Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Bandycoachen (och andra bandytips)

Vi måste ju ha en egen tråd för detta så klart, så att vi kan håna varandra för våra val, etc.

(Någon begåvad moderator kanske kan flytta hit relevanta tidigare inlägg?)
Det ligger utanför den begåvade moderatorns makt att flytta inlägg tyvärr.
Jag flyttar lite manuellt.

John: Puta BK
Erlingmark: BK Hundstjärnan
RRR: Alsike Bandy
Ex17: Norby BK
Sutra: Nashville Bandy
Kan man välja bara Siriusspelare? Annars är det ju ointressant!
50 kr kostar det visst att delta. Ska pynta in det snart. Mitt lag heter Bandyportföljets!
Bäst namn hittils.
Gnällpellarna BK (heter visst samma som coach och lag, jag fattade trögt)
BK Glamour
Har inte Fosshaug slutat? Annars måste ju Gnällpeellarna BK komma toksist!!!
Så kan det bli, men jag har plockat många av de som är gnälligast i serien numer. Kryddat med ett par Siriuslirare för att försöka få fason på de andra.
BK Bandygodis
Ikväll kör vi igång. Jag ska se till att släppa in alla som eventuellt har lag som frågat om att vara med i Västragruppen alldeles strax...
2027 kommer dominera stort.
Alla coacher tävlar om följande prisbord:

1:a pris: 40 tums lcd-tv

2:a pris: Nintendo Wii-konsol

3:e pris: 2 biljetter till bra platser till SM-finalen i bandy (obs, ej inkl resa eller boende)

4-10:e pris. Presentkort 300 kr på Stadium.

* De coacher som anmält sig via sin lokala nyhetssajt (www.unt.se) är dessutom med och tävlar om lokala priser.

Utöver detta flera månadspriser också vad jag förstår.

---
Ah fan, jag pyntar in femtiolappen nu och reggar mitt lag Bandyportföljers.
Mikko du har glömt att välja en back. Du kanske tyckte att vi andra behövde hcp och det har du uppnått.
jag har inte glömt, de har flyttat bort honom till mittfältet
Sista chansen för P.Nilsson att börja göra mål. Annars byter jag ut honom.
När ska jag bli accad i Västra Sidan-gruppen då? :)

I dag får Wäners Weiselius göra poäng, men Eskhult och Fall får ligga i grunden till seger gärna.

Sista chansen för P.Nilsson att börja göra mål. Annars byter jag ut honom.

BK Bandygodis har tagit ett principbeslut att klara säsongen utan Hammarbyfolk - så det så.

Klokt!
Nu ska alla vara med i Västra som vill. Jag var lite sloppy där, sorry.

Den här omgången kommer mitt wildcard Simon Jansson att vara grym!
Haha, jag trodde först att prisen gällde UNT:s tävling. Men det gäller alltså att komma 1-10 bland cirka 1400 lag. Svårt att vinna då, haha...
Är det så knasigt att det väldigt hafsiga spelschemat gör att det är värdelöst att för stunden ha några Bajenspelare med eftersom deras nästa match inte spelas förrän 9 dec? Det är ju liksom inte omgångsstyrt menar jag utan om man byter ut de eventuella Bajare man har idag så hinner man ändå byta in dom innan deras nästa match?
Det är väl bara att ta ut de spelare som ska möta Katrineholm i nästa match?
Fast man får inte byta fler än 2-5 per vecka (beroende på hur flitigt man värvat), men annars är tanken god. Fast i SAIK:s match mot KVBS var det i princip bara 2 pers som gjorde poäng iaf.

Är det så knasigt att det väldigt hafsiga spelschemat gör att det är värdelöst att för stunden ha några Bajenspelare med eftersom deras nästa match inte spelas förrän 9 dec? Det är ju liksom inte omgångsstyrt menar jag utan om man byter ut de eventuella Bajare man har idag så hinner man ändå byta in dom innan deras nästa match?

Jag antar att det är så. Villa/VSK spelar också en match mindre än de flesta under nov.
Aha. Ut med PN alltså och kanske lite andra omdispositioner också. SAIK spelar ju inte heller i helgen men jag kan ju inte byta fler än 2 *grrr*.
"Poängen som utbytta spelare har samlat ihop fram till och med bytestillfället behålls."

Jag tolkar det som er. Nu bänkar jag PN. :)
Man borde ha reggat sig på SF ist. ThomasD skulle ha vunnit 1000 kr i presentkort där. UNT har ju inte ens månadspriser. :P
Jodå, det har dom. Dom har bara inte bestämt vad det blir än om jag förstått saken rätt.
Priset är kanske en blogg på unt.se..
Nja, skulle man kanske kunna tro men den fick jag utan motprestation. Fast bara en vecka. Alldeles lagom tror jag.
He he..
Alltså jag gick entusiastiskt med innan jag hade hajjat hur detta funkar. Är det inte ett väldigt jönsigt upplägg, egentligen? Jag tycker att man skulle få en massa bonus om man a) hade väldigt många blåsvarta i truppen och b) aldrig gjorde några byten. Moral och principfasthet måste belönas.

Långsiktighet helt enkelt!
Det här handlar ju bara om resultatmål. :(

Alltså jag gick entusiastiskt med innan jag hade hajjat hur detta funkar. Är det inte ett väldigt jönsigt upplägg, egentligen? Jag tycker att man skulle få en massa bonus om man a) hade väldigt många blåsvarta i truppen och b) aldrig gjorde några byten. Moral och principfasthet måste belönas.

Kanske man kan tycka, men i ditt fall måste moralen belönas med hiskeligt många poäng för att du ska vara nära toppen. ;-)
Spännande att 1 av 3 icke siriusiter är Philip Lennartsson i VBK med -9p.
Ja, men han hade en pappa (gissar jag, så djävla många Lennartssons kan det väl inte finnas i de där bygderna) som kombinerade på toppnivå med fotboll i dåvarande div 2, vill jag minnas, och det tycker jag skall belönas. Att systemet inte ger automatbonus för sådant också säger en del om hur sjukt det är.

Fram för en objektiv spelmodell som premierar mina principer!
Vann ju en SM-finalbiljett i fjol, men tror jag skippar att lira i år. Pallante regga Everysport.