Mjukstartar denna tråd med att upplysa om att Bandymasarnas buss är full. Om det är en sån där stor buss (50 pers) så är det rätt imponerande eftersom det då rör sig om mer än 10% av deras hemmapublik.
Annandagstryck/päpp
Sirius Bandy annonserar på typ alla busshållplatser runt om i staden. Vackert!
nu åker vi
Sirius Bandy annonserar på typ alla busshållplatser runt om i staden. Vackert!
Kyller jobbar väl på firman som har hand om de reklamplatserna, borde kunna fås en bra deal isf.
Alexander-päpp!
Alexander-päpp!
Plussar en etta på den. Hänga på låset, ja vi ska hänga på låset, häänga på låååååset.
Öppnar10:30. Samling 10:25.
Har dom pytt där?
Pytt har de på Flustret. Pytt + öl, 99:-. Men det är alltså Alex som gäller för VSS?
Någon med bra känningar på Alex kanske kan förmå dom att fixa pytt?
O´Learys öppnar även de tidigare för oss som kommer sitta där
Hänger på låset med steffe.
Kan inte äta nåt annat än pytt innan match. Att äta pizza innan match är ju som att ha currysill på julbordet.
RRR >> varför skulle man sitta på ollan? Dyrt? Långt bort? Nåt annat som lockar?
RRR >> varför skulle man sitta på ollan? Dyrt? Långt bort? Nåt annat som lockar?
Coolt att vi är på tre olika ställen. Då kan vi ha telefonkonferens.
Jag kommer att stödja Alexanders för de har ställt upp hela säsongen + att ägaren gillar oss så jävla mycket. Sen har vi vunnit alla hemmamatcher sen vi började gå dit, bara en sån sak.
Jag kommer att stödja Alexanders för de har ställt upp hela säsongen + att ägaren gillar oss så jävla mycket. Sen har vi vunnit alla hemmamatcher sen vi började gå dit, bara en sån sak.
Coolt att vi är på tre olika ställen. Då kan vi ha telefonkonferens.
Helt rätt ställen som flustret kör ju bara när det passar dom. Jag kan ringa alexander och höra om dom kan tänka sig köra med pytt.
Kolla även med Masarna om dom gillar pytt!
http://siriusbandy.nu/_project/_private/userAssets/1ff1de774005f8da13f42943881c655f/annons3.jpg
Vad för språk?! Jag är helt förd bakom ljuset...
Vad för språk?! Jag är helt förd bakom ljuset...
Det torde röra sig om Tigrinya som talas i Etiopien och Eritrea. Där spelar de bara inomhus pga varma vintrar.
Det var det jag gissade på. Många etiopier och eritreaner som går på bandy i Uppsala eller? Hittills så har jag inte sett nån affisch på arabiska, persiska eller spanska.
Jag börjar ändock gilla denna ngt märkliga affischkampanj. Finns helt klart möjligheter till att folk ska diskutera kring dom (oavsett vilket språk dom är på och om man förstår det eller ej) vilket brukar vara bra när det gäller reklam.
Jag tror inte at man vänder sig till rätt målgrupp, som brukar vara viktigt när det gäller reklam. Dessutom - hur många som inte pratar svenska kollar in Sirius hemsida? Vi får se hur många italienare/tyskar/etiopier etc. som trängs på studan på annandagen.
För övrigt - bbara jag som stör mig av att Studernas numera tycks heta NCC Studenternas - utan någon riktig debatt om detta.
För övrigt - bbara jag som stör mig av att Studernas numera tycks heta NCC Studenternas - utan någon riktig debatt om detta.
ÄSch alla målgrupper är bra målgrupper
Får inte tag på någon på alexander inget svar. Kommer dock gå dit 10:25 iaf
Jag infinner mej nog också på Alexander.
Jag misstänker att målet med kampanjen är att skapa snack och intresse. Jag tycker dte är lysande!
Instämmer. Fiffigt PR-knep.
Alexander it is. Håller med angående Flustret, de slår upp portarna enbart för egen vinning.
Alexander it is. Håller med angående Flustret, de slår upp portarna enbart för egen vinning.
Verkar som de blir alex för mej med för jag glömde fan bort att gå på bolaget kom jag på nu.
rapporter gör gällande att det kommer vara -5 å lite blåsigt. helt ok!!!
Man kan ju alltid ta en pytt och en öl på Hotell Hörnan. :-). Där sitter det ett gäng gamla gubbar från klockan elva.
Sirius har NCC som samarbetspartners och från officiellt håll kommer Studan att heta NCC Studenternas fram till mars, enlig Kaveh. Ger säkert klirr i kassan.
Sirius har NCC som samarbetspartners och från officiellt håll kommer Studan att heta NCC Studenternas fram till mars, enlig Kaveh. Ger säkert klirr i kassan.
Om de ger mig 100 tusen kan jag tänka mig att kalla mig NCC Pettersson fram till mars.
I morgon: Ingen Broberg, kanske ingen ex17. Ganska väntat, hoppas Broberg kommer tillbaka snabbt. Behövs.
Åt helvete med "NCC Studenternas". Aldrig att jag tar det ur min mun. Jag hoppas vi inte säljer ut namnet Studenternas IP för kaffepengar..... Det är en del av vår identitet. Sjusiffrigt!!
I morgon: Ingen Broberg, kanske ingen ex17...
Asch...ex17 hör till det hårda virket. Jag tror det skall mycket till om Jocke skall missa en annandagsmatch på Studan.
Öppnar alex 10.30 eller?
>>CarlApan
Ja. Ska försöka hinna dit till öppning.
Ja. Ska försöka hinna dit till öppning.
Tagga! http://www.youtube.com/watch?v=PrdNgelfTOU&fmt=22
blir pytt hos johann först så jag kommer nog inte hänga på låset hos alex.
Jahaja...
* 3015 mot Falun -> Godkänt
* Två poäng -> Godkänt
* Isen -> Icke godkänd
* Fyra i baken -> Icke godkänt
Förvisso inga lätta förhållanden idag och skönt med två poäng till "i ladan"!
Men...på dom tidigare 7 hemmamatcherna har vi som max släppt in 2...det känns lite onödigt att försämra den statistiken mot nästjumbon! Andra halvlek idag var väl sisådär? Hoppas att formen hinner börja komma tillbaka för nu ser spelprogrammet "lite" tuffare ut.
Minst två pinnar på de kommande två bortamatcherna så blir vi fler än 4000 på Studan på trettondagen mot Byn!
Kämpa på, svart och blå!
* 3015 mot Falun -> Godkänt
* Två poäng -> Godkänt
* Isen -> Icke godkänd
* Fyra i baken -> Icke godkänt
Förvisso inga lätta förhållanden idag och skönt med två poäng till "i ladan"!
Men...på dom tidigare 7 hemmamatcherna har vi som max släppt in 2...det känns lite onödigt att försämra den statistiken mot nästjumbon! Andra halvlek idag var väl sisådär? Hoppas att formen hinner börja komma tillbaka för nu ser spelprogrammet "lite" tuffare ut.
Minst två pinnar på de kommande två bortamatcherna så blir vi fler än 4000 på Studan på trettondagen mot Byn!
Kämpa på, svart och blå!
En trevlig kvart där vi gjorde fyra mål. Sen var det mest glidande på en skridsko.
Visst, det måste vara svårt att hålla skärpan i en sån här match, men det var oroväckande många individuella tavlor.
Men två poäng är alltid två poäng!
Visst, det måste vara svårt att hålla skärpan i en sån här match, men det var oroväckande många individuella tavlor.
Visst är det så. Nu väntar Happy och Villa borta.
Noll poäng är alltid noll poäng. Sket man väl i.
Bra att det var över 3000 pers på studan idag. Lyckades dra med mig farsan och lillebror från Avesta eftersom jag var är där nu över jul. Tror att min lillebror tyckte det var jävla roligt och lite skrek han i alla fall. Farsan tyckte mest att Sälen räddade sirius idag, vilket jag kan hålla med om till en viss del han gjorde några viktiga räddningar. Annars verkade det lite lojt ibland vilket det varit på hemmamatcherna så här långt i år, vi får in några mål och slappnar av efter 20-25min. Den enda matchen det inte varit så är nog matchen mot västerås.
Dåligt gjort att släppa in fyra mål, som lika väl kunnat varit sju, mot seriens sämsta lag offensivt. Men skönt med två pinnar och över 3k på läktaren.
Joint delar din uppfattning om att det är svagt att släppa in 4 men att det vara nära till 7 tror jag ändå inte... då hade skärpan varit högre. Efter 5-1 var matchen stängd kan man säga.
En viss oskärpa och en del tankar på större uppgifter kunde anas.
Tycker inte det spelar nån roll. Jag blir sjukt irriterad av att se fem backar stå på linje och glo när Falun har bollen i vårt straffområde.
Jag menade mer att Falun hade chanser att göra än fler mål än fyra. Men eftersom de är seriens sämsta lag på att göra mål så blev det som tur var inte fler än fyra.
För övrigt skrev jag efter bortamatchen att Forslund imponerade på mig. Så även den här gången. En av få spelare från Falun som visade lite klass. Inte lika bra som SAIK:s dito, men helt klart en potentiell spelare för framtiden. Suddens lillebrorsa är ju okej också, men långt ifrån lika bra som Olle. ;)
För övrigt skrev jag efter bortamatchen att Forslund imponerade på mig. Så även den här gången. En av få spelare från Falun som visade lite klass. Inte lika bra som SAIK:s dito, men helt klart en potentiell spelare för framtiden. Suddens lillebrorsa är ju okej också, men långt ifrån lika bra som Olle. ;)
Falun har ju även en halv Sarri i Bäckman(?) som inte missade en chans till bentackling.
Ryktas att Bollnäs rycker i Forslund. Fan, jag ville ju ha han i Sirius.
Jag menade mer att Falun hade chanser att göra än fler mål än fyra. Men eftersom de är seriens sämsta lag på att göra mål så blev det som tur var inte fler än fyra.
Forslund i Falun är ju Forslund från SAIK ;-)
Att vi tittar på när motståndaren kommer in i straffområdet vore ju dumt... och att Falun skapar så mycket vet jag inte. En idioträddning i första av Sälen när bollen studsar väldigt mycket Faluns väg efter att jag täckt ett skott på en kontring får en Faluspelare öppen väg från straffpunkten... men som Sälen sa, isen var så dålig så han kunde aldrig gå åt det andra hållet...
Fan gårdagen var legendarisk. Idag är ångestfaktorn hög. Ska nog gå under is några månader nu.
Ovanligt dåligt drag på Västra på annandagen, fokus låg inte direkt på matchen....
Självklart inte. Öl och fylla är ju viktigare än Sirius för vissa verkar det som.
Tycker att det precis som alltid att det e samma 7-8 personer som sjunger hela tiden, så kommer det nog alltid vara.
Jag tror att det också har att göra med att matcherna tidigt känns avgjorda. Dagens IKS kan kontrollera matcher och oftast känns det så tryggt i ledning att den riktiga hejarglöden inte infinner sig. Tidigare försökte vi desperat hjälpa till att vända underlägen och då krävs det att man tar i.
Självklart inte. Öl och fylla är ju viktigare än Sirius för vissa verkar det som.
Pff det är ju vi som är fulla som sjunger mest.
Jag tror att det också har att göra med att matcherna tidigt känns avgjorda. Dagens IKS kan kontrollera matcher och oftast känns det så tryggt i ledning att den riktiga hejarglöden inte infinner sig. Tidigare försökte vi desperat hjälpa till att vända underlägen och då krävs det att man tar i.
Thomas det stämmer nog, vi sjunger ju alltid bättre vid underläge. Det har ju blivit så att man förväntar sig segrar i rätt många matcher nu för tiden, och jag vet vad ex17 tycker om det men så är det bara.
@ ThomasD: Så är det nog också.
@ CarlApan: Det är dom som är fulla som svinar mest också (nej, menar inte dej).
@ CarlApan: Det är dom som är fulla som svinar mest också (nej, menar inte dej).
Det är ju tråkigt att alla tyckte att matchen/dagen var så misslyckad. Jag hade roligt men så är jag ju en av dem som bara är intresserad av öl och fylla också. Förresten har nån glömt ett Siriussnusdoselock hos mig. Kan ta med på Edsbyn.
Jag tycker inte dagen var misslyckad direkt. Men när jag numera efter varje bandymatch ska samla ihop dyngsura flaggor som stinker öl och sprit så känner jag mej inte jättepepp.
>>BigB
Det kan jag förstå. Skärpning krävs på den punkten. Överhuvudtaget är vi rätt usla på flaggviftning.
Det kan jag förstå. Skärpning krävs på den punkten. Överhuvudtaget är vi rätt usla på flaggviftning.
Vifta då för helvete.
Tror den nya restriktiva flaggpolitiken blir bra. Vi börjar med tre och funkar det så kan vi fylla på med en till i taget allt eftersom. Själv är jag inte så road av att vifta. Är nog mer en skriksupporter.
Tror att det e olas lock du har hemma.
Jag tyckte mest den var misslyckad för att jag inte hann bli full förrän efter matchen :-)
Det är mitt snuslock! Du får gärna ta med det till matchen mot Edsbyn.