← Sirius Fotboll
Häcken borta
Brukarn
· 2007-05-08 08:39
· 17627 visningar
Västra Sidan lär inte arrangera några resor på ett tag framöver, men man kan ju åka ändå!
Såvitt jag vet är det en handfull som tänkt åka till Häcken 20/5. Det finns viss möjlighet till samåkning, OG och Joel ska både köra ner till Götet, Joel bara enkel resa. Annars så får vi styra upp lite öldrickning på Hisingen innan match.
När går bilen?? Hur är tåganpassningen? Jag funderar på att åka ner till Gbg för att utöva lite Storebroderlig kontroll över min lillebror. Troligen tar jag med min medhuligan: Karin, snart 4år, som redan nu vet att Sirius är bäst & att VSK är onda.
Nu ska vi se här, detta är resplanerna som gäller:
OG åker på fredag och hem på söndag, tror han har en och en halv ledig plats i bilen (kanske OG kan bekräfta?).
Joel åker på söndag (eller lördag?), och åker inte hem igen (eller det gör han väl, men först en vecka senare).
Jag tar tåget ned på lördagen och stannar till måndagen. Tåganpassningen är inte så bra tyvärr, man kommer inte hem till U-a på söndag kväll om man vill stanna till slutflöjten. Sen kan man även åka nattbuss till Uppsala, men det är kanske inte optimalt med en fyraåring i sällskapet.
#3 ·
Hoff
· 2007-05-08 09:43
jag ska dit och drar med mig lite Gbgare som är trogna Sirius.
#4 ·
OG
· 2007-05-08 11:11
Jag, Marika och Hoff drar ner med en bil på fredagförmiddag och åker tillbaka till den riktiga kusten på söndagen. Detta lämnar som sagt minst en plats över. Fem i bilen är kanske inte optimalt på en längre resa dock. Men som delägare i bilen så tjingar och paxar jag alla bra platser i första hand så det är väl upp till de stackarna som skall färdas i baksätet om de vill simulera boskapsvagn eller inte.
Ps. För övrigt lovas hårdrock i högtalarna. Ds.
#5 ·
70
· 2007-05-08 11:26
Man skulle ju kunna kolla allmänt intresse för bussresa också? Jag menar får vi ihop typ 20 pers i en buss så kan det ju vara värt att satsa på. Blir väl lite dyrare, men ändå...
Nja, det blir ju galet dyrt, kostar minst 10000 att hyra en Göteborgsbuss. Vi kommer inte att vara i närheten av att gå runt på en sån resa. För de kommande långresorna tror jag det är mycket smartare att satsa på att hyra minibuss/ar isåfall.
#7 ·
70
· 2007-05-08 12:52
jag hajar. funderar på swebus faktiskt. drygt 600 tor utan studentrabatt.
"En eftermidag
på rambergsvallen..." :D
Så ska det låta 70! Åker du ner under lördagen så hinner man ha lite skoj i Götet?
#9 ·
AWK
· 2007-05-08 13:23
Lägger in min fråga på den här tråden istället. Är det nån som är sugen på att ladda upp inför matchen? Tex på Score eller O´learys. Från O´learys går spårvagn direkt (tror jag) till rambergsvallen.
Absolut, klart vi ska öla tillsammans! Jag och danne har annars pratat om att träffa Häckenfansen innan matchen (jo, det finns några sådana, han känner dem). Men det kan vi ju bestämma senare. Bor du i Göteborg eller?
men kan man inte satsa på mini buss då eller i alla fall kan man försöka för mini buss kommer 100 procent att bli fult för det är göteborg och häcken vi pratar om testa en mini buss så kankse jag är på
#12 ·
AWK
· 2007-05-08 13:49
Låter iofs kul att träffa dem. Har de nåt eget ställe? (jo, jag bor i gbg).
BK Stjärten verkar ha lite bekymmer. Torsk idag på hemmaplan mot Giffarna med 1-2.
Dagens bästa idé:
Någon i styrelsen tar kontakt med Putte och Smajko. Kanske de funderar på att köra sin Baren-Baren-buss ner till Göteborg? I bästa fall går det att ordna gemensam VS/BB-resa till Häckenmatchen.
vadå ska ni fixa buss resa eller men försök på varje match sen får vi se om det blir fult som skat MINI BUSS FUNKAR VÄL ALTID
#16 ·
Tobbe
· 2007-05-10 12:46
Jag tänker inte riskera att gå back på ännu en resa med tanke på att vi planerar nya Västra-prylar inom kort. Så Västras pengar kommer inte att användas till en Göteborgsresa i nuläget. Men egna initiativ är förståss välkomna.
ok men kommer det inte bli en resa på ett tag eller vad neb det där västra sidan prylar vad är det
Jag tror inte att några arrangerade bussresor blir av förrän Sylvia och Norrköping framåt höstkanten. Det lönar sig inte helt enkelt, däremot kanske vi kan samordna minibussresor.
Tillbaka till ämnet: Inga fler som ska till Häcken? Vi är väl uppåt tio stycken nu, men det vore kul om vi kunde mobilisera lite läktarstöd. Getingarna bjuder nog inget omöjligt motstånd gissar jag.
#19 ·
Alias
· 2007-05-10 14:41
Jag åker ner fast min bil är tyvärr redan full.
#20 ·
Tobbe
· 2007-05-10 14:42
Västra Sidanprylar=Nya T-shirts är det tänkt. Bland annat.
Alias: kanon, vi får höras innan matchen. Är bilen full med Siriusfans, eller är det annat folk?
Det kan bli aktuellt med ytterligare en stofil bil. Det kan komma att bero av om vi hittar ytterligare en körkortsinnehavare.
#23 ·
Joel
· 2007-05-10 19:49
Jag åker från uppsala lördag 19/5 ca 12.00 Har fyra platser kvar i bilen,(Kostnad 150-200 kr/pers beroende på antal).Som sagt kan jag tyvär inte erbjuda någon hemresa men det går ju bussar och tåg.
#24 ·
70
· 2007-05-11 07:44
Jag, Marika och Hoff drar ner med en bil på fredagförmiddag och åker tillbaka till den riktiga kusten på söndagen. Detta lämnar som sagt minst en plats över. Fem i bilen är kanske inte optimalt på en längre resa dock. Men som delägare i bilen så tjingar och paxar jag alla bra platser i första hand så det är väl upp till de stackarna som skall färdas i baksätet om de vill simulera boskapsvagn eller inte.
Ps. För övrigt lovas hårdrock i högtalarna. Ds.
Jag har ordnat boende o grejer. Åker gärna med i hårdrocksbilen! Finns det fortfarande plats?
#25 ·
Alias
· 2007-05-11 07:45
Japp vi alla håller på sirius och åker ned för att kolla på matchen.
Hmm, någon med kontakter som kan ordna ett prisvärt boende för en far-dotter kombo??
#27 ·
OG
· 2007-05-11 08:52
70>> Visst, det finns plats och du är hjärtligt välkommen att åka med.
#28 ·
70
· 2007-05-11 15:52
OG>> Jättebra! Kul med en helg i GBG. Nån som ska partaja nånstans? Jag vet en vernissagefest på nån konstskola på lördag iaf. Ska ta reda på mer i veckan.
#29 ·
Foley
· 2007-05-12 23:20
Joe>> Finns det fortfarande plats så åker jag gärna med till Göteborg på lördag. Än så länge en person kanske kan bli två.
#30 ·
70
· 2007-05-15 06:00
OG>> Vart vill du att jag ska vara och vilken tid på fredag?
Ordning på Da Torp! Firma Farbror & Super-Karin kommer till Göteborg.
#32 ·
70
· 2007-05-15 08:54
Ordning på Da Torp! Firma Farbror & Super-Karin kommer till Göteborg.
Härligt!
Bravo! Vi är rätt många nu: Jag, Danne, Joel, AWK, OG, Hoff (+ göteborgare), Marika, 70, Alias + 4, Farbror med Karin. Och jag hörde diskussioner om en bil till efter matchen igår.
#34 ·
Markus
· 2007-05-15 09:18
GP i matchreferatet från Häckens match mot IFK:
"Ytterligare ett bakslag: Mats Hedén fick en bristning i vaden och tvingades utgå i mitten av första halvleken.
Glädjande dock: Jesper Ljung kör för fullt på träning och är redo för comeback inom kort."
Man kanske inte ska önska andra motgångar och skador, men Mats Hedén får gärna bli återställd först på måndag... :-)
#35 ·
mr-edf
· 2007-05-15 09:58
Om det är någon som vill mellanlanda i Jönköping efter matchen så har jag tre sovplatser över. Det går ett tåg Göteborg-Jönköping kl 20:02. Ses på söndag.
Alf på kansliet funderar på att bila ner på lördagen. Han kanske är intresserad av någon co-driver?
#37 ·
Foley
· 2007-05-15 10:37
Jag åker gärna med i ngn bil till Göteborg. Spelar ingen roll tid eller dag bara jag kommer till matchen. Jag innehar körkort så om det är ngn som vill spara pengar och slippa köra så säg till så slipper jag ta en tråkig buss..
#38 ·
RRR
· 2007-05-15 10:51
Borde bli ett 20-tal i Häcken. Karin skriker bäst hon kan!
Kan tyvärr inte åka med. Kniv-Jonas hade ett visst intresse av att åka med också.
#39 ·
OG
· 2007-05-15 15:05
70>> Vi tänkte försöka dra från Uppsala strax efter 10 på fredag. Antar att man åker via Stockholm, så vi kan hämta upp dig på lämpligt ställe. Är dock inte så jättesugen på att dra in i värsta smeten i stan.
Förresten, har du körkort? I så fall kanske du blir satt bakom ratten en liten del av resan.
#40 ·
Joel
· 2007-05-15 15:33
Jag har fortfarande 4 platser kvar i min bil på lördag.Obs! Endast enkel resa.
#41 ·
Sutra
· 2007-05-15 17:12
Man blir avundsjuk. Skrik tappert.
Sirius fyller hundra i år. Vad fyller T Lucic?
#42 ·
Foley
· 2007-05-15 17:44
[quote1179251008=Joel]
Jag har fortfarande 4 platser kvar i min bil på lördag.Obs! Endast enkel resa.
[/quote1179251008
Jag är fortfarande intresserad. Hur får jag tag i dej..
#43 ·
Alias
· 2007-05-15 19:15
Häckens spelschema
Qviding - BK Häcken (svenska cupen) på Torpavallen torsdag 17 maj klockan 15.00
BK Häcken - Sirius (superettan) på Rambergsvallen söndag 20 maj klockan 17.00
Örgryte - BK Häcken (superettan) på Valhalla IP torsdag 24 maj klockan 19.00
Täta matcher hoppas dom satsar störst på derbyt.
Menar derbyna
#44 ·
Joel
· 2007-05-15 19:56
Foley ge mig din e-mail adress så mailar jag mitt nummer
Foley o Joel: Jag kan förmedla kontakten så slipper ni lämna ut mejladresser här på forumet. Kolla mejlen.
Ring till kansliet & hör med Alf. Han vill säkert ha trevligt sällskap i bilen.
Vi är välkomna på Häckens supporterhak Whoopsy Daisy innan matchen, det ligger på Wieselgrensplatsen, 5 minuter från Rambergsvallen ([link=http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=63094722&search_word=Daisy]karta[/link]).
Ska vi synas där typ vid 15-15.30 kanske?
Vi har också blivit ombedda att gå in på arenan i samlad trupp, så om alla inte vill komma till Whoopsy kanske vi kan synas tjugo i fem utanför Rambergsvallen?
Whoopsy Daisy!
Ett utav de bästa supporterhaksnamnen jag hört. Man blir ju riktigt sugen!
Häckens match mot Qviding kommer naturligtvis väldigt lägligt. Så här dags i cupen ställer de nog inte bara in skorna och så himla bred trupp har de inte pga alla skador. Dock måste de självfallet prioritera serien och matcherna mot Sirius och ÖIS. Någon extra derbytändning mot ÖIS har jag dock svårt att frammana för mitt inre.
#49 ·
Foley
· 2007-05-16 18:16
Foley o Joel: Jag kan förmedla kontakten så slipper ni lämna ut mejladresser här på forumet. Kolla mejlen.
Tack! Ses på Rambergsvallen eller ev Whoopsy Daisy..
ok ner och fila lite grabar och sjöng våra stolta sånger vi e västra sidan
filma menar jag ursäkta
#52 ·
RRR
· 2007-05-17 07:09
fila går också bra
Häckens trupp idag i cupen. Lucic och Dioh vilas helt och Mambo-Mumba och Larsson bänkas. resten ordinarie:
Alexander Hysén, Magnus Jonsson, David Marek, Daniel Forsell, Emil Wahlström, Erik Friberg, Jonas Henriksson, Ze Antonio, Fredrik Holster, Ari Skulason, Anders Carlsson, Tom Söderberg, Hasse Berggren, Roger Risholt, Robert Mambo Mumba, Daniel Larsson.
Fy fan. Det är en läskig trupp de har. I Häckens gästbok på Svenska fans kan man också läsa följande briljanta inlägg i debatten kring varför man inte ska ha hemsida på svenska fans:
Namn: Stolt Bonde Gnagare » Svara inlägg
Sänt: 2007-05-16 02:17
Jag läste nyss att BK Häcken ska göra Allmänna Idrottsklubben sällskap i UEFA-cupen 2007/08. Det ska bli riktigt trevligt med svartgul gemenskap i UEFA-cupen. Två svartgula lag från Sverige som går in i UEFA-cupen 2007/08 blir riktigt coolt. De svartgula lagen Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken ska alltså spela UEFA-cupen 2007/08. Det kände man på sig redan när man stod i AIK-klacken på Rambergsvallen i den allsvenska matchen mot er den 11:e maj 2006 att det skulle bli våra två svartgula lag som skulle placera sig för UEFA-cupen 2007/08. Svart & gult är de vackraste färgerna och med två svartgula lag från Sverige i UEFA-cupen 2007/08 kommer vi på två fronter vid varsinn sida av landet med svartgul attack och gemenskap. Hur känns det för er att få göra oss sällskap i UEFA-cupen 2007/08? De två svartgula brödraklubbarna Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken ska gemensamt spela UEFA-cupen 2007/08 och det får vi ta nytta av eller hur? Svart & gult är färgerna som gäller för svenska klubbar i UEFA-cupen 2007/08 för det är ju två svartgula klubbar, Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken som ska representera Sverige i den turneringen tillsammans med Helsingborgs IF. Som tack för att ni hjälpte oss att vinna SM-Guldet 1998 så får ni hänga med som sällskap med oss att också spela UEFA-cupen 2007/08, det är vårat sätt att tacka er för hjälpen att ni får äran att delta i den svartgula gemenskapen i UEFA-cupen 2007/08 när vi två svartgula lag, Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken ska få delta i turneringen nu. 2000/01, 2002/03 & 2003/04 var den svartgula klubben Allmänna Idrottsklubben från Sverige med i UEFA-cupen och 2007/08 ska nu alltså TVÅ svartgula klubbar från Sverige delta i UEFA-cupen. Eftersom det börjar bli en vana för den svartgula klubben Allmänna Idrottsklubben från Sverige att delta i UEFA-cupen (det är fjärde gången på 2000-talet vilket är mer än någon annan svensk klubb) så får den svartgula klubben BK Häcken från Sverige också följa med att delta i UEFA-cupen 2007/08 så att två svartgula klubbar från Sverige får delta i UEFA-cupen 2007/08. Sammanfattningsvis så ska alltså TVÅ svartgula klubbar från Sverige delta i UEFA-cupen 2007/08, nämligen Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken från varsinn sida av landet vilket kommer göra den svartgula offensiven från Sverige total i UEFA-cupen 2007/08 och vilket kanske kan så småningom leda till att klubbarna möts i finalen av turneringen i maj 2008. Vem vet? Oavsett så är iaf det riktigt trevligt och coolt att två svartgula klubbar från Sverige, Allmänna Idrottsklubben och BK Häcken ska spela i UEFA-cupen 2007/08 tycker jag.. eller vad säger ni? Tacksam för svar
#54 ·
VSS
· 2007-05-17 10:10
Vad menar han? Kan han inte försöka vara lite tydligare?!
Maila honom och be om ett mer utförligt svar.
suck...
HAHAHAHA, vilken jävla rainman!
Tipsa honom om detta forum också, vet ja....NOOOT
#56 ·
Hornby
· 2007-05-17 10:59
Poäng på Rambergsvallen och jag skulle vara otroligt nöjd. Man vågar väl knappast hoppas på Ante, men han lär behövas om vi ska kunna ha ett eget spel på mitten. Med Gallo och Daouda centralt tror jag risken är stor att Häcken får ett för stort spelövertag. Hoppas att Antou är OK efter smällen mot Sylvia.
#57 ·
Omaly
· 2007-05-17 21:36
Whoopsy Daisy låter ju världsklass! Jag och en vän kan inte komma ner förrän söndagen så din bil går ju inte joel. Är det någon annan som ska åka ner på söndagen och som har 2 platser kvar? Vilket är annars det billigaste alternativet? är det Swebusexpress?
#58 ·
70
· 2007-05-18 08:43
Nu drar vi!!!
FILMA lite är ni snälla läg ut på you tube eller på hesidan eller bilder på hemsidan som vanliga supportrar
#60 ·
RRR
· 2007-05-18 10:41
lugn lugn klart de filmar om de kan, tänk på att de flesta av oss är gamla och knappt vet hur en kamera fungerar, ännu mindre en mobiltfn, ni ungdomar har så bråttom med allt, ungdomlig entusiasm :-)
Alla dessa rullbrädor & flygande floppar....för att inte tala om Break Dance!
Väl Gubbat, Mikko!
nej men om ni filmar och lägegr ut på hemsidan blir det mer besökare
#63 ·
RRR
· 2007-05-20 07:00
De som filmar lägger ut på youtube tex, det är helt OK.
Det länkas ju dit via gbn på denna sida.
De som gör hemsidan här behärskar inte alla jäkla nya tekniker så bra pga sin ålder och sitt intresse av nymodigheter som data, mobiltelefoner och så vidare.
fråga från en som inte orkar läsa igen hela tråden...
Nån som vet om det kommer finnas t.ex webbradiosändning från matchen eller är det text tv som gäller för oss som stannar hemma ?
#65 ·
RRR
· 2007-05-20 08:02
UNT kör direktuppdateringar.
Vet inte om GP kör nåt liknande.
Annars är faktiskt föbundets sida rätt snabb med uppdateringar.
sverigewebben.se kanske???
#66 ·
RRR
· 2007-05-20 08:08
nä, sverigewebben kör tydligen inte från gbg
kolla häckens hemsida också de kanske kör nåt
kan du kolla det så är du snäll RRR
#68 ·
70
· 2007-05-20 11:22
Ni som har sett fram emot sms från mig idag kommer tyvärr bli besvikna. Batteriet har laddat ur och jag har ingen laddare. Sorry.
#69 ·
oskar
· 2007-05-20 12:40
Har försökt kolla runt på sr.se men de verkar endast sända allsvenskt idag. Ibland har dom ju en och annan superettamatch med som extrasändningar men det ser mörkt ut.
Upplandssporten sänder 17-18. man får väl hoppas att de har någon snubbe på plats.
#71 ·
John
· 2007-05-20 13:22
Det verkar bli UNTs bevakning. Hittar inget på GP.
Hoppas på radio Uppland!
Så här, en timme före matchstart, kan det väl vara dags att släppa startelvan.
Enligt säkra källor spelar Sirius med Hochen och Olle på topp, trots matchbilden i Enköping. Men det är klart, de har ju gjort åtta kassar tillsammans...
Det intressanta sker på innermittfältet där Mani och Gallo spelar. Offensivt, med truppens två mest kreativa spelare tillsammans på mitten. I övrigt samma som sist. Dvs, Kim och Fredrik på varsin kant. Fredrik har den tuffa uppgiften att ta sig an Marek och Henriksson. Bakom Marek lär det dock finnas luckor som ska utnyttjas enligt modellen Gallo upp på Olle som släpper på Mani som hittar Hochen.
Det där mittfältet bör betyda diamant med Mani som spets och ganska fri. Problemet kan väl dock bli att man lämnar Mambo-Mumba och Ze Antonio ganska ensamma åt andra hållet. Även om Gallo och Mani är helt okej i defensiven är det ju inte direkt några Linderothar vi pratar om.
Läskigt!
#73 ·
gaffa
· 2007-05-20 14:38
värt att notera vad gäller det taktiska ovan är att erlingmark och jag spånat ihop det på egen hand. därmed inte sagt att det är gripet ur luften. jag tror det kommer att finnas ytor bakom den andra ytterbacken också. men läskigt är det verkligen!
#74 ·
gaffa
· 2007-05-20 14:41
ser förresten att risholt går in i stället för ze antonio. då var han inte frisk ändå. en viss försvagning, utan tvekan.
Hmm, skall man lägga en tia på ett kryss (hmm, hmm)
#76 ·
Joint
· 2007-05-20 14:58
Nu kör vi Blåsvart!!!
#77 ·
BoB
· 2007-05-20 14:59
Kom igen Sirius, nu kör vi över BK Stjärten!
#78 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:02
kom igen!
petter från start för gefle för första gången - ett gott omen?
Rambergsvallen kokar enligt UNT:s utsände reporter. Publiken i extas.
#80 ·
Markus
· 2007-05-20 15:16
Kul att man för en gångs skull inte blir helt deprimerad eller upprörd om det inte skulle gå som man hoppas. Annars brukar ju veckan bli rätt förstör om Sirius torskar...
Det är väl UNT:s uppdatering som gäller? GP verkar inte ha något.
#81 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:19
svenskfotboll.se är snabbare men mindre ordrika
#82 ·
BoB
· 2007-05-20 15:20
Radio Uppland sänder då och då från Rambergsvallen.
#83 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:23
med betoning på då
#84 ·
oskar
· 2007-05-20 15:25
fan jag tyckte SR uppland sände rätt mycket när vi låg i typ 2an och norrettan osv. Är det en efterhandskonstruktion? Om inte, varför sänder dom inte superettan?
då var man igång bob... storsnoken tar bort williams i början låter ju bra
#86 ·
BoB
· 2007-05-20 15:26
Damernas norretta är tydligen mycket mer intressant:)
#87 ·
Markus
· 2007-05-20 15:27
Jag går in på Radio Upplands hemsida och försöker lyssna. Hur jag än gör får jag bara upp en direktsändning av Mjällby-Degerfors. Frustrerande.
SR uppland,
svenskfotboll.se
och unt
kom igen nu IKS
Jon Jon Jon
#90 ·
BoB
· 2007-05-20 15:33
Stjärten verkar ha satt press på oss.
#91 ·
Markus
· 2007-05-20 15:33
Bra att Jon har fått göra några räddningar så att han är varm i kläderna...
#92 ·
Markus
· 2007-05-20 15:34
Blev det inget stjärt-tifo i dag där alla Siriusfans visade baken när Häcken kom in på plan?
#93 ·
oskar
· 2007-05-20 15:35
Jon adda mig om du har MSN: oskar_lindberg79@hotmail.com (OT, sorry för det)
#94 ·
Markus
· 2007-05-20 15:39
"Häcken har tagit över spelet totalt" (UNT)
Håll i till halvtid! Kontringslägen kommer...
nej
#96 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:40
för tusan
#97 ·
John
P4 götborg har också snuttar men det kanske klipps in samtidigt som P4 uppland
#98 ·
BoB
Fan 1-0, williams
Hlvete Jvla Skt
#100 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:42
förmodligen. det kallas "fönster".
hittar inte dig oskar, vart gömmer du dig
#102 ·
BoB
· 2007-05-20 15:44
surt
#103 ·
oskar
SATAN
#104 ·
John
nej nej nej
Fan igen
#106 ·
gaffa
· 2007-05-20 15:45
nu blir det lajbans i andra. underläge med två baljor borta mot bkh, som tänker "proppen ur"!
men å
#108 ·
oskar
· 2007-05-20 15:49
SATAN
#109 ·
Uno
· 2007-05-20 15:53
detta blir ingen lätt uppgift
#110 ·
Sam
· 2007-05-20 15:53
Känns lite som att matchen redan är avgjord... blä. Hade väl lite naivt trott att IKS skulle ha lite mer att sätta emot, men icke. Fan också!
#111 ·
Joint
· 2007-05-20 15:55
Synd...
Ingen jättesensation direkt. Häcken ska ju vara så här mycket bättre egentligen, så det är väl i sin ordning att de är det. 8-1 i skott till Häcken kan man ju liksom inte skämta bort. Bara Sirius kan knyta ihop lite i andra, och helst pilla in en reducering. 5-6 baljor i baken vore inte bra för fortsättningen.
nej måste vakta målskillnaden, men hoppas på mer än så
Snabbhet in för Olle i form av Lundin.
#115 ·
Markus
· 2007-05-20 16:07
Det finns alltid de som har det värre, som min chef som håller på Heimer:
Text TV: Ljungby- Heimer 9-0
#116 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:08
olle kan vara skadad, vad det verkade på unt
#117 ·
No-S
· 2007-05-20 16:08
stendött. verkar inte hända mkt på unt nu
#118 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:09
usch, markus, säg inte sådär.
#119 ·
Joint
· 2007-05-20 16:12
Odisciplinerat försvarsspel, första målet verkade ju vara en ren bjudning. Skärpning!
Det vore för galet för att vara sant om IKS skulle vända detta... nya tag mot Öster!
#120 ·
Joint
· 2007-05-20 16:14
Automan in, ge oss ett under! ;-)
#121 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:15
alltså, ska man ta poäng borta mot häcken har man inte råd med två totalgrodor. skärpning!
#122 ·
No-S
-felformulerat.
#123 ·
Tobbe
Från UNT:
"(53) Sirius inleder andra halvlek väldigt vilset. Man spelar tillbakapressat och helt utan självförtroende, samtidigt som hemmalaget radar upp chans efter chans."
Det viktigaste är kanske att hålla ner siffrorna nu. Vill inte ha 4 baljor i baken.
Andra var också en bjudning.
#125 ·
No-S
· 2007-05-20 16:16
2-0 (42) Bara tre minuter senare drygar Häcken ut ledningen efter en frispark av Roger Risholt.
tycker inget tyder på att det skulle ha varit en tabbe?
#126 ·
Tobbe
· 2007-05-20 16:17
SSS//Skämmes ta mig fan. Man önskar inte se IKS-spelare skadade.
#127 ·
oskar
· 2007-05-20 16:18
SSS << Du pratar om karl som sköt oss till superettan. Tvätta mun!
#128 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:18
man ska inte ta unt:s ord som sanning. det finns folk på plats som rapporterar till vissa av de på forumet. tvåan var slarvig: sirius var inte beredda när frisparken slogs.
Kom igen nu
Men jag ringde till folk i Götet och fick en halvtidsrapport. Det var tokslarv bakom båda målen.
Vi får väl vara glada att vi inte håller på Degen.
#131 ·
No-S
· 2007-05-20 16:20
okej, sitter bara med unt. Angående min ilska på kullinger är det för att jag inte anser att han jobbat någonting på matcherna jag varit på, tagit onödiga kort osv. Självklart önskar jag inte honom skadad men ser MYCKET hellre jallou och hoch till start.
#132 ·
No-S
· 2007-05-20 16:21
Och ja, han sköt oss till superettan, sant. Men man kan inte leva på gamla meriter när man har hungriga spelare på bänken som också förblir där för coach verkar ha lite svårt för kullinger
#133 ·
Joint
· 2007-05-20 16:22
Ärligt, försvarslinjen är alldeles för "sjabblig".
#134 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:24
luggen fick tredje gula nu också
#135 ·
Tifo
· 2007-05-20 16:26
Visst ska Häcken vara bättre, men vi skall väl för bövelen inte behöva bli utklassade, vilket enligt UNT verkar vara fallet.
#136 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:28
dock inte så enl brukarn på plats. jag avvaktar tills rapporter kommer från västringar
#137 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:29
kolla mjällby - degerfors! herreminje, så jobbigt att vara bruksföljare idag.
#138 ·
John
· 2007-05-20 16:31
nu kör P4 göteborg
#139 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:31
olle skadad enl p4
Såklart varför inte
#141 ·
Alias
· 2007-05-20 16:34
Kolla svenskfotboll.se livescore där är matchuppdateringarna bättre
#142 ·
Tifo
· 2007-05-20 16:40
dock inte så enl brukarn på plats. jag avvaktar tills rapporter kommer från västringar
Fast 10 - 1 i avslut är ganska talande..
Mani Mani
#144 ·
gaffa
· 2007-05-20 16:43
jo, visst är det så tifo. vi skapar alldeles för lite vad det verkar. men jag vill ändå vänta så jag vet hur det sett ut.
#145 ·
Tifo
· 2007-05-20 16:46
Nu börjar det se lite mörkt ut. Vi kanske inte vinner den här matchen trots allt..
Kanske inte
#147 ·
Tifo
· 2007-05-20 16:48
Och där var det slut. Könsord!
bllen
#149 ·
BoB
· 2007-05-20 16:54
Vi får ta dom på studan.
#150 ·
Markus
· 2007-05-20 16:59
Jag var inställd på förlust, så 0-2 känns ganska okej. Det är siffrorna som går till Siriushistorian och det är inte så illa trots allt. Nu ger vi allt mot Öster, undviker slarv och ser till att ta poäng i den matchen.
Leve Sirius!
#151 ·
RRR
· 2007-05-20 19:57
2-0 torsk är nog inte så illa när vi summerar i höst men det känns bra surt nu. Tur man slipper sitta i bilen 50 mil hemåt....
Man får helt olika blider av matchen då man jämför UNT:s live-repotage med GP:s recention av matchen:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=347249
UNT-gubben var, i jämförelse, med GP-gubben ganska nattsvart vad det gäller Sirius prestation.
UNT's raportering var märkligt gnällig. Sirius var absolut inte utspelade i andra halvlek, däremot kan väl säga att Häcken hade fullständig kontroll på händelserna.
#154 ·
RRR
· 2007-05-20 21:35
UNT ska väl försöka att inte vara FÖR Sirius-vänliga nu när det går lite sämre (var det nån som sa "Vända kappan efter vinden-Legue") In med Agnes Dunder NU!
Brukarn: VAr det mål för Sirius eller korrekt dömt på slutet?
Iaf. så torskade jag en del kulor på domarens beslut att inte ge målet till Sirius. Järnspikar...
Ja, det var väl ingen som visste riktigt säkert, det hände i fel ände av planen. Men både jag, Mille och Häckentränaren verkade tycka att det var ett diskutabelt domslut. Nu finns matchreferat på officiella.
http://www.siriusfotboll.com
#157 ·
Tifo
· 2007-05-20 23:23
Bra rapport Brukarn! Nu blev jag lite lugnare.
Sirius kommer att ligga på uppflyttningsplats efter sex omgångar. Det är rätt bra. Det jag var mest orolig för inför säsongen var att vi inte skulle hålla defensivt. Det gör vi. Individuella misstag är ju naturligtvis inte särskilt kul, men trots allt ett mindre problem än ett strukturellt läckande försvar.
Säsongsupptakten har visat att Sirius är ett stort hot mot samtliga lag på Studan och att vi kan vara med mot de flesta motståndare borta. Häcken kommer i slutändan att vinna den här serien ganska komfortabelt eftersom de har en jämnare och bredare trupp än Peking och Sirius kommer med all sannolikhet att slåss i mitten. Det är jag sjukt nöjd med.
#159 ·
Markus
· 2007-05-21 14:47
Tog ni några bilder från matchen mot BK Röva?
Ja, man får väl skriva av resan i Västerled som en ren bildningsresa. Karinhuligan (snart 4år) visste att berätta för Kära Mor att: "Alla heter Glen!... " och dessutom redogöra för hur denna sanning uppdagades.
Sirius så giftiga ut första 20 men sedan blev det tvärstopp. Sirius hade i princip samma problem som vi har haft dom senaste säsongerna när vi har mött fysiska lag med en ungdomlig uppställning. Det såg lite valpigt och vekt ut!
Häckens hamnsjåare fick upp farten och tryckte sönder oss på ett mer eller mindre burdust sätt.
Gallo hade två farliga frisparkar men annars var det ganska magert med chanser.
Jag kan acceptera att bortaklacken hänvisas till en väl vald plats men jag kan inte riktigt acceptera att man skall behöva stå ut med att ha en hord retstickor praktiskt taget i bakfickan. Det var ju knappast tal om ransonering med stjärterummet på Rambergsvallen.
Vi stod som sagt dåligt placerade för att få en bra koll på nyckelsituationerna och det vore intressant med en sann (dvs Siriusal) tolkning av vad som hände i situationen där Olsson blev varnad. Jag uppfattade det hela som om Olsson reflexmässigt drog upp armbågarna (för att skydda sig) när Häckenspelaren lite bryskt kom upp i ryggen på Olsson.
Försvarsinsatsen vid den påföljande frisparken var väl nästan lika tafflig som när Tighe serverar ledningsmålet?
Olle är helt enkelt otroligt viktig. Försvaret håller förvisso hårdkoll på Olle men det skapar ytor åt andra spelare. Hoch tar hand om chanserna men han skapar få chanser. Hochen verkar dock vara på väg att komma ifatt konditionsmässigt. Han jobbade hem bättre än vad han tidigare har visat upp.
Häckens anfallare visade ofta upp en rävslughet som är vinnande: Det är ofta en framgångsfaktor att ge försvararen en lätt knuff innan bollduellen. Försvararen tappar både fokus och balansen vilket ger anfallaren en klar fördel när det blir dax att strida om bollen. Det är märkvärdigt sällan som det blir frispark för denna typ av tjyvnyp.
Det togs lite bilder, men jag vet inte hur de ser ut och när de kommer upp.