Jag är lite förvånad, vi brukar ju sätta igång matchtrådar åtminstone några dagar innan och inte dagen före.
Inför denna match så skriver jag bara att Sirius har en bra chans att vinna och behålla raden med utan poängförlust på Studan.
S L
#1 ·
Joint
· 2009-12-12 14:19
Om jag var Kniv-Jonas skulle jag skriva att fjärde raka kommer i morgon, typ 15-2, och snart upprepar vi förra årets segerrad på tio raka.
Men nu är jag inte lika optimistisk av mig. Fast hemma mot Kungälv kräver jag nästan 2 p. Ska vi säga 8-4? :)
Jag känner mig tok säker på att vi kommer vinna dom 5 kommande matcherna.
Tips tja kanske 23-4 4591 betalande.
Mja vad ska man säga? 9-2 inför 2196 pers kanske?
Jag blir också lite missnöjd om det inte blir en Tvåa. Ska vi säga 6-4 inför 1718 pers? På onsdag är det alla lags mardröm Skarpe Nord som gäller och då blir man glad och överraskad över 1 poäng.
Nu till det viktigaste; vilka kommer till Alex och vilken tid?
#5 ·
Joint
· 2009-12-12 15:25
Nää, tiden är så idiotisk att bara 1492 pers masar sig till Studan...
Skön tid då kanske jag hunnit vakna upp ur den koma jag för närvarande ligger i.
Jag tror enda problemet med tiden är att det är så många olika tider att folk har svårt att hålla koll på när det är match. I övrigt tror jag inte att det skiljer så mycket mellan olika tider, passar några bättre och några sämre.
Törs man tro på 6-2 inför 1963.
Alex från 15.30 hoppas man.
Öppnar alexander före 16:00? Jag e där vid 15:00 om dom öppnar då någon som vet.
Ok efter lite googling så vet jag att dom öppnar tolv så jag dyker upp vid tre.
#10 ·
haze
· 2009-12-12 20:35
Ska försöka hinna med Alexander jag med.
Känns som vi borde ha viss poängchans...
Jag är orolig för Kungälv. Även utanför Skarpe Nord. Kumpuoja var riktigt bra i TV-matchen mot VSK. Och Gratjov kan finta bort ett helt lag. Dessutom blev jag lite imponerad av både Johansson #4 och ena Nilssonbrorsan. Vettiga halvor, okej lag helt enkelt. Men vi brukar ju vara starka hemma så...
Inte ens en grinig gubbe är orolig över hemmamatchen. Tror vi tar en behaglig 7-3 seger, efter fin gladbandy UTOMHUS.
Däremot är jag likt Steffe riktigt nöjd om vi får en pinne på Skarpe Nord.
Publik idag: 2222
garligur>> Lämna tebaks Garrys konto! Det är ofint att norpa lösenord.
#14 ·
Joint
· 2009-12-13 14:39
Gringubben har blivit en naivgubbe. 2222 pers en söndag kl 17? I så fall blir jag förvånad.
#15 ·
RRR
· 2009-12-13 18:04
Skönt med seger men det verkade sitta långt inne
Tråkig match, men huvudsaken att vi fick med oss två poäng.
S L
#17 ·
Joint
· 2009-12-13 18:56
Jo faktiskt, det var inget större underhållningsvärde på den här matchen. Två poäng är alltid två poäng dock, så skönt det. Virre klev fram när Mickel var i skuggan, helt osynlig i dag faktiskt.
Lisell visade att även han kan ha en bra dag på jobbet, konsekvent petnoga matchen igenom.
Dåligt drag på Studan i dag och relativt lite folk - ungefär som väntat.
@ex17: Hur är det med dig och Werner? Krya!
#18 ·
Sixx
· 2009-12-13 18:58
Enligt Kungsälvs tränare är ".. vi är inget lag som lägger oss på försvar och slår långt."
Känns inte som om de höll sig till sin game-plan.
Skön stänkare av Broberg till 6-2. Skönast var dock att bärga 2 pinnar!
#19 ·
Joint
· 2009-12-13 18:59
Humor från matchrapporten:
"- Matchstart försenades ca 5 minuter pga att fyrverkeri före match orsakade papper på spelplan."
För övrigt undrar jag varför vi körde med 25 min halvtidsvila? Segt.
En arbetsseger, efter en del glidande på en skridsko.
Tror vi kan få en hel del problem på onsdag.
IFK hade betydligt mer fart än oss på rören idag. Tycker att John "Jolla" Nilsson är den enda med riktigt tryck i benen hos blåsvart idag. Ändå lite imponerande att vi vinner med 6-2 trots en överlag ganska blek insats.
Jag är övertygad om att vi får problem på onsdag! Vi får hoppas att vi kan ställa upp med en ordinarie försvarslina så vi kan få stopp på de där kvicka gallermaskerna...
#23 ·
ex17
· 2009-12-14 07:09
ex17 och #7 är på benen. #7 har en ömmande ljumske efter att ha fastnat i isen på träning. Bör vara spelklar till onsdag. Undertecknad har fått en smäll på en magmuskel med blödning som följd. Bör också kunna delta på onsdag. Vi ska båda träna lugnt ikväll och sedan testa av imorgon.
Välkomna åter, även om det hade varit lite kul att se Olle på isen!
Ingen vidare underhållning, absolut inte. Men ur någon sorts framgångsteori så är ju den här typen av stabila segrar på halvfart något ganska nytt för blåsvarta lag. Något nytt som lovar gott.
Men det märktes vilka enorma problem vi får stundtals med viktiga försvarspjäser borta. Positionsspelet i försvaret kändes som ett rätt stort problem matchen igenom och de två mål gästerna gjorde var båda grodor i Sirius 2007-klassen.
Känslan kring IFK Blöteborgs kex är också att de är rätt bra. Jag tycker faktiskt inte alls att de säckade farligt. För att ligga där de ligger i tabellen spelade de med relativ fart över mitten och försökte sig till en hyfsat attraktiv bandy med få långbollar. Lite rutin hade kanske varit bra (ligger man under med 4-2 med knappa tio kvar och relativt bra tryck framåt så kanske man inte ska ta en femma för frustrationsskott efter offsideavblåsning, tex).
Jag tror Kungälv klarar sig kvar i år och jag tror att vi får det rätt bökigt på onsdag.
#26 ·
Tifo
· 2009-12-14 10:43
Själv fick jag nöja mig med att följa matchen på distans, vilket gjorde att jag fick ta del av SR Upplands rafflande referat. "I Sirius saknas Anreas Werner och Joakim "Bojvie" på grund av skada men det borde inte utgöra några större problem då Sirius har en stor och bred trupp." Kul!
#27 ·
Joint
· 2009-12-14 13:43
Wibben vikarierade ju sådär om man säger så. Hans frilägesmiss var dock värst. :P
#28 ·
haze
· 2009-12-14 14:09
Wiberg gör väl ett bra jobb i en ovan roll. Han är jäkligt allround och har väl spelat på alla positioner utom målvakt under åren i Sirius.
Sant! Å en hejjare på tango har jag hört från läktarhåll!
#30 ·
RRR
· 2009-12-14 14:58
Wiberg är en riktig kämpe
#31 ·
Joint
· 2009-12-14 15:17
Instämmer, men vänsterhalva har han ju bara lirat under förra försäsongen typ.. Tyckte han inte var jättebra där, men han är ju å andra sidan jävligt viktig på mitten och innan dess var han ju kung på topp. Wibben är en riktig sköning.