Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Falun-Sirius 9 december

Ja, är det dags för den första bortasegern då kanske.

Få se om det blir nån resa för mig och det hindrar inte att några andra diskutera en resa i denna tråd.

S L
Tja planen är väll att jag ska försöka ta mej upp på ett eller annat sätt.
också sugen på att se lugnet.
Jag är sugen på årets första bortaseger, Lugnet och dess mentala hängbelysning!

EDIT: ...och deras grillade chorizos.
Kan också tänka mig att åka upp.
Har bil om nån vill köra. Jag hänger gärna på. Viktig match.
Senaste gången vi åkte till Lugnet lånade ju Kyller utan sin tjänstebil fylld med öl och bensin. Det var stort!

Senaste gången vi åkte till Lugnet lånade ju Kyller utan sin tjänstebil fylld med öl och bensin. Det var stort!

Öl och bensin - grogg för riktiga människor?

Falunresa är klart intressant!

Jag har kanske missat nagot, men varför gar denna match först 9 december? Ingen bandy pa tio dagar (att följa via Internet). Jag kommer att dö av tristess. Kan nagon förklara?

Hade för övrigt sömnproblem i natt pa grund av att jag hela tiden tänkte pa bandytabellen och hur snyggt det skulle se ut om vi vinner mot Falu BS och Kungälv. För övrigt har jag lagt upp en "fantasifilm" i mitt huvud över hur Mickels tennismal mot Villa sag ut. Stora nackdelen med att bo utomlands är inte att man sällan ser familj och vänner, utan att man sällan ser Siurius bandy spela... ;-)
4-6 december är det landslagsuppdrag så därav det lilla uppehållet. Supercupen.
Suck. Landslaget som förstör, som vanligt...
Hursomhelst börjar man väll få lite hybris nu men jag kör på 9-1 till blåsvart. Hur mkt folk dom har på matcherna vet jag inte men jag gissar på att minst 23 pers dyker upp.
Markus, Mickels konstmål var precis så vackert som du kan tänka dig, fast vackrare :-)

Jag är sugen på att åka till Falun, ska försöka få ihop det med ett besök hos syster också, men till Falun ska jag
Jag vill att Sirius bandy ska lägga ut klipp från den match-DVD som jag hoppas dom spelat in. Annars blir jag ledsen i ögat...
Mikko, du kan väl rida dit??
Det vore kul om vi fick ihop nåt, man är ju väldigt bandy nu.
intresserade:

1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
Ett jävla salt gäng! Vill nån köra så tycker jag vi minibussar. Västra sponsrar såklart. Plus att vi får billigare inträde på Lugnet.
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Tette
Vem ska köra då? Om vi får ihop ca 30 så bokar vi en stor buss, men det lär ju inte gå.
ska kolla med ola. mikko?

Åh, grymt sugen! Skall kolla....
Kul! Luktar miiiniiibuss.
Jag kan köra om nån fixar minbussen
:)
Jag ringer dig i morrn, Mikko så styr vi. Falupäpp.
Tette skulle på kvartssamtal(!?) och julbord så han åker av listan.

1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
Torskar Sirius blir det fler som ska på kvartssamtal...
Ja åker mer änn gärna med..

1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos
[/quote1259702011]
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos
10. Bigbadda
fyll på listan så kanske vi kan ta fler minibussar
Eller en stor buss! Falun blir nog bara glada om vi kommer, de har Elitseriens sämsta publiksnitt, 674 pers. Sirius ligger fö 7:a med 1571. Snittet är 1566. Såja.
Jepp, Falun kan behöva lite draghjälp. Är väl en klubb som tar ekonomiskt ansvar till skillnad mot vissa andra...

Ord!

Hahaha, Bra Där Haze!

Sirius sprider lycka och välfärd. Helt enligt vår 18-årsplan.
Har tagit ett snack med fil. lic. Mikko och vi åker 16:30 från Studans parkering. Priset är i dagsläget 100 spänn. Ska maila/mejla Falun och sno åt oss rabatt på inträdet. Vår buss består alltså av:
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos

Reserver:
1. Bigbadda

Vinna, vinna, hela tiden.
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos
10. Stephannium?

En liten fråga, hur är det med chaufförer till minibussarna?.....Är nog beredd på att köra en iallafall.

F d S L

Stephannium
RRR kör den första bussen. Den är full. De som vill hyra en till minibuss är såklart hjärtligt välkomna att fixa det. Västra kan gå in och sponsra med några hundringar.

Buss I:
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos

Buss II:
1. Bigbadda
2. Stephannium

Annars kan du/ni ju åka en vanlig bil om ni inte får ihop folk. Buss I åker från Studans parkering kl 16:30 om ni vill åka karavan.

Senaste nytt från Faluns kansli: Ingenting.
säg att du är systrarna kallurs förmyndare. då blir det fart på lugnet!

Har tagit ett snack med fil. lic. Mikko och vi åker 16:30 från Studans parkering. Priset är i dagsläget 100 spänn. Ska maila/mejla Falun och sno åt oss rabatt på inträdet.

Om man kör själv, gäller rabatten då? Det är nog värt att veta om det.

S L
Det lär det ju inte göra men om du går in samtidigt som oss är det ju inga problem.
Fått svar från Falun:

De skrev:
Hej!
Vad trevligt att ni vill komma till Falun och se BS andra seger för året ;)!
När ni åker från Uppsala kontaktar ni vår säkerhetsansvarige Berndt Bergström. 070-2123124. Han ger er all information.
Dealen med halva priset gäller. Men allt detta kommer ni få svar på av Berndt när ni pratar med han. Om ni vill får ni kontakta han tidigare.

Med vänliga hälsningar
Robert Larsson
Falu BS Bandy

Mitt svar:
Hej Robert,
Tack för svaret, men du måste ha tagit fel på datumet. Vi ville kolla på Falun-Sirius, inte matchen där Falun tar sin andra seger.

Hälsningar,
Stefan/Västra Sidan

Edit: Tog bort alla hans 100 blankrader.
Hahahaha Word!

Ord!
Jinx?
Nej, önskemål.
Kanske dock kan rubriceras som Olaga förhoppning. Vad tror du, CarlApan?

Nej, önskemål.

Hårklyveri.

Kanske dock kan rubriceras som Olaga förhoppning. Vad tror du, CarlApan?

Kan kanske falla i uppsåtsbedömningen. En utredning borde dock påbörjas utifall det skulle röra sig om grov oaktsamhet...
Som självutnämnd jinxexpert är mitt omdöme att det definitivt är jinxvarning här. En förmildrande omständighet är dock att det var roligt.
Haha det ska jag hävda i rätten.

"Min klient må förvisso ha erkännt grov misshandel men han vill hävda att den utfördes på ett mycket humoristiskt sätt."
>>Thomas D, Brukarn
Meh! Det var ju han som började...
Om han vill jinxa får han ju skylla sig själv, det ska inte få dig att falla i fällan.
Hur är det nu?

Jinxar värst som jinxar först eller det omvända.

"Olaga förhoppning"

Klart underhållande! Bravo.
Det var ett tjat. Han jinxade sönder stackars Falun och då motjinxade jag så vi kan börja från noll.
Jinxar bäst som jinxar sist och vips är vi sönderjinxade. Glasklart.
SM GULD
Spiken i kistan.
SM GULD

[size=36]2027[/size]
Åh vad jag tycker om den här klacken!
Japp!

Jag tycker faktiskt att styrelsen bör tillsätta en utredning ledd av en kommission bestående av åtminstone Brukarn och Farbror som har som uppgift att ta fram underlag för en policy om jinxar vilken kan antagas på årsmötet. Vi behöver klarhet i denna viktiga fråga.
Bra idé Erlingmark!

Jag är lite orolig angående senaste matchen när Västra skanderar "Sälen kommer limma den" vid Villas straffslag. Nu räddade ju Sälen utan att limma den men det känns som vi kom lite billigt undan där. Undrar var Jinxgudarna har i beredskap eller läggs alla jinxar på hög och ett straff delas ut vi (o)lämpligt tillfälle?

En Jinxutredning vore välkommen så man vet hur man ska förhålla sig till bandylivet.
Men vadå, han kommer ju att limma den. Limma.Limma...
Såg inte det som en jinxning sa bara vad alla visste, vem skulle kunna göra mål på sälen på straff.
"För vi är Sirius och Studan är vårt hem..." drogs i gång efter 3-0 mot Gurkorna. Det gick ju vägen ändå. De jinxar som verkligen är jinxar är fan svårräknade i år - än så länge. Jinxmaster Qvarne börjar ju iofs jinxa om SM-guld etc, etc så allt är väl i sin ordning snart.

...
Mitt svar:
Hej Robert,
Tack för svaret, men du måste ha tagit fel på datumet. Vi ville kolla på Falun-Sirius, inte matchen där Falun tar sin andra seger.

Hälsningar,
Stefan/Västra Sidan

I den svåra bandyabstinens man befinner sig i just nu är det njutbart att få läsa alster som dessa!

Jag fnissar lite för mig själv varje gång jag tänker på Roberts min när han öppnar svarsmailet från dissteffe.

Om detta kallas jinxning så röstar jag för att det från och med nu är tillåtet!!
Jag kom på mig själv att jag hade glömt att vi slog VSK på Studan, pinsamt, måste ha kännts som en dröm?

[quote1259964895=dissteffe]
...
Mitt svar:
Hej Robert,

Hälsningar,
Stefan/Västra Sidan

I den svåra bandyabstinens man befinner sig i just nu är det njutbart att få läsa alster som dessa!

Jag fnissar lite för mig själv varje gång jag tänker på Roberts min när han öppnar svarsmailet från dissteffe.

Om detta kallas jinxning så röstar jag för att det från och med nu är tillåtet!!
[/quote1260008487]

Se upp för Garry säger jag.
Allt är förlorat!!

Två poäng till i serien, det är vad det kommer att bli efter detta. Och dessa tagna med svårighet och uddamålsseger mot bokstavskombinationen från Sörmland.
En liten fråga, blir det en andra buss till Falun?

S L

Det verkar inte så, men alla verkar ju överrens att vi kommer att förlora alla matcher som är kvar så det gör ju inte så mycket.
Jag är oöverrens och tror på vinst!

Minns dock med skräckblandad förtjusning i mitten av februari 2008 (faktisk inte så länge sedan) förra besöket på Lugnet. Då var vi piskade att vinna för att inte åka ur. Det var kallt och blåsigt som det anstår en ödesmatch. Vi hade i stort sett spel mot ett mål i första men vi fick aldrig in bolluschlingen och nervositeten gick att ta på. Efter typ 20 resultatlösa hörnor och ett ytterligare försök minns jag att jag skrek rätt ut: "Kör varianten" varpå Viktor i sin oefterhärmliga stil rundar ruset och serverar Ubbe till ett av av dessa klassiska "förnedringshörnmål". I andra tror man att Sirius skall gå ifrån men nån av Faluns finnar dunkar in en hörna i nättaket och spänningen är outhärdlig. Till slut, med typ 10 min kvar, gör Werner en diagonalåkning och serverar Viktor öppet mål "frän fel hörnflagga" och det räcker till vinst och bäddar för det efterföljande kvalspelet och fjolårets succé.

Det svänger fort i Bandy!!!
Jag minns också!
Det va en vacker och samtidigt extremt jobbig match.

Den här tråden spårade visst ur en del.
Ni som inte kom med i den första minibussen kan väl göra en ny lista för att se om ni tar en egen bil eller minibuss?
Buss I:
1. johann
2. CarlApan
3. Hawkeye
4. RRR
5. Haze
6. dissteffe
7. Joint
8. kniv-jonas
9. Dr_swintos

Buss II:
1. Bigbadda
2. Stephannium
Checka intresset utifrån på officiella.
Jag avvaktar tills i morgon kväll och om det blir två stycken så tror jag att det är meninglöst med två bussar.*flinar*

S L
Sondera bilintresset?

Sondera bilintresset?

Kanske är lönsamt om det finns fyra stycken som är intresserade.

S L
pepp?

nån som fixar en fin peppcd till minibussen?
megapepp. gillar ju bara ledsen musik dock...
Har varit pepp/päpp sen jag gick hem från Villamatchen.
Fetpepp! Nu knäcker vi knätofsarna! Vi sänker masarna med 8-4. Suddens brori hänger en balja.
Hade inte folk jinxat så förbannat, så hade jag trott på 9-2 till oss.

Nu kommer i stället Eskhult att bli skadad i tidigt skede, halva truppen dyngförkylda, Roland Fager bestämmer sig för att bandy-masar, det är goa gubbar, 140 utvisningsminuter på oss och fyra straffar i arslet senare, så står hemmalaget som segrare med 4-3
Garligur>>>

Straffar är väll inga probs? Dom limmas ju av sälen!
Det är bra, CarlApan, bomba jinxtalibanerna med fler jinxar. Själv tror jag på 4-4 inför 666 pers. Har varit i kontakt med Bandymasarna och de kommer med full buss på Annandagen och vill dricka öl innan matchen. Var gör man det lämpligast?
Hör med Alexander först! Eftersom dom har vänligheten att hysa oss inför alla andra matcher så bör dom i alla fall få första tjing på en massa bussmasar.
Tabellen visar att vi gör typ dubbelt så många mål framåt och släpper in typ hälften så många bakåt jämfört med Falun. 6-3 till de goda eller nåt.

megapepp. gillar ju bara ledsen musik dock...

Då kanske du ska beställa den här? www.releasethebats.com fick in den i dag.

Ättestupa: 1867 12"
Northern Europe 1867: A winter so harsh, a spring so cold and a summer so late. A dead harvest. The failure of the crop meant starvation and thousands and thousands of people died. Bark bread, lichen gruel and families slowly fading away. This bleak period, ended in 1869, resulted in that more Swedes than ever emigrated to Northern America and other places for a better life. Based around those years, Gothenburg's Ättestupa here creates an absolutely terrific soundtrack to this misery with their new 3-song EP. Exploring the dark past of their native country Sweden, this is a well-executed journey into the neverending well of hopelessness. Into the struggle of nature and mankind. You'll recognize the sound from the RTB LP from last year and the Abisko tape, but here they are taking everything up a notch. The unique production is getting close to perfection, a raw and disgusting thick sonic bliss with a continuous crunch. A sharpened blend of noise, kraut and black metal with a crude melancholic atmosphere. Vocals buried deep under the soil and guitars being more prominent. Organs, screeching metal junk, tape loops. Pounding drums. The recording reeks of bad times and tremendous coldness and it's hard to grasp for air. No hope and definitely no joy. Recorded during the first three months of 2009. Limited to 330 copies on black vinyl.

Jag beställde diiwekt. Ett av Sveriges bästa band.
Nästa gång det stundar utflykt tycker jag nog vi borde se över avreseplats igen. Det är ju sååå långt från civilisationen.
+1, i synnerhet då vi inte har tillgång till flaggorna ändå.
Minibussarna brukar ju gå ifrån Fyris torg, vet inte varför Steffe valde Studan denna gång. Kanske för att det är nära hem till honom....(konspiratorisk, javisst!)
1) Det var Mikko som valde Studans parkering. Palla argumentera med chauffören asså.
2) Jag åker direkt från jobbet vilket ligger ca 45 sek cykeltur från Fyris Torg, Studan är mycket längre bort.
3) Lars är synthare.

Såja!
Fast förresten:
1) Jag får ju sjukt nära hem efter matchen.
2) Jag är rockpoet.

Ajdå!
Ett besök på studan (om än bara parkeringen) är moraliskt och själsligt stärkande. Det är helig mark vi snackar om. Studan är centrum för för det goda i livet (bandy). På studan hör vi hemma ...
1) Borde jag lära mig att inte vara konspiratorisk mot Steffe efter denna mangling? Ja, antagligen.

2) Kommer jag att ta nästa chans jag får att vara konspiratorisk mot Steffe? Ja, mycket troligt.
Vad fan säg ett annat ställe då så kör jag dit, vet inte var folk bor, har ingen lust att åka runt stan i en timme och plocka upp folk i obskyra slumområden dit jag inte hittar
Fyris torg? Fast vafan, Studan funkar ju det med. :)
Ja herregud. Jag sa: till nästa gång.
Vi kan inte byta ställe 1 timme innan avfärd. Inget fel på Studan.
Studan it is, boka buss och ta nåt annat ställe själva nästa jävla gång ;-)

Studan it is, boka buss och ta nåt annat ställe själva nästa jävla gång ;-)

En busschaufför, en busschaufför....
Jag vågar mig på att tippa seger idag. 2-7 skulle jag tycka var fint, men 2 pinnar räcker bra. Hoppas inte mitt optimistiska tips bidrar till någon jinx.
2-5 och 2 pinnar alltså. Jag är nöjd och de som var på plats fick lite spänning också, hurra!
så länge de vinner så känns det bra, tre raka nu hoppas de kan fortsätta såhär och få in lite av en vinstraka nu! Och börja vinna mer på bortaplan.
Skönt med 2 pinnar! Verkade dock sitta långt inne. Kul att Mr. 100% fick trycka dit 2. Viktigt att börja vinna på borta plan. Men vad hände i mässhallen i Sandviken? "Bara" 3-2 och Edlund mållös?! Luktar läggmatch...
Hur överlägsen är man inte om man till och med vinner en läggmatch...

Nåja, fint med två poäng även om de satt långt inne. Men det börjar väl bli lite vana med fulbandy på Lugnet?
Laget tog visst lika lätt på matchen som jag gjorde. Laddade för Champions league, eftersom jag trodde det skulle stå ganska mycket, mot ganska lite.....
Ganska seg match men jag kan ju säga att västra inte heller verkade ta den här matchen på allvar (inklusive mig själv). Gött dock att kunna vara så kaxiga på bortaplan och ändå hämta hem två pinnar.

Aldrig varit med om värre (läs högre) mål och hörnmusik dock.
vi var dåliga men laget vann. vi är dock lite förlåtna eftersom vi var 9 pers
Jag tycker ni var bra. De 9 som var där dubblade nog Faluns publik första 5 min på matchen.
..även unt +ade på Västra! Bra Där!

Jag tycker ni var bra. De 9 som var där dubblade nog Faluns publik första 5 min på matchen.

Ja, man blev ju nästan rädd när vi gick in arenan. Då var det ju mindre än 100 pers där. Men sen masade (fniss...) sig folk dit. Det var kul.
Man kan ju undra varför vakten prompt skulle flytta oss från ena sidan av den öde läktaren till den lika öde andra sidan?

Falun var rätt så pigga ändå och spelade helt efter sina resurser med en vass målis längst bak. Bandymasarnas 5 pers + trumma gav lite VP-vibbar.

Verkar som om Faluns lagvarning i början kom pga punktmarkering av Eskhult. Bra av Fager i så fall att ta den så tidigt i stället för i typ 88:e minuten (eller inte alls).

Man kan ju undra varför vakten prompt skulle flytta oss från ena sidan av den öde läktaren till den lika öde andra sidan?

Det var ju hur roligt som helst. "Flytta grabbarna 15 meter åt höger så är risken för kravaller eliminerad. Så, nu kan vi ta en fika."
Dom tyckte väll att vi verkade för hotfulla när vi störde deras pree-gameintervju med våra hatiska texter och hetsiga beteende.

Bäst var ändå när johann frågar vakten i paus om vi får dricka öl?

vakten: *suck* Ja det är väll lika bra...
Jag tyckte att Falun spelade rätt bra efter sina resurser.
Sirius hade problem att komma igenom säcken och Kruse o co var rätt snabba på grillerna. Falun-Vänersborg blir en höjdarmatch....
Trist att ett så klassiskt bandylag har så svårt att få folk till matcherna, heder till Bandymasarna som trots allt gjorde sitt bästa efter förutsättningarna, Välkomna till Studan på annandan!
Det var sig likt på Lugnet. Matchens karaktär var densamma som för två säsonger sedan. Falun lyckades vara jävligt täta bakåt fram tills 1-2. Linus Forslund imponerade på mig i Falun. Skönt att de två poängen kunde bärgas till slut i alla fall. Yay!
Äntligen den första bortasegern för säsongen.

S L
Vem skrev att vi var 9? Det var ju några till som dök upp på Lugnet + Kaveh som ju faktiskt sjöng!