Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Vetlanda ons 11:e nov kl 19:00

Päpp?
Jäpp - säsongens första måstematch, åtminstone om man tycker att ett sånt där slutspel vore roligt.
Jag börjar känna att det där med slutspel verkar svårt. Det känns som om SAIK, VSK, Bajen, Byn, Villa, Bollnäs, Vetlanda vill ha sju platser och då är det bara en kvar för Väners, Broberg, Happis och oss kvar att slåss om. Jobbigt.
För vi ska sänka dom i ån
På vår resa till slutspelet
Sen så åker vi till Zinkensdamm
Och röker brajj

Tjalalala Sirius, tjalalala Sirius...
Klart man är päpp! Bandyn är ju livselexiret under november månad.
Vetlanda har väl heller inte börjat så fantastiskt. Tycker Väners känns farligare isåfall. Men helt klart är det här en riktig fyrapoängsmatch!
Nåja en vinst mot Svenska Mästarna får väl räknas rätt bra.

Klart det ska bli seger!
5-3, Mickel 2, Fall, Werner, Boivie
publik 1446
Vore mycket fint med en vinst här. Nu får vi visa lite vad vi vill i år, liksom.

5-4.

Finns det snöhögar förresten?, undrar en lite yngre supporter.
Resultat: 5-4
Mål: Virre 2, Mickel, Eskhult och Sudden
Publik: 1337
6-3
publik 1178
Det finns snöhögar...
2-5 tyvärr. 1012.
7-2 1327

Den här matchen skall jag inte jinxa genom att steka pannkakor och lyckas göra den första perfekt, vilket hände kvällen innan SAIK. Redan då visste jag att det skulle gå åt helvete.
Att ta en Pizza och en bira på Alexander är inte jinx va? Gick ju bra mot KVBS så jag testar samma upplägg idag. Sen är väl möjligen Vetlanda en något hårdare nöt att knäcka..
Konstigt beteende: De som faktiskt följer UNT:s liverapportering i kväll när man kan gå på både riktig bandy, slåssbandy och fritt-val-på-gympan-bandy live i dag. Finns säkert nån obskyr handbollsmatch att dra på också. Snart Studan. Tips: torsk med 3-8.
"fritt-val-på-gympan-bandy "

T-shirt värdig.

grymt skönt med vinst. I många matcher känns 3-1 ledning som nervöst men nu tycker jag att det aldrig var någon fara.

Deras halv Gustafsson måste vara elitseriens minst offensiva back.
Usel effektivitet i första halvlek, borde stått minst 5-0 till Blåsvart. Sen är ju inte Skorven att leka med heller men avsluten var rätt tacksamma för honom. Bröderna Einarsson var helt okej också, dock inte Uffe-klass. Tur att VBK inte hade Grin-Edlund i laget i år.

Tyckte det var en komfortabel seger till sist, kändes inte så nervöst. Skönt med en tvåa!
Kanonbra!

Grymt imponerande målvaktsinsatser idag från bägge håll!

Bajens torsk mot Villa känns inte helt idealisk inför fredagsmatchen?

Hörnträning i morgon?
Fint. Och snöhögar fanns det.
Jo, hörnträning vore inte fel. Man borde ju faktiskt göra mål på en av tio hörnor, åtminstone... I kväll blev det 13 hörnor och inget hörnmål. Ack, ack.
Utser härmed VBK:s hjälmar till Sveriges fulaste.

Inga gula hjälmar där inte, nu var det tuffare med eldflammor. Skoterraggers.
Helt annat precision i passningsspelet idag. Stort steg i rätt riktning och effektiviteten i målskyttet får gärna komma på fredag. Tycker också målvaktsspelet var riktigt bra från både Sälen och Skroven men detta var helt klart Sirius match.
HAHA, UNT är för roliga ibland: "Sirius supervändning: 0-1 blev 3-1".
Hoppas UNT syftar på att våra mål kom väldigt tätt. Sälen stabil men tycker inte VBK skapade speciellt mycket (läs ingenting). Vår match från start och som någon skrev, 4-0 i halvtid hade speglat första halvlek. Kul också med 1200 med tanke på ett dåligt resultat och diverse annan Uppsalaidrott. Ny match på fredag!
Riktigt roligt att se bandy igen! Jag har bott utomlands senaste fem åren (och gör det fortfarande, men är hemma en sväng) och är grymt imponerad över hur Sirius har utvecklats. Ni som har sett de flesta matcher under det senaste året kanske inte upplever förändringen lika dramatiskt, men jag som bara kan se ett par matcher per år numera slås av hur bra Sirius har blivit. Visst, Sirius kan säkert ännu bättre och visst, Vetlanda hade inte någon av sina allra bästa dagar. Men Sirius har blivit så otroligt konstruktiva jämfört med hur det såg ut för några år sedan. Laget skapar mycket när man väl går till anfall och vi har 3-4 riktigt bra offensiva spelare (Andreas Eskhult, jäklar vad bra han är). För mig som så sällan ser bandy numera är förändringen väldigt påtaglig. Från slutet av 80-talet till och med 2004 såg jag det mesta och Sirius var nästan alltid (bortsett från de 2-3 bästa Lomanovåren) ett tråkigt lag som spelade omständligt och slog väldigt många meningslösa lyrbollar. Så är det inte numera. De få gånger lyrbollar över huvud taget slås så är det med eftertanke och för att variera spelet, inte i ren och skär panik. Kul också att laget numera har ett hyfsat publikstöd. Skulle nog ha varit 1 500 i kväll, om det inte vore för övriga matcher som pågick samtidigt. Nu hoppas jag att laget ger allt mot Hammarby, fortsätter med detta spel och agerar med självförtroende. Vi kunde vinna mot hammarby, VSK, SAIK, Edsbyn, ja mot alla de bra lagen förra säsongen. Då är det möjligt även denna säsong. Heja Sirius!

Ps. En sista reflektion: jäklar vad laget har blivit BÄTTRE på att ge service till publiken. korvkiosker, hamburgare, kaffeförsäljning etc. överallt. inte bara EN kiosk med dåligt utbud och med 50 personer före i kön... Fortsätt satsa hårt, på såväl det sportsliga som på att ge en bra service till publiken. Ds.
Måste credda Hellboy för segersången! mer sånt!
vad var det egentligen som hände under första halvlek? var det bara ren och skär ineffektivitet? hade bara sms-uppdatering från kompis som överraskade med att vara på plats. Så har inte så stor koll men ändå skönt med vinst igen efter hela sandviken grejen.
ineffektivitet var ordet sa bull
Det var kul i går. Bra spel (lite oskärpa i avsluten?) och fin stämning på läktaren. Hammarby blir svårare, lite synd att man inte kan åka.
Förresten, nån som vet vad Sirius har budgeterat med för snittpublik? Den ligger på ca 1500 nu efter 2 matcher.
Oerhört kompetent gnäll från en handfull äldre gubbar i siriusmössor efter matchen:

"Det är ju helt fruktansvärt dåligt att inte göra mål på alla chanser i första."
"Jaa, förjävligt dåliga i år."
"Hade tur som vann hade dom."
"Hade man värvat den där Nilsson så hade det sett bättre ut det kan jag lova!"

Och sedan kronan:

"På Askis tid hade de gjort tio mot det där skitgänget!"
Taget!
Det var kanske Askis du stod bredvid?
ex17>> Mycket stabilt igår!

Vetlanda agerade lite annorlunda i första jämfört med andra. I första låg de väldigt lågt och körde köttförsvar. I andra försökte de anfall och då var det lättare att rinna igenom. De hängde helt enkelt inte med när de försökte spela bandy.
Fluff>> tack, vill även tillägga att vinden spelade en stor roll igår. Vi hade motvind i första och det tog mkt energi.