← Sirius Bandy
Resa till Gurkburken (söndag 10 januari)
Joint
· 2009-12-28 13:23
· 12716 visningar
Arosderby!
1. Joint
2. Sakul
Fyll på!
Matchstart 17.00. Avresa 15.30 kanske?
#1 ·
RRR
· 2009-12-28 15:09
Jag ska med
#2 ·
Sakul
· 2009-12-28 15:14
1. Joint
2. Sakul
3. RRR
Jag e självklart på.
1. Joint
2. Sakul
3. RRR
4.DR_swintos
ja va fan vem vill se det på tv
1. Joint
2. Sakul
3. RRR
4.DR_swintos
5.kniv-jonas
Vi kan ta min bil om vi inte bli tillräckligt många för buss..*LER*
Jag vill se den på TV!
Dels för att jag gärna äter gurka, men inte kryper in i burken för det. Dels för att det är wildcard rundan i am. fotboll direkt efter TV-bandyn
Fundera också på att åka och antingen blir det en egen bil eller buss.
S L
#8 ·
Joint
· 2009-12-28 23:12
@Garligur: Pff.. Känns lite fel att klaga på Bandymasarna när man sitter hemma typ varje bortamatch.. ;o)
#9 ·
RRR
· 2009-12-29 07:39
Garry har viktigare saker för sig....
ja va fan vem vill se det på tv
1. Joint
2. Sakul
3. RRR
4.DR_swintos
5.kniv-jonas
6. Bigbadda
Det är i alla fall inte Häst när det gäller....
#12 ·
Joint
· 2009-12-29 09:18
Nä men... Ovalboll när det gäller... ;-)
Frågan är vilket som är värst...?
Garligur e klart värst RRR åker ju iaf på bortamatcher till skillnad från tv garligur.
Skamligt påhopp. Det måste komma från en hall älskare!!
Jag behåller gurkburken ståendes i kylskåpet!!
#16 ·
Joint
· 2009-12-29 11:32
@garligur: Tokgubbe! Hur kan du låta TV-apparaten styra ditt liv? ;o)
@Kniv-Jonas: Fast RRR kollade ju Sirius-Happis i sin +17*C varma Alsikebostad, medan vi stod där på Studan i -17*C och huttrade. ;-)
Sport på plats [size=20]>[/size] TV-soffan.....
#17 ·
RRR
· 2009-12-29 12:32
+17? pyttsan, jag har +22.... nu var jag i och för sig hos morsan, hon har kallare.
I Alsike är man rika, så där behöver man inte spara på värmen!
Money is for poor people.
Tänkte komma och kolla, men är i Västerås både på söndag och måndag. vilken sektion kommer Västra sidan att stå på?
#21 ·
johann
· 2010-01-03 15:31
kommer åka. tar lokalbuss om inget annat dyker upp
#22 ·
RRR
· 2010-01-03 22:30
Vi står väl på bortaläktaren som vanligt
Hur går det..
Ja tänkte ta bilen..
vilka kommer att åka me mig..
Eller bli det buss..
#24 ·
Joint
· 2010-01-04 15:48
6 eller 7 anmälda... Pinsamt lågt intresse!
Med hela hetsjakten på riktig bandy så tar det jävligt mkt emot att titta på bandy i en likkista.
Bara så ni vet... Det är Psyko-Ronny som dömer!!! Bara det är en stor anledning till att stanna hemma! Och att definitivt kolla på vilken annan kanal som helst än den som visar bandy!
jag tänker åka dit hur som helst.
tar väl bussen som det ser ut nu.
Jag kommer oavsett att åka dit..
Går vi enligt anmälningsordningen eller först till kvarn...
Det e ju plats för fyra personer förutom mig...
så de e bara att höra av er om ni vill åka med..
#29 ·
RRR
· 2010-01-05 08:29
Jag kan nog tänka mig att ta en bil
#30 ·
John
· 2010-01-05 09:41
Jag är sugen men måste föra lite politik med arbetsgruppen först.
Åker gärna med dig rrr om du ska köra.
Vi står väl på bortaläktaren som vanligt
Som heter? Har aldrig vart i gurkburken, så har lite dålig koll.
Plats bokad til dig Jonas..
du har mitt nummer men vi kan ju snacka mer om det imorn.....
#34 ·
Joint
· 2010-01-05 18:10
Det ser inte ut att bli buss, därför bokar jag gärna upp mig i en Uppsalabil. :)
Anledningar till varför Gurkburken blir Bigbadda-fri:
1. Gurkburk
2. Ronny Andersson
3. Ronny Andersson
4. Tråkigt att betala för att se Sirius vika ner sig och torska
5. TV
#36 ·
Joint
· 2010-01-05 19:48
Sirius... Alltid oavsett... (dock helst utomhus och utan Ronny, men nu ska vi inte låta det vinna!)
Jag tror på de tre första anledningarna. Men jag är beredd att skjuta in en Gurkburk till på tredjeplats, före Ronny 2.
Sen tror jag det finns chans för skrällpoäng, så plats fyra ryker. Plats 5 också, då jag inte ens tänker följa matchen nätledes om inte förbundet kommer ut med några radikala åtgärder på fredag.
Förresten, Ronny och regeln sågades kraftfullt idag av en tidigare SM-final domare på mitt jobb. Han förväntade sig att Ronny skulle gå ut i tidningarna och be om ursäkt!
[quote1262701243=kniv-jonas]
Plats bokad til dig Jonas..
du har mitt nummer men vi kan ju snacka mer om det imorn.....
[/quote1262722398]
Perfa
Det ser inte ut att bli buss, därför bokar jag gärna upp mig i en Uppsalabil. :)
joint du har också plats i min bil..
Så då finns det två platser kvar..
Vilka mer vill me en renault..
#40 ·
Joint
· 2010-01-05 22:53
joint du har också plats i min bil..
Så då finns det två platser kvar..
Vilka mer vill me en renault..
Tackar!
Varför har det inte lobbats för en bussresa till denna näst närmaste bortamatch?! ...Eller tags det för givet att intresset är lågt?
Premiärresan var ju knappast nästgårds, ok det var första matchen för säsongen, men borde det inte satsas lite även på kommande match?
Finns det någon plats i någon slags bil så är jag trots allt på.
Min bil blev full ikväll..
Men va sjutton nån annan måste ju h atillgång till bil...
Man kan ju offra sig öch kör anån gån iallfalla..*ASG*
hhehehe ja e kanon eftern en trevlig kväll me västra..
Tack killar ni e superrrrrrr...
SKÅLLLLL
#44 ·
RRR
· 2010-01-06 19:17
jag har bil har jag skrivit tidigare...hade dock tänkt åka från Knivsta och ta vägen över Erikssund men jag kan tänka mig en omväg
RRR >> inte ska du behöva gå genom det besväret för lilla mej heller.
Fast om Kniv-Jonas åker med RRR så kan dom åka över Erikssund och sen hoppar Apan in i Swintos bil?
Hej, jag undrar om det finns två platser på bussen till Västerås på Söndag- 1/10?
Hej, jag undrar om det finns två platser på bussen till Västerås, Söndag- 1/10?
Tacksam för svar.
Det finns ingen buss.
Finns det ingen förbindelse med Västra eller Sirius till Västerås eller är det bara egen bil som gäller?
Varken Västra eller Sirius ordnar någon buss nej. Egen bil är alltså det som gäller, eller kollektivtrafik.
#52 ·
RRR
· 2010-01-08 07:28
Det ska visst gå nån slags sponsorbuss vad jag har hört, annars är det nog kollektivt eller bil som gäller
Jag åker... men åker egen bil, som det ser ut nu.
#54 ·
RRR
· 2010-01-08 16:30
KnivJonas är intresserad, jag har fått förhinder
hej hopp..
Ni som ska åka med mig..
Ja tror att det bli bra att sikta in oss p åatt åka 14,15 från Uppsala.
vi kan väll träffas på min resturang Hörnstenen innnan.
den som ligger prevcis när man åker in i boländerna från stationens baksida..Brevid pianofabriken.
försöker få tag på er på telefonerna ikväll.
Ses på bortasektionen!
min polare tette vill också åka...om nån har en plats ring eller sms:a till 0762311730 så vore det gggggreat!
#58 ·
Joint
· 2010-01-10 09:47
Swintos: Roger that! Stationen kanske skulle vara ännu smidigare, men det blir bra ändå. Ses 14.15.
#59 ·
Joint
· 2010-01-10 11:51
ryktas bli ett sjujädra drag i gurkburken today!
Om det drar för mycket är det väl ingen mening med en hall???
ÄT UPP BÖNDERNA!!!
Har laddat med pytt och en stor stark...nu kan det inte gå fel.
#62 ·
haze
· 2010-01-10 15:16
Mickel får sansa sig så han inte spelar in sig i VM-truppen.
#63 ·
Sutra
· 2010-01-10 15:18
Mmm. Men Rosas pass till tvåan; snacka om korvkö nere till höger!
#64 ·
Sutra
· 2010-01-10 15:18
Mmm. Men Rosas pass till tvåan; snacka om korvkö nere till höger!
Mycket oroväckande start på andra. Sälebytavla på målet känns det som med tanke på att han mest täckte kortlinjen.
#66 ·
haze
· 2010-01-10 16:27
Löjligt bra detta. Håll i hela vägen.
Mycket oroväckande start på andra. Sälebytavla på målet känns det som med tanke på att han mest täckte kortlinjen.
Han har gjort några räddningar också, fast bara 3-4 st magiska.
#68 ·
John
· 2010-01-10 16:52
Grymt "läckert" som man säger på bandyspråk.
Svårgubbat idag...
Vekling! Det är i stunder som denna som gubbet krävs som mest!
Glad man blir nu, känns nästan värt att plugga efter en sån match. Härenstam och co verkar verkligen gilla fall. Skönt med en bortaseger mot ett lag som tar sig till slutspel.
Ok, de där indianarna som kom då och då på egen planhalva, det kommer att knäcka oss!! Även om det skulle, mot förmodan, räcka till slutspel, så blir det dyngstryk i kvarten!
Bättre, Farbror??
#73 ·
haze
· 2010-01-10 17:31
Indianpassningarna ingår väl i Berglunds träningsprogram i konsten att reda upp egna misstag?
Hursomhelst, tack för underhållningen Sirius!
Missade första 20 och sista 20 men det kan jag leva med. Glad att man fick se lite grand i alla fall.
#75 ·
Sakul
· 2010-01-10 17:53
Fantastisk jäkla match! Nu ska väl banne mig bortaspöket vara bortsopat på riktigt också. Sälen gjorde bort sig en aning på VSKs första, men vad spelar det för roll när han plockar allt möjligt efter det. Mickel var kylig, även om det kanske blev lite väl lätt för honom med framspelningarna och ytorna han fick.
Grymt bra!
#76 ·
Tifo
· 2010-01-10 18:07
Helt underbart! Hoppas verkligen att vi kan ta död på bortaspöket iom detta som sagt!
Synd att Rosa inte fick hänga sitt läge, det hade suttit fint i comebacken!
Grym match men så klart trist att vi bara var 5 pers från Västra. Det var inte lätt att överrösta den minst 200 man starka VSK-klacken. Men vad fan gör det när man vinner med 6-3 ...
Ok, de där indianarna som kom då och då på egen planhalva, det kommer att knäcka oss!! Även om det skulle, mot förmodan, räcka till slutspel, så blir det dyngstryk i kvarten!
Bättre, Farbror??
Bättre men inte Gubb!
¨Puh helt slut och rösten har dött men det här ska firas med pytt.
#80 ·
RRR
· 2010-01-10 18:53
Grym match men så klart trist att vi bara var 5 pers från Västra. Det var inte lätt att överrösta den minst 200 man starka VSK-klacken. Men vad fan gör det när man vinner med 6-3 ...
Åja ni hördes mer än dem stundtals
#81 ·
RRR
· 2010-01-10 18:54
Bra gjort av laget för övrigt, men det kändes som man hade det på känn.
Sirius HEJ!
#82 ·
Joint
· 2010-01-10 19:45
Så jävla underbart, Super-Sälen räddade oss. Grym Blåsvart effektivitet, samtidigt som vi dock brände straff och sköt i stolpen. Rättvis seger allt som allt, jävligt skönt. Grym stämning av VSK-klacken, för en gångs skull. Värdig hyllning av Kalle, dock ingen seger tillägnad honom inte. Mycket viktig Siriusseger. Tack ska ni ha era jävlar!
#83 ·
Joint
· 2010-01-10 19:52
Jakob "Sprattelgubben" Säleby! Alez, alez.
#84 ·
RRR
· 2010-01-10 20:07
Såg matchen i efterhand inspelad och tycker att Sirius spelar disiplinerat och mycket vackert, Sudden/Mickels mål grymt snyggt men även Hellboy/Mickel och Rosa/Mickel målen är skitsnygga. Kul att VSK spelar så "roligt" mot Sirius ;-)
Tack som fan, det var underhållning på hög nivå. Hallbandy gör sig faktiskt bäst från TV-soffan. Var Västra bara 5 pers? Ni lät som fler.
#86 ·
Joint
· 2010-01-10 20:27
Vi var en Västra-bil, men säkert 150-200 från Uppsala. Men Uppsalabor är ju rätt stela utav sig, så det var väl bara vi och ett par till som sjöng från vår sida. Kanske var mickarna nära oss? :) Vi gjorde iaf så gott vi kunde.. :)
#87 ·
johann
· 2010-01-10 20:32
"Men det är blåsvarta laget är halvgalet och helskönt så vi försöker ju alltid."
Eskhult till officiella. Årets citat!
Från VSK-forum"Tråkiga Sirius lyckades med sin taktik till fullo medan VSK är bäst när man bara tokkör..
Bra stämning i klacken i dag men tyvärr var det mycket svårt att svara på "andra sidan...." idag när vi stog mitt i Siriusklacken. Känns fel att dom ska stå där dom gör...
För övrigt ska ju Uppsala vara dom lärdas stad men det framgick knappast i Siriusklacken...."
Mohahaha!
Generella uppfattningen är att IKS är ett oerhört tråkigt och defensivt lag.
Jag skulle säga effektivt...
Hur kul som helst! Grym insats! Blir spännande att se vad alla "neggokommentatorer" som bland annat sågade Rosas comeback skall hitta på att kritisera nu!
Tänk att vi höll nollan mot Svenska Mästarna i mer än tre halvlekar!
Jag är nästan lite fånigt stolt!
#90 ·
Joint
· 2010-01-10 22:11
Hahaha, för VSK är/var ju verkligen roliga. Despo-lyft och ful-lir, det var vad de åstadkom.
MB är tydligen en hatad jävel i VSK-land. Det är tydligen hans fel att Sirius spelar så tråkigt.
Sen gnälls det på att vi stod mitt i smeten bland rullstolsmongon och inlagda gurkor. Men vad fan? Vi frågade efter bortasektionen och blev tillsagda att ställa oss där någonstans... Ehrm.
Några småroliga citat från vskforum:
"Sen spelar Sirius precis lika tråkigt som vi gjode när vi hade Magnus Berglund som tränare. Det är lite av hans medecin. Verkar fungera enligt mig...."
"Domarna var helt under isen idag. Det sista som händer i första är situationen vid kortlinjen där en VSKare har ut bollen och domaren dömer inkast och sen blåser av för halvtid."
"Detta var en av dom starkaste upplevelserna av förklarliga skäl. Men som flera har skrivit är det konstigt att bortasupportar inte hänvisas till bortasektionen. Tråkiga Sirius. Jag saknar inte Magnus Berglund, den glädjedödaren."
"Instämmer helt. Saknar heller inte Berglund och hans taktik. Den kan fungera emellanåt mot toppmotstånd om motståndarna inte har energin att åka skridskor eller ha hjärnan med sig men i matcher där man själv ska föra spelet brukar den inte alls vara speciellt bra."
#91 ·
haze
· 2010-01-10 22:29
Sitter och njuter av målen på svt play. T.ex 1-0 med Werners grymma cross och Hellqvists släpp till en diagonalåkande Mickel är bandygodis av högsta snitt.
Gurkfansen verkar gjort Berglund till ensam syndabock för torsken mot Bollnäs i kvarten för några år sen. Men man minns ju vad Pirre sa när Berglund kom till Sirius: -Kan vara en av Sirius bästa värvningar någonsin.- Jag tror Pirre har mer rätt än VSK-fansen...
#92 ·
Sakul
· 2010-01-10 22:58
Haha, gurkorna verkar inte lite bittra...
Inlagda gurkor, ja de e inlagda gurkor! Inlagda guuurkoor
Vilka jävla kärringar. Om VSK hade visat upp den skridskoåkning och glöd som man gjorde första 15 i andra så hade det blivit betydligt mera match. Precis som kommentatorerna sa när dom tittade på VSK:s antal insläppta mål de senaste hemmamatcherna så har man lite att tänka på...
#94 ·
RRR
· 2010-01-11 12:39
Det var ju ingen organiserad supporterresa till Gurkburken så då får väl supportrar stå var de vill, annars är det ju upp till matchfunktionärer att hänvisa platser.
Från VSK-forum"Tråkiga Sirius lyckades med sin taktik till fullo medan VSK är bäst när man bara tokkör..
Bra stämning i klacken i dag men tyvärr var det mycket svårt att svara på "andra sidan...." idag när vi stog mitt i Siriusklacken. Känns fel att dom ska stå där dom gör...
För övrigt ska ju Uppsala vara dom lärdas stad men det framgick knappast i Siriusklacken...."
Mohahaha!
Generella uppfattningen är att IKS är ett oerhört tråkigt och defensivt lag.
Jag skulle säga effektivt...
Hahaha tror att det kan varit dom som stod framför oss..dom gick sin väg. Eller så va det rullstolarna bakom oss som skrev så där..
Och va sjutton det va ju mest sirius männsikor just där vi stod.
dom e bara avis på att vi kunde skrika..hahahhah
Sådär nu har jag spenderat kvällen ätandes hemmalagad pytt och kollandes på svtplay. Såg ju stabilt ut matchen igenom egentligen men jag tyckte nog att vsk-klacken hördes mer i verkligheten än vad som framgick i tv.
#97 ·
johann
· 2010-01-11 19:33
alla som valde att o-halla missade en mycket häftig upplevelse. nästa gång det vankas klackkamp mot vsk, i vilken sport det än må bli, så hoppas jag på att folk slutar upp och att det blir en jämnare klack-kamp. finns inget roligare än att ha en stor motståndarklack att tampas mot
tycker lilla jag dårå
#98 ·
johann
· 2010-01-11 19:35
börjar f.ö oroa mig för din pyttkonumtion apan!
för du vet väl vad som händer om man bara äter en maträtt för länge...
för du vet väl vad som händer om man bara äter en maträtt för länge...
Man blir superawsome???
#100 ·
Joint
· 2010-01-11 22:39
Har kollat på matchen på SVT Play nu jag med, håller med. Sen tycker jag verkligen att Östling är en gnällig pajas, som han även var i Ryssland. Och inte fan var det tråkigt, jag kan tänka mig se matchen en gång till! ;)
#101 ·
Joint
· 2010-01-11 23:24
Måste annars, likt ett par grabbar på vskforum, plussa för halvtidsmusiken i Gurkburken. Ett av få glädjeämnen i gurkishburkish.
#102 ·
Joint
· 2010-01-11 23:29
För övrigt:
Här är topp 5 för bandy-sändningar på TV:
Västerås - Sirius ,10/1 2010, 462 000 tittare
Hammarby - Sandviken, 3/1 2010, 377 000
Hammarby - Sandviken, 1/3 2009, 345 000
Vänersborg - Kungälv, 22/2 2009, 315 000
Vetlanda - Sirius, 28/2 2009, 310 000
(Samtliga matcher i SVT, SM-finalerna är ej inräknade)
Tittarrekord, fantastiskt!
#103 ·
John
· 2010-01-12 09:53
Tror många har på vinterstudion hela dagen och bara myskollar lite då och då. Men vore jag tröjsponsor så skulle det kännas som väl investerade pengar.
Rosa filma i 42 minuten vidrigt så nu har jag gubbat
Ja det var ett riktigt svanhopp. Väl synligt ända upp på läktaren.
[link]http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=334775[/link]