Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Träningsmatcher 2010

1 februari: Örebro SK – IK Sirius
13-14 februari: GIF Sundsvall – IK Sirius
24 februari: IK Sirius – Väsby United
27 februari: Assyriska FF – IK Sirius
3 mars: IK Sirius – Dalkurd FF
13-14 mars: IK Sirius – IF Sylvia
17 mars: IK Sirius – Gamla Upsala SK
27-28 mars: Svenska Cupen
5 april: IK Sirius – IK Sleipner
10 april: IK Sirius – Enköpings SK

Genrep mot ESK, tjalalala... ;-)
Bra försäsong! *längtar*
Jag förmodar att ingen av matcherna kommer att gå på Studan.

S L
Nej troligen Årsta eller Löten väl?
alla hemammatcher spelas på löten.

gud förjude att studan vore spelbar i mars (men is i september är inga problem).
>>gaffa
Det var visst nån form av träningsmatch mellan Sirius och ESK i går i Enköping. Vilket/vilka lag var det? Tipselit? U21?
såg det där om U21, vilket var rätt roligt. det var IKS P93. dock var ett rätt stort antal spelare från det laget med tipselit till bosön, så alltså mer typ P93 lag 2.
Hahaha!
Ryktas om att 13/2 GIF Sundsvall – IK Sirius kommer att spelas i Gävle. Varför?
inget rykte, utan fakta: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=9665&ptid=1515

"neutral" plan = man delar på restiden.
Tråkigt för oss supportrar.
Hur kan det vara tråkigt för oss supportrar? Vill du hellre åka till Sundsvall eller?
Men pajas, vill ju hellre ha match på hemmaplan. Ta en tjuga i entré och ge giffarna lite soppapengar så skulle det ju bli bra.
Fast pajas, det står faktiskt "GIF Sundsvall-Sirius". Dvs. hemmamatch för Giffarna. Inte fan flyttar dom den till Uppsala eller.
Match på måndag! Någon som kommer att åka dit? Truppen ser ju fortfarande lite tunn ut, så det ska bli spännande att se om det dyker upp någon överraskning i den blåsvarta laguppställningen.
Erlingmark andades något om provspelare. Hur många har kontrakt ljust nu? Extramålis?
>>Farbror
Den senaste som ställde de där frågorna fiskade de upp i Skarholmen. Rättsläkaren spydde.
sportchefens svar kommer i morgon...
inför ösk-iks: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9862&ptid=1198&nav=100
En ganska tunn trupp i första matchen men med ett par intressanta provspelare. Med tanke på allsvenskt motstånd och flera tänkta nyckelspelare borta är jag nöjd med max 3 mål i baken. Bättre än så är bonus. Mitt tips blir 3-0 till ÖSK.
Jag tycker resultatet är totalt ointressant. Det jag vill läsa i rapporterna handlar om ett försvarsspel där hela laget deltar och där spelarna ger 100%.
http://www.orebro-sk.se knappast allsvensk klass på webben. Bara en sådan grej att hemsidan är kodad i html!

Kul att det drar i gång. Resultatet är ganska obetydelsefullt, men det vore ju kul om vi kunde undvika att släppa in så många mål som vi gjort de senaste tre åren och samtidigt kunna gnugga lite på Brännans spelidé. Sen kan man ju hoppas att provspelarna visar sig vara bra och vill skriva på och att de unga som får chansen gör det på ett bra sätt.
Hehe:

"Storförlust mot Sirius

AIK föll med hela 1-5 hemma på Skytteholm mot IK Sirius. AIK hamnade i ett tidigt tvåmålsunderläge och när sedan Filip Terland visades ut efter 25 minuter blev uppförsbacken för stor för juniorerna som länge kämpade för att nå en kvittering."
Två b-lag ikväll. Man skiter ju inte på sig av skräck inför ÖSK:s trupp:

"ÖSK som så sent som i lördags spelade mot Elfsborg i Borås vilar idag många spelare som spelade den matchen. ÖSK har nominerat följande trupp.

ÖSK
1 Peter Westman, 30 Nils Carlsson, 3 Bertin Samuel Ze Ndille, 28 Oskar Johansson,
15 Eric Bassombeng, 32 Gustaf Lundholm, 18 Edvin Möller, 21Erik Nilsson, 22 Johannes Skoglund
26 Michael Jidsjö, 27 Boris Lumbana, 7 Simon Karlsson, 9 David Rohlén, 11 Andreas Ståhl,
16 Isaac Kiese Thelin (inlånad från Karlslunds HFK ), 14 Anel Coralic, 20 Viktor Lindqvist"

Men folk som finns med i en allsvensk trupp ska ju hålla en viss klass även om man inte har direkt järnkoll på alla namn, så det blir nog en tuff uppgift hur som helst.
Trolig ÖSK-startelva:
Peter Westman
Boris Lumbana - Bertin Ze - Oskar Johansson - Andreas Ståhl
Gustaf Lundholm - Erik Nilsson - Johannes Skoglund
Eric Bassombeng - Micael Jidsjö - Edvin Möller

Tuff uppgift, men inte fan ska vi behöva förnedras. Go, go, go!
Har inte hört talas om många i den startelvan, och en av dem dessutom i mindre smickrande sammanhang. Unge herr centerforward verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan om man säger så:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/orebrosk/article5836257.ab
hoppas kunna ge statusrapporter på http://twitter.com/siriusfotboll
Direktrapporetring härifrån:
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.722187-18-30-folj-osk-sirius

Verkar ju inte vara direkt allsvenskt motstånd i kväll med den B-trupp ÖSK tagit ut.
ÖSK:s hemmis har live också. Man blir ju bortskämd.
http://www.orebro-sk.se/aktuellt/live.html
"ÖSK Fotboll: ÖSK för matchen helt. Sirius har inte varit på offensiv planhalva många gånger."
Rapporteras om 75-25 i bollinnehav. Rätt händelsefattigt men RiRi verkar ha inlett stabilt med en del räddningar.
1-0 ÖSK.
Vem i Sirius har tröja #9? Han styrde in bollen i mål, tydligen. Gissar på Berglund?
enligt trovärdigt folk på plats var det terland som styrde in inlägget i egen bur.
Terland har #9. Syndabock i provspelet.
Ungtupparna in, come oooooooon! ;)
ÖSK Fotboll: Man får väl säga att försvaret i Sirius har skött sig

Kul att höra!
Tamt framåt dock;

ÖSK Fotboll: Nej, Sirius har nog inte ett enda skott på mål hittills. Närmast var ett skott som gick ca 5 meter utanför
2-0 :/
Men vad väntar du dej? Det här är en träningsmatch på försvarsspel, inget annat. Plus att vi möter sexan i Allsvenskan, B-lag eller inte.
Har jag klagat? Näe, just det.

För övrigt är det väl en eller två spelare från ÖSK:s AS-lag 2009 eller nått. Men vårt lag är ju jävligt B-betonat också så det stärker ju inte våra aktier.
Sen hade jag kanske förväntat mig att vi skulle kunna avlossa ett par skott mot ÖSK-målet. Som det är nu är det noll skott mot Westman, möjligtvis ett skott som gick fem meter utanför. Men defensiven verkar ju ha skött sig hyfsad om man ser till siffrorna iaf. Fast det var ju inget jätte-ÖSK på papperet.
"83 Kanonräddning av Richardsson sedan Anel hållit sig framme på en hörna och avslossat en stenhård halvvolley. Räddningen var matchens prestation!"

Vissa kan man lita på!!
Jag tycker 2-0 med B-laget mot ett allsvenskt B-lag är godkänt. Sen vill jag gärna läsa lite mer utförligt om hur försvaret skötte sig.
det ska du få göra, bigbadda.
"Bäst i Sirius: får nog bli Daniel Fernberg som gjorde ett bra jobb i andra halvlek."

Vissa får oförtjänt mycket skit ibland. ;) Bra Fenriz!
"Bäst i Sirius: får nog bli Daniel Fernberg som gjorde ett bra jobb i andra halvlek."

Hoppsan!! Bra början på säsongen av Daniel, fortsätt så.
matchfakta och tränarkommentarer: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9865&ptid=1198&nav=100
Får man gissa att våra unga nigerianer och Mani inte gillar kylan? Mani brukar ju inte visa nåt förrän det är 20 grader, men då visar han desto mer :-)
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=339061 kolla under "Mer läsning" för att spana in ÖSK-höjdpunkterna.
Skit i kommentatorns felsägningar.

25 sek: Vad gör Hasse? Står och sover i stället för att möta bollen...

35 sek: Vad gör Terland? Ingen kompispass hemåt! Nära tvåmålssjälvmålsskytt...

38 sek: Snygg benparad av RiRi. ;)

58 sek: Oj vad Hasse blir sönderfintad.

1 min, 5 sek: Snöplig styrning i målet av Terland. Snyggt klackförsök av Fenriz. ;)

1 min, 20 sek: Ian (?) blir sönderlatchad av Zé. ;)

1 min, 30 sek: Vad gör Terland här? Ser ut som att han gett upp och räknat med mål redan innan...

Terland tror jag vi kan avskriva..
Den vedervärdige Siriushataren och sär skrivnings kungen Håkan Karlsson kunde inte dölja sin förtjusning över att IKS förlorade i går. "Det bådar inte gott" kluckar det självbelåtna aset och runkar till en bild på hans idol Mats Olsson.
"Dåså... Vi säger så." Bra catchphrase, fuckface.
Snygg hyllning till Kungen!
Läste den där bloggen nu, lika rolig som en stadsdelsblogg. Så här skriver han om Sirius:
"Jag tror Sirius herrar i fotboll kommer bli ett mediokert mittenlag i år...men UNT kommer fortsätta viga dubbelsuppslag till dem...märkligt det där.",

"Jag vet att UNT kommer skriva spaltmeter om dem under säsongen men 2-0 torsk mot Örebros B-lag bådar inte gott...",

"Synd att Uppsalas stolthet Almtuna skall vara så satans ojämna...dock är man sjukt starka hemma i Gränbyhallen... Nu missar Sirius slutspelet i innebandyns Superliga...vilket innebär att Storvreta åker ur mot något annat lag i en kvartsfinal.",

"Känns som om Sirius herrar börjar bli en "kompisklubb"...brukar aldrig vara något bra tecken.",

"Sirius lagkapten Gustaf Segerström går till Assyriska i Superettan...med tanke på årets säsong kan han få nöta en del bänk där...",

"INTE ENS NÄRA - SIRIUS BANDY SOM TORSKADE SÅ DET HETTE DUGA MOT SANDVIKEN.",

"Sirius - Katrineholm 11-2...kan bli en tung säsong för Katrineholm.",

"Jag anser fortfarande att Sirius herrar skämt ut fotbolls uppland...dom åkte ur Superettan och visade inte direkt någon stake i många matcher...fan, lite krav måste vi väl kunna ha...eller?",

"Kanske skulle divorna i Sirius (herr) också knyta näven i fickan och ta Sirius tillbaka till Superettan...detta i stället för att gnälla i pressen.
...dom har ju trots allt skämt ut klubben och Uppland.",

"Sirius föll i bandy premiären...bandy, låter bara kallt och jävligt...",

"Några Sirius spelare skyller på att man åkte ur Superettan för att man saknat en Sportchef i klubben...
...så det är Sportchefen som spelar matcherna.",

"LÅGT: Sirius Herrar
Jag trodde att dom skulle ta sig samman och klara av ett nytt kontrakt men det visade sig att dom var just så dåliga som dom varit hela säsongen. Goodbye Superettan, se upp division 2 - det går fort i hockey.",

"Dags för Sirius att göra sig av med Daniel Hoch nu...han var inte ens bra när han var bra...",

"Undra vad UNT skall skriva om nu när Sirius åkt ur Superettan...kanske kan man inbilla sig att division 1 är Superettan.",

"Hammarby och Djurgården i Superettan nästa år...och Sirius är inte där...snacka om miss.",

"Det skall bli intressant att se om det innebär större bevakning från UNT, kanske kan man få ta över Sirius "helsida" som dom haft under ett par säsonger nu.",

"Till skillnad från Sirius herrar så har Danmarks damer ett framtida lag att bygga på, unga spelare med stor potential.",

"Sirius herrar lyckades med konststycket att spela ner sig i division 1, oväntat?, knappast.",'

"Det kan ju finnas dom Sirius supportar som gråter idag men stora delar av fotbolls Uppland jublar inombords. Det är ju knappast någon hemlighet att Sirius är ett lag som väcker känslor i fotbolls Uppland, på gott och ont.",

"Jag kan bara konstatera att årets upplaga av Sirius var för dåliga för att spela fotboll på den här nivån. Man kan inte ha ett lag fullt av division 1 och 2 spelare och tro att man skall ligga i toppen av Superettan, det borde t.o.m. Sirius organisation förstå. Nu gäller det att undvika fritt fall, tro mig det går fortare än man kan tro. Nu gäller det också att göra sig av med "divorna" i laget, dom som bara kostat pengar och inte levererat vid ett enda tillfälle. Synd för fotbollen i Uppland? Ja, kanske, jag är inte så säker på det.",

"Sirius herrar närmar sig division 1...med stormsteg...tror inte att det var ett tränar problem...snarare ett spelarproblem.",

"Sirius suger i innebandy...det är ju en sanning i sig...femte raka förlusten och nu är frågan hur laget skall undvika att bli just ett stryklag.",

"Härlig inställning från Sirius målvakt Richard Richardsson..."Visst har jag snegalt lite på vilka lag som spelar i divison 1"...snacka om halvtaskig inställning...",

"* Sirius herrar lyckades vinna mot Vasalund med 2-0 och nu lever hoppet igen...om det kommer räcka...jag är skeptisk...
* Någon som vet var Jens T Andersson tog vägen...han behöver inte gömma sig längre...knappast hans fel att Sirius spelade som ett korpgäng...",

"* Djurgården och Hammarby i Superettan...vore ju synd om Sirius spelade i division 1 då...men är inte det Sirius i ett nötskal.",

"* Sirius spelar mot Vasalund, vi snackar herrar nu, förlust och det är kört...omöjligt att tippa något...dom är ju så förbannat ojämna.",

"Carl Göransson UNT vill på något sätt få domarvalet i matchen Sirius - Mjällby till anledningen att Sirius förlorade...någon som går på det? ...däremot kan man ifrågasätta SvFF val av domare...korkat, någon? ...men Sirius herrar är nog inte bättre än så här...",

"Kanske dags för Sirius att låta deras U21 lag spela de sista matcherna i Superettan...",

""Vi hade ändå lite mer energi i laget i dag"...säger Sirius lagkapten Gustaf Segerström efter 0-0 matchen mot Qviding...herregud, borde det inte spruta energi ur öron, näsa och allt från varje spelare i varje match....hallå, ni håller på att åka ur...",

"Varken Sirius eller Enköping SK verkar ha någon Plan B, hunudtränarna slutar/får kicken och man gör ingen förändring - jag tror att det kan leda till degradering i båda fallen.",

"Nu har t.o.m UNTs Sportjournalister börjat tro på Magnus Wikman som Sirius tränare nästa säsong - kom ihåg var ni läste det först!",

"Sirius är nykomlingar och får ha som mål att klara sig kvar, om dom gör det? Tyvärr inte, det blir bara ett år i Superligan för deras del.",

"Sirius får i Superligan tuffaste möjliga start men skall man ha en chans att säkra ett nytt kontrakt så måste man ta poäng i början av serien.",

"Jocke Mattsson skall rädda Sirius herrlag igen...frågan är bara om det går att rädda dem den här gången...jag är inte så säker.
Tror att det saknas spelare som håller för Superettan, jag kan givetvis ha helt fel men magkänslan säger att det är för dyrt och för gnälligt.
Skulle Sirius ha gjort en seriös förändring så skulle man ha gjort den innan sommar uppehållet...",

"Jens T Andersson slutar som tränare för Sirius Herrar...jag vet inte om det är rätt eller fel...dom har ju fortfarande chansen att hänga kvar.",

"Undra om Andreas Brännström är rätt person att skapa den förändring i Sirius som behövs...en nytändning kan ju räcka.",

"Sirius förlust mot Ängelholm...kanske inte så smart att hylla motståndarna innan matchen, kanske man skall göra det efter 90 minuter i stället.",

"Får Jens T Andersson behålla jobbet veckan ut...undra om inte Sirius måste "göra något" för att skapa någon form av förändring...",

"Borde inte Sirius börja lobba för att få hem Magnus Wikman från Linköping?",

"LÅGT: Sirius Herr
Är det så att det ojämnaste laget i Superettan skall åka ur just på grund av att dom är så förbannat ojämna..vore trist då Uppland behöver ett lag i de högre divisionerna. Jag är inte lika säker som övriga att Sirius klarar detta...",

"Kan det vara så att Sirius fotbollslag är det ojämnaste i Superettan....eller kanske i Sverige!",

Också en skräll: "Snart dags för derby i Superligan i innebandy, Storvreta - Sirius...jag tror på en skräll!"

Det räcker så va? Vi fattar.

Alltså seriöst, stick från stan och fortsätt wanka till din damfotboll, Håkan K. Där kan du även fortsätta att blogga om Dansbandskamen, Let's Dance, Superstars, Mästarnas Mästare, osv.

Btw: "Uppsala får en bandyhall...är det någon som tittar på bandy?". Kontring: Är det någon som tittar på damfotboll? Bandyn var förra årets största publiksport i Uppsala ju, kanske även i år.

"Dåså... vi säger så", jävla Siriushatare.
Oj fan, det där var ett lågvattenmärke jag var lyckligt ovetande om tills nu.

Bra diss, steffe.
Vem är Håkan Karlsson?

Vem är Håkan Karlsson?

Bloggar på UNT. Tränar/har tränat diverse lokala damlag.

Sirius och Zlatan går sällan hem hos honom.
Det var det... Han kanske ska söka hjälp? Kanske göra om sin profil?
Namn: Håkan Karlsson
Styrka: Att jag aldrig ger upp i min ambition att få Mats Olsson att svara på mina mail.
Svaghet: Okunnig, både gällande sport och skrift. Långsint, jag är fortfarande arg för att en siriusidol vägrade ge mig en autograf 1977.
Styrka: Jag hatar allt som inte är medel och lagom. Dit räknar jag Sirius och Zlatan.
Mål med bloggen: Att äntligen få vara någon, och att hämnas på Sirius för den uteblivna autografen.
Övrigt: Tycker inte UNT ska skriva så mycket om Sirius, för det gör ju inte jag. Eller...jag menar...visst har det blivit en del, men..öhh...dåså, vi säger så.
trist wannabee, har aldrig hört honom skrika på nån match, over and out
Har aldrig läst hans blogg, men hans presentation kändes nästan lite som omvänd PR. En kupp på något vis...
All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet - väcka känslor osv.
Match på lördag mot giffarna i Gävle. Provspelare?
Det tror jag knappast. Men vem vet?
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=9665&ptid=1515
Ja blir det inte stryk med den truppen får man börja prata bragdguld ;-). Allvarligt, lite oroväckande att så stor del av truppen ännu inte är färdig för match.
åh vad trött man blir.

off-topic:

steffe: drömde inatt att vi var på middag hos sjonis. stort.
Shit vilket mys. Själv drömde jag att jag råkat köra in en minibuss i ett kontorslandskap och var tvungen att backa ut. Folk var, med rätta, helt vansinniga.
Men kul att Bylle gör comeback!
Bylle är ju det riktigt roliga idag. Borde egentligen generera en helsida i UNT med djupintervju.
Starkt gjort med 1-1 i halvtid. Kul att Ian fick göra mål.
http://twitter.com/siriusfotboll för dom som inte fattar vad joint babblar om.
Hur är ställningen just nu? :)
http://patronerna.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=3250
slut 1-1.
Klart imponerande med det unga gardet. Verkar som om försvarsdrillningen har gett resultat.
Det var väl bra. Vore kul om fler är tillbaka till nästa match.
Detta måste man vara mycket nöjd med.
elvan som avslutade matchen innehöll åtta nittiotalister. Matchfakta finns på http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=9665&ptid=1508

kommentarer kommer senare under kvällen.
samma länk innehåller nu också kommentarer från andreas brännström.
Skönt att Fernberg ansetts vara bland dom bästa på plan i två träningsmatcher i rad. Bådar gott för säsongen.

Sen tippar jag följande:
Bylle till Sirius
Ahlm till GUSK
Läs: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=341185
Bra resultat.
Ian! bara namnet ger en rysningar, kan ju bara vara bäst
Jag tänkte kort beskriva hur jag upplevde matchen. Det skilde en div mellan lagen. Båda lagen försöker i första hand sköta sig bra försvarsmässigt.

Sirius mål kommer till då giffarnas låga försvar blir lite passivt mot Ian strax utanför straffområdet, något till Sirius vänster.

Giffarnas mål kommer från Skulasons vänsterfot på frispark från Giffarnas högerkant. Välplacerat vid stolproten, men långt avstånd och inte alls hårt. Målvaktstavla av RiRi.

I första lyckades sirius komma fram i ytterligare något struktrerat anfall. I båda halvlekarna kom dessutom några slumpkontringar utan egentlig styrsel.

Defensivt lyckades Sirius till stor del hålla giffarna borta från de farliga centrala områdena. Däremot var det autobahn på kanterna och hade giffarna haft ordinarie 189 cm karelintyp istället för 172 cm teknisk junior i boxen så hade RiRi och Bylle antagligen fått mer ryggträning.

Sammanlagt en klart godkänd insats med tanke på omständigheterna, men man ska nog inte dra för stora växlar av resultatet.
+ för Ian och Östlund för lugn bollbehandling på mitten.
i skuggan av bandyn spelar sirius mot gurra och assarna i morgon: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9717&ptid=1515
Synd bara att Gurra inte ska spela vad jag förstår.
2-1 till Assyriska som också gjorde alla mål.
Helt OK.
Första hemmamatchen imorrn! Pepp!
Päppälipäpp! Fast jag hade velat gå på Almtuna - Växjö, också. Men träningsmatch för IKS FK går före.
Det ska bli intressant att se hur blåsvart ställer upp försvarslinjen med bara 2 backar (OZ och Fernberg) i matchtruppen.
plus anton r-b, iofs.
blir fan kul. nån slags metadon mot bandyångest
Blir riktigt skoj. Ses på Löten.
Nån som vet hur det gick?
2-1 till Dalkurd. Gallo målskytt efter retur.

Riktigt kass andra halvlek. Mer info kommer väl.
Mer info: http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=344281
Såg bara andra halvlek. Man kan väl konstatera att med det försvarsspel som erbjöds så borde det varit minst åtta mål till i matchen. När missade exempelvis P tre rena, alltså soprena, frilägen senast? Men försvarsspelet... Suck. Med tre backar på rehab ser det sådär ut.

Vad gäller Dalkurd spelade de småtrevligt. Och efter 1-0 i medgång var de riktigt bra en period. Framåt. Deras försvarsspel var exakt lika sunkigt som Sirius. Känslan är att Dalkurd kommer kunna spöa vilket lag som helst i serien, men att de kommer att få svårt att vara tillräckligt jämna över hela säsongen. Men då har jag ju å andra sidan bara sett en halvlek med dem...
de var ju inte direkt bättre i första...
referat, matchfakta och kommentarer: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10006&ptid=1198&nav=100
Jag och dem som stod bredvid mig tyckte att matchen var allt annat än "ganska underhållande"... :-)
För att vara träningsmatch i minus nio i början på mars tycker jag nog man får säga att åtminstone första halvtimmen i andra halvlek var rätt underhållande. Två lag som vill, och delvis kan, spela konstruktiv boll.
som erlingmark säger. dessutom small det rätt mycket för att vara träningsmatch. och så var det trots allt en hel del målchanser i matchen (ungefär 13-7 enligt mina anteckningar).
Verkar som att Gallo även detta år sprutar in mål i träningsmatcherna.
[quote1267689916=Erlingmark]
Men försvarsspelet... Suck. Med tre backar på rehab ser det sådär ut

Detta oroar mig betydligt mer än resultaten i träningsmatcherna.

Mani och Sunshine smällde på rejält, annars var det rätt snällt.

Anton R-B gjorde det förhållandevis bra som ytterback, men spelade mittback i andra halvlek och kom då inte alls till sin rätta.

Sen får man väl ändå lov att säga att Dalkurd ägde bollen större delar av matchen. Hade förväntat mig tvärtom när vi bytte sida...
avd smälla på: fredrik...
Men hur kändes det att se Bylle vakta kassen igen? Det måste ju varit jättekul!
höll nollan , rädda fri"lege" som man säger i enköping
Fredrik var snällare än vanligt! Han bjöd däremot på tunnlar och klacksparkar. Que?
okej, jag tror du missade några grejer som skedde lite utanför spelet. men det smällde, kan jag meddela.
Dalkurds taktik var övertydlig. Lång boll på Sundström.
Långboll? Tyckte att DFF spelade längst plasten. Jörgen spelade ju bara första 45' också.
tycker ni båda har rätt. första halvlek sökte man fr a en diagonal boll på sundström, eller omställningar. ian gjorde det bra. efter ledningsmålet började man rulla, men det var under en förhållandevis kort period. sett över hela matchen hade sirius ett större bollinnehav.
Klockan ett i morgon mot ett hyggligt braigt Sylvia.

Har i veckan sett två före detta långtidsskadade backar spela tvåmålsspel för full maskin på träning. Kan det vara så att någon av dem till och med ska vara med och leka i morgon?
Låter lovande! Får vi ha Blomman och Bringan hela och friska så betyder det 2 bra nyförvärv.
tror detta är (kan vara) avgörande för säsongen. kul!
ni har kanske redan läst, men här ligger inför: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=9777&ptid=1515
15 spelare från a-truppen. Nu börjat det likna något!
Men fortfarande väldigt få backar. Det är ju dock mer än en månad kvar till seriestart och självklart ska det inte tas några som helst risker.
frågade haisem vad som är problemet. han svarade "skadad". jag frågade när han är tillbaka. han svarade "snart".

känns sådär...

frågade haisem vad som är problemet. han svarade "skadad". jag frågade när han är tillbaka. han svarade "snart".

känns sådär...

Kunde varit värre. Han kunde ha svarat "Less" och "Aldrig".
Sirius - Sylvia, 3-0 (0-0). Sunday Bale tvåmålsskytt och Ahmed Kango gjorde det tredje. Kul!
fantastiskt stabil insats - överraskande bra på många händer och fötter. omnämnanden:

st cyr var fullkomligt omutlig och det gjorde mycket ont att möta honom
l
den unga backlinjen var i stort sett felfri. oscar z kändes ruskigt trygg

den nigerianska duon skojade ordentligt med sylvias backlinje - sunday gjorde två grymma mål varav det andra redan nu kan nomineras till "årets mål" - moses är riktigt teknisk och fick spontana applåder av publiken med sina konster- vann dessutom närkamper. ingen av dom filmade fast tillfälle gavs!

värst vilken trevlig dag det blev.
Z kändes otrygg i början men blev bättre. Fernet var dock felfri. Dillan satte sig direkt i respekt genom att totalkapa 11:an i Sylvia som sen mest ville vara nån annanstans. Kango, DJ Cyr, Moses och Sunday verkligen positiva, Petter, JP och Manis passningsspel var inte mycket att hurra för. Se Svenskafans senare för en liten recension.
Låter förbaskat trevligt det där, speciellt det att Sunday inte la sig. Kul att det är ungtupparna som får så pass mycket beröm också, Petter och co vet vi att dom kan. Det kommer.
Moses övertygade så grovt och hade ju stundtals lekstuga på sin kant. Snacka om att våga utmana och dra sin gubbe. Petter är lååångt ifrån självskriven just nu...
referat uppe nu. ska komplettera med lite bilder också. http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=9777&ptid=1508
När åks det till Ungern? Vilket/vilka lag blir det match mot?
Träningsmatch på lägret? När?
idag, vad det verkade. mer info kommer.
storseger i budapest efter tre mål av johan p: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10144&ptid=1198&nav=100
Kul, men svårt att veta vilken klass ett ungerskt div 2 lag håller.
skönt att för p att det lossnade , hoppas jernet är ok
Ungersk division två, vad motsvarar det? Hur många serier är det över den?
Samma som Sirius, d.v.s det finns två divisioner över Nemzeti Bajnokság III som Kerületi spelar i. Här är tabellen från förra säsongen, Kerületi hittar man på fjärdeplatsen från botten.

http://www.magyarfutball.hu/hu/bajnoki-vegeredmeny/283
Varför anordnades det ingen resa till den här bortamatchen?
om jag förstod saken rätt leder de sin serie just nu.

För att ingen kunde stava till lagets namn så vi kunde inte starta någon tråd.

[quote1268912074=St.ShitSausage]

För att ingen kunde stava till lagets namn så vi kunde inte starta någon tråd.
[/quote1268912905]

Aj då. Då blir det med andra ord ingen organiserad resa när vi möter Syrianska/Kebaburan heller?
Jo då, det kan det nog bli, vi ligger i hårdträning nu för att lära oss.
Stora problemet blir väl laget i Botkyrka som verkar ha fyra namn.
Ingen Mani med, vadårå?

Stora problemet blir väl laget i Botkyrka som verkar ha fyra namn.

De vågade jag inte ens försöka mig på...
Läs UNT:s [link=http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=1027030,00.html?Akommentar=1]artikel[/link] om matchen i Budapest och jämför med Sirius officiella hemsidas [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10144&ptid=1198&nav=100]text[/link] om densamma. Om allt som krävs för att kalla sig journalist är att kunna trycka Ctrl+C så kan väl jag också jobba där?
det kallas pressrelease...
När man skriver under med "Av: UNT" så borde det väl vara skrivet av UNT också tycker jag.
väsby - sirius i morgon eftermiddag: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10177&ptid=1198&nav=100
Men vad katten är det för en tid!
Det är en jävla skittid. När blåsvart för en gångs skull spelar i Stockholm sitter jag fast på jobbet till 16.30.
Lämna gärna rapporter nån som är där.
2-1 till Väsby United just nu fick jag höra enligt rapport. Sunday har gjort Sirius mål!
Slut. 2-1 till Väsby.
lite mer info: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10184&ptid=1198&nav=100
Med flera tilltänkta ordinarie spelare borta och mot ett AIK-spetsat Väsby var väl inte det resultatet så illa. Verkar som om Bale kommer att blomma ut i år.
Vi behöver spela med två forwards. Anfallsspelet var bedrövligt i första halvlek då vi spelade 4-1-4-1.
Utan att ha sett Väsby-matchen är jag benägen att hålla med Bigbadda. Förra året var vi i regel extremt tama i och runt straffområdet i de matcher vi körde en man på topp.

I ettan borde vi definitivt satsa på att försöka regera mittfältet med fyra mittfältare i utgångsposition. Jag ser hellre att vi startar med två renodlade forwards varav en faller ner djupare i banan om så behövs än att fylla på uppåt med offensiva mittfältare. Jag tror att vi behöver fler naturliga avslutare med i spelet för att kunna hålla produktionen framåt på en stabil nivå.

Sen finns det naturligtvis poänger med att prova olika grunduppställningar i träningsmatcherna. Dels för försöka hitta den "optimala" formationen och dels för att det ska gå smidigare att ställa om efter rådande matchbild i seriematcherna. Men min uppfattning är som sagt att vi ska försöka spela med mer än en renodlad forward på planen om inte specifika matchbilder kräver annat.
Sunday tycker jag känns självskriven tillsammans med JP på topp för tillfället. Bara det att han verkar skruva in bollar i bortre krysset från 25 meter i varje match är väl skäl nog.

Sunday tycker jag känns självskriven tillsammans med JP på topp för tillfället. Bara det att han verkar skruva in bollar i bortre krysset från 25 meter i varje match är väl skäl nog.

Jo, så är det ju. Är även nyfiken på att se om Emir Smajic kan tillföra något. Men honom har vi ju inte sett röken av än och jag antar att han får räkna med att spela tredjefiolen till att börja med.

Emir har alla "tools". Han kan utvecklas till en god fattigmans-Zlatan
Emir är skadad.
Ja, det har han varit ett tag. När beräknas han vara fit for fight?
på tal om skador. Skulle någon som känner sig ha nån slags överblick kunna ge oss andra en sammanställning över de som just nu är skadade och ungefär hur länge dessa beräknas vara borta? Har tappat kollen känner jag.
emir: ingen uppgift mer än "skadad"
blomman: har spelat lite men rehabar fortfarande
bringan: rehabar , har fortfarande inte spelat i match, kickat boll på träning
erik zettergren: verkar fullt frisk
haisem ismail: dito
gallo: nån småskada, har jag för mig

det där är mina tolkningar av de få uppgifter som funnits.
Vad fan är 14.00 på en måndag för tid!? Orkar inte vänta ända till den 10e...

EDIT: Eller nähe, det är påsk nästa måndag ja. Det var inget!
Taggad till måndagen! Ska vi bränna då? Jag kom nu på att jag är bortrest när det är genrep.
Det var väl jävligt klantigt? Vi får väl ta det på måndag istället.
Planerade in det nyligen. Det går faktiskt före en t-match. Pyro på måndag då!
inför iks-iks i morgon: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=10402&ptid=1198&nav=100
Hur blir det, är det inget intresse för matchen här bland Västra?
Verkar inte så. Vi är väl fyra eller fem som sagt att vi kommer, men det är ju lite fattigt. Vi får ta det i cupen på fredag istället. :)
ah.. preliminärt cupmatch nu på fredag alltså. =/
Ok, då skjuter vi på det där då. Är cupen nu på fredag ( :o ) missar jag den troligtvis. :/

Fast jag ska givetvis kika på dagens match, i alla fall. Ses.
Den som sitter och firar påsk i nån värdelös skog kan kolla in på Sleipners hemmis för en minut för minut-uppdatering. Dessutom lite lagom inför-info. Sen kanske Gaffa twittrar också, vem vet...

http://www.iksleipner.se/?page=inlagg_nyheter.php&menyid=6&id=48369&huvudkontoid=61

Västras stilpoliser kräver att låtarna på årets lag-CD snarast offentliggörs.
Cupmatch på fredag? Är det spikat eller?
Nej, inte än. Men det lutar starkt åt det. I helgen i alla fall, tror jag är, typ, spikat.
Fan vad opepp man blev på fotboll. Vädret.

Nåja, temperaturen har stigit. Det var +0.8 kl 09:30, nu är det +1,7. Om det bara slutar snöa lär ju inte snön ligga kvar. Sen har vi ju vår skrytsamma uppvärmda konstgräsplan som bör kunna tåla lite snö.

Det blir en jäkla bra värdemätare detta.
Nån som var där och kan ge en nykter redovisning? 1-4 låter ju som om man har en hel del att slipa på.
reff ligger förstås uppe (http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9778&ptid=1508)
eller http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=9778&ptid=1508
Inget man sover gott av....
Värdelöst, när börjar bandyn?
Det var kul att se ett mål och höra en ribbträff. Annars var matchen förhållandevis underhållande och att det blev en stortorsk är inget jag direkt går och grubblar på. Träningsmatch som det var.
Hade Sunday satt sitt friläge (det måste ha varit svårare att missa än att träffa mål i det läget) till 2-2 hade vi vunnit.
Målen var precis som Gaffa skriver resultat av individuella misstag. Dock hade 2-1-målet kunnat avvärjas av en starkare högerback.

Siris var pigga i inledningen men tappade med tiden allt vad eget spel heter. I andra halvlek var det bara långa bollar på target-sunday, eller felpass på mittplan.
Erik z och Sunday var bra. Även de tre mittbackarna skötte sig i princip ok. Resten var inte dåliga, men hade inte sin bästa dag den sista timmen.

Med detta lag kommer man att få det mycket svårt i cupen. Jag tror att vissa förändringar måste till för att hamna på den övre halvan av serien. Kompetensen finns nog i huset, närmare bestämt sjukstugan.
Andra halvlek var riktigt värdelös faktiskt. Första halvlek var faktiskt rätt bra. Sen ska ju Sunday bara peta in den i öppet mål och Z-Erics kanon hade med flyt kunnat gått ribba in, liksom.
Håller absolut inte med om backarna. Den enda av de tre mittbackarna som såg bra ut i den här matchen var Storm. Fernet gjorde för ovanlighetens skull en ganska dålig match, likaså OZ. Förstår inte varför så många gillar att stå och peta på bollen i straffområdet istället för att RENSA UNDAN SKITEN.
ingen match mot esk på lördag trots allt: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?nav=100&id=10436&ptid=1198

Trist!