← Sirius Bandy
Idrottsklubben Sirius - KVBS
Joint
· 2009-10-31 13:41
· 7427 visningar
Då är det dags på tisdag nu igen!
Jag tror på en tämligen enkel seger. 7-3. Två mål av Virre och Mickel, resten av Eskhult, Fall och Sudden.
#1 ·
John
· 2009-10-31 15:06
9-1 om laget orkar göra så många mål. De kanske tröttnar efter 7.
KAtrineholm verkar vara i form, så vi får passa oss. De gjorde tre mål på starka Villa. Men de verkar också ha vissa svagheter bakåt som vi får försöka utnyttja.
#3 ·
Joint
· 2009-10-31 18:52
Fager dömer. Han blandar men är okej. KVBS verkar inte riktigt så okej.
Alla till Studan fan! Tippar på 1678 åskådare.
#4 ·
Sakul
· 2009-10-31 19:33
Äsch Joint. Uppsalas bandyhybris lever kvar från förra året, det blir 3000 +.
Nu är den där obotliga optimismen framme igen. 1774 kanske. Kaveh hoppades på 1800-2000.
16-3 tippar jag, inför 1623 pers.
Vinner vi inte denna, så stannar jag kvar i Florida hela säsongen. (Vilket kanske många hoppas).
#8 ·
Joint
· 2009-11-01 02:24
Nu är den där obotliga optimismen framme igen. 1774 kanske. Kaveh hoppades på 1800-2000.
Eller som när Sakul scoutade Hoch på FM09. :P
Bäst teknik av nästan alla anfallare i världen men troligtvis också en av världens sämsta fysik. :D
#9 ·
Sakul
· 2009-11-01 05:03
Eller som när Sakul scoutade Hoch på FM09. :P
Bäst teknik av nästan alla anfallare i världen men troligtvis också en av världens sämsta fysik. :D
Haha, det där är under bältet. ;( Visst överdrev jag honom en del, men jag gjorde honom inte ens i närheten av så bra som han sen blev i spelet.
Nä, 3000 + blir det väl kanske inte riktigt. Ni kan inte föreslå något vaccin mot överdriven optimism? Fast jag låg iofs och spydde hela dagen igår, så kan ha varit en biverkning av det också!
Hur gör man för att inte underskatta ett lag som just förlorat sin hemmapremiär med 3-15 mot ett förmodat mittenlag?
#11 ·
RRR
· 2009-11-01 12:01
Nåja, Villa räknas väl ändå som en outsider till en eventuell SM final och i bandy kan allt hända
Bra försök, Mikko. Bra försök!
#13 ·
Joint
· 2009-11-01 18:40
Fast, Mikko har sina poänger. Sjumålsskytten Daniel Andersson håller absolut högsta landslagsklass. Femmålsskytten Mattias Nilsson är inte heller dålig. KVBS har en bra keeper i Johan Lindén, om inte han skulle stått skulle siffrorna varit det dubbla hörde jag. ;-) :D Så slutsats: KVBS suger. Så är det ju i alla fall. Men Villa känns ungefär lika bra som oss i år.
Det brukar ju vara ett par matcher/år (om man räknar både fotboll och bandy) där man förväntar sig seger på förhand, det här är en av dem. Det känns alltid jobbigt.
Det brukar ju vara ett par matcher/år (om man räknar både fotboll och bandy) där man förväntar sig seger på förhand, det här är en av dem. Det känns alltid jobbigt.
Helt enig! För själen (och hjärtat) är det enklare att förvänta sig en förlust och att glädjas när det motsatta inträffar! Att gå ner till Studan för en hemmapremiär mot ett lag som släppt in femton bollar hemma mot Villa gör att frågorna och nervositeten ökar...är 6-4 godkänt??...hur många kommer och hejar??...
Hoppas alla i laget och den förhoppningsvis stora publiken (3000+??) håller sig borta från alla otäcka virus så att vi ses på Studenternas på tisdag kväll!
Nån som vet hur många säsongsbiljetter som sålts i år jämfört med föregående år??
Tisdag ingen bra dag för premiär. Betyder nämligen att man missar den.
Jag tror på Kniv-Jonas siffror. 9-1 till de goda.
Så enkel seger att jag gör som Bruk, missar matchen.
Tok-Jinx!! I bästa fall 4-3 om turen är oss i ryggen!
Kommer vi att alternera mellan Sälen & Jeppe eller?
#19 ·
Joint
· 2009-11-02 14:37
Ojinxbart. Klart som korvspad att vi vinner. Friskt tippat, garligur!
#20 ·
Sakul
· 2009-11-02 14:54
Skandal att tipsfunktionen på forumet på SF bara går till 9...
Vi har ju för vana att aldrig lyckas trycka in tvåsiffrigt, (utom då vi mötte Sköndal och liknande) så nio borde räcka.
Jag är semesterglad Farbror, därav min glädjeyra!!
Jag har faktiskt noll koll på Katrineholmarna så jag gissar väll 11-1.
#23 ·
RRR
· 2009-11-02 21:27
5-2 (2-2)...
#24 ·
haze
· 2009-11-02 21:47
Svenska spel tycker också vi har en hygglig segerchans: 1.03.
Vad har vår Zooask-man att erbjuda?
Expekt slår på stort och bjuder 1.04
1.05 alla dar i veckan!
Alexander??
Tid?
#28 ·
haze
· 2009-11-03 09:59
Alexander it is.
Runt 17.30 för min del.
#29 ·
RRR
· 2009-11-03 11:13
kommer direkt till matchen och hoppas på låånga köer
Glöm inte att ta med er Västrakortet till Alexander. Pizza och stöl = 100 kr. Mer öl efter det = 35 kr. Jag drar dit vid ca 17 (innan 17) och kollar så att grekerna inte byggt en enorm trähäst som står i vägen för oss.
Sirius Hej!
F-n, vad päpp med bandyboll!
Alla till Studan via Alexander!
Åh de vore gött med öl men här sitter man med en hemtenta och borde inte ens gå på matchen men det kan man ju fanimej inte motstå.
#33 ·
Sakul
· 2009-11-03 13:30
"- Jag hoppas att det blir tryck på läktarna"
Låt oss uppfylla Mickels önskan!
16-2 inför 3679 pers
Just ja man kansek ska tippa åskådarantal också. 2006 pers.
#36 ·
Laakso
· 2009-11-03 15:25
6-2
Och 1897 pers.
Det är lite för lätt att kräva att Sirius skall göra tvåsiffrig eftersom motståndarna släppte in tvåsiffrigt i förra matchen på hemmaplan dessutom.
S L
Förträffligt trevligt! Bra spel och bra inramning. Bortsett från den där flamsiga krokodilen då..
Mycket trevligt att se att gubbandet nått höga nivåer såhär tidigt på säsongen. Jag hamnade bakom ett riktigt trevligt gubbgäng. Det stod 2-0 och efter 8 minuter slog Eskhult en passning bakåt från mittlinjen varpå en av gubbarna fräste till "Fan, de kommer ju inte framåt". Jag tror han satte kaffet i halsen i andra halvlek!
Pluspoäng för den långsiktiga satsningen. Är det 2027 som gäller?
Är väl 2017 som det pratades om under förra säsongen, men sen smög det fram på nån uppstartsträff att Berglund hellre tänkte på 2027.
Ja va ska man säga. Jag missade tipset med ett mål och sirius missade mål 1000 ggr. Men vafan gör det. Katrineholm var nästan sämre än jag förväntat mej och underbart med tvåsiffrigt.
#41 ·
Joint
· 2009-11-03 20:55
Slakta Bolibompa-draken!!! I övrigt gillade jag Farbrors kortside-effekt.
KVBS sög. Kul med tvåsiffrigt och kul att även Mickel fick komma i gång. Viktigt!
2027...när vi tar guld...
#42 ·
Sutra
· 2009-11-03 21:14
Drake? Eeeeh, vill kanske egentligen helst inte veta, men ni som var där - hur illa var det? Har vi maskot? "Gullade" den med spelare och så där?
För övrigt; fint resultat!
#43 ·
Sakul
· 2009-11-03 21:16
Katrineholm var fullkomligt värdelösa, och första kvarten var ju bara sjuk. Tänk er det spelet i en hel match...
#44 ·
Joint
· 2009-11-03 21:18
Drake? Eeeeh, vill kanske egentligen helst inte veta, men ni som var där - hur illa var det? Har vi maskot? "Gullade" den med spelare och så där?
För övrigt; fint resultat!
Som tur var det bara en Fyrishov-maskot. Jippogrej som förhoppningsvis är över. Fjantdraken åkte in på isen elva gånger, vid varje mål...
#45 ·
RRR
· 2009-11-03 21:21
Första kvarten var gudomlig, tänk om Viktor satt sina tre frilägen...det kunde ha slutat tresiffrigt.
För övrigt rätt mediokert stundtals men vilka uppvisningar när det glimrade till :-) bandygodis!
Sådana dragningar kan man bara se på bandy!
Wunderbaum!
#46 ·
ex17
· 2009-11-03 21:21
Kort analys från planen. Bra start och vi producerar x antal frilägen och andra bra lägen. Vi hade kraftig motvind i första och i kombination med sämre is ju längre halvleken led blev spelet mindre effektivt. Att sedan vissa bland pubilken inte har koll på detta är lite trist. I andra rullar det på och vi kan gå ifrån vilket är skönt. Idag skulle vi haft hall, då hade vi vunnit med betydligt mer. Jag gissar att SAIK och VSK gör 15 mål på KVBS inomhus om de vill.
Jag hörde att draken var på plats som en del i Fyrishovs värdskap. Vi slipper nog den onda reptilen i fortsättningen.
ex17 >> sluta ge segerns sötma en bitter eftersmak med en massa ond hallpropaganda.
#49 ·
haze
· 2009-11-03 21:56
Sist vi mötte Katrineholm på studan blev det väl typ 12-0 när vi mötte dem i sista matchen och klarade oss till slutspel. Sen dess har de alltså slagits ihop med Värmbol och föll nu bara med 11-2, det tar sig.
Deras målis fick förresten pris som lagets bästa spelare mot Villa i premiären. Han var väl nästan värd priset idag också, det säger väl allt.
Tack för info Farbror. Reptilödlan slipper man gärna i fortsättningen
#50 ·
RRR
· 2009-11-03 22:03
Jävligt bra första 20, så vill man se matcher i fortsättningen, vilket bandygodis!
ex17, SÅ kraftig var inte motvinden, anar man ett par otränade ben när man såg din vändning hemåt när du var på väg mot straffområdet i första ;-)
Isen är så där i början av säsongerna, inne i gurkburken brukar de ju också klaga på usel is
... och i kombination med sämre is ju längre halvleken led blev spelet mindre effektiv...
Håller med om att isen såg ovanligt skraltig ut! Redan efter ca 20 minuter började man se konstiga studsar och därmed dåliga bollmottagningar. Däremot gick väl både skridsko- och bolltempot också ner rejält efter den inledande kvarten (vilket känns lite svårt att bara lägga isen till last)...det gick kanske lite väl lätt i början?
Skönt att se laget komma ut med rätt fart på grejorna igen efter paus...och framförallt...skönt att få vara på plats på Studan igen!! Faan vad man har längtat!!!
Det här är första säsongen, sen mitt första besök på Studan 1981, som det inte har varit en enda träningsmatch på hemmaplan innan seriestart...ingen bra utveckling tycker jag!
Hoppas vi kan stå upp bra mot SAIK på lördag!!!
Älska Bandy!!!
#52 ·
Joint
· 2009-11-03 22:53
Bollmottagningarna var det ju inga större fel på - avsluten däremot! Men i andra släppte det som tur var. Sen har jag upplevt både värre vind och is. :D
Men. Att se bandy utomhus en stjärnklar kväll är en helt fantastisk upplevelse som ingen i Sandviken eller i Västerås ens kommer att komma i närheten av i år. Stackars jävlar! Jag har redan haft en bättre bandysäsong än vad samtliga hemmafans till hallagen kommer att ha.
Jag tyckte att Sirius gjorde lite grann vad dom ville, billigt sagt........Om Katrineholm-Värmbol spelar så där mot en klubb med flyt skulle jag inte bli förvånad över att det blir 20 baklängesmål för dem.
S L
#55 ·
John
· 2009-11-03 23:48
Kort analys från planen. Bra start och vi producerar x antal frilägen och andra bra lägen. Vi hade kraftig motvind i första och i kombination med sämre is ju längre halvleken led blev spelet mindre effektivt. Att sedan vissa bland pubilken inte har koll på detta är lite trist. I andra rullar det på och vi kan gå ifrån vilket är skönt. Idag skulle vi haft hall, då hade vi vunnit med betydligt mer. Jag gissar att SAIK och VSK gör 15 mål på KVBS inomhus om de vill.
men ni tänker väl inte på hur många mål ni gör, dvs resultatet. Hall verkar vara en del av ett resultattänk och sånt har jag lärt mig är ett big nono i blåsvart.
Slutsats: Hall--> resultat= fel
#56 ·
RRR
· 2009-11-04 06:29
Träningshall :-)
#57 ·
ex17
· 2009-11-04 07:13
ex17, SÅ kraftig var inte motvinden, anar man ett par otränade ben när man såg din vändning hemåt när du var på väg mot straffområdet i första ;-)
Isen är så där i början av säsongerna, inne i gurkburken brukar de ju också klaga på usel is
Nja, jag hörde någon ropa Jocke, det var Virre som ropade bra jocke, han ville inte ha bollen. Som sagt jag skulle ha gått själv redan från början och inte sökt så många passningsalt. Eskil var trött och ville inte följa med i kontringen.
Den där Eskhult är ju inte så pjåkig. I övrigt tycker jag inte att Sirius var så där överdrivet imponerande förutom första kvarten i varje halvlek. I och för sig fullt naturligt att man inte håller fokus i 90 min mot ett lag som Katrineholm. Hellqvist var nästan helt osynlig, Fall nådde inte heller upp till speciellt nivå och Broberg var inte direkt vän med bollen i de avgörande lägena. Ändå skönt att det var många som fick näta inför de svåra matcher som väntar de kommande omgångarna.
Tycker dock att den där påtända krokodilen var mer underhållande än högtalarsystemet. Var ju nästan så att man hoppades att det inte skulle bli mål i första halvlek så att man skulle slippa höra högtalarna.
#59 ·
ex17
· 2009-11-04 09:37
Slutsats: Hall--> resultat= fel
Hall innebär utveckling av varje spelare, klubb och skridskoteknik.
Så slutsatsen borde vara, Hall-->Utveckling=rätt
Kom ihåg var ni läste det först.
#61 ·
ex17
· 2009-11-04 09:56
För övrigt märks det att kravbilden från människor runt omkring är hög. Jag hoppas de sansar sig något. =)
#62 ·
haze
· 2009-11-04 10:12
För övrigt märks det att kravbilden från människor runt omkring är hög. Jag hoppas de sansar sig något. =)
En av baksidorna med att gå till semifinal ;-). Tyckte också det gnölades väl mycket på läktaren. Dels behöver ju laget tid och sen kan det inte vara lätt att möta ett lag som bara backar hem. Det bjöds ändå på en hel del blåsvarta godbitar.
Helt ok uppslutning på Alexander förresten, kul.
#63 ·
ex17
· 2009-11-04 12:39
Mer kommentarer, jag tycker det var en bra inramning och länge sedan IKS hade den publiken på en premiär. Lattjo!
Angående kravbilden, att tro att vi ska spela semifinal i år igen är att tro för mycket. Visst är det möjligt men tro att vi ska rulla ut alla lag i elitserien är att tro "fel". Serien är om möjligt än mer jämn än fjolåret och det behövs oerhörda prestationer samt lite stolpe in för att upprepa fjolåret. Jag betvivlar inte att folk i detta forum förstår detta men vissa gubbar/farbröder tror att vi ska ta oss enkelt till slutspel, sedan sopa hem kvarten (som spelas bäst av 5 i år) och vidare mot semi. Jag säger det igen, jag är glad om vi kommer bland dem 8 bästa, mkt nöjd.
8 bästa (= slutspel) tror jag alla är nöjda med. Det känns fan inte så enkelt det heller. Varje poäng är viktig i år. (Till skillnad från tidigare år då, Steffe?)
Visst är det naivt att tro att vi ska glida fram till en semifinal eller ens slutspel utan vidare. Vi har en extremt tunn trupp och i år krävs det verkligen att i princip alla spelare håller sig undan sjukdomar, skador och presterar max för att det ska vara möjligt.
Visst kan det vara drygt med gnäll men samtidigt tycker jag att det är roligt att folk har förväntningar och tror på laget.
Har varit en del gnäll även tidigare trots att förväntningarna inte varit lika höga. Fast då var det ju än mer obefogat.
#67 ·
ex17
· 2009-11-04 14:09
Skillnaden nu är väl att många förväntar sig "mer" och jag tycker det visade sig väl efter vår prestation i Sv. cupen. Den var godkänd och inget mer enligt media. (Om man tittar på resultatet) Så har det inte varit sedan tidigt 90-tal. Jag håller med om att det är kul på ett sätt men det passar inte in där vi befinner oss just nu och hur vi jobbar. Det är väl SAIK och Bajen som kan ha sådana förväntningar och kravbilder på sig.
Ja men nu tycker jag de bli lite väl mycket här. Klart att ni har press på er efter förra säsongen. Det är så idrotten fungerar. Jag blir skitnöjd om vi kommer till slutspel men du måste väll inse att media alltid drar för högra växlar. Är ni inte starkare som kollektiv än att ni kan hantera pressen från den lokala median?
Fast SC är ju lite speciell eftersom det räcker att prestera i en eller 2 nyckelmatcher (om vi hårddrar det en aning) och därför är det svårt att tycka så mycket annat om den turren.
#70 ·
RRR
· 2009-11-04 14:37
Jag är glad om vi slipper kvala
#71 ·
ex17
· 2009-11-04 15:00
Hantera eller ej. Jag ville bara peka på att förväntningar finns från olika håll och att de är rejält höjda efter fjolåret. Jag kan hålla med om att vi kan få något förhöjda förväntningar men det måste även vara realistiskt.
Ser man till det UNT skrev i SC efter förra året är det viss skillnad och SC har ju inte förändrats.
Jaja jag ska sluta tjata om det här nu. =)
2027!
ex17: Tjata på du! Jag gillar det här icke-resultat-tänket, särskilt så länge det ger resultat :)