Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Västerås SK 25 november

Förra säsongen var det endast VSK som Sirius förlorade mot i grundserien och hittills har det sett bra ut på Studan. VSK känns lite "avhuggna" och har möjligen svårt att försvara titeln i år känns det som.

Jag har nyligen fått tag på UNT:s artikel om matchen den 15 februari 1970 på Studenternas och det var då Sirius vann med 14-5 när Göran Angesten gjorde fem av målen. Sirius tog samtidigt den 100:e segern i Allsvenskan.

Jag tror däremot inte att Sirius vinner med 14-5 eller gör 14 mål på VSK, däremot känns det bättre med en uddamålsseger.

S L
Oki min uppfattning är tvärtom. VSK har smugit bakom lag som Bajen och SAIK under försäsongen men har gått bra på senare tid.
de smög rätt bra ifol också och kommer till slutspelet och förlorar finalen mot saik
Jag tror dock på en hemmaseger 5-4, studan är vår!
Är väl lite typiskt VSK att lalla runt lite på hösten för att sedan varva upp. De har iaf matchat mot Dynamo Moskva i går och i morgon. Kan de vara lite möra efter detta tro?
De bör vara lite möra, kan man ju hoppas. Vi har revansch att kräva. Krossa gurkorna!

De bör vara lite möra, kan man ju hoppas. Vi har revansch att kräva. Krossa gurkorna!

Då kanske den där matchrapporten någonting att titta på för dig, Joint.*flinar*

http://siriushistoriska.blogspot.com/2009/11/sirius-vasteras-sk-14-5-15-februari.html

S L
Visst, men det där känns snudd på preskriberat. Vi fick stryk på Studan sist och det är den revanschen jag syftar på. För övrigt en ruggigt dålig publiksiffra för 39 år sedan. Denna match ska det fan komma 2000+ och kolla. Det är minimum! ;o)
Ja jag tycker 5-4 var ett gångbart resultat jag också. Hoppas också på över tvåK. Beror kanske lite på hur matchen går idag också.

Vinst mot gulingarna. 2296
Förlust. 1599
Det var en dåligt publiköverlag den där dagen 1970 eftersom ingen match hade över fyrsiffrigt och inte ens 800 åskådare på en match. Skälet ansåg vara TV:n som visade "mängder" av sport den där dagen.

Jo, vi hade ju drygt 1700 mot Vetlanda och lite sämre dom andra två, jag håller med att publiksiffran bör komma upp till 2 000 åskådare.

S L
Jag kan skriva i denna tråd, tror och hoppas på en seger på onsdag.

S L
bara det kunde bli lite bandyväder ute så man fick lite känsla för vinteridrott, just nu vill man bara gå i ide.
Sedan bör Studan göra någonting åt den kortsida som "vetter" mot fotbollsplan, det är väl inte så kul att glida ut mot asfalten och det är nog någonting för vaktmästaren att tänka på. Fint väder, mycket och bra publik och en Sirius-seger hoppas man på till onsdagen.

S L
Låt asfalten vara... varför kan jag inte avslöja.. ;-)
Har ni grävt ner en skatt under den?
Ännu en anledning att skippa hall alltså! Där finns ingen asfalt!
asfalt är bra för skridskorna...
vi förstår varandra RRR!
Spelarna som hamnar på asfalten riskeras ju att skrapa bort spelstället.*skämt*

S L
Har en ny kollega från Enköping, som älskar Västerås. Ni hajjar.

Vinn är ni hyggliga!
Ingen buss från Västerås, svagt...
Det är hallens fel, gurkorna har blivit förslappade! Hoppas detsamma gäller spelarna.

2000 pers och vinst med 6-4 efter mål av Fall, Eskhult, Mickel x3 och Virre tycker jag låter trevligt.
det är nog lättare för gurkorna att ta egna bilar i alla fall
pytten puttrar och peppen är total.
Vilka ska ner och öla på Alex? Jag är där ca 16:30. Känns bra. Tror inte vi vinner men snart är det dec och lite enklare/viktigare matcher.
Alexander 16:30 är givet.
Dagens väderprognos:

onsdag kl 19 Skyet 0 mm 8° Laber bris Laber bris, 6 m/s fra sør6 m/s 991 hPa

onsdag kl 20 Regn 0,4 mm 8° Laber bris Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest6 m/s 991 hPa

onsdag kl 21 Regn 0,5 mm 8° Laber bris Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest6 m/s 990 hPa

Hoppas isen håller!
Jag kommer smygandes vid 17.30
Inför skrivet av Hr Erlandsson finns nu på offsella. Han verkar ha blivit inspirerad av gamla nr av Idrottsbladet 1947 med tanke på denna mening:
"Även om vädergudarna inte verkar stå oss bi idag heller så kan man hoppas på en ny klassisk drabbning mellan de båda Aros-antagonisterna [...]"
Ojdå, tänkte inte på hur stofilt det blev.
Kanske har det fallit bort något ord ur denna ngt kryptiska mening också "Många har fortfarande publikfesterna mellan Sigge Lomanovs Sirius och bröderna Johanssons VSK." Kanske skulle avslutats med på näthinnan eller dylikt.
Vi slipper Jonas Nilsson ikväll: http://vlt.se/sport/bandy/1.652147-hjarnskakning-stoppar-nilsson
Samt en ordinarie VSK-back...
Tungt avbräck för VSK, desto trevligare för oss!
Jag har förhoppningar om ett kryss. Så dagens tips blir 3-3 i en jämn och tät match. Fallen, Wibben och Mickel delar på målandet. Publik? Ja, visst fan borde det komma många i detta arosderby, men jag sänker mina förväntningar efter söndagens snöpliga förlust i kombination med halvtaskigt väder så jag säger 1456 i publiken.
32 svar i denna matchtråd, kontra ynka två stycken på vskforum. Intresset från deras håll verkar svalt, men vi ser till att sjunga ut de gurkor som kommer. Värm struparna!
ThomasD: Det har du rätt i. Men korrekturläsning är ingenting för mig, nu håller jag ju sidans läsare vakna istället!
Alltså. I dag har både Sirius Bandy och Sirius Innebandy hemmamatch. Kan inte ens IKS se till att kommunicera med varandra innan de lägger spelschema? "Superonsdag" in my ass!
Ser ju finfint ut med 3-0 i paus. Håll i detta please....
Så jäkla läckert med gurkkross!
Så det kan gå när man vant sig vid salsgolv, blir väl värre när alla måste ha skiten dvs en hall...

Byn gick på samma mina mot Villa...

Gött mos oavsett, gurkvals som heter duga :)

Låt asfalten vara... varför kan jag inte avslöja.. ;-)

Efter i kväll så förstod jag varför...
Den funkar bra att brottas på! :)
Varför var inte haze där? Man saknade ju honom. Men det var ju rätt kul ändå. Får duga som onsdagsunderhållning.
Så göra vi när vi krossar Gurkorna! Underbart!
NP: Protes-Bengt "Skalad gurka". 1:a press så klart. Svår. Dyr.

Varför var inte haze där? Man saknade ju honom. Men det var ju rätt kul ändå. Får duga som onsdagsunderhållning.

Du kan ju få några alternativ att fundera på

Alternativ 1:
Jag föredrar att följa matcherna via UNT. Man vill ju helst läsa alla begåvade kommentarer live.

Alternativ 2:
Jag tycker inte om Studan. Avvaktar tills vi spelar i hall.

Alternativ 3:
”Bonde söker fru” vill man inte missa.

Alternativ 4:
Dunderförkyld med feber .

...det var ju bra att ni hade kul ändå :-)

Att hålla nollan mot svenska mästarna är för övrigt riktigt häftigt! Villa på lördag, nu borde medgångarna kommit över SAIK-matchen va?

Känns skönt faktiskt, vet inte när vi höll nollan mot VSK sist.

S L
Nu har man lugnat ner sig från segerruset lite men fan denna match hamnar ju på topp-10-listan på bästa Siriusupplevelser. När vi står pall, utan en hall, då vill jag vara på Studan. Jag älskar det! Vissa snö- och regnmatcher är helt enkelt oförglömliga.

Tobias Lindberg får nog lära sig att fria offsides någon gång. Visst, vissa offsider var solklara men sedan tyckte jag att 6-7 stycken såg ytterst tveksamma (t.o.m felaktiga) ut. Sjösten hade ju några underliga beslut också, inte minst utvisningen på Eskhult i början, där Joneby skulle åkt ut också isf.

Hur som helst, så extremt jävla najs! Tack som fan alla! Bra drag också (inkl A-laget a.k.a sambaorkestern).
Tack, skön seger och revansch för den seger vi missade mot Broberg. Grymt drag som vanligt hos VSS.
Tack själv Persson! Och hela fantastiska Sirius! Er revanschlusta är grym. Otroligt starkt. Läge att ta ned Villa på jorden på lördag. ;)
Jag är för hall nu. Klippt från UNT:

"Siriusmittfältaren tror att det usla höstvädret har bidragit till ljumskproblemen.
- Det sliter oerhört mycket att åka på tung is, och vi har tränat på tung is ganska länge nu, säger Eskhult som räknar med spel på lördag."

Jag vill se Eskhult i tio år till. Därför vill jag ha hall.
Helt fantastisk jävla match! Eskhult kan gärna få en hel hall för sig själv, bara han inte använder den till något annat än träning.
Jag är för hall nu. Klippt från UNT:

"Siriusmittfältaren tror att det usla höstvädret har bidragit till ljumskproblemen.
- Det sliter oerhört mycket att åka på tung is, och vi har tränat på tung is ganska länge nu, säger Eskhult som räknar med spel på lördag."

Jag vill se Eskhult i tio år till. Därför vill jag ha hall.

Träningshall, ja. 90 min i veckan ska väl ljumskarna palla?
Sagolik match! :)
Vad då i veckan? Vi har ju i snitt två matcher i veckan tror jag. Hall vill jag ha, går nog att göra bra utan att det känns tråkigt. Kanske med öppna portar utan nån speciell uppvärmning? Behöver inte vara jättedyrt.
Underbart!
Var VSK trötta o oinspirerade, eller fick vi dem att framstå som det?!?!
Smart genomförd match från början till slut.
Linjemannen blåste av Broberg felaktigt fler än en gång, (D e min subjektiva bedömning) riktigt tröttsamt...
VSK såg loja ut.
Makalöst trevlig kväll, trots att man blev dyngsur till slut!

Andra halvlek måste höra till topp tio bästa listan som Sirius har presterat?
Här tror man att VSK skal komma ut som hungriga tigrar efter paus men blåsvart ger inte bort något och dominerar totalt! Stort!!

Vilka insatser av killarna!
[list]- Sälen...överglänser ju Körling flera gånger om! Hålla nollan mot VSK!! Ståpäls!
- Kyller...alltid lika lugn och säker!
- Pirre...makalöst bra idag!
- ex17...fantastisk försvarsinsats, osannolika hörnrus (hur vet du vem som skall skjuta hela tiden?) + snygg "uttagning" av Nordström
- Werner...kanon i andra halvlek när isen var mer åkbar!
- Larsa...grym, bara synd att han inte fick hänga dit en också!
- Hellan..."Va, regnar det? Det har jag inte märkt!" Smittsamt energisk!
- Wiberg...felfri och tryggheten själv numer!
- Eskhult...hur beskriver man en sån lirare? 4-0 målet magiskt!
- Nilsson...nu börjar vi känna igen den låga tyngdpunkten i åkningen igen. Formen riktigt på G nu?
- Sudden...mr 100% fick hänga dit en i dag igen!!
- Viktor...bara linjedomaren ifrån en plats i målprotokollet!
- Jakobsson...börjar se allt mer modig ut! Ett par läckra pass också!
- Mickel...blir bara bättre och bättre!!! Vilken mörsare på 2-0!!
[/list]
Om det bara kunde sluta regna snart så blir det över 3000 på lördag mot Villa!!

Just nu smygtrivs man litegrann!!!
Bra spelarbetyg, instämmer i typ allt. Junisen tycker jag inte har visat så mycket tidigare, men i dag bidrog han med ett härligt jävlaranama och som sagt ett par läckra pass. Wibben har verkligen växt in i sin nya kostym på mittfältet! Hellboy, vilken jävla karaktär!! John började säsongen lite trögstartat, men formkurvan pekar uppåt! Vill dock säga att vårt kollektiv, laget som helhet, är genuint. Det är ju inget nytt iofs.
Wiberg och Hellboy börjar bli riktigt samspelta nu, väntar lite mer av Sudden och Nilsson men det kommer väl när norrlandsvädret sätter in i januari
Ang hall i Uppsala så är det i dagsläget ganska ointressant om man är för eller emot hall eftersom det ligger så långt in i framtiden. Nu gäller det att få till stånd träningshallen. Såg att en brillorm från (mp) var odelat positiv men senast jag kollade så sitter de ju i opposition. (sd) borde väl vara för träningshall, bandy är ju svenskt och bra. Bara Sirius kastar ut den där mystiske Kaveh som inte ser så där jättesvensk ut. Hoppas ändå Alliansen (host) kritar på beslutet nu i dec.
ren glädje
Nu sparkade vi ju upp publiksnittet till 1462 om jag inte räknat fel. Kommer det 2500 på lör så börjar ju snittet se bra ut.
Magisk afton på Studan! Tack alla!

Känns skönt faktiskt, vet inte när vi höll nollan mot VSK sist.

S L

Öh 4-0 förra säsongen räknas inte eller?
4-1 blev det i Gurkburken.
Lite trist igår att det verkligen inte var någon representation från Västerås på plats på Studan, har de blivit så bortskämda därborta att de bara går på finalerna numera?
För vi är Sirius och Studan är vårt hem.... !!

Bandy på denna nivå måste vara den ultimata publikunderhållningen, och avnjuts naturligtvis utomhus.

Lyckorus fram till lördag då Elitseriens hittills hetaste match väntar.

Har en ny kollega från Enköping, som älskar Västerås. Ni hajjar.

Vinn är ni hyggliga!

Tack så mycket. Ljuvlig dag på jobbet!

Sant. Hur kan man minnas så fel...?

[quote1259256568=Brukarn]

Objection! Speculation!
[/quote1259268254]
Objection! Hearsay!