Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

IKS - VBG tis 17e nov

Lite av en nyckelmatch känns det som!

Vänersborg vill vi helst ha efter oss när tabellen slutsummeras om vi skall ha bra förutsättningar för ett lyckat slutspel.

VBG har dock öppnat rätt starkt i år och all eventuell underskattning undanbedes å det bestämdaste!! Eriksson x 2 (Henrik och Andreas), Röing, VW, Englund och Koch är inga dåliga spelare! Dessutom finns ju en viss (många gånger omgärdad av blåsvarta rykten) Pasjkin i laget!

Tror på bra publiksiffra! 2011 !! Hoppas på en seger men tror de blir jämt! 6-4 till blåsvart!!

Heja Sirius!!!

Viktig match, precis som den på fredag. Sirius är starka på Studan och Väners har bara gjort 2 mål på de två senaste matcherna så jag tycker det känns 50/50.
Olsson, från Falun... ska visst också vara bra, enligt Olle G. Kommer ihåg att Henrik Eriksson har varit skitbra då jag har sett honom. För två år sedan var han en gigant på mitten och fick mycket ytor = inte bra. Men Sirius är mycket starkare idag än vad laget var då. Hoppas på en jämn match där Sirius vinner med några mål.
6-4 it is. Publiksiffran landar på 1666. Hade ju rätt sist.
9-2
2975 betalande
Jag måste dessvärre jobba, men én sak som var knepig på Vetlandamatchen var ju att kioskpengarna gick till hallbygge. Någon som orkar kan gärna reda ut huruvida det gäller alla kiosker och om det är en trevlig träningshall eller en ond match-hall som sponsras. För det där känns ju surt liksom tycker jag.

Ett alternativ kunde ju vara att man fick bestämma i kassan vart pengarna skall gå, typ a) bandyhall b) JAS-projektet och svensk vapenlobby och c) IK Sirius. (På så sätt kommer alla de som velar mellan a och b att kanske landa i c, tänker jag)

Måste man börja med termos?
Stålarna går till träningshallen. Matchhall ligger flera år fram i tiden. Varför inte kolla på http://www.bandyhall.nu/
Jag stöder träningshallen 100%.
"Studan 2017" låter obehagligt. Trodde det var guld 2017 som gällde och att man inte skulle behöva fira den i någon fjantig hall. Träningshall är okej, men inte mer än så tack.

Kioskpengarna går för övrigt till bandyalliansen, i alla fall pengarna som fås in genom inomhuskiorren.
Stöder också träningshall till 100% men matcher på studan tack! Sirius sår i 1.65 som högst (expekt). Den känns lite hisnande med Blåsvart som 60%-iga favoriter. Samtidigt är det nog befogat med tanke på den grymma hemmastyrka Blåsvart uppvisat senaste åren. Bara VSK och Byn som vann på Studan i fjol om jag minns rätt. Färdigjinxat för idag, syns väl på Alexander i morgon?

9-2
2975 betalande

Kramis är negativ.

<<<det blir 11-1 och 3014 i publiken

Alexander innan.
7-4 och 2027 i publiken
Är på Alexander strax före 17:00
Så ja, nu taggar vi med Sylvia Vrethammar - Blåsvart samba från -71. Så fuckin' mentalt!!!
2027 i publiken, givetvis
Hoppas det kommer fler än 1500 vilket är vårt hemmasnitt så här långt.
Jag har lyckats "lura med" en kompis så jag uppgraderar mitt publiktips till 2012.
Nu får det för i helvete sluta regna. Bör iofs inte bli någon nederbörd nu framöver enligt yr (http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala/time_for_time.html), hoppas de har rätt.
Det blir blött och konstigt för hallkillarna från Vänersborg. Dom ba, "Pallante, snubbe".
Vänner, vi har just sett nya roliga Vänersborg!

Visst, dom spelade smart men det var ingen fröjd för ögat.
Om jag ska vara ärlig så var KVBS och VBK lika tråkiga. Motståndargängen har helt enkel en otrolig respekt när de kommer till Studan. Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och tar poäng - det stämmer ju. De flesta lagen, förutom de inom ~bigfour~ kommer hit med åtanke att grisa till sig en poäng eller två.

Trögstartat Sirius kom i gång i andra halvlek. Lite segt tempo, men Sirius är ett bättre lag än Väners. Och rättvisa skipades. Men det var ju inte den roligaste matchen, misstänker att isen inte var den bästa heller... I alla fall, otroligt skönt, viktigt och roligt med två poäng. För vi är Sirius!
Alla segrar räknas!

Tycker dock att Blåsvart är det klart bättre laget och segern som sådan får betraktas som rättvis även om VBG var giftiga i sitt "långa" spel och hade rätt många vassa chanser (vilket ju iofs även vi hade).

Tabellen ser rätt trevlig ut så här innan Byn-VSK gör omgången komplett imorgon.

För övrigt önskar jag att Viktor får drämma dit några pytsar mot Broberg så inte "frilägesmissarna" börjar sätta sig på självförtroendet...
Ruggigt starkt att vinna denna match. Grymt skön inställning i blåsvart. Ett par häftiga uppåkningar av John Nilsson att notera. Det ser väldigt tryggt ut med tanke på hur tidigt på säsongen det är. Hellqvists pipa är inte att leka med.

Tack Sirius!
Bra drag på Er!

Tack, x17!

Hörnskytt igen? Vart är världen påväg?
Hörnor ja. Kuligt att Wiberg hängde dit en. Vi har ett vasst sparkapital i hans bössa, hoppas han kommer åt lite oftare. Första säsongen i Sirius laddade han ju på bra från alla möjliga vinklar. Lirar ju mittfält numera iofs men han får gärna fortsätta kruta in hörnor.
Kul att Wiberg Sudden och Nilsson börjar vakna till, känns som det finns lite sparkapital där.
Sälen i fin form i dag igen
Hyfsat drag på Västra trots något seg match och pissigt väder och tisdag, när får vi en fredagsmatch?
Skoj att IFK verkligen inte kan göra hörnmål. Hittills endast två hörnreturer som gått in i mål för deras del. Våra hörnor är inte så mycket bättre heller iofs, men som sagt känns Wiberg som en intressant hörnskytt. Och mot ruslag som Väners vill jag se den patenterade Ubbe-varianten någon gång per match. ;)

Wibben har sett väldigt pigg ut efter ögonskadan, tycker jag. John har varit seg, men börjar nu hitta sköna soloräder.

Ge oss en fredagsmatch!
Farbror, jag sköt ju en del hörnor i grönvitt med bra procent.
Tack för ännu en skön seger!

Vinst borta mot Broberg och en riktigt skoj vecka väntar.

Borde kunna bli ordentliga publikmatcher mot VSK och Villa. Hoppas Uppsalaborna lägger fram portfölj och långkalsingar redan nu.
Jag missar både VSK och Villa. Grrrr.
Inget skönspel direkt, men isen verkar ju uppenbarligen inte vara i bästa skick. Och en seger är ju en seger för fan. Kändes konstigt med ett lag med ett lag som rusade...

För övrigt, Sälen är bäst.
Ja sälen har verkligen gjort två heroiska matcher i rad nu. Hoppas hans underbara form håller i sig.
[link=http://www.youtube.com/watch?v=9xuxgit1H30&feature=autoshare_twitter]Filmsnutt från unt[/link]