Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-Sylvia

Tänkte jag skulle starta upp den här tråden redan nu.
Förhoppningsvis med Mani och/eller Ante i laget, men utan Olle.
Extremt viktig match.
Ja då ere fan i mig back on track som gäller!
Ja vi vet i alla fall följande till att börja med:
I Sirius är Olle avstängd och i Sylvia är backarna Åström och Selimovic avstängda. Det låter vidare osannolikt att Ante spelar, det gör nog dock Mani. Sylvia har skador på en hel del viktiga spelare men en del av dem kommer säkret att vara tillbaka mot Sirius, bland annat lagkaptenen Cupan och förmodligen även någon till.

Den som såg norrköpingsderbyt vet att Sylvia stod upp ganska bra. Det blir ingen parkpromenad att möta dem utan Olle och Ante. Tyvärr har de haft hela 10 dagar på sig för att återhämta sig från "årets match". Det är inget att snacka om, det blir tufft nästa måndag när de kanske hittills viktigaste tre poängen står på spel. Det vore oerhört viktigt om ett par lag kunde bli avhängda ganska tidigt i tabellen.
Matchen mot Sylvia känns väldigt viktig. Vi måste väl räkna med en förlust i Göteborg, med poäng som ren bonus. Kanske är bra att Olle är borta mot Sylvia, kan behövas en revanschsugen Olle mot tuffare motstånd, dvs. Häcken. Självfallet tror jag inte att Sylvia blir lätta, men ett skadedrabbat Sylvia på hemmaplan SKA vi slå.
Vi förlorar ju inte hemma. Finns ingen anledning att vara klädsamt pessimistisk inför en match på Studenternas. Lite sent att tippa kanske, men tror vi skrapar ihop runt 24p på hemmaplan i år.
Okej Sylvia har två poäng, vi har nio. Sylvia har fått sina poäng genom att spela oavgjort mot Falkenberg borta och oavgjort mot Landskrona hemma. Sedan har man spelat två riktigt jämna matcher mot IFK Norrköping och Sundsvall, båda uddamålsförluster efter jämnt spel och båda att beteckna som bortamatcher (har man 11000 pers som hejar på det andra laget på läktarna tycker jag att man kan kalla det bortamatch). Visst, de har två backar avstängda, men till matchen mot Sirius får Sylvia tillbaka viktiga spelare som varit avstängda och skadade.

Det handlar inte om någon sorts pessimism, det är bara ett konstaterande. Det blir ingen enkel match nästa måndag mot ett lag som kommer att vara lika kompakt bakåt som ESK sist.

Jag tror också att vi vinner till slut, men mot just den här typen av motstånd när vi kommer att behöva föra matchen är spelare som Olle och kanske framför allt Ante otroligt viktiga. Därför är avstängningen på Olle otroligt dåligt takmad. Mot Häcken när vi kommer att behöva försvara oss mest hela tiden går det i princip lika bra med Daouda på mitten och Antou på topp. (Nu lär väl inte Ante kunna spela den matchen heller iofs).
vad är de senaste nyheterna angående skadorna på Ante och Mani? Erlingmark tycks antyda att Ante inte ens kommer kunan spela mot Häcken. Är det så illa?
Jag tror att Mani spelar på måndag och att Ante missar Sylvia och Häcken. Men jag vet ju inte.
Vi SKA ju vinna mot Sylvia, men som Erlingmark påpekar så är det långtifrån bara att ta på sig benskydden som krävs. Därför blir jag lite orolig av Olles kommentar i UNT om att "det är lika bra att jag är avstängd mot Sylvia, för det fixar grabbarna utan mig". Nu gör det ju ingen skada om Olle sitter på läktaren och underskattar Sylvia, men jag hoppas att inga andra i truppen går i samma slags tankar.
Men är inte det där bara en standardkommentar från Olle? På samma sätt som jag kan nästan svära på att han inför Häcken-matchen kommer säga att dom ska satsa för seger.
Jag såg derbyt Sylvia-Peking på plats och var allt annat än imponerad av Sylvia. Det var i princip spel mot ett mål fram till att IFK fick en man utvisad. Då bjöds Sylvia in i matchen, men IFK vann trots allt väldigt enkelt utan att själva spela bra. Inte imponerade Sylvia på mig iaf, så de ska vi ta!
Utan att skylla skitspelet från i måndags på innermittfältet så skulle jag ändå helst slippa se Dauda och Gallo bredvid varandra igen. Det måste in mer offensiva kvaliteter där om spelet framåt ska funka. Alternativet är kanske någon form av 4-5-1. Problemet med offensiv bollhållare/spelfördelare kvarstår dock eftersom jag har lite svårt att se Hoch eller Jallow ta den rollen.

Nu ska man inte dra för stora växlar på sista kvarten från förra matchen men kändes ändå som om att det blev bättre framåt när Fredrik Ohlsson tog sig in i mitten. Om Mani och Kim är tillbaka så hoppas jag att någon av dem eller Fredrik får plats på innermitten. Kanterna är inte lika viktiga. Innan Ante kom med i truppen, vem var tänkt som offensiv mitt då? Även om man spelar med rakt mf så måste någon vara lite vassare framåt och kunna transportera boll. Såg bara AIK-Sirius på försäsongen och där spelade Gallo/Dauda men ungefär samma resultat som senast.

Någon mer kunnig får gärna fylla i. Möjligt att problemet fanns någon annanstans och att Gallo klarar offensiven utmärkt med andra förutsättningar. Fick dock lite känslan av att tanken nu bara var att de bästa spelarna fick spela utan riktigt en tanke på vilka egenskaper de har eller vad de kan uträtta tillsammans. Hoppas dock att det fanns någon mer avancerad taktik än så i bakgrunden… Visst kan laget spela som skit i vissa matcher och Enavallen har en sällsynt förmåga att dra till sig skit. Men nu spelade laget faktiskt inte bara som skit utan också lite som man skulle tänka sig när det inte riktigt finns en given offensiv spelfördelare.

Detta är ingen påstådd sanning från min sida utan ska ses som en reflektion, undran och som start på en allmän diskussion.
vettig observation, olle. ett av problemen senast var att gallo 9 av 10 gånger fick ta emot bollen felvänd, med ingen annan att släppa tillbaka på än daouda. inget ont om honom, men han är ingen spelfördelare. om gallo får kliva bakåt med ante/palmqvist eller nån annan framför bör det funka bättre.

samtidigt får man komma ihåg att esk gjorde det trångt på innermittfältet med sina tre centrala. gallo kan göra bort en gubbe vid bollmottagning, men det är mycket begärt att han ska snurra två.

om gallo får kliva bakåt med ante/palmqvist eller nån annan framför bör det funka bättre.

Är Ante tillbaka så är problemet löst. Men nu verkar han vara borta två matcher till och antar att han kommer vara borta ett par gånger till under säsongen. Måste finnas en vettig lösning även då. Visst gjorde ESK det svårt för sirius men så bra är inte ESK och så lättlästa får inte Sirius vara.

Jag sa innan match att bara vi höll tätt bakåt så skulle det lösa sig. Stämde tyvärr inte. Försvaret var bra och målet mest otur. När Sirius, med tre anfallare som gjort sammanlagt 8 mål på tre matcher, bara producerar ett riktigt bra avslut så är det något som brister.

När Sirius, med tre anfallare som gjort sammanlagt 8 mål på tre matcher, bara producerar ett riktigt bra avslut så är det något som brister.

man måste exempelvis och framför allt kunna begära en större arbetsinsats från anfallarna. ingen får godkänt senast. med antou på topp har vi åtminstone en som jobbar järnet.

man måste exempelvis och framför allt kunna begära en större arbetsinsats från anfallarna. ingen får godkänt senast. med antou på topp har vi åtminstone en som jobbar järnet.

Visst. Men tror inte någon placerar Olle på planen för att man tror att ha ska slita och jobba (eller moget tänka igenom det han säger och gör)... Felet var som sagt inte alls bara beroende på innermittfältet men tyckte bara att det var tydligt att det saknades något där.
Är beredd att hålla med olle, i synnerhet är Daouda-Gallo kanske ingen hit mot ett motstånd som Sylvia när vi ska kunna föra spelet. Men en del av knutarna kanske löses upp med Mani tillbaka i en någorlunda fri kantroll.
Mani tillbaka löser en hel del tror jag. Han kan med fördel ges en hyfsat fri roll från en kant och ta sig in i banan och därmed avlasta Gallo lite. Jag skulle kunna tänka mig att Gallo får sällis av Fredrik på mitten mot Sylvia. Fredrik är stark defensivt men också en hyfsat bra framspelare och dessutom har han gjort väldigt bra matcher på innermittfältet när han fått chansen. På kanten kan man spela Palmqvist som dels blir bättre och bättre hemåt, men som också är en riktigt bra passningsspelare. Hoch och Antou måste få en chans tillsammans på topp mot Sylvia. Mot slutet är Lundin en given inhoppare, i synnerhet om vi har ledningen.

Vad som hände mot Enköping var inte bara att Ante var borta. Gaffa är inne på det ovan, men ESK spelade med båda sina fejjor samt ångloket Johansson centralt. Det är tre bra spelare mot Gallo och Daouda. Med hjälp av den pressen på Gallo kunde de styra ner uppspelen mot Hjalmar och Daouda. Tjong och hej. Om Olle och Hochen hade gått ner lite längre i banan hade det funnits ett alternativ att sätta förstabollen på en av dem som sedan kunde hitta en rättvänd Gallo alternativt någon av kanterna. Så såg det ut första tjugo och då hände det betydligt mer.
Det verkar inte alls lovande för Mani enligt UNT. Fan.
Jobbigt om Mani inte kan spela. Hoppas Mille i så fall vågar satsa på Palmqvist i stället för Kim. På hemmaplan mot Sylvia måste vi ha ett mittfält med offensiva resurser. Jag är lite orolig för att man kommer att ställa upp med Fredrik, Daouda, Gallo och Kim på mitten, vilket i mitt tycke vore alldeles för defensivt i denna match.

UNT skriver också att Ante kan bli borta i upp till 6 veckor. Det är väl nu som det kommer att visa sig i fall Sirius har en trupp för superettan, eller bara en elva?
Cupmatchen mot Mjällby visade med all önskvärd tydlighet att B-laget inte håller. Däremot borde det inte vara förenat med gigantiska problem att ersätta en eller två eller kanske tre i startelvan. Om inte alla är nyckelspelare förstås...
Jag tyckte Kim gjorde en fin insats mot Mjällby (söndagsmatchen) och ser gärna honom från start på måndag.
Håller så klart med Herr Ordförande. Kim gjorde bra ifrån sig mot Mjällby. Segerpalmqvist är dock lockande. Om det skulle lossna för honom så får vi ett hyperspännande mittfält när alla är friska.
Jag hoppas också på Palmqvist, även om Kim inte gjorde det dålig mot Mjällby som har nog Palmqvist mer potential så jag hoppas han får chansen.
Självklart håller jag också med Herr Ordförande. Kim var bra. Problemet är bara att kanterna inte är det största problemet. Men Ohlsson i mitten och Kim på kanten är inte omöjligt. Palmqvist känns spännande och jag är inte främmande för att ha honom på andra kanten.
Jag skulle hellre se Olsson på kanten och låta honom gör vad han gör bäst, förstöra för motståndaren. Kim är lite bättre med boll och kan spela centralt.
Jag köper det också. Vem av Olsson, Palmqvist och Kim som passar bäst var vet jag inte. Tror och hoppas att Kim och Palmqvist kan bidra till offensiven utan att vi förlorar för mycket defensivt. Tigh på kanten och Linus i backlinjen kan också funka. Men möjligtvis dumt att börja laborera med en väl fungerande backlinje.
Instämmer! Fredrik sliter föredömligt. Dessutom har han ju ofta varit "target" för långa frisparkar. Mannen tycks aldrig få nog av löpning.

Det låter ju på vissa sakkunniga som om Palmqvists passningskonster är av uppvisningsklass. Gallo behöver avlastning. Det var på tok för lätt för ESK att skicka två-tre hälsenetrampare på Gallo som inte fick många lugna sekunder. Resten av mittfältet lyckades inte bidra med så mycket offensivt. En fördubbling av antalet kreatörer på mittfältet är att drömma om.
mani har börjat träna igen. håll tummarna! mer på officiella.
men så farligt är det väll ite m han inte kan starta eller
Mani är kung.

Kim är kronprins.

Marcus kan bli lillprins.
marcus kan bli storprins.
Sylvia har 9 spelare på skadelistan samt 2 avstängda i morgon.

Tufft läge.
Jupp, kreativt mittfältsspel blir nödvändigt för god poängskörd. Man kan ju ana att ett så drabbat lag kommer hit med en sirapsseg "9-1-0 taktik".
unt missade återigen att införa matchannons i blaskan. för dåligt! kan vara läge med massiv mejl- och tjatkampanj om vi vill behålla vårt publiksnitt...

har ni sett annonsen på sportbladet.se förresten?
Snyggt!
Öhh, vilken annons? Går det att få en mer detaljerad länk? Internet är en fluga & rörpost är framtiden.
Det var inte helt lätt att hitta. Gå in på valfri sida på sportbladet, sen kan den dyka upp helt på random i högerfältet.

(25 Reload senare.....)

Mycket fin!
Det här ska bli kul, hoppas bara solen tittar fram nu. Då blir det hur schysst som helst. 3-0 till sirius idag gissar jag på. Första gången vi håller nollan.

Vart köper man säsongsbiljett egentligen? Kan man göra det på flurran?
UNT skyllde tydligen på att de flyttat till nya lokaler, men de verkar ha utlovat någon sorts kompensation enligt Lasse S. Men det borde väl inte innebära värsta publiktappet, de har ju ändå ett inför-reportage som borde synas bättre än matchannonsen.

hoff: Yes, man kan köpa säsongskort på Flurran.
Vi fortsätter att ha flyt med motståndarnas skadeläge, det är väl bara Ljungskile och ESK som ställt upp någorlunda ordinarie. Och det ser ut att kunna hålla i sig också, Häcken har upp till 5 man borta mot IFK ikväll.
Vore bättre om den egna truppen var intakt
Dåligt av UNT. De borde sätta in två annonser inför matchen mot Öster, en på matchdagen och en någon dag innan.

Intressant med den projektansvariga som Sirius anställt. Den nuvarande styrelsen ger ett bra intryck och Lasse Svenssons engagemang är lysande. Bra att det finns tankar och visioner om hur klubben ska utvecklas och förbättras. Arenan är en nyckelbit i att nå ekonomi (publik) och framgångar. Träningsmöjligheterna likaså, om bra spelare skall kunna rekryteras. Hur var studan under 60- och 70-talet, löparbanor med flyttbara läktare på kortsidorna som gick in över löparbanorna?
Hoppas verkligen att Mani kan spela från start i kväll. Han lär behövas om vi ska kunna luckra upp ett förmodat defensivt Sylvia.
Jäkla väder....
Vi får verkligen hoppas på att det blir bättre väder framåt kvällen.
Om man läser på sylvias hemsida http://www.ifsylvia.nu/
så verkar det som om de förbereder sig på en förlust.
Jag ser fram emot 90 härliga minuter på studenternas,
Stor och Tung........
Spelarkollektivet har tryck Siriusoddset från 1.70 till 1.50 (= cirka 66% vinstchans).
Hoppas att alla har vilat sina stämmor vi vill ju inte bli anklagade för att bara låta i medgång igen.
Klacken har tydligen blivit flyttad norrut till den här matchen, längre ut på änden av läktaren alltså. Grande e pessante-banderollen markerar var klacken ska stå.
Det var det jääääkligaste. Fördelen blir ju att vi får mer spelrum neråt. Fast det hade varit coolt att kunna hänga banderoller över gången där vi stod förra matchen.
Flurran innan?

Kommer barnklacken från Sylvia?
Oh Yes, jag drar dit såfort jag kommer ifrån den här hålan.

Sitter och nynnar på lite bostonpunk , fast med ändrad text såklart..

"Go! Go! Black and Blue!
Old-time footy, bar the door
Clear the track it's all-out war
Light the lamp, throw a hit
Black and blue never quit
The barn is full, our team's in town
So put 'em up boys, knock 'em down
Kick the ball, it's time to go

Bust outta work, it's quarter-past four
Time to round up the gang
Head for the street and the Studan crowd
You can feel it in the air, when the team's in town "
Ska bli intressant och se uppslutningen ikväll,
gå för tre pinnar ikväll! Stor och tung.
Kommer till Flurran till 6.

Brrr, Sylvias barnklack... värsta jag vart med om.
OK vilka stackars exilsupportrar ska liksom jag följa matchen digitalt?
vadå har sylvia en klack
Sylvia har/hade några lokala småbarn som gapade och var dryga, vad jag förstår. Jag har dock haft förmånen att slippa göra närmare bekanskap med dessa huliganer. Gefles barnklack lär också vara ond. Har sluppit även dessa förmågor.

Regnar det i Uppsala? Någonstans mellan 2 000 och 2 500 bör väl komma i kväll om det inte regnar och om inte alltför många såpor etc går på tv...
Regnet slutade för några timmar sen, men det är väldigt grått och lite kyligt. Kommer också till Flurran vid 18. Laddar upp med att spela fotboll med dottern min, som ännu inte har förstått att man kan använda fötterna.
oskar<<< jag sitter slaviskt här hela matchen
Sylvias barnklack var fruktansvärda. De stod framför oss hela tiden, ägnade inte en blick åt matchen utan trakasserade oss hela tiden utan att någon från Syliva ingrep, tyvärr var de ju ca 8 år så man kunde inget göra utan att betraktas som pedofil.
Här kan man se Uppsala vädret via webcam, för oss långt från studan.

http://www.uu.se/carpediem/
Låter som en bra inställning av Millqvist:

"Siriustränaren verkar ha järnkoll på Sylvia och rabblar i stort sett upp varenda spelare när han ska beskriva laget.
– Superettan är som allsvenskan, alla kan slå alla. Det vore tjänstefel av mig att underskatta och nonchalera Sylvia."

Från dagens Norrköpings Tidningar http://www.nt.se/sport/artikel.aspx?ArticleID=373223&showsearch=yes#Sylvia
Man ska väl inte dra för stora växlar av det, men dåligt väder gynnar väl snarare Sylvia än Sirius, som bör ha spelskickligare spelare?

Men denna match är jag livrädd för, Sylvia har allt att vinna. Tippar dock optimistiskt. Vi vinner med 3-0 inför 1 984 åskådare. Vädret skrämmer bort lite marginalpublik.
Såja nu är det igång. Ett tidigt mål eller två skulle sitta fint
japp det skulle det.
OK, gör 1-0 så att jag kan slappna av. Om Sylvia gör mål så kommer de väl att backa hem med hela laget. Kom igen, Sirius!
Ja fy fan.. IKS verkar pressa iallafall men det skulle sitta så jävla fint med ett mål innan paus. KOM IGEN NU!
varför spelar inte Hoch? Nån som vet?
Nej, det verkar konstigt... Sen skada, eller vad?
Vi verka rju dominera. Men Sylvia farliga i kontringarna, enl. UNT. Man blir lite skraj. Sätt 1-0!
0-0 och paus... känns sådär tycker jag.
UNT: "Sirius tacklades av något den sista kvarten efter en fin inledning. Sylvia har fått matchen dit de vill." Skit.
Trist, hoppas de kan springa sönder dem i andra.
Även NT direktrapporterar:
http://1.nt.se/sport/matchendirekt/match.aspx?id=373935
Skumt med Hoch på bänken.
1 610 åskådare. Känns så där, med tanke på tidigare siffror. Men vi tappade väl 500 på grund av regnet under dagen?
Nu börjar man bli lite nervös. Lite låg publiksiffra också men det kanska kan skyllas på väder och motsånd.
tack för NT-länken. Känns mycket stabilare än UNT:s BYT SERVER UNT!!
Falkenberg leder mot Landskrona...
UNT: Dubbelbyte på gång i Sirius. Daniel Hoch och Christopher Lundin på väg in.

Bra!
Känns bra! Jag börjar för övrigt bli riktigt nervös nu
Jepp. Viktiga poäng. Vi rycker ju i toppen (!) om vi vinner detta.
Fan IFK-Häcken står fortsatt 0-0. VInst nu ger serieledning. TA CHANSEN!!
Ja, det vore underbart!
nähä nu tog Häcken ledningen
komigengörmålnurå!
Fan, hela veckans humör påverkas ju av hur det går i matcherna, SÄTT DEN!!!
Nu kan det bli serieledning igen.
KÄMPA PÅ!
HAQHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
hocheN HOCHI hochiluring!!!! 1-0
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Varför spelar inte Hoch från start? Räcker inte fem mål på första fyra matcherna som bevis för att killen kan näta?
HOCH EIN MAL!!!!!!!!!!!!!!! hehehe
Försökte ladda ner musiken från din MySpace sida, funkade inte :-( Går den att komma åt på annat sätt?
Serieledning... Håll i! Häcken leder med 2-1.
oskar<<< lysande! haha

Serieledning så länge inte IFK vänder (mot) häcken. Inte illa.
"Dramatik. Två gräsänder gästar den vattensjuka planen..."

Enligt NT. Kul.
Håll i! Två minuter kvar...
JAAAAAAAAAAAAA! Slut! Otroligt! Fyra vinster på fem matcher!
Såja, skönt med vinst!

Bra start på veckan =)
HAHAHA Hochen är kung! Ge fan i att bänka honom i fortsättningen. Peking kvitterade men det gör detsamma.
2-2 i Norrköping... Men både Häcken och IFK tappar poäng, inte illa.
Fyra poäng till seriefyran!
Hochen var bänkad pga av bristande engagemang på träning och dåligt spel i Enköping om jag förstod saken rätt. Det kanske var ett bra drag för att sedan kunan släppa in en revanchsugen Hoch. Vi vann ju ivf!

Publiksiffran var jäkligt dålig med tanke på att det var en fantastisk fin vårkväll. Visst, det regnade under dagen, men i god tid före matchen drog molnen bort och solen sken från en sirius-blå himmel!

Lite trist att behöva stå på kanten av läktaren. Sirius tyckte uppenbarligen synd om oss och väntade med att spela anfallsfotboll till andra halvlek så vi kunde se bättre!

Siriusblå och siriusblå förresten. Kanske mer ljusblå än siriusblå, men det lät så fint med siriusblå!
http://www.svt.se/svttext/web/pages/345.html
http://www.svenskfotboll.se/t3supta.aspx?WCI=&TournamentId=43707
Med tanke på att Sylvia var så skadedrabbade att de hade anfallare som mittbackar så tycker man kanske att det skulle blivit en lite säkrare vinst. Men nåja, synd att klaga! Det är lätt att försvara sig i Superettan, det är bara att titta på de andra resultaten. Både jag och Mille talade om tålamod innan matchen, det tyckte jag att Sirius faktiskt visade, och det var också det som gav 1-0 till slut. Perfekt samarbete mellan Mani och Luggen på högerkanten, väl avvägt inlägg av Luggen, och där stormar seriens dödligaste anfallare fram och knoppar in bollen. Ingen vacker match, men störtsköna poäng!
Resultatet är mitt fel. Jinxade skiten genom att spela på 2-0,2-1,3-0,3-1. Tacka gudarna för att jag itne spelade på 1-0 också. Aldrig mer!
Kunde i o för sig blivit ett par till om marginalerna varit med oss. Kim gjorde rätt bra ifrån sig men Mani är ju kung! Fredrik lysande! Gurras brytning på slutet exellent.
Meget bra Sirius! Luggen riktigt bra!

Hochen var bänkad pga av bristande engagemang på träning och dåligt spel i Enköping om jag förstod saken rätt.

pga förkylning enligt unt.
Det syntes tydligt att Sirius behöver åtminstone någon i trion Olle, Hoch och Andreas Eriksson på planen för att kunna hota ordentligt framåt. Riktigt kul annars att se Mani på spelhumör och Dauda ta chansen!
Daoda var riktigt bra idag, kul att se honom och Mani ta en svängom efter matchen
Hochen kommer in som en riktig joker, proffsigt!
http://tv4.se/klipp/125258.html

Och dom filmade OSS! Woohoo!

Mediakåt, jag? Nej nej.
Hochen snackar på www.sverigewebben.se
Man vet att klacken faktiskt börjar bli rätt stor när man inte ens träffar folk som var där. Jag trodde t.ex 70 stannat i Stockholm idag, men sen såg jag på bilderna att han faktiskt var där!
Filmer från matchen kommer på youtube antingen tisdag-onsdag eller söndag-måndag.

Man vet att klacken faktiskt börjar bli rätt stor när man inte ens träffar folk som var där. Jag trodde t.ex 70 stannat i Stockholm idag, men sen såg jag på bilderna att han faktiskt var där!

Hehe nejdå jag var där. Men vaddå för bilder?
aha den där sidan ja. Jävla bra asså!
http://picasaweb.google.se/ik.sirius

På Rambergsvallen tror jag du får lättare att se mig...

[quote1179174857=Tifo]
Hochen var bänkad pga av bristande engagemang på träning och dåligt spel i Enköping om jag förstod saken rätt.

pga förkylning enligt unt.
[/quote1179204890]

Dom kanske vill reda ut saken internt.

Jon - stabil, aningen sysslolös vilket gav få chanser att briljera
Luggen - Prövade hjärtat på en gammal man med att dribbla lite som sista försvarare. I övrigt en klok och utmärkt insats
Firma Hjalle/Gurra - håller koll
Tighe - Allt bättre. Ser ut att orka mer
Kim - Bra. Har visat samma spelsinne i säkert tre-fyra år men nu börjar hårdheten komma på plats
Daodo - Mer än danskung
Gallo - Hårt påpassad men hinner briljera. Stort.
Fredrik - Hjälte! Springer mer på 10 minuter än vad de flesta hinner med under livstiden. Bidrar allt mer i offensiven.
Automan - Ständigt i rörelse och krigar bra om alla bollar. Föredömlig inställning.
Mani - Otroligt viktig.

Automan haltade en del efter matchen. Nån som vet ngt?

Tokigt viktiga poäng. Pust-pez.

antou fick en smäll på hälen i första halvlek, då han låg ner om någon noterade det. haltade ordentligt efter matchen, men det ska inte vara någon fara.
Otroligt jobbig match, men desto skönare seger. Luggen, Kim och Mani bäst i blåsvart. Nu får vi bekänna färg på allvar mot Häcken.
Videosar på väg upp på youtube. Sök på SiriusBigbadda.
Hittat på svenska fotbollsförbundets hemsida: "Med 27 minuter kvar att spela kom Hoch in i stället för AUTOUMAN Jallow."
Automan Automan Automan!!!

Hittat på svenska fotbollsförbundets hemsida: "Med 27 minuter kvar att spela kom Hoch in i stället för AUTOUMAN Jallow."

Hahaha underbart!
Auto, auto, AUTOMAN!

Låter som värsta bundesliga-klacken
det finns vissa perks med att deljobba för iks. har precis kollat igenom sirius-sylvia och konstaterar med efterftryck att sirius verkligen var klassen/klasser bättre än sylvia, som iofs inte var bra.

observationer:

*bytena var livsnödvändiga. tittade man på startelvorna undrade man nästan vilket lag det var som siktade på 0-0.

*daouda mycket delaktig i första halvlek, och gjorde mycket nytta genom att alltid vara spelbar (låt vara att han inte alltid gjorde så mycket med bollen) och stoppa många uppspel. försvann helt i andra, då sylvia tröttnade och sirius tog över mer och mer. kunde tagits ut efter tio minuter av andra redan, inte för att han var dålig utan för att hans roll inte längre behövdes.

*fredrik olsson förtjänar en egen ramsa. som den mannen jobbar i defensiven. hela vägen ut i varje situation. fy för att möta honom på plan. är dessutom bra i djupled. hade han haft ett bättre passningsspel vore han allsvensk redan nu.

*tighe och hjalmar är på uppåtgående. tar för sig mer, spelar med mer pondus och visar allmänt större självförtroende. bådar gott.

*gurra - trodde aldrig jag skulle skriva det - visade ledarskap. höll ihop försvaret, styrde med händer och mun.

*hoch rör bollen två gånger innan målet, först en klack som nästan friställer fredrik, sen en misslyckad mottagning. två gånger. man borde räkna sekunderna.

*målet är en kombination av bra siriusspel en längre period (sylvia trötta, hänger inte med, ligger efter i alla moment), ett utmärkt inlägg från luggen, ett sjukt bra avslut och helt obegripligt försvarsspel. sylvia trycker av någon anledning upp backlinjen EFTER att inlägget slagits, och hochen blir löjligt ren.

*gallo kan bättre. inte dålig, men den offensiva rollen funkade inte klockrent. hade behövt en gallo till för att få rätt bollar. bättre efter bytena.

*mani förstås värd mycket beröm, trots att han inte fick ut så mycket av sitt löpande så länge som han spelade på topp. är lagets hjärta efter bytena.
*kim klart godkänd i första halvlek, men i andra är initiativen alldeles för få för att det ska bli godkänt. bra skott utanför, iofs.

*jon räddade ett skott på hela matchen, och inte ens det var särskilt märkvärdigt. bra pondus i straffområdet. bara han kunde ta och träna utsparkar, det håller inte att knappt ens nå halva plan. jag vill heller inte se honom dribbla i slutminuterna. och han borde ve tighe om ursäkt för utkastet på slutet.

'luggen skön att skåda, om än rätt yvig. kanoninlägg till målet och bra anfallslusta allmänt (inspelet till manis chans i första var riktigt bra)

*antou fick inte mycket uträttat trots stor arbetsinsats. otacksamt, då det kom få bollar i djupled. kom fri en gång, men då fick linjedomaren tuppjuck.

*piggt inhopp av christos, även om hopnickningen inte var vacker att skåda.

*sylvia var faktiskt inte bra. därför var det ännu viktigare att vi vann.
Mycket intressant analys. Borde finnas Sirius-TV så alla får se matcherna i efterhand! (om man får drömma)
Jag har blivit allt mer imponerad av Fredrik Olsson. Fy bubblan vilket slit! Klart som korvspad att han skall ha en egen ramsa.
Mycket intressant analys. Måste vara första gången någonsin som en siriussupporter får chansen att sitta och titta och analysera en match i efterhand. Facit helt enkelt.

Som jag varit inne på tidigare så tycker jag kombinationen gallo/dauda brister i offensiven. Kan dock kanske vara ett alternativ mot häcken. Men är Ante tillbaka så tycker jag inte att det finns någon anledning att fega. Måste våga lite också.
Heter Antou Jallow Antouman egentligen? Isåfall är ju Automan ett ypperligt smeknamN;)
Jorå så är det
Att bara följa Olsson ett par minuter är fascinerande. Vilken slitvarg. Han gör så mycket som inte "syns" om man endast följer bollen med blicken.
nu kan man höra lite mer av västra på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=sckudzW8nkw

Att bara följa Olsson ett par minuter är fascinerande. Vilken slitvarg. Han gör så mycket som inte "syns" om man endast följer bollen med blicken.

Sant! Olsson är "Unsung Hero" i årets Sirius.