← Sirius Bandy
Broberg - Sirius (sön 22/11)
Joint
· 2009-11-17 23:52
· 9939 visningar
Vi slipper Elitseriens fulaste spelare. Robin Redin är avstängd efter att först dragit på sig en bentacklingsutvisning för att sedan på övertid (när matchen redan var avgjord) helt hänsynslöst bentackla en Villait som sedermera resulterade i grovt matchstraff.
Har lite taskiga vibbar vad gäller Sirius och Hällåsen, men 2 p vore gött!
Kan bli en tuff match i matchen mellan Sälen och Wasberg.
EDIT: Matchdatum flyttad, därav ändringen i topic.
Och vill man se denna match på plats så finns det en plats kvar i minibussen. För info, se Minibuss-tråden. Kom igen!
Broberg borta känns ju sponatant sjukt svårt. Vårt bortafacit känns ju inte heller sådär jättebra hittils. Får vi med oss en pinne så är jag mer än nöjd.
Jag kör på i positiv anda och satsar på en uddamålsvinst. 5-4 till de blåsvarta.
#3 ·
Joint
· 2009-11-18 17:54
Tror på 4-3 till de goda.
#4 ·
ex17
· 2009-11-18 19:44
Enligt uppgift från Janne L (lagledare) är matchen inställd pga isproblem. Framflyttad till den 22 nov. Mer info kommer säkert på officiella.
#5 ·
ex17
· 2009-11-18 19:44
Enligt uppgift från Janne L (lagledare) är matchen inställd pga isproblem. Framflyttad till den 22 nov. Mer info kommer säkert på officiella.
Ähh det är bar å åk...
Kan inte Sirius få vinna på WO i stället? Men, seriöst, vilket sanslöst fiasko.
#8 ·
John
· 2009-11-18 20:14
Mäh totalt opäpp!
På jävla söndag (då deras is tydligen är bra helt plötsligt) kan jag inte åka nånstans. Allra minst till Söderhamn.
#10 ·
Sutra
· 2009-11-18 20:20
Då får de väl komma till oss. (Vi har ju fin is, även om spelarna gnällde igår. Men vad vet spelare om såna saker...)
Hur som, sånt här är så knasigt med bandy. Jag tycker det är ganska självklart att om ett lag inte kan arrangera sin hemmamatch måste motståndaren få rula, alternativt hemmalaget kastas ut. Vad är logiken i att Broberg får flytta matchen till när det nu passar?
Precis. Vi får väl börja med den finten nu när vi har sån tunn trupp. Eskhult förkyld, "Nä, ledsen grabbar, dålig is. Vi ringer när ni kan komma över. Kanske i övermorgon."
Matchen flyttad till sön kl. 17 enligt officiella. Det var väl nån viktig spelare i Broberg som var magsjuk eller nåt.
Jag tror det är ett PR-trick från hallobbyn. Eller så är det egentliga skälet att hela Brobban gick och tog griskanylen framför Söderhamns barnfamiljer idag, och därför kommer att ha gummiarm tills på lördag.
(Ni ska se att Brutale Bobs avstängning bara varade till lördag också...)
#14 ·
RRR
· 2009-11-19 07:46
Det är något som luktar surt i Söderhamn, och det lär väl inte vara nån nedlagd pappersmassefabrik
Arrgh, jag som hade köpt tågbiljetter imorgon! Man blir ju bara för trött.
Stäm dom! Det är fan för patetiskt att flytta matchen med så här kort varsel.
#17 ·
ex17
· 2009-11-19 11:55
Med hall hade troligen detta aldrig hänt.
Och utan edsbyns svartbygge hade vi sluppit höra tjatet om hall.
Jag tror dom myglar!! Halva laget ligger i influensa!!!
Hade dom haft hall hade dom skyllt på att det varit för varmt i den!
#20 ·
haze
· 2009-11-19 12:07
Vill minnas att Västeråsbygget hade isproblem under försäsongen.
Äh, att flytta matcher för att vänta in något slags fördelaktigt väder är enbart trams som aldrig hade hänt innan hallhysterin började. På söndag ska det f.ö. regna i Söderhamn om nu det är roligare.
#22 ·
John
· 2009-11-19 12:22
Nu förstörs min fina trend att ha sett alla seriematcher i år. Grr.
#23 ·
RRR
· 2009-11-19 12:42
Hade inte Edsbyns ordförande plöjt in en massa svarta miljoner i hallen i byn hade det funnits is på Hällåsen, då hade de fixat det, nu gnälls det i stället från spelarhåll, fan nu blev jag negativ till hela skiten
Hallarna kommer att snabba på bandydöden! Det är som jag se det osannolikt att så värst många klubbar kommer att ha råd med hallar som bär sig. Dom klubbar som vågar vara hallfria kommer att mobbas av förbundet vilket naturligtvis kommer att utarma sporten ytterligare.
Inte ens dom som vill sitta i pösiga fåtöljer och lyssna på ett skval av reklamradio kommer att se tjusningen i en sexlagsserie.
Vidare är så klart de små hallar som byggs ett farväl till bandyns stora varumärke: Finalen
Snacket om att finalen skall spelas på nationalarenan tror jag inte kommer att realiseras. Pampar inom förbundet har antingen varit kallsinniga till idén i sin helhet eller fimpad projektet med att kräva att bandyförbundet skall stå för de merkostnader det skulle innebära att ha de grunkor som krävs för att kunna ordna is på arenan.
Blä!!!
Bandykyrkan = Svarta pengar
Gurkburken = Pest och pina
Mässhallen i Sandviken = Miljonskulder, sittplats och fullgubbar i baren
Arena Vänersborg = Halva kommunala skolbudgeten och varslade lärare
Bandyhall - ett förfall!
#26 ·
ex17
· 2009-11-19 13:58
Stud IP Hallen = Glada akademiker med polisonger!
Jag tror det är ett PR-trick från hallobbyn.
Jag skulle vilja citera mig själv...
Självfallet är det inte seriöst. Brobergs ansvariga kan spå väder lika lite som alla andra. Vad är bäst, en klar kväll med 8-9 grader plus, eller 4 plus och ösregn?
Vad sätter detta för prejudikat? Vem ska bestämma vilket väder som suger tillräckligt mycket? Sist jag kollade var det domaren som skulle avgöra om det var spelbart eller inte.
Och det här med "om alla hade haft hallar hade inte detta hänt"-resonemanget är bullshit.
1. Innan det fanns hallar överhuvudtaget hade man knappast ägnat sig åt att spå väder 3-4 dagar innan match.
2. Hallar garanterar inte bra is, det är redan bevisat.
(det hör iofs inte till just denna diskussion, men med hallar kan vi glöma framtida festtillställningar som matcherna mot Edsbyn i fjol. Bygger vi en hall som kan ta 6000 pers gräver vi en ekonomisk grav som blir omöjlig at ta sig ur samtidigt som 85 % av alla matcher kommer framkalla torgskräck och kännas som korpen.)
Nu när Broberg fått igenom den här flytten med motiveringen "Vi TROR att det blir dålig is om några dagar" så borde det ju vara fritt fram att flytta sina hemmamatcher hur man vill och hänvisa till att man gissar på att det blir bättre ett annat datum.
#29 ·
RRR
· 2009-11-19 14:35
Jag tror att det kommer att vara kalasis och -20 i Haparanda den 30/12 :-)
#30 ·
Joint
· 2009-11-19 14:43
Hur många matcher får man flytta per år, per lag? Kan ju vara värt att tänka över..
MEn va sjutton..
Ja kan ju inte på söndag..
Måste lämna min plats i bussen..snyft
Man kan ju må illa för mindre. Är verkligen isarna så mkt sämre nu än för 10-15 år sen?
#33 ·
Fluff
· 2009-11-20 05:57
Kanske en hall skulle vara på plats...
#34 ·
ex17
· 2009-11-20 09:28
CarlApan --> Jag tror faktiskt det. Det regnar mer än tidigare, i alla fall är känslan det.
I UNT säger Söderman att Studans aggregat klarar upp mot 20 grader!!
Därav konstaterar jag att vi inte behöver bygga några hallar alls i Sverige. Det räcker gott med att förbättra isaggregaten. Det är sällan det är +20 grader i Sverige mellan oktober och mars!!
#36 ·
RRR
· 2009-11-20 12:00
borde gå att kolla ganska lätt om det verkligen regnar mer nu än tidigare, sommartid har det ju varit torrt som faen de senaste åren, i alla fall i Uppland
klimatmodeller som finns säger i alla fall att vi troligen kommer att få blötare vintrar i Norden
Jag jobbar ju en del med sånt och kan kolla upp det! Det stämmer att framförallt vintrarna förväntas bli blötare och varmare i framtiden, och det är ju tråkigt för bandyns del. Jag skulle spontant säga att vi visserligen har det betydligt varmare nu än på 80-talet, men att det inte hänt så mycket med vare sig temperaturen eller nederbörden de senaste 10-15 åren. Däremot startar bandysäsongen tidigare och tidigare!
Rätt!! Om vi startar seriespelet 1:a advent och bättrar på alla isanläggningar, då har vi tid för två månaders försäsong på stor plan, undantaget möjligen Skåne!! Det måste väl för fan räcka!!!
#39 ·
RRR
· 2009-11-20 13:57
Vi kan väl även försöka stärka spelarna så att de inte gnäller över vädret och isen jämt och ständigt
#40 ·
Joint
· 2009-11-20 14:57
Jag tycker att vi kan boka in en helg med Kungälvs trupp. De har väl rätt mycket regn där på västkusten, men inte fan gnäller de. Tvärtom. http://www.ifkkungalv.se/node/871 :)
Ja det är lite väl mkt gnäll och bortskyllningar hela tiden.
#42 ·
Markus
· 2009-11-20 15:56
Jag noterar att följande tre matcher med Uppsalalag inblandade spelas i kväll:
SOLNA-UPPSALA
ÖREBRO-ALMTUNA
TYRESÖ-STORVRETA
Varför kan inte förbunden samarbeta mer när man lägger spelscheman? Var det nödvändigt att lägga en bortamatch även för Sirius? Kunde vi inte ha mött Broberg hemma? Idiotiskt att Sirius ganska ofta spelar hemmamatch samma tid och dag som et annat Uppsalalag, även om det kanske är lite bättre numera med klubbarnas diskussioner sinsemellan.
Nästa gang Eskhult inte är 100 tycker jag att vi ska gnälla pa isen...
#43 ·
ex17
· 2009-11-20 20:49
Jag kan väl säga att även isen på Stud IP är illa ute. Hade det varit match ikväll hade det varit på gränsen med tanke på skaderisken.
#44 ·
Joint
· 2009-11-20 21:19
+1. Isen såg riktigt blöt och sunkig ut på Studan i dag. Ska bli intressant och se hur den ser ut i morgon.
ex17 >>
hela sirius (inklusive du) är mina hjältar...men det här satans j-a gnället om motvind och taskig is....det drabbar väl även motståndarlaget???
Ibland börjar jag funta på om du blitt bortskämd i gurkburken?
#46 ·
ex17
· 2009-11-21 08:30
Det är klart att det drabbar alla spelare. Men vissa lag som inte spelar konstruktivt (typ IFK senast med 98% lyft) förlorar inte lika mycket på det som vi eftersom Eskhult behöver "ok" is för att göra sina grejer. Spelet och underhållningen blir så mycket bättre på ett bra underlag. Fick vi önska skulle vi vilja ha -1, vindstilla varje match och träning. Närmast vi kommer det är hall.
Men den stora faran med dålig is är faktiskt skaderisken. Är isen mjuk "sjunker" man som spelare ner (nu väger inte jag lika mkt som vissa andra) och risken är stor för fot och knä skador. Det är väl den allvarligaste delen med dålig is. Sedan är det skillnad på dålig is och dålig is.
Den sista delen med dålig is är att en majoritet av publiken inte verkar se när det är dålig is och motvind. Att bli utbuad (burop) två hemmamatcher av tre med dålig förhållanden är ju tveksamt. Antingen har publiken fått tokspel efter succen ifjol eller så förstår den inte bättre dvs att publiken inte ser hur underlaget ser ut och hur mkt det blåser.
Jag vet inte om vi gnäller så mkt mer än alla andra om detta. Men nog är det bra mkt roligare att spela på en bra eller ok is och jag gissar att publiken skulle njuta betydligt mer om det alltid var bra is.
Den sista delen med dålig is är att en majoritet av publiken inte verkar se när det är dålig is och motvind. Att bli utbuad (burop) två hemmamatcher av tre med dålig förhållanden är ju tveksamt. Antingen har publiken fått tokspel efter succen ifjol eller så förstår den inte bättre dvs att publiken inte ser hur underlaget ser ut och hur mkt det blåser.
De som buar har riktigt usel koll...men tyvärr finns det alltid sådana på läktarna. Vissa blir aldrig nöjda utan hittar alltid saker att klaga på. Jag blir så förbannad när man hör folk på läktarn klaga på sina egna spelare i stället för att stötta!
Lycka till mot de gulsvarta! Det är väl dags för dig att hänga dit en hörna imorgon...ingen annan gör det ju för närvarande!
Wiberg hängde väl en senast BS? ;-)
Några särskilt samstämmiga burop har det väl ändå inte varit hoppas jag? Att några har dålig koll är väl ofrånkomligt.
Sen är det fascinerande hur dålig koll man kan ha iofs. Efter 0-1 målet senast så fick vi frislag på offensiv planhalva och bollen spelades hemåt, då säger två lirare nåt i stil med: "Dom kan ju inte spela bakåt nu, dom måste framåt. Vi ligger ju för fasiken under."
#49 ·
haze
· 2009-11-21 10:02
"Dom kan ju inte spela bakåt nu, dom måste framåt. Vi ligger ju för fasiken under."
Ah, en klassiker!
Wiberg hängde väl en senast BS? ;-)
Förvisso...men på de fyra senaste matcherna har vi haft 30 hörnor och Wibergs skott är det enda som letat sig in i maskorna. Ingen direkt briljant effektivitet!
#51 ·
ex17
· 2009-11-21 12:25
Men Pirre satte två hörnor i rad kommer dock inte ihåg mot vilka.
[quote1258811180=ex17]
Men Pirre satte två hörnor i rad kommer dock inte ihåg mot vilka.
[/quote1258811180]
Riktigt...men det var ju mot Katrineholm som verkar släppa in "allt" så det känns orättvist att räkna in det i "statistiken".
Heja på, svart och blå!
#53 ·
Sixx
· 2009-11-21 15:54
Jag tror inte att man ska ta för allvarligt på det som sägs på läktaren. Det är inte allt för länge sedan som jag hörde en lirare på fullt allvar skrika "In med Hydas!". Och då antar jag inte att han menade som tränare...
#54 ·
Joint
· 2009-11-21 16:47
Hyddas är lösningen vid måltorka (eller Elvin!?). Sirius bästa målskytt genom tiderna! :)
I övrigt är det "kul" med de som håller käften, men som bara öppnar sin käft för att gnälla. Aldrig heja. Finns några sådana gnällgubbar. Men några organiserade burop från Studan har jag inte hört och det finns det knappast fog för. De som gör det i nuläget kan ta sig i röva. Sen vore det ju kul om fler kunde sjunga och söka sig till Västrasektionen. På onsdag ska vi bära fram grabbarna till en seger i arosderbyt! Krossa Broberg och Gurkorna!!
#55 ·
John
· 2009-11-22 13:16
2-7
842 pers
Borat i bussen hem.
#56 ·
Joint
· 2009-11-22 13:29
Som sagt, 4-3 till de goda. Mickel x2, Eskhult och Fall. 1111 pers på Hällåsen.
Nu börjar det dra ihop sig. Vågar man tro på poäng? Nja, säkrast att låta bli.
Vilken tur att de flyttade matchen från +6 och molnfritt till +4 och ösregn.
Fast man får anta att IKS var tvungna att vara med på flytt så man kan inte skylla på Ramsin direkt.
Man kan alltid skylla på Tramsin!
#61 ·
Joint
· 2009-11-22 16:17
Puta & Krama!
Kvittera nu, för bövelen.
#62 ·
Joint
· 2009-11-22 16:20
Ack. 3-1...
#63 ·
haze
· 2009-11-22 16:26
Edlund 4 mål på 17 minuter mot stackars KVBS.
Kämpa på Sirius!
#64 ·
Joint
· 2009-11-22 16:27
Härligt, Virre! På tiden!
#65 ·
Joint
· 2009-11-22 16:28
Edlund 4 mål på 17 minuter mot stackars KVBS.
Murren är inte mycket sämre han. Ett mål och två ass. Vilken superduo!
#66 ·
Joint
· 2009-11-22 16:31
Maya blev fyramålsskytt mot Motala i går.
Btw, 6-0 till Essajjkåå. Gissa vad? Edlund målskytt, Muhrén framspelare. Såklart.
#67 ·
Joint
· 2009-11-22 16:34
JA!!!!!!!! Härligt, Lasse!
#68 ·
haze
· 2009-11-22 16:34
Härligt Fallen!
#69 ·
Joint
· 2009-11-22 16:45
"Och det blir ingen hörna - domarna korrigerar sig själva efter lite palaver."
Som hände i förra matchen alltså. Ju mer och högre man protesterar, desto större chans är det att domarna korrigerar domslutet. Sänder lite fel signaler, tycker jag. Har domaren dömt ett beslut ska han stå fast vid det är min åsikt. Sen kan det ibland vara rätt med en korrigering, om den assisterande till exempel stod bredvid och såg situationen riktigt bra.
Känns annars som att lagen söker hörna och försöker spela lite på det. Förutsättningarna verkar ju inte vara den bästa för finlir, regn och regn. I första halvlek har det i snitt varit en hörna var fjärde minut.
#70 ·
Joint
· 2009-11-22 16:46
Gash! Trist slut på halvleken. :/
#71 ·
Joint
· 2009-11-22 16:48
Var är alla? Hänger ni på UNT:s jollerchatt? Kom igen nu i andra halvlek!
En poäng eller två skulle sitta fint som snus! Kämpa på! :D
Jobbigt. Fast Sirius brukar vara bättre i 2:a. Hoppas like fuck på poäng.
#73 ·
Joint
· 2009-11-22 17:22
Men orka 5-3 och Hellboy utvisad.
För övrigt, vilken rivstart av superduon:
49:14 9-1 Mål 21. Christoffer Edlund, Sandviken
Passning: 13. Magnus Muhrén, Sandviken
50:16 10-1 Mål 13. Magnus Muhrén, Sandviken
Passning: 21. Christoffer Edlund, Sandviken
#74 ·
Joint
· 2009-11-22 17:29
Och igen:
58:28 11-1 Mål 21. Christoffer Edlund, Sandviken
Två Siriusspelare på utvisningsbänken. Fan, det var inte vad vi behövde i det här skedet. Och där kom en önskvärd reducering, fan vad gött! Wernet och Fall på hugget!
Jobba vidare blåsvart! Firma Edlund/Muhrén är onekligen rätt fascinerande ja.
#76 ·
Joint
· 2009-11-22 17:32
Superduon är ju helt sjuk:
8 13-1 Mål 21. Christoffer Edlund, Sandviken
67:22 Hörna Sandviken
69:07 14-1 Mål 21. Christoffer Edlund, Sandviken
#77 ·
johann
· 2009-11-22 17:34
get in there hellboy!
#78 ·
Joint
· 2009-11-22 17:39
5-5!!! SUDDEN!!! TACK SOM FAN!
härligt!
#80 ·
Sakul
· 2009-11-22 17:40
Sååååååja!
#81 ·
Tifo
· 2009-11-22 17:41
Såja!
#82 ·
Joint
· 2009-11-22 17:43
"Nu har vi dom gubbar"! In med segermålet så är avslutas helgen på bästa möjliga sätt.
och SAIK har passerat 20måls gränsen
#84 ·
Joint
· 2009-11-22 17:48
21 - 1! Hahaha, sorgligt.
#85 ·
johann
· 2009-11-22 17:51
synd för bandyn. vårat 13-1 framstår såhär i efterhand som en bragd :p
h----vete
#87 ·
Joint
kuken!!!! fan!
#88 ·
Tifo
Fan!
#89 ·
Joint
· 2009-11-22 17:53
Slut. Fan vad snöpligt att tappa poängen på tilläggstid. :-(
Nu har Katrineholm gjort ett mål.
F_n, vi fick ett baklängesmål på slutet.
S L
#91 ·
Tifo
· 2009-11-22 17:55
Så jävla bittert med baklängesmål i slutminuterna i båda halvlekarna. Skit också.
Nu gäller det att kraftsamla inför onsdagen och visa att Studan är vår borg!
Pinsamt med KSK för övrigt..
#92 ·
Joint
· 2009-11-22 17:58
Fast Essajjkåå fastställt slutresultatet 22-2. Så sjukt.
#93 ·
haze
· 2009-11-22 18:00
Träligt!
#94 ·
Joint
· 2009-11-22 18:02
Murren: 8 + 8
Grinlund 12 + 1
#95 ·
Joint
· 2009-11-22 18:04
Alltså. Murren var inblandad i 16 av 19 spelmål. Helt sinnes. Vore kul om Eskhult kunde börja producera poäng i likhet med honom. Hehe. ;)
Matchfakta:
Sandviken-Katrineholm
http://www.elitrapport.se/live.asp?gameID=224&homename=Sandvikens%20AIK/BK&awayname=Katrineholm%20Bandy
Sirius-Broberg
http://www.elitrapport.se/live.asp?gameID=219&homename=Broberg/Söderhamn%20IF&awayname=IK%20Sirius
Vet inte hur länge dessa länkar kommer att finnas kvar, men ändå.
Det visar klart o tydligt att paret Edlund/Muhren hade mycket i SAIKs spel.
S L
#97 ·
RRR
· 2009-11-22 18:45
Hedersam förlust, Fan också
#98 ·
Sixx
· 2009-11-22 20:11
En kort summering från Hällåsen...
* Skit-väder (+5, regn, regn och regn)
* Skit-is (pölar med vatten. Inte direkt Eskhult-is om man säger så)
* Skit-belysning (upphängda ficklampor!! Hur f-n är det tillåtet att spela med dessa lumor?)
* Lite tunn support (Vi var 5 pers, mig själv, Krabban, busschaffisen och Sundins föräldrar)
* Kämparinsats! (De blå gjorde det som de skulle. Synd bara att isen inte tillät bättre spel. Synd också på att kommunikationen brast i situationen som ledde fram till sista hörnan).
Jaja, nya tag på Onsdag. Då ska gurkorna få smaka!
#99 ·
RRR
· 2009-11-23 06:57
Tunn support ja, men vad fan tror man när man flyttar matcherna hur man vill hit och dit med en dags varsel
Precis, hade matchen spelats i fredags hade vi ju varit ett gäng på plats.
Och då hade vi garanterat vunnit också.
#102 ·
ex17
· 2009-11-23 11:59
Det skulle vi gjort i alla fall. I anfallet innan har Mickel (som är framspelad av undertecknad!) jätteläge som keepern gör en grymräddning på. Därefter kommer en långboll som vi kan släppa ut men brister i kommunikationen gör att vi är på den och det blir hörna. Hörnan skjuter dem i ribban och slår in returen på volley tror jag med ca 30 sek kvar. Surt som f-n. Ny tag mot gurkorna.
#103 ·
Sixx
· 2009-11-23 13:16
Det skulle vi gjort i alla fall.
Håller med! Chanserna fanns där och rättvist vore nog två pinnar.
Hade isen varit bättre så hade det inte varit något snack!
Tråkigt att det är de fasta situationerna som får avgöra...
Hur många hörnmål fick in, 3..4?!
#104 ·
ex17
· 2009-11-23 13:20
3 men vi gjorde även mål på 2 hörnor.
Det skulle vi gjort i alla fall. I anfallet innan har Mickel (som är framspelad av undertecknad!) jätteläge som keepern gör en grymräddning på. Därefter kommer en långboll som vi kan släppa ut men brister i kommunikationen gör att vi är på den och det blir hörna. Hörnan skjuter dem i ribban och slår in returen på volley tror jag med ca 30 sek kvar. Surt som f-n. Ny tag mot gurkorna.
Surt? Utvecklades ni inte? ;-)
Jag tycker det känns bra att inte tänka på resultat.
#106 ·
RRR
· 2009-11-23 16:13
2027....
#107 ·
Joint
· 2009-11-23 17:09
2027....
Då sitter vi alla i en bandyhall med shorts och t-shirt och kollar elitseriepremiären den 16:e augusti. Och vi gör det om och om och om och om igen. I hela 60 omgångar. Sedan bärgar vi guld..
#108 ·
Joint
· 2009-11-23 17:10
Sedan bärgar vi guld..
Efter en finalserie i bäst av sju - ska väl tilläggas också..
Jag kan väl säga att även isen på Stud IP är illa ute. Hade det varit match ikväll hade det varit på gränsen med tanke på skaderisken.
Apropå skaderisk så var det tydligen så att KVBS målvakt skadade sig efter att ha fastnat i isen. Det gjorde han inomhus i Sandviken.
Han hade bara tur som överlevde. Annar är hallar är döden för sporten....