Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Villa/Lidköping - SIRIUS, 2/1

Öppnar en matchtråd så inte resetråden blir missbrukad.

Vad kan man tro om denna match då?
Match inomhus blir ju en nyhet för en som bara stått på studan och tittat på bandy. Med en sargad trupp blir det tufft tror jag.

Torsk 3-6?
Stortorsk? 8-2
9-3 till Villa tror jag på.
Martin Wiberg är med idag - kul!
Ingen Hugo däremot - trist!
Matchen börjar gruffigt, det gillas! Gruffa på, svart å blå!
20 minuter spelade och 0-0 så här långt. Det är ju asbra, men bara för det kommer väl ettan nu?
Ettan för Sirius ja, tjoho! Fan vad bra.
Det finns bara en Andreas Eskhult!
Nu händer det grejor. 1-1 och 1-2. Fan vad fint revanscherat! Bra, firma Mickel-Fall!
tjoho
Mickel!
Sälen kunde limma den, limma, limma...

För övrigt kan man nu matchchatta på UNT ser jag. Nivån är okej för ovanlighetens skull.
Bara du och Garry som sänker nivån ser jag... ;-)
Trist att släppa in hörnan på straffräddningen. I övrigt ser det ganska ok ut. Vi tar för många utvisningar och bjuder på en hel del slarv. Villa är dock sportsliga nog att bjuda tillbaka på mycket. Mickels pyts är en delikatess!
men alltså... vad fan pysslar Fager med? 40-80 i utvisningar. :/
Väntat resultat, känns nästan skönt att man inte åkte ned.
Tja, Villa kan ju få upp farten så det kan nog vara riktigt....

Dock undrar man varför vi inte får just några strallar. Det går ju inte att ta bollen av Eskhult utan att bryta mot två-tre regler.
Fager är Mr.antingen-kompensera-eller-hjälpa-hemmalaget. I dag var han säkert på hemmahumör.

Väntat resultat hur som haver. Nya tag mot Edsbyn. Ingen djävel kommer hit och tar poäng.
Känns som en ok match ändå, det var ju bortaplan ;-)

Bäddat för dramatik i alla fall om man tittar i tabellen. Det lär bli en häftig kamp om slutspelsplatserna.
Och i dagsläget känns ju Sirius inte som ett slutspelslag. Tror ändå att vi fixar att vinna ett kval om vi skulle hamna 11-12:a. Så pass bra är vi faktiskt.
Sirius känns ju visst som ett slutspelslag. En förlust i grundserien på snart två år säger väl allt om fantastiska Sirius. Sedan har det gått lite sämre på bortais. Men egentligen har det väl ungefär gått som väntat på bortaplan, synd bara på den djävulska oturen borta mot Broberg. Man kan ju inte precis kräva bortasegrar mot Bollnäs, Sandviken, Haparanda och Villa.

Men dissteffe, ska du ha ost till whinet tillsammans med de älskade UNT-gnällspikarna?
Jag uppfattar det inte som om jag gnäller på IKS. Det är absolut inte min mening i alla fall. Jag säger bara att i dagsläget finns det 8 lag som känns starkare och/eller jämnare än Sirius. I dagsläget alltså. Hur det slutar har jag ingen aning om. Inte du heller, Joint, va? Djävulskt spännande ska det bli i alla fall och om nån undrar så tror jag absolut inte vi är chanslösa mot Edsbyn.

Att jämföra mig med en UNT-fårskalle var väl ändå lite lågt, va? ;)
Jag undrar lite hur snacket i halvtid gick hos IKS. "Vad säger ni grabbar, ska vi inte ta och lägga ner nu? Det är ju en match på onsdag också. Dessutom är det inget roligt att lira i en hall.." kanske. För i andra var vi fan inte med. Alls. Det känns lite trist med tanke på hur första halvlek såg ut. Ingen vilja och ingen glöd.
Visst är vi ett kvalitativt slutspelslag. Men vi har inget riktigt flyt och vissa spelare har en del till att ge. Hade väntat mig lite mer av samarbetet mellan Mickel och Eskhult, vilket jag trodde skulle bli dödligt giftigt. Men det kan ju vara så att det tar en halv serie att hitta rätt, nu hamnar Mickel alltför ofta i offsidelägen.

Herr Nilsson har jag också högre krav på. Skyttet utifrån lämnar också en del i övrigt att önska, särskilt när man minns hur Fall och Werner dundrade på förra året. Nu har herrarna haft svårare att träffa rätt.

Glad-Garry är tillbaks och tror på två pinnar, 5-4, mot Byn.
Men hallå. Vad hade folk väntat sig? Att vi skulle åka och spela brallorna av Villa borta?

Vi ligger på plats 5-8 just nu, det är faktiskt ganska exakt vad jag hade väntat mig. Att vi är med och hugger om extra hemmamatch i kvarten tycker jag känns riktigt bra denna "andra säsong".
"Jag säger bara att i dagsläget finns det 8 lag som känns starkare och/eller jämnare än Sirius. I dagsläget alltså."

Äsch Dissteffe, vilka 8 lag skulle det vara? I dagsläget alltså?

Vi är det enda laget som inte tappat poäng på hemmaplan.

SAIK, Villa, Byn, Brajjen, VSK känns som givna slutspelslag. Sen ser jag inte riktigt något lag som är så mycket bättre än oss. Möjligtvis Bollnäs, hugget som stucket där. Broberg har varit riktigt heta på Hällåsen i år, men på bortaplan har de bara tagit en poäng mer än oss... Likaså Happis.

Sirius, Bollnäs, Broberg, Vetlanda och Happis gör upp om de sista tre platserna. Två ska bort. Flopp-Väners chanser är borträknade för mig nu. Någonstans inom mig känner jag att vi inte är sämre lag än Broberg, Vetlanda och Happis. Möjligtvis en gnutta sämre än Bollnäs, egentligen. Men klart som fan att vi ska kriga till oss en slutspelsplats i år.

Jag har personligen väntat mig lite mer av firma Eskhult-Mickel. Tycker inte riktigt alls att Mickel kommit upp till den där landslagsnivån som herr förbundskapten tycker. Och Eskhult får inte ut lika mycket i år. Varför vet jag inte, antagligen är det en kombination av dålig is, hård bevakning från motståndarna och dålig rörelse på medspelarna.

Fast Fall kan man verkligen inte klaga mer på. Han är vår tredje bäste poängplockare. 4 mål och 16 assist får han vara otroligt nöjd med. Werner? Han har något blygsammare 4+2, men å andra sidan har han åkt runt och sett halvt skadebekymrat ut på senaste tiden. Annars tycker jag absolut att Jolla måste höja sig flera snäpp. Finns nog en del kvar att ge från hans sida, men än så länge har han inte visat så mycket.

Jag tycker det går som väntat i år annars. Möjligtvis lite bättre än väntat. Somliga verkar ha orimliga krav...

Och nej dissteffe, min mening var inte att jämföra dig med någon ärthjärna på UNT. Sorry.

SAIK, Villa, Byn, Brajjen, VSK känns som givna slutspelslag. [...]
Sirius, Bollnäs, Broberg, Vetlanda och Happis gör upp om de sista tre platserna.

Bollnäs har ett "enkelt" schema på slutet så de räknar jag som klara också faktiskt. Två platser kvar. Tippade Sirius som 7-10:a innan säsongen (hoppades dock i hemlighet på 5-6:a) drog i gång så jag är inte speciellt missnöjd. Fast lite frustrerad på bortaspelet är man allt, hoppas på en vinst mot Väners eller Vetlanda (viktig match!) så förbannelsen släpper.
Sirius kvarstående schema:
Edsbyn (h), Västerås (b), Broberg (h), Vänersborg (b), Hammarby (h), Vetlanda (b), Edsbyn (b), Sandviken (h), Katrineholm (b), Bollnäs (h).

Bollnäs kvarstående schema:
Vänersborg (b), Hammarby (h), Vetlanda (h), Sandviken (b), Katrineholm (h), Haparanda Tornio (h), Vänersborg (b), Kungälv (b), Falun (h), Sirius (b).

Brobergs kvarstående schema:
Kungälv (b), Falun (h), Sirius (b), Villa (h), Edsbyn (h), Västerås (h), Kungälv (h), Haparanda Tornio (b), Vänersborg (b), Hammarby (h).

Vetlandas kvarstående schema:
Haparanda Tornio (h), Sandviken (b), Katrineholm (h), Bollnäs (b), Hammarby (b), Kungälv (h), Falun (b), Sirius (h), Sandviken (h), Villa (b), Edsbyn (h), Västerås (b).

Haparanda Tornios kvarstående schema:
Vetlanda BK (b), Villa (h), Sandviken (b), Edsbyn (h), Katrineholm (b), Västrås (h), Bollnäs (b), Broberg (h), Kungälv (b), Villa (h), Vänersborg (b).

Poängskörd, tips:
Sirius: 10 (29)
Bollnäs: 11 (27)
Broberg: 7 (24)
Vetlanda: 10 (25)
Haparanda Tornio: 8 (22)

;)
Tycker inte dissteffe har så fel vi har inte spelat som ett slutspelslag sen villa hemma. Vi va nära att tappa poäng mot falun borta nära att tappa mot happis hemma, sen har vi på pappret haft ett extremt bra spelschema på slutet som jag trodde skulle säkra våran plats bland topp 8.
Att vinna utan att övertyga, tycker jag är just en av egenskaperna som karaktäriserar ett slutspelslag.
Nja både happis och kungälv va ju mkt närmre att slå oss på studan än va vi va att slå dom borta.
Känns bra att vm startar snart så laget får ta hand om alla små skador, just nu sliter det ganska hårt på vissa spelare tycker jag det ser ut som.
Men jag tror att vi kommer topp 4 till sist ´känns bara som vi är i en liten svacka.
Såg inte Happis eller Kungälv borta så jag vet inte. :P
Men visst har inte det blåsvarta spelet klickat så bra som man hoppats, men det kommer nog!!
Japp det kommer igång redan mot edsbyn då vi vinner med 13-2
Det är klart att man inte hade väntat sig det. Vi fick exakt lika många poäng som jag hade kalkylerat med. Men det sker på ett ganska märkligt sätt. Jag har svårt att förstå den ovilja till att lira som infann sig i andra halvlek. I synnerhet med det gynnsamma utgångsläge som fanns efter första halvlek. Att man släpper in ett par snabba ska inte behöva betyda att man ger upp.

Men hallå. Vad hade folk väntat sig? Att vi skulle åka och spela brallorna av Villa borta?

Vi ligger på plats 5-8 just nu, det är faktiskt ganska exakt vad jag hade väntat mig. Att vi är med och hugger om extra hemmamatch i kvarten tycker jag känns riktigt bra denna "andra säsong".

Måste bara säga...
Att vi i vårt lag har en tunn trupp som alla vet.
När då vi, som det nu har varit i två matcher, fått lov att vara utan både Pirre och Viktor i startelvan, då får vi problem.
Det har visat sig som så många ggr tidigare, att bara ett frånfälle i startelvan får stora konsekvenser.
Jag minns en match när vi spelade jämnt med Edsbyn i bandykyrkan i en halvlek, och det var när Edsbyn var på topp ordentligt. Då strax före halvtid åker Pirre på en hjärnskakning, och kunde inte spela i andra halvlek. Vårt spel haltar då därefter och vi släpper in 6 - 7 mål i andra halvlek.
Enda gången vi blivit av med en spelare pga skada, och inte tappat i slagkraft, det var när Fall skadade sig förra året, men då hade vi en ypperlig ersättare...ROSA!!!

Nu har vi inte haft den digniteten på ersättare när det gällt att ersätta Pirre och Viktor, och självklart har vi blivit svagare.
Startelvan haltar betänkligt när det dessutom är en härförare som Pirre som försvinner.
Vi är bräckliga på så sätt.....men det är alla lag.

Och nu när snart Rosa fått värma upp på några träningar, så hoppas jag mycket på att han återigen förstärker oss på ett bra sätt. Denna skridskovirtuos med sin bollsmekande klubba har fortfarande mycket att ge, man måste bara tala om det för honom, att man blir aldrig för gammal....
Och Rosa passar speciellt bra i laget nu när förmodligen Viktor har en liknande skada som håkki-Foppa, och kan bli borta flera matcher till.
Jag ser också fram emot att få se Rosa ingå i laget senare när alla skador är borta. Med honom och för övrigt full lag så hade det blivit helt andra matcher både mot Happis och Villa. Det är jag helt övertygad om.

VÄLKOMMEN ROSA
Japp, Välkommen Rosa!!!
och Martin Wiberg får ersätta Virre...
Jag glömde ju det roligaste från Lidköpingsladan, jag gick fram till en matchfunktionär och sa att jag skulle skriva för Sirius och frågade var jag skulle stå. "Ja, jag får nog gå och fråga min kollega", sa han, gick fram till en annan funktionär och sa:
- Det är en tjej här från Sirius som undrar var hon ska stå...?

Långt hår på män är uppenbarligen inte högsta mode på Västgötaslätten.
Hahaha. Jävla västgötar!
Där steg Villas funktionärer ett snäpp i min aktning!!

Jag säger som min kamrat från Vansbro. "Klipp dej och skaff' dej ett riktigt jobb"
"Pallante, snubbe!"
Ha ha! Det var faktiskt helt obetalbart Brukarn!
Fler reserapporter, frk Bruk! Den här är ju nästan i klass med smörgåsar i Edsbyn!
Uppsala Stadsteater ger:
SMÖRGÅSAR I EDSBYN
av Martin Erlandsson

Handling: En grupp män diskuterar avgörande moment i sina liv. En särskild händelse har satt stora avtryck i deras medvetande.

"Man sitter som trollbunden... Lika bra som en stadsdelsblogg..."
/Upsala Nya Tidning

"Stort plus för att föreställningen ges inomhus."
/Svensk Bandy

"ja dom borde flytta upp hela angsamben ja"
/Enköpingsposten
Ha-ha-ha!
Smack!! Där fick du till det, dissteffe.
Steffe, den sista delen har just avslöja dig!! Att du lyckats mörka det så länge!
Hahaha, årets inlägg redan nu!