Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kungälv-Sirius 16 december 2009

En intressant match och fråga, kan Sirius vinna på Skarpe Nord? Dom senaste hemmamatcherna har de förlorat mot Villa och Västerås.

Blir väl knappast nån resa förmodar jag.

S L
Obehaglig tillställning. Tufft där genom åren vad jag minns. Jag tror på 4-4.
Vi är bättre än Kungälv - även på Camp Nord, hoppas jag. Tror på seger, 5-3 till godingarna. Mickel är revanschsugen och fuckar ur med fyra mål.
Om man såg förra matchen så var båda deras mål lite åt försvars/målvaktsmiss-hållet. Så kan vi inte göra i dag. Framåt kan vi inte missa frilägen och straffar som vi gjorde. Tror på en knapp förlust med 3-4 även om jag håller med Joint att Sirius är ett bättre lag än Kungälv.
Tror också på en knapp förlust, fast resultatet är ju förstås av underordnad betydelse. ;-)
Lite olika besked på UNT och hemsidan angående Jocke och Werner! Trots att Hellan (och Wiberg) vikarierat med den äran i försvaret så tror jag att nyckeln till vinst ligger i en ordinarie backlinje och att vi får dra nytta av Niklas energi på mittfältet.

Jag tror på en målsnål tillställning! Eftersom vi normalt inte släpper in så mycket mål så tror jag att vi med ordinarie lag bara låter Kungälv göra 2 - max 3. Då bör vi ha goda chanser åt att ro hem åtminstone en pinne.

Slutligen en liten undran, håller de på med kloning i västsverige? Såg inte alla Kungälvs spelare typ likadana ut? Lika långa, lika snabba på skridskorna, likadana gallermasker och alla hade tröjnummer med 80-nånting (förutom han med #4).
Vi tar dem. 2-6.
Klart att vi vinner men eftersom det är en svår match så blir det 7-3 mickel 3 virre 3 ex17 1
6-3 vinner vi med. Vi är fan bättre än det här brögänget.
Jag kanske utmanar ödet genom att återigen tro på vinst, men det känn som om "vi" är så sjukt stabila. 1-5 kanske kan vara nåt. Fall 1, Eskhult 1, Virre 1, Mickel 2.
Tippar Kniv-Jonas endast 7-3 blir jag verkligen orolig. Jag känner att det är kört redan nu!
Tuff match, men vafan. Vi nästan borde vinna. 5-2 eller så kanske. Sudden, Virre x2, Eskhult och Mickel.

Tippar Kniv-Jonas endast 7-3 blir jag verkligen orolig. Jag känner att det är kört redan nu!

Tur att du har haft fel förr.
Kniv-Jonas brukar väl tippa ganska bra? Inte ett dugg orolig. :-)
Både ex17 och Werner har lämnat klartecken för spel. Hugo hade visst nån viktig skrivning och det var ett frågetecken om han över huvud taget hade kunnat åka med. Ordinarie lag behövs. ex 17 får spela "inomhushall" halva matchen då han spelar på högerkanten under E20, och tillika på grusplanen som blir av nedfallande salt och grus.

Själv minns jag -96, då Sirius behövde en poäng (tror jag minns rätt) för att inte åka ur. Det stod mellan Hammarby och Sirius om vilket lag som skulle ramla ur. Andreas spelade sin första säsong och Sirius förlorade, ramlade ur varpå han skrev på för Hammarby. Därefter har det varit några jobbiga år med bland annat matcher på en lutande naturis med handmålade linjer som i Karlsbyheden. Kontrasterna är stora.

Om det blir vinst? Kan Kniv-Jonas ha fel? Kvällens stora fråga.
Bra att Werner och ex17 kan vara med! Då tror jag på poäng! 2-2 i snöstormen.
Total nervositet och ångest så här trekvart innan. UNT:s liverapporteringar är bland det jobbigaste som finns. Senast man kollade var Broberg. Gick ju sådär halvbra.
två poäng idag och jag kommer vara löjligt övertänd på fredag. kommer jag fan va ändå, kom jag på.
Detta är en tuff match, men vi BÖR vinna om vi vill vara ett riktigt topplag. Men det är inte helt enkelt, Kungälv tycks ha spelat relativt bra mot VSK och Villa. Jag tror att det blir 2-4 som slutresultat, inför 718 snöblöta västsvenskar.

Vill vi fajtas mot toppen även denna säsong (vilket vi ser ut att kunna göra, i vilket fall pa hemmaplan) bör vi vinna denna match, trots att den inte är helt enkel.
Näe, det blir nog 1500 Glenns på plats, det är ju gratis.
Snart är det dags... Nervöst, som vanligt. Finns det någon bortamatch där man kan känna sig säker på att det gar bra? Kanske borta mot bokstavskombinationen KVBS? Smart förresten att slå ihop, KSK och Värmbol, döda två klassiska klubbar och skapa... ja, vadå?
OK, missade den detaljen. Då blir det väl 1446 personer, då.
Ordinarie backlinje, uppehåll och minusgrader. Lovande förutsättningar iaf.
Brukarn, har du tillgång till internet? Såg att du var inne nu. Vill du ha SMS ändå eller kollar du UNT?
Oj, det här går ju som på räls det här.
Trist att Kungälv gör 1-0, men mer bekymmersamt kanske att vi kör i motvind i en halvlek. Hoppas att vi håller jämna siffror och öser på ordentligt i andra.
Kört redan? Tvåsiffrigt?
Jorå, just nu kan jag följa dramatiken. Fast jag vet inte hur länge jag sitter här, jag kan behöva en slutrapport.
Skriv en rad när du drar då, så fortsätter jag rapporten via mess. Allt är skit.
Jag drar nu, men jag är förhoppningsvis tillbaka till medvinden och andra halvlek.
3-0 efter mindre än en halvtimme. Nu är det tvärkört. Fan, jag trodde det här skulle bli en jämn match och ingen 1-13 historia. Det är ju nästan fascinerande hur dåliga de är på bortaplan.
mäh! nu vinner vi bara med 5-7
4-0. Ok, nu skiter jag i det här. Syns på fredag.
Fuck this. Nu ska Betnér underhålla i UKK. Tack och lov.
Bah, allt är motvindens fel. Gör Kungälv 4 i medvind så kommer IKS att göra 25 i medvind i andra sen.
Gnäll västra ser jag, här kommer man hem då gör vi ett direkt nu vänder det.
se där 4-2 nu
skitliv
Ungefär som väntat, lite sämre kanske. Framför allt gör Sirius för lite mål. Hoppas på vinst på fredag och ser ingen anledning för Sirius att ens åka till Haparanda.
Asch, bittert, men vafan. Kungälv är inget jättedåligt lag, men man hade väl kanske ändå förväntat sig en vinst. Har bara svårt att förstå vad det är med Sirius och bortaplan. Det är det som är det största orosmolnet, inte den här matchen i sig.
Bistert men långt ifrån oväntat!

Jag håller dessutom Jonas som personligen ansvarig för förlusten. Denna icke-jinxning var tveklöst det som sänkte oss!
Som sagt, långt ifrån oväntat. Kungälv kommer att ta fler skalper på Skarpe. Bara att ladda på nu inför Happisfighten. Skall bli spännande att se detta "annorlunda" spelande lag på Studan.

Kul att se reaktionerna på diverse bandyforum. "Bra att Kungälv slog Sirius" osv. Inte mer än två säsonger sedan övriga lag mer eller mindre struntade i hur det gick för blåsvart, nu ses vi som en slutspelskonkurrent.
Vi är en slutspelskonkurrent, Sirius är ett av många lag som slåss om de två sista platserna bakom De Fyra + Villa och Bollnäs. Känns som nästan alla lag förutom De Två kan gå till slutspel. Sen att de (Väners, Broberg, Vetlanda, Sirius, Happy, Kungälv) är hyfsat chanslösa i en kvartsserie över 5 matcher är ju en annan sak.
fan vad trist. vi får ju inte i gång målproduktionen. dumt att hänga ut någon, men jag förväntar mig lite mer av mickel än hittills. nu ryker han från mitt bandycoachlag. :D
vi är inte chanslösa mot någon i en kvart. förutom saik

Sen att de (Väners, Broberg, Vetlanda, Sirius, Happy, Kungälv) är hyfsat chanslösa i en kvartsserie över 5 matcher är ju en annan sak.

Förluster kommer ibland! Förra året fick vi däng mot Motala och se hur det gick sen...

Jag håller med om att alla de lag du räknar upp får det jobbigt i en kvartsfinal mot SAIK, VSK, konkurs-Bajen och kanske något lag till om man får "bortaplansnackdel".

Dock ser jag fortfarande att vi ligger i "slagläge" för möjligheten att nå topp fyra i grundserien! Och då tror jag att vi är svårslagna i en kvartsfinal med tanke på vår starka statistik på vårt kära Studenternas!

Nu sover vi och tänder om i morgon bitti!

Synd för matchen att det var kraftiga stormbyar.....Vi få väl ta Haparanda hemma då.

S L
Exakt, man ska inte glömma bort det smått otroliga hemmafacit. Jag är sjukt peppelito inför morgondagen! Pååååååå...
Gårdagens förlust är inte så mycket att säga om, fler lag kommer gå på pumpen där. Jag tror ändå att med de tre matcher som återstår för blåsvart 2009, och med tanke på konkurrenternas spelschema, att vi kommer att ligga i ordentligt slagläge.

Mitt tips är att vi är topp fyra när man vaknar upp till backhoppningen i Garmisch, på nyårsdagen. Därefter följer ett tufft program och risken finns att vi tappar några placeringar. Att vi når slutspel är däremot givet.

Bandy skall ses live och inte på tv, därför hoppas jag att vi ses på fredag!
BandyTV med Berglund: http://www.ifkkungalv.se/node/934