Tifo
· 2009-10-29 23:59
· 4593 visningar
Kanske dags för en matchtråd?
Eskhult låter lugn i UNT. Enda frågetecknet i truppen är Wiberg. Det ska bli så sjukt jävla spännande att se hur det här laget kan prestera! Och så jävla kul att få se bandy igen! Jag är pepp som få!
#1 ·
Joint
· 2009-10-30 00:35
Klart man är pepp! Fedt päpp!
Jag fruktar Gnällmyrs. Stoppa honom någon! Hellboy?
Dåliga vibrationer inför kvällen. Allt för få träningsmatcher. 6-3 till televerket!
#3 ·
Tifo
· 2009-10-30 06:40
Ja visst kan det bli ruskigt svårt. Jag räknar med noll pinnar men nog fan finns det en skrällchans!?
Skrällchans finns det så klart alltid men visst fan blir det svårt. Gäller att komma igång bra och inte släppa in mål efter 8 sek som det har blivit en hel del av på försäsongen.
#5 ·
haze
· 2009-10-30 07:20
Äntligen dags, man är som ett barn på julafton. Poäng idag känns som bonus.
Bollnäspubliken hör till landets mest krävande bandyåskådare och det är väl där någonstans vi får sätta hoppet . Alla Bollnäsfans kräver nog med seger (mer än vanligt) i kväll.
NB hänger upp 1.35 på Televerket. Det är ju inte "Bara Ryssar" vi möter. Bokare Boll erbjuder 1.50 på Televerket.
#7 ·
johann
· 2009-10-30 07:31
Dialog som utspelade sig mellan Tommy Svensson och dennes familj innan den avgörande gruppspelsmatchen mot Ryssland, VM 1994.
TS (Tommy Svensson):
- Är ni nervösa?
TF (Tommys familj):
- Oooooja!
TS:
- Tag det lugnt, för vi vinner detta. Vi vinner detta.
Tippar 7-3 till dom goda, jag vet ett ovanligt fegt tips men man måste ta det lungt i början.
#9 ·
Sutra
· 2009-10-30 08:20
Torsk. För de fyra första omgångarna grusar det lite. Men sedan...
Ohh jag åker fan inte dit för att torska. 6-4 till de vackra om jag så själv ska skrika in bollen i kassen.
Bokare Boll är skyldig mig fem zoo askar sen Trollis!!!
#12 ·
John
· 2009-10-30 09:57
Trots inramningen så blir det en målsnål match.
2-5 till de goda.
4-4 känns lagom. Med reservation för att CarlApan skriker in 2 bollar, då blir det ju 4-6.
Fy faderullan vad kul att det börjar! Själv får jag nöja mig med att utvärdera TV4 Sports bandyproduktion tyvärr.
Har genuint dålig feeling när det gäller Bollnäs på Sävstaås som grundmurats i alltför många toktorskar. Samtidigt har jag en känsla av att det är bra slagläge att möta ett såpass upphaussat lag i premiären. Och om vi kan kvadda till dem i den här matchen kan det nog sätta tonen för resten av deras säsong. De är ju lite bandyns svar på IFK Norrköping - laget som alltid förväntas vara mycket bättre än de är.
#15 ·
RRR
· 2009-10-30 10:27
tror på oavgjort, 4-4 känns väldigt bra, men jag är optimist
Mja om nån har ett fungerande svenskaspelkonto så kan väll den sätta en 20-lapp åt mej på 4-6 så kan han/hon/den/det få pengarna på bussen.
Träffade några vitjackor på Saluhallen. Alla utom Wiberg är spelklara, även om vissa kanske inte kan gå riktigt för fullt vad det verkar. De var pepp, men inte jätteoptimistiska inför i kväll.
Jag står över spel på mina 4-4 då det stod i magra 8.34 hos SS.
Jag kanske kan hitta ngt annat bolag med fast odds åt dig?
#22 ·
RRR
· 2009-10-30 12:08
Är det nån som fixar quiz till bussresan?
Även blåsvart musik uppskattas.
[quote1256904134=ThomasD]
Jag kanske kan hitta ngt annat bolag med fast odds åt dig?
[/quote1256907844]
Tack för erbjudandet, men jag passar. Bandyresultat är knivigt.
#25 ·
haze
· 2009-10-30 13:11
Jag hoppas vi klarar oss bättre än i förra säsongens premiär.
5-3 till de onda idag.
#26 ·
Sakul
· 2009-10-30 13:32
Bah. Mickel gör hattrick på frilägen, Fall ett från halva plan och Pirre ett på straff och Blåsvart vinner med 6-2. Jag är oroväckande optimistisk idag... Kanske en biverkning av att jag kommer att fortsätta vara bandylös ända tills på tisdag.
Jinxningen ovan sänkte oss!!!
Eller så gav vi fan i att åka skridskor. Fast det märktes rätt tydligt vilka som varit sjuka. Tycker första halvlek var helt ok. Bollnäs är inte att leka med i år!
#29 ·
RRR
· 2009-10-31 08:50
Vänta bara tills returen på Studan, då ska det lekas
#30 ·
Joint
· 2009-10-31 13:23
Kan också bara konstatera att vi mötte ett väldigt bra lag. Segern var odiskutabel. Sirius gjorde vad de kunde, men fick inte ut särskilt mycket mot kompakta Bollnäs. Men tålamod mina vänner, Sirius kommer växa ju längre säsongen lider. Och vi börjar med seger på tisdag. För övrigt var Bollnäs Flames både duktiga och trevliga!
#31 ·
Joint
· 2009-10-31 13:46
Råttan fick ståpäls av inramningen:
"- Det var grymt. Jag hade ståpäls när vi åkte in på planen, säger Per till svenskbandy.se."
#32 ·
haze
· 2009-10-31 14:51
Dåliga vibrationer inför kvällen. Allt för få träningsmatcher. 6-3 till televerket!
Rutinerat tippat, garligur!
Det var en riktigt schyst premiär trots (väntad) förlust. Flames höll bra låda hela tiden och kul med en rejält Siriusfölje. Är redan tokpäpp inför hemmapremiären.
#33 ·
johann
· 2009-10-31 17:43
tack till alla som gjorde gårdagen till den bästa sirius-dagen på länge.
#34 ·
RRR
· 2009-10-31 19:17
Sirius föll ihop när 3-2 målet kom så snabbt efter 2-2, sedan med dubbelutvisningen där Eskhult blev oförståeligt utvisad, då föll det ihop totalt. 5-3 målet borde inte ha godkänts, hög klubba.
Att dom vann var välförtjänt. Hur dom vann går väl, milt sagt, att diskutera.
#36 ·
ex17
· 2009-11-01 08:06
Jinxningen ovan sänkte oss!!!
Eller så gav vi fan i att åka skridskor. Fast det märktes rätt tydligt vilka som varit sjuka. Tycker första halvlek var helt ok. Bollnäs är inte att leka med i år!
Oki Garry, laget anser nog att första 20 i andra halvlek var den bästa perioden där vi hittade tillbaka till det blåsvarta spelet och fick lite tyngd i anfallen.
Ungefär som väntat, särskilt med tanke på att Sirius är så pålitliga slow starters varenda säsong. Håller med ex17 och resten av laget om att inledning av andra var bäst, annars var det lite försäsongssegt och ett nummer mindre än Televerket.
Annars tyckte jag det var aningens löjligt att håna Hellmyrs med en frenesi som jag knappast tror att ens Redfarmers själva skulle göra. Kom igen, grabben vill väl bara lira bandy utomhus, och det får man ju förstå och sympatisera med. Heja Hellmyrs!
Tyckte en eller om de va två av deras hörnmål såg väldigt märkliga ut. Det såg ut som om allt gick jättelångsamt och att blåsvart stog och sov lite. Lite märkligt såg det ut iaf.
...och för övrigt anser jag att Hellmyrs är en råtta.