Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

HTB-IKS

På onsdag beger sig Blåsvart till Sveriges östligaste tätort för match på Gränsvallen/Akelius Cape East Arena. Törs man tro på poäng? Hoppas kan man ju alltid göra, i alla fall. Tror själv på en väldigt jämn och tät kamp. Vi såg ju hur det såg ut på Studan sist. Tippar på 3-3 och det är en pinne som jag skulle bli riktigt glad över. Hur ser skadeläget ut? Ex17? Virre? Krossa Finland!
Har svårt att förvänta mig poäng med tanke på att bortaspelet kanske inte varit det bästa så här långt samtidigt som det här är en riktigt tuff match över huvud taget, speciellt med tanke på den långa resan och allt sådant. Vi är absolut inte uträknade, men torsk med 4-3 kanske.
Tror mer på två pinnar hemma mot Byn, än en, två, tre el fyra pinnar totalt i de två näskommande bortakamperna.
Hur reses det? Flyg eller buss? Med lyxtransport ökar nog poängchanserna, men visst tusan blir det svårt.
Äsch, tar ju bara ett par timmar med flyg. ;)
Alla bortapoäng utom Katrineholm känns som en önskedröm i dagsläget. Lite trist.
Ja jag tror nog också på torsk. 6-3 till finnarna.
Oavgjort i en målrik tillställning, 5-5!
Sedan beror också på antalet celsiusgrader, är det under 25 minusgrader så blir nog matchen inställd och annars hoppas man på en Siriusseger.

S L
Vi kanske ska slussa frågan vidare till ex17? Hur planerar man för den här resan? Är det enkelt att avboka om man dagen innan ser att temperaturen till nästa dag kommer att ligga på minst 20 minus?
är det under 25 minusgrader så blir nog matchen inställd

Say what!? :D
Det är knappast någon risk för infrysen match imorgon, prognosen pekar på måttliga -9 grader. Det blir faktiskt klart kallare här hemma.
Blir tufft detta. Dags för lite flyr i bortaspelet nu.

Stocken inför matchen:

http://www.ht-bandy.se/index.php?option=com_lyftenbloggie&view=lyftenbloggie&category=blogg&Itemid=96
Det vore ju rätt härligt om vi kunde ge fan i att släppa in första målet efter 48 sek och andra i 7:e min som vi gjort hittills på bortaplan.
Idag blir det en säker seger med 7-3 nu måste ju isen vara bra och vi kan spela ut.

Det vore ju rätt härligt om vi kunde ge fan i att släppa in första målet efter 48 sek och andra i 7:e min som vi gjort hittills på bortaplan.

Som sagt var...
Det där får du ta på dig dissteffe! Jävla jinxare!

Fan vilken tung start. Ett i baken och rött kort till Pirre.
Standardstart, känns tryggt.
3-0 och 10 man , bragdmatch om vi vänder detta
3-0 och en man mindre nu ger nästan jag upp.
Det är ju smått fascinerande hur kassa vi är på bortaplan. Herregud.
Ett automatiskt rött kort till Pirre pga. blodvite i 5:e minuten... Som sagt, staty på Stora torget om vi vänder det här.

Nu fattas det bara en till tia på Hellboy så blir det personligt matchstraff...
Men vad fan.. Har vi något försvar alls idag?
Tydligen så är det fysiskt omöjligt att ställa tio pers i straffområdet som alla pisslag gör mot oss.
Herregud, vad i hela friden är problemet med bortaplan egentligen!?
Woho
Jaaaaaaa
tack, en pytteliten ljusning i mörkret
Woooohhooo
yeahhh
härligt !
Nu kommer vi! Viktigt!
SR Norrbotten sänder för er som inte uppmärksammat det.
Äsch. Gonatt.
Sälen e bäst som vanligt.
Sälen borde få bragdguldet om man ska tro kommentatorerna i radio. Känns ju som att han gör ett par fantomräddningar i minuten just nu.
Jaha, då blev vi blåsta på en stralle också enligt radion.
Hugo fick en lårkaka också tydligen.
Kungälv leder mot Byn, det var lite otippat.
Helvete...
Släkten är värst. Bajs.
Mår inte bra nu... Där var det gonatt på riktigt.
Edlund verkar ha vaknat till liv igen. 3 baljor hittills idag.
Ingen bra dag. Jag tappade min plånbok på bussen idag, så att Sirius sen skulle förlora i Haparanda kändes rätt väntat. Förmodligen blir det tvåsiffrigt.

-23 grader i Falun nu, så det är faktiskt 1 grad under gränsen, men i Bollnäs har de bara -20. Men i dessa halltider får man väl ställa in matcher lite hur som helst när vädret inte är perfekt.
Att det ska vara så svårt att spela på bortais...
Båjviie!
10 mot 10 nu. Kom igen nu Pritt-Marie, kör för fa-an!
Jag hade missat årets snilleblixtregel om att en blödande motståndare innebär automatiskt matchstraff. Vilket fullständigt idiotiskt påhitt, man kan ju få näsblod av att nysa typ.
"Ansvar för sin egen klubba" som det så vackert heter på bandyförbundsspråket. Helgalen regel!
Nej, men säg att du driver med mig Brukarn? Tramsin når oanade höjder. Nobelpriset nästa?
Lugn nu, såå dum är inte regeln. Nästan så att jag gillar regeln.
Visst, man ska inte vifta med klubban i ansiktet på folk, men det är ju för bövelen fullständigt irrelevant om han börjar blöda eller inte.
Snyggt!
Å, ett litet mål också
Hockey-rip-off.
Beror ju på. Lite krävs ju allt för att det ska börja blöda. "Ansvar för egen klubba" gillar jag.

Siriuskvarten!?
Men orka tveksam straff/misstänkt frislag. Ronny är ingen bra Siriusdomare i år. Det såg vi på Zunken. God natt.
Fast spelarna måste ju få skjuta, om en motståndare är för nära och träffas av klubban blir det grovt matchstraff på en ren olyckshändelse. Men givetvis ska man ha "ansvar för sin egen klubba" i övrigt.
Orka slappt och lojt piss-Sirius på bortaplan.
tycker matchen känns ungefär som Falun matchen, synd bara att vi är Falun :(

Fast spelarna måste ju få skjuta, om en motståndare är för nära och träffas av klubban blir det grovt matchstraff på en ren olyckshändelse. Men givetvis ska man ha "ansvar för sin egen klubba" i övrigt.

Man får inte svinga om det är risk för skada.
Men olyckshändelse eller icke, det kan lätt bli godtyckligt.

Fan vad usla vi är på bortaplan. För fan... -.-
Inte nog med det. Nu är det samma straff om man hugger ner nån som om man råkar träffa.
Tröstmål. Kul i alla fall att Jacobsson tar ytterligare kliv.
Haha, sent ska "liket" vakna...
Jacobsson tvåmålsskytt.
Men kan Fitt-Ronny blåsa straff åt oss någon jävla gång?
Haha, nu vaknar man visst. Jacobsson verkar riktigttänd.
Trevligt med ett par tröstpytsar på slutet och kul att Jacobsson verkade vara bra som sagt. Lika många poäng som kalkylerat. Glömma och gå vidare.
Trist med Pirre avstängd mot Villa. Får väl förtsöka glädjas åt att Vetlanda/Väners förlorade i alla fall.
Räcker det med en match avstängning? Jag hade onda aningar om att det automatiskt blev två matcher.
Mm, samma här Farbror. Har för mig att Stefan Larsson i Broberg fick två matcher för en olycklig klubbföring.

Edit: Stefan Larsson fick två matcher för våldsamt slag. Vi får väl se vad Tramsinförbundet säger men iom att Sirius har lika många pinnar som Lag Tramsin så blir det väl två matcher...
Roos säger 1 match i dagens UNT.
Trist resultat men dock ganska väntat. Något som vuxit i år är att alla lag verkar grymma på hemmaplan
>>RRR
Jag tror inte det är någon större skillnad över hela linjen, de bra lagen är så klart bra hemma, Bollnäs, Kungälv, Vetlanda har alltid varit starka hemma. Haparanda - nya, också starka hemma. Sirius var ju enorma hemma förra året. Osv.
Men det är fan läskigt att vi inte ens är i närheten att vinna bortamatcherna, det är ju inga hedersamma förluster direkt utan 0-4 efter 25 min varje gång och sen spelas bara matchen av. Exakt som på annandan fast tvärtom.
http://www.kuriren.nu/lokala/bloggentry.aspx?blogg=5117829&entry=5206885&place=Haparanda
Saxat från UNT:

- Hemma har vi Västra sidan i ryggen, det är klart det betyder en del, säger Mikael Jacobsson.

Kul att stödet uppskattas. De flesta lagen verkar ju praktisera ett helt annat spel på bortaplan. Sen är det ju så att lag som Byn och VSK blivit betydligt sämre på "riktig" bandy (utomhus). Lite vind och nederbörd så rasar ju de lagen ett par klasser. SAIK har ju också såna tendenser trots att de bara haft sin hall ett par månader.
Men det är väl klart att det blir två matcher på Pirre. Vi möter ju Bajen om två omgångar.

Saxat från UNT:

- Hemma har vi Västra sidan i ryggen, det är klart det betyder en del, säger Mikael Jacobsson.

Kul att stödet uppskattas. De flesta lagen verkar ju praktisera ett helt annat spel på bortaplan. Sen är det ju så att lag som Byn och VSK blivit betydligt sämre på "riktig" bandy (utomhus). Lite vind och nederbörd så rasar ju de lagen ett par klasser. SAIK har ju också såna tendenser trots att de bara haft sin hall ett par månader.

Tack Jacobsson. Men vi är ju inte ett gäng magiker som slänger spells till höger och vänster, det finns ju faktiskt lag som har bra/bättre klackar som ändå klarar av att vinna på bortaplan.
För övrigt är det kul att Jacke kommit i gång nu, efter säsongen går hans kontrakt med Bajen ut och jag hoppas han kritar med Sirius. Gillar hans namn också, Mikael Jacobsson, låter som en bandyspelare.
Det har redan inträffat i allsvenskan att spelare rispats av klubba på eftersving vid hörnslag och det har givet matchstraff.

Den här regeln är så korkad att bara svenska bandyförbundet skulle kunna komma på den.

[quote1262257562=haze]
Saxat från UNT:

Tack Jacobsson. Men vi är ju inte ett gäng magiker som slänger spells till höger och vänster, det finns ju faktiskt lag som har bra/bättre klackar som ändå klarar av att vinna på bortaplan.
För övrigt är det kul att Jacke kommit i gång nu, efter säsongen går hans kontrakt med Bajen ut och jag hoppas han kritar med Sirius. Gillar hans namn också, Mikael Jacobsson, låter som en bandyspelare.

[/quote1262266996]

Vadå? Jag slänger spells hela tiden. Jag tar åt mig mycket av berömmet.
Den där regeln är så absurd så det borde fan inte vara möjligt att komma på den ens för bandyförbundet.
Ja, man får ju Ronny-frossa av att läsa att Happis hade en klubba i käften på Mickel utan påföljd i form av matchstraff.
Regeln låter inte så idiotisk i teorin tycker jag då formuleringen "ansvar för sin egen klubba" är tilltalande. Uppenbart är dock att den inte går att få till något välfungerande i praktiken. Vill man bli av med otäcka skador får man väl införa gallertvång.
Kanske till och med är så att skada orsakad av egen spelare ger utvisning i denna märkliga bandyvärld.
Ansvar för egen klubba.... hmmm... låter mer som en regel som kom till efter att Pelle Foushag drog klubban i bröstet på nån stackare?! Fast å andra sidan så får man bara 2 minuters utvisning för slashing i ishockey för samma sak. Trist, trist.

Sen ansåg till och med radio Norrbotten att Sirius borde ha fått en straff. Men, det är väl som vanligt med vissa domare. Petiga ibland och sen skiter de i fasthållningar och slag på klubbor.
Gott nytt år!!!