Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

SAIK-Sirius

Vet inte om det finns så mycket att säga. Fixar vi samma siffror som Edsbyn (torsk 8-2) så är det helt Ok.
Fixar vi samma siffror som Villa är det ännu bättre.
Tydligen var Villamatchen SAIK:s första match ute i det fria denna säsong. De blev väl förvirrade av den friska luften och inramningen.
Vinst utomhus kommer bara att ge 1 poäng från nästa säsong enligt reglerna.
Nej nej nej Bajen spelar ju utomhus, 3 poäng för utomhusseger och 2 för inomhusseger.

Nån som ska upp till plåtburken i helgen? Själv ska jag till Falun för familjeangelägenheter
Även om jag skulle ha råd (vilket jag inte har) så tänker jag faktiskt inte sätta min fot i den där j-a mässhallen nu när dom till och med förbjudit termosar.
Jag ska till mässhallen så har jag iallafall på fötterna när jag sågar den i fortsättningen.
Om jag nu åker till den där snoffsiga plåtburken så blir det under protest och med en "Vi står pall - utan hall"-banderoll.
Hade det varit gratis inträde så möjligen men jag vill inte sponsra dom med en krona.

Annars blir jag glad om vi håller oss under tvåsiffrigt. Så 8-3 till dom svarta spökena.
5-3 till Essajjkåå inför en mätt sittplatspublik och ett 20-tal trötta klackmuppar.
Bra "inför" på SAIK:s SF.
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=324060

Roligast är experten som först förklarar hur SAIK ska spela för att slå Sirius och sen förklarar att egentligen spelar det ingen roll eftersom SAIK är oslagbara i Göranssons. Tyvärr har han väl rätt.
Intressant är också att han hoppas att SAIK tar ledningen med några mål så att matchen öppnar upp sig och det blir rolig bandy. Stämmer väl ganska bra in på storlagens åsikter om Elitserien, är man inte SAIK, Byn, VSK eller Bajen ska man hålla käft och spela "rolig bandy". Inte hålla på och dödgräva/skyttegrava (Zocke) och ta deras semifinalplatser.
För att jinxa till det lite så la jag en hundring på Sirius, hepp!
Finns nog ingen match jag ser framemot så lite, som lämnar mig så kallsinnig och på förhand grinig, som SAIK borta. Tråkigt lag, alltid effektivt, aldrig charmiga, vidrig dialekt, Muhrén etc; nu även inomhus! Så dumt.

Vi torskar 8-4. Men det spelar ingen roll;vi håller ju bara på och värmer än så länge.

Vi slår ut dem i kvarten.
Word. Sandviken är inte sexiga någonstans. Usch och tvi.

Bränn upp mässhallen, för övrigt!
Härligt firma Eskhult-Mickel. 1-1 och 20 minuter spelade, vi är med i matchen i allra högsta grad ännu. Kul!
Fan, 2-1. Edlund är för bra. Sen har han ju iofs hjälp av Bella, Mossan, Murren, osv.
Stoppa, stoppa Edlund!
då var det god natt. ruuumpppaaa.
5-1, det ser lite jobbigt ut...men resultatet är ju inte viktigt :-)
Vill inte bli förnedrad. Inte tvåsiffrigt. Inte.
Just nu händer det inte så mycket och man kan hoppas på att Sandviken dra ner på tempot under de sista 25 minuterna.

Stephannium
Förnedringen ett faktum. Bajs.
Förra säsongen startade bortaliret med 2-7(Motala) och 1-9(Byn). Nya tag som gäller och ALLA till studan på onsdag.
Vad dåligt.
Oerhört dåligt.
ex17 kan säga vad han vill, 1-13 är inte godkänt. Speciellt inte för ett Uppsalalag för det innebär automatiskt att alla trötta jävlar vägrar komma på onsdag. Nu blir det fest på UNT:s kommentarsforum.
Brukarn var på plats, hade hoppats på att han skulle säga nåt i stil med "Sandviken 2009 är världens genom tidernas bästa bandylag" men han tyckte de "var väl bra". Ok, årets plattmatch avklarad, nu ska vi ta två viktiga poäng mot Vetlanda på onsdag.
Alla vet redan var de ska!
Ja, vi ska sänka dem i ån...
Hahahohohihi, eller nåt... Jävlar vad med virke medgångare och puckade förståsigpåare fick på sina Siriusbrasor idag. Men vafan, inte är det värre än 0-8 mot Häcken. Och där var det lite mer jävlar anamma i matchen efter. Nu vill vi se samma sak här.
Man kan inte jämföra bandy- och fotbollsresultat, herregud. I bandy blir det typ tre-fyra gånger så mycket mål.
Jämförde mest bara på det sättet att jag vill se att man vänder det till en vinst i nästa match som efter 0-8 mot Häcken.
Disteffe, du kan vara lugn. Jag vill härmed be om ursäkt till de i VSS som var uppe i Sandviken, sponsorer och andra människor med Siriushjärta. Vi vek ner oss och det var inte SAIK som var 13-1 bra utan vi som lät dem göra 13 mål. Vi inleder första 5 min dåligt med 2-3 bolltapp som resulterar i bra lägen men som tur är inga mål. Därefter kommer vi in i matchen bra och presterar ett relativt bra spel i 30 min. Men efter 3-1 viker vi ner oss och låter dem gå i från till 5-1. I halvtid mobiliserar vi oss och går ut för att träna på våra saker. 16 sekunder senare är det som bortblåst då vi viker ner oss totalt då SAIK gör 6-1 på avslag. Natt, svart och samtliga blåsvarta längtar till bussen. Tyvärr återstår det då 44 min till att spela. Finns inget försvar till vår insats (förutom första 30), det jag kan lova är att det inte kommer ske igen på onsdag. Aldrig inte en chans, jag kommer aldrig acceptera det igen. Jag kan bli utspelad av ett bättre lag men jag inte acceptera en förlust på detta sätt, möjligen en gång dvs nu men inte igen. Jag är besviken på mig själv som inte kunde mobilisera kraft att försöka stå emot bättre. Men som jag sa tidigare vi kommer inte göra om det, det lover jag. Jag vill påpeka att detta inlägg inte har något med övriga laget att göra men jag är ganska säker på att de har liknande känslor.

Jo en sak till, ge oss en hall för tempot skull!

Väl mött på onsdag!
Det var jävligt bisart att sitta på läkaren igår och se Sirius föra spelet i första halvlek, och målen trilla in för SAIK. Jag tyckte faktiskt att Sirius gjorde en riktigt bra match fram till 3-1. SAIK-förståsigpåarna tycker att de körde över Sirius och att det var 13-1 med mersmak. (Jag bor i Sandviken, så jag vet. Tack för en jävligt jobbig nästa vecka på jobbet grabbar) Faktum är dock att SAIK till skillnad från Kuzbass som Sirius mötte här i Sandviken för någon månad sedan inte hade gjort hemläxan och nog var jävligt tacksamma att bollen studsade deras väg vid 2-1 och 3-1, och tyvärr till en glödhet Edlund. Och så det där jävla 6-1 målet... Hursomhelst så var det synd att Västra inte var med upp med någon större delegation eftersom man hade vunnit läktarmatchen med ännu större siffror. Vid 8-1 började spridda hejarop höras, och så i någon minut när spelarna tackade för matchen. Men inte ett ljud när SAIK låg i partär i första halvlek. Skulle vara Studan det...
Får man fråga x17 vad han gjorde för att få den där utvisningen när bollen och spelet var på andra sidan plan?

Sen hur mår Fall, han såg bra groggy ut där vid timeouten som för övrigt var den konstigaste timeout jag sett eftersom halva laget stog och snackade på plan och andra med ledartrojkan.

Det kändes som SAIK gjorde 3-4 mål där de själva byggt upp ett anfall, resten var bolltapp framför de godas mål som Edlund petade in.

Hallen var stendöd. De som hade roligast var nog de som satt längst in i baren utan möjlighet att se matchen.
Jag tror att jag inte snackat ut mig förut. Men jag frågade Ljung vem som upphävde offsiden utan något annat ord. Ljung vägrade svara och jag upprepade då frågan. Det räckte tydligen för snack. Har hört betydligt värre saker sägas utan represalier. Nå väl, det ska inte upprepas. Straffen var inget att säga om, kanske omoget att ta en helt onödig straff med 10 sek kvar...
Det var jävligt bisart att sitta på läkaren igår och se Sirius

Inte för att vara sådan, men det är jävligt bisarrt att sitta på bandy...
Inte för att vara sådan, men det är jävligt bisarrt att sitta på bandy...

Å andra sidan, har man så mycket till val när bandyn spelas i en plåtburk?
Att ta en straff vid 12-1 är helt ok. Hade gärna sett lite barnslig grinighet mycket tidigare.

Senast jag såg en tävlingsmatch borta mot SAIK så förlorade de goda med 14-1. Tror det var då deras pingvin hetsade barn att kasta snöbollar på oss. Det här var altså ett steg framåt.

Finns nog ingen match jag ser framemot så lite, som lämnar mig så kallsinnig och på förhand grinig, som SAIK borta. Tråkigt lag, alltid effektivt, aldrig charmiga, vidrig dialekt, Muhrén etc; nu även inomhus! Så dumt.

Vi torskar 8-4. Men det spelar ingen roll;vi håller ju bara på och värmer än så länge.

Vi slår ut dem i kvarten.

12-1. 14-0. 8-4. Whatever.
Håller med ex17, Wesslan och John om matchbilden. I den första såg mycket riktigt lovande ut, och med bättre skärpa i de avgörande lägena hade det varit jämnt. I andra blev det värre, och inställningen var verkligen under all kritik. Man kunde ju förvänta sig någon sorts gruppsamling när målen bara trillade in ett efter ett, men det såg helt enkelt ut som om spelarna inte brydde sig, som john sa, inte ens under tajmouten. Såna tendenser var det väldigt längesen man såg i blåsvart, och jag hoppas det var en engångsföreteelse.

Hade iofs svårt att bry mig jag med, för det är så det blir när man sitter på en bekväm stol i en mässhall. 13-1 borde innebära 13 ärr i mitt blåsvarta hjärta, men det blev på sin höjd en liten rispa. Och hemmapubliken var inte mycket mer engagerad den, måljublen blev inte mycket mer än en avmätt ölrap.

F.ö var det värsta nästan att Edlund fick glädjen att göra så många mål. Jag hade svårt för snubben redan i fjol, och inte gillar jag honom bättre nu efter att ha sett honom glida omkring allmänt ful, dryg och gnällig i 90 minuter.

Bra skrivet av ex17 (förutom näst sista raden) annars, det är precis vad man vill läsa efter ett sånt här debacle.