Sutra
· 2009-10-25 08:51
· 6198 visningar
Nu finns det bara en sak som gäller och det är att vi skall tillbaka! Vi måste alla hjälpas åt att inte bara överleva kylan i norrettan, utan också visa klubben, sponsorerna, uppsalaborna och världen att vi tror på vårt lag!
Framåt Sirius!
Det ska bli kul att se massa vinster tycker jag.
#2 ·
Sakul
· 2009-10-25 09:10
Så kan man iofs också se på det. Vi slipper (VÄL!?) vara ett bottenlag igen!
#3 ·
John
· 2009-10-25 13:23
Jag skulle vara jävligt nöjd med en mittenplats nästa säsong.
LIte synpunkter:
Pregame går i graven, vi får vadera en parkbänk.
Vi bör få flytta in mot mitten nära stolarna.
Det är kul att åka tåg till norrland.
Bodens centrum har en intressant arkitektur.
Vi slipper möta väsby.
Västerås är ju kul, eller?
Ingen elitmanual.
Stoppisch time får åter användas
Slipper supperettanjingeln och den fula loggan
Slipper möta Ljungskile!
Fler helgmatcher
Det var länge sedan jag var i Östersund.
Ev. billigare entrepeng
Västra kan köpa alla matcher för en femma och starta egen tv-kanal.
#5 ·
Joint
· 2009-10-25 15:30
fortfarande bara mörker hos mig. snart ska jag försöka blicka framåt. men det är ju kanske inte den roligaste sillyn jag varit med om. well, förhoppningsvis kan vi slussa in några heta junisar som kan få speltid och göra något vettigt i norrettan. fan, t.o.m palmen kan ju ösa in mål i den här serien. derbyna mot vsk blir ju i alla fall kul, så vi har ju två roliga matcher att se fram emot åtminstone. sen kanske någon cupmatch. och sen lär säsongskortet inte gå på mer än röding, hurra...
#6 ·
70
· 2009-10-25 16:50
Dom här Q-med som presenterades som huvudsponsor, hur tänker dom nu undrar jag. Perfekt läge att visa sig från sin rätta sida. Pynta spelarlöner osv för att hjälpa oss tillbaka. eller "slipper" dom sponsra oss nu när vi åkte ur?
#7 ·
Joint
· 2009-10-25 16:58
Det stora med det var väl att avtalet redan var skrivet, oavsett division. Men hur som helst kommer vi typ halvera vår ekonomi. Vet att vår omsättning för -08 var omkring 12 millar...
Hor stor är slanten från Svenska Spel? 4-5 miljoner?
Det är väl fullt möjligt att avtalet med Q-Med ger olika utfall i olika serier?
#10 ·
Joint
· 2009-10-25 17:22
Platsen i Superettan är värd runt 4 miljoner kronor. Spel i division I ger futtiga 50 000.
#11 ·
Tobbe
· 2009-10-25 17:46
Det ska bli kul att se massa vinster tycker jag.
Precis vad jag tänkte på. Div 1 lär väl innehålla några sopgäng som man kan dra till med 4-0 eller mer?
#12 ·
uBo
· 2009-10-25 18:17
http://img405.imageshack.us/img405/5182/uboflak.jpg
Joint har skapat en idol bild. Visar klart och tydligt att han vill vara ESK supporter. Välkomen över broder!
#13 ·
uBo
· 2009-10-25 18:42
Välkomen över broder! :D
http://img195.imageshack.us/img195/4605/bossek.jpg
Joint stavar för bra för att kunna associeras med Enköping....
ja för är man schööna gröna så kan man åka ner ja för vi kommer vinna serien ja kung jeppe kommer göra åttanoll på ummeå ida ja mende jorde hann innte så men vi måsste flyta upp laget ja
uBo: Även Enköpingsbor får skriva på det här forumet. Men då ska de hålla sig till ämnet, ha något att komma med, och åtminstone kunna stava någorlunda. Kom gärna tillbaka när du har utvecklats på dessa punkter. Om du skriver någonting här innan dess så finns det något som kallas för IP-spärr.
#16 ·
uBo
· 2009-10-25 20:15
Jag delar ju med mig, bilden av Joint? Mina åsikter ang eran målsättning :D Spärra mig eller spärra mig inte, kunde inte bry mig mindre. Ni är ju iaf in och kollar på våran sida vad jag skriver där :D så mina åsikter kommer ju fram iaf.
#17 ·
uBo
· 2009-10-25 20:15
ps kan ta med mig Eskfanz in hit :D
Då säger vi så. Spärr på uBo, den som vill ta del av uBos lilla värld i fortsättningen får titta [link=http://esksupport.se/forum/]här[/link].
#19 ·
gaffa
· 2009-10-25 20:31
det här kan man studera som möjlig terapi. http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=404&id=2200&ptid=2195
Gaffa: Appropå hålla sig till ämnet så borde jag nog uppmana dig att starta en ny tråd som hete "Bakåt!". Men låt gå för den här gången.
#21 ·
gaffa
· 2009-10-25 20:37
point taken! jag tänkte nog i banorna om att man kan titta bakåt för att kunna se framåt. typ.
#22 ·
Joint
· 2009-10-27 00:10
"5-2-matchen i återstarten av serien efter sommaruppehållet. Matchen som fick styrelsen i Sirius (varav ingen såg matchen) att kalla till möten med spelare och tränare och säga åt dem att inte gå så offensivt med ytterbackarna (vilket de inte gjorde)."
Framöver ser jag gärna att styrelsen inte blandar oss in i vår framtida spelidé och att Brännan får det fulla förtroendet.
Inget framåt, utan bakåt. Här är lite bakåt att grunna på:
"Sedan matchen som alla fortfarande pratar om mot IFK Norrköping i juni 2007 har Sirius spelat 80 matcher. Den matchen, seriefinalen, inräknad. På dessa 80 matcher har vi tagit 87 poäng. På dessa 80 matcher har vi släppt in 148 mål. Nästan två per match. Under dessa 80 matcher har laget letts av fyra olika tränarkonstellationer. De har matchat 49 olika spelare. På dessa 80 matcher har våra anfallare – samtliga inräknade – gjort ca 50 mål, lite beroende på hur man räknar. Ungefär varannan match. Bästa målskytt i Sirius på dessa 80 matcher är Daniel Hoch. 13 mål. Ett före mittback Gurra."
#28 ·
Pinnen
· 2009-10-28 17:17
ja, det tål verkligen att tänka på.
2007 gjorde vi ju mycket mål, så där kan man kanske förstå att försvaret blev lidande. Men sen slutade vi göra mål och försvaret fortsatte a lida lika mycket.
49 spelare låter jävligt mycket på 2,5 säsonger. Är det någon som har koll på vad de andra lagen i superettan har gått runt på? Så att jag kan få lite perspektiv.
#29 ·
RRR
· 2009-10-28 20:44
jag tycker det låter värre med 4 tränare...