← Sirius Bandy
Lör, 28/11 kl 16.00: Sirius - Villa
Joint
· 2009-11-25 21:48
· 7469 visningar
Efter segern mot svenska mästarna (mesta mästarna) så väntar nu en ny tuff uppgift mot obesegrade serieledarna Villa.
Tyvärr, tyvärr, tyvärr blir vi tvungna att klara oss utan Eskhult. Ljumskproblem, isen sägs vara en bidragande orsak till den skadan. =(
Men vad fan, nu tar vi ned västgötarna på jorden!
Inga kan stoppa oss på Studan. ;)
#1 ·
Sakul
· 2009-11-25 21:53
Fast till UNT säger ju Eskhult iofs att han räknar med spel på lördag, han ska bara träningsvila litegrann.
Villa blir tufft. Men vafan, på Studan är vi oslagbara.
Aha, jag läste fel bara. :P Vilken tur.
#3 ·
Joint
· 2009-11-25 22:03
Phew, det var ju bra det då. KRIGARE!
#4 ·
RRR
· 2009-11-26 07:10
Dags för Sudden att ta över då, jag är inte orolig
#5 ·
haze
· 2009-11-26 09:40
Intressant att se hur "tipsextra"-starttid kommer att funka publikmässigt. Ser ut att bli ok väder i alla fall och det verkar komma en buss med Villafans. Kan inte minnas att Eskhult missat någon tävlingsmatch sen återkomsten i blåsvart?
Bandyfest på Studan!
Maya dyker upp och kollar på matchen. Han kanske kan hoppa in i laget lite också?
Missade han inte nån match pga familjeärenden?
#8 ·
Sutra
· 2009-11-26 15:54
Jag tror att vi bryter deras segersvit. 5-1. 2005 betalande. Blöta snöhögar.
Vi är omutbara på studan. 6-5.
1987 pers.
Nån gång måste ju Villa förlora.
5 grader och inget regn på lördag enligt pajsarna på SMHI.
Hoppas att hemmasviten håller sig.
S L
#13 ·
Fluff
· 2009-11-27 07:33
Jag gillar dagens matchannons i UNT "100:- för en villa"
5 grader och inget regn på lördag enligt pajsarna på SMHI.
Perfekt då har villa inte en chans. 6-0.
#15 ·
Joint
· 2009-11-27 13:10
4-3. 2009 åskådare. 2027 pers om vi räknar A-lagarna som dyker upp i halvtid.
#16 ·
Joint
· 2009-11-27 13:12
Villa - Sirius 2001. Schysst tackling i början av en Siriuskrigare...
http://www.youtube.com/watch?v=9RUE6qDIcwI
Såg ut som om det var #2? Tio Ryssar?!
#18 ·
haze
· 2009-11-27 13:34
Såg ut som om det var #2? Tio Ryssar?!
Det gör ont att möta Josse!
#19 ·
John
· 2009-11-27 13:37
Att inte villaiten gick av.
3-6 inför 1863 åskådare. Om inte Villa förlorat hittills lär dom väl inte göra det nu heller?
#21 ·
Sakul
· 2009-11-27 14:57
Hah, de har ju inte varit på Studan än. Då är det ju inte så svårt att vinna allt...
Ungdomlig optimism. Tryggare att vara gubbigt negativ för då kan man bara bli positivt överraskad.
Jag blir positivt överraskad varje gång Sirius tar poäng. Konstigt nog blir jag även besviken varje gång Sirius förlorar poäng. Jag vet inte hur jag tycker helt enkelt.
Återigen få man se om Sirius fina hemmaform håller i sig, fast Villa kommer hit utan poängförlust och det lär nog bli jämn så in i tusen.
S L
#25 ·
Sixx
· 2009-11-27 18:09
Tror att Villas segersvit har stigit dem åt huvudet...
5-2 till dom goda.
Eskhult x2, Sundin, Mickel och Wiberg.
Publik: 2106
#26 ·
John
· 2009-11-27 18:20
Dags för Villas årliga genomklappning
12-1
2432
#27 ·
Sixx
· 2009-11-27 18:34
Morgondagens väderprognos från våra vänner på yr.no:
lørdag kl 16 0 mm 5° Svak vind 3 m/s 995 hPa
lørdag kl 17 0 mm 4° Svak vind 3 m/s 995 hPa
lørdag kl 18 0 mm 4° Lett bris 4 m/s 996 hPa
Förhoppningsvis påverkar inte temperaturdroppet mellan kl. 4 och 5 glidet negativt?
Tror på john och sixx gul snö kan vara öl så chansa säger jag.
Inte spec bakis. Lördag och bandypäpp. Kan livet bli bättre än så här?
Jag är vidrigt bakis men går på det igen nu.
Bra där jonas. Du vet hur man vänder motgång till medgång.
#32 ·
John
· 2009-11-28 10:52
Välkommna till min personliga tentafest på alexander runt 14.30 snåret.
SÅjA!
Låter bra det, John, men räkna inte med mig. För seg i dag. Kommer till avslag ca. Süp ner Maya totalt.
#34 ·
Tifo
· 2009-11-28 11:43
Jag kommer ner för en frukostpizza och en frukostöl!
#35 ·
John
· 2009-11-28 11:56
jag flyttar min tentafest också ses på studan
#36 ·
Tifo
· 2009-11-28 13:20
Wtf!? Är det ingen som ska till Alexander plötsligt?
Man får väl vara nöjd med de två sista matcherna. Det är ju bara skit att jag missat dem...
#38 ·
RRR
· 2009-11-28 18:26
Idag var det riktigt vackert, vad ska Villa skylla på? Västerås skyllde på vädret
#39 ·
Fluff
· 2009-11-28 18:46
Mycket vackert! Vilket försvar, vilken offensiv - Mumma
Har blåsvart Nr 18 Johansson spelat i A-laget tidigare? Riktigt fin skridskoåkning där.
Idag var det riktigt vackert, vad ska Villa skylla på? Västerås skyllde på vädret
Att de gjorde sämsta matchen för säsongen är ju en klassiker. Alla lag har sån otur när de kommer till Uppsala.
#41 ·
haze
· 2009-11-28 18:58
Bandy - världens vackraste sport utförda av världens vackraste lag.
Sälens straffstatistik denna säsong är sanslös, måste kollas upp!
Mickels 6-1 är ju sanslöst. Man gör inte såna mål.
Har blåsvart Nr 18 Johansson spelat i A-laget tidigare? Riktigt fin skridskoåkning där.
Är inte hundra, men känns som att han har varit avbytare nån match tidigare också. Hugo är förnamnet och han kan nog bli nåt. Spelade i UNIK förra säsongen efter att IKS då tyckte han behövde utvecklas i en lägre division innan det var dags att ta klivet upp.
#44 ·
haze
· 2009-11-28 19:23
[quote1259434192=RRR]
Att de gjorde sämsta matchen för säsongen är ju en klassiker. Alla lag har sån otur när de kommer till Uppsala.
[/quote1259435971]
Att Villaiterna var mätta efter urladdningen mot Byn verkar vara en av de vanligaste bortförklaringarna. Lite småkul med tanke på att Sirius spöade Svenska Mästarna samma dag.
11-2 mot VSK och Villa!!!
Rädd att det är för bra?!?!
Svårgubbat just nu!! Särskilt när vi totalägt de två senaste matcherna, mot två tänkta semifinallag!
Men snart kommer nog skadorna på allvar! (Vilket gör det extra roligt att se att Hugo och Jacobsson gör ett riktigt gott jobb på den här nivån).
[quote1259434916=Fluff]
Är inte hundra, men känns som att han har varit avbytare nån match tidigare också. Hugo är förnamnet och han kan nog bli nåt. Spelade i UNIK förra säsongen efter att IKS då tyckte han behövde utvecklas i en lägre division innan det var dags att ta klivet upp.
[/quote1259443994]
Tror Hugo fick speltid i första matchen mot Katrineholm.
Alla var grymma idag. Michelssons mål var ju bara hur snyggt som helst.
Tycker annars att Jacobsson växer in mer och mer i truppen, bra både mot VSK och idag. Skönt att Broberg fick stänka in två så han får upp självförtroendet lite, behöver två heta forwards.
#48 ·
ex17
· 2009-11-28 21:54
Hugo spelade även mot SAIK.
#49 ·
Joint
· 2009-11-28 21:54
Svårgubbat var bara förnamnet!!
Fan vad vi är bra hemma. Försvaret är kompakt som in i bombens och Sälen i toppform är sjukligt bra. Eskhult visar Jesusskills, as always. Fan, hela laget är sjukt bra. Motståndarhörnor känns knappt farligt längre, med x17 som rusar som en kanonkula. Okej, i dag gjorde motståndarna ett hörnmål, men det var ju i ett careface-läge av matchen så. ;)
Mickel levererar! Virre levererar när man som minst anar det. Och Jacobsson förvaltar Eskhults drömpassningar, sliter på bra i övrigt. Hugo såg, logiskt nog, ut att ha en bit kvar till het form.
Men fy fan vad skönt! Tack som fan!
#50 ·
Sakul
· 2009-11-28 23:49
Det är ju det jag säger. På Studan kan vi inte torska, det var ju inte så svårt för Villa att vara obesegrade när man inte varit här än. Sälen, Kyller och co där nere i försvaret är hur stabila som helst. Mickel och Eskhult leker. Dagens skönaste var ju annars Nilssons high five med domaren.
En sån dag!
Först ännu en magisk upplevelse på Studan (>>ex17: Jocke, du var landslagsklass idag!) när de blåsvarta fullständigt kontrollerar matchen precis som mot VSK!
Man blir inte så lite lycklig när man ser att Villa börjar lyfta långbollar i ren desperation efter att ha stångat sig blodiga gång på gång mot vårt kompakta försvar, med följden att deras stjärna JA får se alla bollar passera högt över sitt huvud. Ingen lyckad taktik Villa!
Sen får man avsluta kvällen med en magisk spelning med Eldkvarn på Katalin. När bandet avslutar ordinarie spellistan med "Pojkar, pojkar, pojkar det kommer ett hundår till..." då står man där med ett leende större än Sälebys målvaktshandskar och tänker...så faan att det gör...vi har haft våra hundår!!
#52 ·
ex17
· 2009-11-29 08:11
Big Spender, tack, var väl tur att F Bergman var på plats då... men hoppas ni förstår att det var med glimten. Summerat presterar vi nog årets bästa 25 min i första halvlek. Bra värderingar och bra tyngd i det offensiva spelet. Det defensiva växte och kändes bättre i andra halvlek. Tack för stödet, nu ska vi konservera formen till nästa match.
#53 ·
RRR
· 2009-11-29 08:15
Och jävlar vad bra Västra Sidan var igår! Fast vi saknade en hel del folk.
Varför står det så många så långt norrut på läktaren? Borta hos oss i mitten var det rätt tomt, flytta längre inåt är ni snälla
Jepp, nu är det väl dags för första bortasegern också? Dec blir en intressant månad, dubbelmöten mot Falun, Kungälv och Happis. Hemma känns det som vi kan vinna alla tre men borta? Skarpe Nord är ju en jobbig plats och Haparanda är en svår bortamatch.
För övrigt ska Bergman ge fan i våra spelare. Sirius ska softa på spa och inte fjanta runt i Ryssland och skada sig.
Jag tyckte nog att Bergman gick rodnande från Studan. Dock uppmuntrar jag honom i hans strävan att nöta på oviktiga spelare i bortglömda turneringar.
#57 ·
johann
· 2009-11-29 10:52
jakob säleby jag älskar dig förbehållslöst
#58 ·
Sixx
· 2009-11-29 13:47
jakob säleby jag älskar dig förbehållslöst
Jag kan bara hålla med. Han är tät som ett grodarschle!
#59 ·
Joint
· 2009-11-29 14:14
Sen måste jag faktiskt plussa för Nordin. För typ ett år sedan skrev jag: "Personligen värderar jag Herr Nordin som bandy-Sveriges bästa domare". Det får jag nog stå fast vid. Bästa domherren i år. Lindberg fortsätter dock inge sitt osäkra intryck. Även i går kändes ett par offsideavvinkningar tveksamma. Men Nordin, helt ok!
Måste hålla med. Nordin var bra igår och lät spelet gå utan massa onödiga avblåsningar.
#61 ·
Markus
· 2009-11-29 17:38
Otroligt vad bra Sirius är hemma. Jag räknade med seger innan matchen, trots att Villa hade sju raka. Nu gäller det bara att lyfta spelet med ett snäpp pa bortaplan. Mot Falun borta bör vi vinna (det gör alla lag som vill vara med i toppen...) och med rätt attityd sa bara ska vi göra det. Trodde det skulle vara lite mer än 2 000 askadare i Villamatchen. Synd att bandyn helt släppt de gamla matchdagarna och tiderna (onsdagar och fredagar kl. 19, söndagar kl. 13.15). Men det hänger väl ihop med TV-matcher och konkurrens fran andra sporter etc. Men det känns onekligen som att det är onödigt rörigt med speltider och dagar just nu. Lite folk tror jag att vi tappar pa det, hur ska man kunna hänga med i spelschemat om man inte är hardcore supporter? Vi har ju inte direkt manga affischer pa stan heller som upplyser om när Sirius spelar? Nagot att tänka pa för klubben?
Jag tycker att Nordin är bland dom bättre men han dömer på ett helt eget sätt. Nog tycker jag att han inledde lite skakigt men när han väl hade hittat sin Selångernivå så höll han den konsekvent under större delen av matchen.
Nordin tillåter oftast ganska mycket. Vilket dock kan bli totalt fel i vissa matcher.
Men i en match mellan två jämna lag, som nu på Studan, är Nordin tveklöst Sveriges bästa bandydomare. Titta på hur nära han är i situationerna, även om jag, som spelare skulle få tokspel på att se hans handviftade "upp, upp, upp" om man blivit regelrätt fälld.
Men i en match som inte spårar ur, som i lördags, är han outstanding. Men notera att det kan gå käpprätt fel, i vissa matcher.
Bra analys, gubbe! Vi minns med fasa hur han agerade på Vinterstadion för någon tid sedan.
Usch idag mår man som man förtjänar. Men gud vilket underbart bandygodis man får uppleva i år igen. Det finns inga ord att beskriva hur jag känner så jag ska inte ens försöka.
Håller med Markus. Jag har missat både premiären och Villamatchen eftersom jag bokat in mig på annat. Annars är man ju van att tisdagar och lördagar är bandyfria, men i år måste man tydligen dubbelkolla med spelschemat alla dagar i veckan.
Det svider att jag inte fick se Mickels mål!
Det svider att jag inte fick se Mickels mål!
Ack ja!
#68 ·
haze
· 2009-11-30 11:01
Mickel hade lite jongleringskonster mot Bollnäs förra säsongen som ni får trösta er med, kolla 1-0 målet:
http://svtplay.se/v/1394730/bandy/bollnas-edsbyn_4-4?sb,k103614,8,f,103616
Målet mo Villa var dock snyggare. Framför allt det kyliga avslutet när han bara vispar in bollen. Lomanovvibbar!
Hallå där Niklas Wikegård, vad har vi sagt om att kapa Brukarns nick? Dagar kan inte vara "bandyfria", de dagar det inte spelas bandy benämns "bandylösa". Möjligen kan målvakten i bokstavsdiagnosen från Katrineholm tala om bandyfria dagar.
#70 ·
Joint
· 2009-11-30 14:12
Läcker nedtagning, åkandes med bollen jonglerandes typ 6-7 gånger och sedan opp i krykan!
#71 ·
RRR
· 2009-11-30 20:50
bolluschlingen studsar ju inte ens i isen mellan Mickels uttåg ur utvisningsbåset och tills dess bollen är i krysset, vackert