, men det finns faktiskt större anledningar att dra paralleller med Degerfors än med ESK.
Vad gäller spelartruppen tror jag väl inte att det kommer bli så stor flykt som många pratar om. Vad gäller årets startspelare är det egentligen bara Gurra och Shpetim som känns som säkra lämnare. Och kanske Richard då, om han inte är villig att gå ner i lön.
Ett exempel:
Bylle
Söderbring - Fernberg - Valfri Z-brorsa - Haisem
Gallo - Blomman
Petter/P - Fredrik - Jernberg
Sunday/P
Sedär, en ganska bra div I-elva.
Jag tror att vi innan veckan är slut kommer veta vilken lösning för organisationen som gäller. Bara det vore i så fall en helt avgörande skillnad från tidigare säsonger.
Alltså. Jag försöker inte låtsas som att jag är glad, eller att det inte suger att rasa ur. Men jag tycker faktiskt att det känns mer spännande än på länge att följa Sirius inför nästa säsong. På sant.
Kanske fel tråd, men vafan.
Jag ägnade gårdagskvällen åt att fräsa åt min omgivning och gräma mig över alla de hundra tillfällen i år då vi kunde gjort något litet extramål, eller tagit någon liten extrapoäng. Och att allt bara verkade gå mot oss.
Fram på småtimmarna började nog dimman klarna lite. Och ärligt talat. Vi har inte agerat som ett elitlag sedan typ oktober 2006. We had it coming. Den här säsongen var tvungen att innebära en nystart. Det som grämer mig är att jag tror att klubben genomgick den processen för några veckor sedan, det vill säga att vi hade kunnat starta om i Superettan och inte i Norrettan. Men starta om var nödvändigt. Och om jag ska försöka andas lite optimism (jag vet, det är desperat) så kan man nog komma att se tillbaka på den tid som är just nu som den tid då det vände om ett tag. Det har skett några nödvändiga skiften. Det har dragits några nödvändiga lärdomar. Norrettan är verkligen inget quick fix, men det finns faktiskt större anledningar att dra paralleller med Degerfors än med ESK.
Vad gäller spelartruppen tror jag väl inte att det kommer bli så stor flykt som många pratar om. Vad gäller årets startspelare är det egentligen bara Gurra och Shpetim som känns som säkra lämnare. Och kanske Richard då, om han inte är villig att gå ner i lön.
Ett exempel:
Bylle
Gallo - Blomman
Sunday/P
Sedär, en ganska bra div I-elva.
Jag tror att vi innan veckan är slut kommer veta vilken lösning för organisationen som gäller. Bara det vore i så fall en helt avgörande skillnad från tidigare säsonger.
Alltså. Jag försöker inte låtsas som att jag är glad, eller att det inte suger att rasa ur. Men jag tycker faktiskt att det känns mer spännande än på länge att följa Sirius inför nästa säsong. På sant.
Kanske fel tråd, men vafan.
Håll käft!
[quote1256471417=uBo]
Bla bla, etc, osv
Håll käft!
[/quote1256471765]
HAHAHAHAHAHA. intelektuelt inlägg ;P
Hoppas att samtliga Västringar är ansvarsfulla nog att inte sänka sig till uBos nivå och gå in och larva sig på GS:s forum nu. Låt de vara i fred. Om det är så här de vill framställa sig själva så är det helt Ok för mig men jag hoppas att Västa kan stå över såna här barnsligheter.
Hoppas att samtliga Västringar är ansvarsfulla nog att inte sänka sig till uBos nivå och gå in och larva sig på GS:s forum nu. Låt de vara i fred. Om det är så här de vill framställa sig själva så är det helt Ok för mig men jag hoppas att Västa kan stå över såna här barnsligheter.
Tur att ni inte sparkade på oss förra året då! (ironi)
Jag representerar bara mig själv och inte Gröna stå när jag skriver här. Men kul med gratis reklam iaf :D
Heja sirius, hahaha
ESK och dess minimala följe är i vanliga fall inte värda ett decimalkomma ens, men något brast inom mig och jag kunde inte hålla tillbaka det.
:D
Jag har väntat på denna dag i ett helt år :D Dansar runt hemma och skrattar
Nej, ESK:s öde intresserar mig inte. Däremot, som Erlingmark är inne på, vore en närmare studie av Degerfors snygga återtåg mera spänannde.
Mata inte trollet.
Hade det här varit en match i mängden hade jag varit nöjd med arbetsinsatsen relativt andra bortamatcher i år.
Men nu sitter man här med en klump i bröstet. Birro hade nog sagt nått om att bära sin klump med stolthet, jag vill slita ut den och kasta den i förnedringens ansikte. Det finns ingen ära i norrettan.
Hade det här varit en match i mängden hade jag varit nöjd med arbetsinsatsen relativt andra bortamatcher i år.
Men nu sitter man här med en klump i bröstet. Birro hade nog sagt nått om att bära sin klump med stolthet, jag vill slita ut den och kasta den i förnedringens ansikte. Det finns ingen ära i norrettan.
Ni verkar vara lite bittra?
Jag har väntat på denna dag i ett helt år :D Dansar runt hemma och skrattar
Fortfarande lika glad? Umeå - ESK 2-0 efter 30 min! Blir inga derbyn nästa år heller...
Jag är lika glad :D Heja ESK :D
Fortfarande lika glad? Umeå - ESK 2-0 efter 30 min! Blir inga derbyn nästa år heller...
Inte för oss. Men ESK har ju heta derbyn mot GUSK att se fram emot. Känns säkert spännande.
5-0 i slutet av matchen. Inget att låtsas vara glad över.
Bylle
Gallo - Blomman
Sunday/P
Hörde iofs på bussen igår att Blomman tänker lägga av, om jag inte missuppfattade det helt. Om det stämmer har jag däremot ingen aning om. Annars håller jag med om att den här spelarflykt-grejen känns en aning överdriven, och att nästa säsong på något sätt, även om man just nu går runt i en deprimerande dimma, ändå känns jävligt spännande. Den där startelvan ser rätt trevlig ut för Norrettan.
Får vi inte tag i Bylle så tror jag inte att Ahlm är någon jättekatastrof heller, med reservation för att jag kan ha sett honom för lite. Men allra helst RiRi förstås.
Jag hoppas verkligen att det inte är kört att behålla Gurra. Men den där backlinjen ser ändå rätt hyfsad ut, speciellt då på ytterbacksplatserna.
Mittfältet går det ingen större nöd på. Förutom de du nämner så är ju Ian, Östlund och Sunshine helt okej. Love och Mani känns lite frågetecken?
P och Sunday vore môcke bra i Norrettan. Som du säger så lär väl Shpetim lämna och Hoch kan väl inte göra annat än att lägga av?
Kan vi behålla större delen av årets lag och komplettera en aning så vore jag grymt nöjd. Hur bra Brännan är som tränare kan väl egentligen bara spelarna uttala sig om, men för min del så är jag nöjd. Nu kanske vi äntligen kan få den där kontinuiteten det snackas om.
brännan for president!
Om de organisationiska bitarna faller på plats redan under kommande vecka så vore det toppen!
Ett tränarbyte till och jag hoppar i ån. Brännan ska stanna lika länge som Alex Ferguson om jag får bestämma.
Jag röstar oxå på Brännan!
Jag röstar på Hoch :-) (Nej, jag ger mig aldrig...)
Dalarna är ett bra ställe för att kurera depression! Rekommenderas, redan i dag är jag mitt gamla vanliga gringubbiga jag igen.
Dalarna är ett bra ställe för att kurera depression! Rekommenderas, redan i dag är jag mitt gamla vanliga gringubbiga jag igen.
Jag tog tre bilder i Södertälje och kommer nog att publiceras i framtiden.
S L
S L
Nu finns referat eller vad man ska kalla det på hemsidan:
http://www.siriusfotboll.se
Annars måste jag säga att det var sjukt bra gjort av de som åkte till Löten, jag blir stolt över er! Själv dröp jag hem så fort jag kunde, satte mig på pendeltåget och vägrade prata med någon.
Annars blir jag glad av Erlingmarks inlägg. Mer av sån härlig framåtanda tack!
http://www.siriusfotboll.se
Annars måste jag säga att det var sjukt bra gjort av de som åkte till Löten, jag blir stolt över er! Själv dröp jag hem så fort jag kunde, satte mig på pendeltåget och vägrade prata med någon.
Annars blir jag glad av Erlingmarks inlägg. Mer av sån härlig framåtanda tack!
Ja all heder till Löten-truppen! Det är Västra när vi är som bäst!
Två bilder publcerade och dessa togs innan medan vi hoppades på det bästa.
S L
http://stephannium-mm.blogspot.com/2009/10/klackbilder-fran-sodertalje.html
S L
http://stephannium-mm.blogspot.com/2009/10/klackbilder-fran-sodertalje.html